Online: algoritmul Google și branduri pe Facebook

Google a împins o corectare a algoritmului, care, din ce îmi dau seama după plânsetele unora, penalizează linkurile cumpărate la kil în situații nenaturale. Nenatural înseamnă, și asta e tot ce îmi dă voie fata mea pe SEO să spun, brusc și fără motiv.

O parte bună e că am văzut o apreciere pentru site-uri vechi, plus o urcare pe site-uri noi (gen, domeniu înregistrat acum 3 luni), în ambele situații site-urile fiind corecte (sitemap, schema.org, fără linkuri nenaturale).

Pentru blog am văzut că am început să prind mai des prima pagină pentru niște chestii pe care erau de obicei ziare sau alte site-uri.

A doua chestie e mai simplă. Dacă aș fi brand, aș renunța la pagina de Facebook. Sunt bani îngropați aiurea. Aș renunța să mai fac ceva pe ea și aș redirecta bugetele alea către oameni care au pagini și profile personale. E o schemă simplă, identifici oameni pe brand, plătești acei oameni să vorbească comunităților lor. E singura cale de a ocoli sistemul stupid pus de feisbuc.

Mai simplu, mai ieftin, mai de impact. Mai simplu ar fi cumpărarea de ads direct, cu plata la click.

film-tps-reports

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. Articolul 13 interzice postarea de imagini din filme.
    Ești somat sa ștergi poza în 3, 2, 1 ..

    00
  2. E cam mult scris, erau suficiente prima si ultima propozitie:

    „Google a împins o corectare a algoritmului – > Mai simplu ar fi cumpărarea de ads direct, cu plata la click.”

    Vede comercialul de la google ca scad vanzarile? Ia mai mestecati, flacai, un pic in algoritm, sa vedeti cum se revin puisorii cu banutul la ads direct.

    00
  3. Stiu ca esti mai suparacios de fel cand esti contrazis, dar te contrazic la faza cu penalizarea linkurilor nenaturale. :)

    A fost in primul rand un rollback pentru algoritmul din Iulie-Aug anul trecut (faimosul „Medic”). In afara de asta, orice ar spune „specialistii” pe diverse bloguri, e cam necunoscuta.
    Personal am 80 site-uri afiliate pentru care singurul mod de a construi linkuri e sa le cumpar (I know, I know, bad person) si majoritatea au sarit in sus bine de tot luna asta, o mare parte din ele fiind in prealabil „penalizate” in August. Au fost si 2-3 care s-au dus in cap rau de tot, dar nu gasesc nicio explicatie plauzibila, niciun pattern.

    00
  4. Foarte mulțumit de schimbări! Ireal ce s-a întâmplat cu situl meu. Sunt de părere ca s-a făcut putina dreptate. Apropo, am 0 link-uri plătite.

    00
  5. De fapt pentru zeci de mii de cuvinte cheie Google a inlocuit rezultatele in limba romana cu 80% url-uri in limba engleza. Un bug stupid si de netolerat la acest nivel.

    Cauta „Trump” / „Obama” / „Brexit” si zi-ne cate pagini in limba romana vezi.

    Vezi si thread-ul pe care l-am deschis pe forumul Google: https://support.google.com/websearch/thread/3055890?hl=en

    00
    • am văzut și topicul tău. sincer, nu m-am uitat pe termeni internationali, doar pe termeni românești.

    • Pe nisa health am identificat unele pattern-uri legate de calitatea continutului. Ai mai observat ceva notabil? Multumesc.

      00
    • pe zona brico/unelte s-au rearanjat niște rezultate, au crescut site-uri cu https și verificare webmasters tools și s-au dus la fund, pe pagina doi sau trei, site-uri care erau mai prost făcute, fără https, fără schema sau care aveau linkuri nenaturale.

      pe ecommerce mi-a crescut un site care a cumpărat advertoriale moderat. gen, câte 1 pe lună per produs de la 3 bloguri. nimic care să bată la ochi, nimic exagerat. una e să cumperi un articol despre un topor pe un blog care scrie despre topoare de câteva ori pe an și alta e să cumperi pe un blog care scrie numai advertoriale numai cu cuvinte cheie peste tot în text.

      mă apuc zilele astea de un site de la zero, sunt curios cât de repede pot să îl duc în primele 5 rezultate pe un cuvânt cheie relevant pentru el (gândește-te „nume serviciu oraș”) fără nici un fel de linkuri, doar din webmasters tools.

    • Interesant, nu am facut nici o analiza pe zona de ecommerce.

      Am pus sus un site-uri fara linkuri si continut low quality (autogenerat). Update-ul pare sa il fi ajutat. Ieri am avut record de trafic pe el, doar din long tails.

      Pe de alta parte, siteuri vechi cu https / search console etc. au scazut.

      Pe zona de news, siteuri ca A1.ro / stirileprotv.ro / antena3 / fanatik / capital (low-quality – spam) / evz (low-quality – spam) / playtech (tech / partial evergreen) / go4it (tech / partial evergreen), au scazut si ele.

      00
  6. Paginile fb exista pt suport si pt reclame. Pe site-ul unui brand n-am mai fost de ani de zile

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.