Nivelul doi al blogurilor romanesti: fii util cititorilor tai

Pana acum blogurile romanesti au fost un bun mediu de divertisment, cu cateva exceptii. Si studiul realizat de STANDOUT a aratat asta, 70% din cei care le citesc o fac pentru ca ii distreaza. Insa nu putem fi amuzanti la infinit, sau nu putem face asta tot timpul. Trebuie sa ne diversificam motivele pe care le dam utilizatorilor de internet ca sa ne citeasca si sa interactioneze cu noi, divertismentul nu poate ramane singurul. Sau poate, dar n-o sa mai crestem asa cum ne dorim cu totii.

Si primul pas e sa abordam celalalt mare motiv pentru care sta lumea pe internet: utilitatea. Nu fugi imediat sa iti faci blog tematic, doar pentru ca „ar merge”, gandeste-te mai intai despre ce poti da sfaturi utile, ce stii mai bine si despre ce iti poti invata cititorii, ce experienta ai si ce din experienta ta ar putea fi util si cititorilor tai.

Incearca asta sistematic pe blog, in unele sau in toate articolele, si vei vedea ca iti va creste si audienta, si comentariile vor deveni mai interesante, pentru ca locurile care aduc utilitate isi strang si cititori care completeaza la randul lor utilitatea comunitatii in care participa cu propriile lor invataminte si experiente.

E mult mai greu sa fii util, e mult mai usor sa ai doar o parere. Stim asta. Insa n-a fost niciodata usor sa ai succes, sa treci la nivelul urmator, sa fii, hm, maibun decat altii. Ia exemplul blogurilor de succes de-afara, majoritatea celor cunoscute si pe meleagurile noastre sunt cele care te invata ceva. De fiecare data. Cu fiecare articol.

Daca esti bun, dar BUN intr-un domeniu, fa un blog despre asta. Ai un frate, var, prieten, care e bun intr-un domeniu? Fa-i un blog si invata-l sa scrie. Esti bun la blogging? Scrie despre asta, dar numai dupa ce ai demonstrat inainte, ca acum toata lumea scrie la lansarea propriului blog sfaturi despre cum sa ai succese pe blog.(si nu, nu e o idee buna niciodata sa vorbesti mai ales pe internet de lucruri de care nu ai habar pentru ca vei fi imediat corectat)

Daca nu esti bun intr-un domeniu, dar vrei sa fii, incepe sa inveti, si deschide un blog in care povesteste zilnic ce ai invatat. Poti invata in felul asta alaturi de viitorii tai cititori, care iti pot da idei, perspective diferite, si poti atrage pe blogul asta si alti oameni la fel de dispusi sa invete sau sa afle lucruri noi in domeniul respectiv

Avem nevoie de utilitate pe bloguri, dincolo de divertisment. Am inceput sa lucram la asta, cu zoso.ro, un blog care iti va da mereu sfaturi despre cum poti fi mai bun in tot ceea ce faci, si vom continua cu alte bloguri tematice, la care o sa ne bazam pe unii dintre voi  sa colaborati.(PS: Ai o idee pentru un blog util si aveti nevoie de sprijin pentru a o pune in practica? Da-ne de veste la contact coadademaimuta standout punct ro si te putem ajuta.)

Sa fie utilitate! Am zis.

Foto by: Joyce-Rhiannon

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

9 comentarii

  1. Nu ar strica sa fie asa, insa din pacate, realitatea demonstreaza si arata (cel putin pana acum) ca divertismentul si prostia sunt mai cautate si nu cred ca trebuie sa iti dau si exemple in acest sens. Incepand cu ziarele sau televiziunea si pana la discutiile din fata blocului, nimeni (well, marea majoritate de fapt) nu mai e interesat de discutii adevarate sau utile lor sau societatii. Mai important e cu cine s-a mai certat vecina/blogger-ul/Columbeanca, sau un filmulet cu o pisica pe un laptop.

    Mi-ar place sa cred ca Zoso sau Arhi, sau orice alt blogger mai cunoscut ar ramane la fel de citit daca nu ar mai pune de un scandal sau cate un clip haios, dar in realitate, utilitatea lor ar putea insemna si moartea lor ca si bloggeri.
    Desigur, s-ar putea sa ma insel si chiar as vrea sa fie asa.

    00
  2. NOU
    #2

    Simple, nu cred ca problema se reduce la modul simplist, scandal vs trafic. Eu cele mai mari succese le am cu povestirile funny, nu cu scandalurile. Cred ca cititorul de blog a inceput sa devina mai rafinat, iar mie imi place sa cred ca sunt cafeaua de dimineata a multor oameni.

  3. @Arhi, povestirile funny tot din domeniu divertismentului sunt, deci exactly my point. Oricum, nu am incercat sa rezum toptul numai la scandaluri, spuneam doar ca atata timp cat voi va veti pastra o anumita doza de divertisment o sa va fie bine, insa din momentul in care veti incerca sa deveniti utili (nimic mai mult), totul se va duce de rapa si asta nu pentru ca nu sunteti voi in stare sa faceti asta, ci pentru ca la asta se rezuma succesul, cel putin aici, in Romania.

    00
  4. NOU
    #4

    Neata, Simple,
    Cele doua directii, divertismentul si utilitatea nu trebuie neaparat amestecate. Dupa cum observi, Arhi scrie pe zoso.ro sfaturi utile si nu pe blogul lui personal. Ideea articolului e ca avem nevoie si de bloguri tematice, de bloguri axate pe utilitate. Unii au pornit in directia asta pe blogurile personale, altii au ocazia sa faca asta pe bloguri tematice.

  5. NOU
    #5

    nu era evident ca utilitatea este solutia ideala pentru un blog reusit?
    e clar sunt un geniu! combin umor-ul cu util-ul!… inainte sa comentati… puneti-va si intrebarea… : Dar cu target-ul blog-ului cum ramane? Cine sunt cititorii nostrii?
    Eu zic ca aricolele utile valoreaza 0(zero) daca cititorii tai sunt consumatori de senzational si divertisment… parerea mea!

    00
  6. Acolo, (www.informatiiprofesionale.ro) ai unul dintre cele mai frecventate bloguri ale momentului: 3500 intrari in anumite zile. Si in plus, e util ! :)

    00
  7. Adevaratele genii sunt cei ce spun lucurile evidente dar nevazute de multi. Exista foarte multe bloguri tematice dar le lipseste acel „BUN” de care vorbeai.
    Cred ca ar trebui facut un schelet in sensul asta un „bloging for nubs” sincer cred ca nu trebuie sa fim atat de seriosi dar cred ca ne trebuie seriozitate in postarile noastre si voi sunteti printer cei mai buni.

    00
  8. NOU
    #8

    Multumim frumos, Gigi.

    Intradevar, e nevoie de un schelet pe care oamenii care incep un blog sa poata construi.

    Noi ne gandim la un serial de articole : ”Bloging for nubs”. Daca ai vreo sugestie sau idee legat de subiecte, te rugam sa ne spui :)

  9. Omul cauta ceva util de regula cand are nevoie. Si-a rezolvat problema si „pa”. Nu il mai vezi pana cand apare urmatoarea problema.

    Daca urmatoarea problema apare a 2-a zi, ciubucul traficului tau, dar daca apare peste o luna sau niciodata. Parca nu prea iti mai vine sa iti mangai traficul pe burtică.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.