Posturile TV de nișă n-au nici o șansă!

Citiți despre acest nou și simpatic scandal cu măsurătorile TV. 1.200 aparate de măsură, un eșantion considerat reprezentativ, măsoară audiență 0 la unele posturi, pentru că asta e, toată lumea a fost de acord, și așa facem. Nu dublăm numărul aparatelor de măsură, plătim în continuare, ca fraierii.

kitty-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

32 comentarii

  1. Eu am peoplemeter din asta, prind LookTV dar nu ma uit la fotbal. Ei zic ca sunt 52 de oameni in Bucuresti cu LookTV.

    Sa fiu sincer, nici nu stiu prea bine ce e cu postul asta si de cand il am in grila. Cand au venit sa imi puna peoplemeter ziceau ca au foarte mare nevoie de tineri pana in 30 de ani pentru masuratori. Daca sunt toti ca mine care deschid televizorul doar pe History, Discovery si sa ma joc pe consola, atunci audienta aceea de 0 e absolut corecta.

    00
  2. Din moment ce televiziunea este furnizată (exclusiv?) digital, nu este mai ușor/relevant de măsurat direct de la operator?

    00
    • @Ionut, din articol

      > Este important de mentionat ca, la nivel national, Romania este inca o tara care are preponderent receptie analog.

      00
    • Poate, dar de ce ar face-o?! :)

      00
    • nu, ca daca se uita 10 persoane la look tv, alte 90 (sau 1000, sau 2000, sau 3000, ca e un numar necunoscut) nu se stie daca au televizorul aprins sau nu.
      aparatele respective inregistreaza mai multe date: tv pornit/oprit, numar de persoane care se uita, varsta persoanelor, tipul persoanei (de-al casei sau vizitator)

      00
    • Transmisiile prin satelit nu pot fi monitorizate.

      00
    • Crezi că vrea cineva rezultate relevante? Dacă la televiziune încă nu este totul digital, în cazul web-ului este. Şi cu toate acestea în publicitate se preferă „măsurători” vagi, de genul zelist. Rezultatele exacte n-ar mai permite atât de uşor ajustarea bugetelor astfel încât să fie bine pentru cine trebuie. (nu sunt în domeniu, doar îmi dau cu presupusul)

      00
    • Si pentru operatori de Cablu/DTH/IPTV e suficient de complicat sa masoare audientele. Pe cablu fara set top box e practic… imposibil; pe cablu cu set top box sau pe DTH iti trebuie o conexiune de date ca sa poti returna audientele (ceea ce implica, printre altele, cresterea costului pentru set top box); pe IPTV este foarte usor de facut si, probabil toti operatorii care ofera IPTV au o masuratoare interna.

      Pe langa asta, mai vine problema clasificarii clientilor, care poate nu vor sa puna la dispozitia operatorului de tv toate informatiile despre familia acestora (cati copii, ce studii, ce varste, etc) fara a fi platiti pentru asta (cazul CANTAR).

      00
    • @Andrei: sunt obligati de UE sa treaca pe transmisiuni terestre digitale. Repet, transmisiunile digitale prin satelit dvb-s si terestre dvb-t nu sunt masurabile din punct de vedere al audientei.

      00
    • Rezultatele acelea sunt probabil dezastruoase, de aceea se evită cu orice mijloc publicarea unor date reale.
      Crescut în era IT-ului unde la orice (site-uri, aplicaţii, etc) ai o măsurătoare cât de cât exactă, mă termină când ştiu că Antena 3 au audienţe de milioane, când colo pe piaţă există doar 1200 de aparate de măsurat.

      E ca şi cum era (nu ştiu dacă e la fel şi acuma) cand totul consta în tiraje.
      Cred că era mai rentabil să printezi ziare şi să le arunci (ca să poţi taxa mai mult pe reclamă) decât să reduci tirajul.

      00
    • Nu se poate. E doar Tx, fara Rx.

      00
  3. Nu prea merge, dublarea numarului de aparate dubleaza costurile si probabil micsoreaza marja de eroare nesemnificativ.
    In plus procesul e auditat suficient de des cat macar din punct de vedere teoretic sa nu existe dubii.

    Cel mai probabil audienta unor posturi mici este sub marja de eroare a masurarii si atunci este normal sa iasa 0. Cam ca in politica, daca nu treci pragul electoral te pune la 0 si voturile ti le distribuie.

    00
  4. Cei care vad meciurile pe seenow.ro sau pe diverse site-uri dubioase nici macar nu sunt inclusi in acel esantion… Era peoplemeterelor a apus…

    00
  5. Acest studiu trebuia prezentat inainte de atribuirea licentei de transmitere, si eventual pus in discutia cluburilor de fotbal. Ma rog, nu cred ca ar fi avut vreo importanta, e vizibil ca atribuirea difuzarii meciurilor e un aranjament intre Iorgulescu si Paskany.

    00
  6. offtopic: ce-ti mai plac FPS-urile, te-ai scapat umpic pe tine cand ai jucat Project Origin? :)

    00
  7. vorba aia:”nu conteaza care e audienta conteaza cine masoara audienta”-Stalin 1984

    00
  8. omu_negru s-a scapat umpic pe el, iertati-l.

    00
  9. Eu am televiziune prin IPTV , audienta e masurata automat si pe un anume canal poti vedea clasamentul canalelor in timp real , si de asemenea poti vedea audienta emisiunii la care te uiti in status bar

    Gen : http://1.bp.blogspot.com/-wCFAtj_nxx8/T4xmWfQSjbI/AAAAAAAAD_Q/l5Yug4FptFM/s1600/Screen+Shot+2012-04-16+at+20.33.00.png

    00
    • Asa ar trebui sa se faca, dar pana ajunge Romania cu TV-ul in era digitala mai e. Tatal meu se tine cu dintii de un abonament analog la UPC pentru ca sunt 3 posturi locale dragi lui care emit doar analog, probabil e singurul care se uita la ele.

      Oricum, din articolul original, de observat urmatoarele:
      – criteriile de reprezentativitate au fost stabilite de ARMA
      – firma care se ocupa de masuratori lucreaza pentru ARMA
      – printre criterii nu se regasesc iteme legate de pachete premium sau de modul de receptie (digital/analog)
      – ARMA considera criteriile astea reprezentative (esantionul o fi reprezentativ statistic pentru criteriile alese, dar daca criteriile sunt naspa …)

      Solutia oferita de ARMA: sa schimbam firma care face masuratorile. Logic. Nu criteriile, nu aparatura, nu esantionul.

      00
  10. ce treaba are masuratoarea de audienta TV cu vizionarea meciurilor pe seenow sau alte platforme ?!!! daca oamenii care gestioneaza acele platforme vor bani sa-si faca singuri masuratoarea.
    pe clientul care cumpara publicitate nu il intereseaza cati oameni au vazut un meci de fotbal in general (exceptie fac aia cu reclama pe marginea terenului). el vrea sa stie cata audienta primeste pentru banii platiti pentru difuzarea spoturilor pe un anume canal media.
    daca mai sunt si alti spectatori online sau in hiperspatiu nu il ajuta cu nimic pentru ca el a platit bani la Look TV si de acolo asteapta ceva.

    00
  11. operatorii de cablu nu pot face masuratori de audienta chiar asa usor pe cat se crede in era IT-ului din mai multe motive:
    – fiecare dintre ei nu are acces la toata piata ci numai la o portiune din ea.
    – datele care le sunt accesibile nu sunt chiar atat de interesante pentru cumparatorii de publicitate pe cat s-ar crede in era IT.
    nu conteaza ce numar de spectatori are un post TV pentru un producator de lapte praf ci cate femei cu copii care isi pot permite sa cumpere acel produs sunt intre acei spectatori. si pentru asta nu sunt suficiente informatiile tehnice ci trebuie masurare sociologica.
    din pacate masuratorile astea continue costa mult. prea mult pentru cablisti.
    – chiar daca fiecare cablist si-ar face o masurare de audienta proprie tot nu ar fi rezolvata problema pentru ca nici un client nu ar sti in care cercetare sa aiba incredere. ce te faci daca UPC iti spune ca Steaua are 100 000 de spectatori, RDS ca are 40 000 si Telekom iti raporteaza 10 000. pe cine crezi si cum justifici alegerea in fata sefilor straini de multe ori?!
    s-ar cheltui pe intreaga piata mai multi bani decat se cheltuie acum si nivelul de suspiciune ar fi chiar mai ridicat

    00
    • le aduni, normal. că, fiind operatori diferiți, au clienți diferiți.

    • Ba mie mi se pare ca Romtelecom-ul poate sti destul de usor din cele 500.000 de abonamente pe care le are, cate sunt la femei de 30 de ani (deci in principiu cu copii) cu venituri bune (alea care au pachet maxim pe tv, si au si internet, etc).

      00
  12. Suntem inca in cretacic, care va duce la disparitia unor tv. in detrimentul altora, pentru ca publicitatea se plateste un f. de audienta. Uite cum masoara https://www.paginademedia.ro/2017/03/video-reportaj-premiera-cum-arata-si-cum-se-foloseste-un-peoplemeter-aparatul-care-masoara-audienta-tv

    00
  13. zoso,
    presupunerea mea era ca ar fi reusit cumva fiecare sa acopere intreaga piata si in conditiile astea cifrele erau diferite.
    nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi sa aduni cifre de audienta de la fiecare cablist si sa-ti imaginezi restul nemasurat.
    ar plange si bordurile dupe arma

    00
  14. Masurarea audientei o au asa cum au platit-o. Daca asociatia care reprezinta statiile tv nu-si permite decat cel mai mic esantion reprezentativ la nivel national (si asa este, undeva la 1150 subiecti) , atunci ai doar o imagine globala despre consumul tv despre intrega popendulatie. Nu poti insa sa faci analize valide pe subgrupuri, regiuni, posturi tv mai putin reprezentate pentru ca o sa ai prea putine cazuri sau chiar deloc. Solutia ar fi sa-i intrebe pe aia de la radio de ce au un esantion de vreo 8 ori mai mare.

    00
  15. Si cu cacaturile astea de masuratori se lauda atit Antena 3?!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.