Podcast: despre prea multe mașini

Pentru că a plouat și toată lumea a ieșit cu mașina pe străzi, că ploaia e acidă și dizolvă omul instant, tot despre mașini.

  1. De ce sunt atât de multe mașini pe străzi?
  2. De ce sunt atât de multe mașini pe străzi în miezul zilei?

Clipul lui Mikey Haș e aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

62 comentarii

  1. Nu numa’ ca dizolva oamenii, da’ si face masinile sa meargă cu viteza mai mare decât când nu ploua.

    00
  2. Trafic: cartierele sunt organizate gresit: jobul într-o parte, supermarket in alta parte, gradi/școala in alta parte. Multi in Bucuresti fac drumuri in plus : taie orașul să ia un prieten, taie inapoi orașul să meargă la mall, etc. Se parchează gresit, in intersectii, pe treceri de pietoni, pe banda 2 , etc = aglomerație. Intră frecvent in intersecție desi este blo

    00
    • Cred ca doar partea cu job-ul e valabil: zonele de locuit sunt in est, sud si vest, job-urile sunt in nord. Aici e buba maxima, de asta traficul e cumplit dimineata din zonele est/sud/vest spre nord, iar dupa amiaza invers.

      Mall-uri si supermarketuri s-au dezvoltat din greu in ultimii ani, chiar sunt apuse timpurile cand mergeam la Metro Otopeni sa cumpar niste chestii. Cartiere mari au primit si ele recent mall-urile „de cartier”: Colentina – Veranda, Pantelimon – Mega Mall, Titan – Park Lake si asa mai departe.

      De altfel, traficul in Bucuresti in weekend e parfum, chiar daca e o zi ploioasa. Drumul la serviciu si drumul copiilor la scoala sunt cu probleme, astea produc deranj maxim.

      00
    • La cate masini vezi in permanenta in oras, intre orele 10-17, s-ar spune ca nu muncesc decat un sfert din bucuresteni…

      00
  3. Bo$$ oamenii isi cumpara masini pentru ca vor sa merga din punctul A in punctul B mai repede nu pentru ca miros unii in metrou :))…ai cateodata niste teorii de te doare capul.

    00
    • Metroul mai e cum mai e, dar transportul de suprafata din Bucuresti e sub orice critica. Jeg gros, aglomeratie, caldura, miros insuportabil, orar haotic, trasee misterioase si lipsite de logica, efectiv toate conditiile pentru care merita sa il eviti cu orice pret. Ca sa ajungi dintr-un punct in altul trebuie sa schimbi mai multe autobuze / tramvaie. Ca mergi cu RATB-ul sau cu masina tot cam in timpul ala ajungi. Dar macar in masina nu iti umbla nimeni in buzunare si nu te calci cu nimeni pe picoare stand atarnat de o bara slinoasa si daca ploua nu ajungi ud ca un caine.

      00
  4. Partea a doua din videoul lui Mikey e o mizerie cu tenta de click-bait si scandal tipica YT din Romania (din acest moment). Solutiile astea cu nu ai bani stai acasa si nu iti lua masina saracule nu rezolva nimic, doar provoaca scandal. In loc sa promovam car sharingul, sa organizeze companiile angajatii ca sa faca economie la benzina si parcari etc… hai sa facem pe comunistii.

    00
  5. Trebuie sa cititi neaparat comentariile la videoul lui Mickey Has, si sa vedeti si numarul de likeuri de la aceste comentarii ca sa intelegeti gravitatea si seriozitatea problemei.

    Alexandru Vugigeica
    1 month ago
    „Ma suparat faptul cand ai zis ca orice ciumpalac cu 1000 de euro isi ia o troaca de masina… Păi băi Mikey omul ala de isi ia masina la 1000 de euro crezi ca aia e masina visurilor lui? Iti zic eu ca nu.O ia pe aia pt ca nu-si permite una mai scumpă! Bravo tie ca ai bani să-ți iei masina „șmecheră” … Auzi la tine sa intri in București cu taxa!”

    Sunt absolut sigur ca oamenii astia nu blufeaza, ci sunt intr-adevar idioti dupa definitia din dictionar. Dar ce ma socheaza este ca ei sunt suficient de idioti incat sa nu inteleaga aceasta problema simpla de cauza si efect dar nu suficient de idioti incat sa parcheze in centrul Londrei pe interzis.

    Hai ba coa’ revolta-te ca nu te lasa astia in centrul Londrei gratis si ca parcarea costa pe 2 ore cat valoreaza masina ta.
    Suntem 700 de mil in Europa care asteptam sa ridici tu interdictiile astea absurde ca sa ne parcam sub BigBen sa ne tragem in poza cu el.

    00
    • asta e românia adevărată

      gica mafiotu
      1 day ago
      Bă nătărăule oricine are dreptul să circula cu mașina nu, numai ăștia ca tn cocalari ai BMW ești șmecher frate, și eu am șeptar da nu mă sau mare ca tn fraiere adevărat teai ajuns frate 😑😒😕

    • Discutie pe r/Romania despre astia care merg cu proiectoarele aprinse. Am ajuns la discutie despre astea care aprind proiectoarele in viraje (cornering lights) si i-am zis ca eu la a mea masina (si aici am facut greseala ca am zis ca am Mercedes) au inceput asa:
      – sa ma faca roman ingamfat parsiv fiindca mi-am permis Mercedes
      – sa imi dea el link de pe o pagina din 2009 toamna despre cum functioneaza cornering light la anumite modele de Mercedes fara sa stie ce model am eu, dar se stie ca romanul stie mai bine si ala care are masina e mai prost si nu stie ce are sub capota
      – ca romanul adevarat are VAG
      – ca probabil am dat teapa la stat ca mi-am permis Mercedes
      – ca nu exista sa ai cornering lights in faruri
      Mai departe mi-a fost lene sa citesc debitatiile scrise pe acolo.

      00
  6. 1. cu cat va creste extinderea Bucurestiului in suburbii cu atat va creste si traficul in Bucuresti. fara masini oamenii aia sunt captivi in rezidentiale. simplu
    2. la 12:00, 13:00 ies sau intra copiii de la/la scoala.
    curierii, masinile de firma contribuie din plin.

    mult mai serioasa si legata strans de importul de masini vechi mi se pare poluarea. din pacate pe asta nu o vedem, nu ne enerveaza, e bine. pana ne imbolnavim.

    00
  7. Nu ai facut corelarea intre variantele ocolitoare si traficul din brasov vs bucuresti?

    Te ajut cu o teorie atunci: daca am o sosea de mare viteza sa intru unde am nevoie cand am nevoie nu sunt nebun sa ma avant pe stradute printre masini de gunoi si parcagii. Cea mai scumpa solutie, dar cea mai simpla.

    Asta fara a modifica obiceiurile de consum. Ca orice resursa, si spatiul pentru masini/capacitatea drumului este limitat/a, mai e si insuficient taxata. Daca vrei sa faci si inginerie sociala, se poate. Taxe pe centru, ridicat masini parcate aiurea, controale la sange RAR/ISCTR in trafic.

    Dar nu se va face nimic, pentru ca e vorba de complicitate. Ce autoritate morala ai tu Carmen Dan/Dragnea/ Tariceanu/ Firea sa imi vorbesti de aplicarea legii? Si ei stiu asta. Si complicitatea asta permeaza de la legiuitori pana la aplicant si cetatean. De asta primu instinct cand te opreste politia e sa zici „fix pe mine m-ai gasit”, si al doilea e cauti o „solutie”.

    In schimb exasperarea a ajuns a atins punctul de saturatie, si se hraneste si amplifica. De asta vezi cate doua masini parcate in parale pe trotuar intre romana si victorie, de asta vezi stradute blocate de cate unul oprit in mijolocul strazii, destepti care sar din coloana si intra pe interzis cu dubla continua, parcati pe trei randuri. No one gives a shit! Sansele sa patest ceva sunt minime, si daca patesti ceva ramai cu impresia ca organul ti-a tras-o si are ceva cu tine.

    TLDR: problema e mai grava si e legata de „fibra morala”, minimul necesar de schimbare ar fi sa sa bagi bani alternative.

    00
  8. Discriminarea pe baza veniturilor e tot o formă de discriminare. Nu poți să-i spui unuia că e sărac și că nu are voie să circule pe Magheru, că asta e bulevard pentru bogați. Cetățenii sunt egali în fața legilor fie că au Golf 4 sau BMW M6. În plus, primează interesul celor mulți, nu interesul bogatului (sau așa ar trebui să fie).

    00
    • deocamdata nu exista nicio discriminare, ai voie sa parchezi unde vrea muschiu tau in bucuresti, gratuit, pentru ca aici nu se aplica legile romanesti. cat despre interesul celor multi, care o fi ala , sa moara mai devreme cu 2-3 ani din cauza poluarii? da, stiu poluarea nu e ca masina, nu se vede.

      00
    • Masina nu e un drept. E un lux. Nu ti-l permiti, nu ti-l iei. Cine zice ca toate lumea trebuie sa aiba masina? Eu daca nu am bani de yacht ma duc sa-mi iau salupa si intru in port la monaco cu ea? Ca e dreptul meu sa am salupa, nu?

      00
    • ce zici tu e alta forma de socialism.

      drumul, sau spatiul pentru masini ca orice alta resursa e finit, nu e vorba de egalitate intre sarac si bogat. E vorba de cat de mult esti dispus sa platesti pentru confort.

      problema e la nivel de incredere si raspundere in fata societatii. Daca firea zice ca pune taxa si baga banii in infrastructura de transport in comun, o crezi?

      00
    • Si eu ma dau cu deltaplanul printre avioane, ca doar zborul e un drept, nu?

      00
    • @Michael Mașina e un obiect cumpărat la libera alegere. Numai în comunism doi litri de ulei erau un lux și trebuiau luați pe cartelă.
      @Segregarea e diferită de socialism (vezi favelele și zonele bogaților din Sao Paolo). Aici e vorba de bunuri publice, nu private.
      @Culoarele de zbor sunt chestiuni de siguranță ce privesc marea masă a călătorilor (deci interesul celor mulți – un fel de benzi unice)

      00
    • @michael Masina e un drept, la fel ca dreptul de a detine ceva in proprietate. Locul de parcare sigur nu e un drept (adica nimeni nu e obligat sa ti-l dea daca nu e al tau deja), dupa cum nu e un drept posibilitatea de a-ti muta masina din punctul A in punctul B pe unde, cand si cum vrei tu (iti trebuie permis, trebuie sa respecti niste reguli si uneori platesti taxe).

      00
  9. pai cum unde parchezi, sa faca primaria parcari gratuite pentru toate masinile, sunt 4 milioane de masini la 2 milioane de oameni, sa se faca parcari pentru toate, sigur se poate, e fezabila treaba. :) bine primaria nu vrea sa faca nimic bun, dar asta nu inseamna ca ai dreptul sa parchezi oriunde gratuit. solutiile sunt simple, nu-ti ingradeste nimeni dreptul la proprietate – ai parcat masina pe banda 1 – vine in nene si-ti da amenda, ai parcat pe trotuar iar iti da amenda si tot asa in fiecare zi pana te saturi.

    00
  10. La final ai vrut sa spui masinile autonome :))
    Legat de miros! Pe vremea cand locuiam in localitatea Dr Taberei, obisnuiam sa iau 41 pana la birou. Era decent, aglomerat, dar totusi mergea ok. Pana intr-o zi cand s-a urcat un nene ca mirosea. De fapt mirosea e un cuvant prea usor. Putea ingrozitor. Atat de ingrozitor incat mi s-a facut rau. Am jurat atunci ca nu mai merg cu transportul in comun in mod uzual. Am bagat masina vreme de ceva ani, am schimbat la ea volante ca pe ciorapi, draci si nervi in trafic. Nu am regretat nici o clipa.

    00
    • O dar stai ca inseamna ca nu ai mers cu 11, unde se urca mereu o aurolaca ce se pisa pe ea inclusiv in tramvai si mergea cu dara de pisat dupa ea, eventual mai lasa cate o balta. Si se aseza o statie sau doua, dupa care urca cineva si se aseza fix pe acelasi scaun. Intr-un alt minunat mijloc de transport, cand veneam de la munca, s-a urcat un aurolac dement, care a venit unde stateam eu pe scaun, s-a prins cu mainile de bara si a inceput sa faca spume, sa urle si sa se bataie inainte si inapoi la 30 de cm de mine…foarte frumos. Sa nu mai zic de suedeji, smecheri si etc…e o place sa mergi cu ratb. Noroc ca nu l-am mai folosit de vreo 2 ani incoace.

      00
    • Atat de cretin ai fost? De ce nu ai luat automata?

      00
  11. Iti permiti masina care-ti place, daca dupa ce platesti cauciucuri, asigurari, revizii, iti mai raman bani si ca sa pleci in excursii cu ea. Daca ti-ai luat masina doar ca sa o tii in fata blocului si (doar) sa te duci cu ea la munca, mai bine ia-ti abonament la transportul in comun. Sau bicicleta.

    00
  12. in mijlocul zilei sunt bunicii cu copiii luati de la scoli + studentii care au si ei masini (de 1000 de euro? atat își permit, am văzut bemveuri mai prost întreținute decât un matiz) – și da, sunt mulți cocleți care abia la 11 se trezesc și se îndreaptă spre afacerile lor de de furluat, cu mașinile alea de sute de mii de euro

    00
  13. Mare parte din problema e RAR-ul romanesc. Ei trebuie sa verifice masinile atat la import cat si statiile ITP. Doar ca RAR e o fosila comunista care functioneaza dupa reguli vechi de 30 de ani.
    In realitate cu 50 de lei spaga oricine face ITP-ul la orice rabla. Nu conteaza valoarea sau varsta masinii asa mult cat conteaza starea tehnica. Multi n-au cauciucuri, n-au frana calumea si au scos filtrul de particule „ca nu e sanatos pentru motor”. Pui in ecuatie si combustibil prost si iese fum si oras poluat. Adaugi si service-uri de 2 lei care lucreaza prost, cu peise contrafacute si astia suntem.
    Legi avem dar nu sunt aplicate. Politia nu poate sa iti ia talonul daca masina scoate fum. Trebuie sa fie un echipaj RAR de fata.
    RAR-ul nu face verificari la service-uri indeajuns. Si totul e pe baza de ciubuc. Nu ai unde sa reclami un service care e autorizat doar sa faca revizii dar repara sisteme de franare si directie dupa ureche. Sau care sudeaza lonjeroane si fac masini lego.
    Cand o sa fie clar pentru toti ca masina costa bani sa o intretii atunci nu o sa mai fie asa rentabile cazaturile. Pana atunci starea tehnica a masinii e un moft pentru unii. La fel si siguranta masinii.
    Ne-am obisnuit sa fie totul gratis. Inclusiv parcarea. Eu platesc zilnic parcarea la munca. La fel si sotia. De ce fac asta? Ca sa nu pierd timp si bani dand ture de cartier si sa nu blochez traficul parcand unde apuc. Pentru ca nu vreau sa fiu eu ala care a parcat pe trecerea de pietoni facand imposibil pentru un copil sa traverseze strada in siguranta. Pentru ca nu vreau sa fiu eu ala care blocheaza trotuarul cu masina obligand pietonii sa mearga pe strada. Doar ca eu dorm mai linistit cand respect legea. Altii nu. Multi altii.

    00
  14. În București sunt atât de multe mașini pe străzi deoarece transportul public este depășit atât din punct de vedere al capacității de transport, cât și din punct de vedere al rutelor. Modul haotic în care s-a dezvoltat orașul către periferii, cu străzi înguste, care nu permit introducerea transportului public fac multe zone captive autoturismului propriu.
    Dezvoltarea economică a magazinelor online a dus la explozia curieratului. Ca să primești un căcat de cartuș de imprimantă, o mașină se plimbă prin București, poate chiar două – una de la un furnizor primar la furnizorul secundar și alta către client.
    Obiceiurile de afaceri autohtone fac foarte importantă întâlnirea față în față, astfel că niște mașini se plimbă suplimentar în timpul zilei de la birou la client și de la client înapoi la birou.
    Birocrația necesită prezența în persoană la diverse instituții ale statului, cărora nu le poți trimite nimic în format electronic.
    Obiceiurile culturale acordă importanță majoră statutului social, care se dovedește și prin mașină.
    Clima, distanțele și lipsa infrastructurii face total nepractică utilizarea mijloacelor de deplasare alternative – nu poți merge din Drumul Taberei la serviciu în Pipera pe bicicletă.
    Statutul de capitală – atrage zilnic provinciali veniți cu diverse treburi, contribuind și ei la aglomerație și încetinirea traficului.

    Fiecare din cauzele de mai sus contribuie cu ceva. Primul pas este reinstaurarea domniei legii. Camere în fiecare intersecție, amenzi la fiecare încălcare a regulilor de circulație. Al doilea pas este instituirea transportului școlar. Un autobuz care să ducă copiii dimineața la școală și să-i aducă înapoi scoate din trafic 20-30 de mașini. Un al treilea pas ar fi înființarea unor trasee scurte, pe care să circule autobuze „în buclă” – de exemplu Cartierul Latin-Valea Oltului (sau când se va da drumul la metrou – Râul Doamnei). Al patrulea, interzicerea traficului greu, peste 3,5t în timpul zilei. Nu e normal deloc să ai tiruri pe bulevardele capitalei în miezul zilei.
    Sunt foarte curios cum va evolua experimentul Timișoarei. Ar fi ceva de implementat în toate orașele.

    00
  15. O tara de shumaheri, si la propriu si la figurat.

    00
  16. Ce plm treaba are costul de intretinere al unui automobil cu bucurestiul aglomerat? Ca exemplu un Golf 4 cumparat cu 1000 euro are un cost de intretinere fff redus (nici nu iti imaginezi)! Piata firmelor de dezmembrari auto a inflorit! Sa presupunem ca TOATE aceste gunoaie mobile ar fi perfecte din punct de vedere functional, crezi ca situatia s-ar imbunatati sau cum? Bucurestiul e aglomerat din mult prea multe motive insa cel mai evident e LENEA! LENEA si FUDULIA! Nu putem merge la job cu metrou/tramvai/autobuz /bicla ca ne e lene! Cati va duceti puradeii cu autobuzul la gradinita aflata la max 3-4 statii de autobuz? „Ce ai boss vrei sa ia toate bolile din RATB/ sa fac 15 min in plus)?”. 90% din autoturismele din trafic plimba curul unei singure persoane. Transportul in comun e blocat tot de acesti lenesi.

    00
  17. Mna. Tot romanul are cate o masina sau chiar doua sau trei la scara blocului. Si ne mai plangem de locuri de parcare, aglomeratie. Romanul nu e prost destul daca nu e si fudul. Avem o mentalitate groaznica.

    00
  18. In Singapore, din cauza spatiului redus se plateste o taxa anuala de circulatie mai mare decat costul unei masini ! Practic cei care circula cu masina chiar au nevoie si platesc taxa.

    00
    • Tocmai au stabilit sa nu mai crească nr de masini din 2018. Ca sa ai masina tre sa renunte altii. Si sunt numai 600000 de masini pe pers.fizica, la peste 5 mil.de locuitori. Dar ala e oras-tara, au evidenta nr de masini care vin zilnic din vecini, cu treaba. La bucuresti limitezi nr de masini pe Ilfov plus bucuresti, dar mai greu stii cati vin din Teleorman, constanta sau satu mare cu vreo treaba.

      00
    • Ar fi misto daca s-ar cunoaste numarul exact de masini din Bucuresti, dar pun pariu ca nici asta nu e disponibil, la virgula. Apoi nu stii cati au masina imatriculata pe adresa parintilor, sau pe adresa din provincie ca ei nu au rezidenta in Bucuresti desi ei stau de ani de zile acolo.

      00
  19. Eu încă aștept o soluție pentru locurile plătite de parcare. La ultimile 2 apeluri a durat peste 1 oră să vină o mașină de poliție să elibereze cumva locul.
    Ar fi atât de ușor să poți trimite un mail cu poze din care să reiasă că ai fost blocat…

    00
  20. Pai nu ai cu cine sa faci nimic! Ma uitam la Firea aia, cum vorbeste, nu iti inspira nimic, si e primar parca… Pe decebal si alte zone din B e mereu plin, lumea cauta sa parcheze, si ii vezi pe acei suedeji parcagii ce iti cer chiar si 30 lei ca sa parchezi… Primaria de ce nu intervine sa-i stranga si sa puna taxa pe toate locurile de parcare. In toata Europa, parcarile sunt o afacere, se pune taxa 5-10 lei pe ora, clienti se gasesc, chiar si martalogii aia cu bmw de 500 de euro trebuie sa parcheze. Cum fluidizezi Bucurestiul e foarte simplu, aplici taxa de tranzit la masinile sub EURO4, pui camere ce citesc placuta de inmatriculare. Nu are taxa platita, 3000 lei amenda, ii trece la omulet valoarea instantaneu. Incepi sa bagi amenzi la masinile parcate aiurea si tot asa. Va rog sa-i transmiteti si domnisoarei Firea aceasta propunere.

    00
  21. NOU
    #40

    Asta cu *descurajarea* masinilor in oras este o mare prostie, un tembelism romanesc. Nu trebuie descurajat nimic, trebuie incurajat transportul in comun si alte moduri alternative de trasport. Stiu, e o problema cu aglomeratia si nespalatii, dar daca am avea o retea buna si ieftina de transport in comun, grantat cei cu „coji de 1000 de euro” vor alege sa o foloseasca, pentru ca, „cojile” alea sunt o gaura neagra pentru banii lor.
    Stiu, o sa se gaseasca un destept care o sa-mi dea exemplu cum sunt „descurajate” masinile in marile capitale (civilizate!) europene, dar tocmai asta este tembelismul romanesc, neintelegerea motivelor pentru care se face asta. Ei au deja trasport public, multe orase au o clima mai blanda decat cea de la noi, potrivita pentru bicicleta aproape tot anul, oamenii sunt educatie pentru ca stiu ce sa aleaca (apropo de articolul despre de ce cumpara romanii asa mult de acum cateva zile) si, cel mai important lucru: ei au un avans bun inaintea noastra, din punct de vedere economic, iar dezvoltarea economica a lot s-a facut (si) pentru ca au avut masini personale.
    Situatia este similara cu ipocrizia vestului in legatura cu poluarea. Se fac tot felul de tratate, se arata cu degetul, si se impun taxe tarilor in curs de dezvoltare, uitand ca vestul a ajuns la nivelul actual de dezvoltare si civiliatie fara sa ii pese de poluare. Sper ca nu crede nimeni ca spun ca poluarea nu este un lucru extraordinar de nasol care trebuie rezolvat cat mai repede, dar, este vorba despre cum se pune problema. La fel si cu traficul de la noi. Trebuie facut ceva, dar trebuie urmata o evolutie fireasca, nu trantite niste solutii vestice care nu pot fi aplicate fara costuri si intarzieri imense in dezvoltarea noastra.

    00
  22. Sunt multe masini din doua motive:

    1. Masinile sunt ieftine oricine cu un minim de efort financiar isi cumpara masina. De cand s-a eliminat taxa auto s-au inmultit si mai mult.

    2. E un mod de relaxare pentru unii. Merg cu masina considerand ca in acest fel se relaxeaza chiar daca au treaba sau nu.

    Asta e parerea mea!

    00
  23. Nu numai in orase mari e aglomeratie. Peste tot in Romania e aglomeratie inclusiv in orasele mici. Mai putin la munte unde nu pot urca dar si acolo mai gasesti aventurieri cu masina.

    00
  24. Am 29 de ani si nu detin masina si nici nu intentionez in urmatorii 10 ani cel putin sa imi cumpar una noua sau second hand. Oare sunt sarac sau gandesc pur si simplu altfel. Sunt curios cati tineri de varsta mea gandesc asa. Probabil nici unul:toti cum implinesc 18 ani viseaza doar masini.

    00
    • Nu-i adevarat! Poate tu nu ai nevoie de masina si de asta nu iti cumperi sau poate nu iti place sa conduci. Altii nu-s ca tine au nevoi, au placerea de a conduce un automobil si cel mai important au bani :)

      00
  25. Imi e foarte greu sa fiu de acord

    1 – anul acesta s-au imatriculat masini noi+s/h cat pentru doi ani, deci peste 2 ani oricum ajungeam aici. Daca stii cifrele nu poti sa dai vina pe cei care pana anul acesta nu-si permiteau masina…

    2 – cetatenii au obiective individuale (masina, casa, familie etc) si nu iau in considerarea obiective colectivitatii, pentru aceasta avem alesii si justitia care ar trebui sa medieze aceste tendinte individualiste, setand limite, reguli, pedepse

    00
  26. astia care zic ca nu se merge cu metroul / ratb din cauza de lene, sunt rugati sa circule de luni pana vineri, pe traseul pta Sudului – Pipera, intre 8-9 si apoi seara intre 18-19.
    Multumesc.

    00
  27. Mi a placut clipul aluia „uite o pe aia singura in masina, uitel pe ala singur in masina …30mp ocupati aiurea” …da pe el cu BMW si o pisica nu s a socotit….nu l am auzit o singura secunda sa zica domne ce zic eu acum se aplica si pt mine.

    00
  28. https://www.facebook.com/buhnici/videos/10210316942063866/ – mie personal îmi place si analiza lui Buhnici :)

    00
  29. Nivelul de trai va creste, inseamna ca si numarul masinilor va creste.
    Ca vrea boul ala numai masini de 10.000+ de euro prin oras… ok, peste 10 ani vor avea multi banii astia… ce vei face?
    Una din solutii e ca lumea sa inteleaga ca a avea masina NU e un status, NU esti mai rotund pentru ca ai o masina. Din momentul in care s-a inteles asta, vor incepe sa se miste mai bine lucrurile.
    Asta e o poza din Amsterdam in anii ’70: https://pbs.twimg.com/media/DJRDpgOWsAA_wFR.jpg
    La ei cum de s-a putut?
    In 40 de ani (chiar mult mai putin) s-a inteles ca da, toti pot avea masina, deci nu e „it’s a must”, nu e „status social”. Romanul vede un status social avand o rabla oarecare. Este mai „boier” decat vecinul de bloc. Prefera trafic decat economie de timp.
    Am fost sambata la Busteni. Cu trenul. Coada de masini incepea la Breaza. Am stat prin Busteni cateva ore bune, apoi am luat microbuzul sa ajung in Sinaia, sa fac „promenada” si pe-acolo.
    Busteni-Sinaia ora 18. PLIN de masini pe sensul spre Brasov. PLIN!! Pentru ce sta lumea in trafic de dimineata pana seara, PENTRU CE!?
    Ca „au status”, „au masina”. Fix ca boul ala din clipul de pe youtube.

    00
  30. – taxa ptr zona centrala.
    – supra taxa pentru a doua masina de familie.
    – suprataxa pentru masinile de serviciu (care nu sunt utilitare)
    – taxa pentru parcarea pe trotuar.

    cred ca ar fi un inceput bun

    00
  31. Combustibilul este suficient de scump la noi.
    Dar fiindcă există bani atunci rezultatul este că produsele devin ieftine.

    00
  32. bah! cum P.L.M. taxa pt parcat pe trotuar? tu te auzi?
    parcatul pe trotuar e fix o suedejie romaneasca – amenda, confiscarea(ridicarea) masinii pt. parcarea pe trotuar! si sa vezi cum le trece tuturor cheful de masina
    cel putin pe un areal de 3-4 km2 in zona centrala

    solutii sunt (si da, implica impozite mai mari si taxe pt zona centrala si progresiv mai mari pt mai multe masini in familie) dar e ca si cum ai pune un vasluian din Puiești sa interpreteze un tablou de Kandinsky din perioada calaretul albastru……
    Pur si simplu oamenii din primarie/i-administratia locala de acum sunt de-a dreptul inapti – nu pot realiza activitatile pe care le-ar presupune jobul pe care sunt angajati pentru ca pur si simplu nu au si nu vor avea vreodata abilitatile necesare desfasurarii respectivului job (asta pe langa reavointa si coruptie)

    00
  33. Noi in birou suntem 7 insi, din care mijloace de transport in comun folosim doar 2. Restul..masina, tata! De fapt, sunt cate 2 masini in fiecare familie.
    Niciunul nu ar fi de acord sa renunte la masina in favoarea utilizarii transportului in comun.
    Pe langa motive principiale, sa le zicem (ce ba! eu sunt sarantoc sa merg cu metrou?), se aduna si alte motive: niciodata copii nu sunt inscrisi la gradi/scoli de langa casa, s-au mutat in afara Buc, Popesti, Afumati, Otopeni si n-au cu ce ajunge.
    Cand ploua…e rupere in Buc.

    00
  34. Mai bine uploadezi podcasturile pe un site cu optiunea de „increase speed”. Un 1.5x-2.0x ar fi fost perfect pentru podcastul asta.

    00
  35. O alta problema cu „rablele” este RAR-ul. Am vazut ca acum e mai greu, dar sute de mii de masini din tara au trecut RAR-ul pe spaga. In strainatate, taxele anuale pentru masini sunt motivul pentru care oamenii renunta la masina. Aceste taxe sunt investite in autostrazi, maintenanta strazilor si construirea parcarilor supraetajate. La noi e un mare semn de intrebare in privinta investitiilor facute cu acesti bani potentiali, vor ajunge pe la pensii speciale, catedrala neamului. Au grija ei sa „beneficieze” cine trebuie de un surplus la buget.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.