Podcast: de ce oamenii normali se comportă ca niște animale pe șosea

Alt weekend cu mult sânge pe șoselele din România, altă poliție inertă, alte măsuri zero, alți șoferi idioți.

Probabil nu mă credeți, dar eu plec de acasă foarte calm și liniștit. Colega de apartament îmi dă de toate, copilul e sănătos și voios, traficul pe blog crește, n-am rate sau păr, per total sunt OK. Ajung să mă enervez pe măsură ce conduc mai mult, din cauza altor șoferi.

Iată top motive care mă fac să vreau să împușc pe cineva:

  1. frână bruscă, urmată de schimbarea direcției, de obicei fără semnal. statistic și uman, foarte puțini oameni își aduc aminte că au treabă în altă parte și schimbă viteza, majoritatea sunt doar jeguri umane, cărora nu le pasă de ceilalți participanți la trafic.
  2. opritul înainte de trecerea de pietoni, ca să se dea jos cineva. e la minte cocoșului că e o tâmpenie absolută, pentru că blochează vederea altor șoferi.
  3. opritul în locuri unde nu se poate vedea semaforul. șoferii de transport în comun fac asta destul de des, dar ei nu sunt tocmai isteți, dar am văzut apucătura asta și la alții.
  4. staționarea pe trecere ca pieton. știți faza, ești șofer, ai parcat, te duci la trecere și dai cu mâna mașinilor care au oprit să treacă. pur și simplu ți-ai lăsat creierul în mașină și ai uitat că, dacă vede poliția asta, șoferul respectiv rămâne fără permis.
  5. blocarea unei benzi de circulație când există parcări în zonă.  cu mențiune specială pentru ăia care opresc să se dea cineva jos, după care mai merg 10 metri și parchează.
  6. frânarea la orice groapă sau denivelare. asta e nasoală când toate mașinile merg cu 50km/h peste denivelarea aia și se găsește câte unul care frânează el la 20km/h ca să nu cumva să i se strice mașina, care de obicei e un hârb de pe care curg tablele sau un ditai SUV-ul.
  7. mersul pe banda a doua când prima e liberă și circulabilă. Și nu doar pe autostradă, ci și idioții care au două benzi la urcare, prima e liberă și ei tot stau pe a doua.
  8. opritul și apoi semnalizatul. sper că există un loc special în iad pentru idioți de tipul ăsta.
  9. mersul prosto-agresiv când ai mașina lovită. OK, poate nu a fost vina ta și te-a lovit unul mai prost ca tine, dar nu crezi că e cazul să te calmezi, măcar până îți repari mașina? pentru că toată lumea se uită la tine și se întreabă de ce te-ai lovit de pragul de sus și nu te lași.
  10. pusul de frână când ai verde la semafor. toate mașinile merg, dar Gigel știe că e ceva în neregulă dacă toate merg, așa că frânează ca un deștept. văd asta frecvent în București.
  11. asigurarea excesivă inutilă. sunt pe banda 1, dau semnal că vreau să fac dreapta pe o stradă secundară, acolo e un nene care vrea să iasă, eu nu pot intra din cauza lui și el se asigură de 12 ori înainte să iasă, să nu cumva să nimic.
  12. accelerarea când sunt depășiți. succes la dat sancțiuni pe tema asta. doar pentru asta ar trebui permise armele în România.
  13. frânarea când se apropie cineva din spate. pățesc asta după ce depășesc o mașină, eu am viteză mai mare, mă încadrez din nou în trafic și las mașina să curgă. ăla din fața mea vede și frânează.
  14. plimbăreții. oamenii care ies în weekend la plimbare pe DN, când e aglomerat. sau cei care mai au puțin până acasă și nu se mai agită, o lasă de la 70km/h la 40, că ei sunt gata.
  15. semnalizarea după ce se pune verde la semafor. ești pe banda de dreapta și înainte și dai semnal de dreapta abia după ce s-a făcut verde, deși în spatele tău sunt mașini care merg înainte? o să arzi în iad, cu Vlad Țepes râzând.
  16. mașinile cu însemne oficiale. știți cum e, dacă face o boacănă, poate spune că era în misiune, așa că asta îl face să conducă precum un idiot.
  17. supărații neatenți. îl vezi că nu e atent la drum, îi dai un claxon, își revine câteva secunde, după care iar e cu ochii în telefon, iar taie benzile, îi mai dai un claxon și brusc se supără și începe să înjure, de parcă e vina ta că nu îl lași să vină peste tine. mențiune specială pentru oameni care nu mai au răbdare să ajungă acasă și atunci trebuie să îi explice celuilalt ce a greșit, și nu mai e atent la drum.
  18. lipsa avariilor. știți cu toții idioții ăia care văd că ai avarii și ei nu le pun, pentru că ei sunt șmecheri. uitați aici un exemplu bun. idiotul ăla cu utilitara roșie era în lumea lui.
  19. utilitarele și autocarele de pe banda a doua și a treia. a mers tot drumul cu 50km/h, dar când vede două benzi, el se duce automat pe a doua, pentru că are de depășit un TIR, să se pună în fața lui și să meargă cu aceeași viteză.
  20. experimentații infecți. șoferi care conduc de 10, 20 sau 30 de ani, continuă să conducă extrem de infect și totuși nu se lasă deloc și nu vor să învețe și se miră când iau amenzi.

Asta sunt principalele motive pentru care mă transform din “să conducem lejer, să fie bine, avem timp, să savurăm muzica” la “să mor io, o să sară mașina în aer, dacă nu fug de imbecilul ăsta o să mă dau jos să îl bat”.

 


Un articol mai vechi, îl leg de ăsta.

Iată așadar trei situații stupide, care nu fac decât să enerveze șoferi, șoferi care apoi fac accidente

  1. Loganul e clar că vrea să depășească și poate face asta, dar CRV-ul nu vrea să fie depășit, pentru că e imbecil. la un moment dat chiar se dă în dreapta, încercând să “îl facă” pe acolo, dar fără succes. inutil să vă spun că la CRVul a mers ca un jeg pe banda a doua până în giratoriu, după care a făcut dreapta, tăind fața tuturor, da?
  2. un adept al teoriei “dacă am viteza legală, merg pe ce bandă vreau eu, că așa am văzut eu în America” sau “las’ că mă dau când vine, dar nu chiar acum”, finalitatea fiind una singură: enervarea șoferului care vine din spate și trebuie să pună frână.
  3. la volan era o doamnă. s-a dat elegant într-o parte. nu a dat flashuri, nu a claxonat, nu nimic. ar fi fost inutil. așa se face. nu te crizezi ca disperatul, nu faci ca toate animalele, iei un pic piciorul de pe accelerație și te dai într-o parte.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. 3. s-a dat deoparte , a pus un pic si frana sperand ca va scapa cu viata

    00
  2. sa se faca sosele pentru blogari zic!

    00
  3. si aia care vin tare in curul tau cand tu deja ai dat semnal ca te dai la o parte, dar inca nu ai unde pe banda 1

    00
  4. „opritul înainte de trecerea de pietoni, ca să se dea jos cineva. e la minte cocoșului că e o tâmpenie absolută, pentru că blochează vederea altor șoferi.”

    Circulam pe Floreasca, in zona cu Spring Time. Fix inainte de trecerea de pietoni stationa un taxi, incadrat si jumate pe banda 1. Imi ies niste pietoni grabiti in fata si tot a trebuit sa franez destul de brusc, desi eram pregatit pentru situatia in care o sa-mi apara cineva de dupa taxi. Fiind oprit in dreptul taxi-ului, dau un claxon scurt. Taximetristul se preface ca nu ma aude. Mai dau unul. Se uita sictirit spre mine. Ii fac semn sa dea geamul jos. Il da, intr-un final. Il intreb politicos cum crede el ca se pot vedea pietonii, in conditiile in care a parcat asa. Raspunsul lui: „Serios? Pentru asta m-ai deranjat?”. Si ridica geamul. Intre timp incepusera claxoanele in spatele meu, asa ca am plecat de acolo injurand. Ce sa le faci? Astia-s oamenii, politia are alta treaba, s.a.m.d.

    „asigurarea excesivă inutilă. sunt pe banda 1, dau semnal că vreau să fac dreapta pe o stradă secundară, acolo e un nene care vrea să iasă, eu nu pot intra din cauza lui și el se asigură de 12 ori înainte să iasă, să nu cumva să nimic.”

    In cele mai multe cazuri e inutila. In unele insa, nu. Ieseam de pe strada secundara, urmand sa fac dreapta, vad ca pe banda mea venea o masina incetisor, semnalizand intentia de a intra pe acea straduta (trecem peste faptul ca era sens unic), asa ca ies pe banda 1. De pe banda 2 vine unul in viteza (nu am apucat sa il vad) si, in tentativa lui de a trece pe banda 1, ma vede tarziu si ma sterge pe partea stanga a masinii (oglinda, aripa, etc.). Poate daca asteptam mai mult apucam sa il vad venind. Nu ma consider vinovat, dar oricum preferam sa evit situatia.

    00
  5. pe mine ma enerveaza aia care iti dau flashuri fix cum ajung in spatele tau (mai ales ca multe drumuri sunt infecte la noi si n-au 2 benzi pe sens, ci una si jumatate care la un moment dat se mai si termina brusc).
    aproape ca inteleg flashuri la un minut-doua daca nu ma misc, dar daca am o viteza decenta (gen 100-110 pe drum european), nu ma dau sa il las pe ala care imi da flashuri, eventual mai fac un pic de efort sa il incetinesc, ca de exemplu conduc cu aceeasi viteza ca masina de pe banda 1. insa daca vad unul care vine cu viteza din spate si nu-mi da niciun flash, ii fac loc sa treaca cat de repede pot.

    00
    • Deci ai unde sa te dai, dar stai pe banda 2 sa vezi daca ti se dau sau nu flash-uri. QED…

      00
    • @Nick O banda si jumatate nu e chiar egal cu 2 benzi, vezi vestitul E85.

      00
    • da, de E85 vorbeam si eu, in principiu, am unde sa ma dau, dar daca primesc flash-uri aleg sa nu ma dau, daca ala din spate e taran cu mine, de ce sa nu fiu si eu un pic taran?

      @Nick: nu stau sa vad daca mi se dau flash-uri, merg cu 100 si ceva pe banda 1.5\2 mai rapid decat cei de pe jumatatea cealalta de banda, ca daca as merge la aceeasi viteza sau mai incet, n-ar mai avea sens sa stau pe banda aia. nu stau sa vanez flash-uri, de aia ma si dau deoparte daca vad pe cineva care vine cu viteza mai mare.

      00
    • @NIck: eu am primit flashuri cand depaseam un alt autoturism (nu camion sau tir) care mergea cu 130. Eu aveam vreo 160 si ala voia sa mearga cu 200 constant si eu il incurcam.

      00
    • @perkele
      E85 este o exceptie. Acolo e adevarat ca, si daca eliberezi cat poti banda, tot nu poti depasi.

      @alex
      Nu acestor specimene le luam apararea. Dau exemplu centura (zona unde are doua benzi) si DN1 – zona Otopeni. Nu exista drum pe care sa-l am pe acolo si sa nu dau de specimene de-astea, care dorm pe banda 2 sau 3, primele benzi fiind libere sau mergand mai repede decat ultima banda. Eu vorbeam de situatiile alea de nesimtire crunta. Cand vezi ca toata lumea te depaseste pe dreapta, inseamna ca ai o problema.

      Acum nu rastalmaciti cuvintele si nu veniti cu exemple duse la extrem. Cand vad ca cineva e in depasire, nu incep sa-l fortez doar pentru ca ma grabesc eu.

      00
    • Oficial, pe E85 cu cateva exceptii nu exista a doua banda, asa numita jumatate de banda este de fapt banda de urgenta pe care stiti daca sunteti soferii, nu se circula dar politia accepta acest lucru. Nu aveti obligatia sa circulati pe ea dar din bun simt o puteti face.

      00
  6. Nu uita de taximetriști!

    00
  7. „Autoexplorare cu amândouă mâinile pe volan”. Cum te-ai redresat tu din mers :))

    00
  8. 11. asigurarea excesivă inutilă. sunt pe banda 1, dau semnal că vreau să fac dreapta pe o stradă secundară, acolo e un nene care vrea să iasă, eu nu pot intra din cauza lui și el se asigură de 12 ori înainte să iasă, să nu cumva să nimic.

    Eu sunt „nenea” care vrea sa iasa, am iesit, si surpriza: cel ce dadea semnal dreapta nu voia sa intre pe straduta secundara de unde ieseam, voia sa treaca de intersectie si sa opreasca. Am evitat cu greu atunci un accident. De atunci ies de pe straduta abia cand il vad cu ochii mei pe coleg ca face dreapta sau se opreste si asteapta sa ies eu daca nu are loc de mine.

    00
  9. Sper ca exista un butoi special pentru cei de la nr. 15.

    As mai adauga: cei care merg in paralel pe banda a doua cu aceeasi viteza cu cel de pe banda intai.

    00
  10. La punctul 12 aia sunt criminali, nu doar idioti. Insa, gigeii astia nu se gandesc ca un sofer, in momentul in care ii vine o masina din fata si nu are timp sa se replieze prin frana si revenire pe banda, va trage de volan dreapta, cu riscul de a-l proiecta si pe idiot in balarii. Intervine instinctul de conservare si ai de ales intre impact frontal la viteza mare sau accident inevitabil, cu ceva sanse de a scapa viu.

    00
  11. Ai dreptate in mare parte in ce zici…dar trebuie sa recunosti ca si tu conduci intr-un mare fel…

    00
  12. Ăia de la pct 13 trebuie bătuți cu ranga. Practic atentează la viața ta. La fel ca cei care accelerează când îi depășești.
    Aproape off topic: poza cu „cauciucuri bune” e cu accidentul de la Urziceni?

    00
  13. In clipul postat de tine, secunda 25, duba era deja depasita. De ce ai preferat sa te duci in curul aluia din fata si sa il claxonezi sa se dea la o parte ( sa nu fie ” indragostit de banda ” ), cand puteai foarte bine sa schimbi tu banda si sa-ti vezi de drum? Depasirea era terminata, nu aveai niciun motiv sa stai in fundul aluia.

    00
  14. 6. „frânarea la orice groapă sau denivelare. ” – eu fac parte dintre cei care frâneaza. Nu esti multumit? Schimba banda sau depaseste-ma.

    Nu critica alti oameni ca au hârburi atâta timp cât tu ai avut un sifonier iar actualmente ai un passat :D

    00
  15. punctu 7 e sport national in UK. + astia nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers cand…depasesc un biciclist sau obstacol pe drum. FOarte prosti soferi, calmi , da aptitudini varza

    00
  16. 21. Idiotii care pun triunghiul reflectorizant cu 5 metri înainte de masina.

    00
  17. dar, „intri in depasire neavand destul loc sa o termini oblingandu-l pe ala de pe contrasesns sa franeze” nu te enerveaza?

    00
  18. 21. Incadrarea in intersectie de tip Constanta ( cel mai des aici am intalnit dar gasesti oriunde specimene): desi ai stop/cedeaza inainte sa intri pe bulevard, tu blochezi B1, nici nu te bagi, ci stai asa sa blochezi banda obligandu-i pe ceilalti sa te ocoleasca din scurt sau sa franeze te lase, manevra cunoscuta ca „prioritate de jmeker”
    22. Bucurestenii infecti care forteaza dupa galben sa treaca pe rosu: bai frate nu intelegeti ca la ore de varf ( ~8:30, ~18:00) blocati intersectiile aiurea ca sa prindeti voi inca un semafor?

    00
  19. Era sa ma cac pe mine de la claxonul ala

    00
  20. 15 nu e chiar asa grav ca la dreapta faci relativ repede. Incomparabil mai enervanti sunt aia de pe banda stanga-inainte care semnalizeaza dupa ce se face verde. La mine in sat unde nu prea-i loc de banda stanga separata e la ordinea zilei.

    00
  21. Asteptam un colet in fata garii citindu-ti articolul cand:
    https://youtu.be/04LIfubbh7M

    Vai de capul ei de bovina!

    00
  22. Add: volan pe dreapta,
    – lumini proaste, prost reglate, xenon neomologat sau in general fara lumini (noaptea, fara nici o lumina in spate). Astea pot fi depistate usor de politie, daca vrea.
    – Mama prostilor si mita de la permise.
    – Sanctiunile prea mici pt fapte grave;
    -18(avarii) – abuzarea lor la parcarea pe interzis, inainte sau pe trecere etc
    – idioti care nu stiu sa circule a. i. sa nu incurce traficul. Ex: merg cu 40-50 in curbe usurele si cand vine o bucata de drum mai drept si cu linie discontinua, pac, se transforma in Schumacher, asta desi au o coloana de 20 de masini in spate.
    -idiotii care depasesc coloana pe linie continua (sau nu) si forteaza toti soferii sa accelereze/franeze sa ii faca loc ca sa nu fie si ei implicati la randul lor intr-un accident.
    ….

    00
    • „Ex: merg cu 40-50 in curbe usurele si cand vine o bucata de drum mai drept si cu linie discontinua, pac, se transforma in Schumacher, asta desi au o coloana de 20 de masini in spate.”

      Astia-s preferatii mei. Am patit sa zboare dinastia pe langa mine de zici ca voiau sa-si ia zborul si la primul viraj eram imediat in fundul lor ca vai, curba mica, 50 la ora.

      00
  23. „de ce oamenii normali se comportă ca niște animale pe șosea”

    pentry că nu-s oameni normali, aia crezi tu greșit.
    animalu’ care și-a tras o spoială de „civilizație” tot animal rămâne.

    00
  24. nu stiu man, abia astept the fucking Self-driving cars si sa fie interzise astea cu sofer, sa fie permise doar pe aratura si circuit. atunci scapam de idiotii din trafic, singura problema ar fi pietonii care tot idioti vor ramane.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.