De ce are Ploieștiul 4 ieșiri în același loc?

Zona asta a DN1 este una dintre cele mai periculoase din România: pe o distanța de 2 kilometri sunt nu mai puțin de patru legături cu orașul Ploiești, dintre care trei sunt cu tăierea benzilor de circulație.

Nu există vreo explicație logică pentru asta. “Așa a fost mereu” sau “ocolim prea mult” nu se încadrează, mai ales că vorbim de o șosea cu două benzi pe sens. Intersecțile 2 și 3 trebuiau închise imediat cum a fost deschis pasajul 1. Da, știu, ploieștenii s-au obișnuit să…bla bla bla, nu-mi pasă, e atât de periculos să existe alea acolo încât eu îmi fac mereu cruce cu limba când trec prin ele.

Iar la intersecțiile 3 și 4 lucrurile stau așa: ploieștenii care vin din est și vor să se încadreze așteaptă momentul prielnic, după care năvălesc pe toate benzile. Nu contează că aceia care vin din nord se dau pe banda 1 tocmai pentru a le permite să se încadreze, ei năvălesc și pe banda 1 și pe banda 2 și abia după ce se oprește tot traficul catadicsesc să schimbe a doua.

Iar la intersecția 2 se întâmplă accidente constant.

Dar cine să se ocupe? Dacă ați fost prin Ploiești, ați văzut că nu au descoperit arta asfaltului drept, probabil că se miră și când aud că unii au budă în casă. Ah, da, și ei au impresia că drumul ăla e al lor, făcut cu banii Ploieștiului.

 

ploiesti

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Sa nu uit de alta „duma” specific romaneasca foarte aproape de zona in discutie
    https://www.google.ro/maps/dir/44.9650556,25.9658691/44.9643344,25.9747911/@44.9641787,25.9704519,17z/data=?dg=dbrw&newdg=1!4m2!4m1!3e0
    Chiar nu exista solutii de planificare rutiera corespunzatoare pentru a evita astfel de situatii…

    00
  2. Asa e in Ploiesti, 4 iesiri, 4 gari, …

    10
  3. Corporația dictează unde se pun semafoarele și unde se fac străzile. Primarul ia șpaga și se conformează. Interesul cetățeanului nu contează, ci doar interesul corporației.

    10
  4. Nr. 1 e făcută recent, nu e folosită (nu știu de ce), dar e incompletă – ar trebui să permită și întoarcerea.
    Nr. 2, 3 și 4 ar trebui blocate cu parapet pe mijloc.

    10
    • Tot traficul greu care vine dinspre Valeni si vrea sa ajunga catre autostrada, via centura de vest, il urci pe podul ala??
      Poate ar fi o solutie ok, daca l-ai devia prin spatele Ploiesti Shopping City (DJ236), astfel incat sa nu mai intre in intersectia (2).
      Ce faci cu „alea-mici”?

      00
    • În principiu pentru asta a fost făcut podul, ca parte din centură, cu ocolire prin spatele Shopping City. (a mai comentat 4. Toto mai jos și aberația de pe sensul celălalt al centurii).
      Nu știu cât de bună e executată soluția, dar din punct de vedere al siguranței ar fi mult mai bună.
      Părerea mea e că „alea mici” pot urca mai încet în spatele traficului greu pe pod, decât să riște la 3 ieșirea.

      00
    • nu e folosita pentru ca la 2 ani de la inaugurare este deja cu gropi si trambuline .. rosturi de dilatare distruse.

      00
  5. Zona aia cred ca e singura din Romania in care merg cu gandul „azi sunt norocos si voi ajunge acasa intreg”.
    Acolo problema e ca se merge cu viteza mare, peste suta, in conditiile in care se schimba directiile de mers de 4 ori in 2 km.

    00
    • Crezi gresit. E plina tara de asa probleme. Iar solutia nu este limitare de viteza si alte tampenii de genul, e drum national in afara orasului, ci scoaterea intersectiilor la nivel.

      00
    • N-am zis ca problema e limitarea de viteza.
      Ci doar ceea ce fac eu ca sa ajung acasa in siguranta.
      Si credea-ma ca umblu toata tara si punct mai periculos ca ala nu am intalnit.

      00
    • Se merge sau mergi tu? Să mergi cu viteza aia pe singura bucată de drum comună pentru camioane şi turisme denotă ceva inconştienţă. O să întîlneşti pe drumul ăla tiruri în fiecare moment al zilei.

      00
  6. In intersectia 3 e ca la loterie daca vii din nord, oare pescuiesti sau nu ceva.
    Macar de ar fi o banda suplimentara pentru cei ce intra dinspre rond…

    Asa e Romania – suntem rebeli!

    00
  7. NOU
    #14

    varianta simpla si rapida :

    DOI inchis pentru ca pentru asta s-a facut UNU
    TREI inchis si redirectionat spre PATRU
    iar patru GIRATORIU MARE

    varianta mai complexa :

    TREI inchis si facut pasarela sau tunel peste / pe sub DN1 cu sensul Buc
    TREI inchis si redirectionat spre UNU unde se completeaza cu BRETEA peste DN 1 cu sens BUC

    si daca e baiat destept ia spagi facandu le pe toate :)

    00
  8. Băștinașii locului nu se puteau dezminte. „Ai întors-o ca la Ploiești” e o expresie veche dar mereu actuală.

    00
    • „Întoarcerea ca la Ploiești „vine din altă parte. Acum mulți ani nu exista Gara de Vest. Trenurile spre Brașov ajungeau în Gara de Sud unde „întorceau” spre nord.

      00
  9. Podul ăla(1) a fost făcut de penalul de Cozma in foarte mare grabă fix înainte de alegerile locale. Nu este folosit deloc, poate doar din curiozitate este tranzitat.
    În intersecția 2 se întâmplă accidente la câteva zile, uneori zilnic văd resturi de stopuri, faruri etc.
    Intersecția 3 este „la ghici”. Pe acolo se iese in DN ca din pole position.
    Iar la nr 4 …. dacă ajungi acolo cu maşina întreagă, eşti întâmpinat de nişte dom’şoare ( pe partea stângă) gata sa te servească cu „pâine şi sare”.

    Sunt din Ploieşti. Dacă sunt doritori de adrenalină, vă invit cu drag pe centura de Vest a Ploiestiului…iarna.

    00
    • Iar sunt ploieştenii de vină că nu ştiţi voi la ce foloseşte frîna ? 1 este acolo pentru a prelua în timpul nopţii traficul greu care vine pe drumul european 577, 2 este acolo pentru că mulţi prahoveni nu văd nici un motiv pentru care ar trebui să ocolească în medie intre 1,8 si 2 km doar pentru ca Zoso şi Cosmin nu au descoperit la ce foloseşte frîna şi nici articolul 56 din codul rutier, 3 este intersecţia dintre două drumuri europene iar 4 e singura intersecţie care nu se justifică la nivel de trafic. Suplimentar, fiind vorba de un drum european nu crezi că observaţiile astea ar trebui făcute la CNADR ?

      00
  10. Ei,judet regal, ce stii tu…

    00
  11. In calitate de locuitor al orasului Ploiesti din anul 1979 (minus 12 ani petrecuti in Bucuresti), sa va explic, loazelor :D
    1. A fost construita acum vreo doi ani (parca), in special pentru cei care merg pe centura, venind dinspre Valea Prahovei si mergand spre Buzau, ca sa ocoleasca giratoriul. Nu este deloc practica pentru a intra/iesi in/din Ploiesti, fiin in cazul asta foarte intortocheata, cu intoarceri de intre 90 si aproape 180 de grade, si cu cedari de trecere.
    2. nu stiu cand a aparut iar 3 este foarte veche. Ambele sunt periculoase in sensul de intrare in Ploiesti dinspre Brasov, iar 3. este si in cel de iesire. 3. este insa OK daca vii de la Bucuresti si faci dreapta. Este bretea.
    4. este noua si serveste drept varianta de iesire de la Decathlon + Leroy Merlin, daca vrei sa mergi la Carrefour sau inspre Valea Prahovei. Altfel ai de ocolit cam 1 km, pana la un giratoriu din oras, care nu se vede pe harta de mai sus.
    Ce a uitat conu’ zoso sa marcheze pe harta, este punctul de langa benzinaria Mol, unde se aduna mereu tiruri care intra in Ploiesti pe la punctul 2, si apoi fac stanga pe centura, inspre Buzau (sau DN1A spre Valeni) si trebuie sa cedeze trecerea celor care vin dinspre Ploiesti. Ei, din toata ecuatia descrisa in articol, abia astia sunt dobotoci (de soferi zic, aia de au facut construit sunt dobitoci by default). Ghiciti cati din astia sunt ploiesteni. Exact!
    L.E. N-am auzit sa se fi intamplat accidente la nr. 2.
    Intrebari?

    00
    • la 2, in august, am fost aproape martor (am ajuns la cateva minute dupa) la un mare accident, 3 4 morti, 2 3 raniti, nu mai stiu exact, ambulante, jumate din politia ploiestiului, elicoptere smurd, pompieri, etc; un dobitoc, pentru binele omenirii sper ca e unul dintre morti, venind dinspre campina a vrut sa faca stanga in petrom… exact, mergand aia 30 de metri pe contrasens… ghinion, contrasensul fiind contrasens pe probabil cel mai circulat drum din tara, venea o masina… acum sa vina ala cu articolul 56 sa ne explice ce si cum se foloseste frana.

      iar la 3… pana mea, are subaru, nu il impiedica nimic sa o ia pe camp… e mai sigur…

      00
  12. Ne scuzati avem primar arestat , presedinte de CJ anchetat sub control judiciar si viceprimar actual primar interimar incompetent care a zis ca el nu mai semneaza nimic ca ii e frica :) .

    00
  13. Lucrurile nu stau chiar asa:

    Pasajul 1 nu duce in Ploiesti. Pasajul 1 a fost construit din 2 motive:

    – Cosma trebuia sa exproprieze pe niste banii foarte buni niste terenuri cumparate anterior de Cosma Junior lui in spatele mall-ului
    – Drumul nu intra in Ploiesti. Drumul iese in centura de nord a Ploiesti-ului ocolind practic zona comerciala.

    2 este iesirea clasica spre Valea Prahovei si intrarea dinspre Valea Prahovei spre Ploiesti. Prin 2 nu se poate iesi direct spre Bucuresti (se poate merge pana la 1 si intoarce apoi pe pod). In 2 se intampla accidente pentru ca vizibilitatea venind dinspre Valea Prahovei este obstructionata de parapetii ce delimiteaza axul drumului.

    3 si 4 sunt foarte periculoase intr-adevar. Pe aici se poate iesi si intra inspre zona comerciala din Ploiesti. Ploiestenii care vin dinspre Valea Prahovei nu intra pe aici ci prin 2. Cei ce ies din Ploiesti nu ies pe aici ci pe la Podul Inalt sau Strejnic cativa km mai jos inspre Bucuresti. Iesirele, intrarile astea sunt folosite in special de tiruri si trafic pentru zona comerciala.

    4 nu este gandita doar ca o iesire/intrare in oras face legatura cu un drum judetean care intersecteaza DN1 si merge in localitatea Buda. Si da sunt fetite acolo.

    00
  14. Seara nu vă este frică să vă urcaţi în pat? Statistic vorbind cei mai mulţi oameni mor noaptea, în pat.

    00
  15. Ce faci daca uiți sa iesi pe prima ieșire ? Sau a doua? Sau a treia? Sau a patra?
    Eu cred ca ar mai fi nevoie de inca una sau cel putin doua…

    00
  16. Tristă viața de blogger de Brașov dacă te fute grija de ieșirea din Ploiești :P

    00
  17. Pentru ca la ploiesti de pitesti, pe cand la pitesti nici vorba sa te ploiesti.

    00
  18. In 3 e accident.

    00
  19. io tot nu inteleg de ce exista Ploiesti-ul …

    00
  20. Pentru că de ce să nu aibă? Logică? Heh! Nu-i auzi pe ăștia de mai sus că nu pot ieși pe altă parte pentru că ar fi de ocolit vreun kilometru, ar trebui trecut prin nu-știu-ce giratoriu? Plm, zici că fac kilometru’ ăla mergând pe jos în mâini, nu cu mașina. Soluția era simplă: 3 doar ieșire dinspre București spre zona comercială/oraș/centură, plus intrare spre București pe un pasaj; la 2 același lucru dinspre și spre VP (acolo trebuia să fie podul de la 1 :P). Da’ na, așa se întâmplă când fiecare centru comercial dă șpaga potrivită pentru a avea ‘vad’. Se vinde siguranța pe șpagă și pe comoditatea de a nu ocoli un kilometru cu mașina.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.