Online: ecommerce și profiturile colosale

O să încep cu ceva simplu: dacă ideea este să faci un magazin și să vinzi volume, ghinion, șansele de reușită sunt de sub 1%. Iar 1% înseamnă produs dorit/vandabil, produs unic, produs livrabil rapid.

Well, da, sunt magazine online pe care nu le bănuiți și care au un profit bun după ce plătesc toate cheltuielile, de la 30% în sus gen, dar vând produse medii și high end. Nu vând volum. Și se întâmplă două situații aici:

  1. cineva află că magazinul ăla face profit 30%
  2. cineva află cu cât cumpără marfa un magazin oarecare

…și începe să își facă calcule și le iese profit de un Lamborghini în primul an. Doar că după calculele astea și investițiile inițiale apar tot felul de probleme: producătorul nu îți vinde stoc, producătorul nu îți vinde la același preț pe care îl dă concurenței, adaosul nu acoperă toate costurile operative, clienții întârzie să apară și o căruță de alte minuni.

Toate calculele inițiale sunt aruncate în aer, pentru că de prea multe ori  adaosul pus e mic și nu acoperă cheltuielile magazinului. Sunt magazine care vor toate funcționalitățile eMAG și Amazon, făcute de unul sau doi programatori, juniori dacă se poate.

Și mai sunt situații de genul ăsta (am lăsat comentariul ăla ieri, n-a fost deloc apreciat, e mai ușor să fii paranoic și conspiraționist decât cerebral), care afectează prețurile și livrarea, lasând românilor impresia că, pe lângă taxele mari, adaosurile în magazinele online sunt de minim 50%.

 

Online: ecommerce și profiturile colosale

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

  1. Cand te spala unii pe creier (si nu cu ceva sapan magic, ci cu orice sapun low-cost – caci oricum nu simti diferenta) si crezi ca profitul se face (sau ar trebui sa se faca) doar si decat din volume… asta e. De altfel, probabil nu te prinzi ca esti prostul caruia i-a infiletat careva ideea ca „pret mic”=>”volum mare”=>”profit baban”.
    (Am eu o teorie pe tema asta: daca o brutarie taie pretul la 1/3, vinde mai mult? Oamenii cumpara mai multe paini? Mananca cu 3 guri?)

    Daca mai lucrezi si prin ceva corporatii (de preferat cu legaturi pe teme tehnice), habar nu ai ca „cei mari” isi bat ceva de tine si castiga pe baza de licitatii pe principii de genul „care da mai mult” (Google Ads, FB Ads etc). Pun pariu ca si clasele de la Benz au fost facute ca sa vanda in volume mari, cu profit mic per unitate. Si nu doar de la Benz…

    00
  2. Apropo de adaosuri, cautam o baterie de laptop, am gasit pe la cel si la altii la un pret in jur de140-145 lei, un pret acceptabil, ma gandeam eu. Apoi am zis sa arunc un ochi si la chinezi, era 66 lei pe Aliexpress, cu transport gratuit, o gramada de review-uri ca produsul e ok. Faceti calculul mai departe, adaugati taxe si tva si vedeti cat ramane adaosul. Bine, poate ca pana la aia care i-am gasit mai exista un internediar, poate 2… poate nu…

    00
    • Magazinul din RO care vinde produsul respectiv mai are niște costuri operaționale, mai are pierderile legate de garanție. Apoi dacă tu nu ești mulțumit de produs îl poți returna în termenul legal, magazinul îți returnează banii … produsul ăla intră la pierderi. Per total, adaosul pe care-l face nu-i atât de mare pe cât pare inițial. Desigur tu poți cumpăra de pe Aliexpress, după care îți doresc succes în a trimite înapoi un produs de care nu ești mulțumit sau cu care ai probleme la garanție.

      00
    • @Adrian – care e problema sa deschizi o disputa si sa ceri banii inapoi pe Aliexpress? de obicei ramai si cu produsul si cu banii in cont

      ps. singura tzeapa care o iei este de la banca, concret in cazul meu la ING (sume aproximative) platesti la un curs de 4.7 iar banii returnati vin la 4.3. la 20 euro cat am cerut eu returnare am pierdut din curs 8 ron.

      00
    • hai că nu e greu: magazin fizic înseamnă costuri mai mari, de-aia un ceainic chinezesc la mall costă triplu comparat cu același produs de pe aliexpres, omu’ îl mai trece și printr-o suveică numită distribuție (care e tot a lui, că nah – deci îl ia cu 1 leu, îl trece prin distribuție și și-l revinde cu 3 lei, apoi îl revinde la terți în magazinul fizic cu 6 lei) – evident că ăia cu magazinele online de au aceleași prețuri cu magazinele fizice aduc argumentul că ei nu au volum și tre să vândă high și middle

      00
    • Bre, da’ TVA-ul romanesc? Ăla nu-l pui la socoteală? Și mai e ceva: știi ca posta chineza de stat dă facilități l vânzătorii de pe aliexepres? Eu am lut o husa de 2 dolari și mi-au trimis-o gratis. Cum îți explici?

      00
  3. La anu’ pe vremea asta o sa-ti pot ce inseamna adaosul de 30% pentru un magazin online tanar.

    In sensul ca am vreo doi prieteni ce vand pe eMag Marketplace unde adaosul eMag e ~30%. Si mi-au suras astia 30%, cred ca pot mai bine si am zis „Hai sa facem in felul urmator: eu va fac site, va fac grafica, va fac spoturi video, contracte cu curierul si procesatorul de plati, voi tot ce trebuie sa faceti e sa actualizati stocurile si sa procesati comenzile. Fix aceleasi preturi ca pe eMag, la sfarsitul lunii imi achitati partea de 30% din suma comenzilor finalizate.”

    Lor le convine ca facand volum mai pot negocia pretul de achizitie, mie imi convine ca pare realizabil sa vinzi de minim 1000 de lei zilnic intr-o tara cu vreo 18 milioane de locuitori.

    00
    • ține minte, scrie și publicăm.

    • Cine face reclama? Ca nu scrie, iar emag fata de un nou site aparut peste noapte are de zeci de mii de unici pe zi mai mult, iar ca sa te vada/caute lumea mai trebuie si un pic de buget de marketing. De asta cere emag cat cere, pentru reclama.

      00
    • @cartus: Să spunem că am deja proiecte cu trafic targetat pe acea nisa. Un advertorial cumpărat pe la alții, Adsense arbitrage, SEO etc.

      00
    • din acei 30% poti sa te bucur daca iti raman vreo 5%, mai ales daca trebuie sa platesti pentru reclama. Daca nu dai la eMag 30%, dai la google sau facebook cel putin 20%. Eu vand pe ambele canale si cam asta e socoteala :|

      00
  4. 10% acciza, 20% TVA, 16% impozit pe profit, 5% ptr garantie, si apoi stai sa vezi cum e cu promovare, site, angajati, impozite pe salarii, taxe de transport si ce mai intra… nu nue e comerciantul online neaparat de vina, dar traim intr-o tara cu fiscalitate absolut coplesitoare!

    00
  5. Cat se poate de adevarat, am trecut prin toate aceste faze de la idee pana la concluzia stai in banca ta nu este pentru tine. Eu cumpar de la ata pana la electrocasnice doar de pe amazon, livrare rapida, retur fara complicatii. La un moment dat am zis hai sa cumpar si de pe site uri mai mici, „sa manance si altii”. Noroc cu plata prin paypal, altfel erau bani pierduti. Nu raspund la email, livreaza alt produs, procedura retur complicata… Clar ca nu fac fata unei afaceri, si nu cred ca vand volum.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.