Politica de customer service de la IKEA lasă de dorit…

Un cititor raportează:

Am cumpărat un pat Malm, care este din gama mai scumpă, acum o săptămână. Aseară m-am apucat să îl asamblez, am asamblat patul în proporție de 99%, iar ultima piesa care tine patul să nu se rabateze e defectă. Are 2 găuri puse în partea dreaptă în loc de partea stângă.

Am sunat la call center să văd ce se poate face, iar soluția este următoarea: „Vă rog să dezasamblați patul și o să vină o echipă să îl ia și apoi vă aduce alt pat.”

Am râs și am sunat la Protecția Consumatorului, nu se poate ca soluția să fie “folosește tu 4 ore din viață ca să îl dezasamblezi frumos ca să îți aducem noi altul, ca să mai pierzi 4 ore să îl asamblezi pe cel nou, care poate avea aceeași piesa defectă.”

Poate vede cineva care și judecă și îi trimite omului piesa corectă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

89 comentarii

  1. ruletă, creion, bormașină, burghiu la diametru și gata. ce dumnezeu, ăsta nu e site de bricolaj?

    00
    • La câți bloggeri s-au inghesuit la deschiderea noului magazin din Palady m-as astepta ca unul sa se ofere sa il ajute pe săracul om.
      Sfatul meu este sa găsiți un tâmplar din zona Bucovinei care sa va facă un pat din lemn masiv, mobilier ce va rămâne mostenire si nepotilor. Astea din comert se strica dupa primul futai serios.

      00
    • Numai daca merge cu toporu’… auzi tu, burghiu la diametru… 🤣

      00
    • @george Pentru asta trebuie sa si futi, ori noi deja incepem sa avem NEET-ii nostri.

      00
    • romanii stie cu kiftelutze nu cu bormasini. In fiecare zi e coada pan la scari al foodcourt. Ikea ar trebui cel putin in romanika sa se reprofileze, eu as fi facut jumate din magazin restaurant si asa parca era un articol de anu trecut cum ca ieka vinde din mancare mia mutlt de juamate din ce vinde din mobila.

      00
  2. Io auzisem ca la ikea lucrează suedeji deștepți. Să întoarcă/rotească piesa și astfel găurile vor fi pe stanga.

    00
    • Unele piese sunt ireversibile. Am un feeling că altundeva a greșit în timpul procesului de montare, și acum a ajuns coada la capul calului, gen.

      00
    • Si eu zic la fel….daca nu esti foarte atent la anumite piese de mobilier mai complexe (cu mai multe posibilitati de montaj gen stanga/dreapta), coltare etc ai sansa ca la sfarsit sa te uiti la 2 piese si sa zici ca sunt defecte…been there done that.

      00
    • Am pățit eu cu un pantofar de la Ikea. Eram convins, la o piesă, că sunt date aiurea găurile. M-am gândit, apoi, că totul este standardizat maxim și greșeala trebuie să fie la mine. Am reluat procesul și am descoperit eroarea. La mine.
      E posibil orice, până la urmă…

      00
  3. Din 2007 încoace am asamblat numai mobilă de Ikea în 3 apartamente în care am stat și la birou. Modelul de business pe care funcționează Ikea este tocmai „pierde tu 4 ore din viață ca să nu plătești meseriași care să-ți asambleze patul în 60 de minute”. Clienții își asumă asta când se decid să cumpere mobilă pe care să și-o asambleze singuri. Acum omul vrea ca gratis să vină cineva și să îi facă treaba la care el nu se pricepe. Dacă nu-i convine, să plătească serviciul de asamblare.

    00
    • Nu ma prind dacă trollezi sau nu.

      Omul nu se plânge ca a durat mult asamblarea ci ca a primit o piesa defecta și ca soluția celor de la Ikea implica o enorma risipă de resurse (timpul lui precum și timpul echipei care ar trebui sa vina sa preia patul defect și sa livreze alt pat).

      Personal nu as plăti niciodată pe cineva sa îmi monteze mobila de la Ikea pentru simplul fapt ca mi se pare fun sa fac eu asta.

      00
    • Fix 4 ore am pierdut asamblând biroul mare din gama Hemnes. Așa nu ai zice că e mare șmecherie, câteva piese acolo în 2 cutii, 40kg însumate…

      00
    • @tinky – ti se pare fun montajul pana te poticnesti ca nenea cu piesa „pe dreapta”.

      00
    • Din experienta de pana acum de facut lego cu ikea, mi-e tare teama ca autorul a gresit ceva in procesul de asamblare.
      Daca e o piesa defecta, atunci sunt toate defecte de la toate paturile.

      Asa am patit si eu montat.. nu iesea ceva la final, demontat, montat iar.. all good :)

      00
  4. Malm, gama mai scumpă…

    00
  5. patita la frigider ariston. da, sigur, usa se poate schimba. doar ca balamaua de jos era fix invers

  6. Ikea are cele mai varză paturi, dulapuri și orice e mai mare ca și dimensiuni.
    Am luat un pat de la ei, l-am vândut ptr că nu era deloc stabil.
    Masă și scaune, strâmbe după asamblare, returnate.
    Ce e ok: canapea, dulap papuci, masă cafea, raft baie, în general chestii care nu țin greutăți mari/nu se observă dacă sunt strâmbe.

    00
    • Ei, sa nu exageram. Problema e ca ne obisnuim prost, pat de 100 euro dar vrem si sa tina, sa nu scartaie, etc. Ieftin si bun nu exista.

      00
    • da, la paturi trebuie făcute nivele: „pentru activități sexuale rare”, „pentru futăcioși”, „pentru perverși cu cătușe”, „pentru mă-ta”.

  7. Nu-i iau apararea patzitului pentru ca si eu am patit la fel cu o noptiera luata de la Ikea, si prin care am crezut ca are o piesa defecta, etc.

    Porniti de la urmatoarele premize:
    – tot corpul este conceput pe calculator mai intai, in care toate piesele sunt dimensionate, cotate, simulata asamblarea, etc.
    – CNC-ul taie dupa planuri. Nu exista, „a dat gaura cu 1 cm mai sus”, sau pe partea opusa.
    – mobila este in asa fel conceputa si asamblata ca sa fie cat mai usor de montat/transportat.

    Da, nu-s de cea mai buna calitate dar asta e… obrazul subtire cu cheltuiala se tine.

    00
    • Problemele care pot apar (posibil și în acest caz) sunt legate de împachetare nu proiectare sau debitare.

      00
    • Da si nu…
      Am luat un sifonier de la ikea cu usile oglinzi. Ramele de aluminiu si tot ansamblul necesitau 80 de suruburi. In punga am gasit doar 64. Am luat un surub de model si am dat o fuga la hornbach.
      Inutil de spus ca flamba sub propria lui greutate si ca necesita sa fie prins in perete (in 2 sau 3 puncte) ca sa ii asigure rezistenta.

      Marfa de la ikea e facuta sa arate bine, dar nu as numi-o ieftina, pentru ca nu e. E doar mai ieftina decit mobila adevarata ca sa zic asa.

      00
  8. Cumperi mobilă de sărăntoci, ai probleme de sărăntoci.

    00
  9. Bai daca parte din „contract” e ca il ansambelzi singur mi se pare oarecum de bun simt ca si dezansamblatul tot singur il faci. Ca fapt divers mobila de nesăraci vine gata ansamblată.

    00
    • aia gata „ansamblata” e mobila de analfabeti

      00
    • Sau se considera ca nu stai in rezidential la etajul 8, nu e o problema sa ti se livreze sub forma de punct material si preferi sa fie vopsit produsul dupa ansamblare ca nu se vada toate imbinarile.

      Ca fapt divers Ikea produce paturi ansamblabile fabuloase, foarte rezistente la secs viguros. Gama Malm insa e doar o mizerie din PAL din ala cu spatii goale. Gama Hemnes e aceiasi mizerie dar facute din cea mai subtire scandura produsa de om.

      00
    • Uitasem esentialul: am facut poli nu litere. De aici probabil N-ul in plus. Tot de aici bani sa imi cumpar mobila neaNsamblabila.

      00
    • Și alții au făcut Poli, nu litere, dar la desen tehnic în liceu ne-a frecat profesorul la icre până ne-a intrat în cap diferența dintre „a asambla” și „ansamblu”.

      00
    • aia gata asamblata de obicei e asamblata de analfabeti, adica daca apare problema cu piesa invers, e posibil, ba chiar foarte probabil, sa fie montata exact asa cum e, militian style, putina minte, multa forta.

      00
  10. Ikea vinde kituri lego. Tu ai o problema cu un kit si vrei sa iti fie remediata fara sa faci bucati ansamblul rezultat din kit.
    Serios, cat sa o reduc ca sa intelegi ca aberezi? :))))))

    Mobila Ikea e evident tratata ca ansamblu, orice probleme aparute se trateaza la nivelul produsului final. Asa e, asa functioneaza, orice eroare se remediaza in ansamblu, ca pe viitor clientul sa primeasca pachetul intreg cu problema rezolvata. Nu au linie de piese de schimb pe diferite variante.

    Si pls nu fii sceptic cu privire la ce iti aduc la schimb, poate fi o problema stiuta si poate au scapat niste unitati.

    Oricum nu prea cred ca pot avea probleme de acest gen, piesele alea pornesc de la un ansamblu CAD unde „potriveac”, apoi desene de executie, prototipare si productie. Poate fi o problema in productie pe unele unitati.

    Imi vine greu sa cred ca ai gasit o asemenea problema, vezi poate ai gresit ceva pana acolo…

    00
    • In magazinele Lego poti sa mergi sa cumperi piese la bucata

      00
    • Da, nu e cea mai potrivita analogie… Dar in privinta kit-urilor Lego specifice, asmablezi nush ce Bugatti sau whatever, daca ai probleme, o sa iti schimbe tot kitul. Sunt multe piese mai avansate, in special tehnice, pe care nu le obtii individual.

      00
  11. Sa puna codul patului si poza elementului defect.

    00
  12. Poate omul chiar a tras paiul scurt, dar, din experienta, daca nu urmezi intocmai pasii din instructiuni si nu esti atent la cele mai mici detalii (suruburi care par identice, dar nu sunt, balamale care par identice, dar nu sunt) poti ajunge in aceasta situatie. D-aia eu voi avea o usa de la un dulap un pic stramba forever :))

    00
  13. Haide ca nu sunt asa ce kkt dupa cum spune clientul, macar vin si i-au produsul defect de acasa si iti aduc unul nou.
    Paturi si dulapuri de la Ikea nu mai cumpar niciodata, prefer mobila care vine asamblata.

    00
    • „i-au”?

    • Si daca clientul dezasambleaza patul si il lasa imprastiat prin camera cu tot cu suruburi, cei care vin sa „i-a” produsul defect il impacheteaza ei sau pleaca inapoi? Daca e sa fim carnati pana la capat.

      00
  14. S-ar putea sa fie montat gresit.

    00
  15. Daca nu apare o poza cu piesa respectiva, bricolatorul din mine o sa fie foarte dezamagit.
    Sa dea si dimensiunile.

    00
  16. După primele ~10 comentarii m-am plictisit sa dau thumb up, Like, etc.
    Tot românu-i meșter certificat ISO 9001.

    00
  17. Acuma nu zic ca asa o fi, dar eu, asambland nu stiu cate obiecte de mobilier de la IKEA, de multe ori mi s-a intamplat sa gasesc cate o piesa defecta, sau gresita. Am lasat totul balta, m-am dus la somn, iar a doua zi ce sa vezi: piesa era buna! :D

    (ex: folosisem surub tip B in loc de tip A, si viceversa. Tip B mergea in loc de tip A, invers nu.)

    00
  18. pai ikea vrei sa te creada pe cuvant ca nu ai gresit tu la asamblare?
    o firma serioasa are proceduri clare pentru situatii din astea si ele nu ar trebui sa implice in nici un moment „a lua de bun ce spune un client” (de aici nevoia de a returna produsul intreg si nu de a schimba o piesa).
    daca ai montat din neatentie o piesa invers si la final ce a ramas nu se mai potriveste fix din cauza asta?

    00
    • N-are românul de unde să știe asta și, în condițiile în care nu știe, procesul ălora e unul foarte prost. El sigur l-ar fi gândit MULT MAI BINE!

      În plus, doar nu e posibil să fi greșit el, ci SIGUR ăia de la IKEA au o problemă!

      00
    • Cel mai de bun simt comentariu.

      00
  19. Sunt mare fan al asamblarii mobilei de la Ikea pentru ca imi da senzatia ca sunt mare mester cand de fapt e „decupeaza pe linia continua si indoaie pe linia punctata” (sau „paint by numbers”). Acestea fiind zise am injurat 30 de minute o laterala de birou pana sa-mi dau seama ca incepusem sa-l asamblez gresit si uite-asa…

    00
  20. Am cumparat pentru camera puradelului mai multe obiecte de mobilier, printre care si comoda asta: 092.526.73. Instructiunile de asamblare erau doar pentru a fi acolo. Incerc sa o asamblez, nu intra 1 sertar. Ii sun, impreuna cu un tip de la ei, ii explic pas cu pas cum am montat fiecare piesa, iar la final: „ati facut bine… trebuie sa faceti retur, sa o schimbam”… mers la munca, stors creierii, venit acasa, demontat comoda, si remontat dupa mintea mea -> BINGO! a mers. Pun mana pe telefon, ii sun din nou, ii explic altui angajat problema, si cum am reusit sa o montez, asta zice: „felicitari!”… l-a durut la patina ca schema de montaj era gresita.

    00
  21. Eu cred că omul minte, sau ăla din call-center e idiot. Da, Ikea nu are mobila cea mai grozavă, dar… Când am mai pățit sa dau de piese defecte, am schimbat doar acea piesa, fara nici un fel de comentarii.
    Și când am returnat canapeaua după 11 luni, că nu îmi mai plăcea, iar, nu au comentat nimic.
    Customer service-ul Ikea e mult peste alte firme de la noi.

    00
  22. De fiecare data cand am ceva “lego” de montat primul lucru de facut este de a verifica checklist-ul cu componente. E ceva piesa lipsa or gresit listata? Nu ma apuc de montaj! Simplu.

    00
  23. Cumpărăm canapea de la ei (>1k euro preț achiziție)
    Primim prima bucată, o asamblăm destul de repede și constatăm care are un defect de fabricație (un „capac” nu se închidea complet decât dacă așezai greutate peste el, altfel statea tot timpul suspendat in aer)
    Am sunat la ei, au venit sa preaia prima canapea livrată și au lăsat-o în același timp și pe cea inlocuitoare. Îi rog frumos să aștepte 5 minute doar să verific capacul fără să o mai asamblez pe toată, constat că are același defect (împreună cu echipa de meșteri de la IKEA) dar nu au putut-o să o preia tot atunci.
    A trebuit să mai fac o sesizare de retur, a mai trecut 1 săptămână și i-am rugat să îmi livreze o bucată din lotul nou ce urma să se aprovizioneze. După multe ore apeluri către departamentul lor de suport și după vreo 2 săptămâni am primit o canapea ok. (dintr-un lot nou, aparent întreg lotul ce era inițial în depozit avea acel defect de fabricație) Acum acel model e la vânzare la jumătate de preț (oare vor să scape de întreg lotul cu defect?)

    00
    • plm…alta metoda de a te lauda ca ai slabit nu gaseai?!?!

      auzi tu..se aseza pe canapea si aia ramanea deschisa…mai trebuia inca o greutate ca sa se inchida…

      00
  24. a montat patul gresit! trebuia montat cu susul in jos si piesa se potrivea perfect

    00
  25. o solutie mai simpla ar fi sa ia piesa, se duce la retururi si cere inlocuire. am avut la fel o mica piesa de metal forjata prost, nici nu s-au uitat la bon, mi-au dat alta

    00
  26. Eu sunt clientul.
    1.Am rezolvat cu gauri manuale pentru ca piesa era cumva ireversibila (am pus-o pe toate părțile) dar la cerere ma mai uit o data o sa încerc sa ii trimit lui Vali o poza.
    2. Cand am spus Malm gama superioara, ma refeream ca exista Malm și de 1100 de lei.
    3.@zanax de ce as minți? În trecut am schimbat și eu un sertar la un dressings, l-am dat pe ala vechi și mi l-a dat pe cel funcțional. Acum la call center mi-a spus ca dacă piesa are același cod trebuie sa trimit tot produsul sa îmi trimită altul și ca probabil sertarul în trecut era cu alt cod, ceea ce îmi e greu sa cred.

    Mulțumesc.

    00
  27. Nu mi se pare nimic strigator la cer ce a prezentat clientul in articol. Mi se pare de bun simt sa dezmembrezi tu produsul. Si prea usor se suna la anpc pentru orice rahat, toti ne credem niste speciali care avem toate drepturile din lume si tre sa fim serviti ca printii pt ca am dat niste bani pe un produs.

    Bine, nici ca mine, care de prost si lenes ce sunt nu am facut reclamatie desi emag si kettler si’au batut joc de mine cu o garantie in ultimul hal posibil. In special Kettler. Chiar, o mai merge facuta dupa 4 luni de la episod?

    00
  28. Am mobilat vreo 3 apartament cu mobilă de la IKEA până acum și n-am pățit din astea. De cele mai multe ori am greșit eu ceva la asamblare.

    Când am avut cu adevărat probleme, am mers la ei direct și mi-au înlocuit piesa defectă pe loc, la biroul de informații. Avantajul e că locuiesc aproape de un IKEA. Mă aștept ca și la IKEA românia să fie la fel.

    O dată mi-au înlocuit chiar un picior de canapea gratuit, deși era clar că-l rupsesem eu.

    PS: dormitorul nostru cu MALM are deja 6 ani vechime și o mutare. rezistă foarte bine.

    00
  29. Putin pe langa subiect. Voi stiti ca pe planeta asta exista inca tamplari nu? Bagati o tona de bani in ikea in loc sa sustineti economia locala

    00
    • da, asa e, mai exista tamplari. chiar priceputi, fac treaba buna, pe dimensiunile de la fata locului, exact pe gustul tau, calitate adevarata.

      da’ ce te faci peste cativa ani cand s-a stricat un ceva din mobila sau mai vrei sa adaugi ceva, sau sa mai faci o camera la fel si mesterul a iesit la pensie, nu se mai ocupa cu asta, nu mai gaseste aceleasi materiale/culori, nu mai stie exact cum a facut chestia aia sau altul din miriadul de motive pur romanesti astfel in cat ramai cu optiunea fie sa faci arlechin prin casa fie sa o iei de la capat cu totul.

      00
    • inclusiv la ikea ies din gama diferite modele si culori. am patit-o cu o biblioteca intr-o nuanta f faina, luata acum vreo cativa ani buni. am vrut sa mai asortez un corp pe langa ea si mi-au zis ca acea culoare s-a scos demult. nah.
      tamplari buni… discutabil… sa ne aducem aminte articolele lui Vali in care cauta mesteri: ba nu au timp, ba nu vin doar pt un pat, ba au un pret astronomic, etc. la un mom dat am fost dispus sa dau mai mult dar sa-mi vina cu mdf vopsit si un panou de sticla de 3m, n-am gasit pe nimeni sa garanteze ca vine asa.
      apoi mesterul zice ca iti livreaza maine si nu mai raspunde si vine peste o sapt, sau de la inceput iti da termen de executie 3 luni, culoarea intr-un fel arata in paletar si in alt fel arata la fata locului, etc.
      am si mobila ikea in diferite locatii dar si pe comanda, adusi din alt oras in bucuresti pt ca aveau recomandari bune.
      nu pot sa zic ca unii sunt mai buni decat ceilalti. daca e s-o zic pe aia dreapta, cele mai mari rateuri le-am luat cu mobexpert.
      la ikea nu mi s-a intamplat sa-mi lipseasca piese dar de oboseala am pus alta piesa in alt loc si apoi a trebuit sa desfac tot.
      eu zic sa mai suni in call center sau chiar in magazin sa mergi sa vb la info clienti acolo pt ca au anumite piese care de ex nu se pot cumpara din magazin, dar se pot livra la comanda speciala doar din nu stiu ce depozit din afara bucurestiului. asa am luat eu un agatator de umerase care era expus in magazin dar nu se vindea. mi l-au adus din depozitul respectiv , pe comanda, 10 lei :)

      00
    • Uite tocmai am folosit niste „tamplari” din astia locali la mobila din casa – bucatarie, dressing pe hol si sufragerie. Nu mai bine imi vedeam eu de treaba si luam de la niste occidentali cotropitori gen Kuxa?

      Acum doi ani am colaborat (tot pentru bucatarie) cu niste „locali” care au fost de vis – mobila arata „tipla”, montajul este fara repros, la plecare mi-au lasat bucataria functionala. Astia de acum „noi nu racordam chiuvete”,”noi nu racordam masini de spalat vase”, „ah, aici aveti doua spoturi de care stiam dar nu ne-am gandit sa frezam corpul ca sa lasam canal de fire, deci o sa va iasa firele in corpul de deasupra si plm, va descurcati”

      00
    • Acum de ce o dai in paranoie? Ce te faci cu mobila din ikea? Daca nu mai gasesti acelasi model peste 2 luni si tie iti mai trebuie o noptiera? Iti zic eu, te sugi… cat despre mobila intotdeauna vei gasi pal si pfl pe aceeasi culoare…

      00
    • Mi-am facut usi la tamplari locali renumiti. Cu avans, contract si tot ce trebuie nu la negru. Au venit cu 2 luni mai tarziu si au stat 3 zile de le monteze cu modificari locale la pervazuri si imbinari si umplut casa de rumegus ca nu-s cum trebuie peretii desi tot ei au venit sa ia masuratori. Au iesit foarte bine in final, dar intarzierea m-a incurcat mult. In plus a doua zi dupa montaj patronul m-a sunat tafnos ca nu i-a intrat si restul de bani inca desi inainte fusese mielusel. Ceva asemanator mi s-a intamplat si cu parchetul.

      Asa ca mobila pe care aveam de gand sa o fac tot pe comanda am luat-o de la ikea.

      00
    • La usi sunt patit eu dar le dau dreptate, sub ornament nu stii ce se afla pana nu se da usa jos(perete stramb, umplutura ampulea), dar da, lemnul trebuie lasat la uscat asa ca 3 luni nu mi se pare nimic neobisnuit. Du-te la dedeman si cumpara-ti o usa cu 200 de lei si vezi cat de bine ti se potriveste in tocul usii, s-ar putea sa iti ramana cateva goluri frumoase de un deget diametru

      00
  30. am patit si eu, biroul luat avea gaurile date in partea gresita, usor de remediat.

    intre timp mi-am dat seama ca montasem picioarele invers.

    00
  31. NOU
    #88

    Legenda spune ca Raluxa asteapta si acum becul de la Ikea

    00
  32. Am asamblat mobila de la ikea, Kika și dedeman. Din punctul meu de vedere ordinea este ikea, Kika și ultimul dedeman. Ideea este ca instrucțiunile de la ikea sunt cele mai bune la dedeman care lucrează externalizare, lipsesc. Ar mai fi martplast dar acolo e cel mai simplu fiindcă corpurile vin montate, doar trebuie lipite între ele.
    Nu mai vreau sa aud de nea tezlica care face mobila de comanda și întotdeauna apare o problema externa, perete strimb, teava groasă etc.
    Deci luați o gură de aer, răbdare și nu lăsați consoarta sa va polueze ca sigur nu iese asamblarea.
    Spor la treaba…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube