E nevoie de niște condamnări pentru faze din astea “minore”

O șoferiță de 25 de ani schimbă banda fără să se asigure. Dă peste o mașină aflată pe banda 2, care pierde controlul și intră pe contrasens, unde se izbește frontal de altă mașină. Patru morți în mașinile care s-au ciocnit frontal, alte două la spital. Șoferița care a provocat accidentul a avut doar răni ușoare. Detalii despre accident aici.

(sursă foto)

Bun. Ce se întâmplă acum? Pun pariu că toată familia șoferiței va sări cu “dar ce mare lucru a făcut, domne, n-a dat semnal și nu s-a asigurat, nu e vina ei, ăla de pe banda a doua trebuia să circule mai încet, că de aia a murit la impact, că sigur avea viteză, fata mea circula încet”.

E strategia clasică. Pentru că a nu se asigura și a nu da semnal nu e mare lucru. Nici un polițist de circulație nu se deranjează cu așa ceva. Nici nu se semnalizează, e prea mică amendă pentru asta. Nici lipsa luminilor nu se sancționează.

Cum ar fi ca toți colegii de la Rutieră ai mortului să se apuce de aplicat legea? Avertizări 2 săptămâni, după care amenzi la sânge. Pentru că nu, astea nu sunt infracțiuni minore, mai ales când provoacă nervozitate în trafic. Știți poza aia cu “eu nu semnalizez că nu trebuie să știe toată lumea unde mă duc eu”? Ăia care râd la ea ar trebui biciuiți. La fel și ăia care o dau cu “dar ce mare lucru am făcut, nu aveam lumini pe ceață sau pe ninsoare, ce naiba, de la atâta să iau amendă”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

108 comentarii

  1. Au fost colegi care s-au mirat si au ras ca mi-am cumparat codul rutier. La imaginea aceasta https://imgur.com/ugkCyRt am primit urmatorul comenatriu ” ce ,indicații,prețioase! , muream prost!”. Nu conteaza ce scrie in lege, romanulo stie el cel mai bine ce trebuie sa faca

    00
  2. „Conduc de 20 ani si n-am avut un accident.”, „Fac mii de kilometri pe an, ma inveti tu sa conduc?”, „Haide dom’le, ca merg pana mai incolo'”. Replici clasice cand vine vorba de semnalizari si centura.

    00
    • La noi inca mai au valoarea lucrurile astea . Astia pur si simplu nu inteleg ca ei pot face un lucru prost de 20 de ani. Da coaie – conduci prost de 20 de ani daca in tot timpul asta nu te-ai prins ca daca nu semnalizezi esti pericol pentru ceilalti.

      00
    • Asta dovedește că nu ne e suficient frică de poliție sau amenzile sunt prea mici. Niciun stat nu și-a învățat cetățenii să circule corect cu vorba bună. E nevoie de amenzi și polițiști care să le aplice.

      00
    • Ce ba, is de 30 de ani pe planeta asta și nu m-am îmbolnăvit niciodată. De ce sa ma vaccinez?

      00
  3. As vrea sa stiu ce gandeste omul ala care vede ca toate masinile au becu aprins si el nu. Ce ganduri are ala in cap? Cum isi motiveaza fapta? Cum sau ce ii considera pe aia cu becu aprins? Tare as vrea sa stiu.

    00
    • Plus copilu nevaccinat

      00
    • Se știe că, dacă ai aprins luminile masina consumă mai mult, e lucru demonstrat, științific, orice romulan știe asta.

      00
    • Cartus, tu ai vrut sa fii ironic, dar orice consumator activezi pe masina se traduce intr-un consum mai mare. Fa un test: activeaza / dezactiveaza aerul conditionat si uita-te la consumul instant. Ce nu stiu respectivii este ca acest consum este atat de mic, incat poate fi considerat inexistent. Asa ca mergeti cu farurile aprinse indiferent de conditiile de trafic, ii ajuta mult si pe ceilalti participanti.

      00
    • Daca nu ai fi analfabet tehnic, ai sti ca orice consumator de curent solocita alternatoru, acesta opune rezistenta asupra motorului. E drept ca farurile creeaza un consum mai mare cu cativa zeci de ml /suta.

      Oricum asta nu e motiv sa nu aprinzi becurile, evident

      00
    • De ce ai crede ca are asemenea strafulgerari filosofice?
      I-am spus unuia odata care valsa in fata mea stanga dreapta fara semnal daca stie ca e bou, mia rafinat evident nu l-am facut bou din prima, si se uit ca…. animalu la mine neintelegand de il pun sa rezolve ecuatii diferentiale cand el are treaba…

      00
    • @Razvan
      Cu aerul conditionat e alta treaba. Se activeaza compresorul. Ala trebuie invartit de cureaua de accesorii. Normal ca ingreuneaza motorul si creste consumul.

      00
    • @sfatuitoru, daca nu ai fi analfabet functional (ca tot e la moda expresia) ai citi tot ce am scris.
      @Taipan: explica-ne si noua din ce provine energia aia care alimenteaza becul? Ai descoperit tu perpetuum mobile?

      Pentru cititorii in diagonala, rezumat: consumul suplimentar este atat de mic, incat poate fi considerat zero. Si sfat: mergeti cu farurile aprinse indiferent de conditiile meteo, sunteti mai usor de vazut de ceilalti participanti la trafic.

      00
    • De fapt nu cred ca se gandeste la faptul ca circula fara lumini, sau ca ceilalti le au aprinse. Pur si simplu e cu mintea la altceva din pacate…

      00
    • @Razvan
      Mai citeste inca odata ce am scris. Vorbeam clar doar de modul de actiune al compresorului antrenat de motor.
      Nu stiu unde ai vazut ca vorbeam eu de becuri. Se pare ca faci parte din aia care-ti pun vorbe in gura.
      Mai esti si agresiv cand ti se nazare ceva.

      00
    • nu aprind ca se consuma
      aia au aprins becurile ca sa ma vada mai bine

      00
    • Comentariu meu era pt Cartus si alti analfeti tehnici, nu pt Razvan.

      00
    • @Razvan
      Pe principul asta, cea mai buna masina e un trabant cu motor de dacie.
      Ai nene sa-mi bag… ce ne mai mancam noi romanii de sub unghii.

      00
    • eu am pățit-o fix luna trecută. am avut de făcut câteva opriri scurte în drumul spre casă și la una dintre ele am uitat pur și simplu să aprind farurile. la primul flash am crezut că e vorba de radar și nu înțelegeam de ce mă anunță, că oricum la ce trafic era, nu puteam prinde mai mult de 30/oră. abia la al doilea m-am uitat în bord și mi-am dat seama că am fost Fulga.

      00
    • Problema e mult mai profundă. Ăla nici măcar nu se gândește și nu e atent la ce se întâmplă în jurul lui. Eu văd oameni cărora le fac cu farurile să își aprindă și ei luminile și se uită ca la urs.

      00
    • aerul conditionat, in functie de tipul de motor, stilul de conus, conditiile meteo si alti factori poate ajunge la un consum considrabil… cum ar fi legendarul (mult exagerat de altfel) 1 litru la suta de kilometri… bine, daca este folosit justificat (cuma r fi sa nu iti stergi transpiratia din ochi la fiecare 50 de metri) este mai mult decat ok, ba chiar olbigatoriu…

      in ce priveste luminile de intalnire… acel litru probabil se consuma intr-un drum pamant-luna… dus-intors.

      00
  4. mă gândesc că va fi așa – dacă nu putem da vina pe mort, măcar să nu o băgăm pe vinovată în pârnaie că e tânără și are viața înainte.

    00
  5. NOU
    #24

    Probabil că de aia in State CHIAR se pedepsește schimbarea direcției de mers fara semnal

    00
  6. Cred ca trebuie sa pleci de la responsabilitate. Toata lumea trebuie sa inteleaga ca atunci cand se urca la volanul unei masini isi asuma ca exista sansa sa omoare pe cineva, din greseala sau nu. Orice actiune a lui poate duce la o tragedie.
    Daca iti asumi responsabilitatea sa te urci la volan trebuie sa-ti asumi si responsabilitatea faptelor si pedepselor pe care le poti primi daca faci greseli.

    00
    • Cum adică sau nu din greșeală? Dacă nu este din greșeală atunci este premeditare.
      Pai ce plm, școala de șoferi a devenit școală de cuțitari? Folosim mașinile ca armă albă?

      Asta cu vinovatul sa își asume responsabilitatea.. :)), suna bine pe internet, dar câți dintre voi v-ați recunoaște greșeala doar ca să faceți pușcărie?
      Pana la responsabilitate mai avem de lucrat la etica, moralitate.
      Vinovatul trebuie OBLIGAT sa își asume asume responsabilitatea. Civilizarea se face cu forța.

      00
    • @lucian: daca pleci de la responsabilitate, atunci greseala nu are relevanta. Ce vrei tu sa zici cu „din greseala sau nu”?

      1. din greseala: nu semnalizez, nu imi pun caucicurile potrivite, nu fac ceva ce ar trebui sa fac … ideea e ca e o decizie. Eu decid sa nu semnalizez, decid sa fac asta sau nu. Nu e ceva ce se intampla din senin. Iau decizia sa fac ceva despre care eu stiu ca nu e legal si contravine direct lucrurilor pe care le-am invatat si m-am angajat sa le respect cand am primit carnet. Nu e ca si cand am alunecat si am spart sticlele cu lapte ale unei batrane. Am suferit o iluzie optica, am calcat unde nu trebuie … „am gresit, imi pare rau”, asta e o greseala survenita unui accident veritabil. La volan iei decizii, inclusiv cand te orbeste soarele. Sigur, se pot intampla chestii si atunci cand faci tot ceea ce poti sa faci ca sa fii corect, de aia e bine sa adopti conduita preventiva pentru a putea reactiona corect.

      2. sau nu: ok, esti suparat pe viata si intri cu masina intr-un grup de oameni. Dar aici nu mai vorbim de existenta unei sanse.

      00
  7. Zici Politia si tragi apa!

    00
  8. Nu sunt misogin, din contra, stiu ca exista si exceptii, DAR… majoritatea soferitelor sunt catastrofe. Ele confunda bunele maniere din viata de zi cu zi si au impresia ca si in trafic li se cuvine tot. Cate cazuri de soferite ati intalnit, care in momentul sa te lase sa intrii in coloana, intorc capul si nici nu se uita? Sau au impresia ca prioritatea se acorda dupa dimensiunea buzelor? Iar cand vine vorba de oprit in trafic, tot ele isi scot nurii la inaintare si scapa de cele mai multe ori doar cu o clipire din ochiul stang.

    00
    • Într-o dimineță cum mergeam prin oraș era să fiu călcat de 3 ori. În toate 3 cazurile erau femei cu SUV-uri de €35k+. Bănuiesc că urmezi alte reguli când ești în situația asta.

      00
    • In dimineata asta a oprit o duamna cu un Mitsubishi ASX alb la jumatatea trecerii, eu fiind pe trecere, aproape de axul drumului, ma apropiam de banda ei. Parea socata de ce a facut, a reusit sa plece de pe loc la cateva secunde dupa ce am ajuns pe trotuar.

      00
    • Intr-o seara stateam la o trecere si asteptam sa treaca masinile. Aia din masini nu ma vedeau din cauza unui cretin care isi parcase dubita fix inaintea trecerii – numarasem ca sunt 3 masini (le vazusem inainte sa ajung langa trecere) si asteptam sa treaca ca apoi sa scot capul sa vad daca e ok sa trec.

      Faza tare a fost la ultima masina – o gagica cu telefonul in mana (duh!), care atunci cand m-a vazut literalmente s-a speriat, a scapat telefonul si a luat mana de pe volan. S-a dus asa ~ 3 metri, a oprit in intersectie (eram intre blocuri, deci nu era ceva semaforizat), a scos capul pe geam si „futu-ti mortii, m-ai speriat”.

      Dap, cand ajungi langa o trecere cu vizibilitate blocata nu te astepti sa fie cineva pe acolo.

      00
    • Confirmation bias, bro. RCA-ul nu e degeaba mai ieftin pentru femei. (cand ceilalti factori sunt identici)
      Da, poate femeile sunt mai neatente, dar barbati sunt mai periculosi prin atitudinea agresiva pe care o au la volan.

      00
    • Neatentia, sau nepasarea la volan nu sunt mai putin grave decat agresivitatea. Toate pot cauza accidentul din speța topicului.

      00
    • Credeam ca e doar impresia mea…dar uite ca asa este. Confirm ce spui, in fiecare zi vad SUV-uri conduse de fetiscane care merg ca pe strada lor personala…niciodata nu cedeaza o trecere, nu acorda vreo favoare tec. Si eu ma inyreb…de unde pana mea au toate masinile astea care sunt toate de la 35-40k in sus? Cum? Cum?

      00
    • si mai periculos de o femeie la volan e femeia in dreapta :))))
      care la volan e praf dar in dreapta ea stie tot. stie cand vine ala , cand sa/nu depasesti , femeia care le stie pe toate.
      PS: stiu, sunt un porc ca generalizez dar stiu ca exista MULTE cazuri

      00
    • Bebe, eu mi-am dat nevasta jos odata pentru faptul ca se credea șoferiță de dreapta, nici măcar nu are carnet. Am lăsat-o în câmp vreo 10 minute. S-a lăsat cu cearta dat i-am zis ca dacă are ceva de comentat, sa facă școală și sa conducă ea.

      00
  9. Daca toti ne-am gandi cum sa facem sa nu-l deranjam prin actiunile noastre pe cel de langa noi si sa incercam sa ne respectam reciproc … ce bine ar fi.
    Mergi cu masina si vezi pe unu ca merge, noaptea, cer senin si conditii perfecte cu proiectoarele si stopul de ceata aprinse si ii atragi atentia si primesti raspunsul: si care e problema ta cum merg eu? Pai mah, tu-mi spargi retina cu becurile tale, le folosesti in mod incorect si incalci legea si tot tu esti afectat? Si politia ce face? Merge cu proiectoarele aprinse cand nu e ceata… De ce? Pentru ca pot si pentru ca nu e nimeni sa ii atentioneze ca’s niste boi!
    Din pacate anul asta frustrarea si sila mi-a ajuns la cote alarmante din cauza idiotilor care au inflorit….

    00
    • Bosulache, vezi ca la Polo farurile de ceata sunt folosie ca si faruri de zi…DRL. injuri politia degeaba

      00
    • @sfatuitoru
      Esti consultant cumva? Prea ne spui ceea ce stie toata lumea! Sau pe tine te-a orbit careva cu farurile de ceata ziua, daca se poate si una insorita?
      Omul a fost foarte exact(noaptea, cer senin si conditii perfecte), dar noua ne place sa citim doar ce vrem.

      00
    • De unde stii ca era un polo? Poate era un mcv, sau o politie neinscriptionata cu radar, sau poate polo cu luminile de intalnire + farurile de ceata aprinse.
      Bai, sincer, in afara de a arata ca esti cocalar si ca masina ta are proiectoare de ceata, nu vad niciun motiv sa mergi cu alea aprinse cand e vreme buna afara. Poate doar pe serpentine cand esti singur si vrei sa vezi in viraj mai bine. Dar in rest, sunt chioare si nu te ajuta cu nimic. Doar sa spargi ochii alora din fata.

      00
    • La nenorocitul meu de Elantra, farurile de zi se sting in momentul in care aprind farurile „de noapte”. Acum, poate la Polo e altfel.

      00
    • @sfatuitoru, tu așa te minți atunci când mergi cu proiectoarele aprinse la polo? :))

      00
  10. De mine fac prietenii misto cand ma enervez ca nu semnalizeaza sau nu respecta regulile :)

    Cand le explic ca de fapt noi sunt suntem traficul de care se plang (Bucuresti) si regulile alea au rol de preventie si de fluidizare, se face liniste un pic, dar a doua zi de la capat.

    Sau altfel zis: bai, avem o problema si noi suntem parte din ea, hai sa ne asumam responsabilitatea si sa facem ceva in privinta asta.

    Suntem o natie care zicem ca facem ceva, batem palma, si pe urma facem altceva.

    Traficul rutier este un model la al societatii noastre, la scara mai mica.

    00
  11. Am permis de 45 ani. Mi-a intat in reflex sa semnalizez si pe cimp daca sunt si neaparat ma uit si pe geamul din stinga (dupa oglinda) sa fiu sigur ca nu am pe cineva in unghiul mort….

    00
    • Am permis de 6 ani. Mi-au intrat lucrurile astea în reflex din primele luni de condus. Sunt printre puținii oameni din cercul meu care respectă regulile de circulație. Mă neliniștește treaba asta.

      00
    • Am permis din 2003. Conduc aproape zilnic.

      Intr-o zi, nevoit fiind sa ma deplasez cu autobuzul, ma asez si ma surprind cautand centura in lateralul scaunului.
      Ma bucur ca fii-mea de 7 ani a deprins deja obiceiul asta cand urca in masina.

      Sa aveti drumuri bune si Sarbatori Fericite!

      00
  12. Chiar daca nu s-a intamplat un accident, dar a fost o situație periculoasă, in situatia in care exista înregistrări video (camera bord), șoferul iresponsabil trebuie să fie sancționat, sa existe cadrul legal pentru aceasta posibilitate.
    În acest fel se poate descuraja imbecilismul la volan. Tocmai ce am trecut pe lângă un posibil dezastru, cauzat de un imbecil care a schimbat doua benzi.

    00
    • Câti au in Romania camera auto de ? 5% ? Găsești și cu 200 lei . masini de zeci de mii de euro dar nu mai dau 200 lei pe o cameră…

      00
  13. Nu, ar trebui să nu se mai dea permisele așa ușor.

    00
    • Nu, de vină e civilizația. În multe țări din afară te lasă să conduci fără permis, o perioadă, cu condiția să ai pe cineva în dreapta cu vechime 3 ani minimum în ale condusului.

      00
  14. Inca mai astept sa citesc despre primele condamnari cu executare pentru alcool la volan. Mai am de asteptat, justitia asta „oarba” da cu suspendare pentru betivi chiar daca au provocat accident cu victime.

    00
  15. Eu cand circul nu stau paralel cu alte vehicule, ma.duc mai in fata sau stau un pic mai in spate. Exact sa evit din astea.

    00
  16. In ultimul timp am vazut multa lume care merge seara sau noaptea fara lumini aprinse prin Bucuresti. Or fi de vina si ceasurile de bord astea noi care se lumineaza la fel zi sau noapte, o fi de vina iluminarea stradala mai buna, dar si eu cred ca politia ar trebui sa inceapa sa fie mai exigenta. Prea multi doar patruleaza si trec cu vederea toate aceste mici abateri.

    00
    • Este exigenta la lumini stinse.
      A mers o femeie in spatele meu un kilometru fara faruri aprinse si am pornit stopul de ceata, poate se sezizeaza . Cand a venit o masina de politie de pe contrasens a intors si a oprit-o.

      00
    • @Constantin lasa ca mai stiu eu pe unu, noaptea, a comutat pe pozitii cat astepta in parcare si, bineinteles, a uitat sa comute inapoi pe scurta (lumini de intalnire) la plecare; a mers asa vreo 4-5 km pana a intrat intr-o zona cu multa umbra si si-a dat seama ca ceva nu e in regula; in timpul asta, a trecut prin vreo 3-4 filtre; nu l-a oprit nimeni. A doua zi si-a comandat de ala bejetii din PRC una bucata bloc lumini cu senzor de lumina inclus :))

      00
  17. Selecția naturală e minunată.

    00
    • Esti cinic sau dobi? Au murit oameni nevinovati!!

      00
    • Sa nu fii si tu partea nevinovata a unei situatii de selectie naturala … ca atunci nu o sa mai zici asa.
      Politia ar trebui sa isi faca treaba si sa f’ta pe banda rulanta amenzi in oras – cel putin la mine daca ar sta pe o singura strada ar face ravagii – pentru lipsa centura, telefon, nesemnalizare, etc. Dupa perioada de plangere si repros toti vom incepe sa respectam chestiile astea minore.

      00
    • Unde citesti? Vinovata a scapat cu rani usoare.

      00
  18. Legile sunt facute cu cwrwl. Altfel Huidu era acum in puscarie. Ai omorat un om, si e vina ta: neaparat trebuie sa faci un sejur la beciul domnesc.

    00
    • Exista o diferenta intre accident si crima. De aici si diferenta de pedepse.
      Una e sa moara un om din vina ta ca esti prost/ai facut o greseala , alta e sa omori un om intentionat.

      00
    • Un comentariu inutil. Explica-ne si noua ce legatura are ce ai scris tu, cu postarea mea? Sau cu subiectul, in general?

      00
  19. Propun un complot al soferilor (ca vad ca politie nu mai exista pe strazi): care cum il vedeti pe unu’ ca nu semnalizeaza la schimbarea directiei de mers, atentionare prin flash-uri si claxon.

    00
    • Si sa vezi ce amenzi iti iei pentru claxonat aiurea. Nu uita ca pe garcea il apuca harnicia fix cand nu trebuie.

      00
    • Nu-mi iau absolut nici o amenda. Claxonul se foloseste pentru evitarea unui pericol iminent, ori daca dobi nu semnalizeaza, pot trage concluzia ca nu stie ca sunt acolo.

      Garcea trebuie tras de urechi sa-si faca treaba. Dar va e prea frica pentru ca nu cunoasteti legea si circulati, majoritatea, dupa ureche.

      00
  20. Ar trebui sa se inaspreasca evaluarile psihologice si nu oricine sa poata avea dreptul sa sofeze.

    00
  21. V-ati dus dupa fenta lu Vali cu semnalizatul, sunt primul care citeste articolul din ziar in care se povesteste cum a fost accidentul. Nu are legatura cu semnalizatul la schimbarea benzii, soferita a lovit o masina din spate nu din lateral si a trimis-o pe contrasens… In rest un mic accident care trimite o masina pe contrasens unde face un accident cu victime asta e discutie lunga si incalcita… nu cred ca se pot da reguli generale

    00
    • Exact. Primele comunicate „au scăpat” cauza reală a accidentului: șoferița a lovit din spate autoturismul din fața ei și la proiectat pe sensul opus. Drum cu doua benzi pe sens, lesne de făcut un scenariu: vii cu viteză pe banda a doua, flash-uri agresive, ăla se panichează sau din contră, se enervează, pune frână, bum!

      00
    • Ce fenta?
      Pe asta s-au concentrat ei, pe semnalizare
      Vali zice: ” Dă peste o mașină aflată pe banda 2, care pierde controlul și intră pe contrasens, …”
      Asta e crima din prostie. Pentru ca asa au murit oameni.
      Si nu are circumstante atenuante, ca era doar un accident de masina.
      La fel, un electrician sau alt meserias daca isi face treaba prost, mor oameni (de ex. Final Destination 1,2,3, etc.)
      Ce e mai bine, politia sa curete strazile de ametiti sau sa te trezesti ca te arunca pe contrasens, din greseala?

      00
  22. Semnalizarea ca semnalizarea, dar cel mai mare pericol de pe sosele, din punctul meu de vedere, sunt macelarii de curbe. Am avut „placerea” de a interactiona cu astfel de „soferi” si cand eram eu la volan, dar si ca pasager. Ma duceam intr-o buna zi intr-o mica calatorie in afara orasului cu o cunostinta. La un drum de aprox. 150 de km nu cred ca a existat curba la stanga la care sa nu patrunda pe contrasens. Cand il intreb de ce face asta, raspunsul antologic: „este suficient loc pe sosea”. Am ramas mut.

    00
  23. În alte ţări se separă benzile, şi iată de ce. La noi omul vede 2 benzi pe sens, procesorul (i8080 pentru cunoscători) îi spune „autostradă”, steguleţ verde – 130 la oră, steguleţ verde – nu ne mai uităm în stînga şi în dreapta, steguleţ verde – ne-am teleportat pe A2, ura!

    00
  24. Greseli se intampla!

    Aici intervine rolul politiei care daca si-ar face datoria si ar sanctiona „micile greseli” chiar si cu avertisment scris, in momentul in care s-ar intampla o tragedie dinasta ai sti daca ai de-a face cu o persoana care a comis o greseala sau un cocalar caruia nu i-a pasat niciodata de regulile de circulatie si siguranta participantilor la trafic.

    Huidu avea amenzi cat toata familia mea la un loc pana la rudele de gradul II. Doar el. A avut carnetul suspendat la vreo 200m de locul unde a ucis cativa oameni. Aici nu e greseala si nu inteleg cum un muist de judecator a putut sa-i dea cu suspendare cand muistul de Huidu era ultra-mega-extra recidivist.

    00
  25. Orice am face numai autostrazi nu (si acolo trebuie sa te asiguri :) )

    00
  26. Peste 50 de ani o sa se crucească oamenii că în trecut oricine era lăsat să conducă pentru totdeauna după ce dovedea o singura data că știe. Mașinile fara șofer sunt viitorul. Adică într-un caz ca cel din exemplu, ce făcea computerul? Semnaliza și se asigura

    00
  27. Permisul de conducere se obtine prea usor. Problema porneste de aici. Examenul practic ar trebui sa fie mult mai strict.

    00
  28. Cine sa aplice legea, cand tocmai politia le incalca? tocmai politistii merg cu luminile stinse, nu dau semnal si nu poarta centura.
    Nu se spune nicaieri daca cei din masini purtau centura si nici daca cei doi copii, de 3 si 4 ani, erau in scaune de masina potrivite varstei si asigurati corespunzator in ele.

    Din grupul de prieteni/cunostinte cu copii mici (10 copii pana in 4 ani), sunt singurul cu un scaun de masina decent, rear facing. Cativa sunt cu scaune de 200 de lei din supermarket si restul fara scaun.

    Sunt oameni cu masina de 20000 sau 30000 de euro si cu scaun de copil de 200 de lei, cumparat „doar pentru politie”, copilul fiind lasat sa zburde liber pe banceta, sau tinut in brate in fata.
    Acesti copii devin proiectile prin masina, la o frana mai brusca, sa nu mai vorbim de vreun accident.

    00
  29. Judecat si inchisoare, fara suspendare. Si sa fie mediatizata situatia. Poate pune ceva oameni pe ganduri…

    In anglia asa am vazut ca se peocedeaza. Omor prin neglijenta: judecat si cativa ani de inchisoare

    00
  30. NOU
    #91

    E ceva profund gresit cand vezi ca politia, avand filtru pe un DN din oras, nici nu le atrage atentia oamenilor sa aprinda luminile, chiar daca e zi. Idem la mersul pe b2, lipsa semnalizare la iesirea din giratoriu, d-astea minore.

    Am si eu o intamplare cu o soferita (ha’ concidenta) ce dormea pe b2 si la aprox 100m de radar/filtru s-a trezit ca-i trebuie pe b1, unde eram eu si o devansam. Noroc ca viteza nu era mare, si am franat la timp. Reactia politiei a fost inexistenta.

    00
  31. Daca ar fi aplicate mai multe amenzi usturatoare la orice prostie in trafic nu ar fi toti batman pe sosea …

    00
  32. Zicea cineva ca barbatii sunt mai periculosi prin atitudinea lor agresiva.

    Hai sa ma dau exemplu, eu conduceam cateodata destul de agresiv spre foarte. Nu ma bagam la limita dar unde aveam loc ii dadeam tata (si unde n-aveam treceri, nu ma joc cu vietile pietonilor).

    De cand mi-e prietena insarcinata ghici cine n-a mai depasit 50KM/HR

    De asemenea ghici cine a facut accident mergand super linistit?

    Exact. 3 ani am mers ziceai ca sunt Schumi. Cum am mers super incet, bang i-am rupt planetara unui baiat.

    (A cam fost vina politiei aici ca au dirijat intersectia din pendula dar ne pierdem in detalii)

    00
  33. citind comentariile, trag concluzia generală că dacă ești un căcat de om (sau femeie) ești un căcat de șofer.

    00
  34. numai mie au vrut sa-mi dea amenda pentru nefolosirea luminilor , cu toate ca aveam luminile de zi ( daylight ) aprinse ?

    00
    • da, probabil ești singurul fraier.

    • in momentul acela eram singurul … barbos !

      00
    • Și eu am pățit-o, nu ești singurul. Aveam pe auto setat (era senin afara, ziua), erau aprinse doar luminile de zi, dar se pare că nu sunt de ajuns. Pe drum european și național trebuie să ai luminile de întâlnire, nu cele de zi, alea sunt pentru oraș. Am scăpat cu avertisment, mi-am cerut scuze, și de atunci lumini de întâlnire mereu aprinse.

      Băgăm pl în senzorii de lumină. Lucru manual e lucru manual.

      00
  35. legi de 2 lei

    00
  36. Greseala mica pentru care este prevazuta amenda => sa se aplice amenda. Se va reduce numarul celor care „gresesc”, si deci va rezulta o circulatie mai sigura, cu mai putine consecinte (accidente). Problema la noi e ca nu se aplica amenda. Multi „gresesc” dar nu sunt sanctionati.

    Greseala mica din care rezulta consecinte grave => sa plateasca pentru acele consecinte (spitalizare, inmormantare, despagubiri).

    00
  37. Nu era vorba ca se vor monta separatoare de sens la drumurile cu 4 benzi?
    Acum o saptamana a fost un accident intre Codlea si Ghimbav unde unul s-a gandit sa faca o manevra de intoarcere…
    Sunt perfect de acord cu amenzi aplicate la sange, insa pe roman il educi cu forta!

    00
  38. Daca v-as spune ca eu care mi-am luat permisul in Romania semnalizez la orice schimbare de directie, iar englezii se pisa pe ea semnalizare ce mai ziceti? Aici 80% din participantii la trafic nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers sau schimbarea benzii si chiar daca deranjeaza pe altii, pentru ca sunt politicosii pulii, nici nu il claxoneaza pe bou. Eu in schimb, le trag claxoane si nu pentru ca sunt roman, ci pentru ca vreau sa il fac pe prost sa constientizeze ca a te baga pe banda si fortandu-ma sa franez ca tu intri fara sa dai semnal nu e OK.

    00
  39. Zilele trecute, in Iasi, o cunostinta de a mea a accidentat mortal o fata (a murit saraca peste cateva zile in spital). Cauza? Mergea omul linistit pe prima banda pe un bulevard cu 3 benzi pe sens, un taximetrist i-a taiat calea, l-a acrosat, aruncandu-l pe trotuar unde a dat peste fata. Momentan, omul asteapta procesul. Nu stie cum o sa-l scoata politia romana (vinovat sau inocent). Din punctul meu de vedere, chiar daca omul e distrus psihic ca a omorat un om, el nu are absolut nici o vina, Circula regulamentar, ala nu i-a acordat prioritate (intr-o intersectie semaforizata, omul a tras stanga de volan sa intre pe o straduta), a intrat in el, iar el a ajuns pe trotuar, lovind acea fata.
    Te tin la curent cu ce o sa se intample mai departe.

    00
  40. atunci când cineva te împinge pe contrasens, tu îi faci pe plac sau te urci pe frane și încerci să rămâi pe banda/sensul tau?

    00
  41. Ca fapt divers, „seria stiati ca?”, daca semnalizezi intentia de mers nu inseamna ca ai si prioritate ?

    Regulamentul spune ca trebuie sa te asiguri ca poti executa manevra in conditii de siguranta…

    00
  42. M-am pisat pe mine de ras cand am auzit ca politistii protesteaza si nu mai dau amenzi. Care amenzi ba baieti? In afara de clasicul pandit la intermitent sa vezi daca pica vreun permis nu faceati nimic. Inainte era un banc cu un meserias care trece pe rosu da opreste la verde ca poate vine alt meserias… Bancul a devenit realitate. Stau langa o piata cu suficiente locuri de parcare la 5 minute distanta dar bizonul roman ocupa 2 dim 3 benzi de circulatie ca ii cad coaiele sa mearga pe jos. Platim politia ca sa intervina doar daca moare cineva important

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.