Cum pierzi controlul unui SUV din cauza denivelărilor, centrului de greutate și prostiei

Mulți se întreabă, după accidentul de ieri, dacă nu cumva duba roșie este de vină, că i-a luat fața TIR-ului, care a frânat și a intrat în balans. Iată un accident din Rusia unde se vede mai bine ceva ce la accidentul nostru nu se vede perfect: fiți atenți cum sare RAV-ul de la diferențele de nivel. Așa a pățit și TIR-ul din accident: o clipă de neatenție și a pierdut controlul volanului.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Nu te contrazic ca diferentele de nivel duc la pierderea controlului masinii. Dar in cazul SUV-ului de mai sus dupa un viraj lin spre dreapta prinde bucata de pietris de pe acostamentul drumului. Tind sa cred ca diferenta de aderenta intre rotile din stanga si dreapta au dus la pierderea controlului.

    00
  2. NOU
    #9

    plus ca a cam cautat-o

    00
  3. NOU
    #10

    Oferi o teorie prea savanta si complicata pentru ceva cu o explicatie foarte simpla: rusii fac genul asta de accidente pentru ca sunt niste giboni prosti, agresivi si cu creierii distrusi de vodca. Toyota se rastoarna pentru ca nu s-a adaptat stilul de condus la drumul prost, incercand sa-l „faca” pe cel care l-a depasit. Iar RAV4 nu cred ca are 4×4 prost. Soferii sunt niste boi si atat.

    00
  4. NOU
    #12

    Dragule cu tot respectul SUV ul din imagine din cauza vitezei ecxesive nu reuseste sa ia curba cum trebuie ( a taiat o pe exterior ) si iese in decor pe partea stanga unde „prinde criblura”, derapeaza si se duce in balarii.

    Nu are nici o legatura cu accidentul de ieri unde tirul din pacate a intrat intr un „oarecare balans” din cauza denivelarilor foarte mari iar soferul a pus frana probabil din sperietura si inertie lucru care a destabilizat total mastodontul care s-a dus in balarii

    la SUV uri oricat de safe ar parea din pacate sunt mai pacatoase si mai greu de stapanit pt ca sunt inalte si centrul de greutate total aiurea si nepotrivit vitezelor mari ( chiar se recomanda la suvuri sa nu se depaseasca 100-120 km / h indiferent cat scrie in carte si cat este recomandat de producator )

    iar la TIR uri este suficient sai ai doi trei saci de cartofi in bena pentru ca in cazul celui mai mic balans sa te duci frumos in padure

    00
    • pe bune? maxim 100 – 120 km/h?! Conduci SUV sau ti-a spus asta un prieten care are un var care stie el pe cineva cu SUV?

      00
    • vlad_tiran_din_vitan are dreptate pe toata linia.

      BTW, am fost in situatia Toyotei RAV (secunda 52 din clip) cu un Jeep Cherokee model clasic, blindat, la 70 la ora, fara 4×4 cuplat. Am preferat sa merg inainte pe criblura aproape doi km decat sa redresez brusc volanul si sa reintru pe contrasens (de unde nu venea nimeni dar sigur ma dadea inertia peste cap). Norocul meu a fost ca masina a ramas lipita bine de sold (3,6 tone goala!) si ca eram in zona unei rampe de gunoi, asa ca nu erau copaci sau constructii pe parte aia… altfel, intram in curtea sau casa vreunuia si ramaneam si fara beregata.

      Apropo, SUV-urile Toyota sunt recunoscute pentru instabilitate, am cunoscut șoferi de camionete Hilux care mergeau cu un sac de caramizi in spate, sa le tina fundu’ pe drum… Se pare ca sunt chiar mai nervoase decat Mitsubishi Pajero si Nissan Terrano, pe care le-am condus consistent si mi s-au parut mai nesigure decat Cherokee-ul.

      00
    • mda, asa-i are dreptate. iar tu argumentezi asta pentru ca a-i redresat greu un SUV de 300 de tone fara 4×4 cuplat !!!!!!!!! (trecem peste faptul ca era model Jeep Cherokee – un SUV 100% de „sosea” :-) ), iar altii merg cu greutate in bena cu camionete Toyota Hilux – practic masina de santier. LOL !!!!!!!!!!! (incheierea demonstratiei cu enumerare a altor 2 SUV-uri de „sosea” ca Mitsubishi Pajero si Nissan Terrano este orgasmica).

      00
    • @blablabla

      Cred că n-ai înțeles nimic din ce-am spus.
      Dar nu mă mir, se pare că scrii cum gândești… „pentru ca a-i redresat greu”… LOL.
      Nai vre-a m-ai bine sați dezvolț-i teoriile aiuristice despre SUV-urile d-e șantier și c-ele de sose-a?

      00
    • Corect!
      Eu vad doar o masina care are amortizoarele duse fie mai moi din cauza specificului de tara. Eu nu vad unde a topait RAV-ul dar se vede foarte clar ca e greseala de pilotaj, mai exact a luat prea larg curba pina a iesit pe criblura si dupa aia a pierdut masina de tot.

      00
  5. Poate cineva sa spuna ce ar fi fost de facut sa nu iasa cu mega datu peste cap, in conditiile in care masina a derapat. Oare daca ar fi iesit in decor direct, fara sa traga stanga, ar fi fost mai ok?

    00
    • Teoretic da, ai o sansa in plus daca o lasi sa iasa in decor, fara sa tragi de volan si fara sa franezi brusc. Din imagini mi se pare ca omul chiar asta a facut, odata ce si-a dat seama ca a pierdut controlul, n-a smucit volanul.
      Dar s-a cam dus „pe-o parte” cand a intrat pe camp, care era putin mai jos decat drumul. Asta si viteza mare au dus la rasturnare…

      00
  6. Eu vad initial o subvirare supracompensata prin frana; masina s-a „intors” spre asfalt avand rotile pe suprafete cu coeficiente diferite de frecare (in spate-stanga pietris, in fata-dreapta asfalt), cauzand o miscare oarecum de rotatie. Pana aici situatia a fost oarecum similara cu a tir-ului de ieri. La SUV a intrat in ecuatie viteza si centrul de greutate mai sus decat la un turism, de aici rasturnarea aceea spectaculoasa.

    00
  7. Compari mere cu pere. Rusul era doar idiot, saracul ala cu TIR-ul de ieri a intrat cam tare intr-o portiune pe care probabil nu o cunostea si nu se astepta sa fie asa de distrusa. Am un prieten ce s-a dat peste cap pe drum drept cu o masina relativ joasa si stabila – Peugoet 407 – dupa ce a luat o groapa.

    Principala vina pentru accidentul de ieri o are administratorul drumului

    00
  8. CRV-ul e de fapt RAV4, cu roti pe 18 inch, e foarte rigida suspensia; daca era CRV nu sarea chiar asa; iar 4×4 nu are decat un buton de blocat diferentialul central pana la 50 km/h, in rest trage fata si daca simte pierdere de aderenta cupleaza spatele intr-un timp destul de scurt, dar totusi, periculos.

    00
  9. Doar ca nu e CR-V, e RAV si are 100 km/h +.

    P.S. Honda e alta mancare de peste, condu una si ai sa vezi.

    00
  10. Ce diferență de nivel, câmpu’?

    00
  11. daca va uitati cu atentie inainte de accident, o sa observati si faptul ca suv-ul face ca o barca la denivelari. amortizoare uzate pana la inexistenta. ce naiba sa mai faca esp-ul

    00
  12. Neadaptarea vitezei la conditiile de trafic. Si aici in clip si pe centura.

    00
  13. Neadaptarea vitezei la conditiile de trafic. Si in clip si pe centura.

    00
  14. Referitor la accidentul de ieri sunt mai mulți factori care au dus la tragedie : viteză neadaptată la condițiile de drum, denivelările și remorcă ușoară, poate si presiunea în pneuri mai mare lăsată în urma unui transport prea greu, experiență șoferului, combinația dubă roșie+puțină frâna+tirul din sens opus care poate în procentaj foarte mic.
    Toate astea au câte unic procent din tragedie. Părerea mea ca pe pimul loc ar fi neadaptarea vitezei la condițiile de drum.
    Referitor la clipul de mai sus. CRV-ul o căuta. Merge mult prea tare pentru drumul ăla.
    Și eu sunt pățit cu drum denivelat rău plus curbă. Am avut inspirația să nu schițez nimic decat mici corectări din volan. Deși pe drum drept(fără denivelări) ESP-ul face minuni în situația aia pâlpâia ca prostu(plus zgomotul specific de la roți) dar în secundele alea nu am simțit un real ajutor din partea lui pentru ca roțile nu prea aveau aderență.
    Poate odată cu mediatizarea clipului de ieri să se ia niște măsuri. Măcar să semnalizeze corespunzător zonele cu probleme dacă nu se repară.

    00
  15. Se numeste carosabil si trebuie sa ai o anumita capacitatea mentala pentru a rula pe el fara sa te ranesti.
    Tipul masinii poate doar sa-ti reduca din sansele de a te ucide din propria prostie insa nu-ti anuleaza sansele.

    Daca ala cu dubita de ieri a fost accident, asta de azi e prostie crasa.

    00
  16. As zice in situatia acesta ca e numai din cauza prostiei…

    00
  17. Multe au contribuit la accident: starea drumului, amortizoare proaste, etc.
    Dar sa fim seriosi: omul si-o cauta, ce vedem pe clip e darwin awards.
    De-aia exista conceptul de „adaptarea vitezei la conditiile de drum”.
    Se vede pe tot clipul: mergea prea repede si cu schimbari de directie prea bruste, conducea PREA smucit pentru drumul ala.

    00
  18. 1. Nu a abordat curba corespunzator, la viteza aia trebuia sa fie pe interior.
    2. Sunt sanse sa fie 4×2
    3. Soferul conduce complet haotic fara sa tina cont de normele bunului simt.

    00
  19. 1. Suspensii prea laxe, Rav4 nu se doreste a fi sportiva din nici un punct de vedere.
    2. Are 4WD, deci tractiune fata, iar daca rotile fata pierd aderenta, trimite pana la 30% spate, cu alte cuvinte, nu te ajuta dinamic.
    In 99% din timp e tractiune fata.

    Viteza prea mare, suspensiile proaste (nu va amagiti ca gasiti pe Rav4 suspensii adaptive) si sofer tembel => accident frumos.

    Nu ridic in slavi masinile germane, dar nu poti compara tinuta de drum a RAV4 cu un X3/4/5/6, ba chiar cu a unui ML/Q7!

    P.S. Da, „Forestierul” e binisor peste Rav4 din toate pct de vedere!

    00
    • corect, suv-urile germane enumerate de tine sunt din aceeasi clasa cu RAV4. Mai trebuia completata lista cu Hummer H1. ;-)

      00
  20. Daca eram in SUA, administratorul drumului ar fi avut dosar penal. Si risca ani buni de inchisoare. Dar suntem in Romania si aici mortul e vinovat.

    00
    • …e in Rusia actiune! Pentru cineva care comenra mai sus legat de amortizoare..e modelul nou de Rav…daca are balans e ca asa e sunt amortizoarele stock! In rest tine si de soferul retard care vroia sa arate ca are coaiele patrate! O fura si daca avea Forester

      00
  21. NOU
    #39

    Puneti pariu cu mine ca daca avea un ARO243/244,scapa fara niciun accident???

    00
  22. Ouch. Soferul mergea mult prea tare cu atat mai mult cu cat masina sarea constant de pe sosea.
    Nu stiu daca similar cu accidentul de ieri – arata insa din nou ca viteza este foarte periculoasa; desi curba nu pare „abrupta”, luata la asemenea viteza de o masina inalta, il proiecteaza in decor.
    Subscriu la ce spuneau si alti comentatori, pe SUV nu se merge tare decat poate in linie dreapta fiindca orice forta din lateral (alta masina, schimbare de directie) te poate rasturna.

    00
  23. Am vazut SUVuri cu rotile in sus la iesirile de pe autostrazi. Viteza prea mare, centru de greutate ridicat sint combinatia perfecta pentru rasturnat in curbe.

    00
  24. Observam ca multi nu stiu cum functioneaza un sistem 4wd. La masinile de genul asta cum ai trecut de 40-50 km/h masina e fwd. Bineinteles cardanul se invarte mereu. Conduc si un Land Rover Discovery, care oricum e mai stabil decat o Skoda Octavia, cu toate ca are peste 2 tone. IN videoclip e doar un retardat care nu stie sa conduca, nu stie sa ia o curba, se poate observa de la inceput ce asieta are masina. Daca si un Rav4 nu e stabil, atunci un Duster cum e? Si am condus si Duster si e o masina ok, cat timp ii stii limitele

    00
  25. Urat accidentul de la noi. Parerea mea este ca vinovat de accident indirect este soferul dubei rosii. O fortat o depasire pe care nu o finaliza daca tirist-ul nu pisca frana. Tirul nu ar fii intrat in balans daca in momentul franarii nu exista acea denivelare mare de pe drum. Drumul prost o pus capac peste cel mort.

    00
  26. Cand masina sare pe carosabil de-ti clantane dintii, nu e cazul sa iei piciorul de pe acceleratie? Ca-s suspensii moi, tari, tunate de experti in domeniu, nu o arzi ca prostul cand de abia mai ai contact cu drumul.

    Rusii ca rusii, asta care filmeaza a depasit sofer angajat in depasire, pe celalalt l-au apucat dracii si a vrut sa arate ca el sare mai bine peste denivelari, s-a terminat natural.

    00
  27. Danyzus a comentat:
    18 Iunie 2015 la ora 12:40 pm
    Daca eram in SUA, administratorul drumului ar fi avut dosar penal. Si risca ani buni de inchisoare. Dar suntem in Romania si aici mortul e vinovat.

    Zoso’s Law:
    “As an online discussion grows longer, regardless of subject, the probability of an invocation of USA examples approaches 1″

    00
  28. Nț, fazele nu sunt din același film. În clipul ăsta e un idiot care nu știe/nu poate să conducă, la accidentul de ieri, din cât de bine cunosc stilul de condus românesc și din imaginile de pe cameră a fost cam așa: șoferul dubei roșie intră într-o depășire riscantă, șoferul camionului își dă seama că ăla nu are timp să se replieze și frânează puțin pentru a-i face loc (singurul moment în care se văd stopurile pe frână ale camionului sunt în timp ce duba era în depășire). Duba roșie se repliază la vreo 50 de metri de camionul de pe contrasens (la reluare se vede foarte bine cât de aproape erau) în condițiile în care cel puțin unul din camioane a redus considerabil din viteză. De remarcat că până atunci totul a fost ok, șoferul camionului nu a pierdut controlul din cauza frânei sau a denivelărilor, apoi dintr-o dată trage de volan brusc. În momentul cu pricina nu se vede duba roșie dar tind să cred că a ciupit frâna în fața camionului, n-am înțeles niciodată dorința boului de a ciupi frâna în fața celui pe care tocmai l-au depășit, dar verificați să vedeți că majoritatea asta fac. Aici nu înțeleg nici reacția șoferului de camion, probabil s-o fi speriat, o fi smucit puțin volanul și coroborat cu curentul de aer produs de camionul de pe contrasens, a ieșit în decor pe partea dreaptă.

    00
    • Eu cred ca ala de pe tir facea cu totul altceva decat sa conduca! Mainile le tinea in alte locui, e evident ca a scapat volanul

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.