Opel Insignia 2011 2.0 OPC Sport Line review

Pentru cunoscători: G09 INSIGNIA, model code oJS69, made 08.02.2011, type body S5, Motor A20DT, 96kw, 131 CP.

După doi ani cu un Golf4 1.9 SDI din 12/1999, doar cu AC, restul era cheală (o mașină de excepție pe care n-o voi uita niciodată), am decis (împreună cu colega) să ne schimbăm mașina și să luăm una mai nouă ca an și ca norme de poluare. Am început să căutăm mașină de prin ianuarie 2015, orice marcă, dar diesel și NU automată (din păcate). Criteriile mele de căutare: după 2011, diesel, hatchback, mai mare decât un Golf, manuală, sub 70-80.000 km, obligatoriu "cu display mare în bord" (cerința fetei). Golful avea un display micuț și color, de la un casetofon Sony, singurul obiect cu care am tunat mașina.

Fără a aloca un buget anume, dar în limita bunului simț, am pornit în a căuta mașini de până în 8-9.000€. Nimic frumos, nimic care să corespundă cu ceea ce voiam noi (nu se potriveau kilometri). Am urcat cu suma pe la 10-12.000€ maxim, și ne-am jurat că nu are rost să spargem mai mult. Am găsit ceva mașini ok, printre care multe Volvo S40 (avea un prieten și ne-a plăcut foarte mult mașina, cel puțin la exterior), dar majoritatea aveau interiorul foarte trist. Din întâmplare, am dat și de Opel Insignia, despre care până atunci nici nu știam cum arată.

Forma mașinii e superbă, interiorul foarte frumos și nou pentru noi, plus că avea un display interesant și mare. Bord cu multe butoane așa cum îmi place mie, nu și lui Vali. Problema era că în Flandra de Vest, Insignia care să corespundă tuturor cerințelor noaste era peste 17-18.000€. Am căutat cu ajutorul programului Opel Second Hand din Belgia și am salvat adresa a două mașini care se aflau cam la 150km de noi, undeva spre Germania. Una hatchback 2011, 48.000km, 110CP, 2.0, pe care am testat-o câțiva kilometri, agentul a venit cu noi (să n-o furam :D), ținută afară în ploaie și praf, covorașe prăfuite, neaspirată de ceva timp etc. Prețul 14.500€. Aproape că am bătut palma, voiam să-i dau 500€ avans, eram convins că iau mașina. DAR…

Pentru că tot eram în zonă, iar la vreo 40km era și mașina cealaltă, adică asta de-o am, și aveam și vreo 3 ore la dispoziție să revin la prima să o arvunez, i-am promis agentului că revin imediat după ce mai văd una. Nu s-a supărat, nu avea de ce, era sigur că i-a ieșit combinația. Doar că mașina a doua pe care am găsit-o era în showroom la dealerul autorizat Opel, 2011, 55.000km, 2.0, 131CP, lucea, polișată, aspirată, parfumată, am vrut să-mi dau adidașii jos când m-am suit în ea (glumesc), OPC Sport Line (alte bare, tobe, cu totul alt design față de una clasică pe exterior din anul ăla). Volan sport, pedale sport, buton Sport și Tour, scaune diferite, geamuri negre pe spate și pe lunetă. Toate asta la 15.000€, m-au făcut să ignor că nu-i hatchbach. Și, aproape că nu ar mai fi contat, dar a cântărit ceva în decizia mea și în modul cum am fost primit de acel dealer, de agent și ceea ce s-a întâmplat pe viitor*, asta datorită încrederii agentului de a-mi da mașina o oră, să o conduc cum vreau și să mă duc unde doresc. După testdrive (era sâmbătă), m-am întors cu mașina, 500€ avans, am primit actele pe mail luni, am cerut la asigurator numere de înmatriculare, iar sâmbătă viitoare mers cu restul de 14.500€ pe cec și am luat mașina. Luna mai 2015.

*am îndrumat un prieten să meargă la același dealer, acum câteva luni, și a cumpărat o Insignia 2016 cu 19.000€. Pornit fiind pe achiziția unui Opel, fără a lua în considerare o altă marcă.

Inspecția tehnică necesară în momentul vânzării  a făcut-o dealerul, pe banii lor (poate că a fost inclus în prețul mașinii), a făcut service-ul full mașinii, mi-a dat garanție generală pe un an de zile.

Nu știu cum se numește pachetul care vine pe mașină, cert e că are un kit exterior-interior OPC Sport Line, foarte frumos, în rest nu are prea multe opțiuni.

Câteva opțiuni:

  • senzori parcare față – spate, fără cameră
  • scaune, pedale, volan sport turtit în partea de jos. Din fericire pentru mine, fără piele. Deci nu încălzire și nici ventilație în scaune. Fără memorie.
  • geamuri negre spate și lunetă. Fără trapă.
  • faruri simple, DRL și etc, automate (poziție și fază scurtă). Nu xenon, nu automat pe faza lungă cum au mașinile de ultima generație.
  • climă simplă, pentru toată lumea din mașina. Nu pe două zone.
  • frână de mână pe buton.
  • asistentă de plecare din pantă.
  • un port USB în cotieră (doar unul și de viteză mică care încarcă telefonul destul de încet. Dar se rezolvă totul cu încărcător pe bricheta de 2A.)
  • și cireașa de pe tort, LOWERED SPORTS CHASSIS, POWER STEERING VARIABLE EFFORT, suspensii electrice adaptive FLEX RIDE. Nu vreau să aflu vreodată cât costă așa ceva dacă se strică.

Impresia mea despre mașină din mai 2015 până în zilele noastre. Am să amestec puțin lucrurile pozitive cu cele negative pentru că le scriu cum îmi vin în minte:

  • mașină în care te simti incredibil de bine, mai ales la drum lung de sute sau mii de kilometri.
  • mașina are putere, cel puțin pentru mine, 131CP cu 300Nm la cele 1660kg ale sale. Apăsarea butonului Sport îi da un plus de putere, cel puțin așa simt și așa au zis cei care au mers cu mine în mașină.
  • apăsarea butonului Sport: accelerația răspunde instant, luminile ceasurilor din bord se schimbă în roșu, direcția răspunde instant și devenind mai sensibilă, suspensiile se întăresc extrem de sesizabil. Simți aproape tot ce calci cu cauciucul. Crește consumul instant, fiind pompat mai mult combustibil de injectoare, motorul dezvoltă ceva putere în plus, cel puțin asta se simte.
  • apăsarea butonului Tour: accelerația nu răspunde instant la apăsare, mașina prinde viteza puțin mai greu, suspensiile se înmoaie și mașina parca plutește pe autostradă.
  • vizibilitate bună în intersecții, scaunul ținut în cel mai jos punct al său, piciorul il tin aproape intins cand apas pe pedale. Am 182cm.
  • probabil ca depinde si de scaune si pozitia la volan, dar condusul dintr-o bucata de sute de kilometri nu te oboseste. Am facut Belgia – Romania doar cu opriri din 500-600km de cate 5-10 minute sau cand alimentam. Cea mai lunga distanta parcursa fara oprire a fost de 780km, fara absolut nici o pauza sau incetinire sub 100km/h. Apoi am oprit fortat pentru pp. Cel mai lunga distanta parcursa in 5 saptamani (ultima saptamana din august si intreaga luna septembrie 2016) este de 10100km. Belgia-Romania-Croatia-Belgia (drumul + alergatura ptr nunta + "saptamana de miere")
  • viteza maxima atinsa, 228km/h pe GPS, fara vant, noaptea, cu multa prostie si iresponsabilitate. Distanta parcursa undeva la 20km. Mergea si mai repede, dar imi tremurau picioarele pe pedale. Pe modul Sport.
    – 195-200 km/h in Germania, noaptea, e o placere.
  • CONSUM: capacitate rezervor 70l. Consum mediu NICIODATA resetat, nici de mine, cred ca nici de cine a avut masina de noua, 6,4/100km (mixt). Habar nu am cat consuma in oras. Cred ca 8-9-10-11 litri, depinde daca e motorul rece sau cald si viteza de deplasare. Pe autostrada, 120-130km/h, pe pilot automat, consum instant in functie de cum bate vantul si unghiul de inclinare al soselei, 6-6,5-7l cu viteza a 6-a la +-2000RPM. Cand sare de 130km/h, creste si consumul, mai ales daca e pe Sport. Distanta parcursa cu un plin, condus constant si fara fluctuatii prea mari de viteza, treapa 6 pe pilot automat, aproximativ 900km (sper sa nu vorbesc prostii), se apropia pe rosu, intrasem in panica, iar pe GPS nu aparea nici o statie de alimentare. M-a ajutat sfantul duh pana la urma :). Cred ca duce aproape 1000km cu un plin, daca ai grija la mers si vrei sa-ti indeplinesti ambitia asta. In conditii cat mai ideale, nu canicula sau frig, nu vant, nu trafic, nu schimbat viteza, nu virat prea mult, cauciucuri bune si umflate corespunzator, nu 2.2bari pentru comfort. In fine, sper ca m-ati inteles. Cand conduc Insignia nu ma uit la consum.
  • deschidere usa portbagaj din telecomanda
  • portbagaj mare, super decent, 500 litri din cate stiu eu, fara bancheta rabatate. Nefiind varianta hatchback. Am bagat in el doua valize mari, doua mici, carut pentru copil si alte bagaje, pana la refuz.
  • lumini follow me home
  • toate geamurile se deschid simultan din telecomanda atunci cand vrem sa racorim rapid masina
  • masina ofera o stabilitate foarte buna pe sosea, in viraje, putere suficienta in depasiri chiar si cu 5 adulti.
    *depaseam foarte bine chiar si cu SDI-ul de 68 cai. Trebuie doar sa stii cum sa conduci bine masina. Nu te apuci sa depasesti daca motorul nu are ture suficiente si nu esti in treapta potrivita de viteza. La depasiri in "forta", retrogradezi treapta de viteza si dai talpa, incepand depasirea cu aproximativ 2500 rpm si urcand chiar si la 4000rpm sau peste in timpul depasirii inainte sa schimbi viteza. Trebuie sa stii putin ce motor ai, are turbina sau nu, sau de unde incepe plaja buna de cuplu si unde are, cu aproximatie, cuplul maxim. Nu e chiar simplu sa stii sa depasesti in siguranta. Cu Insignia de 130 cai e greu totusi sa nu depasesti corect. Sper doar sa nu fi in treapta a 5-a sau a 6-a si putin subturat, apasand doar pe acceleratie. Plus multi alti factori: vine masina din fata sau nu, 2-3-4-5% panta, depasesti masina mica sau camion, urmeaza curba sau ceva ce obstructioneaza vizibilitatea etc..
  • volanta cu masa dubla, distributie pe curea
  • spati generoase de depozitare, dupa parerea mea, in usi, torpedou decent, torpedou si pe partea soferului unde incape chiar si un GPS sau suport pentru telefon sau portofelul etc.
  • cotiera generoasa, spatiu de doua pahare in fata cotierei, spatiu de depozitare in cotiera. Telefonul il poti tine in unul dintre spatiile pentru pahare.
  • plasticul din Insignia scartaie doar daca impingi tare in el. Nu cand te misti in masina, ci cand te sprijini tare cu genunchii in bord. La fel si la volan, in cazul meu, fiind volan cu insertii de metal pe baza inferioara, scartaie putin daca strang foarte tare de el.
  • am injurat tetierele pana sa aflu ca sunt reglabile :D, apoi mi-a trecut.
  • ai infotrafic in timp real pe navigatie, dar irelevant din punctul meu de vedere. Chiar daca mapa e veche de cand lumea, vezi daca sunt autostrazi blocate sau ambuteiaje. Sau cate un destept pe contrasens. Mapa se actualizeaza contra cost, dar nu merita.
  • sistem audio decent, NU Bose. Nu stiu Bose cum se aude, dar al meu e decent. Ascult doar radio sau muzica de pe stick in surdina. Eu trebuie sa aud motorul :D, sau cand se intampla ceva pe sosea. Fara caterinca. Muzica tare ma deranjeaza la condus si la concentrat. Sistemul audio e nasol la volum maxim. Jack auxiliar.
  • vizibilitate buna, unghiuri bune la oglinzile laterale, mi se da si dau prioritate, iar masina are lichid de semnalizare in permanenta (gluma seaca).
    – am plecat de cateva ori cu mai multe masini in weekend, iar mie mi se cerea sa merg primul pentru ca rotile nu stropesc tare in spate la viteza mare. N-am putut niciunul sa mergem in spate la un bmw seria 5 break sau un mercedes r320. Insignia mea stropea cel mai putin, chiar daca nu are presuri.
  • pe bancheta din spate se sta foarte bine, nu ating cu capul de plafon, are cotiera (se face si masuta) pe centru. Se poate rabata complet pentru accesul in portbagaj. Pana unde ajungi cu mana.
  • la viteze mari, peste 130, cam cam zgomotoasa
  • cutia de viteze manuala, 6 viteze, rapoarte foarte largi, stresanta in orase mici sau aglomerate. Uneori viteza a doua tine masina prea turata, cu a treia e subturata. In alte conditii, e nemaipomenita. Masina de cursa lunga.
  • deci nu o recomand pentru oras pentru ca filtru de particule, motor mare diesel, din seria cutie cu rapoarte lungi
  • farurile sunt slabe noaptea, cel putin pe sosele cu asfalt negru negru
  • pentru marsarier exista doar o lampa pe spate, deci lumina proasta pentru mersul inapoi.
  • luneta mica si oarecum inalta + geam neagru = imposibil sa vezi ceva in oglinda retrovizoare interioara. Singurul ajutor doar ce-l primesti de la senzori si ce mai vezi in oglinzile exterioare. Insa, pentru cei care nu stiau, se pot porni avariile pentru o vizibilitate mai buna in marsarier pe intuneric, in special cand avem masini sau alte corpuri fixe in jurul masinii.
  • nu are alarma, ceea ce imi displace
  • rotile nu vin cu o piulita antifurt. Se poate pune ulterior, nu-i mare branza, dar ca fapt divers.
  • la bruscarile puternice in suspensii prin parcarile subterane sau orice alte parcari care au diferente de nivel, sau ma rog, dupa caz, am patit sa primesc eroare la suspensii cum ca trebuie sa merg la service. Am patit de 4 ori de cand am masina. Nu e nimic stricat, doar senzorul a simtit socul puternic dintre diferentele de nivel. Inchizi eroarea si la revedere.
  • bluetooth pentru apeluri, dar nu si pentru muzica.
  • portbagajul nu se deschide din butonul de pe cheie daca cheia e in contact si masina pornita. Asta-i un minus.
  • de vreo doua ori nu a vrut sa se deschida din telecomanda, ci doar apasand pe buton.
  • se incalzeste destul de greu iarna. Cei drept, e diesel, nu benzina.

Ce am schimat la masina, in ordine cronologica:

– inainte de toate, schimbul anual de filtre + ulei+verificare lumini, frane si lichid, fum, antigel, etc in fiecare luna martie. Ultimul pe 19 martie 2018 la dealer Opel, pret 400 cu tva€. Totul doar la dealer.

– 13 martie 2016,  66 000km distributie schimbata. Se slabise si batea rola intinzatoare. Kit distributie  + curea accesorii + pompa apa + antigel + manopera = 585€

– 18 martie 2016, 66 000km. Am pus 4 cauciucuri noi, Michelin Pilot Sport 4 100Y EL  245/45ZR18 clasa C la consum si clasa A aderenta pe drum cu apa. = 824€.  Cauciucurile vechi mai mergeau vreun an, erau Bridgestone, dar m-au apucat pe mine damblalele sa le schimb. Nu-mi pare rau. Michelin-urile astea sunt formidabile, simtindu-se diferenta la plecarea de pe loc si la franare. Dar si la zgomot si viteza. Diferenta simtita chiar si de colega, fara sa o atentionez eu in legatura cu ele.

– 7 martie 2017, 81 700km, schimbate placutele fata spate. Placutele pe fata erau tocite, pe spate mai mergeau, dar am schimbat totul deodata, preventiv. Pret 320€ aproximativ cu tva.

– 12 iunie 2018, 98 900km. apare prima stricaciune. Un furtun de servo s-a fisurat la imbinarea dintre conducta si furtunul din cauciuc, stropind zdavan cu ulei cand viram maxim stanga (sau dreapta). Furtun+ cleme+ garnituri + lichid de curatare + ulei servo + manopera = 327€ cu tva

– 27 august 2018,  101 000km. a doua stricaciune :(. Furtun intercooler spart + senzor electrovalva bulit + DPF blocat. Furtun intercooler nou, senzor schimbat, DPF demontat si curatat, facut ca nou nout, resetat km DPF, + manopera, cleme si etc = 943€ cu tva

Taxa de reinmatriculare cu impozit la 719€, apoi scade anual cu cate 50-70€ din cate am socotit. Pe 2018 am dat impozit 520€ daca nu ma insel. Se calculeaza in functie de kw, cai, an, capacitate cilindrica, poluare, si conteaza foarte mult zona unde locuiesti din Belgia, DPF etc.

Am pastrat toate facturile si bonurile de la absolut tot ce s-a schimbat si intervenit la masina + carte de service actualizata. Plus carpass cu kilometri anuali trecuti la inspectia tehnica.

Ce mi-ar fi placut, dar se poate si fara

-oglinzi heliomate si inchidere automata a acestora. Astea de pe masina foarte bune, dar noaptea se reflecta foarte puternic lumina celor din spate sau de pe banda doi. Le inchid manual, dar avantajul e ca sunt foarte ieftine la schimbat. Au incalzire in ele. Se poate pune o folie antireflexie pe ele. Am in plan sa fac asta.
– cutie automata, dar a fost alegerea mea sa iau manuala.
– faruri xenon, dar de vreun an nu mai merg mult cu masina noaptea. Avantajul farurilor de pe masina consta in pretul mic in cazul in care trebuie schimbate. Autostrazile si soselele din Belgia sunt in mare parte iluminate. Poti si fara faruri :D.
– inchidere automata a porbagajului, dar vreau prea multe.
– mai multe carlige in porbagaj. Are doar doua.
– sa bage mai repede caldura
– doua tobe (frumos), una falsa (urat din partea lor). Ambele evacuari sunt din inox, dar sa le unesc ma costa 600€. In Ro e cateva sute de lei. Nu merita sa mai fac si interventia asta, nu in Belgia cel putin. Si nu obtii nici un beneficiu, chiar daca se presupune ca masina are o evacuare mai buna. Cu o toba falsa sau unita, tot aspectul ala il are masina. Chiar era un articol pe aici despre banii aruncati aiurea pe tunarea masinii.

Alte adaugari:

– dupa problema cu furtunul de intercooler si DPF, mi-am montat led de notificare regenerare pe incalzirea oglinzii. In momentul in care filtrul de particule isi face regenerarea, pornesc mai multi consumatori pe masina, printre care si incalzirea in oglinzi. Prin urmare, ledul se aprinde cand filtrul de particule isi face regenerarea, iar eu sau sotia nu vom opri motorul si vom continua sa mergem inca 10 minute. Se poate face si pe loc, dar nu in conditii ideale. In orice caz, mai bine si asa de cat sa opresti motorul.
– acum cateva zile am cumparat de pe facebook market 4 jante originale GM pe 17" cu cauciucuri de iarna Made in China, aproape noi, rulate doar 3000 km. De la un belgian care le-a folosit doar o iarna, jantele sunt impecabile, in 7 spite, ale mele de pe masina cu cauciucuri de vara fiind in 10 spite. Pret total 400€. Dupa ce a trecut iarna, si-a montat pe masina rotile de vara, iar la 5 zile dauna totala, intrand unu il el.
– aspir si spal masina la tunel aproape saptamanal.
– urme fine de zgarieturi la manerele usilor si extrem de fine pe lateral de la prea mult spalat la tunel
– 3 zone pe bara din fata unde s-a exfoliat lacul de la pietricelele luate pe autostrada. E in plan sa vopsesc bara in viitorul apropiat, dar astept sa ma decid daca vand sau nu masina.
– la acest cod de motor trebuie schimbata garnitura pompei de ulei. E si asta in plan pentru urmatoarea tura in martie.

Pentru ca am inceput sa mergem destul de putin cu ea, aparand si a doua masina in familie (citroen berlingo 1.4i, 5 locuri), la recomandarea dealerului unde fac schimbul si intretin masina, ne gandim sa o vindem si sa luam obligatoriul benzina. De preferat un motor de 2.0 si cutie automata. Doar ca nu gasim ce ne place, fiind putine variante pe benzina, automate, si motoare decente. Bineinteles, in limita a 15-17 000€. Dar in primul rand, sa decidem 100% ca vrem sa punem Insignia la vanzare si sa obtinem peste 10 000€ pe ea. Am avut oferte mai mari, dar mi-a fost frica sa o dau si nici nu m-am indurat. Suntem putin indecisi.

PS: afirmatiile si comparatiile de mai sus legate de puterea masinii nu le-am scos din burta, ci tinand cont ca am condus zeci de tipuri de masini si marci, fie de la rent-a-car, fie de la prieteni sau rude. Am mers mii de kilometri cu masini slabute de la rent-a-car (Logan, Megan, Clio, Symbol, Accent etc) si medii (A4 manual 2011 sau 2012, Mondeo automat 2012 etc). Am mai condus Mercedes R320 automat, Tuareg 2016 automat, Insignia 2016, BMW 2011, Nissan Qashqai, Patrol, etc etc iar acum cateva zile, cativa metri o Toyota Tundra :D. Nu ma laud, nu sunt masini din aur, nu sunt ale mele, doar vreau sa intelegeti ca am avut cu ce compara cand am afirmat ca Insignia de 131cp e o masina potenta pe sosea si in depasiri. Trebuie doar sa stii.

Nu sunt fan al unei marci anume, dar ma bucur ca Opel se intretine ieftin. Multi blameaza marca asta, dar fiecare stie povestea sa. Imi place Audi, dar consider ca nu-i pentru cineva care se uita sa o repare la reprezentanta, dar pe o suma corecta. Nu cat costa piesele de Audi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

56 comentarii

  1. Am inceput sa citesc si dupa mult timp mi-am dat seama ca aproape am citit o carte :))
    Ai talent de scriitor. Bravo.


    Comentariu apreciat. Thumb up 35 Thumb down 0
  2. Mi-ai smuls un zambet cu “Cand conduc Insignia nu mai uit la consum”.
    Mi-ai adus aminte de mine cand am trecut de la Corsa B la Astra H, ma simteam ca-n avion. 1.3cdti, 90 de cai, racheta!

    Insignia e o masina decenta, nu te contrazic, dar mi se pare ca ai scris articolul asta de parca o ai de o luna, asa de incantat esti de ea.


    Comentariu apreciat. Thumb up 43 Thumb down 0
    • din 2015, dar ma crezi ca sunt disperat sa fie vreun weekend prelungit sau ceva sarbatoare sa fug (fugim) cu masina pe undeva? imi place sa conduc, am fost prin Be si Olanda in lung si-n lat aproape weekend de weekend pana sa apara bebe.


      Comentariu apreciat. Thumb up 29 Thumb down 0
  3. Nice. Insignia arata foarte bine. Aparent ai avut ceva probleme specifice la diesel. Partea cu furtunul de intercooler imi este prea cunoscuta. Aia cu dpf-ul am ratat-o ca am schimbat pe benzina :)
    De ce nu iei mercedesul ala r320? :) Daca tot cauti o alta…
    Oricum, trebuie sa te uiti si la emisii ca aparent in Belgia e mai cu motz.
    Te intereseaza o octavia vrs cu dsg si motor 2.0 cu vreo 220 cp? Ceva model 2015 cred. Dotata destul de bine. Stiu pe cineva in zona (Ghent) inca nehotarat daca sa o schimbe sau nu. Si eu inca nu o vreau ca o a doua masina e inutila deocamdata.

    Thumb up 3 Thumb down 0
    • neah, nu-eu de mercedes. Octavia nu-mi place. nu-s hotarat 100% sa o dau, astept sa vad ce se intampla cu dieselul. Am fost acum cateva saptamani in Köln, sa apuc sa-v vad cat mai am masina asta. Din iarna parca, interzice dieselul in centru. Pai ori merg pana la hotel cu masina, fie iau trenul de la bun inceput :))

      Thumb up 15 Thumb down 0
  4. “viteza maxima atinsa, 228km/h pe GPS” motorul de 131 hp poate tras de spiridusi prinde 228 km/h https://www.auto-data.net/en/opel-insignia-sedan-2.0-cdti-131hp-dpf-1796

    Thumb up 4 Thumb down 0
  5. N-am inteles cum e partea cu dpf-ul curatat.
    Curatat prin program pe stand cu motorul ruland? Curatat chimic?
    Prin romanica umbla vorba ca exista niste metode/firme de “curatare” (chimica/termica) care nu fac mai nimic, ba mai rau il fac pasibil de infundare.
    Intreb ca am si eu un DPF pe Astra J si ma uitam la optiuni in caz de ghinion.

    Thumb up 1 Thumb down 0
    • Am impresia ca nu l-au curatat pe masina. Ca m-au sunat la un moment dat sa zica ca imi mai tin masina ceva ptr ca nu pot curata filtrul din program. Am impresia ca l-au demontat si curatat chimic. Cu aparat special cu presiune si produs chimic. Ca a aparut pe hartie si agentul chimic si nu a fost ieftin deloc.
      Dar atentie, nu au decapsulat filtrul. Cauta pe youtube. Sunt multe variante. Curatare din laptop, daca mai merge. Dar daca e blocat, demontat si decapsulat, apoi spalat. Sau mai noi, cu un aparat de impusca apa, aer si agent chimic la ceva bari presiune, cateva zeci de minute pana cand iese apa curata din el. Nu sunt 100% sigur ca este fix asa, dar poti cauta.

      Thumb up 2 Thumb down 0
  6. Lung si intortocheat review-ul. Cateva observatii: in modul sport nu creste puterea, creste sensibilitatea pedalei de acceleratie, de acolo senzatia de crestere de putere. Invers la tour.
    Gaura din bancheta in spatele cotierei e pt. schiuri sau alte obiecte lungi, nu ca sa umbli in portbagaj in mers :))
    Motorizarea poate ti se pare super, e un motor fiabil, dar nu e nici pe departe sportiv, e un motor ok pt o masina de talia asta. Am avut si eu 1.9 sdi pe o Fabia, e normal ca asta sa para avion, dar crede-ma, nu e.


    Comentariu apreciat. Thumb up 24 Thumb down 0
    • N-am zis ca-i avion :D. Ci o motorizare buna si destul de potenta. Mi se pare o motorizare absolut normala si potrivita, cu un mic plus cu Sport – Tour si suspensiile adaptive.
      Aia cu schiurile am mai auzit-o, dar acum mi-am adus aminte ca ai pomenit tu :D. Sportiv e OPC-ul normal, nu line-ul asta.
      Am mers in Ro cu ea, mai multe dumuri pe valea Prahovei, Cheia, Transfagarasan si alte coclauri. Bai, trage masina. Nu stiu cum si de ce, dar la 131cp si 300nm, trage in depasiri si la urcat. Asta-i parerea mea, si nu zic asa pentru ca-i masina mea.

      Thumb up 7 Thumb down 0
    • Bre, tu esti nebun cu “trasul” asta.
      Dupa ce treci de pe 60cp la 130 e normal sa ti se para racheta, dar tot motor de drujba este.
      Daca faci maine un test drive cu 500cp de ala ce o sa mai zici daca la 130 cp “trage de rupe”?

      Thumb up 4 Thumb down 0
    • esti culme. citeste la sfarsit sa vezi ca am mers cu multe masini. dar sigur nu cu una de 500cp.
      unde naiba vezi tu zilnic masina de 500cp. poate esti tu neposu’ lu’ Tiriac.
      hai in Belgia sa vezi bmw-uri seria 1, 3 etc, mercedesuri cu nemiluita, care arata superb, dar sunt pana in 140cp. marea majoritate a motoarelor sunt limitate pentru poluare. vorbesc de masini din perioada cu a mea. ca au evoluat intre timp si au cai mai multi si polueaza mai putin, e altceva.
      motorul de pe Insignia mea, in Germania si Romania, are 160cp daca nu ma insel. ptr ca nu le pasa asa tare de norma de poluare.
      ce masina ai tu? ca sa stim cum stam de vorba. ca daca ai de 500cp, vorbim degeaba. hai cu ea aici sa o inscrii. apoi discutam la o bere, daca ai placerea.

      Thumb up 2 Thumb down 0
    • Alex: Insignia a avut doua variante pe motorul asta: unul de 131cp si unul de 163cp. Pe masina cu 163cp difera putin cutia de viteze (mai buna zic oamenii de pe clubopel). noi avem pe masina cutie M32 F40 parca iar mecanicii mi-au zis ca la aceste cutii trebuie schimbat uleiul pentru ca e posibil sa se gripeze pinioanele sau ce’s alea (a fost cutie de la alfa dar adaptata relativ prost de opel). Daca schimbi uleiul nu o sa mai apara probleme.

      In principiu, motorul de 131cp poate fi dus la 163 doar cu softul de pe celalalt motor si la 190cp cu remapare. Am primit oferta la EDS pentru remapare la 190 cu 400 euro daca masina e ok tehnic. Dupa remapare, zic oamenii de pe forumul clubopel, ai o masina muuult mai buna.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Întotdeauna mi-a plăcut Opel. Calibra, Astra GSi, Vectra, dar și acest Insignia. Mai ales că are modelul ăsta niște jante demente de tot, le-am văzut o singură dată, dar au rămas cu mine pe vecie.

    Dacă se tot interzice diesel-ul, iei “și tu” un V6 turbo din ăla 4×4 și aia e. :P

    Thumb up 8 Thumb down 0
  8. Ai rabdare sa vezi ce patesti cand se strica garnitura de 2 lei de la pompa de ulei. Te scutesc eu de suspans. Motor paguba totala, daca esti norocos se sparge si cutia cu aceasta ocazie.

    Thumb up 8 Thumb down 0
    • daca o voi inlocui la timp?

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • Te sfătuiesc să o schimbi cat mai repede. Costa cam 100 de euro să o schimbi dar te scutește de niste chestii nasoale( vezi ce a zis omul mai sus:))) recomand și schimbarea uleiului din cutie daca e cutia luată de la alfaromeo și modificată de deștepții de la Opel.

      Thumb up 5 Thumb down 0
  9. Tu presupun ca nu stai in Romania daca iti merge infotrafic. Tot la capitolul asta, vezi ca la unele marci, gasesti update-urile de harti pe ebay la un pret mult mai rezonabil decat la dealer. Nu stiu daca e valabil si la Opel.

    Problema cu lampa slaba pt. marsalier o rezolvi schimband becul chior cu LED.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  10. Imi aduci aminte de un prieten care a ales ecran mare color care nu face nimic(dar arata bine) in loc de pachet de iarna format din scaune incalzite si spalatoare faruri(xenon), are piele.
    Opel mokka intamplator…

    Thumb up 5 Thumb down 0
  11. Bine scris. Doar la chestia cu “mapa” care se actualizează nu m-am prins. Ca avem termenul neaoș de harta. Altfel o recenzie decenta după părerea mea :)

    Thumb up 5 Thumb down 0
    • na, mapa-harta… nu merita, din punctul meu de vedere, pentru ca niciodata nu va putea inlocui tomtom-ul sau waze-ul. la detalii, camere de viteza, camere de masurat media, iar la waze, politie “in timp real”. din punctul asta de vedere. in rest, daca vrei harti moi, cumperi CD-ul si actualizezi

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • I-a dat harta într-o mapă de piele. :) Prin 2005 la Opel primei harta Europei într-un fel de atlas tipărit.

      Thumb up 2 Thumb down 0
    • @xpander
      :)) chiar.
      tata avea harta tari si harta judetului in torpedou la fosta lui dacie. Acum ceva ani aveam si eu harta tarii in torpedou la un golf 2 :)). Sa nu mai zic cate harti vechi are tataie, care a fost sofer pe bascula si camion de lemne o viata intreaga :))

      Thumb up 3 Thumb down 0
    • alex: pentru ca aparent in belgia ai ratat sarcamu. Astia rad de tine ca ai folosit “mapa” in loc de “harta”

      Thumb up 8 Thumb down 0
  12. Sunt impresionat de entuziasmul cu care ai scris despre masina ta. Parca am foat parte la bucuria voastra atunci cand v-ati cumparat masina. Fain!

    Thumb up 11 Thumb down 0
    • :)) thx. da, ce sa zic. si inca suntem incantati de ea de asta nu suntem decisi sa o vindem sa luam benzina. daca as gasi, as lua una identica pe benzina si automata

      Thumb up 2 Thumb down 0
  13. Sa o folosesti sanatos in continuare, mie nu imi place cu toate optiunile pe care le are dar stii cum e gusturile la femei si masini nu se discuta :)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  14. La masini cand faceti review?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  15. Ai prins o mașină bună .
    Poate Insignia Sedan e mai ușoară dar mie pe break motorul ăla mi s-a părut cam depășit …

    Thumb up 1 Thumb down 0
    • Motorul ala e foarte popular in Belgia, unde te rup taxele pe CP. Eu am comandat in 2011 si din toata lista comandata pe luna aia, numai a mea si 2 pentru dealeri aveau 163CP. Cred ca e acelasi motor dar e “castrat” pt Belgia. La 163CP eu sunt multumit de el. Din 191000km, 25000 i-am facut in RO, si nu am avut niciodata probleme la depasiri, ca tot se adusese vorba…
      @alex, multi km fara incidente! Nu te stresa cu interdictiile prin orase, cel putin in Belgia euro 5 e ok inca vreo 5 ani.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • @sebi
      asa e. asta i-am explicat si eu unuia mai sus care are masina de 500cp, ca motorul asta e limitat electronic pe Belgia. acelasi are 163cp in alte tari. ma batea gandul la un ciptuning, dar nu vreau sa mai bag nici 5€ in masina din mofturi.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • cati Nm ai la 163 cai? ca ma gandesc ca ceva mai mult de 300. dar depinde si ce cutie ai pe ea. M32 sau F40,

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Dupa chip te duce la 380-400nm :)

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • da, asa promit astia la remap cu 190cp in vreo 450€, dar nu stiu daca e ok pentru cutie. Eu am M32. nu stiu cat de safe e peste 340Nm sa preia socurile

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • @alex, acum m-am uitat in specs ( nu stau sa compar cifre, ca nu am timp), zice 350 Nm.
      Eu m-am suit in masina, am condus-o, mi-a placut, am cumparat.

      Cand o sa fiu pilot de curse, o sa imi iau o echipa tehnica pentru detaliile astea, pana atunci, nu numar in cate secunde “prinde suta”. Tu locuiesti in Belgia, ca si mine, se merge frumos cu 120-ish cu orice masina peste 70CP.

      Thumb up 1 Thumb down 0
  16. daca te bate gandul sa o vinzi, da-mi un semn, poate ne intelegem

    Thumb up 6 Thumb down 0
    • fa-ti drum in be pe un weekend sa o vezi si sa o conduci cat vrei cum vrei, si vizitezi si Brugge-ul cu ocazia asta.
      daca e pe weekend, te pot lua eu de la aeroport
      alte detalii le putem vb pe mail legate

      Thumb up 7 Thumb down 0
  17. De vreo 5 luni am in familie un opel insignia sports tourer 2012 care apartine parintilor mei(eu am focus 2 facelift de vreo luna, daca vrea Vali fac review la el)

    Insignia a fost cumparata cu 7200 euro (masina adusa din belgia), acelasi motor ca al tau, numai ca varianta full(nu cred ca mai era ceva de pus pe ea). Ca dotari are: Culoare maro(burgundy…sau ce naiba culoare e aia), jante de 19 inchi, Navi mare, scaune de piele perforata maro/visiniu (incalzite si ventilate), hayon cu deschidere din cheie si buton interior, xenon adaptiv(AFL) care e exceptional noaptea, senzori ploaie, lumini, parcare (fata si spate), cruise control si alte chestii marunte (aux, usb, torpedou racit).

    Atunci cand a fost cumparata a fost facuta revizia (vreo 600 lei), schimbat oring baie de ulei (preventiv-problema lor), schimbat distributie, si un far care facea condens si nu mai functiona(4500 lei cu tot cu droser, original de la Opel)

    Masina avea 175000, se merge cu ea 80% in afara orasului si consuma cam 6% la talpa grea pe care o are tata (eu am scos 5 mers mai batraneste-nu subturat)

    Mie nu mi se pare ca e zgomotoasa la peste 130km/h ci m-am mirat ca e asa bine antifonata, am mers maxim 180, sa vad cat se tine de bine si am fost impresionat

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • nu stiu cum ai gasit-o tu la 7200€. sigur are km aia? avea carpass masina? o foaie cu km trecuti anual la inspectia tehnica. aia e o hartie obligatorie daca vinzi masina in Be. de regula, e musai sa o dai si celui ce o cumpara pentru export. ar trebui sa o ai, daca nu, posibil sa aiba km mai multi.
      dar ai bagat 1000€ ea.
      la ora actuala, eu vreau mai mult de 10 000€ pe a mea. am avut in vara peste 10 000€ pe ea si nu am vrut sa o dau.
      un var si-a luat una din 2011, din Belgia, cu 8000€. a luat-o cu 240 000km, fara sa o verifice. dupa verificare, masina avea 100 000km dati inapoi. s-a intamplat acum aproape doi ani. masina merge si in ziua de azi

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • Avea Km trecuti pana la un moment dat dar nu lipseau foarte multi din acte. posibil sa fi avut ceva KM dati inapoi(nu neg) insa masina se prezinta impecabil si merge la fel. I-am facut verificare la reprezentanta Opel( plus revizie si alte chestii la EDS). Masina a fost cumparata de samsar la licitatie in belgia (de pe carsonweb) si am vazut factura de achizitie plus alte acte (samsarul a dat 5400 parca).

      S-a bagat 1000 de euro in ea pentru ca tata e mai traditional si vrea totul original pe ea. Farul ala mergea reparat (etansat, schimbat droser si reparat motorasele de AFL) mult mai ieftin, insa tata l-a vrut original…asta e, a fost un sfert din Fordul meu :))

      https://imgur.com/a/gRJy83h Asta ar fi masina

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • frumoasa culoarea

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • “Mahogany” – ca a mea ;) (Cand am comandat-o nu aparuse inca, am luat-o dupa cum arata in catalog, pe neve)

      Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Off topic: Stiu exact unde a fost facuta poza doi :-)

    • baga :))
      am ramas impresionat de peisaj.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • DN73 – cum urci de la Moieciu. Locul ala se numeste Drumul Carului. Presupun ca tu ai oprit la câtiva metri de parcarea in care doamna care vinde siropuri, dulceturi si brânzeturi locale si-a construit o vila/pensiune.
      Inca nu am adresa in buletin, dar in mintea mea locuiesc deja pe Drumului Carului nr. XX :-) Si, in functie de stare, ma uit la Bucegi sau la Piatra Craiului. Din ce vad eu, in fundalul fotografiei e Piatra Craiului.

      PS. Si poza 1 pare a fi undeva in arealul Tohanul Nou – Zarnesti – Predelut. Right?

    • da, ai dreptate. am oprit la cativa zeci de metri pana in pansiunea aia. :)

      poza 1 e ceva mai jos, sat Piatra – langa Stoenesti. am fost la un prieten sa-i duc ceva de transportat in Belgia, apoi am zis ca nu are rost sa ma intorc pe acelasi drum, asa ca am luat-o pe Rucar – Brasov – Cheia – Ploiesti. Pe Rucar nu fusesem niciodata si n-am regretat :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.