De ce nu au parcări clădirile de birouri?

Mă uit la un reportaj despre cum clădirile de birouri au 1 loc de parcare la 8 angajați, deși unele sunt la cucurigu.

Iată așadar 3 motive, în ordinea importanței:

  1. Celui care închiriază nu îi pasă de angajați. De obicei, la negociere, se iau locuri de parcare pentru directori. Țin minte că mi se plângeau foștii colegi de la MPI când s-au mutat aici, aveau 6 locuri de parcare pentru vreo 3 etaje, restul la noroc pe stradă, și erau vreo 200 de oameni. Situația e cam la fel pentru toate companiile mari. Țin minte, am fost o dată la Vodafone în clădirea aia turn de la Victoriei, locuri pentru vizitatori erau vreo 3 și trebuia să suni foarte sus că să sune la managerul parcului ca să poți intra cu mașina acolo. Și erau strâmte ca naiba, abia am încăput cu megane-ul în unul.
  2. Multinaționala plătește salarii din care oamenii n-ar trebui să își permită mașini. Serios. Oamenii ăștia își fac niște calcule foarte reci, bazate pe experiența din alte țări, și concluzionează că oamenii vor avea salarii prea mici ca să le ajungă de credite, mâncare și mașină. Și nu poate să le spună să lase mașinile acasă, mai ales la ce salarii plătește.
  3. Constructorului nu îi pasă. Dacă nu găsește chiriaș, mai lasă la preț, pentru că …vedeți punctul 1.

Iar statul nu face nimic. Nimic nimic. Pentru că angajații care ar trebui să vadă și să prevadă problemele astea iau șpăguța și tac din gură. Nu oprești ditai construcția din cauza unei amărâte de parcări, lasă că se descurcă angajații, ce naiba…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

86 comentarii

  1. In Germania sunt locuri de parcare. Niciodata nu am vazut sa fie plina parcarea. Totusi cu masina vin cei care stau departe si trebuie sa schimbe prea multe mijloace de transport. Plus cei care lucreaza cu clientii si cei care sunt comozi.

    00
    • mama, ce coincidenta. fix aceeasi categorie de oameni ca si in Romania.

      00
    • Aici parca sunt ceva mai comozi. Bine, in Germania facand naveta se circula destul de mult cu masina, dar fiind parcarile foarte primitoare nu ai impresia asta. Dar, blocajele de pe autostrazi de la orele de primetime zic altceva

      00
    • Departe aici e pe putin 50 km in un sat nu in acelasi oras. Colegii mei unde am lucrat (Sibiu) veneau cu masina ca asa voiau. Fiecare cu masina lui desi stateau pe putin 4 in o zona si puteau imparti costurile. Nu stiu cati sunt din Sibiu si stiu traficul.
      Si subliniez ce am mai scris: „vin cu masina avand fiecare loc de parcare” nu „vin cu masina si vad unde o las ca doar nu o ridica nimeni”.

      00
  2. Statul nu face nimic, omul nu face nimic și tot așa. „Pică pară mălăiață…”

    00
  3. In Arad se reconstruieste stadionul istoric, cu extinderra capacității de la 8000 la ~ 40.000. La aflarea stirii am intrebat cat de mare va fi parcarea subterană. Ziaristii au ras, primăria m-a ignorat, iar suporterii înrăiți mi-au spus ca nu este nevoie de loc de parcare doarece stadionul e sitiat in zona centrala si se poate veni pe jos sau cu transportul in comun. Le-am amintit ca in anii 90 la o capacitate de 8000 de locuri, cartierele adiacente stadionului erau sufocate de masinile microbiștilor… am luat block! Suporterii in cauza sunt fani also USR… deci am inceput sa lucrez la dosarul de obtinere a cetățeniei franceze. Godspeed!

    00
  4. In Belgia e interzis sa construiesti o cladire (rezidentiala sau de birouri) care sa nu aiba suficiente locuri de parcare pentru toti ocupantii. Evident ca unele cladiri sunt dinaintea acestei prevederi si unele parcari sunt dinaintea masinilor contemporane (deci abia incape o masina perfect normala), dar ma ia cu groaza sa imi imaginez ca vin la munca si nu am unde sa parchez, de parca nu exista destul stres in corporatii.

    00
  5. Statul tace pentru că e complice prin lipsa infrastructurii rutiere adecvate sau sistemului de transport în comun mega depășit (zona Aurel Vlaicu – Pipera).
    Mereu am spus că, de exemplu, reprezentative pentru țara asta sunt trotuarele (sau lipsa lor) din zona Pipera.

    00
    • Aiurea in tramvai
      Una din probleme – printre multe altele – este numarul mic de locuri de parcare. De unde si preturile mari, mai ales in zonele de birouri. Ba chiar nu exista oferta, se dau numai pe sub mana.

      Nu ne obliga nimeni sa traim in Bucuresti. De ce am trai in Bucuresti, pentru traficul infernal, pentru poluare sau pentru faptul ca nu sunt locuri de parcare. Sau sa savuram cele mai mici salarii din Europa. Cine are mai mult de doi neuroni pleaca din Bucuresti…

      00
    • nea’ parbriz, o fi zgomotos, o fi poluat, o fi plin de tarani, dar vezi ca la salarii e un pic peste media europeana.

      00
    • @thebblack: asta e o legenda urbana, sa zicem asa poluat, mizerie da macar facem bani.

      Serios, uite salariul mediu in bucuresti este de 500 de euro.
      https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Bucharest

      Acum doi ani am fost la o firma si cautam sa facem outsourcing in europa. La noi salariul mediu era de aprox. 12.000 de euro/luna. Pentru ce cautam noi cel mai ieftin a fost bucuresti, sub 1000 euro/luna . mai ieftin a fost kiev. chiar si sofia a fost peste bucuresti. in cele din urma am mers in brno in cehia.

      00
    • 12.000 euro pe luna salariu mediu? Sunt curios cat avea CEO-ul. Mai taie din ele, da-le dreacu’

      00
    • @Parbriz, aiurea in tramvai esti tu. De exemplu cum zice Claudiu, in Pipera-Voluntari ai putea ajunge pe jos de la metrou in zona Swan – OMV, dar poti? Nu, pentru ca nea Pandele n-a mai facut trotuar dupa calea ferata pe tarlaua lui si in zona aia sunt o gramada de caini. Asa ca trebuie sa astepti un microbuz supraaglomerat care te ia de la metrou, stai la baiera 20 min si ajungi intr-un final dupa 30 de min cand ai putea sa faci 15 min pe jos sau 5 cu bicicleta.

      @theblack, poate mai sunt salarii decenta in zona corporate, restul astepta urmatorul salariu de la jumatatea lunii.

      00
    • Bucurestiul e departe de media europeana. Asta e un argument de campanie electorala.

      @thebblack: studiul prezentat de tine se refera la GDP nu la salarii. In plus e destul de inexact. Pune Bucuresti si Elvetia in aceeasi categorie. In Bucuresti salariul mediu e de 500 de euro in elvetia trece de 6000 de franci

      Ideea initiala a fost sa nu te plangi ca nu ai parcari sau trotuare, ci sa rezolvi problema plecand din bucuresti.

      Unii sunt asa de indoctrinati de „salariul mediu european din bucuresti”, incat nu le vine sa creada ca exista firme in europa care platesc de 20 de ori acest salariu. Daca am stat prea mult in hazna, pana la urma ne obisnuim cu mirosul.

      In Bucuresti se vine exclusiv pentru outsourcing. Asta inseamna forta de munca ieftina…

      00
    • parbrize, probabil si in tecuci e vreun guster care face 20k euro pe luna. de asta ii spune medie. pentru ca restul tecuciului face tot 20k de euro pe luna. tot. irelevant.

      elevetia nu e in ue. luxemburg e si salariul mediu pe acolo se pisa pe elevetia. si daca bucurestiul era cel mai ieftin de ce ati mers la brno?

      eu tot o zic da’ nimeni nu pricepe. economia e un animal mare si complex. nu il controleaza nici parbirz de pe internet, nici victor ponta, nici basescu, nici macar putin sau obama, pardon trump. este ce este si nu trebuie decat sa deschizi ochii.

      00
  6. Si ne vom trezi tarziu, foarte tarziu, cand nu se va mai putea face nimic fara sa daramam cladiri, cand astia care iau spaga acum, ca sa inchida ochii, vor fi de mult oale si ulcele.
    Oare in cat timp se amortizeaza o parcare cu plata? Sa zicem una subterana, gen alea de la Universitate (pe care multi „bucuresteni” nici nu le stiu pe amandoua :D).

    00
    • În zona Universitate e mereu omor pe locurile de parcare, deși la Intercontinental costă doar 4 lei pe oră, mai puțin decât cere nenea parcagiu’ de la merdenele. Locuri berechet. La Obor e la fel.: parcarea subterană foarte aerisită și afară jihad. La Unirii, în parcarea supraterană, ai primele două ore gratis. Și acolo sunt locuri la greu. Problema e că ne-am obișnuit să parcăm în buza șaormeriei/cabinetului/magazinului. În multe zone chiar ai unde să parchezi, doar că mergi nițel și pe jos. Oroare!

      00
  7. Majoritatea dezvoltatorilor includ numarul minim de locuri de parcare prevazut de lege. In Bucuresti pe segmentul Office sunt obligati sa faca un loc de parcare la 60 mp iar pe Retail scade la 20 mp (cifre orientative, dar sunt trecute in lege mai exact). Nu am intalnit pana acum un dezvoltator care sa accepte un randament mai mic si sa mai sape un subsol in plus sau ceva similar.

    00
    • Interesant, nu știam. Mai ales aia cu segmentul Retail. Din câte știu eu, un loc de parcare are 18mp (6×3), așa că parcările la magazine ar trebui să fie aproape cât magazinul însuși, nu?

      00
  8. Toti vor gratis, aia e problema.
    Exista parcari cu abonament in zona, destule.

    00
    • Corect. La victoriei spre ex avem parcare subterana in cladirea unde lucrez: 100 euro/luna sau parcare privata cu 6 lei/15 minute. Sunt eu chitros ca altfel, locuri de parcare sunt

      00
    • Bai da stai un pic, de ce sa imi platesc eu parcarea daca vin cu masina la birou si nu pot ajunge cu metrou/tramvai/autobuz? Ce plm fac un favor angajtorului ca vin eu la munca si sa imi caut de parcare? Ce plm e mentalitatea asta de Olguta si Carmen Dan?

      00
    • Tu nu stii ca locul de parcare este un drept fundamental al romanului?

      00
    • Impreuna cu avariile puse pe prima banda si vorbitul la mobil in timp ce faci manevre…

      00
    • @Cosmin

      La victoriei spre ex avem parcare subterana in cladirea unde lucrez: 100 euro/luna sau parcare privata cu 6 lei/15 minute. Sunt eu chitros ca altfel, locuri de parcare sunt

      Dacă îți permiți să-ți cumperi vehicul, se presupune că, pentru 100 € sau 6 RON/15 minute, ambele, sunt un chilipir.

      Din sarcasmul tău ursuz, să înțeleg că vehiculul are aceeași valoare ca mixerul, chiuveta de bucătărie & mașina de ras? Pentru mine, mașina de ras e o adevărată unealtă grozavă, o prețuiesc ca și cum ar fi un produs luxos. Nu am pierdut contactul cu realitatea, iluzionat că orice lucru devine disponibil atâta vreme dacă dispui de banii necesari să cumperi, inițial.
      Rareori i-nu mereu dar se mai întâmplă- le dau dreptate și băncilor: chiar n-au cu cine în multe cazuri, tre’ să satisfacă orice Gigel rupt în curul pantalonilor, să-și cumpere mașină la mâna a paișpea ca să nu pară „fraer” în ochii celorlalți Gigei rupți în curul pantalonilor cu mașinile lor luate la mâna a paișpea.
      În alte cazuri, o iei la drum o dată sau de două ori pe lună, pe urmă o lași în parcare la văzul tuturor, cu toate că tu, Gigele, abia te chinui să plătești chiria sau plățile la administrator, fără să mori de foame în același timp… ce contează, ai mașină să se oftice inamicii și „heitării”, nu-i așa?

      https://en.wikipedia.org/wiki/Inferior_good
      https://en.wikipedia.org/wiki/Normal_good
      https://en.wikipedia.org/wiki/Neutral_good

      https://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_goods
      https://en.wikipedia.org/wiki/Veblen_good

      Eu nu știu când în mintea unora mașina are aceeași valoare ca elasticul, pixul & pachetul de șervețele. Laolaltă, de ce ne mai văităm de sărăcie dacă și mașina a devenit un bun(produs) banal?

      Și hai să ridic miza: de ce ți-ai cumpăra ceva dacă nu ți-l permiți; darămite să ți-l întreții, în timp ce faci foamea sau când vezi că nu ai unde s-o parchezi dacă tot ești „zgârcit” (sărăntocilor care sunteți) să plătești 100 € sau 6 RON pentru 15 minute?

      00
    • @ alupigus;

      Masina noua, leasing pe 5 ani : +-20.000 euro
      Costul parcarii la 100 euro/luna ( tot 5 ani ) : 6000 euro

      Eu inteleg ca daca sunt lipit pamantului nu am voie sa emit pretentia de a avea un loc de parcare? ok, platit, dar in limite decente.

      00
    • Mie imi plateste angajatorul parcarea de 100 euro pe luna.
      Cand am spus ca toti vor gratis m-am referit si la angajat dar si la angajator.
      Asta tine si de ce negociaza fiecare cand se angajeaza. Unii se multumesc cu fructe si bonuri de masa, altii vor asigurare de sanatate privata sau loc de parcare asigurat sau zile de concediu extra.
      Totul se negociaza daca ai cu cine si daca stii cum sa pui problema.
      Iarasi, pentru clientii firmei, tine de bunul simt si imagine sa le asigure un loc de parcare.

      00
    • @alupigus
      Ai vorbit si tu de pe veceul din fundul gradinii.
      Daca o persoana isi permite o masina, indiferent de pretul ei, asta nu inseamna ca trebuie sa plateasca o suma record pentru 15 minute de parcare, ca doar Bucuresti nu e Dubai. 24 de lei pe ora este extrem de mult, in conditiile in care, pretul mediu e undeva la 3 lei pe ora.
      Asta daca nu iti spala masina de banii aia. Cu limba.
      Abonamenul de 100 de euro pe luna, sa zicem ca e decent. Cam peste tot costa undeva la 4-500 de lei pe luna un abonament la o parcare privata.

      Bine, daca ai treaba prin zona, mai rar, sa zicem ca platesti, aia e.
      Dar in comentariu era vorba de lacomia celor care detin acel loc de parcare, care profita de disperarea oamenilor, care au nevoie sa isi lase masina cateva minute/ o ora.

      Referitor la asta, n-am inteles de ce dezvoltatorii nu investesc in parcari private, in zonele astea, gen Pipera, sau orice zona unde exista o gura de metrou. Cu abonament lunar si tot ce trebuie… Probabil ca pretul terenului e mult prea mare si preturile la parcari, comparativ cu o cladire de birouri/ bloc de locuinte sunt mult prea mici, ca sa isi poata amortiza investitia rapid.

      00
    • @cosmin, Georgi: intr-o economie de piata nu stabilesti tu pretul dupa cum e „decent”. Pretul il stabileste piata in functie de cerere si oferta, plus concurenta.

      00
  9. Deci ai cunoștințe sus, in cadrul Vodafone… :)

    00
  10. As adauga si costurile pe lista. Se cauta cladiri de birouri la costuri cat mai reduse pentru ca marii chiriasi sunt shared service centere care se muta in Romania pentru a minimiza cheltuielile. Cladirile sunt construite langa metrou, dar cat mai departe de centru. Exceptii unele locatii premium de la Victoriei.

    Si inca o chestie, nici in City-ul londonez nu exista paritate 1:1 la capitolul locuri de parcare:angajati. Mi se pare absurd ca un angajat roman sa aiba pretentii de genul asta.

    00
  11. Cum e cazul cladirii „Tiriac” de vizavi de Judetean. Angajatii parcheaza pe trotuar, pe spatiul alaturat care nu stiu cui apartine si nu intereseaza pe nimeni.

    00
  12. Aseara l-am descurcat cu militienii pe unul ce blocase trotuarul, pista de biciclete si mai manca in plus vreo 40 cm din prima banda. Cel mai mult mi-a placut partea cu 3 puncte penalizare. N-a comentat nimic, pleca acasa si cu frigiderul plin.

    00
  13. Lipsa locurilor de parcare genereaza venituri din amenzi, deci de ce sa se implice primariile?
    Daca nu ati avut curiozitatea pana acum verificati cate locuri de parcare sunt prevazute in Dr Taberei la finalizarea lucrarilor la metrou. Zici ca arhitectul a proiectat din China pentru zona aia, si a vazut-o cel mult in poze.

    00
  14. o firma serioasa calculeaza nr de masini de serviciu si se face o medie a vizitatorilor. angajatii fara masini de serviciu nu au drept de parcare, pe buna dreptate. o cladire cu 1000 de angajati din care 200 au masina de serviciu implica vreo 230 de parcari, sa zicem.
    Poate doar Apple, Google si inca 2 -3 si-ar permite sa plateasca locuri de parcare pt toti angajatii :)
    Cand lucram in multinationala multi colegi aveau greturi sa vina cu masina si se plangeau toata ziua ca nu au unde sa parcheze. chit ca pierdeau mult mai mult timp pe drum decat daca foloseau metroul.

    Problema nu mi se pare ca este neaparat la locurile de parcare ale cladirilor ci la infrastructura.
    Pe soseaua Pipera cu Barbu Vacarescu se construieste in draci. Vor fi 30.000 de oameni inghesuiti pe cateva hectare de cladiri. Pe Dimitrie Pompeiu se construieste iarasi masiv iar acest „bulevard” are o banda pe sens. Strada Fabrica de Glucoza la fel.

    Deja se sta la coada la intrarea in statiile de metrou Pipera si Aurel Vlaicu la orele de varf si inca mai trebuie sa apara 15 – 20.000 de angajati in zona.

    Viitorul suna bine :)

    00
  15. Sunt reglementari destul de clare legate de locurile de parcare http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/docs/01_20080523.pdf

    00
  16. e o problemă a angajatorului, dar e și una mai mare a statului (și nu în forma impersonală „stat”, unde nimeni responsabil nu e responsabil – ci în forma foarte strict delimitată primar – consiliu local – comisie de urbanism), pentru că mașinile alea care n-au loc, n-au drum etc. vor eșua pe spațiul public. altfel spus, nu contează dacă angajatorului nu-i pasă, contează ca primăriei să-i pese și să fie parte a soluției, impunând condiții clare de construcție. iar una dintre consecințe ar fi și aceea că angajatorii ar migra în afara orașelor și nu ar mai îngrămădi centrul orașelor.

    00
    • Daca angajatorii migreaza in afara oraselor esti cam fortat sa vii cu masina, asa in oras poti sa folosesti si transportul in comun.

      00
  17. Pai se descurca angajatii, sa vezi ce-i in fata la SKY Tower, pline de masini trotuarele.

    00
  18. Sa presupunem ca dezvoltatorul construieste numarul de locuri impuse. Totusi acestea nu sunt gratis. Cati din cei care cumpara isi iau si loc de parcare? Degeaba aunt locuri la subteran daca locatarii parcheaza tot pe strada ca nu vor sa cumpere si loc de parcare.

    00
    • Rezolvare: nimeni nu are voie sa vanda fara loc de parcare, la fel cum nu poti vinde fara lift si fara scari.

      00
    • Dar parcă nici 15.000 pe un loc (subteran) nu e o sumă prea mișto. :) Mulți ar avea mașina mai ieftină decât locul de parcare.

      00
    • @Teniescu
      Mergand pe ideea asta masinile ar trebui schimbate mai des… Ce te faci daca masina de 20k si locul de 15k se transforma in masina de 10k si locul de 15k in 5 ani?

      00
    • Daca au masina mai ieftina decat locul de parcare, mie-mi suna ca nu prea isi permit de fapt sa cumpere acea locuinta. Locul de parcare inseamna confort, la fel cum iti cumperi si locuinta ca sa nu stai in chirie.

      Te intinzi cat ti-e plapuma. Daca nu-ti permiti loc de parcare, iti cauti loc in alt rezidential unde e mai ieftin si-ti permiti si locul de parcare. Sau nu-ti iei masina, pentru ca nu-ti permiti intretinerea ei – si parcarea intra tot la costurile asociate masinii. Ca sa iti permiti parcare, iti iei o masina mai mica sau SH.

      Chestia asta cu „ma descurc eu unde parchez masina” e o flegma scuipata pe obrazul celorlalti cetateni, care astfel se incurca in masina parcata neregulamentar.

      00
    • Mi s-a parut mereu o nesimtitire sa vinzi un apartament de 3 camere de exemplu, si sa mai ceri bani in plus pentru parcare. Bine ca nu cer bani in plus si baie, pe aceiasi logica… poate nu ai nevoie, nu te caci.

      00
  19. cine isi ia masina atunci cand poate merge cu transportul in comun,e un sarac si isi merita soarta.

    00
    • am mers cu metroul la mare. E misto

      00
    • Un metrou de suprafata ? Cu multe vagoane ? Care ajunge mai repede decat masina ? #moldovene

      00
    • explicatie: cine își ia mașina din parcare, nu cine își cumpără. Ce daca ai mașină ? Mor verii de la tara de invidie ca ei nu au si atunci te simti indreptatit sa o forjezi zilnic prin Bucuresti ?

      00
    • Da boss. Ca pendula mea, mare e numa „Ctza gara”. Ah..daca vrei sa mergi mai mult de Ctza, e nitel mai complex. nu punem in discutie flexibilitatea.
      AAA…in oras da. Stii ce bine sta masina in parcare? Azi a trebuit sa ma duc la pitesti. De fapt nu trebuia, dar am aflat abia acolo. Aveam de ales sa vin cu rabla la munca, dupa. Adica sa stau sa caut aici parcare dupa care sa caut si la intoarcere acasa. Asa ca m-am dus si mi-am lasa masina acasa si am venit cu metroul

      00
    • mare inseamna numai Mamaia nord
      sa apari acolo fara masina bengoasa = sarac, iti scuipa toti in mancare

      00
  20. In Timisoara un loc de parcare la o cladire de birouri costa intre 50 si 70 EUR. Pe angajatori nu ii intereseaza neaparat ca angajatii vin cu masina pentru ca sefii mari sunt la multinationale de prin Europa, unde in Europa mai toti se bazeaza pe transportul in comun. Nu se prea pricepe de ce nu putem si noi sa ne bazam pe transportul in comun si alegem luxul de a veni cu masina. Iar daca le dai locuri de parcare la 30-40% din angajati (cam asta ar fi media de soferi) ce faci cu cei ce nu vin cu masina? cum ii recompensezi, ca si ei „e un suflet” si trebuie si ei ceva sa primeasca de la companie cum primesc soferii, chiar daca ei vin pe jos…

    00
    • Simplu. Nu oferi parcări gratuite, ci pe bani. Le permiți tuturor angajaților să deconteze lunar o sumă (aceeași pentru toți). Că vor să vină cu mașina și să-și ia loc de parcare plătit, sau aleg să-și facă abonament la transport în comun din banii ăia, e strict alegerea fiecăruia. Poa’ să vină și cu taxiul, dacă le convine.

      00
    • Sau, varianta a doua care-mi vine în minte: le dai tuturor cu 50/70/100 de euro mai mult decât plătește restul pieței, și nu mai decontează nimic. Să-și gestioneze singuri veniturile.

      00
    • E relativ simplu si se practica prin anumite locuri. Este vorba de un „beneficiu flexibil”, care face parte din pachetul salarial. Din acesti bani angajatii isi pot alege : decontarea transportului in comun, asigurari de sanatate premium (pe langa pachetul standard care e oferit pe scara larga), pilonul XVII de pensie, abonamente la sali de fitness, etc. Parcarea s-ar incadra fara probleme aici. Banii care raman se primesc la sfarsit de an sub forma unor tichete de vacanta, de exemplu.

      00
  21. Sau faci ca un fost coleg de munca. Cand a fost la interviuri, a cerut loc de parcare, altfel nu se duce la ei. Si a refuzat doua companii pe motivul asta. Bine, lucreaza in IT, deci isi permite arogante din astea.

    00
  22. n-am citit toate comentariile, dar intr-o tara civilizata exista normative de constructie si se si respecta, iar o cladire de birouri nu poate primi autorizatie de constructie daca nu indeplineste niste conditii. cum noi nu suntem tara civilizata, suportam mizerii din astea.

    00
    • pai suportam, pentru ca suntem prea prosti sa ne cerem drepturile. habar n-avem de legi, PUZ-uri, planuri cadastrale si alte alea. e mai usor sa dam o spaga ‘sa se rezolve’ decat sa ne batem capul, sau sa platim un specialist pentru asta.

      00
  23. Sunt un om simplu si zic: taxa mare ca sa intri cu masina in oras. Transport in comun imbunatatit. Ar carai multi o vreme, pe urma e win win pentru toata lumea.

    00
  24. Nici in vest nu da angajatorul locul de parcare la orice pulete. Ii spune ca daca vrea poate plati 50-60 euro/luna ca sa beneficieze de el.

    La noi problemele sunt 2:
    1. toti s-au obisnuit sa nu plateasca parcare (abia s-au impacat cu gandul ca masina merge pe benzina si benzina costa)
    2. atunci cand e unul ce totusi ar vrea sa plateasca pentru locul de parcare n-are de unde sa-l inchirieze

    00
  25. Asta se poate aplica si in cazul unei situatii de urgenta(incendiu/cutremur). Nu exista plan pentru evacuarea a 1000-2000 de oameni de la firme diferite. In cazul unei astfel de situatii fiecare se descurca cum poate, de cele mai multe ori locul de adunare se stabileste pe trotuar(daca prinzi loc si nu sunt alte firme care deja sunt acolo).

    00
  26. Parcarile sunt pe bani in toata lumea.
    De altfel, nimic nu e gratis.

    00
  27. Sau angajatii nu sunt de o calitate superioara incat sa poata emite pretentii. Pana acum cativa ani nici apa nu le ofereau cand era canicula.
    Eu ma uit la mine cum suna anunturile din diverse tari. In state si europa anunturile sunt super smechere, ii includ si pe aia cu orientari sexuale dubioase, si anunturile din romania sunt pe model „cautam om sa faca 3 joburi si sa il platim pentru unu singur”.

    00
  28. Nu cred ca in marile centre financiare din Europa sau New York exista parcari pentru toti angajatii. In Canary Wharf, Bankenviertel sau Manhattan, exista parcari pentru toti angajatii din cladirile alea? Nu cred. Pentru simplul motiv ca nu este rentabil, la ce costuri obscene are acolo centimetrul patrat. E absurd. Si totodata elementar, Watson…

    00
  29. Statul nu îl interesează pentru că el încasează impozite din contribuţiile angajaţilor => statul are interesul ca birourile să fie cât mai multe şi mai înghesuite. Statul e complice cumva, interesul lui e să aibă câţi mai mulţi plătitori de cas şi contribuţii pe metru pătrat.

    00
  30. de cand e treaba angajatorului cu ce vii tu la munca? sa zicem ca eu am o problema si vin la munca doar cu drona dar ma costa 2000 de euro pe luna, trebuie sa plateasca angajatorul drona? serios?

    de cand e treaba lui sa plateasca locuri de parcare pt tine angajat?
    am 20 de masini la firma si masinile stau seara la firma, platesc parcare,
    am 20 de masini ale angajatilor care stau 8 ore pe zi in parcarea cat sunt ei la birou scuza-ma dar nu am nici o obligatie
    nu, parcarea nu e un drept
    nu ai unde sa parchezi ? nu mai mergi cu ea la munca sau te descurci, eu ca angajator platesc ca tu sa prestezi o munca timp de x ore atat

    ma doare mintea cand aud numai de responsabilitatea altora, mai era cineva care se mira ca dezvoltatorii vand locuri de parcare.
    pai locul ala nu costa? sau te incanta un pret mai mare la apartament si sa scrie loc de parcare inclus?
    daca e moca vreau si eu 20 de m patrati sa imi parchez cazanul de tuica :D sic

    varianta cu tot romanul are masina cu toate ca are gauri in ciorapi iar e aiurea, in tara asta ca sa mergi cu trenul costa mai mult, dureaza mai mult, conditiile sunt decente cel mult daca prinzi un tren spalat
    mergi cu masina? ajungi mai repede, mai ieftin si mai civilizat
    faceti experimentul Bucuresti – Sibiu

    00
  31. Uitati si mintea romanului, cel care daca traieste intr-un apartament cu 3 camere si sunt 3 locuitori (mama, tata, fiul), trebuie in mod obligatoriu sa aiba 3-4 masini, ca altfel le cade gradul.
    Asta pe partea de home.
    Pe partea de office: sa ii oblige sa aiba macar 30% din nr angajatilor locuri de parcare. Daca ai 300 de angajati, sa ai 100 de locuri de parcare+30 ptr vizitatori. Nu le ai, te taxeaza statul pana creezi subsol sau parcare intr-o zona apropiata, cumparand terenuri virane, daca e cazul.

    00
  32. deci, am inteles ca sunt prost ca mi-am luat masina? Misto logica. Mai tre sa ma puneti sa merg numa in zilele pare ca sunt gras. Sau ceva de gen

    00
    • Daca o iei ca pe un afront, dedici mai mult timp si efort aparandu-ti alegerea decat incercand sa gasesti o solutie.

      00
  33. si daca religia imi interzice sa merg pe jos ?

    00
  34. Prin america la o cladire de birouri de 10.000 mp trebuie sa ai intre 200-400 de locuri de parcare in functie de oras, ca primaria stie situtatia locala si cate locuri de parcare ai nevoie.
    Pentru un resturant de 250mp cu 90 de locuri la mese, 12 angajati ai nevoie de 20-40 locuri de parcare.
    Pentru zona residentiala pentru o garsoniera un loc de parcare, la 2-3 camere 1-2 locuri de parcare.
    http://imgur.com/a/LpMsh

    00
  35. locurile de parcare la cladirile de birouri nu se dimensioneaza in functie de numarul de angajati, ci la metri patrati utili.

    00
  36. Salut! Lucrez in zona care apare la inceputul reportajului (Aurel Vlaicu). La noi in cladire ai loc de parcare daca ai masina de la firma, daca nu ai te costa 50 de euro pe luna iar locurile alea au fost date de mult timp. Acolo se mai construiesc cel putin 2 cladiri de la Skansa si inca 3 de la alt dezvoltator, tot asa cu putine locuri de parcare. Ce nu inteleg eu este faptul ca mulți se încăpățânează sa vina cu masina la birou. Ai metroul la 2 pasi, de ce sa mergi cu masina la birou?

    00
    • Au metrou la capatul dinspre firma, nu neaparat si la capatul dinspre casa. La noi transportul in comun a fost neglijat sistematic dupa ’90. Si asta in orase in care s-a construit cat mai inghesuit posibil. N-am inteles niciodata preferinta asta a romanului, de a trai inghesuit.
      Aveam o colega care mostenise casa in oras de la bunicii ei. Caz rar in Romania, unde mai toti din generatia noastra aveau bunici la tara. Si colega visa sa vanda casa si cu banii obtinuti sa se mute la apartament. Pentru ca – se stie – asa e civilizat, sa traiesti la la bloc.

      00
    • Metroul e foarte aglomerat si dimineata si seara. Si eu vin cu metroul zilnic acolo, m-am obisinuit, dar s-ar putea ca altii sa fie mai „fitosi”. Mie mi se pare ca exista un alt mijloc de transport in comun in zona care are putea fi folosit: tramvaiul 5. Evident, nu asa cum este el acum: un exponat de la muzeul RATB, care vine din an in paste. Dar s-ar putea face un traseu separat pt tramvai (gen 41) acolo si daca s-ar inlocui tramavaiele cu unele moderne, cred ca ar fi ok. Tramvaiul ala pleaca din zona Sf Vineri si ar fi o alternativa la a lua metroul de la Unirii pana la Aurel Vlaicu.

      00
  37. In orice oras civilizat nu toti angajatii au locuri de parcare, ar fi imposibil lucrul acesta. Accentul se pune pe trasnportul in comun sau piste de biciclete. Cand trendul in restul Europei este limitarea accesul masinilor, in Bucuresti tot ce se construieste este pentru masini: parcari, pasaje, bulevarde. Cand s-a dat in folosinta o noua linie de tramvai sau de metrou?
    Sunt de acord sa vii cu masina daca stai in afara orasului, dar suporti costurile (doar ai platit mai putin pe locuinta, platesti mai mult pe transport). Dar nu, romanul s-a nascut cu curu’ in masina, „mai bine ascult muzica mea si merg confortabil decat sa ma inghesui la metrou”, toti s-au nascut directori si doar saracii merg cu transportul in comun. Mai e mult de lucru la mentalitate.

    00
    • Alex, logica nu e punctul tau forte. In orice oras civilizat, majoritatea sta in afara orasului. In oras locuiesc de obicei saracii. De obicei intre saracie si prostie exista o relatie de echivalenta.

      00
    • @Parbriz

      Vezi ca te referi la alt continent. :)

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.