Presa care nu gândește: Passatul avea 250km/h

Circulă o știre prin presa stupidă cu un accident cu un Passat care a zburat pe o casă pentru că circula cu 250km/h.

Orice jurnalist cu o urmă de creier ar căuta pe net informații despre mașina aia, și ar găsi că mașina nu prinde 250km/h decât dacă o tractează un avion. Există o variantă 2.0 diesel care prinde 220km/h, dar cu rugăciuni și tămâie, și o variantă 3.2 benzină care prinde 240km/h. Din filmare se văd dotările sărăcăcioase ale mașinii, cutia manuală, scaunele de stofă, deci slabe șanse să fie varianta de 3.2. Ba chiar sunt șanse să fie varianta și mai slabă 2.0, cea pe care o am eu, care prinde 180 după vreo 3 minte de rugăciuni pe autostradă.

Deci șansele ca un Passat să aibă peste 200km/h la un drum cu o singură bandă, cu curbe și gropi, sunt destul de mici.

Înțeleg logica minciunii „hai să exagerăm detaliile”, dar efectul este contrar intenției lor. Dacă mint la viteză, la ce mai mint? Păi, Poate mint la dinamica accidentul. Poate mint că făceau live. Poate mint că…

Și s-a dus naibii toată campania subtilă cu “nu mai faceți live-uri la volan, că uite ce pățiți”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Slab articol, nu mentioneaza ca era un bolid de lux. Probabil scris de o femeie, fara permis, dar a scris „aproape” 250, deci a luat o marja de eroare de +/- 150.

    00
  2. Na, stai să vezi acuma cum incepe clubul tedei sa se jure pe aici că nu numai că prinde 250, a lor e întreținută și prinde chiar 265 și la pompă, îți dă banii înapoi!

    00
    • NOU
      #4

      daca la 250 km/h distrugi 17 garduri, darami doi stalpi, sari peste 22 de grajudri, treci prin 7 sufragerii si te opresti in zidul unei case cu masina aproape intacta atunci armata sovietica trebuie sa-si faca divizie de passaturi break cu numere de germania !

      00
    • Tot se anunța clubul de TDI și N am văzut încă clubul asta pe aici. Și nu înțeleg de ce e importantă tehnologia motorului

      00
    • Sorin, ai uitat cea mai importanta fraza: A prins o data 250 si mai avea pedala!

      00
    • Asa e. Doar ca sunt doua evenimente diferite. Unul e pe langa Falticeni, adica in jud Suceava iar celalalt e in Olt…

      00
  3. NOU
    #10

    Cam toata lumea exagereaza ca sa isi exprime punctul de vedere.
    Uite, de exemplu baiatul asta a ajuns la 180 KM/h in doar 35 de secunde, in nici un caz in 3 minute:
    https://www.youtube.com/watch?v=_Pox5plx6Hg

    00
  4. Nu trebuie sa fim asa negativisti, avem sansa sa privim moartea si din alta perspectiva datorita tehnologiei moderne.Totusi este ceva deosebit sa vezi cum vine o masina pe contrasens direct in tine si sa surprinzi momentul.
    Ca un minus as adauga ca filmarea nu este full HD si muzica de pe fundal este putin deranjanta.
    La cat mai multe live-uri de acest gen, internetul are nevoie de content de calitate.

    00
  5. îmi place cum gândești

    00
  6. avea TDI cu rosu, astfel si-a dat seama giurnalista.

    00
  7. Stai ca incep eu, cu masinile de saraci care mananca jar. :D
    Asa..cu loganul 1.5 dci, 85 cai, prindeam 180, si parca nu chiar chinuit. Tu cu passat 2.0, la fel?
    Acum cu o skoda rapid 1.6 tdi, 115 cai, ajung lejerescu la 200.
    In fine, nu-s cu masinile si cat duc fiecare, nu ma pasioneaza viteza, dar imi pare ca ai o problema la a ta, daca ajungi greu la 180, cu motorul ala.

    00
    • Vezi ca una e viteza din bord si alta e aia reala. Eu cu octavia mea (primu model,nemuritoru alh) aveam in bord 190+ si pe gps aveam 176.

      00
    • Ee…si tu acum. Vorbim de viteze din bord.

      00
    • Plm, inteleg ca mecanica nu va pasioneaza, dar macar daca ati jucat NFS in copilarie, observati ca viteza maxima tine mai mult de etajarea cutiei de viteze decat de puterea motorului. Nu zic ca nu conteaza puterea sau aerodinamica, insa viteza maxima e data de compromisul pe care il face producatorul intre consumul si performanta motorului respectiv. Cel mai bun exemplu e bicicleta, in functie de combinatia dintre pinioane poti merge si cu 10 km/h si cu 45 km/h cu un acelasi om putere. Daca pui pe logan 24 de viteze ca pe bicicleta, s-ar putea sa prinda 300 km/h. Ca se termina autostrada pana bagi a 24-a, e alta poveste, dar teoretic e posibil.

      00
    • Daca ne referim doar la viteza de pe bord eu cu a mea pot sa prind 150 km/h pe loc, in parcare.

      00
    • @rumbu

      Haide, boss, ii iei pe alții la mișto și după o dai singur de gard…

      Dacă vorbim de viteza maximă care e teoretic posibilă, avem puterea motorului, coeficientul aerodinamic, suprafața care opune rezistență și coeficientul de frecare la rulare. Poți să ai 34432542 de viteze, mai mult de viteza X nu vei atinge. Compară viteza maximă la SUV, break, limuzină, toate echipate cu același motor.

      Da, etajarea îți spune cât de agilă, sau nu, este mașina respectivă și, după caz, poate nu stoarce chiar și ultimul km/h din viteza maximă, deși mi-e greu să cred că mai mult de câteva procente din totalul mașinilor de pe stradă ating viteza maximă în ultima viteză cu turația în zona roșie.

      Să nu mai vorbim de cutii cu 8/9 viteze, unde vitezele 8-9 sunt de croazieră, în timp ce viteza maximă se atinge deja cu a 7-a.

      00
    • Logan 1.5 dci
      85cp
      180km/h „nu chiar chinuit”

      Ha ha! Trebuia sa-i spui soferului platformei sa mearga mai incet, mai mureau dracu’ caii putere de la atacul de panica.

      00
    • Viteza reala e cea de pe procesul verbal.

      00
    • @rumbu vorbesti prostii; viteza maxima tine si de puterea motorului. Odata cu cresterea vitezei creste foarte mult si rezistenta aerului. Daca nu ai destula putere nu mai poti accelera.
      Ai aici un exemplu pt. BMW seria 8 – E31 (minimul de putere necesara pt. a atinge diferite viteze): https://www.e31.net/resistance.html
      Prin schimbarea coeficientilor de „air drag”, „roll resistance” precum si a greutatii masinii se poate calcula si pt. alte modele.

      00
  8. Eşti pizmaş că Passat-ul tău nu prinde atâta 👍

    00
  9. De fapt avea 557 km/h dar fiind curba a franat si a reusit sa reduca pina la 250 km/h… ca sa aiba presa ce scrie.

    00
  10. Pare realist un 250 pana in 260. Passatul a trecut prin 4 curti pana s-a oprit. Batrana din curtea 2 a spus ca atunci cand trecea prin tarcul ei cu gaini mai mult de 150 nu parea sa aiba.

    00
  11. Pe mine ma distreaza pe langa exagerarile cu viteza exagerarile cu consumul. De la Brasov la Bucuresti un logan consuma 3-4%. :)) Mai putin si se apuca sa fabrice benzina.

    00
    • Vezi ce consum are logan 2017 cu motorul 0.9 turbo cu instalatie gpl :)) mergi aproape gratis :))

      00
    • Ce pare asa ciudat la 4% cu un DCI de la Brasov la Bucuresti ? Brasovul este la 600 de metri altitudine si Bucurestiul la 80 . De la Predeal pana la Comarnic mergi mare parte cu piciorul luat de pe acceleratie ( gratis ), la zonele cu 2 benzi mergi cu 90 pe prima banda si aia e.

      00
  12. NOU
    #40

    Ca fost utilizator de Passat 3.2 îți spun că mașina din poze nu e ce avem eu, frânele față prea mici, dar articolul spune e că avea aproape 250, 200-210 e mai aproape de 250 decât 130. Probabil viteza de impact, cumulată cu a celuilalt autovehicul e prin preajma celor 250 kmh. La viteza de 250 probabil încăpea Passatul într-o plasă eco de la Lidl.

    00
  13. diferenta e data de faptul ca in realitate pamantul e plat, iar in ceasurile de bord sunt calculate dupa constanta aia invechita folosita de babilonieni si egipteni.

    00
  14. Dati-o naibii ma. Eu cu o ibiza de 1,2 in trei pistoane iau dupa 10 ani 165 pe gps cu un pic de rabdare…schimb cu passat plus diferenta din partea voastra.

    00
    • NOU
      #43

      Ce nu a spus nimeni pana acum este ca un diesel are o plaja de turatie mai mica decat la benzinare. Acest lucru este compensat partial cu o ultima treapta mai lunga sau prea lunga, ceea ce creeaza probleme gen prins viteza maxima in a 5a

      00
    • Condus Jetta asta noua cu 200 pe bord fara mare efort din motor. Nu aveam autostrada cat sa dau mai mult ca ploua si buc ploiesti…nu e autostrada. Era pe motorina. Am condus si logan 1.5 si merge lejer la 160 (tot motorina) si un kia ceed sw motorina care arata 190 in bord si 175 pe gps. Pasager in dreapta in Fiat Bravo cu 220 in bord. Voi vreti sa faceti de ras passat sau cum?

      00
    • Chiar așa este. Cu o Fabia 1.2 cu 70 cp prinzi 150-160 făra chin. Nu știu dacă avea 250, dar un 200 prinde lejer.

      00
  15. Coane, e monitorul de radauti sau ceva siteul ala, ce pretentii ai?

    00
  16. Știrea a apărut, inițial, pe o pagină de FB, Info trafic live. Până de curând, pagina era serioasă, postările erau ok, reale, din trafic. Având mult trafic, pagina a fost vândută, administratorul ei postând fi un anunț. Și de atunci apar numai SFuri din acestea.

    00
  17. Salut.
    Sunt multe comentarii din care reiese ce fel de soferi suntem noi, românii. Proști și laudăroși.
    160-180-200 km/h cu Loganuri, Skoda Rapid, Seat Ibiza, etc???
    Băbăeți, liniștiți-vă!!!!!!!

    00
    • Suntem in 2018. Asteptarile erau ca masinile sa zboare de acum 20 de ani. Viteze de 200 km/h Sunt de anii 40…19…amarata de 1300 mergea ok la un 110….trezest-te. Facem intr-un an cat facea tot orasul in 10.

      00
    • Încercam să subliniez că se suprasolicită niște motorașe subdimendionate montate pe niște caroserii și niște șasiuri improprii pentru a circula cu viteze cu mult peste limitele legale și de siguranță, pe străzi jalnice.
      Și ne dăm și zmei cu asta.
      Hai noroc și voie bună!

      00
    • ionut, tu cum crezi că se intâmplă accidentele? idioți forjând mașini care nu pot fi forjate, ca să se intreacă cu mașini cu motoare mult mai mari și mai potente.

  18. Video surprins din interior cu câteva momente înainte:

    https://imgur.com/5JJFcz0.gifv

    00
  19. Ce de lăudăros pe aici cu atâtea viteze mari… Ce plm faceți la 180?
    O singura data am fost și eu curios și am ajuns la 180 pe bord, în rest m-am dus ca să ajung unde trebuie viu, nu mort. Și mașina ar duce mai mult.
    Loganul la 160 cred ca își da duhul… Focus ul 2 care îl aveam acum câțiva ani ajungea cu greu la 160, 189 parca ii era maxim.

    00
    • Focus 2, 1.6 benzina, break. Acum o saptamana am avut unde s-o calc putin („autostrada” soarelui, relativ libera), 160 si cred ca ar mai fi mers putin, dar deja eu nu mai eram in limitele mele de siguranta de la 130 incolo. As fi fost curios sa vad (macar o data) 180 in bordul rablei, dar totusi am familie careia nu-i pasa ca ajung 5 minute mai tarziu, important fiind sa ajung viu :)

      00
    • Am mers o perioada cu un MCV de la firma (din ala cu usi in spate, primele generatii). Undeva pe langa Frankfurt, drumul cu dealuri si vai: la vale eram cowboy pe banda a 2-a cu 170 la ora, la deal nu treceam de 130, inapoi pe banda 1… Era ca intr-un parc de distractii – vibra ca un rollercoaster :))

      00
  20. Poate era la vale…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.