Părinții, mașinile și copiii la școală

O consecință directă a scoaterii taxei auto este că s-a dublat numărul de mașini prin orașe, pentru că, hei, acum toți avem mașină! Și văd în preajma celor două școli din zonă.

  1. toată lumea blochează o bandă ca să se dea jos ăla micu. nimeni nu vrea să mai meargă 50m și să o bage în parcare și nimeni nu vede legătura dintre aglomerație și opritul în drum. toți se plâng și toți fac le fel.
  2. femeia cu copii e cel mai periculos animal. chiar și cele care știu să conduc o fac într-un mod oribil. tăiat fața, întors pe dublă continuă, trecut printre pietoni pe trecere, nici o treabă, nici o străfulgerare. copilul meu e important, pe restul copiilor dă-i dracului, să îi protejeze părinții lor!
  3. am o vecină care, în loc să meargă 400m pe jos până la școală ca să ducă copiii acolo și apoi să se întoarcă pe jos acasă și să ia mașina, îi suie în mașină, oprește în drum, lasă copiii și apoi ocolește prin trafic ca să se ducă la serviciu. are o mașină specială, iese în evidență, de aia îi văd toată manevra. și da, merge la sală, că serviciul e din ăla de formă, că să îi dea impresia iubi că face ceva util și că Panamera aia n-a picat de la o combinație, ci a muncit-o ea.
  4. nimeni nu se uită la ce fac ceilalți șoferi. vezi cinci în fața ta că nu dau prioritate unui pieton, că semaforul e defect și pietonul stă pentru că știe că nu are prioritate acolo, e cazul să oprești tu mașina pe verde ca să îi dai!! s-a schimbat un sens unic? nu contează, forțează intrarea pe strada aia, că sigur ăia care îți fac semn că ești prost n-au dreptate
  5. încă o dacă, logica minimă spune că, dacă vii într-un oraș, te adaptezi. vezi că nimeni nu circulă ca un dement, cu muzica dată tare non stop, poate ar fi cazul să lași aerele de Bacău, Brăila sau de Ploiești și să înveți să te porți civilizat. mențiune specială pentru domnișoara Nicoleta din Bacău (are număr BC-XX-NKL, dacă nu voia să știe toată lumea cum o cheamă, mă gândesc că nu făcea asta), care deja și-a bușit o dată Benzul pentru că vorbea la telefon, și nu se lasă deloc, conduce aiurea, nu e atentă, parchează peste tot, vorbește la telefon constant.
  6. o mămică m-a întrebat dacă am pățit ceva la mașină, ca venisem pe jos să iau copilul. i-am zis că am venit pe jos, să mai luăm aer și să facem mișcare. sper că n-a crezut că sunt sărac.

 

sosea-6

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

89 comentarii

  1. Eu am mai spus ca vom ajunge precum o tara bananiera daca nu cresc taxele grosolan pentru posesorii de auto: poti cumpara o masina de doamne ajuta la doar 4k euro. Se vor bloca toate orasele. Nici geniul infrastructurii de pe mapamond nu te poate salva.

    00
    • Defineste „cresterea taxei grosolan pt posesorii de auto”.
      Te va surprinde, dar majoritatea masinilor SH, aduse dupa scoaterea taxei, sunt cele pana in 4000 euro.

      00
    • Confirm. Am luat acum 3 ani masina cu 4000 de euro. In afara de cateva probleme minore si intretinere regulata, merge brici. In schimb, sub 2000 de euro deja te risti grav.

      00
    • Am doua masini sub 1500E care rup asfaltu si nu au ici o problema. Probabil tine de intretinere? Anvelope noi? REvizii la timp?
      A si inca o chestie, mai ….fiabile ca masinile noi?
      Zic si eu nu ma pricep…

      00
    • pai si ce nu e clar ? sa puna taxa 500lei/an nu 80lei cum e acum si sa vedeti ca aia care isi aduc tigai cu roti n-o sa mai aduca ca nu-si permit sau li se va parea mult impozitul de 500

      00
    • Fiabile pot fi ca masinile noi, daca le intretii. Problema e ca in timp cresc costurile de intretinere: schimbat distributie, schimbat discuri de frana, schimbat ambreiaj, capete de bara, etc. Toate astea le poti considera consumabile. Motor, cutie de viteze, etc, tin sute de mii de km daca te porti frumos.

      00
    • Masina mea are 15 ani si a costat 1500 eur. Merge ceas si va mai merge ceas inca 15 ani, lejer.
      Dar da, in Romania ar trebui sa creasca taxele de vreo 10 ori asa, cel putin.

      00
    • @Geo: eu zic sa creasca taxele atat de mult cat sa nu iti permiti tu masina.

      00
    • Ca sa explic putin mia bine ca se pare cei care au dat minusuri nu au inteles exact ce am vrut sa spun. Deci am avut masini scumpe care s-au stricat de la DSG-uri la turbine si alte chestiuni ce nu ar trebui sa se defecteze ca… e masina scumpa.
      Apoi am cautat masini fiabile cu istoric de fiabilitate, nu conteaza ca sunt vechi, am vrut sa fie intretinute si km putini (100-150k maxim, nu 500k dati inapoi la 140k) si se pare ca functineaza mai bine decat cele scumpe anterioare. Plus sunt ieftine si ieftin de intretinut iar ca alt argument in Bucuresti nu merita alt tip de masina si ca sa dau si exemplu – Vectra B 1.8 benzina, 110k reali, varianta full, merge totul pe ea -1500E, nu as da-o pt nimic nou decat daca e gratis :)

      00
  2. Dude, despre ce vorbim aici? La mine unde dau cu sapa am un exemplu elocvent:
    Tanar, 30 si ceva de ani, prefera sa mearga 300 m, da, fix 300 m, cu masina de unde locuieste pana la poarta fabricii. De ce? Pt ca la ora 3 cand iese sa poata merge cu muzica la maxim spre casa printre lumea care iese, pt ca asta considera el supremul arogantei.

    00
    • Te rog sa stai sa-l filmezi zilnic si sa ne areti si noua. Povestea asta am auzit-o in 500 de variante. E o prostie pe care o debiteaza orice roman. Asa ca te rog sa filmezi timp de o saptamana ca sa ne demonstrezi. Altfel mananci cacat!

      00
    • Are dreptate Daniel, nu exista in Romania cocalari care merg pe distante scurte cu masina, cu muzica tare, pentru a impresiona oamenii. Astea sunt mituri.

      00
    • Incearca sa nu mai fii dobi realizand cum e sa stau sa filmez un alt dobi incercand sa conving un dobi sa nu mai fie dobi.
      Nue boss, ai dreptate, e o conspiratie.

      00
    • Nu-s cocalari in Romania cine a zis asta? Sa mearga cu muzica tare 300m nici pomeneala.

      00
    • Dap, dap. Aici toti suntem destepti, niste exemple pentru societate. Cu exceptia lui Baxt care, in loc sa munceasca si sa-si vada de viata, se uita dupa tipul „care merge 300 de metri pana la fabrica cu masina”. Imi dau seama cat de ocupat esti in viata daca ai avut timp sa masori si distanta. Am senzatia ca unii cauta cocalarii doar pentru a se simti ei mai bine ca persoana.

      00
    • Preafericite Daniel, cand faci acelasi drum de peste 12 ani la job cunosti fiecare pietricica.
      Ia zii, in 300 m tu ii dai a treia, ca te vad un connaisseur. Dani Mocanu much?

      00
    • Daniel, sa nu ne intereseze de cei ce prefera sa ocupe aiurea locuri de parcare pt arogante proprii, de cei ce dorm pe banda a doua, de cei ce nu semnalizeaza, zic sa ne vedem de viata noastra.
      Este fix logica de cocalar ce se simte jignit cand este pus in oglinda „si care e problema ta”
      De fapt, care e problema noastra ca se aduc gioarse din afara, ca nu sunt locuri de parcare, zoso care e problema ta cu postul asta, nu ai treaba-n beci sa iti vezi de viata ta?
      Daniel, e trist ca sunteti multi.

      00
    • daniel, tu realizezi ca sunt oameni, mai ales printre aia cu bacul luat pe bune, care pot estima cu precizie destul de ridicata o distanta doar din priviri?

      00
    • thebblack-ai citit comentariul lui baxt? Daca da, te rog sa te pedepsesti singur pentru ca esti analfabet functional.

      00
    • Baxt, nu m-ai inteles. Probabil sunt si eu analfabet functional ca thebblack care estimeaza cu precizie. Probabil e singurul om din lume care face asta. In fine, nu stau sa ma cert sau contrazic cu tine. Ai dreptate, sunt preafericit, ascult dani mocanu, mi l-am si tatuat. Sunt si cocalar si sunt multi ca mine.

      Daca am ratat ceva nu ezita sa-mi scrii.

      00
    • analfabetule functional, dupa cum te autointitulezi cu mandrie, ia de aici, baga cu lamaie…

      in comentariul lui baxt exprimarea aia cu „fix 300 de metri” era o figura de stil pentru a sublinia distantele extrem de scurte pe care unii tin sa le parcurga cu masina si nu o exprimare exacta a distantei, adica daca aia merg 300.01 metri tot comentariul devine invalid.

      si din nou analfabetule, dar de data asta probabil nu doar functional…

      ESTIMÁ, estimez, vb. I. Tranz. A evalua (cu aproximație), a aprecia mărimea, valoarea etc. pe baza unor date incomplete

      PRECÍZIE s. f. 1. Faptul de a fi precis, calitatea de a măsura, de a determina sau de a indica precis; exactitate. ◊ Loc. adj. De precizie = (despre aparate de măsură) foarte exact. ♦ !!!!Eroare maximă care se admite la efectuarea unui calcul, a unei măsurări, a unui produs!!!!. 2. (Rar, la pl; în forma preciziune) Lămurire, informație precisă; precizare.

      adica da, orice estimare are o anumita precizie.

      00
    • Thebblack, nu te mai obosi sa-i explici cum e cu „figura de stil”, realizezi ca musiu isi imagina cum stau eu sa măsor cu rigla distanta si mai apoi vine problema : „mânci cacat ca nici nu era la maxim, era la volum 28”. „Dovedeste!”
      Serios acum, dau un exemplu de caz cu „ocupa parcarea aiurea” si ne „muim” in zece comentarii ca ala nu merge fix 300 m.
      C’moooon…

      00
    • thebblack, esti dobitoc si iti demonstrezi singur ca esti prost. Sper ca ai citit ce inseamna a estima si ce inseamna precizie. Probabil de aia se agita si baxt, ca el vorbeste doar in „figuri de stil”. No, ca sa intelegi mai bine, eu stiu precis ca esti prost. Daca estimam ca esti prost, poate mai aveai o sansa sa ma contrazici.

      00
    • @Baxt, din experienta mea, te complici aiurea si pierzi timpul. In astfel de cazuri, mai multe comentarii nu rezolva problema pentru ca nimeni nu vrea sa asculte parerea altuia, ci doar cum sa combata acea parere. Zici ceva din experienta, apare cineva care zice „minti, nu exista asa ceva”, desi tu faci lucrul ala toata viata si desi acea persoana nu numai ca habar n-are ce vorbeste, n-a trecut prin asa ceva dar nici macar nu e capabila sa-si imagineze ca ar putea fi posibil. In astfel de cazuri, parerea mea e ca cel mai bun raspuns e sa nu nu continuii. Ala o sa creada ca ti-a zis-o, o sa-l gadile la neuron 5 minute si asta e. Economisesti timp si energie. Astfel de persoane, nefiind capabile sau deschise sa inteleaga despre ce e vorba, singura lor preocupare ar fi „care ar fi replica urmatoare sa i-o zic sa-i demonstrez ca e prost”. Sau tu povestesti o experienta de viata sperand ca ar putea ajuta mai departe, si vin apar altii cu „analfabetule, care ai votat pe Firea”. Si pleci de la un subiect si prin flame ajungi la total alta discutie aiurea si se pierde esenta mai ales daca subiectul e foarte important. Si nu ajuta. Tocmai, din respect pentru alte persoane care sunt interesate de acel subiect, cel mai bine nu continui, pentru a pastra totusi ideea. In astfel de situatii eu ma intreb simplu „am vreo treaba cu ala sa incerc sa-l conving? E vreo persoana cu care trebuie sa traiesc o viata intreaga sa incerc sa-l educ? Ii sunt dator cu ceva? M-a ajutat cu ceva? L-ar ajuta cu ceva sa stau sa ii desenez? Ar fi deschis si doritor sa inteleaga? E subiectul atat de important incat sa merite sa iti risipesti energia si nervii? Are acea persoana o reputatie de preastralucit? E cunoscut cum ii merge mintea de fiecare data avand tot timpul niste pareri pline de intelepciune?. Daca raspunsurile la intrebarile astea nu-s asa promitatoare, nu te baga mai departe. Imagineaza-ti ca e ca si cum incerci sa discuti cu Mircea Badea.

      00
    • :)) exact cum ziceam, analfabet pur si simplu, adica nu stie sa citeasca, dar isi exprima opinia. daniele tata, batraneste, ai definitia scrisa negru pe alb. citeste acolo: „eroarea maxima care se admite la efectuarea unei masurari”.

      00
    • Good point Cristi

      00
    • Cristi, îmi place că ambii ți-au dat dreptate.

      00
    • Cristi, îmi place că ambii ți-au dat dreptate. Oare de ce?

      00
  3. Dar de ce trebuie dus copilul la scoala? Eu prin clasa a 2-a, ma ducea bunica-mea la scoala, pana intr-o zi cand m-am saturat si am fugit inainte. Din ziua aia m-am dus singur. Cum ziceai de vecine cu panamera, 400m nu se justifica nici macar sa te duci cu ei, dar sa ii duci si cu masina? Daca e mai departe, urca-i fundul in autobuz si se descurca. Mai interactioneaza cu o colega, mai vede cum e sa te descurci singur. Asa ce faci? Ajungi sa il duci si la facultate cu masina si sa ajunga in final un inadaptat?

    00
    • Pai dc citesti punctul 2, 4 si 5 si ar mia fi cateva iti dai seama de ce duci copilu la scoala cu masina si ai grija de el in principiu. SI eu ma jucam cand eram mic in mijlocul drumului pe ditatmai strada in Bucuresti pe care acum o traveersezi facandu-ti cruce…

      00
    • pt ca acum 20-30 de ani era fix ca acum mai ales in mijloacele de transport in comun. eu ma duceam cu 66 si 135 la scoala. tin minte ca rar stateam in picioare, aproape mereu gaseam loc. acum in 66 si 135 abia ai loc sa te urci. nu stiu copilul tau de clasa a 2a cum este dar daca te uiti pe strada ai sa vezi ca nu sunt f infipti si cand vine un meltea si -I da un cot o sa zboare cat colo in ratb. nu zic sa mergi sa-l duci cu masina neaparat dar nici nu prea mai merge sa-l lasi de capul lui ca acum 20-30 de ani.
      eu o duc pe fimea pe jos la gradinita pt ca daca m-as duce cu masina as ajunge apoi prea devreme la munca si nu-mi convine asta ca oricum plecarea seara e la 18 si nu mai devreme. asa ca prefer s-o duc de mana pe jos apoi ma intorc sa iau masina de acasa

      00
    • Nu ai copii, nu? Ca atunci ai sti ca e trafic infect, ca e o loterie sa traversezi o strada (si pe jumate crima sa lasi un copil singur sa faca asta), ca sunt caini vagabonzi si alte patrupede cu 2 picioare, ca etc.
      Toate astea nu erau in urma cu 15/20/30 de ani.

      00
    • Vorbește cu o colegă pe facebook, de pe bancheta din spate. Îți poți da seama după pantalonii pe care îi poartă băieții, de ce trebuie duși cu mașina la școală. Pun pariu că tu nu mergeai în colanți.

      00
    • Nu stiu in ce oras esti tu, dar in Brasov fata de acum 15-20 de ani cand am facut eu scoala e muult mai bine. Maidanezi am mai vazut doar uneori noaptea si nu agresivi. Smecherii si borfasi au cam disparut, traficul sa zicem ca ar fi o problema. Dar cand iti duci copilul la scoala pana la 18 ani, nici nu o sa invete sa treaca strada singur. Eu chiar stau langa o scoala, aceeasi la care am fost si eu.
      90% din copii sunt niste speriati de bombe, cu telefonul in mana, asteptand sa vina parintii. Eu la 8 ani imi incalzeam mancarea singur, ma trezeam si ma culcam la timp singur, faceam teme singur.
      True story auzita acum ceva timp la scoala cu pricina: la 30 de minute dupa ce incep orele ajung doua mame sa-si lase odraslele. Una razand catre cealalta: credeam ca eu ajung ultima, nici n-am apucat sa-i pun pachet, i-am luat un sandvis de la benzinarie. Asta luni dimineata, dupa ce probabil duminica ajunsese acasa la miezul noptii.

      00
    • Pe vremea respectiva nu erau un milion de masini pe strada si nu se circula atat de bezmetic. La noi scoala este la 200 de metri de bloc. Si tot intentionez sa o duc de mana macar pana trece strada aglomerata ce trece prin fata scolii. Pentru ca prefer sa pierd 20 de minute din timpul meu pretios decat sa o aduc bucati acasa.

      Acum suntem la faza gradinita, care si ea e aprox. aproape (sub juma’ de km). Stie drumul, ca pe acolo plimbam si cainele, dar tot nu o las sa vina acasa singura, desi nu ar avea probleme de orientare. Cat e vreme ‘uscata’ mergem pe jos, asa mai face si miscare, cand va fi ploaie nasoala, probabil luam masina sau o umbrela teapana.

    • din perspectiva mea… acum 15, 20 de ani, cat am fost in liceu + facultate situatia era cel putin la fel de tragica. legea era mult mai putin aplicata iar aglomeratia fiind mult mai mica si vitezele era mult mai mari deci sansele de accidente grave ceva mai mari.

      ratb-ul… era o gluma sinistra. 1, 34, 51, 33, 14, 16, 40, 101, 135, 133, 335, 123, 311, 104, 70, 79, 92. sunt liniile pe care le foloseam cel mai frecvent. si nici macar una nu era respirabila. superaglomerate si pline de golani si hoti.

      iar in ce priveste cainii… erau cate o haita la fiecare scara de bloc.

      asa ca tare imi doresc sa imi explice cineva cum e mai periculos acum ca atunci.

      00
  4. Hai, ma, ca nu e toata cantura Bucurestiului chiar asa… Doar partile care conteaza.

    00
  5. Ba da, esti sarac. Am dus copii cu tramvaiul la scoala, am mers cu tramvaiul/pe jos la serviciu si acasa ca sa mai fac miscare si ca era evident/deranjant ca in trafic 80-90% din masini au doar sofer si atit. Toti au spus ca sint sarac, zgircit in cel mai bun caz. Asta si suprapus cu faptul ca am pretentia sa se tina orele la scoala din prima zi si pina in ultima zi, respectiv sa se tina orele si in vinerea mare, mica, de sf. Parascheva, Dumitru, etc , cu faptul ca nu dau bani de fondul lui peste, nu dau plicul, etc a dus la ştampila de comunist sarac/zgircit.
    Ce mai, devenim minoritari si riscam excluderea la periferia societatii.

    00
    • „Esti un element periculos si disturbator al ecositemului scolar si trebuie aplicata o pedeapsa exemplara in cazul tau porc neocapitalist”…cum ar zice Ion Iliescu daca era presedintele comitetului de parinti.

      00
  6. Noi nu suntem de vina, altii ie. Xenofobia asta ardeleneasca la foc mic nu cred ca o sa duca la ceva bun.
    Ce aere ai vazut tu la masini de Braila, Ploiesti, Bacau spre deosebire de altele?

    Sunt nascut la Ploiesti, scolit la Brasov, invatat meserie la Sibiu si in campul muncii momentan in Bucuresti.

    Te asigur ca aceeasi densitate de cocleti bastinasi, nu alogeni, gasesti in fiecare provincie.

    00
  7. NOU
    #45

    Pai s au adaptat toți după aceeași logică și d aia opresc în buză. Părerea mea e că, până să se auto educe, oamenii trebuie „ghidati” un pic, adică trebuie constrânși să o facă. Amenajat o parcare de 10-20 mașini în fața școlii cu preț prohibitiv. Parcat intre anumite ore pentru ptr un preț mare și durată scurtă. Apoi amenajat altă parcare eventual gratis mai departe (despre care zici că există)
    Dacă politicul e deja băgat în conducerea școlilor nu ar strica să-și pună și osul la treabă un pic, chiar nu înțeleg de ce nu vrea nimeni să muncească, sa întreprindă ceva util.. Cred ca le ar fi tuturor bine, situații win win văd eu

    00
  8. Eu nu prea inteleg moda asta cu dusul copiilor la școală. Nu ar trebui să se fie in stare sa ajunga la scoala singuri ? În generația mea cred ca erau 1-2 copii care sa fie dusi de părinți, cei mai inapti
    Apoi ne întrebăm de ce la 30 de ani stau in 2 camere cu părinții……

    00
    • pentru că, de obicei, duci copilul la altă școală, mai bună, decât aia lângă care stai.

    • Sunt de acord cu RobertN…cand eram scolarita ai mei mi-au facut vant pe jos inca din clasa a 2-a….scoala nefiind in cartier:) credeti ca ei nu erau plini de griji ca mi se poate intampla ceva pe drum? ba da. dar ma instruiau frumos si asta era situatia. Aveam de traversat treceri de pieton, luat autobuz etc etc. sincera sa fiu, cei care erau adusi de parinti la scoala pe vremea respectiva erau de rasul curcilor printre noi….

      00
    • Si nu exista metrou/autobuz/microbuz/etc ? Cu metrou/tramvai ajunge chiar mai repede.

      00
    • pt ca eu cand ma duceam la scoala acum 20 de ani nu era nici o masina pe strada aia pe care o traversam si unde seara faceam doua porti si jucam fotbal fara sa ne deranjeze cineva iar acum se circula intens acolo ca se ocoleste o artera aglomerata si in general soferii nu prea opresc la treceri sa lase copii sa treaca. mortii lor. trec cu fimea pe trecere si-mi ingheata sangele in vene ca toti vin cu 60-70 si opresc nervosi in buza trecerii. de aia ducem copilul la scoala de mana…

      00
    • pai daca duci copilul la o scoala mai buna inseamna ca si el e ceva mai competent. adica se poate duce singur.

      00
    • Cand eram eu copil pe strada pe care locuia bunica-mea trecea o (una) masina pe saptamana, poate 2. Acum trec zeci pe zi. Plus ca au refacut drumul, iar cel principal e blocat de semafoare, trec unii ca la raliu.
      Tot pe vremea aia in blocul in care locuiam o singura familie avea masina, azi au toti. E un orasel minuscul de provincie, nu exista semafoare, ultima oara cand am fost si am iesit la cumparaturi am stat la trecere pana m-au uitat sfintii asteptand sa opreasca cineva. Chiar si cea mai turbata trece nesemaforizata din Bucuresti as fi trecut 5 masini mai devreme.

      00
    • maxp esti prea sensibil, nu omoara nimeni copii pe trecere

      00
    • @Flat – you must be joking

      00
  9. Centura orașului Niș din Serbia. (Niș e cât Brașovul iar Serbia nu e țară UE, dar are 800km de autostradă).
    https://www.youtube.com/watch?v=ZMBZLv8WYJE

    00
    • Şi când te gândeşti că la ăia nu s-a oferit UE să le facă autostrăzi pe gratis…asta e mai dramatic, că noi le-am putea face pe gratis…cu condiţia să nu se fure.

      00
  10. Or fi scoli mai bune si mai departe , dar cred ca daca continui sa-ti duci copilul la gimnaziu sau liceu cu masina , deja ai tu o problema.

    A, ca e greu ca trebuie sa ne trezim mai de dimineata, e frig , trebuie luat abonament la mijlocul de transport in comun..e cam neplacut.

    Astept cu infrigurare si data de 1 Octombrie sa inceapa si facultatile, sa fie tacam complet.

    00
  11. 5. tu ziua mai ai si treaba sau doar urmaresti mamicile prin oras?
    6.saracule!!!!

    00
  12. As adauga la scoaterea taxei auto si pretul deosebit de ieftin la benzina chiar si cu acciza inclusa in pret. Acum o alta intrebare si mai pertinenta, nimeni nu s-a gandit ca ar fi mai eficient, daca n-ar fi copilul si masina, respectiv copii si masina?

    00
  13. Mai zi-ne și nouă mai multe despre cazul vecinei cu Panamera. Ce binoclu folosești, ce metode aplici ca să nu-și dea seama că e urmărită, chestii de-astea utile.

    00
  14. Asta inseamna educatie, daca i-ai filma si ai pune video-ul pe net poate s-ar simti de rusine.
    La sfarsit ma asteptam la o poza cu Brasovul nu cu Bucurestiul.

    00
  15. Toate astea se intampla pentru ca politia lasa. Nu sunt agenti, si nu au „balls” ca sa dea vreo 100 de amenzi pe zi pentru asta; indiferent daca conduce Opel sau Porsche, legea sa fie lege pentru toti.

    00
  16. Neavînd copil pe care să îl duc la școală, dar avînd privilegiul unui garaj al unor prieteni, am început să folosesc mașina cam o dată pe săptămînă în oraș, sau cînd ies afară, restul, bicicletă. Și pînă în centru fac cam 20-25 de minute, în funcție și de direcția vîntului.
    Pentru ăștia care au luat-o razna cu condusul, singura soluție este o intervenție mai dură și susținută din partea poliției rutiere. Există și transport în comun. Următoarea soluție, cel puțin în Cluj, este regîndirea traseelor transportului în comun, că tot adusei vorba. Sînt cîteva școli mari ocolite de autobuze și troleibuze, deși Clujul este un oraș tipic pe albie de rîu, între două văi. Orașul s-a dezvoltat pe axa est-vest, dar pe strada Avram Iancu, de pildă, nu circulă nici un autobuz, deși în zonă sînt 7-8 școli sau licee.
    Dar asta nu se va întîmpla prea curînd. Vorbim de autobuze electrice, dar directorul companiei de transport este un dinozaur rămas nu se știe de cînd, probabil de pe vremea lui Funar. Iar idioții de la serviciul de circulație din primărie sînt niște pupincuriști și sinecuriști retardați utili doar ca să îi aducă ode lui Boc.

    00
  17. hai sa nu generalizam, Pomohaci lasă copiii in parcarea de langa scoala

    00
  18. „O consecință directă a scoaterii taxei auto este că s-a dublat numărul de mașini prin orașe, pentru că, hei, acum toți avem mașină”
    asta e o afirmație factual falsă. singurul lucru care a crescut este al numărului înmatriculărilor în românia (și s-au distrus cu ocazia asta multe afaceri prin bulgaria) cu 80% față de anul trecut. asta înseamnă că sunt cu vreo 2-3% mai multe mașini decât dacă se păstra taxa. iar acest 2-3% nu se vede în orașele mari, unde, în general, se adună partea superioară de avuție din românia. asta pe de o parte. pe de alta, știrile despre orașele aglomerate nu e veche doar de câteva luni, ci de ani. deci problema e în altă parte, evident. și, culmea, nu e în numărul de mașini (avem pe departe cel mai slab nivel de motorizare din europa), ci în infrastructură și în dinamica popendulației urban – rural.

    00
  19. Eu locuiesc in Bucuresti, exact langa o scoala, iar punctul 1 descrie perfect ceea e vad in fiecare dimineata. Partea nasoala e ca pe starda respectiva sunt doar 2 benzi, iar strada nu e cu sens unic, prin urmare, una din benzi e blocata continuu. Dupa cum spune si Vali, e ciudat ca nimeni nu face legatura intre opritul aiurea si aglomeratia de pe strada respectiva.

    00
  20. Boss, s-a anunțat noul “timbru de mediu” pentru 2018. Ai ratat ocazia să mai înjuri puțin 😁

    00
    • Sa nu avem surpriza sa fie o crestere substantiala la impozit de la anul. Pe principiul „lasa-i sa aduca apoi sa avem noi grija sa tragem bani la buget”.

      00
  21. Parintii romani isi duc plozii cu masina ca sa se vada ca au masina. Altfel ar face lobby pentru ca sa existe un autobuz al scolii care sa stranga elevii. S-ar face economie si la bani si la timp.

    00
  22. Vezi ca vecina cu panamera iti citeste blogul si iti era fana pana azi cand a citit articolul :)

    00
    • Eu cred ca urmatorul review la o masina aici va fi la…………..PANAMERA…………..si vom sti a cui e fara sa citim review-ul:)))))))))))))))

      00
  23. e o combinatie de tzopism -parvenitism romanesc cu incapacitatea edililor de a asigura un transport public decent; de ex. azi dimineata am experimentat din nou apropierea umana extrema in metroul catre zona corporatRista Aurel Vlaicu-Pipera ….am reusit sa ma urc in al treilea tren , la Unirii…

    00
    • Ahahahahahahahahaha
      Tu te plângi de metrou?
      Auzi, al treilea tren….si cat de des veneau? La 30 min unul de altul? Cred ca la 2-3 minute.
      Furat world problems…auzi, pipera-aurel vlaicu. Tu nu stiu in ce tara traiesti? Metrourile la orele de varf sunt cea mai mica problema a transportului public in romania

      00
  24. Stii de ce e mizeria aia de centura cu gunoiul ala de intersectie din poza? Pentru ca: https://www.realitatea.net/firea-da-salarii-de-multinationala-in-pmb-un-rau-ireversibil-facut-bucurestiului_2107497.html

    00
  25. Se pregateste o noua taxa de mediu. Si e normal, este complet ilogic sa aducem toate vechiturile in tara dupa care sa alocam bani de la buget ca sa le casam
    https://stirileprotv.ro/stiri/financiar/revine-taxa-de-mediu-impozitul-mixt-pe-care-il-pregatec-te-statul-pentru-c-oferii-romani.html

    00
  26. Toti care merg cu masina la serviciu o au mica.

    00
  27. Masinile ar trebui sa se taxeze proportional cu tarile civilizate. De exemplu in Germania cea mai ieftina asigurare obligatorie costa 1.000 euro pe an, nu zic sa fie asa si in Romania dar un 300-400 euro tot ar trebui sa coste. Pt ca sunt prea multe cazane pericol public care incurca traficul degeaba.

    00
    • Asta o rezolvi din itp, nu din asigurare. Or itp-ul la noi se face cum se face. Mai vin baietii de la rar in control prin statiile itp, cazanul este respins la prima inspectie, scapa la a doua fara nici o interventie, ca si cind ar fi nou.

      00
    • Tu te-ai născut în ţara potrivită dar perioada nepotrivită.

      România este pe ULTIMUL loc la maşini/cap locuitor. Ultimul. Departe de oricine altceva în europa în afară de bulgari.

      Problema NU sunt prea multe maşini, problema este INFRASTRUCTURA.

      Din punct de vedere al numărului de maşini pe oră, centura de nord a bucureşti e la aproape jumătate din capacitatea unei autostrăzi. Şi asta merge pe 1 singură bandă pe sens, ceea ce ar face şi cea mai banală autostradă să pară pe jumate plină deja.

      Nu e vorba deloc că sunt prea multe maşini, dar infrastructura care face toate maşinile să se înghesuie pe foarte puţine străzi dă impresia asta.

      00
    • anul trecut asigurarea la un scenic 1.6 era 1500 lei

      00
  28. Lasă dom-le Oradea în pace, că-i plină de ardeleni înceți la minte și de bozgori șovini.
    Nu mai tot pomeni de orașul ăla.

    00
  29. NOU
    #89

    punctul 1 e valabil de multi ani
    la punctul 6, ori era o milfa, ori voia sa-ti vanda ceva

    Anyway, nu se mai practica mersul elevilor la(de la) scoala, fara parinti ? e prea hipsteresc ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.