PayU, un alt succes marca Radu Georgescu

Viața e grea când ești blogger și râzi de investițiile lui în Bitcoin și de Vector Watch, ești pedepsit și nu primești la teste ceasuri, de aia e mai bine să stai cuminte și să dai frumos din coadă.

Vestea oficială este că PayU a fost absorbită de PayU Polonia.

Vestea mai puțin oficială este că Radu Georgescu le-a vândut un măr stricat și PayU nu au putut îndrepta problema, așa că majoritatea clienților au migrat spre MobilPay. În ultimele luni, înainte să înceapă clienții să nu mai aibă unde suna, PayU România dăduseră afară toată echipa, rămânând în patru oameni. Care nici ăia nu se simțeau bine și își depuseseră CV-urile peste tot.

Pun pariu că în comentarii se va găsi cineva să spună ce a dus la decăderea bruscă, în doar câteva luni, a PayU.

payu-romania

ps: da, știu, din senin voi avea un flood. să trecem peste.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. Eu nu inteleg de ce sa nu ai profit cand practic tu incasezi comision la orice tranzactie.

    00
    • Dupa ce platesti salarii si investesti in ADS, nu ai profit daca nu faci foarte multe tranzactii

      00
    • pentru ca profit = incasari – cheltuieli (in mare). Iar daca cheltuieli > incasari inseamna ca profit < 0 (deci "crestere negativa")
      Intrebarea ta s-ar putea pune si la magazine: De ce nu au profit cand au adaos comercial la fiecare produs?

      00
    • Păi și creșterea negativă nu tot creștere este? La fel ca și reclama negativă care tot reclamă este? Dacă era scădere înțelegeam că este grav, dar e creștere negativă, ce are?

      00
    • @Claudiu pentru ca in cazul magazinelor se lucreaza cu marfa. trebuie sa o cumperi si castigi din adaosul comercial. chiar daca nu lucrezi cu stocuri, tot trebuie sa platesti marfa la comanda clientului. in cazul serviciilor, mai ales a celor automatizate, castigi din comision fara a mai investi in marfa si fara a mai astepta pentru livrare. desigur ca ai cheltuieli dar nu blochezi bani in marfa, investitia cea mare ai facut-o la inceput in solutiil software si hardware care sunt in spatele unui procesator de carduri.

      00
    • @Iodi: Exista si in cazul procesatorilor de plati anumite provizioane (rezerve) pentru a compensa anumite intarzieri la plata prin diversi provideri. Cu alte cuvinte au si ei un „buffer” care nu e deloc mic.
      In plus, cheltuielile unui PSP sunt mai mari pe anumite planuri (salarii, mentenanta etc)

      00
  2. Ce inseamna „un mar stricat”!? Ce problema aveau?

    00
  3. Ai putea defini mai exact „ultimele luni”? In septembrie am fost la ei la un interviu si zau ca erau mai mult de 4 (iar oferta era destul de tentata, nu pareau deloc falimentari).

    00
    • știu de la cineva de luna trecută că rămăseseră 4 oameni și ăia își căutău de muncă prin alte părți.

    • @carco, am primit si eu o oferta de la dansii cu multe luni in urma. Faptul ca erau mai mult de 4 in birou nu inseamna ca erau angajati PayU neaparat. Unele firme ofera servicii de consultanta pentru PayU, un fel de body shopping. Angajeaza oameni si-i trimit la diferite firme. De exemplu Rinf practica treaba asta, angajeaza la ei pe PFA/carte si trimit oameni „onsite” in Bucuresti la Intel, ING, din ce stiu daca nu spun prostii au trimis si la PayU. Deci, ce ai vazut acolo, foarte posibil ca multi sa fi fost colaboratori si nu neaparat angajati.

      00
    • Doar ca stii prost. PayU are vreo 30-40 de angajați și simplul motiv pentru care închid piata din Ro este pentru ca nu e suficient de interesanta (vs. costurile de ajustare la legislația din Ro) asa ca se vor focusa pe alte piete.

      10
    • @cristi, ai fost la ei la sediu? Sau si pe ala l-au inchiriat special pentru mine, nush cate etaje in opera center? (Stiu personal mai mult de 4 angajati)

      00
    • Poate a lamurit treaba Alin cum este cu centrul de dezvoltare vs operarea platformei din Romania.
      Cum ar fi diferenta dintre cei 4 oameni din operational si cei 30-40 de colegi de-ai mei de la dezvoltare unde lucrurile merg bine.
      @Cristi intradevar exista colaborari cu Rinf dar putine. Majoritatea oameni sunt angajati PayU.

      00
    • @carco, cred eu e ca expresia folosita de mine „nu neaparat”, a creat interpretare diferita de catre amandoi. Eu m-am referit la o POSIBILITATE, tu ai luat afirmatia ca fiind o certitudine in care eu am incercat sa te contrazic. Nici vorba, ti-am oferit un punct de vedere, nu te-am contrazis. N-am fost la sediul lor. Interviul a fost telefonic, nu eram in Bucuresti.

      Referitor la comentariul meu, a fost un exemplu ca nu tot oamenii de acolo pot fi neaparat angajati in acea firma (prin aceasta justificare zic ca e POSIBIL sa nu fie toti angajatii firmei, dar cand zic ca e POSIBIL nu inseamna ca exclud varianta ta), cum nici eu nu sunt angajatul firmei de la biroul careia lucrez. Nu am afirmat ca PayU are doar 1 sau 2 sau 1000 de angajati, nici nu stiu cati are, ti-am dat un exemplu ca ce ai vazut tu la interviu, oameni la birouri, si nici nu ma intereseaza. Am afirmat ca POT FI SI contractori prin alte firme furnizoare de servicii acesteia, contractori distribuiti la sediu onsite pe diferite proiecte. Sigur, poti vedea intr-o cladire 1000 de birouri dar din cele 1000, 200 pot fi ai unor contractori ai unei firme furnizoare de servicii la care acestia sunt angajati. Poti sa inchei colaborarea cu aceasta firma in urmatoarea luna si ea tre sa-si ia oamenii sa-i mute in alta parte sau sa-i disponibilizeze. Tu, ca si client al acestei firme furnizoare de servicii de consultata, trebuie sa oferi spatiu consultantilor trimisi de aceasta, asta daca ii vrei la sediu tau fizic.

      00
    • @Boris
      Eu sper sa se concentreze pe alte piete. Daca se mai focuseaza sa nu ia foc.

      00
  4. De ce fug clientii de la payU? Din cauza ca au comisione de 2 ori mai mari ca mobilpay.

    + sa nu uitam de formularul ala idiot in a platii cu cardul, 16mii de rubrici pe care trebuie sa le complete clientul cand face o plata.

    00
  5. daca e asa cum zici tu – desi cunosc multi oameni la payU si nu a transpirat nimeni nimic pana acum- de vina nu poate fi decat managementul prost. Incepand cu executivii si continuand cu middle management.
    Stiu ca acum 2 ani parca au plecat 2 oameni de la ei din vanzari pentru ca li se fixasera targeturi imposibile si vroiau sa creasca deja comisioanele.
    Eu cred ca decaderea a inceput in momentul in care a plecat Orange de la ei. Orange, Vodafone, BlueAir aduceau banii in compania aia.

    00
  6. si nu cred ca RG le-a vandut un mar stricat- la momentul vanzarii, in 2010, ePayment avea monopol pe piata si o ducea foarte bine, aveau un produs excelent comparativ cu ce era pe piata. Cand s-au vazut la punga cu bani insa… Stiu cum se faceau promovari, ce oameni se aduceau in companie.
    Eu am „ales” sa raman cu Avangate, ceea ce pana la urma s-a dovedit a fi binisor pentru mine.

    00
  7. Pe scurt, ce s-a intamplat cu PayU Romania ca entitate juridica a fost un merger. Cine are timp, poate sa citeasca mai multe aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Mergers_and_acquisitions

    Printre altele, Wiki spune ca un merger: […] can help an enterprise grow rapidly in its sector or location of origin, or a new field or new location, without creating a subsidiary, or other child entity […]

    Cum se traduce asta in Europa Centrala si de Est? PayU foloseste o licenta unica (determinata de directiva europeana PSD) pentru a aborda comerciantii mari din toata zona si pentru a creste astfel business-ul.

    Aici poate pare confuz, asa ca va dau cateva detalii:

    A fost mereu neclara diferenta intre PayU Romania ca business de plati online si centrul de dezvoltare software din Bucuresti. Pe vremea lui Radu Georgescu cele 2 se confundau.
    In ultimii ani insa, centrul din Bucuresti ofera platforma de plati pentru mai multe tari, asa ca exista si doua entitati juridice: PayU Romania PSP si PayU Romania Services.

    PayU Romania PSP se uneste intr-adevar cu compania PayU SA intr-o miscare strategica prin care se doreste cresterea la nivel regional a companiei mama. Asta pentru ca pe piata locala, randamentul financiar nu a fost cel dorit si astfel s-a decis aceasta centralizare a activitatii operationale. Pana la urma, in business trebuie sa fii pe plus.

    PayU Romania Services in schimb continua sa dezvolte o solutie tehnica prin care trec miliarde de euro si serveste comercianti din 4 tari. Pentru asta, are nevoie de oameni buni care sa se alature echipei de ~40 de oameni :)

    00
    • Buna explicatia, Alin.
      Chiar daca, ne-am separat de ceva timp, tot sub numele de PayU Romania ne stie lumea si mi-as dori sa fie clar pentru toti ca centrul de dezvoltare este entitate separata.
      Ce se intampla cu platforma din Romania, cu faptul ca s-a renuntat la angajati, ca s-au salvat costuri nu are nici o legatura cu partea de development unde lucram pentru PayU Group global.
      N-as vrea sa popularizam idei neclare care afecteaza recrutarea… Avem nevoie de oameni buni!

      00
  8. NOU
    #24

    au mutat suportul pentru piata romaneasca in Polonia (au angajat acolo cativa romani initial si planuiesc sa creasca echipa), ii mai tin pe astia 4 in romani doar pentru ca sistemul IT folosit in Romania fata de restul tarilor in care opereaza este diferit si nu are cine sa ii faca suport. da, sunt fix 4.

    00
  9. a trebuit sa folosesc pe undeva PayU, era varza codul ala al lor.

    00
  10. „De asemenea, reorganizarea grupului urmărește suplimentarea capacității de inovare prin reducerea complexității și ineficienței și dezvoltarea automatizării și a tehnologiei.”
    […]
    „Angajații PayU Romania, în număr de circa 100, vor fi transferați la compania din Polonia în mod automat, prin efectul legii, potrivit datelor din planul de fuziune.”

    Presupun ca nimeni nu s-a obosit sa citeasca si articolul. Tipic! Mergem pe varianta care am auzit-o de la cunostiinta unei matusi, care sta pe scara cu verisorul unei doamne, care e sora cu fosta secretara din cladirea unde a avut sediul compania acum 10 ani. Cred ca e o miscare benefica pentru ei, pentru ca este mult mai simplu sa administrezi o entitate in loc de 10 (sa nu uitam ca face parte dintr-un grup international acum). Pe de alta parte, poate va roade curiozitatea si o sa cautati care e ponderea platilor cu cardul in Romania din totalul de plati si, surpriza, e aprox. 4.4% … una dintre cele mai mici din Europa. Asa ca da … tind sa cred ce scrie in articolul initial si nu rubrica publicitara a MobilPay.
    Multumesc pentru timpul irosit :).

    00
  11. Romania nu atrage pe aproape nimeni daca era de interes erau cel putin 5 procesatori mari de carduri, asa au fost 2-3 si acum mai e unul:mobilpay care si asta nu cred ca o duce extraordinar, bani ii face din sms-uri (eram o duce bine, a luat grosu banilor cand sa vandut in 2008 la fond, cred ca daca nu vindea atunci acum nu se mai vorbea de ei) la un rulaj de 1 milion de euro tu ca procesator ramai brut cu maxim 15000 euro, dupa poate mai aduci de acasa sa sustii, atata timp cat in romania 90 % din plati se fac cash(cine pune botul la vrajela ca se fac plati cu cardu de 30-40% doar pune botu, nu trecem aici platile cu cardu la mega cand ei de 5 lei covrigi) si piata e mai mica ca orice alta tara din UE nu are cum sa fie atractiv, poate peste 10 ani cand amazon va cumpara emag, nu asta spera toata romania?

    00
  12. Din postura de antreprenor, lucrez cu mai mult de 50 de furnizori saptamanal. PayU este cel mai rau dintre ei! De la client service si suport tehnic si pana la interfata tradusa/scrisa cu picioarele. Sunt atat de inconpetenti ca uita sa isi ia comisionul la o tranzactie si apoi peste 2 zile isi aduc aminte si comisioneaza mai mult o alta tranzactie ca sa le dea bine la final de luna. Sau ca nu stiu sa raspunda la mailuri, sau ca incaseaza sume fara TVA dupa o geolocatie care nu le functioneaza decat in 70% din cazuri

    00
  13. In primavara efectiv ma rugam de ei, prin emailuri, sa imi raspunda la mesaje despre ofertele lor. Dupa 2 luni de zile de trimis emailuri primesc un raspuns ca nu mai se ocupa cu platile prin sms. A fost o veste buna, pentru mine. Suport teribil de prost. Mi-am infintat o firma si nu-mi permit sa nu raspund unui client in 24 ore.

    00
  14. Ma, toate ca toate, dar ce ai cu Vector Watch?

    00
    • n-am și io unul :(

    • Vali, daca vrei ne putem vedea sa iti povestesc businessul Vector. Si businessul ePayment (ala de acum 5 ani, stii tu – marul stricat). De PayU nu mai stiu nimic. Putem sa povestim foarte multe, cu mare drag – fac asta cu orice jurnalist. Daca dupa aia vrei sa razi de bitcoin sau vector, sau sa crezi ca ePayment a fost un mar stricat este cool. Nu trebuie sa avem toti aceeasi parere. Dar sa spui asta pentru simplul motiv ca nu ai primit un ceas mi se pare cam naspa.

      00
    • o spun pentru că e părerea mea. și ceasul l-aș fi refuzat.

  15. Asta apropo de cati romana platesc cu cardul sau la livrarea comenzilor online, am avut niste cumparaturi prin ei, ok asa primele 3 ca dup’aia ma fortau pe 3D Secure.
    Bine fac setarea 3DSecure, banca, detalii chestii, ajung sa platesc la urmatoarea comanda si evident ca uit supercomplicatul cod de 3DSecure asa ca dau back in browser… tranzactie fail zice siteul, sunt trist dar imi revin cand vad email primit de la comerciant ce zice „multumim comanda vine in data X”. WAT?
    Ma mir, trece timpul, alta comanda, aceleasi scenariu, si ma tenteaza, dau back… succes, WTF!? Alta comanda ( acum de pe mobil ), back, succes… aaaaaaaaaaaaaaaaa

    Sun la ei „ah e vina bancii”, sun la banca „ah e vina procesatorului”…

    00
  16. Librapay ( de la librabank) au comisioane mai mici decât mobilpay…..
    Tocmai am renunțat la mobilpay din cauza comisioanelor mult prea mari

    00
  17. Bine ca e concurenta si ai de unde alege :). Pe de alta parte, nu cred ca vreunul dintre acesti procesatori va rezista daca nu vin cu ceva mai bun si mai ieftin. La un moment dat va intra unul mare gen PayPal si va rade tot.

    00
  18. cred ca nici la MobilPay nu mai lucreaza prea multi, au lorem ipsum in paginile de documentatie: https://www.mobilpay.ro/public/api-calls/ ??

    00
  19. Apai zoso, nu te supara, dar nici eu nu ti-as da un produs in teste. Tu imi scrii trei randuri si gata :)).

    00
  20. Te salut Vali,
     
    Nu am avut ocazia sa ne cunoastem, insa si aceasta poate fi o buna oportunitate. Incep prin a te invita, inca o data, sa ne faci o vizita, sa vorbim despre businessul PayU si orice te intereseaza sa stii despre comertul electronic, despre piata in care activam si, sigur, sa vezi ca avem mai mult de patru angajati si ca au unde suna clientii nostri.
    Pana atunci, lamuresc pentru tine si pentru cititorii tai procesul de reorganizare a grupului PayU prin care trecem in aceasta perioada. Este vorba despre regandirea intregii structuri de business la nivel global cu scopul de a creste afacerile regionale si a aduce beneficii inclusiv pe plan local. Mai exact, PayU Romania va fi „absorbita” in termeni de business de catre PayU Polonia, insa acest lucru nu schimba cu nimic organizarea locala: angajatii PayU isi vor continua activitatea la birourile din Bucuresti, lucrand la dezvoltarea de servicii financiare si solutii de business care vor fi aplicate la nivel national si regional, pentru grupul Naspers. 
    Da, aceasta centralizare a business-ului PayU s-a realizat pornind de la randamentul financiar scazut al pietei locale, dar si de la viziunea globala asupra afacerii a grupului din care facem parte. Pentru PayU Romania este o oportunitate de dezvoltare care se va reflecta si pe piata locala si, bineinteles, in randul clientilor nostri.
    Sunt onorat sa conduc „marul stricat”, asa cum tu l-ai numit, liderul pietei in acest moment si te invit sa discutam mai pe larg despre businessul nostru.
     
    Marius Costin, CEO si Director Comercial PayU Romania

    00
    • răspuns piaristic. și gol. clienților nu li se răspund cu zilele la telefon, dar „Este vorba despre regandirea intregii structuri de business la nivel global cu scopul de a creste afacerile regionale si a aduce beneficii inclusiv pe plan local”. yep.

    • Clientii carora „nu li se raspunde la telefon” au cumva suport inclus in contract? Imi amintesc de niste pachete care nu aveau suport telefonic pentru vendori. Posibil sa gresesc.

      00
    • Nu intentionez sa intru intr-o polemica aici si iti propun sa accepti invitatia mea de a discuta pe larg despre PayU. Cu acordul tau, te voi contacta pentru a stabili o intalnire.

      00
  21. Toate bancile si toti procesatorii sunt obligati prin directiva europeana https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32015R0751&from=RO sa reduca comisioanele la plata integrala cu cardul. Regula nu se aplica pt vanzatori la plata cu cardul in rate. Pana acum mobilpay ro si plationline ro au anuntat reducerea comisioanelor. Ceilalti cum ar fi euplatesc ro payu ro … probabil ca mai trag de timp sa mai castige niste bani din tranzactii pana la semnarea actelor aditionale cu clientii vechi. Dar in 2-3 luni comisioanele vor fi/ar trebui sa fie cam la fel la toti.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.