Perioada de aprobare a comisioanelor Profitshare s-a mărit cu 30 zile…

Dacă faceți afiliere pe eMAG probabil ați văzut emailul ăsta zilele trecute:

Povestea lui e simplă: prea multe comenzi returnate. Prea mulți oameni care cumpărau produse mari și/sau scumpe și apoi le returnau după câteva zile. Am văzut niște discuții halucinante pe niște grupuri de feisbuc, cu oameni care cumpărau, de pildă, un televizor foarte mare ca să se uite la niște meciuri și apoi îl returnau după 20 de zile, citând ca motiv “că nu îi place”.

Ăsta e costul afacerilor într-o țară unde oamenii abuzează de tot ce prind.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

187 comentarii

  1. Cred ca emag ar putea face o campanie pt a se schimba legea privind returnarea produselor. Nu e normal sa fie afectată o industrie pe motiv de abuz de lege. Suntem o țară atat de atipică cu o bătaie de joc dusă la extrem asupra antreprenorilor/patroni… Cred ca o parte din probleme s-ar rezolva prin plata curierului tur/retur de către cumpărător.
    Pentru cei care vand produse ieftine acest aspect ii poate duce direct în faliment.
    Bravo cetin! Cand vezi ca gloata devine prea mare pt a fi educată și nu vezi remediu pe termen lung, iesi din gloata!
    Asta a ajuns țară asta, o gloata plină de drepturi. Statul are dreptul sa te fure cum decide azi de la el putere, si utilizatorul iti mai pune o piatră de gât, ca esti patron, mori ca esti plin de bani.

    00
    • Cele 30 de zile de retur sunt alegerea Emag, nu sunt impuse prin lege.

      00
    • … cred ca asta e definitia comunismului in mare, ce zici tu, sa foretezi pe toata lumea sa faca ceva doar pentru ca asa crezi tu ca e mai bine. :D Eu cred ca ar trebui educata lumea in primul rand…

      00
    • Ar trebui sa faca emag o campanie sa schimbe legea europeana. Pentru ca tu ai ales sa vinzi mizerii din china ieftine si nu poti acoperi taxele de retur. Pentru ca fuck logic.

      00
    • Ivanov e ofticat ca inca nu si-a luat X6 din buticul online deschis acum juma de an

      00
    • Daaaa, ar putea! Dupa ce mi-am luat doua tepe de la emAg, n-am mai cumparat nimic de la ei. A trecut mai mult de un an de atunci.

      00
  2. Știu pe cineva care, acum 2 ani, și-a luat gopro, a plecat în vacanță, a făcut poze (majoritatea sub apa) și apoi l-a returnat.

    00
    • E naspa daca ai prieteni d-astia.

      00
    • A zis ca-l știe.
      Si eu îl stiu pe Mragnea, dar asta nu ma opreste sa-i dau duie.

      00
    • In timp ce tu dai duie, el îți dă muie că ești un prost pudibond

      00
    • Bine că ești tu un isteț liber doar la gură…cum ți-ar cu ea plină, așa, ca a lu’ dragnea?
      Învață să faci diferența dintre unul care încearcă să-și pondereze oarecum limbajul si un mitocan.
      Stai, nu ești în stare!

      00
    • Chiar era nașpa dacă îmi era prieten

      00
    • @mdt poderezi limbajul folosind sinonime sau alte expresii dar nu schimbi 2 litere ca un copil de 8 ani și apoi ai pretenția să-ți ridice în slăvi talentul literal.
      Chiar crezi că nu s-ar prins nimeni că ai zis Dragnea și muie? Cât de infantil să faci asta? Pt. ce pula mea trebuie să cenzurezi Dragnea?

      00
    • P mea, stiu pe cineva. Pe mine, plot twist.

      Am returnat un produs(laptop), acum 10 ani.
      Un rahat de laptop lenovo proiectat cu curu’ de o companie de rahat. Sistemul de racire era proiectat asa: cand incarcai procesorul un pic in idle, pornea ventilaru’ dintr-o data la maxim(de la 0 rpm) la maxim wtf?!, pentru cateva secunde apoi se ducea la 0, iarasi si tot asa. L-am returnat la celebra emag. Mi-am recuperat banii abia dupa 1 luna, dupa ce m-am dus personal in magazin(crangasi) si mi-am luat altceva pe loc.
      Noroc ca eram la facultate in buc., altfel o sugeam, ii durea in p de mine, provincialul.

      Saracii de ei! Nu mai pot de empatie, imi iese prin gaura din spate.

      00
  3. Voi nu aveti de-a face cu oamenii din tara sfanta, observ. Ca altfel nu v-ar mira aceste practici.

    00
    • Imi povestea un tip al carui frate emigrase in State, ca frate-sau a schimbat vreo 5 routere pana s-a hotarat. Fiecare tinut in probe 1-2 saptamani. Deci obiceiul provine de pe la altii

      00
    • Nu stiu tara sfanta dar stiu tara din vest ; cand am de trimis ceva la posta jumatate de coada minim sunt cetateni returnand obiecte de imbracaminte si electronice . E un mod viata ,un obicei ,un fel de a fi .

      00
    • Da dar acele routere vor fi vindute in US ca „open box” cu discount de 30-50 % deci se merita sa profiti daca vrei sa cumperi …..am luat un Samsung open box cu reducere de la $850 la $475.

      00
    • Tinerii astia (cei din 1980 incoace)…

      00
  4. Hai sa dam vina pe clienti…

    Adevarul e ca atunci cand cumperi online nu prea stii ce cumperi si te trezesti cu un produs sub asteptari…

    00
    • și asta e adevărat. dar când nu iti place că e inferior calitativ, îl returnezi instant. nu după 3 săptămâni.

    • frate-miu a cumpărat un HDD extern 4TB pentru backup… cu livrare prin curier.
      La sosire l-a verificat că este în cutie să că arată cutia ok, dar nu l-a conectat efectiv la PC decât după două săptămâni și ceva când s-a decis în sfârșit să îl formateze și să facă copia aia de rezervă: a constatat atunci că hdd-ul funcționează ca un ceas: ticăie și apar mesaje de eroare la accesare.

      A mers la eMag a doua zi dimineață și schimbat pe loc cu altul identic ce era pe stoc la showroom.

      Lecția a fost să nu cumpere (nu numai de la eMag, ci de oriunde) harddisk-uri cu livrare en-detail prin curier că le fac zornăitoare pe drum, chiar dacă nu lasă urme pe ambalaj.

      00
    • p.s. problema de fapt cu cele 30 de zile este că eMag NU ARE garanție de preț și unii abuzează de returnări ca să ia același produs la preț mai mic, tot de la eMag.

      Dacă în alea 30 de zile scade prețul unui produs (pe care deja l-ai cumpărat) cu mai mult de x lei sau procente atunci ar trebui ca eMag să ofere automat un voucher pentru diferență.

      Asta ar reduce o mulțime din retururi pentru că un client se simte automat înșelat în momentul în care vede peste 5 zile că prețul a scăzut mult după ce l-a cumpărat mai scump.

      00
    • cât timp produsul este intact, nepurtat/nefolosit, cu ambalajul original, cu toate accesoriile, etichetele etc etc păi atunci poți să-l returnezi și in a 29-30 zi, care-i problema?

      a, că sunt unii nesimțiți care abuzează de chestia asta? da, evident că sunt, uscături sunt peste tot. da’ hai să vedem pădurea.
      Crezi că emag nu știe? oricum fac profit ȘI datorită faptului că produsele pot fi returnate … ia să elimine posibilitatea asta și garantez că cifra de afaceri și profitul aferent le va scădea drastic.

      O să continue să existe atâta timp cât aduce (semnificativ) mai mulți bani decât dacă n-ar fi.

      00
    • @Alexxxx

      Hai sa dam vina pe clienti…

      Ai auzit de L.L. Bean săptămținle trecute?

      Adevarul e ca atunci cand cumperi online nu prea stii ce cumperi si te trezesti cu un produs sub asteptari…

      Cinci observații:

      #1 – Nu [mai] cumperi și comanzi online. Faci ca mine, te îmbraci și faci cumpărături pe persoană fizică și nici nu strică fiindcă faci niscai mișcare, mai circulă sângele, îți dezmorțești încheieturile oaselor.

      #2 Dacă nu poți #1, atunci suferi de o obsesie (dependență) și lene; ai cu totu’ alte probleme decât „nu prea știi ce cumperi” (ce scriere, adică tu nu știi ce cumperi?!).

      #3 – Dacă nu poți #1 și nici nu suferi de obsesii (dependențe), vorba lu’ @Vali, returnezi produsul cât mai repede după ce l-ai primit stricat sau de calitatea sub așteptările tale. Nu aștepți, se presupune că sunt banii tăi pentru care ai transpirat și sângerat. Logic, nu? Sau ești și tu din ăla cu ‘ce contează că pierd mărunțiș’? Dacă nu te-interesează de mărunțiș, de ce dracului ridici problema?? Ai, ai, ai…

      #4 – Dacă nu e problema #2 și #3, nu-ți mai cumperi obiecte, chestii, care-ți par să fie firave și necesită grijă. De ce le-ai comanda online și nu le cumperi de la magazin sau, măi drace, faci comandă de la magazinul produsului pe motiv că nu-l au pe stoc în orașul tău?

      #5 – Dacă nu e problema #1, #2, #3 și #4… care-i problema, atunci?!?

      Unii dintre voi sunteți niște amibe care se vor gripă.

      Bine spus „Ăsta e costul afacerilor într-o țară unde oamenii abuzează de tot ce prind.

      00
    • @alupigus mars ma cu lenea ta cu tot. Nu toti stam in bucuresti sa avem malluri cu branduri misto de unde sa putem cumpara fizic. Apoi ce facem cu cazurile unde domnii emag au livrat produsul dupa 4 saptamani!! Cand au livrat urma sa plec in vacanta 2 saptamani. Cum e atunci?

      00
    • mars ma

      marș îi spui și maică-tii? de curiozitate întreb…

    • @alupigus

      “#1 Nu [mai] cumperi și comanzi online. Faci ca mine, te îmbraci și faci cumpărături pe persoană fizică și nici nu strică fiindcă faci niscai mișcare”

      Ti-am mai zis ca 90% sunteti analfabeti functionali, nu?
      Aparent n-ai inteles.

      “#2 Dacă nu poți #1, atunci suferi de o obsesie (dependență) și lene”

      Da, clar. Tu nu esti idiot.

      “#4 – Dacă nu e problema #2 și #3, nu-ți mai cumperi obiecte, chestii,”

      Dap, exact asa functioneaza viata.
      ————
      In concluzie, specimele de tipul “alupigus” sunt de evitat.

      00
    • Spun „mars” doar prostilor!! Ca de aceea suntem in 2018 si de aceea exista magazine online. Ca sa cumparam cu doar 3 clickuri. Iar alupigus a demonstrat pe aici de cel putin 60 de ori ca vorbeste absolut tampenii!!

      00
    • NOU
      #30

      – chiar am ajuns sa le plangem de mila „bisnitarilor” ?
      – profitori sunt de ambele parti ale baricadei : vanzatori sau cumparatori …
      – am lucrat acum cativa ani pentru un rastaurant si daca stiti cat costa in mod real un castron de ciorba vandut cu 10 lei o sa intelegeti ca chiar si atunci cand un client face figuri in restaurant ca sa obtina un discount tot el, clientul, pierde
      – un go pro desfacut, folosit, returnat si revandut ca „second” tot aduce profit vanzatorului

      P.S. : pe aia din imobiliare o stiti ? daca aveti un teren de vanzare, la pretul real al zonei, intotdeuna veti auzi din partea viitorului cumparator, dezvoltator imobiliar ce vine la intalnire cu porsanu’, urmatoarea fraza : da bo$$ dar trebuie si dezvoltatorul sa castige ceva ca sa fie rentabil !

      stiti ce inseamna acest ceva ? acest ceva = cu MINIM dublu investitiei ! asta inseamna RENTABIL pentru smecheri !

      deci … sa nu ne plangem nici pe noi nici pe ei !

      00
    • @Adi, ai pus punctul pe i; fix asta e si problema mea cu emag. am comandat ceva, inclusiv cu un discount pe care l-am primit pe mail, ca weekendul asta sa vad fix produsul meu aparut la promotie, evident la pret mai mic, la nici 5 zile de la achizitie. normal ca fac retur si am recomandat la pretul nou. poate Vali comunica celor de la emag sa ofere diferenta celor care patesc asta printr-un voucher, si micsoreaza rata retururilor.
      oricum clientii in romania sunt de 2 feluri: aia care incearca sa traga pe companii si aia care accepta cacatisurile companiilor. ca de ex tot de la emag am luat un cuptor electric resigilat si dupa 2 luni am vazut pe unde il lipisera baietii…ce retur sa mai faci?

      00
    • @cosmin
      Si cand creste pretul din cauza fluctuatiilor cursului de schimb, a stocurilor, a cererii

      00
    • @cosmin
      Si cand creste pretul din cauza fluctuatiilor de curs, a stocurilor, a cererii etc sa-ti mai traga niste bani de pe card, nu? Sau sa-ti trimita factura acasa.

      00
    • @mp ma refer intr-o perioada de timp: 15 sau 30 de zile. ti se pare normal ca azi sa comand la super promotie si maine sa vad acelasi produs la mega extra promotie cu 50 de lei mai putin?

      00
    • Da, la fel cum mi se pare normal sa fluctueze si in sus.

      In plus, treaba aia cu 15-30 de zile sufera de o problema majora de logica (nu ma mira, de altfel): 15 zile pentru tine, 15 zile pentru clientul de maine, apoi pentru cel de poimaine s.a.m.d. Adica tu vrei pret fix pentru X ani la niste produse a caror preturi depind de multi factori si sa dispara promotiile sau sa fie toti „despagubiti” cand scad preturile. Si ti se pare normal, nu?

      Totusi, nu inteleg de ce nu vrei sa platesti atunci cand creste pretul, dar vrei sa primesti cand scade. Poti sa-mi spui cum se cheama asta?

      P.S. Nu vrei si un mercurial ceva? Sa stabileasca statul cu cat se vand produsele/cu cat au voie comerciantii sa vanda? Ca sa nu mai ai dileme de ce ar fi dreptul tau sa primesti diferenta, dar nu ar fi (si) obligatia ta sa platesti diferenta atunci cand creste pretul.

      00
  5. Aceeasi stare „sigilat”? Lol

    00
  6. Perioada maxima in care poti returna ceva,mai ales pe motiv de nu-mi place,ar trebui sa fie de maxim 72 de ore.Eu cred ca e suficient timp ca sa-ti dai seama daca iti place sau nu un articol comandat pe internet.

    00
    • Mda, atâta că la eMAG durează minim 3 zile până vine cineva să ridice returul

      00
    • M-ar incurca astea 72 de ore.
      Sunt si oameni care au treaba, nu se invarte lumea in jurul coeltului-minune

      00
    • Da, că prioritatea mea după ce primesc un colet ar fi să-l desfac. Uneori mai am și alte lucruri de făcut.

      00
    • să fim serioși, cumperi un televizor de 3000 de lei, un aparat foto de 2000 de euro sau un telefon de 1000 de euro și nu ești curios trei zile pe ce-ai dat banii. gogoși din astea vindeți altora.

      00
    • e ocupat să facă banii pentru a plăti alea. seems legit.

    • @berenger:
      Sau poate cumpar un TV nou pentru casa pe care tocmai am renovat-o si nu desfac cutia pana nu termin curatenia de dupa santier.

      Sau poate cumpar o masina de spalat vase si astept dupa tamplar / dulgher / instalator sa vina sa o integreze in mobila

      Sau poate cumpar componente pentru un nou calculator si nu le desfac pana nu vin toate, unele fiind comandate de pe alte site-uri

      Sunt tot felul de scenarii posibile, nu toata lumea sta cu ochii pe vizor sa vada cand vine curierul sa le aduca mouse-ul nou

      00
    • si mie mi se pare cam mult perioada de 30 de zile. nu c-as plange afiliatii, ma doare-n pl de ei. e ca si cum ai adopta un copil si-l duci inapoi because reasons. plm. nu returnati copii, asumati-va alegerea! altfel, miscati-va curu’ si cautati in offline (stiti voi, chestia aia care presupune deplasare in centre comerciale) produsul.

      00
    • @c, toate scenariile tale au probabilitate de maximum 1%. rămâne de văzut câte magazine consideră că merită să ducă o politică ce le poate aduce pierderi, pentru a satisface un procent infim de cazuri posibile.

      00
    • @berenger, exact, daca iau un televizor de 3000, o camera de 2000 sau un telefon de 1000 de euro o sa vreau sa il invart pe toate partile si in toate scenariile. sa vad cum se vede meciul, filmul, in timpul zilei, cu lumina stinsa, cum se vede un hd sau un 4k, cum e receptia, cum deocdeaza chestii… sau cum face poze in toate situatiile, ziua noaptea, detaliu, planlarg, zoom si toate prostiile celelalte… iar in cazul unui telefon deja numarul de variabile creste exponential.

      pana la un punct ai dreptate. in romania unde teapa este sport national si motiv de mandrie e foarte probabil sa iti dai seama foarte repede ca produsul nu justifica pretul dar intr-o lume normala chestia asta poate dura ceva mai mult timp. n-or fi prosti degeaba aia din tarile unde visam toti sa plecam.

      00
    • Eu am comandat o saltea de Black Friday (deci Vineri). Faza e că Luni trebuia să plec din localitate și mă întorceam după aproximativ 2 săptămâni. Evident livrările de Black Friday au fost relativ încete, astfel că nu știam exact când va ajunge. Am ales livrarea altundeva (la părinții mei acasă), la 40km distanță.

      Am putut să ajung abia după o săptămână și ceva acolo s-o ridic.

      Dată find natura produsului (ambalată rulată), trebuie să o desfac să vad dacă e OK sau nu. Instrucțiunile zic să o lași „la aer” 3 zile (deci 72 de ore) ca să revină la starea inițială (dinaintea rulajului).

      Mai zi-mi, te rog, cum 72 de ore sunt suficiente, când ăla e intervalul minim în care poți testa produsul. De asemenea, același lucru este valabil și pentru echipamente precum frigidere, pentru care producatorul recomandă să păstrezi produsul în picioare 24-48 de ore până să-l pornești.

      De asemenea, eMag consideră data de retur aceea la care completezi cererea de retur la ei pe site, și nu atunci când îți vine curierul acasă.

      Astfel că, eu am facut cererea pe 17 Decembrie, iar curierul a venit abia pe 26 Decembrie să o ridice. Pe 27 deja aveam banii înapoi în cont.

    • 88+ si 106- QED!Adica cei mai multi dintre cei care citesc acest blog,sunt de acord ca sa iti tii produsul ca sa-l futi 30 de zile,dupa care sa-l duci inapoi si sa zici ca nu-ti place.Brava ba!!!

      00
    • Ce faci cu produse precum: plita aragaz incorporabila, robinet de bucatarie, pompa submersibila irigatie, etc? Pentru montarea acestora depinzi de mai multi factori si sunt sanse bune sa nu le poti testa in 72 de ore.

      00
    • @C, been there, done that. Norocul meu că erau toate funcționale și ok.

      00
  7. Lucrez in comertul online si de multe ori ma crucesc de motivele invocate de cei care-mi fac retur si n-am ce comante pentru ca cetatean european si am drepturi. Mai sunt si cei care comanda azi, ii sun chiar azi si trimit si coletul. Poimaine ma suna curierul ca clientul refuza primirea. Sunat client ca sa-mi spuna ca a si-a cumparat similar din alta parte si-mi inchide tel., pac gaura de 40 lei la produs cu valoarea de 150 plus produs blocat. Da, e dreptul tau sa refuzi sau sa-ti cumperi din alta parte dar macar suna si spune-mi sa nu-ti mai trimit. La faze din astea ce pot eu sa fac? Simplu inghit in sec, injur in gand si maresc pretul de la 150 la 160 ca sa-mi acopar gaurile cu retururile. Partea proasta e ca astfel va suferi si clientul cu care toata treaba merge fluent.

    00
    • Se numesc pierderi si sunt absolut normale in orice afacere. Daca tu vrei sa ai un magazin online din care doar sa castigi cu zero pierderi…fa unu intr-un simulator virtual. E buna logica, ca oricare 3 lei paguba intr-o tranzactie trebuie bagati pe gatu clientilor. Spor la faliment.

      00
    • Altex de exemplu sunt idioți. Le spun în scurt timp după comanda sa o anuleze, spun ca bine, peste 2 zile ma suna curierul ca a ajuns coletul

      00
    • @Psionics: comandat la magazin romanesc. cu plata la livrare pe motiv de frica de tzeapa. ma suna dupa 2 zile ca nu au de fapt produsul pe stoc si ca vine intr-o saptamana. anulat comanda si comandat de pe amazon. era cadou si trebuia a ajunga intr-o saptamana. daca tu suni si imi zici ca nu mai ai pe stoc eu mai am incredere in tine? sau in emag? sau in oricine?
      clientul nu iti da tie tzeapa. tu esti de vina ca nu livrezi la timp. nu mai da vina pe client!

      00
    • Produsele care le trimit sunt pe stoc si fiecare client care comanda este sunat in 24 sau maxim 48 de ore dupa ce a facut-o depinzand de nr de comenzi, zile lucratoare. Motivele pentru care este sunat pentru comfirmarea comenzii sunt: a) ma asigur ca clientul a citit toate detaliile produsului b)ma asigur ca nu si-a trecut uin nr de tel gresit c)ma asigur ca va putea ridica coletul – unii clienti au obicieiul sa comande si uita ca e sunt plecati in concediu sau delegatie in perioada imediat urmatoare. Dureaza mai mult decat as trimite automat dar rata retururilor este mult mai mica. Si asa procentul returilor sunt intre 5 si 10 % din care o treime pentru absurditati.
      Mai sunt cei care trimit returul cu plata la destinatar de multe ori cu curieri cu care nu am contract si tot ei se revolta cand ii sun sa le spun sa rezolve problema creata tot de ei.

      00
    • 40 de lei gaura pentru un retur? Daca ai sub 200-300 de livrari pe luna la pretul de 150 lei/livrarea, oricum ce faci tu este hobby, nu business. Daca ai mai multe livrari si totusi te costa 40 de lei un retur, ai o mare problema de negociere. DPD iti da retur gratuit, la fan un plic a3 costa 5-10 lei, cargus in curand or sa-ti dea bani, doar sa trimiti prin ei, etc.

      Personal, dupa 12 ani de ecommerce, am renuntat sa ma agit cu toti cei care refuza coletele. Orice bussines are si cheltuieli. Prefer sa le numesc cheltuieli, nu pierderi. Pentru magazinele noastre, am folosit urmatoarea formula: in primul an am mers cu un cost de transport mic (13 lei). Diferenta am sustinut-o din business. Dupa un an, am facut o medie simpla: cost total transport impartit la totalul de comenzi platitoare de transport si ne-a reiesit noul cost de transport: 15 lei. In fiecare an il revizuim in functie de renegocierile cu curierii, dupa aceasi formula.

      00
    • Subscriu la ce spune Psionics. Cea mai hilara situatie intalnita, clientul comanda un produs x cu valoarea de 1400 lei, suna clientul : Stimate Xulescu, produsul se livreaza astazi, pretul este 1400 lei, „batem palma?” Raspuns client: Da, sigur, am nevoie de produs maine. Noah, trimis produs, ajunge coletul a doua zi, si primesc notificare de la curier: Clientul refuza primirea coletului. Hmm.. hai sa sunam sa vedem care e baiu, raspunsul clientului este: Ah, pai am refuzat domnule, cum sa dau 1400 lei daca pe site scrie un milion patru sute?? Si te mai si ameninta cu protectia consumatorului :))

      00
    • Suni clientul din online? Asta e o treaba…

      00
    • NOU
      #60

      @John
      Se numesc costuri, nu pierderi.

      00
    • Greșit . Tot tu pierzi.
      Clientul “corect” cumpara din alta parte la um pret mai mic

      00
  8. Aia care cumpara de pe linkuri afiliate nu fac scheme dastea, ca aia care vor sa returneze stiu ce vor….

    00
  9. Emag ar putea sa faca o lista cu clienti de genul si sa ii redirectioneze catre cel.ro

    00
    • Emag ar putea sa faca livrarile in timp util

      00
    • Nu emag face livrarile, firmele de curierat sunt platite pentru acest lucru

      00
    • @mihai Da, firmele de curierat fac asta dar in baza unui contract cu emag. Daca as trimite curierul meu atunci nu as avea ce comenta. Eu am renuntat sa cumpar de la emag dupa ce am primit de 3 ori un produs lovit. Dupa 2 saptamani de asteptat curieri venit, refuzat, asteptat sa ajunga la ei la depozit si iar sa vina alt curier am renuntat si am luat de la altii cu hotararea sa nu mai iau de la emag nimic. Si la fel ziceau, ca nu sunt curierii lor. Pai si ce ma intereseaza pe mine? Ai contract cu ei, specifici clar si rata de rateuri posibila si timpul de livrare. Eventual poti sa mai urci si pretul de livrare sau imi dai posiblitatea sa imi aleg cu livrare platita la pret mai mare si sa imi aduca produsul in puf.

      00
  10. Mi-am luat un suport monitoare de la emag. vroiam cu menghina. mi-au dat unul cu picior fara menghina. ii rog de 3 saptamani sa scoata poza gresita. intre timp nu imi aproba comentariile. da. e vina clientului. vina ca e client.

    00
  11. Am vrut sa-mi iau un TV decent anul asta, n-am reusit. Am cumparat de la emag vreo 3 modele, de la diferiti producatori si le-am returnat pe fiecare dupa 1-2 zile.

    E absolut normal sa existe această politică, până la urmă nu știi exact ce cumperi și pentru produsele la care calitatea poate fi ceva subiectiv (ex: clitatea imaginii la un TV) emag e singurul retailer de la care cumpăr.

    Nu cred ca ar vrea cineva sa convinga o maimuta de la cel.ro ce e aia backlight bleed, indiferent de cat de mici sunt preturile.

    00
    • Daca toti ar face ca tine nu ar mai deschide nimeni magazine de electronice in tara. Ai desigilat 3 produse pentru care emag trebuie sa ofere reducere daca vrea sa le revanda.
      Eu unul caut review-uri si citesc comentarii atunci cand cumpar un produs de care nu am habar (2-4 stele, nu iau extremele in considerare).

      Nu vad de ce ar trebui sa plateasca cineva pentru „subiectivismul” meu, in ritmul asta ajungem sa returnam chiloti.

      00
    • Mai bine te duci intr-un magazin fizic oarecare sa vezi care model de tel te multumeste si apoi in comanzi de pe emag sau de unde vrei tu. Eu asa fac pt ca nu vreau sa-i incurc nici pe emag si nici pe mine fiind nevoit sa astept inca nu stiu cat timp pana primesc banii sau alt produs.
      Pentru ca cetatean european si am drepturi, asa-i?

      00
    • @Psionics iar nu gandesti bine: daca ma duc la altex, de ce mai comand la emag? asa nu ii trag tzeapa lui altex? fraieri aia ca au showroom in buricul targului.

      00
    • Ma gandesc ca in momentuk in cazre ai zis “TV decent” ai luat putin gugălu’ la purecat sau macar ai intrebat in stanga-dreapta ce e aia decent in materie de tembelizoare. Ca nu ti-a placut primul as putea intelege, dar de la al doilea in colo, de ce nu te-ai uitat prin showroomuri putin sa vezi si sa compari…

      E aiurea sa astepti dupa colet si apoi sa ii faci retur, de doua ori, cand puteai sa eviti asta. Pierdeti si tu, si vanzatorul cu treaba asta…

      00
    • Nu, nu ma duc in magazin. Sunt alte conditii de vizionare acolo, oamenii ruleaza continut specific pentru showcase, TV-urile sunt la 100% brightness.

      Cum plm sa decartezi 5000+ pe un TV fara sa ai posibilitatea de retur. Emag are preturile un pic mai mari si pentru asta, si nu e nici un fel de problema.

      Ar putea sa aiba preturi diferite pentru retur / non-retur si n-ar fi nici o problema.

      Repet, vorbesc de device-uri la care calitatea poate fi subiectiva. N-am returnat niciodata cuptor cu microunde, frigidier, masina de spalat si pe toate le-am luat de la emag. Alea merg sau nu merg, punct.

      00
    • @cici
      pentru ca omul spune ca, citez „emag e singurul retailer de la care cumpăr” :)

      00
    • Sorry de double post, nu m-am prins cum pot sa-l editez pe precedentul…

      @cici, faptul ca au showroom in buricul targului le ofera anumite avantaje precum cresterea increderii cumparatorilor, scaderea ratei retururilor plus anumite thenici utilizate de catre angajati pentru a creste vanzarile.

      Daca diferenta de pret intre produsul expus si cel din online este mica, atunci prefer sa il cumpar pe cel din showroom si sa nu mai stau dupa curieri si alte minuni. Dar nu e problema mea ca vecinii au pret mai bun.

      00
    • „Repet, vorbesc de device-uri la care calitatea poate fi subiectiva. N-am returnat niciodata cuptor cu microunde, frigidier, masina de spalat si pe toate le-am luat de la emag. Alea merg sau nu merg, punct.”
      cred ca munca ta are legatura cu monitorul(de birou) si de aceea n-ai returnat pentru ca nu te pricepi la ele sau te doare fix in ciocan de cum merg.
      Daca erai bucatar sigur nu vroiai ca produsele insirate de tine mai sus sa mearga si gata.
      emcepatrat-adica relativ

      00
    • Ba sucit mai esti! Cata rabdare tre sa ai sa despachetezi si sa impachetezi atatea tv-uri?!?! Ieiun samsung, din gama mai de sus si ai termnat povestea!

      00
  12. Legea zice clar, podusul trebuie sa fie in aceeasi stare in care era cand l-ai luat. Era sigilat il dai inapoi in 30 zile sigilat. Emag-u isi asuma aceste retururi.
    Si partenerilor din marketplace li sa marit perioada in care vad banii in cont la 30 zile.
    Mai e faza cu pret gresit gen 99ron un tv si cica ai fi obligat sa-l vinzi asa ca te ia OPC-u pe sus . Vine OPC-u ii arati factura de achizitie, o factura ca tu ai vandut acel model la 2999ron si nu iti face nimic, nu ai voie sa vinzi sub pretul de achizitie.

    00
    • ăhăhă legea zice clar. ia arata-ne legea aia care zice clar:)))))

    • Prima parte total gresita iar a doua referitor la OPC si sub pretul de achizitie este adevarata cu mici exceptii.

      00
    • In primul rand, legea zice de 14 zile calendaristice, emag ofera 30 de zile ca asa vrea el. Se numeste marketing. Tot legea zice ca poti returna desigilat, fara probleme. Aici nu emag este eroul, ci UE care a impus acest lucru.
      Parternerii mktp emag primesc banii de 2 ori pe luna: pe 3 si pe 18, asta pentru ca trecut de anul trecut la un sistem centralizat atat pentru rambursuri, cat si pentru carduri (anul trecut livrau banii de carduri de 2 ori pe luna, iar rambursurile intrau zilnic in contul partenerului, direct. Era haos in contabilitate).
      Al treilea punct este partial corect. ANPC-ul (OPC nu mai exista) nu iti va face nimic daca pretul este considerat derizoriu, nu sub pretul de achizitie. Sunt foarte multe metode prin care poti vinde un produs sub pretul de achizitie si oricum, nu ANPC este cel care te cauta de asa ceva.

      00
    • Matale esti ala de la pczone?Nu te lasi?

      00
    • daca notifici primaria ca vrei sa vinzi sub pretul de achizitie, nu ai nicio problema. e doar o notificare, nu trebuie sa aprobe cineva

    • Bine bre gresesc eu :)

      00
    • Uite ca a avut cineva mai mult timp ca mine sa citeasca prin legile astea europene care ne dau noua romanilor drepturi.

      1.”You must send the unused goods back within 14 days of informing the trader.”

      @ MP

      00
  13. Mie mi-a povestit curierul de o tipa care isi comanda rochii scumpe pentru evenimentele din weekend, si le returna luni :)

    00
    • Practica asta a luat amploare în ultimii ani, are și o denumire specifică dar nu o mai țin minte. Cumperi haine din magazine fizice sau online, le porți o dată cu eticheta ascunsă apoi le returnezi și primești banii înapoi. Important e să nu rupi eticheta.

      00
    • „Wardrobing”

      00
    • Pentru asta exista magazinele decente folosesc protectAtag.com

      Nici macar abuzul de „tot ce prind” nu s-a inventat in Romania

      00
    • @Archer sunt aproape 100% sigur ca in .ro nu poti impune sa ti se returneze produsul cu protectatag-ul intact. Cred ca iti baga ANPC-ul placa cu „blisterele trebuiesc desfacute pentru a testa produsul” si te lasa cu buza umflata. Daaaaaaaar, mai triaza din clientii rai-voitori, ce-i drept

      00
    • Eu stiu pe una, contabil expert membru in CE (MAI) CCAR acasa din firma azi, care comanda de la Rentrop si Straton diverse ghiduri contabile, pe firma, le facea fotocopii pe banii firmei (dosare de sute de pagini fiecare) si apoi le returna, pe banii firmei. E director economic, adica face economii personale…Si da, obisnuia sa cumpare de pe fashiondays.ro haine cu livrare joi-vineri si le returna luni, platind transportul de retur. Nu le mai spala, desigur, pana i-am zis ca si altii fac la fel si ea cumpara haine purtate de altii.

      00
  14. Din asta cu poza gresita pusa pe site am patit si eu. Filtru detasabil pentru GoPro Hero 3. Pe site aparea poza cu inelul unde se desuruba, in realitate lipsea inelul. Conversat cu furnizorul pe mail, pana cand m-am enervat si am incercat sa detasez filtrul, conform indicatiilor furnizorului. Am reusit sa rup un inel de plastic.

    Intre timp am descoperit la ei pe site alt filtru, care avea fix aceeasi poza la prezentare, dar care costa cu vreo 30 de lei mai mult, si care era intr-adevar detasabil. Ce nu scria acolo e ca avand acel inel detasabil in plus fata de celalalt filtru, „manca” din imagine.

    Suflet bun ce sunt am acceptat sa o dam la pace: am cumparat si filtrul cu inel detasabil dar la jumatate de pret, si cu transportul lor. Acum am doua filtre. Si Hero 5.

    00
  15. Mda, amazonul te lasă să returnezi și după ce ai încercat produsul, iar eu ca și client mă simt mai bine tratat decât unde mi s-ar spune că am 72 de ore pentru retur. E mult mai simplu pentru magazine sa mențină perioada mare și să îi depisteze pe cei care abuzează de facilitate. Să vezi ce îți pică fața când ți se refuză returul luna viitoare după ce ai returnat luna trecută un tv…

    00
  16. Mie stirea mi se pare ca emag a platit comisioane pentru comenzi returnate atata timp.

    00
  17. Faci cont profitshare, faci o parnaie de blog, mai iau 10 preteni, ii pun pe ei sa faca comenzi de produse scumpe, dupa cateva zile ei fac retur, si eu raman cu comisionul… acu ii inteleg pe cei de la emag.

    00
  18. Cand eram in facultate, la camin, eram intr-o gasca de oameni relativ bogati (pentru standardul de student in camin asta inseamna ca aveau job)
    Intr-o perioada mai intensa de meciuri de fotbal (champions league sau ceva world cup, nu mai stiu), in ziua de salariu au pus cu totii cheta si au comandat unul dintre cele mai mari televizoare. Nu stiu daca chiar cel mai mare, dar era oricum din liga superioara (>10000 lei) + un sistem audio.
    Am montat televizorul in sala de lectura, ne-am uitat la toate meciurile de atunci + ceva filme iar apoi, dupa vreo 20 de zile, retur si impartit cheta inapoi
    \_(ツ)_/

    00
  19. plm, acum trebuie sa stau 30 de zile pentru 102 lei. Si nu mai prind nici 22-ul din martie pentru ca ieri am avut ultima comanda ca sa fac suma asta :(
    Sper ca mai intra ceva intre timp.

    00
  20. Din cate stiu eu, Uniunea Europeana garanteaza consumatorului dreptul de retur pentru un produs cumparat online timp de 14 zile ( Sursa )

    Faptul ca emag si alti comercianti au ales sa extinda aceasta perioada de retur la 30 de zile este, cel mai probabil, o chestiune de marketing inceputa de unii si preluata de toti ceilalti ca sa nu zica lumea ca ei sunt mai zgarciti.
    In alte tari, magazinele online ofera doar acele 14 zile obligatorii

    00
    • Ai vazut ce scrie pe pagina catre care ai pus linkul? Uite 2 chestiuni pe care le uita „consumatorii romani care au drepturi europene”.

      1.”You must send the unused goods back within 14 days of informing the trader.”
      Daca nu vezi ceva suspect aici, iti atrag atentia asupra cuvantului „UNUSED”.

      2. Q: „Under the trader guarantee, can I demand a refund if the product I bought is defective?”
      A: „Not right away. The trader must give you a choice between having the product repaired or having it replaced – unless either solution is disproportionate. Only if neither solution is practicable (e.g. if it would take too much time or be too costly to repair, or if the same product is not available within a reasonable time) can you demand a refund under EU law. However, in some countries you may have the right to request a refund directly.”

      Cam asta e si cu mitul „e stricat, il returnez si-mi iau banii inapoi”.

      Astea asa, rapide. Ca mai sunt si alte treburi – de genul, primesti mai putini bani daca valoarea de (re)vanzare a produsului a scazut datorita „testelor”.

      00
    • Aia ziceam si eu mai sus si ma luat lumea la pulike, doar ca la mine nefolosit inseamna sigilat.
      Acum ca noi suntem romani si am ajuns sa ne mandrim ca am luat cel mai tare TV, l-am folosit si il dam prostilor de la eMAG inapoi. Cine suporta paguba unui produs care a fost nou si acum e SH si pute a tutun ? NU mai iau de @C, ma iau de aia care au dat like si il considera un fel de Zmeu.
      Daca nu aveam drepturi poate nu ne alegam cu dragnea si tariceanu.

      00
    • @MP: nu ma refeream la cazul unui produs defect, ma refeream strict la „nu-mi place” sau „nu da bine cu mobila din casa” sau la orice alt motiv personal, dar nu defectiune. Acolo intra garantia si e reglementata intr-o alta zona.

      „unused” nu inseamna sigilat.
      La haine, de exemplu, „unused” inseamna ca inca au eticheta pe ele. Adica le-ai probat fara sa dai jos eticheta, te-ai plimbat putin prin casa sa vezi cum iti sta. De asta multi producatori pun etichete in locuri foarte vizibile, ca sa nu poti purta hainele in public dupa care sa le returnezi ca „unused”.

      Un alt exmeplu: cum pot eu sa returnez un mouse care e prea mic pentru mana mea fara ca macar sa pun mana pe el si sa dau 2-3 clikcuri?
      Sau cum pot sa returnez o tastatura pentru ca e prea zgomotoasa (mi s-a intamplat) fara sa apas cateva taste?

      @srb:
      „Cine suporta paguba unui produs care a fost nou si acum e SH si pute a tutun ?”
      Dar cine suporta preturile mai mari practicate de eMag (vs Cel.ro de exemplu) si din care ofera o politica de retur si de garantie cel putin decenta?

      „am ajuns sa ne mandrim ca am luat cel mai tare TV”
      Citeste cu mai multa atentie si o sa observi ca eu nu am participat la „cheta” si nici nu sunt de acord cu practici de genul asta

      00
    • Alt mod de a privi problema: ai voie sa faci „acasa” cu produsul exact ce poti face si intr-un magazin fizic. In momentul in care ai sarit de aceasta conditie, comerciantul are dreptul sa nu-ti returneze suma completa.

      Si, pentru ca suntem toti cetateni europeni cu diverse drepturi, ce magazine online externe (vestice, europene) ai vazut ca au categorii separate de „resealed”/ce conditii au?

      P.S. Daca tot stii ce inseamna „unused”, poti pune un link catre legislatia europeana relevant, in care este definit acest termen? De exemplu, cand produsul nu mai este „unused” si ce se intampla in acest caz? Discutam de lege, nu de marketing sau de ce are X sau Y impresia ca inseamna.

      00
    • Sigur „unused” ala nu e folosit ca termen pentru haine, e general. E aiurea sa dai inapoi un laptop pe care ai instalat sistemul (adica folosit nu nefolosit), sau un telefon pe care ai pus folie (am vazut la resigilate :)) (adica folosit nu nefolosit). La TV ai desigilat telecomanda si ai pus bateriile in ea, gata partea cu retur, are probleme il duci in service, dar sa cauti motiv ca nu se vede din stanga ca din dreapta …..

      Tastatura, mouse – hai sa vorbim de lucruri scumpe. Astea le dai si bonus daca raman resigilate.

      „Dar cine suporta preturile mai mari practicate de eMag (vs Cel.ro de exemplu) si din care ofera o politica de retur si de garantie cel putin decenta?”

      Am lucrat si eu in tineretile mele in online si nu sunt asa adaosuri mari cum credeti. Apropo vezi ca emag au datorii foarte mari, de ce oare ?

      „Citeste cu mai multa atentie si o sa observi ca eu nu am participat la “cheta” si nici nu sunt de acord cu practici de genul asta

      Nu am cu tine ceva, am cu aia care le-a placut postul tau :D

      00
    • @srb – nu stiu unde ai lucrat tu, dar in retail cand am lucrat eu erau produse unde pretul de achizitie era cam 15% din ce vindea in magazine. imi aduc aminte si acum cand am vazut un mouse care in magazin era 30 ron, pretul de import era 3 ron si am ramas blocat

      in cazul monitoarelor, etc preturile de achizitie erau la 40-45% din pretul de raft, si veneau in containere in constanta

      ps. un vanzator nu poate sa spuna „am lucrat in online” etc, la nivelul ala auzi doar barfe de la altii ca tine

      00
  21. Eu cred ca asta este o problema falsa. Cand comanzi ceva online iti dai toate datele. Deci vanzatorul va stii ce ai comandat si ce ai returnat. Daca ai returnat produse pentru motive absurde, vanzatorul poate refuza sa-ti mai preia comanda.

    00
  22. Am un verisor care cumpara incaltaminte de la Deichman, ii purta in perioada de garantie (30 zile parca), ii dezlipea intr-o parte si ii returna, luandu-si alta pereche. Asa facea vara. Verisorul vaea 30 ani cand facea din astea. Nu stiu daca a renuntat

    00
  23. Stiu familie instarita care a mers in State in vacanta si pt ca le -a parut rau ca au uitat ap foto in tara au luat de acolo, facut 1000 cadre, descarcat pozele in laptop si returnat produsul pe motiv de… culoare

    00
  24. La ce comentarii dau unii, nivelul de nesimtire, cocalarism si as merge chiar pana la un inceput de probleme psihice te face sa iti bagi capul in pamant de rusine, dar asta poate ca doar eu o simt.

    00
  25. Dupa cum vad pe aici printre comentatori, procentul celor care comanda sa se afle in treaba e destul de mare.
    Da, aveti dreptul sa returnati dar

    00
  26. NOU
    #115

    Nu stiu mecanismul de profitsharing in detaliu (sau mai bine zis P&L sharing), dar decizia de business este una caracteristica monopolurilor: eu suplimentez perioada legala de retur de la 14 zile la 30 de zile, anumiti clienti imi produc costuri suplimentare (si ii si pot identifica) si decid sa iau masuri penalizatoare asupra celor care imi sporesc vanzarile!

    00
  27. Dupa cum vad pe aici printre comentatori, procentul celor care comanda sa se afle in treaba e destul de mare.
    Da, aveti dreptul sa returnati dar incercati sa va documentati de produs si magazin inainte de a comanda ca daca fu**i magazinu el isi va scoate gaura ,cum am zis mai sus, prin majorarea pretului pt toata lumea.
    Ba baieti si la All you can eat poti sa-ti pui cat vrei dar asta nu inseamna sa-ti pui 4 ciorbe de burta 7 cefe de porc 3 portii de cartofi si juma de kil de muraturi doar pt ca ai voie.
    #nuAbuza #unDegetToataMana

    00
  28. Clientii sunt la fel de marlani ca si magazinele, se merita unii pe altii!

    Cea mai naspa experienta pe care am avut-o cu PC Garage (si ultima ca nu o sa mai cumpar de la ei) a avut loc astazi. Am cumparat saptamana trecuta o sursa de 850W si astazi am fost sa ii fac retur si sa cumpar una de 1000W. Nu se poate face retur pentru ca am ales ridicarea din magazin si nu se considera ca am cumparat „online”. Daca eu am dat comanda online si am considerat ca este mai ok sa pierd 15 minute pana la ei decat sa astept ca prostul produsul acasa sau sa ma trambalez cu el de la munca ei nu mai considera ca este cumparatura online si nu se poate returna. Frumos nu?

    Acuma sa vedem ce zice si ANPC-ul

    00
    • Fute, nu ierta!

      00
    • daca mergi la magazin se presupne ca AI VAZUT ce cumperi si nu mai primesti dreptul de retur desi „vezi” la fel de mult ca atunci cand iti vine curierul la usa

      00
    • Nu prea ai ce sa le faci prin ANPC,au dreptul sa faca asta.
      Doar online sunt obligati sa ofere perioada de 14 zile de retur,tu pentru ca l-ai ridicat fizic,practic ai avut cum sa-l inspectezi de vreun defect,si magazinele fizice nu sunt obligate sa ofere perioada de retur,insa majoritatea o fac ca sa castige increderea clientilor.

      00
    • pcgarage sunt jegosi fata de client. extrem de jegosi.

      00
    • ai dat tu peste vreun angajat mai ciufut. sau poate s-a schimbat politica de cand i-a luat emag. de la pcgarage iau exclusiv prin ridicare directa pentru ca stau foarte aproape de ei. mi s-a intamplat de 2 ori sa trebuiasca sa returnez (din cauza ca nu se potrivea ca am fost eu prost si am luat altceva) si o data un telefon in garantie primit fara incarcator desi simptomele indicau exact bateria.

      00
    • Confirm si eu abordarea pcgarage si mi se pare de prost gust. Nu este nici o diferenta din punctul clientului de vedere intre a comanda un produs online si a-l primi prin curier, sau a-l ridica de la sediul pcgarage…
      Ca sa dau chiar un exemplu concret: in acest moment am facut retur unui produs la quickmobile pe motivul ca nu detine garantie oficiala Samsung RO (da stiu, idiot pt ca am luat de la ei…). Respectivul produs il voi lua de la pcgarage, insa tot aman sa il ridic de la sediu pana nu vad ca cei de la quick accepta returul (au tot scaldat-o o saptamana, ba ca nu au factura, pe care ei nu mi-au trimis-o deloc, ba ca nu stiu ce…)

      00
    • Contractul a fost incheiat online (adica atunci cand ai facut comanda) si atunci eu zic ca se aplica legea cu returul in 14 zile.

      00
    • Dar care îi diferenta fata de magazinul fizic? Ce acolo, daca vreau sa sa fac proba la un produs, nu fac acelasi lucru: îl desigilez, bag bateriile în telecomanda…ca doar nu toate produsele is expuse.

      00
  29. iar eu imi fac probleme ca am o comanda de 40 lei in 10 rate si-i rupe banca cu comisioane iar altii fac magarii de astea, credeam ca e basm cu ala care a comandat 5 frigidere iar cand au venit si-a pus nevasta sa aleaga unu’ care-i place restu’ retur…bineintels ca nu a luat niciunul.

    00
  30. Ca se discuta despre emag, am dat o comanda de 1 ipad (doar la ei aparea ca in stoc) la comanda livrarea aparea ca se face in 3 zile. Hopa mitica trec 4 zile si nimic, in cont pe pagina de comanda apare ca va ajunge la mine peste inca 7 zile. Le dau mail pt anulare comanda, unde le explic diferenta de timp si necesitatea produsului cat mai rapid. Desteapta ce-mi raspunde la mail imi da peste nas ca n-am dreptate, ca al 2-lea termen de livrare este cel afisat de la bun inceput (de la lansarea comenzii)… ce a omis desteapta e ca in mailul meu i-am dat si 2 screenshoturi care sustin versiunea mea…. ce sa zic, produsul a ajuns la op … deci…

    00
  31. Sunt mai mult decat de acord ca 30 de zile sunt mai mult decat suficiente si ca anumite persoane sunt javre. E o constatare corecta, din punctul meu de vedere.. Chestia asta poate afecta serios o afacere mica spre medie…

    Dar sa o luam pe partea cealalta, Emag-ul castiga mult mai mult datorita posibilitatii asteia de a returna .. Ideea e ca foarte multa lume cumpara online fix din cauza asta, altfel ar prefera sa plateasca 100 de lei in plus dar sa vada produsul inainte.

    P.S. Ar trebui totusi sa nu uitam sa multumim UE-ului pentru posibilitatile astea.. Sper ca nu-si imagineaza cineva ca legea romana ar include o astfel de obligatie altfel (sau daca ar include, ar fi si respectata).

    00
  32. Noi inca nu am invatat sa profitam de politica asta de la americani. Ei sunt campioni la capitolul asta. Am vazut cazuri in US cand efectiv returnau sticle se lapte pe jumatate consumate la supermarket. Culmea ca le si acceptau.

    00
  33. uitați-vă la comentariile astea. pe lângă taxele mari și lipsa autostrăzilor, ăsta e motivul pentru care orice e mai scump pe emag decât pe amazon

    • pai asta zic si eu: ca preturile sunt mari nu neaparat pt ca vanzatorul vrea sa-si ia mercedes si concediu in bahamas ci pt ca de multe ori clientul face abuz.

      00
    • Da, exact asta e motivul. Doar se stie ca in Romania s’au inventat clientii de cacat.

      De asta pretul ‘intreg’ al unui produs de 150 dolari e 16 milioane. De asta cresc preturile fix inainte de campaniile de ‘reduceri’. De asta uneori livreaza AmazonUS in Romania mai repede decat emag. Mai lasati’o naibii cu emagul vostru, ca macane …

      00
    • nu s-au inventat in românia, dar piața e mică și adaosul comercial la fel (la produsele non premium). am mai explicat asta: tu vinzi 100 telefoane și ți se întorc la service 50, pentru că, pe lânga alea 100, s-au mai vândut 200 aduse pe canale gri din asia și arabia. când se uită pe cifre, șefii tăi zic că sugi și adio orice.

      Mai lasati’o naibii cu emagul vostru, ca macane …

      te rog să renunți la tonul de căcănar.

    • Apropo de modul in care se prezinta informatiile catre „cetatenii romano-europeni”.

      Romania:
      http://www.eccromania.ro/
      Primele chestii care sar in ochi: „Cum facem o sesizare” si „Formular sesizare”

      Altii:
      https://www.ukecc.net/
      https://www.eccireland.ie/
      https://www.europe-consommateurs.eu/en/home/
      https://www.cecluxembourg.lu/
      http://www.eccisland.is/en
      [s.a.m.d.]

      Atitudinea generala este: sfaturi legale, cititi despre, informati-va, ghiduri etc. Nicidecum una de genul „fii cioban, dă cu barda acum, fă o reclamație!”.

      00
    • Daca nu s-ar fi facut campaniile cretine cu „Esti cetatean european, deci ai drepturi” (dar obligatii nu/mai deloc, nu-i asa?) ce pareau a fi indreptate impotriva „patronilor-asupritori, detinatori de magazine (inclusiv online)”, poate nu s-ar fi ajuns la asemenea aberatii. Nu retin sa fi vazut vreun clip in care sa specifice clar ca poti returna, dar ca exista si niste conditii pe tema asta. Adica un fel de „reclama falsa”.

      Iar cei care au facut clipurile – in speta, ECC Romania, daca nu ma insel – au supt niste bani de pe la UE pe tema asta, dupa care au uitat sa mai comunice cu publicul. Pentru ca „drepturi”.

      00
    • și cele două asociații ale magazinelor online sunt complet mute pe temele astea.

    • Probabil si unul din motivele pentru care emag are datorii. Eu am ajuns sa-mi iau echipament foto din dubai/uk pentru ca e mult mai ieftin ca la noi si nici nu ma intereseaza garantia si optiunea de retur.

      ex: https://www.amazon.ae/Nikon-D500-Body-Only-Megapixel/dp/B06XCDKRJ1?ref=SQAE-WEB-DP301

      6200ron vs 9500ron

      00
  34. Poate emag ne zice si rata de comenzi nelivrate la timp. Asta așa ca să vedem cât de principali sunt eu față de clienții ăia neserioși.

    Nu au decât să scoată regula de 30 de zile. De multe ori am dat niște bani în plus tocmai pentru cele 30 de zile. Dacă lasă prețurile astea și elimină cele 30 de zile s-ar putea să nu mai fie așa ok pentru ei.

    Ai și o comparație între rata de retur amazon vs emag?

    00
  35. Boss, nu se laudau in interviul anual la tine ca au sub 3% retur?

    Acum e brusc o problema ca nu mai intra profitshare decat un pic mai tarziu?

    00
  36. NOU
    #148

    Chestia asta se intampla la scara larga ? Banuiesc ca erau usor de depistat cativa insi care exploatau returul si afilierea…

    Asa cum magazinele folosesc toate optimizarile si practicile comerciale posibile(mai ales gigantii ca emag), asa au inceput si clientii sa faca. Inclusiv fortarea legilor sau promotiilor.
    Deci, e care pe care, fiecare se descurca cum poate.

    Btw, daca retururile in sine erau problema, incepeau baietii sa vanda mai ieftin in magazin fizic, fara drept de retur.

    00
    • Cand se va infiinta „Agentia Pentru Protectia Magazinelor” poate, poate putem considera ca ai si tu dreptate.

      Doar ca, pare-se, uiti un lucru: fortand „orice”, fortezi niste oameni. Care, de felul lor, sunt si clienti dar si angajati. Ia forteaza tu „magazinul X” pana raman angajatii fara loc de munca. S’apoi explica-le ca „este dreptul tau sa ii lasi fara loc de munca”. Din fata tastaturii (poate) scapi. Pe strada, iti baga o furca’n spate. S’apoi tipi (cu dreptul tau european) sa te apare altii de furia lor (de preferat, unii pe care i-ai gasit la reducere/la cel mai „ieftin pret”/la resigilati). Nu?

      Nu, treaba asta nu a fost facuta pentru a putea abuza Gheorghe si Ivan de ea. A fost un oarecare „pact” transpus intr-o legislatie. Pact prost inteles de multi, mai ales dintre cei cu probleme de educatie/cultura/economie/etc. Poate mult prea multi, de altfel…

      00
    • NOU
      #150

      Boss, repet, daca retururile in sine erau problema, magazinele vindeau mai ieftin in magazinele fizice.
      Eu nu trebuie sa-i explic nimanui ce si cum, dar atata timp cat magazinele afiseaza „promotii de xzeci%” marind artificial pretul de baza (daca n-ar functiona, banuiesc ca n-ar face) isi atrag clientela ca atare. Btw, aici ANPC nu face nimic, desi e o lege in sensul asta.

      00
  37. Vali, pe tine poate ca te afecteaza la buzunar chestia asta, dar stii ce? Pe noi poate ca nu…
    Citesc pe aici ca iata, unii vin cu motive copilaresco-absurde cand e sa returneze marfa. Si ce daca?

    E dreptul lor, iar atata vreme cat marfa nu a fost depreciata, asta face parte din biznis, si nu conteaza prea tare ca afecteaza si „bacteriile” din food chain.

    00
    • te afectează indirect, doar că nu vrei să vezi asta.

    • Ma afecteaza fff putin, in principal fiindca am cu ce.

      Probabil ca retailerii or sa bage niste „pierderi calculate” in pret, si totusi, nu au cum sa dubleze/tripleze preturile, caci li se duc vanzarile in cap.
      Scad calitatea serviciilor? Pai oricum o scad, ca sa le creasca profitul. Totul este in continua miscare.

      Daca e sa o iei asa, magazinele online le-au adus la sapa de lemn pe alea clasice. Atunci nu te-ai ridicat sa protestezi, caci nu de la aia primeai piscotul, asa ca nici tu n-ai vrut sa vezi, pana nu ai simtit-o la stomacel.

      Dog eat dog…

      00
    • Probabil ca retailerii or sa bage niste “pierderi calculate” in pret, si totusi, nu au cum sa dubleze/tripleze preturile, caci li se duc vanzarile in cap.

      sunt deja băgate, de aia latră toată lumea că e mai ieftin pe amazon.

      Daca e sa o iei asa, magazinele online le-au adus la sapa de lemn pe alea clasice. Atunci nu te-ai ridicat sa protestezi, caci nu de la aia primeai piscotul, asa ca nici tu n-ai vrut sa vezi, pana nu ai simtit-o la stomacel.

      magazinele clasice sunt bine mersi. sigur, nu toate, că tu și eu nu mergem la altex sau flanco decât dacă am epuizat toate opțiunile.
      mișto aia cu pișcotul. argument.

    • NOU
      #155

      @vali Daca e sa o luam asa, si profitshare afecteaza, ca procentele alea de comision se regasesc in pretul final, platit de client.

      00
  38. @Psionics Orice om destept care isi deschide sau se ocupa de un magazin, are pus de o parte o suma care se considera pierduta de la bun inceput. Deoarece in aceasta suma intra pierderile provocate de cei care fura din magazin, de produse defecte sau cele care se vor defecta inainte de vanzare si de diferite pagube exemplu clientul refuza comanda deja livrata la destinatie.
    Daca tu nu stia chestia asta insemna ca nu ai ce cauta in afacerea asta.

    00
    • Deci cum? Tu incepi o afacere si automat consideri ca ai pierdut o suma? Serios, din ce manuale de economie „rasarita” pierderile sunt ceva normal si nu sunt cheltuieli care vor fi/trebuiesc recuperate intr-un fel sau altul de la client? MBA la Spiru Haret, sat Coboratii din Deal, Comuna Adjudecata?

      Investitia initiala o fi si ea ceva pierdere, nu?

      00
    • rezerva de contingență ar trebui să fie de max 5% (hai, 7% la perisabile), când coana giorgica face comandă și-și dă adresa în bucurești pe dreapta (pe bune, așa fac, în ditamai orașul sunt dobitoci cu clopoței care nu știu să-și dea dresa exact) sau gică pix mă sună să-mi spună că el nu mai are bani de comandă, că i-a cheltuit și n-are de unde să împrumute (și era o comandă de patruj de lei :D ), ce rezervă să mai faci? mărești riscul, mărești prețurile, să-și plătească ei prostia – iar legat de durata de 30 de zile de retur nu văd care-i problema, legea a fost încă de pe vremea comuniștilor cu 1 lună drept de retur, doar că atunci nu o aplica nimeni, îți mai râdeau și-n față dacă comentai.

      00
    • Razvan, problema nu e ca sunt retururi ci ca ele incep sa se inmulteasca si nu pt ca s-a facut rabat de calitate in servicii si calitatea produsului ci pt ca clientul este educat prost de o legislatie de multe ori ambigua, prost inteleasa, dupa ureche.
      Parafrazandu-te; cand ai 2-3 furturi din magazin pe luna e ok, le-ai luat in calcul cand ai deschis ,dar cand dintr-odata se muta in cartier o gasca de hoti si ai 5/zi apoi 7/zi si estimezi ca in juma de an 10-12 si nu-i nimeni cine sa te apere ce faci?
      Citind comenturile de la emag si uitandu-te la categoria celor Resigiliate o sa iti dai seama despre ce vb.

      00
    • @MP cheltuielile respective nu trebuie recuperate. Trebuie sa fie luate de la bun incep in calcul. Imi rezerv 2%(numarul e irelevant) din pretul de vanzare pentru situatii de genul de la bun inceput. Nu ma lovesc de probleme si apoi cresc pretul de vanzare cu 10% ca sa imi acopar gaura si apoi il scad la loc.

      @Psionics gasesti o solutie pentru hoti, te muti sau iti inchizi magazinul. Cat de mult poti creste pretul pana nu o sa mai ai clienti? Cea mai simpla solutie e sa cresti pretul pana nu mai ai clienti si apoi faci rebranding si o iei de la zero.

      00
  39. Comandat produs resigilat, verificat trei zile mai tarziu, dadea eroare.
    Am comandat altul nou tot de pe emag la pretul pe care l am dat pe ala resigilat, caruia i am dat retur.
    A doua zi il primesc tot pe ala resigilat, ca fiind ala comandat de nou. Bravo menutz!

    00
  40. Nu prea vad ce ar putea sa faca magazinele pentru a scapa de anumite practici ale clientilor. Idei?

    00
    • Ar putea să refuze clienții care practică foarte des returnarea asta. Având în vedere că sunteți greu de mulțumit, vă așteptăm la unul din showroom-urile noastre unde veți fi ajutat de un specialist.

      00
  41. eu am renovat toata bucataria si am cumparat totul de la.emag. idiotii de la mobila au intarziat doua saptamani….cum era sa verific plita pe gaz daca e in regula? inainte sa am mobila si sa chem pe.cineva autorizat sa o monteze? daca era defecta o dadeam.inapoi dupa 20 de zile?

    00
  42. Ce porcarie… si ceilalti concurenti au la fel un mod de plata a comisioanelor ce trec de 90 de zile, o sa ajungem sa luam banii de la ei de 3 ori pe an…

    00
  43. Platesti returul sau cel putin esti obligat sa il expediezi de la posta sau direct la punctul de colectare al vanzatorului online.
    Foarte trist sa vezi atat de multe opinii pro-inselat, pro-profitat de o slabiciune a cuiva. Aici sunt teoretic votanti anti-psd/anti-partide politice, dar ce speranta sa ai cand tocmai ei gandesc asa. Si nu inteleg sau nu asculta nici cand li se explica. Pentru ca pot.

    00
    • nu sunt „opinii”, sunt „idei”. de ex aia cu pantofii returnati dupa ce-i porti e geniala + ca e de mare succes la pitzipoance, sa fii vazut cu pantofi noi la fiecare 30 de zile e ceva….

      00
  44. S-a gândit cineva de la eMag: bă, hai să răspundem la întrebările puse de proști pe paginile produselor, măcar să mai lămurim oamenii în legătură cu produsele pe care le vindem?
    Nu, că e mai simplu să te plângi că oameni fac retur decât să ai niște oameni dedicați care să lămurească clienții.

    00
  45. Magazin de instrumente muzicale.
    Două chestii:
    1. În preajma sărbătorilor, mai ales a celor de iarnă, se cumpără multă aparatură de sonorizare. Se merge cu ea la petrecere, se face treaba care este de făcut, după care este returnată pe motiv că nu corespunde așteptărilor.
    2. Se cumpără microfoane Shure. Se înlocuiește capsula originală cu capsula celei aflate pe copie, că aia e și tot ce contează la un Shure. Se returnează microfonul pe motiv că nu este ceea ce așteptau să fie.
    Cam atât.
    România e frumoasă. Frumoasă rău. Mai ales oamenii ei.

    00
  46. Nu era mai simplu sa iti scada din castigul curent in cazul in care un produs vandut era returnat? :)

    00
    • Era, daca returul ar fi fost adevaratul motiv pentru care fac ei asta :)
      Am eu niste motive mai plauzibile dar care duc la acelasi cuvant cheie (economie la bani):
      1. cine aproba? Numarul de X angajati platiti cu cascaval la vedere, taxe etc si care-si fac treaba in timpul T. Daca lungim perioada de aprobare a comisioanelor la Tx2, inseamna ca 1/2 din numarul X de angajati poate fi dat afara.
      2. super, in acelasi timp pe langa economia cu angajati, tinem si mai mult banii la noi in timp ce ne bucuram de reclama facuta de fraieri in direct si neintarziat.
      3. pe viitor poate scadem si valabilitatea prajiturilor de la 3 la 2 zile. De fapt, stai c-am facut asta luna trecuta. E bine deocamdata, sa asteptam sa vedem daca nu scade prea tare numarul de fraieri care ne folosesc linkurile, cine stie, si daca nu-i ceva dramatic, continuam cu taierile.

      00
  47. Cand vine clientul cu produsul in brate spunand ca il da sotia afara din casa sau il ameninta cu divortul dupa ce a aflat cat a cheltuit pe sistemul Hi-Fi … n-ai cum sa nu il intelegi, indiferent daca exista sau nu legea cu obligativitatea returului. Au mai fost situatii cand se plangeau clientii ca produsul nu le incapea in mobilierul facut „la comanda” … sau boxe de care clientul nu a fost multumit pentru ca s-au stricat dupa nici 10 minute de volum la 100% conectate la nu-stiu-ce amplificator vechi.

    Posibilitatea returnarii produselor a crescut increderea oamenilor in comertul online si sunt de acord ca si clientul trebuie protejat astfel.

    Pentru un retailer este deranjant abuzul unora de perioada de retur, dar nu pot sa spun ca este o problema semnificativa. Cel putin pentru noi, la http://www.AVstore.ro, faptul ca avem majoritatea produselor in showroom si ca putem oferi sfaturi de specialitate (cunoscand foarte bine produsele), ii ajutam pe clienti sa faca o alegere buna fara sa bajbaie cu produse tur-retur la curier si cu bani blocati.

    Ce zici tu, Vali, despre oameni care comanda produse scumpe, pe care nu si le-ar permite, pt a le folosi cateva zile stiind sigur ca le vor returna – pot sa afirm ca sunt destul de rari. Iti dai seama ca nu e gratis nici pentru ei. Platesc curierul la retur, stau cu banii blocati si, mai mult, risca sa fie spart la transport, zgariat sau lovit de vreun musafir neatent – situatie in care vor fi nevoiti sa il pastreze.

    00
  48. Alta chestie haioasa a fost cu un client foarte, foarte meticulos, care ne-a facut atenti ca asteapta un produs sigilat si cu ambalajul in perfecta stare. A primit produsul, evident ca asa cum l-a cerut, doar ca una din protectiile din polistiren avea un colt rupt. Clientul a confirmat ca produsul este in stare perfecta, dar vrea sa „returneze” polistirenul si sa primeasca unul intreg pentru ca obisnuieste sa pastreze ambalajele complete.

    00
  49. Hai ca am aflat de unde vine aroma berii negre Ursus :)

    00
  50. Caz concret. A cumpărat clientul de la noi în octombrie. Ne sună în februarie că își dorește altceva, tot de la noi, și il putem ajuta? Da, i-am schimbat produsul, i-am oferit și un voucher și am suportat și transportul.

    Altă situație. Comandă clientul prin marketplace. Sunăm, confirmăm comanda și expediem. Refuză coletul. Reface comanda pe siteul nostru. Sunăm din nou și expediem. Unele chestii trebuie să ți le asumi.

    00
  51. Plm, eu am scris zeci de postari pe zoso.ro. Credeti ca facut profitshare cu mine ?
    Io tot astept postarita sa vina cu banu` .

    00
  52. Ce-are sura cu prefectura, adica doamna cu parul alb. Uite asa aceasta vorba a deraiat si are o sora bascalioasa care s-a fixat la oameni. Men , ce are afilierea cu faptul ca emag nu verifica comenzile inainte sau ca vrea si poate sa intinda coarda pana plesneste, pentru a vedea cat de sarac e tineretul rezistent si cat poate sa duca. Comisioanele din afiliere emag sunt la limita acceptabilitatii. Daca mai tragi si presul cu niste pretexte puerile, e semn ca se tem de concurenta si vor sa o ”aduca cu picioarele pe pamant”. Atentie mare cei care promovati niste branduri cu istoric foarte naspa in afiliere pentru ca ”simpt” ca o sa va o luaiti IAR Urat de TOT.

    00
  53. Cand ai de dat o singura gaura in beton, inchiriezi un rotopercutor de la dedeman cu 200 lei + 1000 garantie sau „inchiriezi” gratis de la emag si-l returnezi a doua zi? :D

    00
    • hhmmm, asta chiar că e bună de ținut minte

      am de dat exact 2 găuri la serviciu, în planșeul dintre etajul 1/2 și 2/3 pentru cablurile de rețea =)

      00
  54. Poveste din 2007. Am inceput sa lucrez la IKEA din ro din 2006. Traininguri in afara, apoi cand efectiv magazinul a fost gata am inceput acolo. Pentru o buna perioada de timp, chiar si dupa deschidere, au fost acolo olandezi, suedezi, polonezi, ca sa ajunge la deschidere, implementare de standarde, etc. IKEA a intrat pe piata atunci, cu o politica de retur care nu exista pe piata, 90 zile fara niciun motiv (cu exceptii..textile, saltele, flori, dar oricum foarte putine). La echipa de retur erau niste olandezi. Oamenii relaxati..incercau sa ne bage in sange ca orice vine clientul si returneaza, noi acceptam zambilor..etc. Intai ne-am lovit de fiscalitate, trebuie bonul pt retur. Dar pt ca olandezii nu intelegeau cum adica..scrie ikea..e ikea..returnam..am ajuns sa cautam bonurile in casa centrala. am facut un kkt de foaie pe care clientul trebuia sa o completeze..ce ati mai cumparat, cam cat ati platit cam pe la ce casa…ceva la care sa reducem nr de bonuri incat sa gasim copia bonului sa putem returna x sau y. cat credeti ca le au luat romanilor sa se prinda de smecherie si sa vina inclusiv cu mobila montata in ziua 89 ca sa o returneze? agentiilor de casting…etc. firmele veneau (si poate inca mai vin) sa returneze birouri, etc. am socat olandezii aia de au stat cu noi 3 luni atunci. a fost fun. si mai fun cum a venit o duduie, a aruncat bonul pe masa unui coleg. sa i faca retur la o saltea. ziua 88. colegul ii zice sa mearga sa ia bon de ordine (si asta cu bonurile a fosr new entry si nu intelegea multa lume). S a crizat aia, ca stim noi cine e ea?? nu e nimeni la coada, ce bon de ordine?? ca il stie ea pe Oprisan (dir general)! il suna pe Oprisan, evident! omu coboara din birou, relaxat si prietenos..merge si ii arata femeii ca e sistem de bon de ordine, etc…si mai sta de vb cu ea de ce fci x , y..si da omu sa plece. cum biroul lui era n partea ailalta a magazinuilui, nu cred ca a ajuns la el ca il suna asta iar. cand am sesizat noi ca vrea sa returneze o saltea (ca o avea la masina si credea ca ne ducem noi dupa ea:)) si ii zicem ca nu se poate. evident..iar..cine ea…oprisane… Vine iar Oprisan, statea langa ea. Colegul ii explica frumos..politica de retur este asta, prin urmare nu se poate. femeia zicea (in ziua 88) ca salteaua nu ii incape in pat, ca a masurat gresit. salteaua fiind din cele ce vin deja desfacute, nu cele rulate. era fara ambalaj pe ea, vizibil..putin folosita. Ii explicam iar si iar..cu Oprisan langa ea, ca nu se poate. Eu eram on duty in ziua aia la retur. Vine el la noi in birou, ii explic iar ca nu se poate. acolo deja era lume care se holba, femeia urla..etc… ies din birou, ma prezit, ii prezint politica. ii explic si de ce nu se poate returna. ea ca nu si nu. Intru in birou, intra si Oprisan cu mine, il sun pe managerul de la customer care sa vina ca avem situatia x. Omu zice ca in situatia aia..stim care e procedura. nu se returneaza. iesim iar, ii explicam ca nu se poate. vine si managerul de la customer care care dupa povestea cu nu incape salteaua zice: ok, returneaz´a. Am vazut negru in fara ochilor, am rugat colegul care a tras batul scurt sa fie cu clienta sa scoata sertarul cu bani si sa mearga el sa si ia bani din casa centrala sa faca returul. Ca noi nu facem. Zis si facut. a doua zi mi am dat demisia si omu a platit salteaua cu salariu lui pentru ca nu a urmat procedura. end of long story.

    00
  55. Sint magazine care accepta returnari de 90 de zile si chiar jumatate de an. Din cite stiu, in lumea mare, producatorul este cel care absoarbe pierderile de la retururi. Pe de alta parte, sint magazine care specifica un procent maxim de reutur pentru fiecare produs. Daca returul e mai mare, scoate produsele de pe raft si cere producatorului sa le ia.

    00
  56. Am cumpărat niște haine de la erserved (vorbesc codificat, să nu vă prindeți), ieftine tată. Din online. Ba nu-mi veneau, ba la o geacă a sărit capsa la prima utilizare. Le-am dus înpoi. Nici nu m-au întrebat ce motive invoc la retur. I-a durut în banană. Cum reușesc ăștia să aibă o politică de retur atât de ok?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.