Podcast: ajutați-mă cu o idee despre situația asta

Fac ceva greșit și nu îmi dau seama. Repet, nu e că nu devin clienții mei, ci că continuă să lucreze cu incompetenți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

72 comentarii

  1. Aici e simplu.
    Odata cu cererea il anunti cat costa ora de consultanta si care sunt optiunile lui pe nivele de pret. Daca vrea doar consultata e un pret, daca lucreaza cu tine un pret, daca vrea o recomandare alt pret / ora de consultanta sau pe proiect. Dupa ce aud de dat bani de obicei raman doar cei interesati si seriosi.

    Asa am luat-o si eu in mana de mai multe ori dupa ce le faceam o evaluare si ce era de facut ei mergeau tot la cel cu care lucrau sa le faca ce i-am recomandat eu.
    Daca vor evaluare ii fac oferta si ii trimit. Din zece revin 2-3 cu care poti lucra si dupa care nu trebuie sa fugi dupa bani. Asa ai liniste.

    00
  2. Le e frica sa nu ii uiti in beci

    00
  3. #atentieironie

    Ba, tu vrei sa faci bani din intelepciunea noastra??

    00
  4. NOU
    #4

    E ca la fotbal boss, trebuie sa lasi antrenorul sa-si faca treaba, nu-l poti da afara la a doua infrangere.

    00
    • Nu e ca la fotbal … Daca iti da Google ban de exemplu pentru o mitocanie sa vezi atunci cum o rezolvi. Daca pierzi ca antrenor un meci nu e ca si cum nu mai joaca echipa ta fotbal niciodata :)

      00
    • Sau ca la spital … tre sa lasi doctoru sa isi faca treaba nu sa il dai in judecata dupa ce ti-a taiat cucu.

      00
  5. Hai sa facem un proiect in care raportam cazurile astea … uite in sua unii au facut un proiect al carui nume / url imi scapa insa raportau toti clientii care nu platesc.

    Oamenii astia merita sa le li se faca exact asa si sa vezi ce se mai scutura piata.

    00
    • Nu ca m-as oftica daca nu sunteti de acord (astia cu down-vote-ul) da explicati de ce nu sunteti de acord.

      00
    • NOU
      #9

      Pentru ca nu e legal.

      00
    • E posibil sa fie nițel ilegal. Pentru persoane fizice este ilegal 100%, pentru juridice nu știu exact.

      00
    • Ok @Pancu si @ Big T … de ce e ilegal? Explica atunci cand zici ca „e ilegal”. Da-mi un numar de lege sau un extras din legea respectiva. Argumentati!

      Conform cu ce spuneti voi e ilegal sa lasi review-uri pe site-uri gen okazii, olx sau pieseauto pentru persoane fizice sau profesionisti de orice fel? E cam acelasi lucru … descrii o interactiune – profesionala sau nu – cu persoana respectiva.

      La chestii ce tin de internet e simplu pentru ca atat subiectul (website-ul) precum si efectul nu sunt palpabile, reale sau direct cuantificabile. Dar de exemplu cand vorbim de doctori care umbla in tine cum e? Voi v-ati duce la tanti asta https://www.paginiaurii.ro/companii/Sector+3,+BUCURE%C5%9ETI/L4554894/C.M.I.+DR.+IOSUP+MARANA+ANDA/

      De unde mai apare o intrebare … ce face PaginiAurii e ilegal? O sa ziceti ca nu ca tanti aia e medic samd … da,dar review-urile sunt date in calitatea ei de persoana care consulta si reflecta pregatirea ei medicala, profesionala, atitudine fata de pacient – pe persoana fizica.

      Stiu ca e fortata comparatia (dar o fac ca sa intelegeti paralela) daca nu te-ai duce sa te opereze un Ciomu de ce i-ai da pe mana site-ul sau campania de media?

      00
    • Acum ceva ani s-a încercat un proiect pentru clienții neserioși ai magazinelor online. Am înțeles că și-au luat o ditamai amenda și apoi a fost închis. clientineseriosi.ro

      Am mai vazut ideea asta în alte două locuri.

      Problema e că nu ai legislație exactă în domeniu și oricând te poate da cineva în judecată pentru că i-ai pus datele personale pe net.

      Asta pentru persoane fizice.

      Pentru persoane juridice e să nu fie probleme de genul din moment ce datele sunt publice, dar tot te poți lovi de procese.

      00
    • tocmai, juridicii sunt mai înclinați să te dea in judecată, că au bani.

  6. Parerea mea: nu da nimic pe gratis. Dupa ce i-ai rezolvat problema de ce te-ar mai plati?

    Celalalt de care zici are un proces de vanzare, chiar daca vinde un produs/serviciu prost

    https://www.farcasgelu.eu/ e un site foarte bun si f important adaptat pentru Romania.

    00
    • ” f important adaptat” în ce sens?

      Poate are articole bune, dar eu am închis pagina când am vazut că are ca poză de cover pe facebook un stativ de laptop format din 2 cărți, un ipod vechi de 15 ani pe birou și o sobă de teracotă stil „în odaie la mamaie”. Cineva care nu știe să se prezinte ține lecții despre vânzari.

      00
  7. – omul nu e de acord cu rezolvarea ta, pt ca papagalul are gura mai mare si e langa om zi de zi, si poate sa-l abureasca cum vrea… gen in 2 luni o sa fim acolo, facem aia, etc, etc
    – omului ii e frica sa te intrebe de bani, pt ca vrei sa crezi sau nu, esti sus, printre experti… si clar esti super scump
    – omului nu-i place cum i-ai spus ca firma/proiectul se duce draq, asa ca te ignora…

    00
  8. e simplu, concurenta impacheteaza altfel produsul.

    00
  9. Solutia e simpla. Ceri tu bani, chiar daca doar sa zici ce e gresit. 1.5x cat a cerut ala. Asa invata omul, calitatea costa.

    Poti sa fii cel mai bun speaker din lume, daca te imbraci doar in pantaloni cargo 24/7, lumea o sa-l cheme tot pe Xulescu, ca el stie sa se imbrace la costum si are credibilitate. Chiar daca debiteaza numai prostii.

    Nu e chiar raspuns la subiect, am aruncat si eu 2-3 idei pe aici. Poate folosesc cuiva.

    00
    • Asta e ca aia de acum cateva zile in care toata lumea ii condamna pe bloggeri / vloggeri ca au reclama sau product placement dar de la cei care lucreaza in TV si scriu si pe blog e acceptabil sa halesti o reclama.

      E o masura a dublului standard si a obisnuintei. Youtube de exemplu e on-demand pe cand TV nu prea e (poti schimba canalul evident) dar daca vrei sa te uiti la ceva pe un post romanesc nu scapi de reclame deci prin asociere inclusiv aia de prezinta stirile pe TV e mai „indreptatita” sa aiba reclama la ea pe site decat una care nu apare pe sticla. Ceea ce e profund gresit si e doar o problema de asociere/perceptie.

      00
    • Era un ciudat (imi scapa numele) care tot venea pe la conferinte … unu cu un joben asa de ciudat de te speriai de el. Alauia cine ii da bani ca nu e fabulos de bine imbracat iar ca atitudine pare mai mult clovn decat consultant.

      00
    • Poate ca il chemau fiinda atragea atentia cu jobenul ala si oamenii cascau gura la el si auzeau si ce zice.

      00
    • NOU
      #22

      Iti dai seama ce era daca la intalnirile de afaceri, cobora dintr-o octavia dric ? pana si aia de la shaorma se uitau cu mila

      00
    • Daca nu are 2cm de jeg pe mașină și scaunul din dreapta transformat în coș de gunoi pentru ambalajele de la ceva fast-food, nu îl catalogheză nimeni, care să conteze, după mașină.

      În schimb dacă vine în pantaloni cargo(care costă cam la fel cât una de pantaloni normali) la o întalnire, atunci se uită ciudat și cel cu care se întâlnește. Dacă pentru o întalnire de afaceri nu faci un minim de efort pentru a fi „aranjat” contextului, crezi ca o să aibă client încredere că o să îți dai interesul când va fi să te ocupi de proiectul lui?

      00
  10. Problema cred ca e adevarul… adica le spui prea direct problemele si poate se simt coplesiti de ele. Adica au vrut sa faca un buton rosu (ceva simplu) un baiat a stricat ceva si tu le zici ca trebuie sa refaca toate butoanele si sa optimizeze si altele.

    Eventual poti sa le dai mai multe variante. Varianta simpla si rapida dar care rezolva problema sau varianta complexa facuta ca la carte. My 2 cents.

    00
  11. Nu astepta de la client sa intrebe cat costa fa-i faci X. Ai facut analiza si ai spus ce nu e bun, apoi baga-o pe aia ” iti pot rezolva eu X pt. Y bani”….daca nu prea vrea, se mai gandeste, arata-i beneficiile, spune-i clar ce castiga facandu-i tu treaba aia si mai poti baga inca un serviciu moka pe langa.

    Ti-as sugera sa inveti niste vanzari…baga niste Grant Cardone (il gasesti pe youtube, net, peste tot)

    00
  12. “relativ multa lume din piata stie…” – pai cum adica “relativ”?! sunt sau nu sunt multi aia care stiu ca la taraba ta gasesc cea mai buna oferta?

    aia de care spui ca-s habarnisti, se pozitioneaza ca consultanti in timp ce tu te pozitionezi ca blogger/publisher care abordeaza un spectru generos de subiecte si doar in cercuri “relativ largi” :) esti perceput ca avand expertiza si in alte domenii si nu doar in bricolaj.

    habarnistul, spre deosebire de tine, ii cere bani (multi sau putini, nu conteaza) din start iar clientului ii este dificil sa schimbe macazul ulterior deoarece asta ar insemna sa-si recunoasca propria greseala, propria incompetenta.

    00
    • adică eu am impresia că toată piața, toți ăia care sunt mai vechi de 5 ani, știu că ofer și consultanță și am prețuri decente, și din când în când îmi dă unul cu leuca în cap că nu știa asta. gen, am avut clienți internaționali (nu doar voi), care nu vorbeau română și aveau nevoie de cineva să îi ajute să pună bazele aici și știau de mine.

    • nu. doar am dorit sa semnalez folosirea cuvantului „relativ” intr-un context re de ceea ce faci si de cine stie despre ceea ce faci tu. si implicit sa-ti amintesc de o chestiune care te enerveaza: conteaza mai mult cum spunem ceva decat informatia pe care o transmitem. habarnistul, impostorul nu o sa foloseasca niciodata „relativ” atunci cand vorbeste despre el, cand isi vinde serviciile sau cand isi prezinta portofoliul. totul o sa fie „sigur” si „absolut” iar cel care cumpara isi doreste fix acest lucru la un pret cat mai mic.

      poate gresesc dar am impresia ca diferenta dintre tine si impostori + cei care apeleaza la ei e ca isi doresc mai mult sa faca bani si mai putin sa aiba dreptate iar tu invers.

      00
  13. #1 Nu te apuca de maruntisuri, daca nu ai mai luat bani de la respectivul si nici nu stii ca da bani buni altora

    #2 Ai incredere in reputatia ta? Daca da, si altii platesc pentru serviciile tale, de ce le dai altora gratis?

    Efortul pentru educarea pietei poti sa il faci si altfel – pe blog, la conferinte. Altfel. Vrei sa faci bani sau sa fii Don Quijote?

    00
  14. Poate crede lumea ca serviciile tale sunt prea scumpe? Poate ar trebui sa dai tu o oferta din prima în loc sa aștepți sa ceara ei. Si dacă refuza, ii întrebi de ce.

    00
  15. 1. Începe cu prețul pentru consultanță. Nimic din ce e gratis nu e apreciat.
    2. Continuă să lucreze pentru că disonanță cognitivă.

    Dacă chiar te intereseaza subiectul, ai mail-ul meu.

    00
  16. Nu cred ca am auzit bine. Tu, ca zoso, te apuci sa oferi consultanta gratuita, ca ultimul incepator?

    Si uite-asa ti-am raspuns la intrebare.

    00
  17. Curiozitate: te citesc de pe mobil prin pauze de țigară la muncă ca urmare nu ascult podcasturile care vad ca sunt din ce in ce mai dese (nici nu am castile cu mine).
    Banuiesc ca tu ai cifrele pentru cati deschid articolul si ce procent din noi dau si play. Sunt eu exceptia, cel care nu tine pasul cu trendul? Prind podcasturile astea pe blogul tau?

    00
  18. Prostia nu o poți schimba.

    00
  19. Caută întotdeauna lucrul mai ieftin. De multe ori calitatea primează. Ieri, am scris un articol despre cât costă munca ta, în urma unei contre pe un grup de bicicliști.
    L-am încheiat cu asta.
    „-De ce să îl plătesc pe Gigel cu 3 lei să îmi scrie 2 rânduri, când o pot plăti pe Maria cu 1,5 lei și îmi scrie tot 2 rânduri?”
    ”-Pentru că rândurile lui Gigel au un impact mai puternic și îți generează vânzare/expunere mai bună.”
    ”-Da, dar reduc costurile la jumate…”
    ”-Probabil și vânzările…”
    Pentru foarte multă lume primează câștigul imediat. Dacă nu te folosesc pe tine să le rezolvi problema identificată și iau pe cineva mai ieftin, luna asta economisesc 200 de euro. Nu contează că munca ta le va aduce în următoarele luni un profit de 2.000 de euro. Faptul că luna asta nu scot mulți bani din firmă e important..

    00
  20. Eu cred ca unii se tem de tine. Ai avut destule certuri cu multi din media si ai sters cu multi pe jos. De multe ori pe buna dreptate dar m-as gandi: daca treaba iese prost nu pot ajunge cumva in gura lupului ? :D A doua: eu nu sunt vanzator, sunt programator, am mers la multe discutii cu clientii pt ca vanzatorii nu au nivel tehnic de pregatire. Trebuie sa vb pe limba lui cand ii vinzi servicii si sa-i prezinti din munca ta ceva similar cu ce il intereseaza. Daca faci asta e deja pe jumatate fututa. Nu mai discuta de X sau Y ce au futut proiecte, nu ii intereseaza si nu te ajuta. Intra direct in pb lui si convinge-l ca ai solutie.

    00
  21. Cred ca ar trebui sa mai lucrezi putin pe partea de comunicare si sa adaptezi discutia in functie de interlocutor. Vindeti mai bine meseria ( cunostiintele) , ceilalti au mai mult succes pentru ca stiu sa-si vanda „marfa”, am luat banul , nu merge? Ah,nasol.

    Cum zicea cineva mai sus, triaza solicitarile .

    Incearca sa vezi ce vrea mai exact clientul de la tine :

    a) vrea o parere de generala?
    b) vrea o analiza aprofundata si eventual o recomandare pentru rezolvarea problemei?
    c) vrea sa te ocupi cap coada sa-l scoti la liman?

    In momentul in care ai aflat ce vrea poti sa zici , pachetul a) este x $ , b) este y $ . c) face z $ sau barter sau la ce va intelegeti acolo.

    La noi lumea nu intelege ca o consultanta profesionala costa (multi) bani. Daca crezi ca te descurci mai bine singur , google it si la revedere. Nu uita ca el a venit la tine, nu tu la el.

    Timpul pierdut pentru research sau parere care aduce 0 valoare adaugate pentru tine inseamna timp / bani pierduti aiurea,de tine.

    Daca discuti clar de la inceput si fiecare stie ce asteptari are de la celalalt nu aveti de ce sa fiti dezamagiti.

    Acest banc / anecdota sintetizeaza situatia ta in cazul de fata :

    00
  22. Unul dintre motive „este” mai multe. Voi explica pe scurt interactiunea mea cu tine. Observand ca esti foarte atent la detalii si tii cont foarte mult de interactiunea userului cu site-ul, am solicitat o varianta de colaborare. Nu mi s-a raspuns, am comentat acest lucru la un moment dat pe blog si mi-ai spus sa trimit un email la o adresa, cu ceva mai multe detalii. Am revenit cu acel email si nici un raspuns.

    Bun, am considerat ca proiectul este prea mic, nu prezinta interes si am mers mai departe. Acum si sfaturile, ca asta e scopul acestui post:
    1. daca iti doresti doar o anumita categorie de clienti, mentioneaza din start. Altfel, te vei trezi cu clienti de nivelul meu (mici) sau pe nise unde probabil nu vrei sa intervii.
    2. raspunde-i respectivului care te abordeaza, fie si printr-un refuz scurt.

    PS Comentariul meu il poti publica sau nu, intentia mea nu e de a te critica public.

    00
  23. Din ce am inteles, clientii vin la tine si cer una alta. In cazul asta mi se pare foarte corect sa ai o oferta de consultanta, adica sa nu oferi servicii pe gratis. Este si o metoda de a-i tine deoparte pe aia care cauta validari, explicatii si solutii pe gratis.

    Sunt total de acord cu ce ai zis despre aia care fut meciurile si unde pun mana se face praf. Sunt web developer si cam asta este povestea vietii mele, am castigat majoritatea clientilor dupa ce inital am reparat ce au facut sau n-au facut altii inaintea mea. Ce vreau sa spun este ca in timp am ajuns la concluzia ca nu este nicio smecherie daca ii spun clientului din prima ca ala sau aia de dinainte au facut treaba de 2 lei.

    In schimb, le spun ce as putea sa aduc in plus, sa repar, ce beneficii ar putea avea, etc. Suna a cliseu dar ma concentrez pe valoarea adaugata si atat. Daca clientul alege sa lucreze cu mine, in timp se creeaza relatia aia de incredere si de obicei ei incep sa imi spuna ce naspa erau aia de dinainte.

    Sa dam in aia de dinainte este o atitudine de meserias din punctul meu de vedere. L-am chemat pe unul sa imi faca nu stiu ce la o usa in casa si cat a stat a tot comentat ca termopanu nu e bun, ca geamul nu stiu care e nasol, ca aia care au lucrat casa nu au facut ca lumea nu stiu ce. Avea dreptate? Probabil dar in afara de faptul ca a facut o treaba decenta nu m-a impresionat cu nimic, ba chiar m-a obosit.

    Acum, eu nu zic ca asta ar fi problema ta dar am facut un mic twist. Este o chestie testata cu toti cei cu care am lucrat si in general am luat proiectele iar clientii respectivi au ramas, unii m-au recomandat mai departe, etc. Si cred ca m-a ajutat abordarea asta. In rest, nu vad de ce n-ai fi un consultant de succes in domeniu :)

    00
    • nu sunt clienți, sunt amici, prieteni, cunoscuți. pe care aș vrea și ar trebui să îi transform în clienți.

    • În momentul în care te mulțumești cu mai puțin decât meriți, vei primi chiar mai puțin decât atât.

      00
    • O fi si asta un soi de defect profesional in sensul ca poate te-ai obisnuit sa comunici pe blog, probabil si in afara lui, cu foarte multi oameni. Si cand iti cer cunostintele pareri despre site-uri si chestii de online le raspunzi si te bagi sa ajuti.

      Oricum, iti urez succesuri de pe acum.

      Am mai citit articole ale tale mai vechi cu sugestii legate de site-uri, usability, viteza de incarcare, content, SEO si ce mai scriai tu pe acolo. Mi s-au parut chestii bine articulate. Un feedback din partea unui web developer, poftim.

      Si nu, nu trebuie sa fii vreun designer genial cu zeci de lucrari in portofoliu sa poti vorbi despre UX sau UI. Asta pentru cei care au impresia ca e nevoie de super expertiza si mai stiu eu ce.

      Orice om care fute la un site zi de zi timp de 10 ani sau cati or fi, poate da suficiente sfaturi. Sa nu mai zic de faptul ca acel site are un trafic considerabil si o audienta cu un nivel cat se poate de ok, in general vorbind.

      00
  24. In ce domeniu acorzi consultanta / faci audit?

    00
    • Toți potențiali tai clienți știu ca tu te pricepi la „online”. Conform propriei declarații. Adică ești bun să îți dai cu părerea. Tu le zici ca stau prost la capitolul SEO, ei se duc la expertul SEO să le rezolve problema, chiar dacă e același care a bușit prima dată, că doar e expert și întelege noile indicații. Vali P nu e expert, e părerist.

      00
    • Bai ca-mi veni o idee.

      Ai putea sa fii Quality Assurance.

      Ex: Eu vreau un magazin online. Nu ma pricep prea mult, apelez la firma X. Nu știu dacă ce face firma X face bine sau nu, așa ca vin la tine. Vali P Inc. se uită dacă aia chiar fac ceva pentru SEO, sau doar mă aburesc ca rezultatele se văd peste 2 ani, daca nu pun fonturi de 10, dacă campaniile de Facebook Ads sunt setate OK. După ce termini, scoți un sheet in excel. Asta e bine, asta e bine, aici au pus RON in loc de LEI, aici nu e responsive pe mobil etc. 50% avans, 50% lichidare.

      Imi veni ideea de la baiatu’ ala cu masinapotrivita. :)

      00
    • fac și asta. apar companii de firme de seo :D

    • Sunt pe un grup de Comert Electronic pe FB. Trebuie să spui „Am un magazin on…” ca deja apar în comentarii:”Noi putem să ți-l creștem prin SEO… ” vreo 3-4 comentarii. Am impresia că acum câțiva ani era mai rău (cred că tot pe la tine citeam), gen SEO asta era ca botezul. Cum, ai un blog cu 3 articole despre pisici și nu ai facut SEO încă? Blasfemie!

      Cred că dacă întrebai 10 onlineri cu ce se ocupă, 9 erau specialiști SEO.

      00
  25. nu mai raspunde personal la intrebarile astea, exista un motiv pentru care firmele nu pun inginerii sa raspunda la mailuri.

    cu siguranta cunosti pe cineva volubil care sa pricepe la vanzari sa raspunda in numele tau , ca brand. ii comunici pentru cat lucrezi si ce stii sa faci si se ocupa el.

    e foarte eficienta metoda asta, nu te pricepi -> delega

    00
    • Clienții, dacă pot fi numiți așa, vin în urma unor relații personale dezvoltate direct cu el. În el au încredere, cu el vor să vorbească. E aiurea să le dai un alt om.

      00
  26. Omul ăla a venit să-ți ceară un sfat, dar și să vadă dacă poate lucra cu tine. Tu introduci un pas în plus, care vrei să vină din partea lui: îl aștepți să te întrebe el de preț. Why?
    Dacă nu îi spui direct prețul își pune tot felul de probleme: că ești prea scump, că nu ai timp, că nu vrei să lucrezi cu el, etc. Și nu te mai întreabă de preț. Dar vede asta ca un refuz din partea ta și se întoarce la cel care lucrează prost, dar îl cunoaște deja.

    Eu fac așa (freelancing – programare):
    Fac o analiză rapidă, maxim o oră. Ora aia o consider riscul meu/prețul per lead.
    Dacă e nevoie de analiză mai detaliată, le dau o estimare de preț: X ore de analiză, Y euro.
    Dacă nu, le dau direct estimarea de preț pentru rezolvarea problemelor.

    00
  27. Pentru că tu nu ești un expert, ești un blogger care se pricepe la mai multe. Eu am un prieten care e șofer profesionist, daca am o problema la mașină îl întreb și deseori știe exact ce este, însă tot la un mecanic mă duc să o repar, nu la el. De ce? Pentru că nu am încredere în el că profesionist, chiar dacă știe mai bine uneori că un mecanic despre ce e vorba.
    Oamenii sunt dispuși să plătească atunci când vad valoarea primită în schimb, daca nu o fac înseamnă că nu i-ai convins că ești expert in domeniul respectiv. Probabil că dacă închizi blogul și îți faci firma de consultanta afacerile tale vor crește.

    00
  28. Salut Vali!

    Scuze de off-topic, dar am vazut ca e vorba de consultanta moka ;)) poate ma ajuti.

    Am nevoie de o masina de oras pentru nefasta, si cum sunt un fervent cititor al tau am ales Toyota Aygo xplus cu transmisie manuala xshift, ajunge la 9000e. Acum foloseste Logan, cam 9000km/an, doar in oras, eveniment minor de regula anual

    Nu ma pricep la masini, nu indraznesc SH; spune-mi te rog daca fac bine ce fac.

    Saru-mana! Nu raman dator, intreaba-ma orice tehnic pe privat.

    Liviu

    00
  29. Raspunsul se afla in doua proverbe:
    „Frate, frate dar branza-i pe bani”
    „Omul bun e luat drept prost”

    00
  30. Cere de la inceput bani de consultanta pentru gasit greseli. Taxa de greseli.

    00
  31. Problema este ca oamenii nu invata sa gandeasca pe termen lung, ci doar pe modelul “acum” si “aici”. Adevarul este ca sistemul nici nu ne ajuta sa gandim atlfel, pentru ca legile sunt date ca sa fie mereu schimbate.
    In domeniul in care lucrez, doar amatorii se rezuma strict la pret. Costul total face diferenta.

    00
  32. Salut!
    Eu am avut un proiect in online – aveam si ceva buget alocat- vreo 2k euro. Am intentionat sa te contactez sa iti cer o oferta pt colaborare. Insa iesirile pe care le-ai avut de cateva ori pe blog – cum ca toti sunt idioti etc…mi-a fost efectiv frica de o potentiala colaborare- ma puteam astepta sa apara un post in care sa spui cum ca un idiot care nu stie ce vrea (si probabil era adevarat la acel moment)iti iroseste tie timpul si MB de la mailbox cu ideile lui. Si asta in limbajul tau caracteristic….Daca imi amintesc bine, ai si facut la un moment dat chestia asta.

    Ei, asta m-a determinat sa nu trimit cererea. Si nici acum nu as face-o probabil pt ca indiferent cat de expert esti in online, ceva iti lipseste …(dovada e chiar postul asta).

    Insa pot sa iti spun ce as astepta eu de la un furnizor de servicii de consultanta :
    – sa fie dispus sa asculte si sa inteleaga ce as vrea si eventual sa ma ajute sa imi definesc mai bine ce doresc/am nevoie
    -sunt dispus sa platesc consultanta din primul minut, insa pentru asta trebuie cumva sa imi demonstrezi si tu ca imi aduci plus valoare (dar pt asta trebuie sa se intample punctul de mai sus)
    -esti capabil sa identifici solutii la problemele ce le am si sa ma indrumi spre rezolvarea lor (de catre terti sau de catre tine) avand o imagine transparenta asupra costurilor si eventual variante de optimizare.

    Dar in primul rand as vrea sa ma respecti ca si client , pentru ca, desi poate sunt idiot, eu am banul in buzunar si sunt dispus sa il scot in conditiile de mai sus.

    Destul..ca deja dau consultanta …si e pe bani :) Bafta oricum!

    P.S. Ai sters ceva useri ca nu ma mai pot loga pe blog?

    00
    • nu știu dacă am scris vreodată de rău de vreun om care îmi cerea chestii pe email. fac diferența dintre blog și ce mai fac pe lângă.
      la fel cum fac diferența dintre „un om cu o idee, de obicei uzată” și „un om cu o idee și un plan, care vrea să facă treabă”. despre primii am mai scris, la modul general, pentru că e complet aberant sa vii în 2015 sau 2012 cu „hai să facem un site de știri sau un magazin online, n-am nici un buget, dar vom fi parteneri”.

      da, am șters toți userii, mai puțin al meu :D

    • Cred ca omul are dreptate, imaginea ta de „etern rebel” te face mai putin frecventabil sau „afisabil”, adica ei te mai intreaba dar nu spun nimanui.

      Si ca veni vorba de imagine, sa stii ca daca porti Casio F-91W cand vorbesti cu clientii din Romania nu mai faci nici doi bani. Stiu ca merg bine si esti „retro” dar ei nu gandesc asa, asta e mentalitatea in RO, haina face pe om.

      00
    • jean, de asta suntem în rahat cu onlineul ca mediu de business, că nu avem rebeli, toți sunt moleșiți și „hai să fim prieteni cu toții”. așa că avem de două ori mai mulți impostori decât specialiști.

  33. prea multe comentarii ca să confirm că nu mă repet.

    cred că poți investi în educație, în același mod în care o faci cu achiziționarea mașinilor SH. ar fi utile probabil mai multe articole în care să sfătuiești posibili clienți la ce sa fie atenți când negociază servicii de promovare online, posibile țepe etc. cel cu schimbarea de hosting era bun.

    00
  34. Exista si posibilitatea sa nu te pricepi chiar asa de mult pe cat crezi ca te pricepi si solutiile sau observatiile tale sa nu fie chiar asa de fantastice si nemaiauzite.

    00
  35. Nu-mi place deloc unde s-a ajuns… Adică, toată lumea oferă consultanţă, face audituri (aka, un fel de părerologi ce ştiu să bată din gură) şi vrea să facă bani din asta, dar NIMENI NU VREA SĂ MUNCEASCĂ!!! Adică, să pui, breeee, mâna, să munceşti ceva!!! Nu să aştepţi să fii plătit ca să-ţi dai cu părerea!!!
    Consultanţă, eventual, aş plăti doar unuia care, FIX ÎN DOMENIUL MEU DE ACTIVITATE A DEMONSTRAT CĂ A REALIZAT CEVA! Adică, produci pantofi… ştii să faci pantofi foarte buni. Ok, te plătesc ca să-mi spui şi mie cum să fac pantofi la fel de buni ca ai tăi. Da’ când vine unu’ care oferă consultanţă şi ăluia care face pantofi, după care oferă consultanţă şi ăluia care face biciclete, atunci dă-o drecu’ de treabă… ăla nu-i decât un şmecher ce vrea să facă bani pe datul cu părerea, vrea să facă bani fără să muncească şi fără să se priceapă, de fapt, la nimic!
    Şi e plină tara de „consultanţi”, de specialişti în datul cu părerea…

    La muncă, băăăă!!! Puneţi mâna şi munciţi ceva, produceţi ceva util! De părerologi suntem sătui!

    00
  36. Incepe prin a contoriza timpul utilizat cu cei care te bruiaza fara sa-ti aduca profit. Poti folosi o aplicatie de mobil, de exmplu Gleeo Time Tracker. Vei constata ca 20% din cei care te bruiaza iti ocupa 80% din timpul pe care ai vrea sa-l monetizezi.
    Dupa ce ai statistica ia masuri. Arata-le si spune-le clar celor pe care vrei sa-i taxezi cat timp ai utilizat pentru ei si daca mai vor sa-i ajuti te astepti sa plateasca eventual din urma. Pe cei de pe urma carora poti castiga indirect lasa-i in pace.
    Restul pot fi amanati pana iei o decizie in privinta lor – aici ajuta un template de email politicos, scurt si clar. Daca se hotarasc sa plateasca le maresti prioritatea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.