Parafina în online

PCGarage are cel mai bun selector de laptopuri. Cauţi un laptop, la ei pe site ai parte de toate criteriile de selecţie. Poţi alege baterie cu 9 celule, placă video X şi greutatea Y. Şi corespund. Marketonline are cel mai bun selector de camere video. Are opţiunea de a afişa doar camere High Definition. PCFun are preţuri bune. Cel are Lacie în meniu. Emag nu îl folosesc din principiu.

Parafina e un amestec de cărbune şi petrol folosit pentru alunecarea mai bună a unor componente mecanice. E un fel de vaselină solidă.

Magazinele online româneşti au nevoie de selectie fină şi parafină. Vreau să pot alege 2-3-4-5 criterii şi să primesc un rezultat elocvent.

  • nu vrea să selectez “sub 2kg” şi să îmi dea 2.79kg
  • să nu am 22 de opţiuni de zoom. e de ajuns 3-4 opţiuni: sub 5, 5-10, 10-20, peste 20x. am dat de un magazin unde puteam selecta 2,3,5,10,12,15,20,21,22,23, dar nu le puteam selecta pe toate odată, ci pe rând.
  • vreau să nu se încarce pagina de fiecare dată când bifez ceva, ca la emag. ajax? sau nici măcar ajax, lasă-mă să bifez 2-3 opţiuni şi apoi sa apăs “arată-mi ce ai în magazin după criteriile astea”. ca în 2001.
  • vreau produse asemănătoare relevante. nu vreau alte 20 de camere foto care au o singură calitate: sunt în aceeaşi categorie.

E oare atât de greu să faci un site de magazin online?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

27 comentarii

  1. Sa faci un magazin online nu e chiar asa de simplu chiar daca pleci de la o solutie la cheie. probabil ca stii lucrurile astea mai bine decat mine.

    00
  2. PC Garage a furat interfata de la NewEgg.com, dar tot nu se compara cu ei la filtre si acuratete a rezultatelor.

    De multe ori ma uit pe NewEgg la produse cand vreau sa ma hotarasc asupra a ceea ce cumpar, apoi price.ro sa vad unde e mai ieftin la noi si gata.

    00
  3. PCGarage a furat layoutul de la NewEgg.com, dar tot nu se compara cu NewEgg la filtre si acuratetea rezultatelor.

    Eu am renuntat de mult sa mai “fac research” pe paginile magazinelor romanesti inainte de a cumpara ceva. Algoritmul actual arata asa:

    NewEgg -> price.ro -> magazin romanesc unde gasesc produsul cautat la cel mai bun pret.

    00
  4. O idee OK ar fi un buton mic de report: specificatii gresite, poza gresita etc. In timp s-ar corecta erorile deja existente (pentru ca d-aia laptopul de 3 kile apare la 2 kile, nu pentru ca php-ul n-ar sti sa faca diferenta dintre 2 si 3), iar cele noi aparute s-ar corecta aproape din mers.

    00
  5. Ca sa ajungi sa faci chestiuni de finete pe un astfel de site ai nevoie de oameni foarte bine pregatiti care de regula cer mai multi bani. Din pacate patronii romani dorect profit maxim cu investitii cat mai putine. Multi dintre ei nu stiu care este diferenta dintre un site static si unul dinamic, nu au habar de cata munca este necesara pentru o implementa si sustine astfel de soluti. Un calculator vechi pus pe balcon pe post de server e suficient pentru a scoate ochii angajatilor ca nu cresc traficul pe site.

    00
  6. E greu sa faci un magazin online de calitate atata timp cat focusul dezvoltatorului nu este clientul.
    Multi pun in centrul atentiei ori produsele ori diverse functionalitati si uita ca, de fapt, in centrul atentiei ar trebui sa fie doar clientul si dorintele lui.

    Mai sunt multe de invatat :)

    00
  7. Daca imi permit sa fac un report in 5 secunde, il folosesc. :)

    00
  8. Peste 90% sunt open source pe care echipe de oameni se chinuie sa implementeze diverse chestii. Sa vezi ce greu e sa ai un banal search care sa dea rezultate relevante. Darmite filtre. Ori poti sa ai filtrele dar nu sunt introduse produsele corect.

    E greu, cere munca, cere bani. e mai simplu asa, merge, lasa ca romanu e obisnuit…

    00
  9. parafina mai e folosita si pentru skiuri. ma gandeam ca poate vrei sa stii. :P

    00
  10. @PigBrother: Tu dai vreodata click pe butoanele alea? Ca eu nu. :D

    Problema e lipsa resurselor necesare pentru a sustine o documentare corecta. Actualizarea produselor de pe site-uri nu se face asa usor. Sunt multi producatori care nici macar nu au site-uri, manuale in romana etc.Ganditi-va la un magazin care vinde consumabile de exemplu. Sunt sute/mii de cartuse, tonere etc la fiecare producator. Fiecare trebuie sa aiba compatibilitati, poze, descrieri etc.

    Atat timp ca majoritatea romanilor vor parcurge lista cu zeci de oferte de pret de pe price si o vor alege pe cea mai ieftina, imun la restul criteriilor (notorietate, transparenta, servicii etc), nu prea vom avea calitate.

    00
  11. PigBrother acel buton cu raporteaza o eroare exista in pagina fiecarui produs. Nu comentez ideea de asociere PcGarage – NewEgg insa pentru calitatea filtrelor doar ei sunt responsabili, au facut o treaba buna si merita felicitati.

    00
  12. De multe ori sunt şi owneri bătuţi în cap. De curând a trebuit să fac filtrele fix cum ai spus tu: click, se încarcă pagina. Şi asta doar pentru că… Aşa vrea clientul. După vreo 30 minute în care i-am tot explicat că nu e ok, am cedat. Ideile fixe se numesc aşa pentru că sunt… fixe :D

    00
  13. Si shopit.ro avea filtre super ok, mai ales la telefoane pana i-au cumparat pcfun si au doar blutooth/fara bluetooth

    00
  14. @Autogreen: a trecut vremea cand filtrele si asocierile relevante erau lucruri de finete, acum sunt un must have. Si nu este nevoie de super specialisti, gasesti pe internet explicatii clare despre modul de implementare.
    Este vorba de alt gen de probleme, nu tehnice sau financiare.

    00
  15. subscriu parerii lui Daniel Buca

    problemele nu sunt tehnice sau financiare, ci pur si simplu antreprenoriale manageriale elementare (legate de organizare si de intelegerea nevoilor clientilor)

    succes :)

    00
  16. @radu : ai cel mai bun comentariu.
    Magazinelor mari care vand destul si sunt pe profit li se rupe de filtrele lu’ zoso. Iar magazinele mici si ambitioase nu au cum sa se dezvolte pt ca abia supravietuiesc,cumparatorii apeland la astfel de magazine exclusiv pt preturile mici,deci profituri aproape 0.

    00
  17. Noua ne-a luat cam 3 luni sa rescriem toate specificatiile la notebook si placi video, si se vede ca s-a muncit. Ideal ar fi sa fie rescrise toate, pacat ca intre timp trebuie sa mai ai si produse noi in site :)

    00
  18. zoso , sa cauti specificatii la laptop-uri pe site-urile de la acer, asus., dell si daca tu gasesti daca are web cam, ce baterie are, eventual chip setul placi de baza…nu mai zic de chestii gen daca ecranul este glossy sau daca are cititor de carduri….si ca proba de final iti dam sa cauti poze la laptop-uri fujitsu :) … iti spun sigur ca renunti dupa prima cautare….si daca cumva nu ai cedat nervos , iti mai dam sa cauti viteza de trasfer la flashuri usb, timpul de acces la memorii…etc……

    e vb si de angajatii unei firme, dar cred ca mai mult este vb de sursa de informatii care nu prea exista….iar daca ceri info de la importatori te trimit pe site-ul producatorului :)

    00
  19. @gogu ce ai zis tu se gaseste mai putin chipset-ul placii de baza, la partea cu flash-uri ai dreptate iar memoriile low end se gasesc in aceeasi barca.

    00
  20. Şi aş adăuga să fie făcute şi ceva mai sigur, că nu-mi face nici o plăcere când cineva le mai demonstrează că au site de kkt şi ei ţin toate parolele în clar, frumos, în baza de date.

    00
  21. Degeaba ai filtre bune dar nu si preturi bune, doar iti ajuti concurenta. Ma decid pe site-ul tau ce produs vreau si il cumpar de unde il gasesc mai ieftin, eventual in stoc.

    00
  22. Cumperi de unde e mai ieftin si apoi te trezesti ca magazinul da faliment si tre’ sa umbli cu jalba-n protap pentru garantii. Multi se ghideaza dupa criteriul cel mai ieftin dar in acelasi timp vor servicii ireprosabile, e cam greu sa le impaci pe amandoua. Patronul magazinului tre’ sa castige cat mai gras altfel se lasa de meserie…

    00
  23. Intr-o societate in care becali e vedeta, raduleasca e pura si nevinovata ca o virgina, manelistii reprezinta Bach-ii si Mozzart-ii de astazi ( https://www.google.ro/search?hl=en&newwindow=1&q=mozzart&btnG=Search&gws_rd=ssl – ca sa fie circul complet ) nu este de mirare ca tot ceea ce ne inconjoara este purulent. Dar culmea, totul depinde de noi, de noi toti, dar nu facem nimic sa ajungem ca nemtii aia dupa care tanjim. De ce ?! Pentru ca ne e lene, pt ca tre’ sa fim schmecheri, cool…
    Eu as traduce “parafina” aia din titlu in “vaselina”,… aia de f***t in c*r, pt ca romanul nu a stiut niciodata sa aprecieze valorile care le-a creat altul decat el (sa moara si capra…), smecheria si alunecusul au fost intotdeauna apreciate ca si calitati.
    Daca istoria din ultimii 1.000 de ani a acestui loc (carpato-danubiano-pontic) a demostrat ca totul se face prin combinatii, smecherie, spaga, bir, manevra… cine suntem noi, aici, sa credem ca se poate si altfel ?!

    Revenind la subiect, calitatea informatiei pe site-urile de CO : daca un site ar fi perfect dpdv al informatiei postate, ar avea suficiente resurse sa gadile placut orgoliul fiecarui client, ar accepta magariile refuzului arbitrar de produse (in mod mai mult sau mai putin batjocoritor) al fiecarui client, ar putea suporta diferentele de curs valutar din marfa aflata pe stoc precum si devalorizarea stocului, daca ar putea acorda si cele mai bune preturi de pe piata atunci sigur AR PUTEA SA SI INCHIDA !

    De ce ?!
    Pentru ca in online, desi sa zicem ca marja medie pe firma este in jur de 6-8% , asta insemnand adaosul comercial, profitul net este in jur de 0.5-1% din cifra de afaceri.

    Si atunci vin eu sa va intreb, pe astia nemultumitii -> de ce puii mei nu cumparati din Media Galaxy si Pasarea Roz ?!?!?!
    Mars acolo la adaosuri de 25%

    00
  24. Hahaha, bravo Kunta Kinte…mai bine zis nu se putea :))).
    Din pct meu de vedere ca si selectii sau filtre nu as pune intr-un magazin decat filtru de pret :), clientul stie cati bani are de dat pe un anume produs….de ce dracu sa se uite la un notebook cu core2duo cand el nu are bani decat de un celeron sau un amd.
    Cat despre garantii…pentru desteptii care cred ca un magazin online are resurse ca sa faca si service ii anunt cu tristete ca service-ul il fac tot distribuitorii sau centrele autorizate.Daca exista cineva in online care face mai mult de diagnosticare este o pacaleala garva:)….
    Ca un sfat…cere garantia de la distribuitor, asa esti acoperit daca magazinul moare(vezi 24 PC).
    …pentru restul de nemultumiti citez:”mars la Media Galaxy,Altex,Domo,etc”

    00
  25. Intr-adevar este vorba de management si de posiblitatea de a putea investi inca in online!

    Si noi am lucram MULT la ele! (cautarea avansata este ca idee de la PCG)

    00
  26. Frate, deci searchul ala avansat propus de evomag.ro mi se pare ca o pedeapsa.
    Vreau un rezultat in 10 secunde, nu sa sun 3 prieteni sa-i intreb “ba, cat de mare e laptopul tau?” sau sa caut pe google care e ultimul model de procesor ca sa-l bifez acolo. Plus ca pot sa bifez ca producator Intel, iar apoi sa aleg model de la AMD.
    HA! Busted, am stat degeaba 10 minute pt configuratie.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.