Moartea pop-up-ului

Faceți o statistica rapidă și veți observa că mai mult de jumătate dintre site-urile pe care le vizitați au, la încărcare, un popup. Și sunt atât de multe încât eficiența lor a scăzut dramatic în ultimii ani, pentru că nimeni nu s-ar fi așteptat ca abuzul de o metodă care era folosită doar când era nevoie de ea a scârbit utilizatorii.

Hai să explorăm un pic problema.

Popup-ul cu related posts

Dacă vă uitați, după ce terminați acest articol de citit aveți mai multe opțiuni: să dați mai departe articolul, să citiți alte articole pe aceeași temă sau să comentați. Alegerea lor nu e întâmplătoare. Nu poți da like sau share la un articol pe care nu l-ai citit. Nu are rost să arăt utilizatorului articole relaționate dacă el nu l-a citit pe cel actual.

Eh, de cele mai multe ori, popup-ul cu related posts apare imediat ce s-a încărcat pagina sau când sunt pe la jumătatea articolului, sfidând orice urmă de logică. Da, sigur, utilizatorul nu citește, de aceea trebuie să îi băgăm pe gât de la început related posts, butoane de share și alte rahaturi. Uitați-vă la RomâniaLiberă.ro sau ȘtirileProTV.ro, sunt excesiv de cretini când bagă uneori zeci de related posts în interiorul articolului pe care îl citesc.

La fel și cu popup-ul ăla. A apărut când am dat primul scroll? Felicitări, tocmai m-ai întrerupt și mi-a pierit cheful de a citi articolul.

Popup-ul cu abonarea

Care apare de obicei imediat ce pagina s-a încărcat. De ce aș vrea să mă abonez dacă n-am citit nici un articol de pe pagina respectivă? De ce? Come on…

E stupid. Daca vreau să mă abonez sau să dau like paginii caut eu asta, nu trebuie să îmi sară în ochi imediat ce am intrat pe pagină. Și, dacă am dat deja like sau m-am abonat, cât de tare poate să mă enerveze să văd de fiecare dată acel popup?

Moarte pop-up-ului

Și mai e ceva. Când nu avem nici un motiv să punem un popup, punem unul aiurea. Doar pentru că putem și pentru că nu ne respectăm deloc cititorii. Aici nu vorbesc, desigur, de siteurile mizerabile.

Tot rahatul ăsta se numește usability, e o artă veche de 11 ani, și ideea principală este că poți să-ți transformi vizitatorii în cititori cu un site bine făcut decât mai degrabă agasând-ul cu rahaturi.

 

stay-down

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

19 comentarii

  1. Nu are rost sa spun ca e cea mai tampita idee si ca refuz sub orice forma implementarea popup-uri in proiectele ce le realizez.
    Una dintre cele mai proaste idei urmata de playerul de muzica ce incepe automat. Da, inca mai sunt clienti ce solicita muzica pe site.

    00
  2. Uneori sunt de acord cu tine, alteori nu. Acum nu sunt.

    Am doar 2 chestii de zis:
    – Trafficvance
    – Affiliate marketing
    – Optional: cookie stuffing.

    Niciodata n-am iubit mai mult pop-up-ul.

    00
  3. Și totuși, cred că metodele acestea convertesc ceva. Pop-up-ul cu abonarea este închis rapid de majoritatea oamenilor cu un click pe Like (sau pe X-ul care mai nou este tot un Like ascuns).

    Iar la articole relaționate, cred că acele site-ul nu încearcă să-ți arate articole legate de același subiect, ci să-ți prezinte alte titluri extraordinare cu gândul că vei fi captat de ele. „Vezi acum cu cine și-a tras-o X…”

    Problema se reduce apoi la chestiunile clasice: ce dacă strângi multe like-uri, ce faci cu ele? Ce dacă ai multe pageviews, dacă toată lumea te înjură că i-ai păcălit să dea click și toate comentariile sunt spam-uri proaste…

    00
    • @nwradu: fără indoială că convertesc, dar cu ce te ajută 5.000 de fani pe fb când tu ai 0 comentarii și 200 unici pe zi, cum are blogdefotografie.ro, de exemplu?

  4. Sunt o gramada de site-uri nesimtite care intai iti baga in fata un overlay in care se milogesc sa le dai like pe Facebook si apoi te lasa sa le vezi continutul. Cine a scris pluginul ala, merita batut, cum sa dai like la ceva care nu ai citit inca?

    00
  5. Daca folosesti tool-uri cu care poti segmenta cui si ce popup sa apara, au sens. Exemplu: marketizator.com

    00
  6. @Perkele
    Eu am o regula f. simpla pt site-urile de genul ala:
    Nu ma lasati sa vad fara sa dau like/share, inchid pagina. Pt. ca daca ma forteaza sa le promovez continutul, cel mai probabil continutul respectiv e atat de prost, incat numai asa e distribuit.

    00
  7. @zoso,

    Nu mai zice de usability. Când aveai o nevăstuică pe ecran care ocupa cam 30% din ecranul telefonului mobil (chiar am incercat mai multe, atat era) era nasol rău, și mai și mergea în reluare scroll-ul că se plimba după mine. Preferam 10 pop-uri în locul ăleia. :)

    00
  8. „ideea principală este că poți să-ți transformi vizitatorii în cititori cu un site bine făcut decât mai degrabă agasând-ul cu rahaturi.”

    Dar chestia asta nu merge decât când ai un site bine făcut, cu conținut cât de cât decent – și încredere în el. Dacă nu există nici site-ul bun, nici încrederea în el, atunci de ce te miri că se folosesc șiretlicuri de doi lei?

    00
  9. Romanul e mort după cancan si senzațional și de asta popup-ul nu va muri niciodată.

    00
  10. Habar nu aveti cati bani face in popup sau un popunder chiar si in romania. Pe cine crezi ca mai intereseaza cand balta mare are numai „iubitori” de rahat-uri? Continutul premium nu intereseaza mai mult de 20% din online-ul romanesc. Uite la tine, ai 14k unici media pe zi si pot spune ca, spre deosebire de stirilePROTV, chiar ai continut premium. Chiar si blog-ul arata, se incarca, e gandit bine, dar degeaba. In Romania oamenii din online ( 90% pe putin – iti spun asta pentru ca am 2.4 mil fani fb ) consuma continut de cacat. Le pui ceva premium si primesti maxim 1000 click-uri, le pui ceva WOW, EXTRAORDINAR, NU AI SA CREZI, si iti dau 50-100k click-uri. Nu prea ai cum sa faci treaba in RO cu continut premium pentru ca nu se caut, si daca se cauta, sunt foarte putini care o fac.

    Iti pot face un studiu daca doresti si o sa vezi cum poti face 500-1000 euro pe zi cu 5-10 articole de cacat pe care niciun cititor de-al tau nu l-ar citi.

    00
  11. @em cred ca exagerezi putin, din cate stiu eu nevastuica aia era in flash, spune-mi si mie ce telefon mai afiseaza flash?!

    00
  12. /offtopic
    Nevasta-mea nu pricepe de ce o grămadă de site-uri (gen libertatea, wowebiz si cancan) nu se deschid. A bănuit ea ceva când a văzut 127.0.0.1, dar i-a explicat fiu-meu că „așa trebuie de la router”.

    00
  13. @zoso Ok, saptamana asta promit sa iti trimit pe email ceva interesant in legatura cu like-urile, traficul si cu ce se mananca treaba asta.

    00
  14. @Pustiu, telefonul meu afișează „Flash ready” când vreau să fac o poză. Se pune ?

    00
  15. @Pustiu: nu era flash ca mergea si pe iPhone. Era un overlay cu poziționare pe ecran si acoperea cam o treime din ecran, cel mai enervant lucru din istoria paginilor web pe mobil. Sper ca firma care a comandat asa ceva sa dea faliment in chinuri.

    00
  16. am vrut odata sa ma abonez la un site dupa ce intrasem pe el si citisem cate ceva. ghici ce? nu gaseam pop-up-ul :) adica aia au pus un pop-up de abonare la intrarea pe site, dar in site nu aveau nici un link de abonare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.