Cum vi se pare accidentul ăsta?

Avea dreptatea într-o mână și copilul în cealaltă? S-a aruncat pe trecere ca proasta, cu un copil dupa ea? Primarul simte ceva, că n-a făcut o centură ocolitoare?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

172 comentarii

  1. O inconstienta ce și-a ucis copilul probabil . Dacă Supraviețuiește mămica ar tb închisoare pe viața

    00
    • Ca prin minune, n-au suferit traumatisme severe. Dar soferul este acuzat ca nu a acordat prioritate pietonilor si e cercetat penal pentru vatamare corporala din culpa

      00
    • Ii fute serviciul, zenul, dar cu o filmare de genul si un proces scapa cu NUP.

      00
    • Neadaptarea vitezei la tampitii de pe drum!

      00
    • Femeia e o proasta!
      Ii doresc totusi insanatosire grabnica si ei si copilului.

      00
    • La sub 90 zile de îngrijiri medicale e oricum clasare la dosar încă de la parchet. Nu ajunge la nicio judecată.

      00
    • Vina apartine amandoura,mai putin copilului,Dumnezeu sa-l ierte.
      Tiristul :
      In apropierea unei treceri nesemaforizate SE REDUCE VITEZA,din imagini pare sa aibe mai mult de 50 km la ora, dar asta o vor stabilii expertii.

      Doamna pieton, VALABIL PENTRU TOTI PIETONII :
      La angajarea trecerii pe o trecere nesemaforizata te opresti,te asiguri ca participantii la trafic au oprit apoi treci.
      Oameni buni ( pietoni ) nu va mai aruncati pe trecere, poate e un betiv la volan,poate e un drogat la volan,poate e neatent, POATE CEDEAZA FRANELE (am patit-o cu un camion mai mic) ,poate e gheata si pur si simplu aluneca si nu poate opri masina , cu toate ca in conditii de iarna masina se circula incet ,poate patina ca o sanie ,sunt N motive pentru care o masina nu opreste.
      Pentru sofer e simlu in genul asta de accidente,cel mult intra la puscarie dar pietonii mor,vad ca trag si pe altii dupa ei, sau raman cu sechele grave

      00
    • Acum am vazut ca nu a murit nimeni
      Mie imi aparea pe yahoo ca a decedat copilul

      00
    • Tirul nu a depasit trecerea cu mai mult de 10m, eu zic ca nu aveam viteza ca nu prea opresti 40 de tone la 50km/h in 15m

      00
    • @Zanghe: vezi tahograf si ce inseamna. La asta s-au uitat sigur si politistii, sa vada daca nu conducea de prea mult timp, sa nu fi fost obosit, si cu ce viteza mergea in localitate.

      00
  2. In apropiereea trecerilor de pietonij vit.maxima nu trebuie sa depaseasca 30 km/h. Camionul avea in jur 70 probabil asa incat soferul este total vinovat.

    00
    • la 70km/h cum zici tu, nu frana in cativa metri. camion de 40 to
      nici 30 nu avea, dar nici 70

      mamica ar trebui arestata pt tentativa de sinucidere (daca exista) si tentativa de omor asupra copilului… la cum s-a aruncat

      00
    • Daca un tir, chiar si gol, opreste de la 70 la 0 km/h in 5 metri…

      00
    • Nu contesta nimeni ca ala mergea prea repede, dar aceeasi lege zice si ca nu ai voie sa traversezi in fuga. Si nici nu a inceput traversarea fix pe la trecere. S-a aruncat pur si simplu pe sosea. Ala vazut ca nu-i nimeni in dreptul trecerii (ea era la vreo doi metri) si i-a dat talpa sa treaca inainte sa ajunga cineva la trecere. Apoi ne gandim ca probabil tirul ala are cel putin vreo 10-15 tone si nu franeaza ca un autoturism. Sa sari asa pe sosea in fata lui e pur si simplu sinucidere.

      00
    • NU avea 70 in nici un caz, uita-te cit de scurta e distanta de frinare (mai mica decit lungimea camionului). Mai mult, soferul a anticipat bine ca femeia va trece, pardon… se va sinucide.
      Un utilaj de marimea asta face si zgomot. Oare respectiva chiar nu a auzit nimic?

      00
    • @Alex are o capacitate de 40 de tone. Poate lăsase deja marfa si să fi fost gol?

      00
    • Dar de faptul că pietonii înainte de a se angaja în traversarea străzii pe trecerea de pietoni au obligația de a se asigura, nu ai auzit?

      00
    • @IonutO: autotrenul are masa maxima autorizata undeva la 40 de tone (44 daca e cu container pe el). Capacitatatea maxima depinde cate axe are remorca, 18 tone (2 axe), 24 de tone (3 axe).

      @Catzavencu (Simona Tache cumva?!): la 70 km/h necesita cam 50m sa franeze complet. Ala din video aproape a inghetat aproape pe loc (maxim 15m distanta de franzare), deci avea pe undeva la 40 km/h cand a inceput sa franeze.

      00
    • @Anto Merci!

      00
    • @Alex: „Ala vazut ca nu-i nimeni in dreptul trecerii […] si i-a dat talpa sa treaca inainte sa ajunga cineva la trecere.”
      Romanii la volan in a nutshell. Asta e dovada de nesimtire maxima. In primul rand ca in fata trecerii de pietoni nu ai voie sa accelerezi si in al doilea rand cum sa gandesti asa? De cum intri in Ungaria lumea incepe sa opreasca sa acorde prioritate pietonului chiar daca e la 5 metri de trecere, nu e lumea asa de prost grabita. Aceeasi mentalitate o au romanii si in sens giratoriu si la intersectii semaforizate, si uite asa se intampla o gramada de accidente ca se grabesc total ampulea. Ca babele care se grabesc sa urce primele in autobuz pentru ca mai apoi sa se opreasca si sa se lipeasca de bara de langa usa.

      00
  3. Aia nu e traversare ci sinucidere / pruncucidere.

    00
    • pruncucidere= ucidere de prunc. prunc= bebeluș, copil abia născut.
      nu mai aruncați, fraților, cu vorbe pe care nu le înțelegeți!

      00
    • hai coaie ca s-a inteles ce a vrut omu’ sa spuna, nu mai face pe keyboard warrioru’ pe net.

      00
    • NOU
      #24

      Caz clasic de dubla vinovatie:
      – neasigurat + alergat pentrecere
      – viteza prea mare in oras
      ——-
      Soferul amenda+suspendare+dosar penal
      Pietonul: neglijenta, tentativa de omor (asupra copilului), protectia copilului, etc

      In mod normal tiristul nu ar mai trebui sa conduca niciodata (aia nu e viteza sa mergi cu ditamai blocul pe o “straduta” cu o banda in oras cu treceri de pietoni) iar femeii ar trebui sa faca un pic de corectie + suspendarea dreptului de a fi parinte

      *ceea ce a facut pietonul nu poate fi scuzat nici daca ar fi avut castile in urechi

      00
    • am înțeles ce-a vrut omul să spună, dar pe aici o grămadă de indivizi aruncă cu termeni juridici pe care nu-i înțeleg și nu-i folosesc cum trebuie. chestiunea mă scoate din sărite și-mi activează butonul de ”grammar nazi” că e meseria mea.

      ”s-a înțeles ce-a vrut să spună”, a zis toți ăia care scriu mai agramat decât scrie bunică-mea, care are 4 clase primare.

      00
    • Bine ca nu are 4 clase secundare :)) intelectual keyboard warrior

      00
    • @Sergiu, este o expresie. care provine de pe vremea când primii 12 ani de școală erau împărțiți în ”școala primară” (cls i-iv) și ”școala secundară” sau liceu (cls v-xii), unii puteau avea doar școala primară, alții școala primară plus 1-2-3-4 ani de școală secundară (echivalentul gimnaziului de azi), alții- școala primară+ liceu. alții- și studii superioare.

      00
  4. Din postura de sofer am vazut de multe ori vite incaltate care se arunca pur si simplu in traversare fara sa se asigure.Deci prostana asta se apropie oblic de trecere,nici nu se uita sa vada,are un moment de ezitare auzind masina de mare tonaj ca se apropie si contrar asteptarilor baga maraton pe varfuri doar ca sa se lipeasca de radiatorul masinii.Asa prostani mai rar vezi.
    Bine ca doar soferii trebuie sa se asigure in trafic, ca boii cu 2 picioare sunt prea ocupati sa goleasca magazinele de faina si ulei.

    00
    • NOU
      #29

      Din postura de pieton am vazut de multe ori cum soferii imi incalca in mod voit drepturile de a traversa in locuri regulamentare sau cum sunt injurat ca el trebuie sa opreasca sau nu opresc si inainteaza incet spre mine in incercarea de a ma grabi.

      Deci da, vitele din cazane euro 3 „dizel” cu carnet luat pe spaga.

      00
    • Nu înțeleg care a fost raționamentul pe care l-au avut cei care ți-au dat minusuri.

      00
    • Mai sunt și prosti cu drept de vot

      00
    • Vite incaltate nu sunt doar in trafic ;)

      00
  5. „Din informațiile mele copilul e bine, doamna e grav ranita. Au alergat dupa maxi-taxi oprit in statia de vizavi.” sursa: Expresul de Buftea

    00
  6. Premiile Darwin pentru evoluție funcționează.
    Cei mai proști din curtea școlii o mierlesc.
    Șoferul ar trebui despăgubit pentru daune morale, cât și pentru a avaria produsă camionului.
    Nu are rost să discutăm de viteză and shit, pentru că nimeni nu anticipa faptul că tâmpita se aruncă orbește pe trecerea de pietoni.
    Pieton 100% vinovat.
    Lovituri de bici level 99, fără număr.

    00
    • Propun 15 lovituri de camion in cazul asta.

      00
    • Are și șoferul o vină, foarte mică ( viteza), recunosc. El de la distanță a observat că nu are nimeni intenția să treacă pe trecerea aia, a văzut 2 oameni și un copil care mergeau în paralel pe trotuar, de aceea nu a încetinit, dar brusc nebuna a sărit pe stradă.

      00
    • Are și șoferul o vină, foarte mică ( viteza), recunosc.

      de ce recunoști tu? erai la volan? nu ai ce recunoaște, nu mai folosi sintagma asta.

  7. Selectie naturala, etc.

    00
  8. Mi-e frica sa ma gândesc ca as putea fi într-o zi în locul ghinionistului cu tir – ul. Prostii cu viteza, prevenirea și prioritatea sunt rugați sa se abțină.

    00
    • Cel mai probabil nu o sa fii. Cu cat vezi mai des accidente de genul, ajungi sa faci că și mine, sa reduci involuntar viteza in dreptul trecerilor de pietoni pentru a fi sigur, că în orice moment, ai posibilitatea de a opri fara întâmplări foarte grave

      00
    • Căcatule, faptul că ai descoperit tu ca trebuie să reduci viteza la trecerile la pietoni nu e o favoare pe care le-o faci. Era oricum obligatoriu. Citește codul rutier în paștele mă-tii.

      00
    • Cristi, căcat ești și tu când crezi că pe trecerea de pietoni chiar poți să faci orice!
      Și apropo, atunci înseamnă că și șoferii ar trebui să aibă liber la popice cu pietonii care traversează prin locuri nepermise?
      pe cuvântul meu de nu văd de-ăștia de 150.000 de ori mai muilți decât șoferi care merg cu 80 pe trecere! Toți cei din ambele categorii sunt niște retardați!

      00
    • @Cristi dacă vorbești urat, îți iei minusuri iar lumea te vede mai degrabă hater decât că încerci să transmiți ceva folositor. Mă refeream inclusiv la acele treceri de pietoni, în care sunt parcate mașini, de anumiți căcați (n-am prea înțeles, dar cred că la ei te refereai, nu?) In care și cu minimul scris in legislatie, uneori e greu să oprești in caz de nevoie!?!?!
      Nu ți s-a întâmplat niciodată că la nici 10 la ora sa fi fost la limita cu granatul?

      00
    • @Marius-tu esti ala care te crezi Ayrton Senna pentru ca ai luat carnetul de conducere la 18 ani si masina de la parinti? Tu esti ala de care ma iau cand nu dai semnal la schimbarea directiei de deplasare.
      Chestie invatata pe motor si masina-cand esti in localitate scanezi cu 100 m inainte , stanga, dreapta, in spate tot-chiar si catelul comunitar care merge paralel cu soseaua.
      Trecerea aia de pietoni e la cca 400 m dupa coborarea dupa un pod. Toti pitecantropii care scapa de traficul caragielesc din Buftea spre Mogosoaia dau goana dupa acel pod pentru ca de ce nu? Cretina de mama isi merita soarta. Tiristul trebuia sa reduca viteza pt ca era in localitate. Amandoi sunt culpabili.
      Iar tu @Marius abtine-te . Citeste legea.

      00
  9. Nu primarul face variante ocolitoare.
    El poate pune un gard de 10-15 metri în lungul trotuarului până la trecere, astfel încât vitele cu buletin să nu poată fugi așa.

    00
  10. NOU
    #47

    Imi pare rau pentru:

    1. Copil.
    2. Sofer de tir.

    „Mama” trebuie decazuta din drepturile parintesti, daca nu cumva decade singura din viata, prin decedare.

    00
  11. asta e cea mai moderna metoda sa treci strada. inchizi ochii si o iei la fuga, recitand Tatal nostru in gand.

    00
  12. Sper ca cei accidentati sa fie ok si de asemenea acest filmulet sa fie o reflectie pentru toti participantii la trafic (pietonii si soferii).

    Cat despre primar sa faca o centura ocolitoare… nu inteleg rationamentul, cunosti sa fi blocat el vre-un proiect de centura sau te referi in general la politicienii mioritici ?

    Daca ar fi existat o centura si TIR-ul ar fi venit din Targoviste, tot pe acolo trecea :).

    De asemenea viitoarea centura – A0 intersecteaza acel drum dupa acel loc in care s-a produs accidentul (in zona unde trece calea ferata dintre Buftea si Mogosoaia).

    00
    • *update – te referi la faptul ca nea Nicu a facut toate drumurile prin localitati! In sirul asta de responsabili primarul sta bine, se scuza usor, sunt multi in fata lui care ar trebui sa se jeneze cand vad astfel de accidente. Tu daca ai fi primar acolo ce ai simti/face?

      00
    • @wrumflo…hehem…pistol much?
      Domnul primar nici nu a incercat sa faca o centura, sa impinga problema asta(a centurii) mai sus, la judet, la domnii din PNL. Nu. Domnul Pistol face trotuare si asfalteaza cateva strazi numai in preajma alegerilor.
      Stau in Buftea.
      Jos Pistol!

      00
  13. Legenda spune ca primarul din Buftea nu mai poate dormi noaptea dupa acest accident. Doarme ziua.

    00
    • Cum scapam de m..stu asta?!

      00
    • arahat a devenit profet, iar arahatismul, religie!
      este venerat pentru ca le da! bineinteles, ceea ce le da de fapt nu este ceea ce promite!
      am putea scapa de el pe 2 cai, destul de improbabile:
      – coronavirus
      – anticipate.
      in ambele variante, arahat a amenintat oficial ca ne paraseste!

      00
  14. Rezolvi multe daca montezi denivelari inainte de trecerile de pietoni.
    Nu poti sa mergi pe principiul nu s vinovat am scapat plm totusi vorbim de oameni aici nu bucati de fier vechi.
    L ai omorat e gata mort cum poti trai toata viata stiind ca ai omorat un copil ?
    Atentie cand vine vorba de treceri de pietoni las o in mama ei de treaba.

    00
    • Denivelări d alea de beton cum sunt în Bulgaria in drumul spre Grecia. Am luat una d aia la 60 am crezut că s a rupt mașina în două. Toată viața o țin minte pe aia.

      00
    • @ev: de beton si nemarcate in niciun fel, aia e esential. Dar tirurile cam tin viteza constanta oricum, nu incetinesc la din astea.

      00
    • Stii e mai usor sa incetinesti si sa fi mai atent decat sa umbli ani de zile prin tribunal…
      Dar cand nu stii ce inseamna avocati si tribunal o arsi cocos.

      00
    • @ev: Am luat si eu una de-aia acum ceva vreme, la o intrate intr-un oras apropiat. Stiam ca sunt pe acolo, dar nu mai tineam minte unde, exact. Oricum am mers incet ca era si insula de-aia la intrare, dar ridicatura de beton nu era semnalizata cu nimic, si vopseaua de pe ea nu mai era reflectorizanta de mult timp.
      Am luat-o cu vreo 50 la ora, am crezut ca am rupt masina in doua, dar nu, doar un telescop.

      00
  15. vaca e la 2 metri de trecere. se uita scurt in spate, vede tirul la inca 4 5 metri in spate si zice „RUN!”. tirul opreste un pic dincolo de trecerea de pietoni, in maxim 10 metri. adica viteza nu era mare.

    regulamentul zice 30kmh DACA pietonii intentioneaza sa traverseze. aici respectiva intentie nu este facuta vizibila in nici un fel pana in clipa in care incepe traversarea propriuzisa.
    deasemenea regulamentul zice ca pe trecere pietonii au prioritate DOAR DUPA ce s-au asigurat ca pot traversa in siguranta. un tir la 5 metri distanta nu inseamna „siguranta”.

    infricosator este ca sunt unii care il gasesc pe sofer vinovat. si mai infricosator e ca probabil au la randul lor permis.

    00
    • NU! Legea zice 30 km/h daca sunt pietoni in jurul/in dreptul trecerii de pietoni! Daca ai 30 km/h cand pietonul e pe trecere, nu mai poti opri! Obligatia e a soferului sa incetineasca daca sunt pietoni care intentioneaza sau se afla in dreptul/jurul trecerii de pietoni, astfel incat sa aiba max 30 km/h, iar DACA sunt pietoni angajati in traversare, sa opreasca si sa le acorde prioritate de trecere (in momentul in care pietonul pune primul picior pe zebra, soferul este obligat sa opreasca (sau sa fie oprit deja). Deci este logic ca atunci cand sunt pietoni pe trecere, trebuie sa fii deja oprit, si mai mult, nu ai voie sa fi avut mai mult de 30 km/h inaintea trecerii de pietoni! Mai citeste legea aia!

      00
    • george,pai vezi tocmai aici e problema. cu tu nu ai citit-o de ceva vreme si esti confuz. permite-mi sa iti reimprospatez memoria.

      https://www.politiaromana.ro/ro/structura-politiei-romane/unitati-centrale/directia-rutiera/informatii-utile/legislatie-rutiera

      hg1391/2006, publicata, republicata, etc.
      ART. 123
      Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteza care să nu
      depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în
      următoarele situaţii:
      h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin
      indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar
      pietonii aflaţi pe trotuar, în imediată apropiere a părţii carosabile,
      INTENTIONEAZA să se angajeze în traversare;

      sublinierea imi apartine.
      pentru ca nu suntem telepati, intentia aia trebuie facuta cunoscuta celorlalti participanti la trafic.

      si aici intervine articolul urmator:
      oug 195/2002

      ART. 72
      (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe
      axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate
      corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la coltul străzii,
      numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru
      ceilalţi participanţi la trafic.

      farfruza pica cu brio la ambele articole.

      00
    • @ Thebblack Baiete, esti analfabet functional! Citesti, dar nu intelegi ce citesti! Deaia esti un prost periculor. In momentul in care un pieton este pe trotuar, tu ca si sofer esti obligat sa icnetinesti la max 30 km/h. TOCMAI pentru ca nu stii daca vrea sa traverseze sau nu, dar din moment ce pietonul este pe trotuar langa trecere, esti OBLIGAT tu ca si sofer sa iei in considerare faptul ca pietonul poate sa traverseze! Cand pietonul pune (primul) picior pe zebra, tu ca si sofer trebuie sa fi deja oprit si sa-i acorzi priortiate de trecere!

      00
    • thebbbblack:
      1.Articolul ala cu trecerea de pietoni este foarte clar! Pe zebraq pietonii au prioritate, soferii trebuie sa opreasca si sa-i lase sa treaca. Pietonul este pe „drum cu prioritate| cand e pe tercere, astfel ca legea nu il poate obliga sa se asigure. Daca ar fi asa cum ai spune tu, prin reducere la absurd, atunci toti pietonii care sunt loviti pe trecere ar fi vinovati pentru ca, nu-i asa, deia au fost loviti pentru ca nu s=au asigurat. Daca se asiguraru nu ar mai fi fost loviti, logic nu? Vezi cum in cazul asta practic ai desfiintat si prioritatea pietonilor pe zebra? Deci e absurd ceea ce sustii! Ori au prioritate pietonii PE ZEBRA ori nu au! Nu se poate si una si alta in acelasi timp, adica au priortitae de trecere dar sunt obligati sa se „asigure” adica sa-i lase pe altii sa treca pentru a nu fi ei, pietonii, loviti de masins, pentru ca atunci cele doua se anuleaza reciproc, nu pot fi in acelasi timp valabile!
      2. Conjunctia ADVERSATIVA „IAR” se refera la cea de-a doua situatie, cand pietonii nu mai au prioritate de trecere pe la coltul intersectiei (este permis, dar nu au prioritate). Pe zebra au prioritate, e destul de clar sper, IAR cand trec pe la coltul intersectiei nu mai au prioritate si trebuie sa se asigure. Conjunctia adversativas „IAR” se refera la o situatie complet opusa fata de prima. In prima situatie pietonii au prioritate de trecere (pe zebra) IAR in a doua situatie nu au prioritate de trecere (pe la coltul intersectiei).

      Ca si in exemplul urmator: „thebblack cand intelege ceea ce citeste este un literat IAR cand nu intelege ce citeste, este un analfabet functional!” Intelegi diferenta?

      Conjunctia IAR face diferenta intre doua situatii COMPLET OPUSE. Deaia se numeste conjunctie ADVERASATIVA, pentru ca pune in opozitie aceste doua situatii! La fel ca si in textul de lege, pe care l-ai citat inainte sa-l poti intelege.

      00
    • :))) ba baiatule… eu sunt analfabetul functional. cu nenorocitul de text in fata…. si tot tu esti agresiv si cu jignirea in gura.

      mai explica gogule, mai explica, ca esti amuzant.

      00
    • @George, te rog să-mi arăți unde tipa aia e în dreptul trecerii de pietoni atunci când pune piciorul pe șosea.
      poate trebuie să-mi verific dioptriile, dar eu nu văd asta.

      00
    • @thebblack: ti-am explicat, inclusiv prin metoda reducerii la ansurd. Adica sa-i dai dreptate prostului si sa-i demonstrezi ca daca ar fi adevarat ce ar spune, ar fi absurd, ilogic, nerealist. Ti-am explicat logic (matematic) ca nu pot fi valabile doua propozitii antagonice/adversative/opuse in acelasi timp. Intelegi acest concept simplu de logica? Ca poti tu sa ai textul in fata, si sa te mandresti cu asta, dar daca esti prost si nu-l intelegi e tot degeaba?

      @A: eu subliniez ca soferul ala PROFESIONIST trebuie sa stie ca atunci cand sunt pietoni pe trotuar, in dreptul sau in apropierea trecerii de pietoni este obligat sa circule cu atentie, sa incetineasca la max. 30km/h si sa fie foarte atent la pietonii care se pot angaja in traversare, astfel incat atunci cand pietonul calca pe zebra, masina sa poata opri ca sa acorde prioritate de trecere pietonului. Soferul are permis de conducere, e profesionist, ar trebui sa stie ce obligatii are! Baba aia senila nu are permis. Un copil de 7 ani care traverseaza singur pe zebra nu are permis. Intelegi unde bat?

      Ce e gresit, neadevarat in ce am scris mai sus?

      00
    • Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe
      axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate
      corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la coltul străzii,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
      numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru
      ceilalţi participanţi la trafic.

      stii cum ce inseamna virgula aia, gramatic de duminica? revenirea la propozitia principaladupa mai multe subordonate de orice fel ar fi ele. ADICA:

      Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe
      axa acestuia numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru
      ceilalţi participanţi la trafic, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate
      corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la coltul străzii.

      00
    • asa, hai sa iti demontez si partea cu logica, in parte demonstrand ca militienii romani sunt mai inteligenti ca tine.

      legea respectiva desi este suverana peste toti cetatenii romani, si straini, (sesizezi virgula, intelegi scopul ei?) aflati pe teritoriul romaniei nu este totusi suverana peste legile fizicii. iar pe fizica o cam doare in pula ca pierzi tu autobuzul de pe partea ailalta a strazii, asa ca un tir va opri in 2 metri doar daca practic sta deja pe loc. in consecinta, capetele de creta, alea mai istete ca tine, (iarasi virgula asta bucuclucasa) au cuvantat asa : „ba tampule, intai te uiti sa vezi ca nu e nici un tir la 2 metri si ca toate masinile care circula in acel moment pe acolo pot opri in siguranta pentru a-ti acorda prioritatea de care beneficiezi”. asta care va sa zica ii include si pe aia din spatele primei masini, care foarte probabil nu te-au vazut deloc in ciuda faptul ca circula regulamentar, si cand tu treci tantos cu privirea la stele sa i-o dea grav aluia care opreste in ultima clipa pentru ca tu esti imbracat in magica armura a dreptatii si care astfel iti va face tie dovleacul chisalita (redundant de altfel). apropo, in cazuri d-astea e posibil ca asa cu dovleacul facut placinta pe trecere sa platesti si daunele celor doua (sau mai multe) masini.

      00
    • @thebblack: Ti-am explicat mai sus ca rationamentul tau e fals. Daca ar fi adevarat, ca pietonul este obligat de lege sa se asigure pe zebra, atunci ar fi (si) vina lui pentru ca este lovit de o masina. Vina pietonului ar veni ca si o neindeplinire a unei obligatii. Lofgic pana aici? Deci pietonul ar fi vinovat daca e accidentat pe trecere. Saaaau in cel mai bun caz, ar fi culpa comuna, adica 50/50%, respectiv pietonul nu s-a asigurat pe zebra si soferul nu i-a acordat prioritate (ambii au incalcat prevederile legale si obligatiile care le revin). Ceea ce e monstruos de absurd, ambiguu, ne-realist. Adica practic nu ar fi nici un vinovat, pentru ca la culpa comuna fireare isi repara „stricaciunile” pe barba lui. Pietonul in spital sau la cimitir, soferul de TIR isi sterge doar sangele de pe bara. Deci cum ii dle. thebblack? Cand un sofer loveste un pieton, care traverseaza pe zebra este culpa comuna? Sau mai pe romaneste nu e nici un vinovat? Sau sunt ambii egal vinovati in fata legii? Daca nu intelegi flotarea logica de mai sus, esti mai prost ca un militian, scuza-ma! Ba mai si zici in comentariul tau ca „moare cu dreptatea-n mana”. Deci cumva recunosti ca pietonul are prioritate pe zebra dar … ceva nu te lasa sa recunosti? IN concluzie, are sau nu are pietonul prioritate de trecere pe zebra? La asta chiar te rog sa-mi raspunzi ;-)

      Virgula se foloseste tocmai pentru a separa/delimita parti de propozitie/fraza. In cazul asta virgula separa, pe langa conjunctia adversativa IAR, doua propozitiii care prevad situatii contrare.

      00
    • @george: stai jos tata ca ești pe din afara.

      00
  16. – mare noroc a avut soferul de tir cu acea inregistrare.

    – avand in vedere ca soferii din romania dar si pietonii sunt la fel de tampiti ca in Rusia, eu cred ca avem nevoie cu totii de dashcam.

    – mama aceea, nu am cuvinte

    00
    • Stai linistit ca pe tahograf daca se vede ca nu avea cel mult 30 km/h, o cam belit-o. Filmarea de fata il inculpa poate si mai mult, pentru ca arata ca avea vizibilitate si ca putea vedea si anticipa, el ca si sofer PROFESIONIST ca sunt pietoni pe trotuar in dreptul trecerii de pietoni care ar putea avea intentia sa traverseze. Obligatia de a incetinii la max 30 km/h tocmai la situatia asta se refera, cand ai pieton pe trotuar, in dreptul trecerii de pietoni. Cand pietonul calca pe trecere, deja masina trebuie sa fi fost oprita.

      00
  17. Cinci minute de cautare pe net au dat urmatoarele:
    – lungime maxima tit – 18,75m
    – latime banda de circulatie – 3,5m
    – distanta totala de oprire: la 30km/h – 15,32m, la 50km/h – 32,88m (luate de pe https://politiarutiera.ro/forum/showthread.php?1573-Distanta-de-franare-in-functie-de-viteza)
    Restul puteti aprecia si singuri.
    P.S. Din ce observ la masinile din spate, posibil soseaua sa fie umeda.

    00
    • Cam 15 m distanta de franare si vreo 40 km/h l-am aproximat si eu.

      Nu stiu de unde are ala distantele, dar de la 100 km/h nu franezi in 78 de m. Doar pe zapada cu all season poate. Pe uscat, cu cauciucuri bune esti pe undeva la 40 de m (doar franarea, nu si reactia, etc) sau mai putin daca e mai sport masina.

      00
    • Cum va informati voi…
      Ba : ala e cap tractor+semiremorca, are 16,50 metri.Ala de 18,75 se numeste tren rutier, camion cu remorca cu protap.
      TIR=transport international rutier
      Da ne dam cu parerea pe net.

      00
    • @Antohie: lasa aproximarea, nu-ti mai chinui talentu’, TIR-ul are tahograf si iti arata exact ce viteza avea inainte de franare. Garantat ca nu avea max 30 km/h inainte de trecere, adica atata cat prevede legea, care fix deaia prevede 30 km/h viteza maxima pentru auto in apropierea trecerilor de pietoni unde sunt pietoni pe trotuar, tocmai pentru a putea opri in siguranta cand se intampla asa ceva.

      00
  18. cum poti sa ajungi pana la o varsta gen 20, 30 de ani si sa nu ai un minim instinct de supravietuire?

    00
  19. „Astăzi, în jurul orei 7:00, în Buciumeni, județul Ilfov, o femeie care traversa regulamentar pe trecerea de pietoni, împreună cu copilul său, au fost spulberați de către un șofer de TIR!

    Conform declarației purtătorului de cuvânt a IPJ Ilfov Anne-Marie Ciolcă, șoferul ansamblului de autoturisme nu a a acordat prioritate de trecere celor doi.”

    Pe mine m-a socat stirea originala. O femeie care traversa „regulamentar” a fost lovita de un sofer care „nu a acordat prioritate”. Te doare capul cum au aruncat totul in carca tirului.

    00
    • Acum tu daca ai fi politist si ai vedea o mama cu un copil imprastiati la mica distanta de o trecere si un tir cu urme de franare care depasesc marginea trecerii, fara sa ai acces la filmarea asta, ce concluzie ai trage?
      A, ca nu e ok sa dai concluzia inainte sa finalizezi cercetarile, e alta discutie.

      00
    • Normal că e vinovat soferul. Ca n-are șapcă, de aia.
      Sper sa ajungă înregistrarea si pe la Inutilitatea Română, filiala IF.
      Tocmai l-au bagat pe om in hazna… Pana deasupra urechilor..

      00
  20. Din punctul meu de vedere daca ALERGI pe trecerea de pietoni, pe langa faptul ca esti un retardat care merita sa mori in chinuri, esti si vinovat indiferent de situatie… poti sa conduci si cu 20 km/h. Daca cineva trece strada alergand nu ai nici o sansa sa reactionezi.

    00
  21. trecerile astea de pietoni prin multe locuri ar trebuii rezolvate foarte simplu cu un buton pentru pietoni care vor sa treaca strada, asteapta pana se face verde, iar la masini la fel.

    00
    • Pariu ca vita fugea si daca era rosu?

      00
    • au fost astfel de butoane la câteva treceri de pietoni prin centrul Mun. Constanța în urmă cu vreo 10….20 de ani, pe bdul. Ferdinand.

      Au fost desființate fiindcă vitele cu buletin le apăsau și se credeau că se face verde instant pentru pietoni dacă le apasă… iar atunci când constatau că trebuie să aștepte, traversau oricum, pe roșu.

      00
  22. Ba in PLM der USRisti…

    Toti il aparati pe sofer, ca 40 de tone, ca mama sinugigasa, ca flori verzi.

    A calcat pe cineva pe trecerea de pietoni… tentativa de omor daca nu a omorat accidentatul ori omor si pe viata daca a omorat accidentatul.

    Intr-o tarila cu apa calda (cu le ziceti voi usr-isti tarilor din vest) au inceput sa dea puscarie pe viata daca omori pe cineva la o cursa ilegala de masini (cum se intampla in ultima vreme prin Berlin).

    Aaaaa, ca aia trebuia sa stie unde si in ce tara traieste si sa se asigure…sunt de acord. Toto vreti apa calda da-i prea greu sa incepi tu sa incalzesti apa…

    Dar de ce sa nu sara pe trecerea de pietoni daca soferul mergea cum trebuia – adica pregatit ca lo trecere de pietoni sa treaca pietoni strada. Incetinesti si te asiguri – ce-i asa de greu. Imi vine sa vomit cand vad cum incercati sa-i luati apararea unui nenorocit de sofer imbecil.

    cine-i ia apararea lu´´ ala ii este frica ca pateste la fel….

    00
    • Poate iti intra un USR-ist in casa noaptea. Sau poate iti va face vizita un reprezentant al Ocultei. Nu vei afla niciodata

      00
    • Daca nu băgai chestiile cu usereu’, aveai si tu primul comentariu aproape decent…

      00
    • ai nimerit-o perfect. toti astia care ii luam apararea soferului, o facem de frica. pe bune. ne e frica am putea pati exact acelasi lucru dar sa nu fie nici o camera care sa ne probeze atat de clar nevinovatia si facem puscarie pentru o cretina.

      tu insa de ce ii iei apararea idioatei? traversezi si tu tot asa si tie frica ca ti-o da vreun tir mergand regulamentar? sau te joci cu puradeii de-a asigurarea si ti-e frica nu scapa?

      00
    • @AlexF, nu te bucuri ca ti-au inghetat chiria? (Berlin).

      Imbecila e aia care isi ia copilul de aripa si se arunca in fata tirului.

      00
    • Nu, nu mă bucur că mi-au înghețat chiria. Chiriașii se bucură că le-o scad. Dar am sa le-o scad când mă dau în judecată. Le-am și spus că zboară dacă mârâie… Și oricum nu va primi dreptate Landul Berlin la Curtea constituțională.

      USRist… ITist, tot un drac.

      00
    • Nu am vreo afinitate politică ….dar să le umectezi organele reproducătoare și gonadele la USRiști.
      Ce treabă are una cu alta?

      Ia zi, avem aceeași logică în argumentare?

      00
    • Am scris mai sus:

      ITiștii… Dar pot să fie și USRiști.

      00
  23. ea: aici e mai haos in trafic decat in romania
    eu: soferii italieni mi se par extrem de politicosi, ma vad ca stau la trecere si opresc, n-am avut pana acum nici o problema, mi se par mult mai cordiali si mai relaxati decat istericii dementi din bucuresti
    ea: pe bune? pe mine erau sa ma calce de multe ori
    am tacut
    in seara aia, in spatele meu, dupa ce am trecut pe o trecere nesemaforizata, un sofer era sa calce un italian fix pe zebra, evident, italianul incercase sa treaca fix ca nebuna din clipul asta si tot el tipa: ma tu puoi anche vedermi? vuoi ammazzami?

    00
  24. Romania, tara in care masinile au prioritate si dreptate intotdeauna. Tara unde fierul e mai important decât carnea. Tara unde orice drum cu nitel asfalt e autostrada. Tara in care limita in localitate e 100 km/h, cât sa nu iti ia carnetul. Tara in care parlamentarii erau cat pe ce sa dea o lege care sa interzică poliției sa stea in boscheti cu radarul.

    Bai io sunt ingrozit ce idei aveti. Da, e idioata aia ca a trecut in fuga. Dar de aici si pana a compatimi idiotul celalalt arata cati bani dati pe o viață umană.

    Va lamentati punandu-va in locul șoferului in loc sa va lamentati punandu-va in locul mamei sau copilului. E ciudat cum empatizati cu șoferul, de parca in 90% din viata sunteti tiristi, nu pietoni.

    N-ati alergat niciodată dupa un autobuz, sunt convins. N-ati trecut niciodată neatent si alergand pe o trecere. Jurați aici ca așteptați intotdeauna sa se faca verde la pietoni cand traversati.

    Plm, tirul ala merge într-o localitate, într-o zonă locuită, zguduie geamurile pe la case cand trece, e TOLERAT acolo, nu e regele șoselei. El trebuie sa se asigure in primul rand.

    Eu daca as fi primar as pune cocoase la fiecare trecere, ca la bulgari.

    00
    • rumbule, ce inseamna asigurare? ne oprim la fiecare 10 metri, ne dam jos si dam o tura in jurul masini, eventual intrebam cate o batrnica daca nu vrea sa traverseze?

      tirul era pe teritoriul lui, pe carosabil. cu o viteza in mod evident corespunzatoare, nu 100 sau ce balarii visezi tu acolo.

      iar valoare vietii unui om este exact atat cat considera el. in cazul asta 0. uite tirul, hai sa trec.

      00
    • Am făcut foarte multe tâmpenii in viața mea, dar am învățat să mi le asum. Faptul că atunci când ești sinucigaș încerci să arunci vina pe altcineva sau te aștepți ca altcineva să aibă grijă de viața ta prețioasă de om îmi spune că nu îți mai place si nu mai apreciezi această viață minunată, si că sa fii complet de căcat ca om vrei să ii faci si altuia viața un iad.

      00
    • @Rumbu: Coaie, singura situatie in care e indicat sa alergi dupa autobuz, tramvai, maxi-taxi este aceea in care tu insuti esti alergat de catre o entitate cu scopul de a te consuma si fata de care nu te poti apara (exemplu: urs). Altfel ajungi sa-ti lasi toate fluidele pe o bucata de tabla. Iar viata ta valoreaza fix atat cat te preocupi tu sa o protejezi.

      00
    • Thebblack: n-ai carnet. Păi dacă nu stai cu nasul în telefon vezi de departe că-i o trecere de pietoni în fața și ridici piciorul drept și-l pregătești pe stângul să frânezi. Te apropii mai mult:
      1. Nu-i nimeni la trecere atunci accelerezi la loc un pic… Ai trecut de trecere accelerezi la viteza admisă
      2. Vezi persoane indecis, frânezi mai mult, aproape stai, te uiți la persoane și fie te oprești fie treci cu viteză mică mai departe
      3. Sare cineva pe trecerea de pietoni, atunci faci tot posibilul sa nu lovești persoana respectivă.

      Ai lovit pe cineva… Atunci ai tras lozul vieții în pușcărie.

      A fost odată un cunoscut pe aici… Și nu s-a oprit la semnul de stop. A fost cool. A fost deștept. A încercat să discute cu polițiști pe englezește. A plătit 400 de parale. A avut noroc ca nu i-au suspendat carnetul. Nu mai înțelegea nimic… El avea dreptate… Ptr. că legile sunt ptr. fraieri.

      00
    • NOU
      #113

      Mare dreptate ai Rumbu, nu toți oamenii (femeia asta de exemplu) sunt isteți ca voi ăștia care vă dați cu părerea despre tot. De aceea, Statul trebuie sa se asigure că asemenea situații nu ar trebui să se întâmple. Nu așa funcționează „selecția naturală”. Dar, la stat, ghici ce, lucrează ăștia, faraonii, care, în loc să se concentreze pe ce au de făcut pentru comunitate, își văd de ale lor. Incompetenți, incapabili și ticăloși. Iar „deștepții” se încălzesc pe margine.

      00
    • @Anthony C. Brown

      Departe de mine de a fi bugetar sau vreun mare fan al statului, dar eu nu înțeleg cu ce-a greșit statul la faza asta.

      Trecerea e semnalizată și marcată, totul ok. Tirul e evident (pentru orice șofer care știe ce masă are acel tir) că avea viteza legală de sub 50, probabil în jur de 40, altfel nu frâna în așa distanță nici cu frâne de F1.

      Ce putea face statul în plus?

      Nu înțeleg, răspundere personală nu mai există pe lumea asta? Nimeni nu mai e de vină pentru nimic pe lumea asta? Mereu trebuie să găsim un factor extern la ce ni se-ntâmplă? Deja devenim penibili…

      00
    • sunt pieton, nu sunt șofer, nu am carnet. tot mi se pare că șoferul e nevinovat sau mult mai puțin vinovat decât vaca aia.

      frate, aia nu era la trecere, nu era pe trecere, nu era pe bordura din dreptul trecerii, nu s-a comportat ca un pieton care vrea să traverseze în siguranță. venea din spate și a sărit pe șosea cu 1-2 m înainte de trecere. dacă eram eu șoferul camionului vedeam o femeie și-n copil circulând pe trotuar, nu 2 pietoni încercând să traverseze strada. ăia s-au transformat într-o fracțiune de secundă din 2 oameni circulând pe trotuar în 2 oameni pe șosea.

      și dacă vreodată am traversat aiurea alergând după autobuz/dracu’ mai știe ce eram perfect conștientă că fac o tâmpenie și dacă mi se întâmplă ceva e exclusiv vina mea.

      00
    • Puternicu’ are grijă să nu-l lovească pe cel care este mai slab. Simplu. Mergi cu mașina = îți asumi răspunderea.

      Că un semn de circulație arată că viteza maximă este să zicem de 70kmh asta nu înseamnă că-ți bagi pl și mergi cu 70kmh. Însemnă ca mergi cu o viteză adecvată de max. 70kmh (deci și 30, 50 sau 60 kmh) depinzând de situația respectivă.

      Repetați ca nu este greu:

      Mă apropii de o zebră, încetinesc și sunt mai atent. Mă apropii de o curbă după care nu văd, mă pregătesc să evit ceva.

      00
    • @AlexF eu am văzut că femeia cu copilu’ a intrat în camion, nu camionul a intrat în femeie și copil.

      ”Puternicu’ are grijă să nu-l lovească pe cel care este mai slab ” e o aiureală sinistră în unele cazuri. și ăla slab are propriile lui obligații (în cazul ăsta să treacă strada pe zebră, nu la 2 m în fața ei, și să se asigure), și în caz contrar să-și asume consecințele nerespectării acelor obligații.
      nu e treaba ălui puternic să mă ocrotească pe mine atunci când mă port ca un babuin abia dat jos din copac căruia i-a intrat o artifică în cur.

      00
    • NOU
      #118

      Manu,
      Statul trebuie, în primul rând să-și updateze infrastructura rutieră la 2020. Ai aceleași treceri de pietoni și marcaje ca acum 50 de ani.
      Chiar și în titlu se sugerează ceva… Au spus și alții mai sus ce trebuie făcut…
      Gard protector, semafor cu buton..etc etc Eu as pune și „average speed camera” la intrare, jumătate și ieșire din sate. Dar cine sa facă? Statul??? Ha ha ha!!!

      Judecăm de pe margine dar nu e chiar așa.

      00
    • alexf, pe probate. am a din 2008 si b din 2011. combinat probabil ca sar de 400k de km, probabil spre 500k. n-am nici un punct de penalizare. nu ca am avut si s-a anulat. NU AM AVUT NICIODATA! NICI MACAR UNUL!

      ba nu, mint, am avut o data 2, am parcat o data pe locul unui vecin si ala nu mi-a recunoscut masina si a chemat politia.

      in alta ordine de idei tu stii de ce e legea aia acolo? nu e un joc video, nu e sus-jos, nu te supara frate, popa prostu sau ce mai jocuri intelectuale mai practici practici tu cu amicii tai. legea aia e acolo pentru a proteja pe TOATA lumea. sa ajungem toti intregi acasa seara, nu la puscarie sau la spital. legea aia prevede drepturi si obligatii pentru TOTI participantii la trafic. INTELGI? TOTI avem DREPTURI SI OBLIGATII.soferul de tir avea dreptul sa circule cu 50kmh pe acolo (pana la proba contrarie, o facea) si obligatia sa acorde prioritate pietonilor care intentioneaza sa traverseze pe trecere (nu era nici unul), imbecila avea dreptul sa treaca si obligatia de a-si manifesta aceasta intentie si de a se asigura ca o poate face in siguranta (nu face nici una din astea).

      00
    • Bblack

      Poți să fi mers și milionu’ de kilometri. Din ce citesc ce-ai scris tot degeaba…

      Șoferul avea dreptul sa meargă cu Max 50kmh. Nu-l bătea nimeni dacă era mai prudent.

      00
    • adevarat, soferul putea sa mearga si mai incet. putea sa stea si acasa in ziua aia. dar ghici ce… la fel si cucoana.

      00
  25. Lipsă de bun simț și de instinct de supraviețuire. Aia văd eu.
    Ca pieton și ca motociclist, când umblu pe stradă mă aștept ca orice chestie pe 4 roți poate să mă omoare. Punct.
    Nu sar ca descreieratu’ pe trecere fiindcă io am dreptate. Ăla cu tiru’ poate că n-are dreptate da’ are 40 de tone, îl doare pe el în pwlă de dreptatea mea. În concluzie, îmi văd de zdrențe și copacel către casă cu dreptatea mea cea smechera băgată direct in cur.

    00
    • Pe șofer nu cred că-l doare, că nimeni (sănătos la cap) nu vrea să omoare un om, fie el și neatent și vinovat.

      Pe legile fizicii le doare în cot de cine are dreptate. Un obiect cu o anumită masă având o anumită viteză poate frâna într-o anumită distanță și asta e. Nici papa de la roma nu poate schimba asta.

      Nu mai zi așa că lumea își face impresia că șoferii sunt niște obiecte care abia așteaptă să plesnească un pieton neatent și vinovat.

      De n ori frânez chiar și când văd pe un idiot că traversează complet ilegal, gard sărit, trecere de pietoni nicăieri, drum cu 4 benzi, dar asta e, n-am chef să-l bag în spital, să dau declarații, să-i las familia fără tată/mamă, din cauză că e bou. Deși mulți și-ar merita-o, dar încerci să minimizezi/eviți pe cât posibil.

      00
  26. Inconstienta pura. Nu e ca si cum tirul ala nu face zgomot. Nu s-a asigurat, nu a auzit tirul. Prostie la cel mai inalt nivel. Pacat de soferul tirului care s-a ales cu o amintire de neuitat. Si pacat si de copilul ala.

    00
  27. Uite aici, de la primul crescator de alpaca al tarii: https://www.auto-bild.ro/stiri/pietonii-pot-fi-amendati-chiar-daca-trec-pe-zebra-godina-deschis-cutia-pandorei-130617.html

    Si are dreptate. Ca pieton, cand ajungi la zebra, TE ASIGURI prima data, apoi treci. Nu sari ca imbecilul pe capota masinii ce tocmai trece prin fata ta.

    Text din lege: Articolul 72, alin. 3 din OUG 195/2002 : Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, NUMAI DUPĂ CE S-AU ASIGURAT că o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

    00
    • Da, că vine unu (de expl. Antohie) dând wațapuri și cu nasul în telefon, face pe cineva varză pe trecerea de pietoni și apoi își plânge de milă și dă vina pe alții.

      Bă ITiștilor, bă angajaților, bă USRiștilor fini, civilizați și cu carte:
      1. Mașina este o armă,
      2. Ähhhh, România-I pierdută,
      3. România ca afară începe cu tine.

      00
    • PS: nu interesează pe nimeni ce scrie în paragraful ăla. Ești în camion/ mașina, ai călcat pe cineva, ai belit-o. PUNCT.

      Mai bine ar interzice mașinile private în oraș în timpul zilei sau ar pune o taxă de 200 de lei de întrare în orașe.

      00
    • cum adica NU INTERESEAZA PE NIMENI CE SCRIE IN LEGE?

      ba baiatule, tu esti intreg la cap?

      00
    • Mergi la vale criminalule. ITistule… Angajatule social…

      00
    • @Antohie: esti analfabet functional, impreuna cu godina! Paragraful ala se refera la numai la situatia in care se traverseaza pe la coltul intersectiei. Conjunctia (adversativa) „IAR” se refera la o situatie contrara celei in care pietonul e pe zebra, unde pietonul are prioritate deci nu poate fi obligat de lege sa ii lase pe ceilalti sa treaca (sa se asigura adica), pentru ca el are intaietate de trecere (prioritate adica)! La trecerea pe la coltul strazii, este permis sa traversezi, dar numai dupa ce ii lasi pe ceilalti sa treaca (te asiguri) si dupa aia treci tu pentru ca in cazul asta nu mai ai prioritate. Ia mai citeste inca odata.

      00
  28. Adevarata victima e soferul, o sa ramana traumatizat. Evident ca nu e vinovat, prostia castiga intotdeauna.

    00
  29. Material didactic obligatoriu pentru educatie rutiera!

    00
  30. Culpa comuna. Masinile trebuie sa aiba 30km/h in apropierea cailor pietonale, iar pietoni trebuie sa treaca pe treceri la pas de mers normal (nu alergare). Asa zice legea.

    00
    • Ai uitat sa zici că pietonii sunt obligați să se asigure înainte că nu îi spulberă vreun tir.

      00
    • și dacă se dovedește la expertiză că acel camion avea 30km/h?!
      comentat niște oameni care au făcut niște aprecieri și niște calculele și cam așa iese. bine, nu calculele lor sunt baza, dar dacă la o expertiză făcută pe bune reiese că acel camion avea 30km/h?!

      00
    • Ce expertiza? Camionul are TAHOGRAH, unde iti arata clar ce viteza avea inainte de a pune frana.

      00
    • poftim, dacă pe tahograf arată 29-30km/h?!

      kk în ploaie, mai sus m-ați luat la șuturi că l-am corectat p-ăla cu pruncuciderea ”că se înțelege ce-a vrut să zică”, aici nu se mai înțelege că mă refeream la un studiu și/sau echipament obiectiv care arată că ăla avea maxim 30k/h…..

      00
  31. NOU
    #138

    Majoritatea opiniilor de pe aici, de la articolul ăsta, ne demonstrează că nu o să va schimbați NICIODATĂ mentalitatea îmbâcsită. Nu o să aveți niciodată educația necesară și suficientă pentru a beneficia de un trafic rutier ” ca afară „

    00
  32. Daca-mi zice si mie cineva melodia dau o bere. Shazam nu o recunoaste.

    00
  33. Rog sa îmi explice și mie cineva de ce unele comentarii de bun simț primesc minusuri când e clar că femeia e inconștientă. Din empatie pentru proști ? Noroc că există video, altfel era vai de pl șoferului la proces. Ma gândesc cum plm se hrănesc ăștia care nici instinct de conservare nu au . Suntem prea mulți … There I said it.

    00
    • poate totuși nu era vai de pl lui la proces chiar și fără cameră. poate se milostiveau ăia de pe trotuar și veneau ca martori.

      00
    • Corect. Am zis în ideea că în scenariul cu probă video se tranșează mai repede procesul. Bine ce e drept singura mea experiență cu tribunalele e data de Suits sau A few good men 😂

      00
  34. Bai baieti, hai sa lamurim o trecere, tampita aia NU TRECE PE TRECERE: https://youtu.be/ipAg-XdO8dg?t=8

    00
    • detalii nesemnificative. tu nu auzi ca soferul tirului trebuia sa se opreasca la intrarea in sat si sa ii intrebe pe toti taranii daca nu cumva vor sa traverseze?

      00
    • Bă thebblack…. Bucureștean șmecher. Orășean, ăăă?

      Ce să vezi? Mai trebuie să și ai grijă de țărani…? Tu cum gândești? Te-ai demascat orășeanule arogant ce ești tu de ITist sau USRist. Nțțț

      00
    • ba, adevarul e ca ma ascundeam. m-ai desconspirat. comparativ cu tine care claxonezi mai ceva ca vuvuzela….

      00
    • N-am claxon. Că n-am mașină. Am vândut-o săptămână trecută. Noua vine joia viitoare.

      00
    • M-a futut Landul Berlin. Ca aveam mașină veche. Euro5. Golful I Cabrio din 82 al soției este mai ok decât era mașina mea. Dar acum am să am una noua. Euro6. Cu frână automată la pietoni.

      00
    • ba ai, ba ai, si inca ce claxon ai. frumos, lucios. si ai si masina noua. si tocmai in landul berlin. presupun ca ai si tate mari. vinzi tractor, nu?

      00
  35. Super misto reactiile de aici, bravo, pentru subiect si abordare. Daca procentele s-ar pastra si in afara blog-ului, probabil am determina lideri mai competenti.

    00
  36. 5000 de lovituri de bici maicutei si spanzurare de picioare in piata constitutiei timp de 10 zile

    00
  37. Puteti face un experiment. Urmariti o trecere de pietoni nesemaforizata si numarati total de pietoni care au traversat regulamentar, numarul de pietoni care nu au traversat neregulamentar. Contorizati si numarul de soferi care acorda prioritate si numarul de soferi care nu acorda prioritate. Eu am urmarit o trecere si mi-a dat asa: pietoni care traverseaza regulamentar: 17, neregulamentar: 4. Soferi care acorda prioritate: 11, cei care nu acorda: 23.
    Numarul de soferi indisciplinati e mai mare decat numarul pietonilor indisciplinati. Bineinteles, au fost si mult mai multe masini decat pietoni fiind bulevard cu 2 benzi pe sens.
    Concluzia e ca daca mori pe trecerea de pietoni sunt sanse mai mari ca vinovatia sa fie a soferului.

    00
    • se prea poate să fie cum zici tu, chiar nu te contrazic, am locuit în București :).
      dar, și am mai spus-o, faptul că cineva nu respectă legea și/sau nu-și îndeplinește obligațiile nu-mi dă mie/altcuiva dreptul să nu respecte legea/să-mi îndeplinesc obligațiile.

      00
    • ce legatura are una cu alta? pe strada erau 2 copii. pe unul il chema vasile si pe celalalt il chema ma-sa acasa. pe un camp erau 2 cai. unul era maro iar celalalt era mai incolo.

      cum ai facut statistica asta? ai urmarit mai multe treceri de pietoni din mai multe orase, de pe multiple tipuri de strazi (bulevarde cu multe benzi, strazi cu 2 sensuri, sensuri unice), cu refugiu la mijloc si fara, la ore de varf dimineata, la pranz si seara, la ore mai lejere, in miez de noapte, inainte de pranz si dupa amiaza inainte de 17, in cartiere de case, de vile, in zone de blocuri, in zone de birouri, in zone industriale, in zone comerciale, eventual ai urmarit comportamentul catorva persoane selectate in acelasi mod, din diverse clase sociale, de educatie si de varsta pe o perioada mai lunga>

      sau ai stat tu o data 5 minute in statie la tramvai si ai numarat oile?

      00
  38. In locul primarului nu mi-as face griji pentru centura, ci mai degraba pentru educatia proasta a oamenilor pe care ii conduc.
    Bine, glumesc, dar sunt multi factori la mijloc. Acelasi lucru s-ar fi intamplat si daca in loc de TIR era o masina mica, poate care ar fi avut o viteza mai mare sau un sofer mai neatent cu reflexe mai putine si cu o distanta de franare mai mare. Centura ocolitoare nu salveaza vieti in cazul asta, ca daca tu nu ai un minim simt de conservare, poti sa mori si in megaimage cand probezi cutite.

    00
  39. NOU
    #156

    Legal, se va stabili ca soferul are x% vinovatie (ca nu avea 30kmh) si proasta y% (pentru ca nu s-a asigurat).
    Pedeapsa de condamnare se imparte conform procentelor de vinovatie.

    00
  40. Si tot in tema „trecere+copil” , o analiza asupra vinovatilor:
    https://www.facebook.com/daniel.popa.927758/posts/507654563140790

    00
  41. Cel mai rau e cand ai un bivol care merge paralel cu soseaua si schimba brusc directia, parerea mea e ca soferul n-are nici o vina. Lasa labele cu neadaptarea bla bla, nu avea viteza si in viata reala nu treci pe langa treceri cu 5 la ora

    00
  42. Mult prea bestial. De dat la stiri, o saptamana la rand, absolut nepixelat, fara efecte, clar. Sa se vada. Poate baga la cap pietonii si le iese din cap smecheria si baga l a cap ca au siu obligatii, nu doar drepturi.
    Ce-mi pare rau ? Ca nu a fost o masina de politie, sa o vad pe purtatoarea de vorbe cum mai arunca cu rumegus si talas in clasica ei limba de lemn,
    Ce-mi pare absolut rau ? De bietul copil accidenta din cauza tampeniei presupusei mame.

    OUG 195 art 73 alin 3
    (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

    00
  43. Se grăbea să nu piardă Insula Iubirii. Mai contează semafor sau trecere de pietoni, pfff…

    00
  44. NOU
    #161

    Citind comentariile îmi dau seama că nu avem nicio șansă să ne facem bine! Credeam că măcar in bula asta sunt oameni responsabili, care vor într-adevăr schimbarea în bine. Dar atâta vreme cât vouă vi se pare în regulă că șoferii nu au nicio responsabilitate pe șosea, că de vină sunt autoritățile, nu avem nicio șansă.

    00
    • ai dreptate. e de kkt să fii responsabil când ți se aruncă unul în față. yeap. aici era și vina mea daca dădeam peste copilul ăla, nu? https://youtu.be/douYz5wlNuc?t=149

    • Daca aveai viteza mai mare decat limita in zona, desigur. Si chiar daca nu, tot nu iti era bine (ancheta penala, trauma psihologica).
      La secventa #9: faza se repeta permanent in intersectia respectiva. Niciodata nu e politie acolo.

      00
    • gogu, ba soferii au dfoarte multe responsabilitati pe sosea. sunt toate stabilite cat se poate de clar in lege. scrie acolo ce trebuie sa faca, cand si cum. la fel cum scrie si pentru pietoni.

      00
    • ce nu înțelegi tu e că noi nu zicem că șoferul nu are nicio resposabilitate.
      susținem, sau cel puțin eu susțin, că și tanti aia (și pietonii în general) au o responsabilitate egală.

      00
    • @Zoso: compari mere cu pere. Adica trecerea prin loc nepermis cu trecere pe zebra. La faza cu copilul nu ai fi avut nici o vina dpdv legal. Poate moral si mustrari de constiinta. La zebra trebuie sa incetinesti, daca observi pietoni pe trotuar in dreptul ei sa reduci pana la max 30 km\h, iar daca au pus piciorul pe zebra esti obligat sa opresti. Dar nu poti sa compari fazele intre ele, sunt situatii complet diferite ca si circumstante.

      00
    • @Vali, la 8- de ce, de ce, de ce, pt numele tuturor sfinților din toate religiile, de ce?

      9- îmi place combinația de culori a mașinii din fața ta. :)

      00
    • NOU
      #168

      @vali, sunt situații diferite. Dar văd in clip că tu ai condus responsabil. Și ai evitat. În schimb uite camionul ce lansat vine (nu neapărat cu viteza), nu avea nicio intenție să lase pe cineva sa traverseze pe trecerea aia.
      @A nu am spus nimic de tanti. Uite câte comentarii îi plâng șoferului de milă.
      Eu când sunt in zone cu treceri de pieton incetiniesc și sunt pregătit sa las oamenii să traverseze. Șoferul camionului pare a avea intenția aia? In zonă se vedeau pietoni, ceea ce s-a întâmplat putea să fie anticipat. El în schimb nu pare a fi avut intenția să lase pe cineva.

      00
    • @Gogu, nu-s șofer, nu am experiența unui șofer, nici măcar a unui pasager, probabil dacă aș fi fost și aș ști cum se aruncă unii aiurea, sau de la 10 m de trecere sau mai știu eu ce, poate aș gândi ca tine.

      am spus-o mai sus, eu sunt pieton, d-ala care când vrea să traverseze se duce în dreptul (nu x m mai într-o parte) trecerii de pietoni și se uită dacă vin mașini. și dacă vin așteaptă înțepenit pe bordură, uitându-se cât mai fix la șofer prin parbriz, până când mașina oprește (oprește, nu încetinește).
      dacă sunt 2 benzi de circulație pe sens repet manevra dacă nu văd bine ce se întâmplă acolo. la fel pt celălalt sens. totul pe trecerea de pietoni, pe dungile alea albe de pe asfalt. chiar și la o trecere semaforizată, pe verde, tot arunc un ochi stânga-dreapta înainte să pun piciorul pe șosea.

      în calitate de pieton care face asta, în fimuleț eu am văzut niște oameni care se mișcau pe trotuar, fără a părea să manifeste vreo intenție de traversare și la un moment dat, brusc, doi din ăia care se deplasau pe trotuar au sărit pe șosea în goană cu 1-2 m înainte de trecerea de pietoni. asta văd eu.

      poate dacă aș fi șofer aș vedea altceva.

      00
  45. DARWIN AWARDS.

    Si o mentiune speciala pentru prostii care cred ca tirul ala putea fi oprit daca circula chiar si cu 10km/ora mai putin

    00
  46. Eu nu stiu ce vedeti voi aici, dar eu vad niste oameni care mergeau pe trotuar linistiti si au sarit in fata vehicolului. Nici un moment nu s-au oprit frumos la marginea trecerii, sa faca un contact vizual cu soferul, etc. Nici nu ajunsesera la marginea trecerii, doar au sarit pe trecere in diagonala fara nici o grija. Am patit si eu asa exact scenariul asta, dar conduceam turism, si am reusit cu greu sa evit.
    Cel mai important e ca au inceput sa traverseze ilegal, in afara trecerii de pietoni, abia apoi dupa 2-3 metri au intrat in „legalitate” daca se poate numi asa. Pe chestia asta sper sa scape soferul de tir.

    00
  47. IDIOATA! Nu spun asta doar ei, ci tuturor. Dar pana la urma asta-i SELECTIA NATURALA.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube