Poliția declară ceva, ARMO și GPEC tac violent

Asta a declarat un polițist ieri pe la prânz, la știrea cu înșelătoria prin feisbuc:

“Reprezentanții IPJ recomandă cetățenilor ca în momentul în care vor să facă cumpărături pe internet să achiziționeze produse de pe site-uri de profil și să aleagă varianta plății la primirea coletului.”

Au trecut 24 de ore, ARMO și GPEC, cele două entități complet inutile de pe lângă magazinele online, nu au nici o poziție publică. Poate nu e cazul. Poate nu au internet și nu au aflat încă.

Poate știu ele ceva. Știu că comerțul online crește și fără să facă ele, entitățile, ceva, dar asta pune în discuție necesitatea și utilitatea lor.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. NOU
    #1

    Intr-o tara de rahat crezi ca ii mai pasa cuiva ce si cum ???

    00
  2. GPEC e o entitate, nu e o conferinta? Adica ei sunt ca „patronatul producatorilor de carne” de exemplu? Eu stiu doar de conferinta.

    00
  3. O sa zica Sa cumparati doar de la magazinele ce au sticker-ul trusted.ro pe homepage! Celelalte va trag teapa!

    00
  4. Problema e ca politia a ramas si ea blocata in anii ’90. Magazinele, sistemele de plata si bancile ar trebui sa ofere un oarecare nivel de garantie ca sa reduca plata la ramburs care-i atat de rudimentara.
    Dincolo de asta plata online ar trebui sa fie in interesul lor pentru ca atat bancile cat si sistemele de plata isi trag mai multi bani din comisioane, iar magazinele au comanda asigurata.

    00
    • NOU
      #6

      @malin . defineste garantie.
      ca utilizator de card ai foarte multe garantii (as putea spune chiar ca prea multe)

      00
    • Ce garantii vrei? Cand tu iti cumperi nike la 100 lei de pe o pagina de facebook, iar la magazinele mari sunt 100 euro, la ce te astepti, e normal sa iti iei tot felul de tepe.

      00
  5. Intreb si eu ISJ-ul, daca primesti o piatra cu plata ramburs cu ce esti mai castigat decat daca platesti cu cardul intr-un cont care e pe un nume?

    00
    • Cel puțin ai primit o piatra!

      00
    • Ceri cu verificare la primirea coletului, curierul e obligat sa te lase sa deschizi pachetul. Dupa ce l-ai deschis, dai banul.

      00
    • Arthur, cati tepari crezi ca ofera serviciul asta de verificare la primire?
      *IPJ

      00
    • NOU
      #12

      @bigone
      NU se pot deschide conturi de procesare cu cardul pentru persoane fizice
      noi, de exemplu avem un sistem de analiza si acceptare a companiilor noi (o parte din ele sunt refuzate).
      la cash, ura si la gara.

      00
    • Parcă era cu bani și „moftul” ăsta cu desfăcutul…

      00
    • Eu nu trimit colete cu verificare pentru ca se probeaza incaltamintea (de obicei in mijlocul strazii si in cel mai mare noroi) si apoi imi vine mie retur murdara si mirosind a mort.Plus ca un colet refuzat inseamna cam 30 lei platiti curierului.Lumea vrea „verificare colet” nu de frica unei tepe ci ca sa probeze.Si teapa si-o iau tot vanzatorii.
      Va explic asta din punctul meu de vedere si raportat la ceea ce vand eu.

      00
  6. Un link la stire, pentru cei mai putin norocosi, daca se poate?

    00
    • Niste oameni de afaceri din Ferentari sau Sacele (dupa culoare) care vindeau pampersi pe grupurile de facebook ale mamicilor naive si depresive pentru ca nastere…

      00
  7. În ano domini 2017 recomandarea IPJ e complet cretină. În țările cu apă călduță e de neconceput plata Ramburs.

    00
  8. Mulțumesc pentru atenționare. Din păcate, nu este prima oară când Poliția face această recomandare de a plăti la livrare… Mă minunează, însă, de ce nu reacționează și procesatorii de plăți sau organizațiile emitente de carduri – ele fiind primele „lovite” de astfel de declarații. Am scris un punct de vedere scurt pe blogul GPeC și invit procesatorii să avem o poziție oficială către IPJ Iași. https://www.gpec.ro/blog/in-epoca-online-ului-si-a-platilor-online-ipj-iasi-recomanda-sa-platesti-ramburs

    00
    • Sa reactioneze cum??? Am cumparat de pe emag cu plata ramburs, a doua zi am avut marfa la usa. Am cumparat luni cu plata online cu card, azi e joi si inca nu am produsul pe masa, el fiind „ratacit” undeva intre depozitele din Bucuresti si locale ale Fan Courier-ului. Nu eu am ales sa mi se livreze asa, emag a decis de la sine putere. Lectia pe viitor? Plateste ramburs ca e mai rapid. Pot procesatorii de plati sa zica ce vor, de acum platesc cu cardul doar daca marfa in fata mea, altfel cu plata ramburs.

      00
    • NOU
      #23

      @arthur
      nu are legatura cu plata ce spui tu.
      eu platesc exclusiv cu cardul online. nu mi s-a intamplat decat o data sa imi spuna ca nu au marfa.
      elegant s-a facut refund si am cautat in alta parte. cam atat

      00
    • @antonio, lucrezi la o firma de carding, normalca faci cumparaturi exclusiv cu cardu’

      00
    • @antonio: nu am zis ca oamenii nu aveau pe stoc, spun doar ca ei au promis pe site ca marti sau miercuri ajunge marfa la mine (inainte de a pune comanda), apoi abia la 24 de ore de la comanda au predat coletul curierului. Care curier il doare in pl sa livreze marfa. A trebuit sa sun la Bucuresti sa le zic sa faca bine sa imi livreze macar maine (vineri), ca al meu mult prea iubit curier din zona are o grava durere de organ genital si livreaza doar colete din care poate primi ciubucuri. Fan Courier, iti doresc o moarte lenta si in chinuri, blestem emag pentru ca inca mai lucreaza cu ei!!! Sa-ti zic ca la o livrare pt firma la care lucrez Fan a avut nevoie de 2 saptamani ca sa livreze un cacat de lada frigorifica, asta dupa ce primul produs livrat a fost trimis cu cablul sectionat si cutia vraiste?

      00
    • P.S. In tot acest timp la platile ramburs au ajuns in MAXIM 48 de ore. Am avut nevoie si de retur dupa ce am platit cu cardul, banii mi-au intrat dupa vreo 12 zile, timp in care am stat si cu banii luati, si fara produse, asa ca prost sa mai fiu sa platesc online la cumparaturi. Degeaba incearca firmele procesatoare de plati sa ma convinga contrariul, ca asa am patit mereu si nu sunt singurul!

      00
  9. Cum ziceam in articolul anterior si in cazul de fata majoritatea sunt femei. O prima casa, un pampers, o teapa.

    00
    • ai un fix. macar prezinta niste cazuri. da un exemplu. zi-ne o poveste, ceva, orice. nu domle, femeile „ie” proaste. asta stiam. zi-ne ceva nou.

      00
  10. wow. deci virau banii in contul altei persoane.. very smart
    apoi”Când am primit comanda DUPA 5 LUNI, a venit cu compensații, cadouri și automat m-am gândit că e o ofertă super bună și am mai dat o comandă.” deci te-ai fript odata dar pentru ca esti prost si ti-a dat cu zaharel ai mai bagat odata… fix ca la prosti, ba, in opinia mea isi merita 140% soarta, la cat mai multi prosti lipsiti de banii din buzunar!

    00
  11. NOU
    #30

    cand un prost arunca o pleasca, nu neaparat toti trebuie sa sara dupa ea.
    pe fond e o aberatie data de niste tovarasi care au motivele lor sa preamareasca platile cu cash.
    ca vorbesc nu e o problema, ca nu explica de ce este poate cea mai grava.
    nu cred ca trebuie sa mai demonstrez, pentru a o mia oara de ce nu au dreptate.

    00
  12. ce te astepti de la entitatile astea de dat salarii cui trebuie.
    Nici macar privatii nu stiu sa foloseasca tehnologia din zilele astea.
    Uite 2 exemple halucinante:

    Nextgen da gratuit HBO GO daca ai pachetul de HBO activ.
    Eu am semnat cu ei contract TV + Net prin telefon / scanat si nu m-am dus niciodata in 10 ani (cred ca se fac 10) la ei in nici un sediu pentru nimic.
    Ei, acum ei tin mortis sa ma duc in magazin ptr ca pitong, doar acolo se poate activa o optiune gratuita de internet…au internet cu pedale probabil.

    RDS – RCS. Zic sa iau un telefon de la ei, ca vine rata pe factura. Telefonul se plateste la pret integral prin ING. Zic daca tot am factura la ei sa iau prin ei.
    Dupa o cerere facuta incomplet in magazin la Auchan (nu au pus si ce culoare vreau telefonul ca se pare ca e un moft), o noua cerere prin call-center unde se pune culoarea,primesc sms sa ma duc sa il iau din magazin (curier nu se poate ptr ca….). Ma duc,mi-l arata, dar spun ca nu pot sa mi-l dea ca software lor are o problema si eu apaar cu alt telefon luat anul trecut pe cont.
    Zic..pai da telefonul, facem actele si tu le treciu in sistem cand te lasa sistemul. Cica nu, nu e posibi;l, mai bine veniti in alta zi, ca timp curge la robinetul de la baie….
    Tehnoloogia asta ii depaseste pe unii grav

    00
  13. Nu sunt in stare sa cerceteze nici magazinele normale sau abia fac fata. Ce sa faca la cele online ? Unii dintre inspectori nu stiu nici cum se deschide calculatorul. In alta ordine de idei, preturile penibil de mici nu au ridicat nici un semn de intrebare pt mamici cu pitici ? Trimiti bani damboulea ?

    00
  14. Sa ne aducem aminte de cum se insista pe plata in avans, pe un blog de bricolaj ?

    00
  15. Tacerea asta violenta e identica cu cea a lui Soros? Precis sunt vanduti si astia …

    00
  16. Scutecele sunt pe marimi in functie de greutatea copilului. Era una care a primit pachetul dupa 5 luni si era atat de multumita incat si-a mai facut o comanda. Eu sunt curios, scutecele alea cat de bune mai erau? Nu i-a mai crescut copilul intre timp?

    00
  17. posibil sa fi realizat si ei ca magazinele online, dupa ce încasează plata, te trec pe ultimul loc la livrare, pentru ca devii client captiv, in loc sa fie invers.

    • NOU
      #41

      Asta nu este posibil. Am citit eu pe blogul Celuilalt ca daca plătești înainte magazinele online te pun in fruntea listei de priorități. Iar Celălat nu se poate înșela sau minți.

      00
    • Prefer să stau cu banii în buzunar până ajunge marfa, indiferent de lista pe care mă trec ăia. Asta pe lângă faptul că „în stoc” nu e tot timpul în stoc, la unele magazine, dar tu ai dat banii și ăia nu au marfa.
      Din vreo 6-7 comenzi luna trecută am avut vreo 2-3 la care ba nu aveau câte bucăți am comandat, ba deloc, ba nu era unul din N produse din comandă.
      Ramburs până la capăt. :)

      00
    • Amin!
      Asa cu se scria si mai sus, unii chiar sunt campioni la treaba asta!

      00
  18. Aoleu, Florinel nu face nimic!?

    00
  19. Jizaz. Voi vorbiti de plata ramburs sau online sau plm de parca ar fi fost vorba de un magazin in adevaratul sens al cuvantului, lol.
    Era o vanzare de tip okazii / olx / plm, numai ca functiona pe principiul „bos, trimEte tu banii inainte si-ti dau eu alea candva”. Si a functionat… gen caritas. O perioada s-au trimis coletele. Mai mici, pe sume mai mici. Si „return-ul” era ok. Drept urmare unii s-au gandit sa faca o afacere pe tema asta, „hai sa fim reselleri” (caritas: hai, coaie, ca am bagat o suta de mii, a mers, hai sa vindem apartamentul si sa ne luam 2 din castig). Ca altfel cum dracu’ iti explici ca tanti aia facuse comanda de 18000 (OPTSPREZECE MII) de euro? la 100 de lei 3 baxuri.. inseamna pe la 2500 de BAXURI. Las-o-n plm, ca nu stiu cate farmacii / magazine au spatiu de depozitare pt atatea.
    Asa ca discutia de procesatori de plati nu-si are rostul. Tanti aia primea bani cu mentiunea „alimentare card”, lol. S-o fi gandit ea ca daca primeste asa de la cateva sute (mii?) de persoane, o sa fie totally legit in caz de urmarire penala :))

    00
  20. Ah, si apropo de emag si procesarea platilor. Bai, am incercat, am facut tot posibilul. Dar nu se poate. Platesc la comanda (ba chiar si la ramburs mi s-a mai intamplat, dar acolo mai refuz comanda) si vine mesajul „maine intre orele 8-17 sa stai dracului acasa, ca s-ar putea sa venim sa-ti livram”. Si nu vin. Si a doua zi la fel. Bai las-o-n plm…. Ma tine curierul in casa de zici ca-s in arest la domiciliu? Noroc cu… posta. N-as fi crezut sa zic asta vreodata, dar e langa mine. Ajung, nimeni la coada de emag, astept 5-10 minute pana se printeaza chitantele, pana se cauta produsele. Si gata. Say whhaaaaat? Emag+Posta = love.

    00
  21. ARMO e o gasca de indivizi care aduna niste site-uri de e-commerce ca apoi sa poata exploata baza asta de date in diverse scopuri. O parte din ei sunt developeri deci vor incerca sa isi vanda serviciile catre membri (gen actualul excutiv).

    Dincolo de asta ARMO are un statut extrem de ciudat pentru ca la ei pe site de exemplu nu gasesti nimic despre: misiune, statut, strategie, pe cine reprezinta in relatie cu cine etc. Stiu ca asta pare bullshit corporatist dar e o chestie de minima de PR. Ei doar se lauda cu niste aparitii in presa la Despre noi, cu niste evenimente locale invizibile, si niste rapoarte. Cam cum aparea doar moaca lu Ponta pe gov.ro cand era PM.

    Acuma, nivelul efectiv se poate vedea prin faptul ca ei ofera un raport al Ecommerce Europe cu titlu gratuit membrilor (care platesc). Raportul respectiv (European Ecommerce Report 2017) e disponibil gratuit aici https://www.ecommerce-europe.eu/research/ecommerce-europe-reports/. Asta intra la beneficii membri? Primesti mocca niste rapoarte mocca?

    Dincolo de asta membrii se angajeaza sa nu faca niste prostii descrise aici https://www.armo.org.ro/codul-de-bune-practici/ insa oare cine ii verifica? Daca sunt prinsi ca nu respecta codul cine ii trage de urechi ca nu il vor exclude pe unu dintre cei 12 membri care platesc doar pt ca a copiat de exemplu descrierea unui produs de undeva. Daca face vre-unul ceva foarte nasol ii inchide site-ul pana la remediere sau il exclud? Ma indoiesc.

    Alta duda de acolo „Fiecare magazin online asigura acceptarea returului produselor in 10 zile lucratoare cu asigurarea satisfactiei garantate”. ARMO nu stie (sau nu vrea sa stie) ca legislatia UE impune 14 zile pentru retur https://europa.eu/youreurope/citizens/index_en.htm.

    De exemplu ce poate afla un consumator despre decorix.ro de la ARMO? Absolut nimic https://www.armo.org.ro/membri/decorix-ro/.

    Dincolo de asta, o implicare reala in genul asta de discutii despre protectia consumatorilor ar impune ca cineva sa se ocupe doar de asta in timp ce astia de la ARMO au legatura cu asociatia doar prin titulatura si in rest se coupa de orice altceva (job-uri, business-uri etc.).

    Au mai dat mizeria aia de comunicat ca peste 100 de site-uri vor sa fie membri la ei insa pare ca au doar 33 de membri momentan (ceea ce din punctul meu de vedere releva orice lipsa de interes in dezvoltarea acestei organizatii).

    Comunicat Start-up.ro 17 August 2016: „Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) anunță noul director executiv, Florinel Chiș. Cu o experiență de peste 14 ani în ecommerce, atât la nivel local, cât și internațional pentru companii din Fortune 500, Florinel Chiș preia conducerea executivă și țintește creșterea numărului de magazine online partenere la 500, până la finalul acestui an.”

    Astept cu interes un organism care sa isi propuna macar sa faca ce fac astia https://www.guetezeichen.at/.

    00
  22. Imi zice si mie cineva, in 3-4 puncte, cu ce il afecteaza pe un magazin online daca incaseaza ramburs, fata de plata cu cardul? Valoarea in timp a banilor, costuri de operare cash, despre asta este vorba?

    00
    • românul e căcănar, nu mai vrea produsul și nu anulează comanda, lasă să vină curierul până la poartă apoi refuză primirea. când plătește cu cardul face mai rar din astea.

    • Sau comanda acelasi produs din 7 locuri in aceeasi zi, urmand sa se decida pana / cand ajung curierii pe care il ridica/accepta. Sau il ridica pe cel mai rapid. Si asta inclusiv de prin localitati(sate) unde transportul este destul de scump.

      Ca sa nu mai spun ca am vazut căcănari care se laudau ca e dreptul lor sa faca asta – adica sa traga tepe magazinelor. Pentru ca asa’i in comunism: moarte privatilor!

      00
    • Rambursul si magazinele online

      1. Comisioane mai mari, in medie un magazin online plateste firmei de curierat pana la 7 lei per comanda cu ramburs
      2. Sunt situatiile in care efectiv clientul refuza comanda dupa ce comanda cu o zi in urma. Caz in care magazinul online plateste transportul tur-retur si nu poate recupera nimic de la ‘client’. Daca un client poate reclama un magazin la ANPC, pe facebook in review-uri, in cercuri de prieteni (nu mai comanda de acolo ca e teapa), magazinul online poate doar sa il marcheze ca ‘neplatitor’ intr-o baza de date proprie.
      3. Evitarea diferitelor tepe: comanda x pentru y, y nu stie ca are de primit nimic, refuza
      4. La plata cu cardul banii sunt disponibili in contul firmei imediat dupa plasarea comenzii.
      5. Managementul retururilor mult mai simplu si fara costuri. O comanda achitata cu cardul se returneaza instant in contul clientului. La cele cu ramburs, cere contul iban, plateste comisionul de transfer bancar, timp de procesare de 2-3 zile

      Legat de comentariul cu transportul mai rapid, cel putin de la noi(ca si magazin online cu cateva mii de comenzi lunar) nu se aplica. Din pacate tot curierul ‘stabileste’ ca mai prioritar poate fi un colet cu ramburs 97 lei ca isi imagineaza ca se poate baza pe 3 lei spaga. Cumva stiu ei ca clientul nu lasa spaga la colete fara ramburs. Totusi, peste 95% din colete sunt livrate a doua zi, oricat de mult ar fi blamate firmele de curierat (lucram cu vreo 4, fiecare cu +,-)

      In cazul nostru nostru, rambursul reprezinta peste 80% din ponderea comenzilor, cu procent mai mic in orasele mari unde se pare ca e mai comod sa nu stai cu cash la tine

      Liviu

      00
  23. Acu’ vreo 2 zile se considera ca e teapa sa se rediscute legea comertului electronic….
    Dupa aia ati decis ca sunt multe tepe online

    00
  24. NOU
    #54

    Cand cumperi de pe Amazon, ei iti iau banii de pe card doar in momentul cand expediaza produsele si nu cand ai pus comanda. De asemenea daca fac expedieri multiple pentru o comanda, iau de pe card suma corespunzatoare fiecarei expedieri. De ce nu pot face si ai nostrii la fel?

    00
    • Hai sa nu exageram si sa comparam cu Amazon. Amazon iti da banii inapoi cand ai inceput procedura de retur iar tu te angajezi ca returnezi produsul in 30 de zile.

      00
    • Pisa-m-as pe amazon si in special pe plata lor cu cardu’ ca de fiecare tre’ sa-mi aduc aminte sa sterg cardul care il salveaza automat fara sa ma intrebe.

      00
  25. cash is king.
    cât am banu’ la mine dețin controlul.
    de ce-aș plăti promisiuni în avans? no thanks

    00
  26. Cu cat esti mai prost, cu atat ar trebui sa eviti mai mult cardurile, 666, piei satana!
    Si nu o zic la modul peiorativ, ci bazat pe fapte reale. O gramada de trepanati si-au bagat cardul pe unde au putut, nu conta ca era phishing sau trial 30 zile cu plata recurenta dupa expirare, e suficient sa faci un site de concurs „baga datele de pe card aici ca sa afli cat de prost esti, premiu: aifon 16”, ca din 10000, tot se gaseste minim un castigator.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.