Noi toţi suntem de vină pentru Toyota

Constructorul japonez de automobile e in galeata, dupa ce cateva sute de mii de masini au fost chemate la verificari pentru o eroare la pedala de acceleratie.

Cine e de vină? Ei, ca folosesc materiale si mana de lucru ieftină sau noi, ca vrem masini din ce in ce mai ieftine? Ei aveau de ales: fie tineau coada sus si scoteau masini corecte ca pret si dadeau faliment, fie bagau piese mai ieftine.

Masina in care sunt la minutul 2 din clipul de aici e un mercedes 190, care a costat o avere in 1985. Are peste 300.000km, facuti in toata Europa. In afara de consumabile si de o curea nu stiu pe unde, n-a avut nici o problema. De ce nu mai face MB masini ca asta? Pentru ca nu se strica si pentru ca nu poate castiga bani de pe urma ei.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Masinile Toyota sunt modeste, materiale de duzina si mana de lucru indiana. Faptul ca astia au reusit sa prosteasca o lume intreaga vanzandu-le o masina medie la pret premium e doar meritul lor. Motoarele vechi erau altfel construite, sisteme de distributie pe lant sau pinioane, fara turbina, pompe electrice de ulei care poneau inaintea motorului, etc. Niciodata un motor supra-alimentat, care ajunge la 8000 rpm nu o sa tina cat un diesel Mercedes (no maintenance) care rula la maximum 3000rpm.

    00
  2. deci de-aia vrea de fapt Badea monster truck

    00
  3. Nu este rentabil pentru economic ca o masina sa nu se strice. Cine ar mai da de lucru atator furnizori de peise, firmei producatoare, birourilor de proiectare dezvoltare, saloanelor auto, companiilor de publicitate si restul angrenajelor?
    Cred ca daca o masina ar avea durata de viata de 30-40 de ani, somajul in lume ar fi tot de 30-40 %.
    Este un principiu economic, pana la urma s-au prins si cei de la mercedes ca stricau piata si au revenit la normalitate ;)

    00
  4. Si cum sa cumpere tot gigelu’ masini scumpe daca le fac sa tina o vesnicie? acelasi lucru se intampla cu telefoanele mobile … au durata de viata limitata, dar de obicei crapa plasticul si pe urma cipurile.
    De unde stim noi daca Toyota e in galeata sau nu. In industria auto, in urma unor astfel de incidente si in urma analizelor care se fac, de obicei plateste un furnizor pentru o eroare la un sistem mecanic / electric etc.

    00
  5. Fiabilitatea Toyota si gradul de multumire al clientilor sunt legendare. Dar fiabilitate nu inseamna ca nu se poate strica ceva, ci mai degraba ca exista o posibilitate redusa sa se strice un numar mare de masini. Rechemarea in service este dupa parerea mea un semn al faptului ca Toyota, desi accepta ca ar putea exista vicii de fabricatie, insista pe directia fiabilitatii si a imbunatatirii produselor. Cat de des se strica diverse pe la Logan si n-am auzit de nici o rechemare in service? A da, e masina low cos, nu ne permitem rechemari gratuite…

    00
  6. curios ca rechemarea se intampla dincolo de atlantic, adica in locul in care Toyota are o cota mare de piata si unde industria locala e de cacat.

    00
  7. Cine-i de vina.. producatorii se adapteaza cererii cred – scopul lor e profitul, nu sa scoata poplatia din foame. Daca fac profit cu masini ieftine si proaste mai mult decat ar face cu masini bune, dar scumpe, clar ca aleg varianta profitabila. Nu mai am incredere ca o masina noua cu 0 km in bord o sa ma tina cat m-ar mai tine un mercedes cobra care are deja 1 milion de km in bord.

    00
  8. cum adik wa? acu le dai tu de cap si problemelor de la toyota??? cum de nu te-au luat astia presedinte de companie??:))))))))

    00
  9. @zoso, argumentul ca scot bani din reparatii nu mi se pare plauzibil. in primul rand cat scoti pe o bujie pierzi la capitolul imagine si cred ca nici o firma nu isi permite asa ceva. nimeni nu construieste masini ca sa se strice cat mai repede, nu?

    mai ales ca nu toate componentele sunt ieftine si proaste (si aici nu vorbesc de dacii). de exemplu, majoritatea componentelor pentru directie se produc in liechtenstein, germania si franta, si nu se fac manual de catre 3 chinezi mici si harnici, ci exista roboti care produc fiecare piesa in parte.

    aici e vorba de faptul ca toate firmele constructoare de masini isi reutilizeaza componentele (cu mici modificari), astfel ca dc rav4 are o problema cu pedala, atunci si prius va avea aceeasi problema, dat fiindca impart acelasi tip de pedala. de unde si faptul ca toyota a rechemat in service mai multe tipuri de masini.

    plus ca multe masini folosesc tehnologii noi, care nu sunt inca foarte bine testate, si care uneori „crapa”. de exemplu, in loc de directie controlata mecanic se foloseste directia controlata electronic, practic un software. si toti stim cat de bug-free sunt software-urile.

    intrebarea ar fi mai degraba: de ce nu sunt suficient de testate? aici intervine responsabilitatea fiecarei firme de a livra produse fiabile si nu cred ca mai putem da vina pe presiunea pietii.

    00
  10. Am vazut camioane de 3 tone deci cu motor mic, care au peste un milion Km fara reparatie capitala. In ziua.
    @ZOSO: normele europene in ceea ce privesc autoturismele in ziua de azi sunt:
    – autoturismele cu benzina trebuie sa aiba o fiabilitate de 300.000 Km pana la prima reparatie capitala
    – autoturismele cu motorina trebuie sa aiba o fiabilitate de 500.000 km
    pana la prima reparatie capitala
    Asta inseaman ca ele pot merge mult peste ac nr de Km
    Concluzie : azi se fac masini mult mai bune ca un mertzan din ’85

    00
  11. @Andreea: Pe langa fiabilitatea Toyota mai intra la capitolul mituri urbane si chestia asta cu robotii. Utilajele robotizate sunt folosite doar la cateva operatiuni. Cele mai mediatizate sunt cele de sudura. Restul operatiunilor de montaj se fac de oameni (chinezi, indieni, turci, rusi, romani, japonezi etc.)
    E greu sa-i explici unuia care a dat 60k de euro pe o masina ca 80% din piesele prezente pe ea sunt fabricate in Europa de Est, Rusia, India si China.

    00
  12. Eu cred că asta e lovitură indirectă către şpagatistul Badea. Cum să te iei de Toyota? Dai în Toyota, dai în mă-sa! :D

    00
  13. @ipo
    „Fiabilitatea Toyota si gradul de multumire al clientilor sunt legendare. Dar fiabilitate nu inseamna ca nu se poate strica ceva, ci mai degraba ca exista o posibilitate redusa sa se strice un numar mare de masini” – vorbim de cifre colosale, de genul milioanelor de masini cu probleme la pedala de frana/accelaratie. Gradul de multumire al clientilor si fiabilitatea Toyota sunt exprimate de reviste de specialitate contracost. In fond, fiabilitatea nu este decat o strategie de marketing. Mai mult decat atat, in cazul de fata nu discutam despre o componenta stricata ci despre o greseala fie de proiectare fie de productie.

    Rechemarea in service este dupa parerea mea un semn al faptului ca Toyota, desi accepta ca ar putea exista vicii de fabricatie, insista pe directia fiabilitatii si a imbunatatirii produselor – vorbim totusi de o problema ce poate afecta viata/sanatatea/integritatea corporala a soferilor/pasagerilor – un asemenea defect inseamana automat rechemarea masinilor. Tu vorbesti despre strategii de marketing cand ar trebuie pus pe primul pas protejarea pasagerilor. Problema mea o reprezinta modul total neprofesionist prin care conducerea Toyota intelege sa rezolve aceasta situatie (ex. faimoasa declaratie potrivit careia tr calcata mai puternic pedala de frana la Prius…c’mmon…).

    Cat de des se strica diverse pe la Logan si n-am auzit de nici o rechemare in service? A da, e masina low cos, nu ne permitem rechemari gratuite… – Daca nu ma insel, a existat si in cazul Loganului o rechemare in service – problema cu cricul (daca nu ma insel prin 2005-2006).

    00
  14. @Autogreen, am lucrat un an de zile la un proiect pentru o firma fabricanta de componente auto din liechtenstein si vreo 6 luni pentru una din germania, in sensul ca am fost in halele lor in fiecare zi timp de 1 an/ 6 luni. robotii chiar se folosesc si nu numai pentru sudura. robotii produc TOATE piesele, iar muncitorii doar testeaza selectiv piesele si produsul final (sa nu aiba fisuri, etc). nici una dintre componente nu este produsa manual. iar angajatii nu sunt chinezi sau romani, ci austrieci, elvetieni si nemti.

    probabil ca intr-o masina exista si componente din plastic ieftin de china, dar nu asta face o masina proasta. ci faptul ca acea componenta (din china sau din germania) nu e bine testata.

    00
  15. eu cred că un producător de mașini – spre deosebire de un producător de șosete – e obligat să ofere produse sigure, chiar cu riscul rabatului de la calitate (sau confort) în alte părți. faci pedală de accelerație din cel mai bun aliaj șamd și reduci costurile din altă parte (pui covorașe cu 5 mm mai subțiri, elimini un sertăraș de sub bancheta din spate etc). doar că, bineînțeles, adesea clientul nu înțelege aceste lucruri („nu mă interesează că nu trebuie să-i schimb nimic 10 ani, eu vreau cotieră, suport de pahar și scaune răcite, totul la un preț bun.”). catch 22

    00
  16. Sefu, mertanul ala cu 300k de km e minciuna… Acum cativa ani (sa tot fie vreo 10) am citit in presa ca un taximetrist grec ajunsese cu Mercedesul sau la 1 milion de kilometri, fara reparatii majore (doar niscaiva consumabile, curele si planetare schimbate). Doar ca masina era fabricata la mama ei in Germania.
    La urma urmei, cica si motorul Ligheanului facut de Dacia ar trebui sa duca vreo 300.000 de km doar cu ulei si combustibil in bot…dar ma indoiesc…
    @andrei
    nu as baga toate telemobilele in aceeasi oala: eu am un Nokia 3310 si un Sony Ericsson T230 care inca sunt in stare buna de functionare (e drept ca le-am schimbat o data acumulatorii). Nokia nu mai stiu de cand e, dar Sony e din 2003 si inca se bucura parintii mei de ele :-).

    00
  17. Eu nu m-as repezi sa denigrez Toyota. In clasa lor de pret stau cel mai bine la capitolul fiabiliate. Treaba asta cu rechemarea in service nu e decat o lovitura barbara si lipsita de eleganta a administratiei de la Washington pentru a isi proteja producatorii locali. Da’ in fine asta e alta discutie (cate probleme au masinile americane si nu le cheama nimeni in service). Si in plus nu poti sa pretinzi niciodata sa iei o masina perfecta, ci perfectibila, de aici garantia in care se remediaza orice defect de fabricatie.
    Si nu va mai luati atat de indieni, turci sau alte nationalitati in ale caror tari sau externalizat productia unor fabricanti de masini. Nu e vina lor ca unii producatori fac rabat de la calitate. Indianul, turcul sau chinezul iti poate face un produs la ce calitate doresti, de la cea mai joasa pana la cea mai inalta. Numai ca trebuie sa vrei si tu, firma. Aici e problema.

    00
  18. Până la urma este vorba tot despre educaţie. Educaţia consumatorului. Preţul n-ar trebui să fie cel mai important criteriu de alegere.
    Fiecare ar trebui să-şi ia maşina cea mai bună la nivelul de preţ pe care şi-l permite. Dar cocălarul vrea şi imagine şi pe bani puţini, aşa că va alege maşina cea mai ieftină dintr-o clasă aparent superioară. În loc de un Logan relativ solid va alege o copie de Mercedes/BMW/VW made in China, căruia eventual îi va schimba sigla.

    00
  19. nu se mai fac masini ca in trecut…toate sunt ca si consumabilele. Intamplator am tangente cu domeniul auto si va pot spune ca daca maisnile nu s-ar strica, producatorii de piese, service-urile de reprezentanta sau de aiurea ar muri! Am avut un Mercedes W124 cu motor diesel de 2500 cmc si l-am vandut unui prieten (la 300.000 de kilometri), care a facut taximetrie cu el la Perozzi si i-a schimbat motorul la 1.100.000 kilometri. Apoi am avut un W210 220 D (diesel aspirat, nu commonrail, nu turbine, nu nimic…) pe care l-am luat la 135.000 (in 2001) si l-am vandut in 2008 in noiembrie la 475.000 km si mergea ceas si mai merge si acum. E pe undeva prin Drumul Taberei…Acum am un Mercedes W211 si e plin de gadgeturi, electronica etc….si apropos am fost rechemat in service pentru probleme cu ABS-ul (ma rog acum la Mercedes se numeste SBC. Deci, concluziile le trageti voi.

    00
  20. Toyota a iesit destul de rau din treaba asta dar asta nu inseamna ca sunt singurii.
    Deci, Logan are parte de una din cele mai mari rechemari in service pentru o problema destul de grava, si anume coroziunea. Programul se numeste Blue Sky si un numar imens de Dacii Logan trec pe la service pentru a li se injecta ceara pentru a preveni ruginirea caroseriei. Asta ca urmare a proiectarii unei maisni ieftine, cu orice pret… Nu tu tratamente anticorozive, nu tu antifonaje, nu tu multe. Desigur, utilizatorii nu sunt informati de fiecare data exact ce se face la masina lor.
    La marca sora mai mare, rechemarile in service sunt si mai multe, pentru o sumedenie de modele si o sumedenie de probleme, unele foarte grave. Nu pot sa spun public mai multe, dar sunt convins ca toate marcile ieftine au numeroase astfel de probleme, in incercarea de a reduce costurile.
    Dar intradevar, noi suntem de vina deoarece doar pretul conteaza. De aceea un model la lansare are o anumita tapiterie, antifonaje bune, plastice de calitate si multe altele. Cum trece vremea si vin reducerile, dispar antifonajele, apar alte tapiterii, elemente de plastic in interior de mai slaba calitate, dispar iluminarile din portbagaj sau portiere, becul din torpedou, alta pompa de apa, alte elemente functionale inlocuite cu tot felul de „chestii” din plastic, care se vor defecta fix cand iesi din garantie, si as putea continua. Amuzant e ca producatorii le numesc evolutii produs.
    Din dotari nu pot taia, caci se va vedea pe fisa masinii, dar de unde nu vede sau nu stie omul…

    00
  21. intr-adevar…cu mercedez benz „cobra” fabrica din Stuttgart mai avea putin si dadea faliment din cauza invincibilitatii masinii.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.