Cum poate fi ING Homebank o aplicație mai bună

Vreau să ajut, dar trebuie să vr5ea și ei să fie ajutați. Două chestii pe care ING le poate face pentru a fi mai bună.

1. Scos BAZARul

Nu mă interesează. Nu îl folosesc. Nu îl vreau. Dar de fiecare dată când pornesc aplicația, durează 2-3 secunde să se încarce mizeria aia de Bazar. Pentru că…poate vrei să o folosești.

Nu poate fi dezactivată în nici un fel și asta e enervant.

2. Scan and pay

Dacă dau click pe chestia aia și nu sunt logat, nu merge. Dacă mă loghez, dispare de acolo!!!!!!!!!!!!!!!!! Logică și usability!

În loc să îmi apară imediat după ce mă loghez, trebuie să intru în meniu, să merg la plăți, să click acolo, să aștept să se încarce și normal că aia e ultima opțiune.


Hai că se poate. Am văzut-o pe o doamnă de la ING spunând că banca are nevoie de specialiști IT, iată, sfaturi gratis de la specialist IT și client în același timp.

ing-homebank

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

116 comentarii

  1. Au făcut aplicația să nu meargă pe telefoane cu root sau custom rom.

    Asta pe lângă faptul că în 1 din 2 cazuri nu merge.

    Mă mai loghez in ing doar ca să îmi transfer banii în revolut.

    Csf naicsf

    00
    • Folosesc aplicația destul de des. Până acum nu mi s-a întâmplat să nu meargă.
      Și aia cu root și jailbreak e pentru protecția ta. Și a tuturor dășteăților care cred ei că ”știu mai bine”…

      00
    • Frida + Magisk + Maghide si merge ca uns :)

      00
    • Fiindca e si foarte sigur sa folosesti aplicatie de banking pe un telefon custom rom…

      00
    • @ALEX am încercat cu magisk și nu a mers , trebuie să văd ce este frida.

      Mersi

      00
    • @all
      Știu de riscuri dacă ai custom rom dar chiar și așa nu mergea.
      Așa că lăsați-mă.
      Cum nu merge nici pe browser.
      Pentru că dobitocii ăia fix asta fac. Încarcă un html în spate.

      Este fix aceeași mizerie.

      Și este păcat pentru că în trecut a fost o aplicație bună.

      00
    • Da, e mult mai sigur sa folosesti aplicatii de genul pe telefoane rootate si cu custom rom ! La naiba, un hacker catre cine se va orienta ? Catre 200-500 oameni care folosesc un custom rom sau catre cei 50k+ care sunt pe rom-ul default ? Cu cat un lucru e mai popular si des folosit cu atat va fi mai vulnerabil atacurilor.
      Ca sa mearga aplicatia pe root :
      1. Magisk
      2. Hide magisk manager
      3. Magisk hide – bifezi aplicatia homebank

      00
    • Mi se pare riscant sa stai cu banii doar pe Revolut. Nu stii cind ai mai mare nevoie de bani si te trezesti cu contul blocat. E de ajuns sa intri pe facebook la revolut Romania sa iti dai seama de riscul la care de expui.

      00
    • Eu am incercat acum cateva luni sa trimit din ING in Revolut si nu recunostea IBAN-ul ca fiind valid. S-a rezolvat intre timp?

      00
    • De ce mama dracu’ ai face transfer bancar din ING in Revolut nu inteleg.
      Invers inteleg, ca au blocat dobitocii de la ING portarea din Revolut.

      00
    • Banking cu telefon rootat si custom rom si revolut.

      Cum sa faci totul complet anapoda si sa o prezinti altora de buna.

      Nu imi aduc aminte sa fi avut vreodata crashuri cu aplicatia ing pe telefon, si cu atat mai putin in browser (wtf?). Dar se pare ca tu esti atat de”expert” in a iti compromite device-urile, incat poti reusi ceva ce marea majoritate nu au reusit.

      00
    • aplicatiile ing belgia si ing olanda n-au nici o problema cu custom roms, e clar ca romania e mai plina de specialisti it care stiu cum e mai bine

      sa faca banking super secure de pe huawei-uri si xiaomi si similare

      00
    • ok, ramaneti voi paranoicii pe rom-urile default, pline de bloat si cu security patch-uri cu 2-3 luni in urma fata de rom-urile custom. probabil de-aia nu are xda-ul si telegram-ul succes. sigur, nu zic nu, de-as avea un oneplus si oxygen os nici eu nu m-as mai complica cu root&shit, dar cand ai de ales intre miui, zui, emui si un custom rom rootat intotdeauna voi alege a doua varianta. am homebank-ul de prin 2012 pe telefoane rootate si fara rom original si nu am avut absolut nici o problema si nici nu am citit undeva de cineva care sa fi avut din cauza asta. in schimb.. oh remember leak-urile alea de la apple, sau problemele huawei ?

      00
    • @dragos clear cache la aplicatie. Clear data storage. Incearca sa schimbi numele din Magisk in altceva. Sunt doua optiuni de Magisk si MagicHide, asigura-te ca le folosesti pe amandoua DAR nu in acelasi timp.

      Cat despre pareristii care stiu ei cum e custom rom si toate cele: daca omu vrea custom rom isi pune custom rom. Daca esti in stare sa faci asta ar cam trebui sa stii la ce te expui. Orice alta opinie e irelevanta, la fel ca voi :)

      00
  2. Specialist în feșăn, topoare…și IT

    00
  3. 3. sa nu ma mai futa la cap din cand in cand sa ii dau permisiunea de acces la localizare, nu ma intereseaza unde sunt bancomate si nu vreau sa le dau (si lor) informatii de localizare (ajunge Google ca stie tot despre mine si alte 100 de servicii)
    4. cand porneste aplicatia si am activata logarea cu amprenta, sa imi deschida automat popup-ul ala si eu sa trebuiasca sa dau cu degetul, nu sa mai apas eu butonul

    00
    • 3. oricum nu mai au bancomate aproape deloc.

    • 3. Oricum poti scoate de oriunde fara comision.

      00
    • Sa nu mai ceara permisiuni pentru contacte. Contactele nu IBAN. E inutil.

      00
    • @Valeriu nu e inutil. Poti trimite bani pe baza numarului de telefon, daca omul are cont la ING. Numere pe care le ei din… lista de contacte.

      00
    • Nu sariti cu toporul, am scris din viteza „ei” in loc de „iei”.

      00
    • @Valeriu: Nu e inutil. Din aplicatie poti trimite bani catre un prieten folosind numarul de telefon ( e o optiune acolo)…banuiesc ca asta e motivul pentru care cere acest acces.

      Sunt total deacord cu eliminarea bazarului sau adaugarea unei optiuni de Hide. Si mai departe, ar trebui ca cineva sa faca o aplicatie modulara in care userul sa poata adauga/elimina diverse module in functie de ce isi doreste sa faca pe acea aplicatie

      00
    • Mai nou au si ei limita de 900 la extrageri de la bancomat.. FMM

      00
    • Am trimis vreo 5 mailuri legata de problema cu accesul la locatie, o idiotenie sinistră.
      Trebuie sa dai OK la permisiune cand vine popup-ul, dar apoi sa dai Deny (+ remember) cand iti vine mesajul de la Android.

      00
    • am observat si eu bug-ul cu amprenta, la mine desi e activata uneori nu apare deloc sa ma loghez cu amprenta!
      o data a trebuie sa sun la call center sa „sparg un depozit” pentru ca din aplicatie nu mergea, se deloga!

      00
  4. Inca doua probleme care nu imi dau mie pace:
    1. „Ma autentific cu amprenta” e o mizerie care trebuie sa dispara!!! Cum ar fi sa ai o masina cu comanda vocala, j’de mii de senzori, iar atunci cind vrei sa o pornesti cu o comanda vocala sa trebuiasca sa tragi de un levier pe care scrie „porneste cu comanda vocala”??? Ceva de genul asta. E suficient sa se uite la aplicatiile Revolut/Curve/Monese sa vada cum se face frumos si elegant treaba cu deshtu’.
    2. Am vazut si la alte aplicatii similare, dar tot nu inteleg. Cu ce puii mei ii deranjeaza daca fac screenshot in aplicatie???
    P.S. Eu sint printre agaricii aia care folosesc Bazar-ul din cind in cind. Uneori sint deal-uri foarte misto. 10-15% money back la Carturesti, de exemplu. Cind mi-am cumparat telefonul, am prins 5% money back de la PcGarage. Chiar daca jumatate sa zicem ca sint cam degeaba, prinzi macar 2-3 oferte care ti-ar putea folosi la un moment dat.

    00
    • @KodrutZ , raspuns pentru nr.2 – cel mai probabil asa cer standardele de securitate ISO si care or mai fi pentru aplicatii de banking.

      00
    • @Zarax: Mdah, cam la asta ma gindeam si eu. Revolut, Curve si Monese totusi ma lasa… :D

      00
    • @KodrutZ: pt ca un hacker/script poate fi instruit sa faca screenshot când intrii in cont, unde se vede clar câți bani ai în cont, apoi poza e trimisa undeva, apoi cineva vede dacă e cazul sa își bata capul să te furtișăguiască. În offline se numește „a merge la pont”.

      00
  5. La mine in oras bancomatele ING dispar pe capete.Care-i faza?

    00
    • Pai.. intai au disparut casieriile… acum dispar si bancomatele? Cum plm?? O sa ramana doar cu aplicatia?

      00
    • Sunt scumpe de mentinut si intretinut: plimbat saci cu bani cu masina securizata si paza. Astea costa. Probabil le iese mai ieftin sa plateasca altor banci ceva comisioane si sa le dea clientilor ING „gratis de la orice bancomat”.
      Follow the money.

      00
    • Cele care nu dispar sunt aruncate in aer!

      00
  6. Multa lume foloseste Bazarul. Daca o scot pentru tine, ii vor nemultumi pe cei care-l folosesc.
    Si poate ar trebui sa-l folosesti, cashback-ul e folosit peste tot in lume. Sunt bani pe care i-ai putea economisi.

    00
  7. Cum poate fi ING Homebank o aplicație mai bună

    Analytics, analytics, analytics – pe ce ai dat banii, pe ce vei da banii, cat ai dat pe mancare, cat ai dat la bautura etc. Economii cu scop (am vazut asta la Unicredit parca) – vrei iphone de aur, costa atat, peste cat timp vrei sa-l iei – perfect, iti iau eu bani din cont si-ti pun deoparte la salariu.

    E simplu, dar tre’ sa vrei…

    00
    • Daca imi contabilizeaz cati bani dau pe x y z lunar ma descurajeaza sa fac cumparaturi impulsive deci ing-ul nu mai primeste comision.
      In loc sa ma ajute sa fac economii e mai simplu sa imi ofere credit pentru care platesc dobanda.
      E simplu dar nu ajuta banca sa faca profit deci neinteresant.

      00
  8. Te plangi de ing? Incearca aplicatia jegoasa de la brd. Sa le dau muie celor de la brd mai ales ca acum nu ma pot loga de pe windows fara token-ul de la telefon

    00
    • A – nu ai inteles. Nu doresc sa fac nici o plata ci doar sa vad un extras de cont. Nu ma pot loga de pe pc fara token de pe telefon. Token-ul brd este doar pe telefonul sotiei desi suntem amandoi pe cont. De ce pe telefonul meu nu mai este token? O eroare de la brd. Cand am sesizat eroarea brd privitoare la tokenul meu? In noiembrie 2019. S-a rezolvat pana acum? Nimic. Ce fac cand sotia pleaca intr-o delegatie? Ii tin telefonul acasa? Urmeaza sa ma mut la ing sau la transilvania. Oricum brd are cea mai penibila aplicatie dintre toate bancile existente.

      00
    • BRD si BCR au cele mai imbecile aplicații de online banking.

      00
    • 24banking de la BCR era un rahat,dar aplicația “noua” George e chiar ok, rapida.

      00
  9. bazaru e bun, eu mereu îmi rezerv toate ofertele de la începutul lunii și după doar profit :)

    ar face bine să facă aplicația să aibă diacritice, să ne respecte și pe noi românii cum îi respectă pe francezi de exemplu de la ei orice este scris cu diacritice

    00
  10. Ce nu inteleg eu la companiile astea: de ce nu vin ei la un blogger (Zoso, Cetin, Nwradu) si cer un articol de genul asta. Cantitatea de informatii, feedback, idei ar fi enooorma si ar putea face o aplicatie/produs/whatever mult mai bine. In loc sa faca sondaje de doi le prin formulare online sau alte metode

    00
    • pentru că nu pot accepta că se va scrie și de rău. nu poți să printezi articolul cu „sunt idioți”, „bă, cât de prost să fii” și să îl dai în lucru departamentul de Homebank. nu e frumos. mai bine plătim pe cineva să ne laude produsul, să pună fluturași și să stea la poze.

    • Eu as face fix asta: M-as duce la management si le-as arata fix cele mai naspa nemultumiri. Asta am facut la toate job-urile, sunt omul care arata cu degetul problemele (nu oamenii) si critic chestii fara sa ma gandesc ca deranjeaza pe cineva ca doar nu suntem acolo la distractie si chef de snowflakesi

      Dar dar, stiu ce zici ca mi-am luat-o si eu de multe ori prin sedintele in care toti taceau sau ridicau in slavi perfectiunea la care lucrau si eu eram privit ca ala care critica si nu e multumit.

      Sunt curios daca citeste cineva de la ING pe aici, sa ne zica si noua care e treaba de nu asculta ce spanac zic userii (nu zic ca tot ce zice user are sens sau e legal compliant sau whatever insa ceva mici chestii se pot face)

      00
    • @zoso: e normal să nu le placă să vadă „sunt idioți” sau ce ai mai zis. La tine dacă scrie unul că ai zis o prostie imediat l-ai făcut în toate felurile.
      De exemplu, ți-au zis mai mulți deja că folosesc bazarul, nu e o prostie dacă tu nu-l folosești. Dai mult prea ușor sentințe.

      00
    • ți-au zis mai mulți deja că folosesc bazarul, nu e o prostie dacă tu nu-l folosești. Dai mult prea ușor sentințe.

      ok. dar eu nu-l folosesc. de ce să nu existe posibilitate de a dezactiva de tot? de ce refuzi logica?

    • @Emil C: Nici eu nu’s deacord cu zoso in multe privinte (nici cu Cetin de multe ori) dar a fi transant nu e un bug, e un feature. Ca el sunt multi (nici eu nu folosesc bazarul de ex) si e bine sa pleci urechea la toti clientii, mai ales la cei vocali si sa faci sa fie bine pentru toata lumea.

      E clar ca „vorbele ne doare” si nu e fun sa auzi cum ne face unu’ idioti, incompetenti. Dar trebuie sa vezi dincolo de „idioti” si sa percepi mesajul/problema, nu sa o arzi pe snowflake style si sa pui botu’. Ca doar nu ar sta zoso sa faca un articol friendly in care sa spuna ING ce trebuie sa faca (eventual si un mic proiect astfel incat PM-ul lor sa nu mai faca nimic)…nu e platit pentru asta.

      Eu am facut chestia asta, am dat mail cu print screen-uri la erori, gauri in functionalitati, propuneri de eficientizare catre cativa (banci included). Unii nu s-au sinchisit sa raspunda iar altii desi au raspuns aveau aceleasi probleme si peste ceva luni cand am verificat. Si erau chestii care iti pierdeau clienti grav pentru ca frustrarea omului care nu poate trece mai departe in proces e mare…si a plecat instant la altul

      00
  11. Asta-i culmea arogantei, ai ajuns si tu specialist in IT ahahahaha. Ma gandesc ca trolezi ca altfel esti la fel ca specialistii aia in medicina de la Steer.

    00
    • ofc. dar trebuie să te prinzi. și ca să te prinzi trebuie să ai iq peste 100.

    • nu trebuie să fii specialist în IT ca să îți dai seama ce te enervează la o aplicație

      00
    • Aha, deci aplicaţiile tre’ scrise strict pentru ăia care fac IT, utilizatoru’ n-are nimic de spus. Păi d-aia merg în pula mea aşa de bine!

      00
    • @Brusti, aș adăuga la ce ai zis tu că fix feedback-ul celor care nu sunt IT-iști ar trebui să-l asculți dacă vorbim de user experience. Te interesează ca utilizatorului ăluia complet atehnic și care învață greu să folosească aplicații să-i fie ușor să-ți consume produsul.

      00
  12. Eu a trebuit să le trimit video cu aplicația și printscreen cu request, răspuns, debug etc ca să le arăt că nu merge o mizerie de buton (card virtual parcă) pentru PJ și nici nu dădea vreun feedback, cum ar fi normal să facă dacă apeși vreun buton.

    M-am apucat să văd care e treaba după ce la telefon și în sucursală ziceau că trebuie să meargă.

    În final au zis că pentru PJ nu merge 😁 Au uitat să explice de ce au butoane care nu fac nimic și nici nu zic userului de ce nu se poate realiza acțiunea.

    A, da, și numele firmelor e ciuntit peste tot în aplicație dacă e prea lung, pentru că aplicația a fost făcută după cum a făcut un băiat un mockup sau ceva cu nume de firmă de max 8-10 caractere, nu cazuri reale. Doar e bancă, de ce ar lucra cu situații reale și date precise. Și așa ajunge trei sferturi de nume de firmă când dai share din marea aplicație de banking.

    Aș mai avea, dar să mai facă și ei treabă. 😁

    00
  13. Eu’s oarecum ok cu aplicatia ING. Din ce-mi dau seama ei au facut o aplicatie de tip webapp. De aia ia o vesnicie sa treaca de loading screen-ul de HomeBank portocaliu – dar macar e 100% consistent meniul de pe site cu aplicatia.
    Ce-mi lipseste cu adevarat e Scan and pay cum au cei de la banca transilvania de poti plati si biletul in autobuz.

    00
  14. Si eu astept ziua in care vor baga optiune sa te conectezi cu mai multi utilizatori. De ex daca ai cont pe firma si cont personal, e degeaba, ca poti sa o folosesti doar pt unul, altfel e crima sa stai sa iti bagi username-ul de fiecare data.

    Nici eu nu le inteleg logica, ei o tot apasa cu modernizarea, renunta la casierii, bancomate, dar aplicatia lor e o mizerie. Chiar nu e niciun director pe acolo care sa isi puna o intrebare simpla? Ba, noi mizam totul pe aplicatia asta care merge ca un porc. Cine plm se ocupa de dezvoltare? Afara jumate din echipa si angajati alti oameni.

    00
  15. apropo, ING are si „dragobanda”, cel mai prost joc de cuvinte din istoria recenta a publicitatii

    00
  16. zoso, specialist IT. Am ras.

    00
  17. Degeaba avem IT-isti dacă nu sunt angajați de companii să facă aplicații bune, ar face bine la homebank ING să scoată tâmpenia aia de lock screenshot lock/ print screen lock si să o facă mai stabilă dar și să transmită erori buguri de compatibilitate ca să o poată desvolta !

    00
  18. Boss, nu stiam ca esti si specialist IT …

    00
  19. sunt atatea kkt-uri la ing
    – aplicatia veche era mult mai buna
    – aplicatia din browser e un kkt portat din aplicatia de telefon (da stiu ca e o pagina web in spate la ambele)
    – aplicatia contine 2 formate diferite de meniuri, ar fi primult in 80% din aplicatie si altul (ala vechi) in al 3lea meniu ala cu cosul de cumparaturi de unde se poate accesa incarcare cartela, credite, economii (sunt si in meniul nou), asigurari, etc
    – chestia cu supportul, call-uri e praf, nimeni nu raspunde/citeste/vede chestii de-astea
    – au ascuns platile salvate (nume/detalii/etc) in meniuri si din greseala am dat de posibilitatea de a le vedea pe toate si sterge o parte din ele
    – serviciul de plati furnizori ( cer coduri de client de la furnizori, etc) este facut de niste idioti, si functioneaza si mai dubios. am adaugat acum 4 luni cativa furnizori: electrica brasov cu 2 conturi diferite, rds cu 3 conturi, engied/gdf suez, si imi e imposibil sa folosesc ce apare acolo la modul ca facturi deja platite apar ca existand debit (nu stie api-ul sa citeasca ca s-a facut plata, stie doar ca factura din luna respectiva e de xx ron), la ceva furnizori in 4 luni nu s-a emis nicio factura (dar le am in conturile lor chiar si platite)
    – bazarul e cretin, folosesti de 2 ori incarcarea la mol – > 3 luni nu mai apare reducerea, bine ca are si sotia si incarc alternativ.
    – bazarul ofera beneficii la a 2a, 3a, 5a plata. de 2 ori la mol am cumparat 1 acadea + alimentarea cu carburant, la lidl am pus 3 grupuri de produse sa ajung la ala cu reducere, pana acolo – 1 pachet de servetele, 1 pachet de guma, si apoi produsele normale
    – bazarul mi-a dat cu adevarat bani la hervis care nu cumuleaza reducerile (ori reducere site, ori produse reduse in magazin), avantajul e ca folosind ing poti sa lipesti 2 reduceri si la plati de 700-900 ron sunt okay banii
    – aplicatia are functia de „tine minte dispozitiv” dar e implementata absolut prost, sunt de acord ca la un update de browser sa se modifice anumite elemente si sa para alt browser/device dar acasa nu inteleg de ce la 3 porniri ma intreaba daca nu vreau sa-l salvez si imi da sms-uri la greu (acasa browserul chrome e blocat intr-o versiune mai veche care imi place mie, update-uri, fisiere inghetate la actualizare)
    – de ce nu se uita la revolut sa fure de acolo stilul de functionare nu inteleg

    si cred ca mai sunt si altele dar nu imi vin in minte acum, sunt utilizator de ing din 2007, dar parca vor sa scape de clienti

    00
  20. Nu ii intereseaza. Le-am zis si eu de problemele astea.am discutat cu specialistii lor la conferintele din industrie unde ne ciocnim destul de des. Pur si simplu nu vor sa le fixeze. Prefera sa sponsorizeze firme/aplicati/spin-off uri noi. Cumva senzatia mea e ca vor sa inchida tot.

    00
  21. Aplicația ing e destul de ok. Intr-adevar, bazarul nu prea il folosesc și de tot baga bine fata iar scan and pay e futut de vreo câteva luni (nu merge nici măcar pentru furnizorii cu cont la ing!)
    Versiunile de acum vreo 3 ani păreau ceva mai ok. Toate solicitările de acces la: localizare, lista contacte le-am dat reject o data dar ei continuă să mă futa la cap cu ele. Autentificarea cu amprenta e ok, mai nasol că nu poți autentifica plăti cu amprenta
    Comparativ însă cu alte aplicații de banking e însă buna. La BCR il ai pe George, cel mai cretin produs de tip banking facut Probabil pentru consumatoarele de telenovele turcești. Precum numele, un țāran. La Raiffeisen noua aplicație este pur și simplu idioată. Vechea era de 10 ori mai ok.
    Am mai testat bt și cec. Mori de nervi pe banii tai. Bune pentru masochiști. Mai știu din familie de BRD. Mai bine asculți manele. Concluzia: se poate și mai rău decât ing…

    00
  22. A. Zi si de super grapefruit . Aia au facut designul ux si se si lauda cu el. Astia trebuie batuti in piata publica. Cum sa dai exemplu noua interfata cand stii ca ai avut atatea probleme incepand cu rata de acceptare si terminand cu greseli de flow grosolane? Pacat ca nu exista o capsunica de aur niste premii “speciale”, aurasi ceva ….

    00
  23. Cât mănâncă la căcat ăștia cu „specialist IT”. 🤢
    Specificațiile nu trebuie să le facă un IT-ist, pentru asta există BA, PO etc, oameni care cunosc businessul și care decid ce și cum ar trebui să facă aplicația, cât de repede, cât bine etc și de acolo fac „specialiștii IT” treaba. Dar trebuie să le-o ceară / plătească cineva.

    00
    • Asta e fix definitia unui produs software. Cineva simte nevoia din piata, altcineva o transpune in limbaj tehnic, programatorul o codeaza si tester-ul o testeaza atat dpdv functional cat si al utilitatii.
      Sa zicem ca lucrez la ING pe dezvoltare si cititor de zoso.ro in timpul liber. Vad articolul si gata coaie, fac un branch nou si ma apuc de codat dupa business req scoase din cur de zoso. Ce zice baiatul, nu ii place bazarul, gata boss! dam disable la functionalitate.
      Plus ca – in tara asta plina de specialisti IT (articolul asta ruleaza fix in bula noastra), aplicatia ING este SF pentru mai mult de 80% din utilizatorii de servicii bancare, si da nu va cacati pe voi cu cat de misto e Revolut, ala e facut pe alte certinte ale altor piete.
      ING si poate George de la BCR, nu bag mana in foc, asa am auzit, sunt cele mai ok apliatii bancare, care comparate cu cele din afara sunt pistol cu apa.
      Plus ca imagineaza-ti ce business case trebuie sa faca astia de la ING ca sa aduca niste functionalitati mentionate pe aici:
      – disable bazar deoarece clientului i se pare un cacat enervant pe ecran
      – functionalitate noua cu raport lunar pe ce dau banii (utlitati, mancare, haine, etc)
      – functionalitate noua in care aplicatia face economie pentru tine pentru a cumpara nu stie cacat inutil – aproape ca e amuzanta asta, ce te face sa crezi ca gigel dupa 2 luni de economisire isi da seama ca are niste bani pusi deoparte pentru iPhone si ar merge dati pe chirie, ca luna asta stam cam prost cu banutul. Ca sa nu mai zic ca nicio banca din lumea asta nu vrea sa iti faca tie educatie financiara, cu cat oamenii sunt mai educati financiar, cu atat vor folosi mai putin solutiile de creditare.
      Toate functionalitatile astea traduse in bani bagati in curul unui departament de dezvoltare, ca la final dintr-un milion de clienti ING, doar 15% sa foloseasca cu adevarat acele produse se vor traduce in bani dati pe apa sambetei.

      00
  24. Dacă vreți o experiență masochistă (eu am făcut-o 2 luni), modificați-vă user-ul în „homebank”.

    00
  25. NOU
    #85

    E vreo aplicatie de Homebank mai buna/mai ieftina?

    Intreb serios.

    Daca nu, atunci mult succes cu problemele, ii doare-n popou.

    00
  26. Si sa nu uitam de momentul cand ai 2 conturi de homebank: unul personal si unul pentru o firma. Surpiza, nu poti avea conturile link-uite deci o sa ai 2 login-uri separate.
    Problema apare daca pe oricare din ele ai activate alertele push: daca te loghezi cu celalalt cont pierzi alertele de la primul cont, asa ca singura solutie ramane sa te loghezi cu un cont in aplicatie si cu altul in browser.

    De pe telefon de oricate ori as da „salveaza dispozitiv pentru autenticari viitoare” nu functioneaza. De fiecare data cand ma loghez in cel de-al doilea cont trebuie sa primesc sms, uneori chiar si de 2 ori daca nu vrea sistemul lor sa salveze dispozitivul pentru ca a fost o eroare tehnica si trebuie sa fac login de doua ori – lucru care se intampla frecvent: la fiecare al doilea sau al treilea login se intampla.

    00
    • Salut Bogdan,

      Eu sunt in situatia mentionata de tine: cont pe PF si cont pe PJ.
      Am un singur utilizator si apoi dupa ce ma loghez am 2 profile, cel de PF si cel de PJ.
      Cel mai probabil functionarul ING care ti-a facut al doilea cont nu a stiut sa ti-l adauge ca profil la contul existent. Intereseaza-te la ei in call center.

      00
    • Salut Daniel,

      Daca PJ e un PFA (II, etc), da, se poate: am avut si asa ceva si ma logam cu un singur cont si aveam 2 profile diferite. Daca PJ e un SRL, nu se poate – am confirmat asta intr-un office de 2 ori. Initial am zis ca poate nu s-a inteles ce vreau asa ca am facut 2 vizite la office ING tocmai ca sa evit posibilitatea ca nu s-a inteles ce vreau (sau m-am exprimat eu gresit etc).
      In acest moment am 2 conturi diferite cu useri diferiti si din ce mi s-a comunicat mie ar fi singura posibilitate.

      00
    • Am eu cont de SRL si PF legate pe acelasi user. Am frumos 2 profiluri, indiferent ca ma loghez de pe desktop sau mobil. Nici macar nu stiam ca se poate, cand am facut contul de PJ mi-a activat default doamna din sucursala. E super comod!
      Eu zic sa mai intrebi, eventual la call center, pentru ca se poate.

      00
    • Merge doar dacă ai token fizic. Cu sms nu merge.

      00
    • Salut,

      PJ in seamna SRL.
      Referitor la token, am unul dar nu mai functioneaza de ani buni (e busit, nu se mai deschide si nu e vorba de baterie), tot pe SMS ma bazez.
      Concluzia e ca am doua profile, unul de PF, unul de PJ (SRL) legate la acelasi cont de utilizator.

      00
  27. „oricum nu mai au bancomate aproape deloc” la mine in oras. Sa fim corecti. Si da, probabil este mai ieftin sa reduci costurile fixe daca se poate, daca tot oferi retragere cu costuri 0 in orice retea nationala de bancomate. Singurul dezavantaj pe care il vad aici este ca nu mai ai optiunea de alta suma cand accesezi un bancomat non ING.

    1. Bazarul are utilizatea lui mai mare sau mai mica. Poate deloc pentru tine. Probabil ca exista statistici aici referitoare la cati utilizatori il folosesc, ce sume se ruleaza si ai putea sa incerci sa le obtii inainte sa afirmi hai sa scoatem Bazarul pentru ca EU nu il folosesc. Faptul ca functioneaza defectuos si se incarca greu sau are perioade in care nu se incarca deloc cu orele in ultima vreme (ultimele 3-4 luni) e o alta discutie si aici poti sa pui accent pe usability.
    Parca ai Iphone: din ce stiu Bazarul are buton separat si chiar daca nu merge nu te afecteaza cu absolut nimic, aplicatia se incarca fara probleme.
    2. Sper sa se implementeze posibilitatea de a inchide conturile deschise prin Homebank tot din Home Bank:
    Deschid cont valuta sau economii insa il pot inchide doar in sucursala. Iau credit daca vreau din aplicatie pe baza unei pseudo semnaturi digitale insa nu il pot inchide din aplicatie, trebuie inchis din sucursala in urma unei vizite.
    3. Statistici gen Revolut ca sa vezi unde se duc banii: pe categorie de plati, pe tara (de ce nu?)
    4. Butoanele de Bazar si Produse si Servicii mie personal nu imi inspira acest lucru daca nu ar scrie deasupra lor ce sunt. Cu siguranta pot fi redesenate
    5. Cand intri pe produse si servicii: ing este probabil blabla bla…un text stupid de marketing fara sens (pentru mine) repetat si mai jos pe pagina la servicii.
    6. Optiunea Doneaza este implementata pentru un singur proiect. Frumos, elegant insa ar fi si mai util avand in vedere numarul de cauze din RO sa implementeze impreuna cu ONG-urile in cauza cat mai multe optiuni. Nu cred ca ONG-urile serioase schimba conturile bancare in fiecare luna.
    7. Daca vrei sa utilizezi optiunea plata in valuta sau optiunea schimb valutar si nu ai cont in valuta nu stie sa iti spuna ca nu ai cont si sa te conduca catre pasii pentru a-ti crea cont in valuta mai intai. Poti sa incerci sa introduci suma (optiunea schimb valutar de exemplu) si iti da mesaj de eroare cu te rugam sa introduci contul si campul de cont in valut este greyed out ( acolo ar fi un drop down de fapt pentru selectie daca ar exista un cont ).

    00
  28. Aplicatia lor e varza, e gandita prost si implementata si mai prost. suedejiile astea de aplicatii cross platform sa si le bage in dos.

    Site-ul nu e cu mult mai bun.

    La fiecare cateva luni le trimit un mail sa le aduc aminte ca nu merg notificarile desi sunt activate in conturi, ultima oara mi-a raspuns unul ca sunt la curent cu faptul ca uneori nu merg. Prietene, nu „uneori nu merg”, situatia e ca „uneori merg”. O data activate push-urile nu mai poti reveni la SMS-uri. Boboc.

    Daca ai setat direct debit ca sa iti plateasca automat utilitatile ce credeti ca se intampla in cazul in care nu ai destui bani in contul curent? 1. Trimite notificare? 2. Trimite mail? 3. Genereaza o alerta care ti-o afiseaza pe prima pagina? 4. Genereaza o alerta ascunsa in sectiunea mesaje? 5. Nimic? Daca pana de curand mergeau pe varianta 4, acuma da silent fail. Te miri dup-aia de ce ti se opresc utilitatile. (nu tin bani in contul asociat cardului pe motive de „a fost clonat o data, nu ma mai risc”)

    Log out si log in de fiecare data cand vrei sa schimbi intre PF si PJ? Desigur. Autentificare cu amprenta? Poate merge poate nu.

    Azi am realizat ca prietenarii astia ma taxeaza cu 5 lei la fiecare transfer/retragere de numerar + 7 lei intretinere cont pe luna + vreo 25 de lei lunar intretinere cont PJ, asta desi am veniturile la ei. Serviciile premium se taxeaza premium, da?

    00
    • Si inca ceva, daca cei de la ING ar avea un dram de creier si de bunavointa, astazi ar fi trebuit sa aiba loc o sedinta all hands on deck sa inventarieze si sa catalogheze tot feedbackul de aici din comentarii si sa puna la punct un plan de bataie. Real life feedback ca asta nu au primit de cand sunt ei.

      Dar din moment ce au ignorat toate probleme astea pana acuma (imposibil sa nu fi stiut de ele, numai eu cate mail-uri de feedback le-am trimis) presupun ca vor face la fel in continuare.

      00
  29. “Azi am realizat ca prietenarii astia ma taxeaza cu 5 lei la fiecare transfer/retragere de numerar + 7 lei intretinere cont pe luna + vreo 25 de lei lunar intretinere cont PJ, asta desi am veniturile la ei. Serviciile premium se taxeaza premium, da?“

    Inteleg ca nu stii sau nu ai verificat ce contract ai semnat ca si PJ sau? Nu erau trecute comisioanele acolo?

    00
    • Problema e cu cei 5 lei per transfer/retragere + 7 lei intretinere de pe contul personal desi am la ei venituri recurente. Nu am nimic impotriva taxelor de pe contul PJ, evidentiam doar ca le dau o galagie de bani pentru… ce anume?

      Pot sa platesc mai putin la oricare alta banca din Romania. Uite, de exemplu as putea sa dau banii astia la BT si macar sustin o banca cu capital romanesc.

      00
  30. „Problema e cu cei 5 lei per transfer/retragere + 7 lei intretinere de pe contul personal desi am la ei venituri recurente. Nu am nimic impotriva taxelor de pe contul PJ, evidentiam doar ca le dau o galagie de bani pentru… ce anume?

    Pot sa platesc mai putin la oricare alta banca din Romania. Uite, de exemplu as putea sa dau banii astia la BT si macar sustin o banca cu capital romanesc.”

    Conform site-ului ING conditiile la PF pentru costuri 0 sunt astea: Valabil pentru venituri recurente și cel puțin o plată pe lună. Venituri recurente înseamnă salariu sau alte tipuri de încasări lunare, în valoare de minimum 700 lei: încasarea oricărui tip de venit recurent de la o companie sau PFA; încasări lunare de la o persoană fizică (de exemplu chirii, încasări de la rude etc.); depunere lunară a salariului în cont la bancomatul ING. Plată lunară se referă la o plată cu cardul în magazin sau online, plată unei facturi sau un transfer în lei din internet banking/Self Bank către alte conturi decât cele proprii.

    Tu spui ca ai probleme cu taxele pe persoana fizica nu cu cele pe PJ cu toate ca in primul comentariu ai spui ca platesti taxele pe persoana juridica.
    Presupunand ca te califici la costuri 0 pe PF conform cu conditiile mentionate de ei pe site si ar trebui sa ai taxe 0, ai ridicat problema la un office ING sau in Call-center? Ai primit raspuns?

    Faptul ca e cu capital romanesc sau nu este irelevant, cel putin pentru mine. Conteaza calitatea produsului oferit si serviciile post vanzare mai concret.
    Dupa ideea ta: multa bafta in a utiliza doar produse\servicii de la companii cu capital exclusiv romanesc: TV, telefonie, internet, Auto, servicii medicale, asigurari, haine si alimente si vezi ce reusesti.
    Suntem cam offtopic insa am zis sa punctez si acest aspect.

    00
  31. – 3D Secure cu Aplicația (amprentă). O bancă infim mai mică, Libra Bank, face treaba asta. Nu aștept după SMS la fiecare plată cu cardul. Apare rapid notificarea pe telefon, dau cu degetul, s-a confirmat 3D Secure.

    – Carduri Virtual „One-Time Use”. Serios. Se poate. Lasă-mă să definesc carduri pe care să le pot băga pe site-uri dubioase. Dacă e prea complicat lucrul ăsta, atunci dă-mi opțiunea să creez carduri de tip „pre-paid”, cu suma pe care o doresc.

    – Economie prin rotunjire. Pentru mulți e dificil să economisească bani, pentru că sunt foarte delăsători. Fi atent idee genială (pe care au avut-o și alții): Plătesc 24 Lei cu cardul undeva. Îmi iei din contul curent 25 Lei. Leul ăla în plus îl pui frumușel în alt cont de „economii”. La 100 de tranzacții d’astea, economisești 100 Lei. Nu e mult, dar se adună într-un an, și nu simți diferența la plată.

    – Scăpăm și noi de imbecilitatea aia de parola din 5 cifre care nu poate fi reutilizată? Dacă ai folosit 12345 în trecut, ai schimbat în 45678, nu mai poți schimba iar parola în 12345. Nu știu ce geniu s-a gândit la treaba asta.

    – Legat de treaba cu Screenshot. Lasă-mă-n puii mei să fac screenshot când fac un transfer cuiva. Să-i pot arăta „uite, coaie, am transfer bani”. Nici nu mai pot trimite pe mailul omului un raport, acum trebuie să-l trimit PE MAILUL MEU, iar eu să mă duc în mail și să dau forward… pentru că…

    – Subscriu că „Bazar” e inutil. De cel puțin 50% din magazinele alea n-am auzit, iar ofertele de la Lidl, Cora, Mega etc. sunt jenante. Efortul pe care-l depun să activez ofertele alea nu merită.

  32. Si-au batut joc de extrasul de cont, headerul si footerul ocupa 1/2 de pagina A4, cam un A5, ca sa se vada bine functiile directorilor, nu si tranzactiile…
    Au distrus si platile programate anuale, ca asa e bine, n-ai nevoie sa platesti prime la angajati, facem totul de mana acum….

    Homebank-ul asta 2.0 e rusinea bancii, n-au pastrat nimic din ce era util si pt. juridici.

    00
  33. de acord cu bazarul.
    unde și când folosești scan and pay?

    00
  34. Platile alea programate anuale de ce le-au desfiintat, le stateau in gat?
    Unde mai pui ca nu le mai poti nici edita…
    Pacat, un serviciu destept, desfiintat de unul idiot…

    00
  35. Ba, bazarul e bun. Unii il folosim!

    00
  36. Nu știu despre homebank dar cea mai tare aplicație de banking e cea de la UniCredit.Despre comisioane numai de bine ca peste tot dar aplicația lor e 10 clase peste oricare alta de la noi cel puțin.

    00
  37. 1. Si mie imi e inutil bazarul, sa consume din timpul de pornire al aplicatiei.
    2. Butoanele „+” nu sunt consistent implementate. De exemplu pentru a ajunge la lista cardurilor apesi pe „+” la servicii, apoi pe lista cardurilor?
    3. Nu se poate seta limita de avertizare a retragerilor 0. Adica sa primesc notificare la fiecare retragere, nu doar la cele de peste 100 lei, si de preferat instantaneu, nu la doua zile distanta.

    00
  38. Cel mai bun mod de a îmbunătăți homebank este să pună înapoi aplicația veche.

    00
  39. Ma intreb la ING ce lucreaza oamenii din sedii? Vad mereu cate minim 8 birouri cu oameni si daca te duci la ei sa iti rezolve o problema te pun sa suni la callcenter sa iti rezolve problema un robot. Ok, de ce nu pui un afis cu chestia asta si dai afara 7 angajati? Si pe langa asta si robotul ala si aplicatia sunt penibile, mi-au facut o gramada de probleme, o data am facut un update la aplicatie si 2-3 luni pana la urmatorul update efectiv a fost inutilizabila. Pe partea de IT sunt la un nivel foarte jos, zici ca e CEC Bank.

    00
  40. – pe PJ daca ai mai multe conturi de POS nu poti centraliza usor sumele, trebuie pe rand in cont in cont. Pare 3rd world problem, dar cand faci asta pt 5-10 conturi in fiecare zi, e groaznic. ar fi ajutat macar un buton din care sa selectezi intreaga suma disponibila de pe cont.
    – apropo de suma disponibila in cont, la plati multiple luate dintr-un fisier de plati, nu au un caracter pe care sa il intreci in campul de suma in acest fisier sicare sa tina lor de suma maxima disponibila (de ex un asterix * )
    – legat de plati multiple cu import de fisier plati, faptul ca nu poti sa faci platile catre alte conturi decat ING e un mare minus (cel putin sigur nu cu verificare CNP)
    – merge mult mai greu ca aplicatia veche
    – lista de plati predefinite nu mai exista, dar iti sugereaza plati din vechea lista, insa nu le poti sterge pe cele vechi si gresite.
    – legat de bazar, care oricum e f slab in oferta… macar inainte era optiunea de cumparat rovinieta, iti si arata cand expira… acum cucu. nu se mai poate.
    – card-uri virtuale de unica folosinta(zicea cineva si mai sus) si de economisire prin rotunjire, dar deja cred ca le cerem prea mult.

    Ce e interesant de precizat, acum cateva luni spuneau ca au in lucru o aplicatie scrisa de la zero(pt browser) si mi s-a propus sa o incerc in faza beta, insa dura cam 2-3zile sa ma migreze iar la eu fac plati zilnic si nu pot astepta acest timp. in plus nu erau disponibile nici platile catre furnizori(sunt curios daca se tiganesc cu furnizorii sa apara pe bani si in appul nou). Deci banuiesc ca stiu de numeroasele plangeri legate de homebankul nou.

    00
  41. Tre sa facă un business case normal, pe care o firma normala (și spre surprinderea unora, sunt câteva în RO), îl ia în serios și îl analizează măcar. Plm, lucrați toți în grote?

    00
  42. Referitor la extrasul de cont, am dat in balbaiala cand am vazut CSV-ul generat de HomeBank-ul vietii. Este practic acelasi format cu cel din PDF. Inclusiv liniile redundante cu „semnaturi” si functii ale agaricilor.

    Pun pariu ca ruleaza acealsi raport cu optiuni de salvare in format PDF, Excel sau CSV.

    Vrei sa utilizezi CSV-ul intr-o aplicatie care sa te ajute la organizarea bugetului lunar? Canci. Absolut inutil.

    P.S. La Raiffeisen e la fel de inutil.

    00
  43. Cu siguranta vor tine cont de parerile altora
    Aplicatiile de genul sunt facute din punctul lor de vedere si nu al unui client.

    00
  44. mi-a cerut cineva ibanul. m-am simtit ultimul mos, ca nu vedeam mizeria de text. chiar nu pot sa-l faca mai mare putin? sa-l grupeze, chestii din astea ux.

    00
  45. Cineva de la ING te-a auzit sa stii, se lucreaza deja la o aplicatie separata pentru partea de Bazar si va fi eliminata din aplicata de Homebank

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.