Pod peste Dunăre la Galați/Brăila

Nu râdeți de mine, dar eu nu știam cum se trece Dunărea cu bacul la Galati și Brăila. De asta știrea asta cu construcția unui pod în zonă mi se pare interesantă. Serios, eu chiar nu îmi închipuiam că nu există nici un pod în zona aia, cu orașele alea, cu 500.000 locuitori…

Și, peste asta, nu îmi închipuiam că situația e atât de mizerabilă.

La Galați, stai la coadă la bac în stradă. Pur și simplu în stradă. Se face coada prea mare? Nasol, se blochează și alte străzi. Și încurci și pe alții care au treabă în zonă, sun oameni care locuiesc pe acolo, sunt mașini care au treabă pe faleză. După ce cobori pe malul celălalt, ești ca în Albania. Drumul trece printr-un sat, care, din nou, e blocat din cauza asta, sunt TIR-uri parcate ca să îi lase pe oameni să ajungă acasă, drumul e bombardat…

La Brăila la fel. Nu s-a inventat asfalt. Ieși de pe șosea și mergi la bac pe un drum de pământ cu piatră.

Și pe bac nimeni nu oprește motorul mașinii. Oamenii se dau jos, stau pe lângă mașini, se miră că e cald, dar n-ar opri motorul mașinii.

sosele-autostrazi-56

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. NOU
    #1

    Treaba cu podul s-a rezolvat dubios de repede. Au aparut niste zvonuri si in juma de an deja era începută construcția care chiar avansează. Acum se aude ca la terminarea podului urmează un aeroport la Galați. Probabil că dacă va avea importanță strategică/militară ȘI pentru alții atunci va fi făcut și cel din urmă.

    00
    • Ultimul studiu de fezabilitate a fost gata în 2015, licitația pentru proiectare și execuție s-a ținut prin 2017 iar lucrările au început în decembrie 2018.

      Nimic dubios, dimpotrivă.

      00
    • Normal ca s-a miscat repede, e o lucrare de 500 milioane care costa 1 miliard euro.

      00
    • NOU
      #4

      @Vali 3 ani de la studiu până la începerea efectivă a construcției de la 0 a unui proiect de anvergură. Asta-i performanță pentru România. Plus că după licitațiile de proiectare și execuție s-a tot tărăgănat în stilul propriu până când…..nu știu, efectiv s-a pus totul in ordine intr-un timp scurt.

      00
    • Hold your horses! Din ce am auzit, lucrarile s-au sistat din motiv de lipsa de fonduri. Clasic!

      00
    • @Catalin, nu a sistat nimic, am fost acolo in weekend, se lucreaza la greu pe ambele parti. Adica Duminica erau toate utilajele pe treaba.

      00
  2. Poate se va opri astfel migratia galatenilor in BV :(

    00
  3. Am trecut ultima oara cu bacul pe la Braila in Septembrie 2018 si nu avea nici o masina motorul pornit. Desi bacul era full.

    00
  4. Asta cu podurile e poveste veche. Vreme de secole elitele de la Bucureşti/Târgovişte/Curtea de Argeş etc. s-au temut ca de Satana de orice pod peste Dunăre. Şi a fost la fel şi după WWII, deşi era clar că otomanii nu mai erau o ameninţare. Inclusiv podul de la Giurgiu a fost construit în anii ’50 la presiunea (şi cu finanţarea masivă) a URSS, care avea interes să ajungă mai repede în Bulgaria, pe altă cale decît prin Dobrogea. Abia în 1970 a fost terminat podul de la Vadu Oii. Pînă atunci, incredibil dar adevărat, vreme de aproape un secol singura cale de comunicare fixă cu Constanţa era podul exclusiv feroviar de la Cernavodă. Dacă voiai la mare cu maşina, luai bacul la Chiciu spre Ostrov, în condiţii nu departe de cele descrise mai sus la Brăila-Galaţi. Lipsa de comunicare terestră spre nordul Dobrogei a dus şi la tragedii, cum a fost cea din septembrie 1989, cînd un vas de pasageri de la Galaţi s-a ciocnit cu un convoi bulgăresc, s-a scufundat şi au murit peste 200 de oameni.

    00
    • O amenintare a afacerilor , poate

      „Ca și în cazul aeroportului, s-a luat legătura și cu vecinii din Brăila, însă proiectul a murit din nou. Nici nu avea cum să prindă viață, atâta vreme cât o gașcă din PSD, condusă de Dan Nica și actualul ministru de Finanțe Viorel Ștefan, are interes să păstreze traversarea Dunării cu bacul. Împreună cu pesedistul Constantin Hârțan (un apropiat al lui Dan Nica), Viorel Ștefan are acțiuni la Navrom Bac SRL, adică la societatea care deține monopolul traversării Dunării, la Galați. Te-ai prins deja, o astfel de investiție le-ar fi îngropat business-ul pesediștilor locali. „

      00
    • lasa ba, ca nu o sa vopsim noi cat au construit comunistii…

      00
  5. Felicitări tuturor celor care au luat bacul!

    00
  6. Podul nu s-a făcut din motive strategice. Acum se face din motive strategice.

    Ce e aşa greu de înțeles?

    00
  7. De pod se vorbeste de cand eram eu in generala si chiuleam de la scoala sa fac baie in Dunare. Ah ce vremuri cand caram naveta cu sticle de 1L de bere (sticla, sticla) si corturi de 20 Kg dupa noi, peste Dunare.

    00
  8. La Braila, braielean fiind, pot sa iti confirm ca te obliga sa opresti masina dupa ce ai urcat pe bac.
    Iar la partea cu asfaltul cam ai dreptate, daca nu era supermarket-ul PIC nici acum nu exista asfalt in zona.

    Dar una peste alta….este o experienta interesanta si unica traversarea cu bacul.

    00
    • nope, luna trecută nu a obligat nimeni pe nimeni.

    • @Alin, vorbesti de bacul care trece spre Insula Mare a Brailei nu de cel de la Smardan, unde se lucreaza acum la podul in cauza. Drum spre bacul care face legatura cu Dobrogea e asfaltat, nu e chiar atat de rau(cu toate ca la aspect pare mai degraba a drum care duce spre un ghetou).
      In ceea ce priveste oprirea motorului, nu am intalnit pana acum sa nu iti ceara sa opresti motorul pe durata traversarii.
      Cea mai mare problema e cu varsta inaintata a bacurilor. Cred ca se folosesc aceleasi platforme de transport de mai bine de 40 de ani. Nu mai arata a nave ce vor „pluti” prea mult.

      00
    • @cosmin „Nu mai arata a nave ce vor “pluti” prea mult.” Dar tot te urci pe ele.

      00
  9. De ce mergi in zone calamitate ?

    00
  10. Trebuia să zici că vii. Pregăteam și noi niște topoare….
    In altă ordine de idei, după ce mitomanii locului ne-au aburit zeci de ani ba că fac pod, ba că fac tunel și au topit pe studii de fezabilitate bani cât pentru trei poduri, eu nu cred nimic până nu-l vad dat în folosință.

    00
  11. A, și dacă tot ai fost la Galați, ar fi trebuit să treci sa vizitezi si obiectivul turistic nr. 1 al locului, terminalul de pasageri, construit și dat în funcțiune în urmă cu vreo opt ani dar nefuncțional, pentru că e mai bine pentru oraș să treacă navele de croazieră cu turiști nemți pe lângă el și să oprească pe Prut la Giurgiulesti, un sătuc cu trei locuitori, și aceia beți morți.

    00
  12. Se zice că orașele astea sînt ca Oltul cu Mureșul și nu se întîlnesc niciodată.
    Dunărea se pare că este mai grea de traversat decit Carpații.

    00
  13. Se dau oamenii jos din masini, dar înauntru mai rămâne o nevasta, un copil, o soacra care urla: „Nu opri aeru’ ca mor de cald”

    00
  14. Imi bag pula, cred ca emigrez..

    Suna urat dar serios ca deja parca prea multa rabdare trebuie aici. Parca se aduna prea multi chestii elementare, ce le-ar fi facut romanii acuma 2000 de ani, care la noi lipsesc si acum..

    Pai cati primari au avut astea doua orase? Nu a fost o prioritate pentru nici unul? Pai putem vota USR si PLUS pana ne iese pe ochi ca lucrurile astea nu se vor schimba vreodata daca nu stim nici cel mai mic bine sa ni-l facem pentru comunitatea noastra.

    00
  15. e gata podul, au fost sudate toate tablierele.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube