De ce e nevoie de benzi și semafoare pentru stânga în traficul din București

De asta

 

Cine să se dea la o parte de aici? Și cum?

După cum vedeți, loc să se facă o bandă și un semafor pentru stânga există, voință nu prea e.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Bre, în București semafoarele dau liberi înainte și stânga deodată, iar ăia ce fac stânga ocupă intersecția până termină de trecut ăia din fața. Genul ăsta de semafoare se folosesc în intersecții cu trafic redus, nu în de-astea. De-aia e tot timpul intersecția blocată. Iar tâmpiții din primărie vorbesc de semaforizare inteligentă când nici pe astea simple nu le știu repara. Iar dacă le zici de giratoriu le explodează capul, cred că e ceva mistic.

  2. Nu ajuta la absolut nimic asta.
    In bucuresti toata lumea merge inainte de pe banda de stanga, face stanga de pe banda de inainte, trece pe rosu si intotdeauna masinile se baga in fata tramvaiului.
    Am uitat sa mentionez ca linia de tramvai este dedicata taxiurilor si BMV-urilor.

    Cea mai buna investitie pt buget ar fi sa angajam un politist pentru fiecare intersectie…dar deh…

    00
    • Corect, sunt doua motive pentru care se blocheaza o intersectie:
      1. S-a fortat verdele.
      2. Cei care au primit verde nu au asteptat sa se elibereze intersectia.

      Pus politisti si dat amenda ca ai intrat in intersectie si ai blocat-o. Asta sa fie mentiunea mare cat capu lor pe procesul verbal.

      00
    • Nu, nu angajarea de politisti e solutia. Ci camere pe baza carora sa se dea amenzi.

      00
    • Semnalizez, ma incadrez corect, respect culorea galbena a semaforului daca este cazul! Corect, avem nevoie de politisti in intersectii, dar de vreo 10 in fiecare, pentru retinut permise!
      Sunt satul de soferii pulii, care parcheaza aiurea, pun avariile pe banda 1 si ca prin magie nu incurca traficul. Majoritatea celor din care comenteaza fac pe virgina, au facut si ei asta dar, era urgenta, intarzia jumatatea mai grasa la coafor!

      Bucuresteni, ardeleni sau moldoveni, astia suntem, asta ne e educatia si in consecinta asta facem, grav este ca cei in masura sa ne educe comportamentul rutier o sug la umbra, si aici ma refer la cei care le ordona politistilor sa aplice legea!

      Pana una alta, imi e scarba de voi, de cei cu Matiz, Logan, Q7 sau orice alta marca pentru ca si voi sunteti participanti la trafic!

      Si ca sa elimin un stereotip, daca ai linux pe pc nu te transformi in Kevin Mitnick, daca ai bmw si te comporti ca ultimul om, probabil asta vei face si cu o masina de 1k€ sau 100K€

      00
    • @mkx
      Să vezi ce mișto e la Caramfil stânga cu Pipera, când fără absolut nicio jenă meltenii de pe B2 fac stânga de față cu poliția. Dai cu claxonul, poate vede polițistul dar tot la tine se uită urât. Am mai spus-o, cred că tăierile astea de bandă sunt tolerate de poliție pentru că chipurile fludizează traficul, dar măcar să știm dracu’ toți, nu fraierii să stea câte 4-5 rânduri la semafor și șmecherii să treacă din prima, băgându-se în fața coloanei sau dând semnal cu două-trei mașini înainte de semafor.

      00
  3. daca nu se pun camere in fiecare intersectie, degeaba. pe langa banda de stanga o sa fie folosite si una/doua benzi de inainte tot pentru stanga.

    00
  4. Stii foarte bine ca indiferent daca e SEMAFOR de stanga cu COADA, taranii, meltenii si jegurile pulii ca sa faca stanga vor intra pe banda de INAINTE sau pe linia de tramvai doar ca se demonstreze ei ce penis mic au.

    00
  5. se pot face multe la noi pt optimizarea traficului, dar chiar crezi ca asta e o preocupare din care iese de un plin la X5? Zoso, trezeste-te!! :)

    00
  6. problema e ca daca o banda de stanga ajuta putin la orele de varf, in rest timpul suplimentar al semaforului va ingreuna traficul.
    optimizarile astea nu sunt chiar asa de universale si de obicei (adica alea eficiente) trebuie facute dupa o analiza a situatiei particulare (ca si la siteuri, ca de astea te impiedici mai des), nu la gramada.

    00
  7. Trec in fiecare zi prin doua intersectii cu semafoare de stanga, si fii atent aici ce se intampla:
    1/ Una din intersectii are trei benzi, dintre care una de stanga. Ghertoii fac stanga si de pe banda a doua, pentru ca plm, ne cade blazonul sa stam la coada.
    2/ Alta intersectie are linie de tramvai. Coada e si pe linia de tramvai. Mai mult de atat, sunt ghertoi care vin pe banda de stanga si apoi se baga pe aia din dreapta („ce sefu, stiam eu ca e semafor”).

    Nu, nu trebuie semafoare la stanga. Trebuie camere de luat vederi pe toti stalpii si amenzi naspa pentru incalcarea regulilor de circulatie.

    00
    • daca ghertoii care fac stanga sunt multi si mizeria de semafor de stanga tine 5 secunde poate e o problema cu evaluarea traficului in zona.
      ex: semafor stanga la Leu (electronica cu cotroceni spre podul basarab). acolo e o banda de stanga care e plina nonstop. si sunt muuuuuult mai multi care vor sa faca stanga decat poate duce banda aia. asa ca se mai face o coloana de stanga pe B2. iar pt inainte se gatuie tzeava. si asta in fiecare zi si in mod evident trebuie 2 benzi de stanga pur si simplu si 2 de inainte. dar nu se intampla nimic.

      00
  8. Cum ar fi fost sa vina asa vreo 3-4 masini de politie la faza asta si sa ii ia pe toti din intersectie la intrebari si amenzi. Ba dar pe toti care au depasit linia semaforului.
    Zice in codul rutier ca nu ai voie sa intri in intersectie daca nu o poti elibera? Zice.
    Pai ca aveam verde…
    Nu, n-ai voie, ia de aici amenda.

    Faci asta de cateva ori, chemi presa si dai pe toate televizoarele si sa vezi minune cum se mai fluidizeaza un pic traficul.

    00
    • 3-4 masini de politie si niste politisti cu mitraliere. Si niste sniper-i pe acoperisuri. Doar in roti. Efect pe plan mondial.

      00
    • in ideea asta am facut gluma. crezi ca-l doare o amenda de cateva sute de lei pe un meltean ce invarte mii pe zi? Nu. De durere te temi. Mai tare il doare o pana. Fie trebuie sa se murdareasca pe maini sa schimbe roata, fie trebuie sa cheme pe cineva, in ambele cazuri intarzie, pierde timp, trebuie sa coboare. Amenzile sunt nu numai putine ci si mici. Foarte mici.

      00
    • iei 200 lei la semaforul ăsta. 200 lei mai pe seară, că tu ești bos și îți permiți. și la final de lună ai dat 1.000€ pe amenzi. te ustură chiar dacă ești țiriac.

    • De-ar fi atat de simplu…
      Un exemplu. Pe Colentina, la pod, au fost cateva actiuni de genul asta zile la rand, cu reportaj si tot tacamul. Efectul? Niciunul, du-te de curiozitate si numara cate masini merg pe linia de tramvai, depasind refugiul prin stanga.

      00
    • Art.101. – (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a III-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice:
      7. nerespectarea obligatiei de a permite parasirea intersectiei conducatorului vehiculului ramas în interiorul acesteia;

      Art.108. – (1) Savârsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contraventii atrage, pe lânga sanctiunea amenzii, si aplicarea unui numar de puncte de penalizare, dupa cum urmeaza:
      b) 3 puncte de penalizare pentru savârsirea urmatoarelor fapte:
      6. patrunderea într-o intersectie atunci când circulatia în interiorul acesteia este blocata;
      d) 6 puncte de penalizare pentru savârsirea urmatoarelor fapte:
      10. patrunderea într-o intersectie dirijata prin semafoare, daca prin aceasta se produce blocarea circulatiei în interiorul intersectiei.

      Sa se calculeze de cate intersectii este nevoie pentru a deveni pieton.

      00
  9. Ironia sortii, intersectia din imagine are din toate cele 4 directii banda pentru la stanga si ghici ce, se gasesc cel putin 20 care merg inainte de pe banda la stanga, si blocheaza benzile din spate si exista cel putin 5 care merg inainte si blocheaza banda la stanga :)

    00
  10. In clip se vede, spre sfarsit, cum exista semaforizare speciala pentru stanga, deci ideea asta e inutila cat timp 50% din soferii din Bucuresti nu respecta marcajele rutiere(acolo unde sunt, macar)

    00
  11. inainte sa se faca banda de stanga cred ca este nevoie de cineva de la politie sa apara zilnic in pm la A3/protv/myneleTV/etc sa le spuna tuturor ca nu se mai ocoleste centrul intersectiei prin dreapta, mai ales daca ai semafor pt stanga !!!!
    in drum spre casa seara fac mereu stanga la un semafor din asta si zilnic de cativa ani de zile se gaseste cate unul care se duce sa ocoleasca intersectie si blocheaza tot ca aia de vin din partea cealalta se debusoleaza si ei si se duc si ei sa ocoleasca intersectia si … la revedere. cand I-am mai facut semn unuia ca nu tebuie sa ocoleasca asa m-a injurat, el stand blocat acolo ….

    00
    • Am invatat sa conduc prin 98. Atunci era prevazut foarte clar ca daca ai semafor separat pentru viraj la stanga, NU se ocoleste centrul imaginar al intersectiei prin dreapta, ci prin stanga si treci prin stanga celui ce vine de pe contrasens.

      PS Mi se pare o prostie ca s-a modificat regula virajului la stanga fara semafor separat pt acest viraj. Atata timp cat nu exista semafor separat pentru viraj la stanga, numarul celor ce vireaza la stanga ocolind prin stanga centrul intersectiei este MULT mai mic fata de varianta in care ar ocoli centrul intersectiei prin dreapta. In plus, siguranta virajului la stanga este mult scazuta, deoarece in dreapta soferului se afla alte masini (cele care vireaza la stanga, venind de pe contrasens) ce ingreuneaza vizibilitatea.

      00
    • s-a modificat doar in bucurești. serios. in restul lumii e cu semafor.

    • Nu s-a modificat doar in Bucuresti. S-a modificat in lege…

      00
  12. nu iau apararea soferilor de masini mici dar nici cei de pe ratb nu sunt chiar usa de biserica. toti forteaza sau intra mai devreme in intersectie si blocheaza mereu cate un sens. ma rog, daca n-ar proceda asa probabil ca n-ar mai intra veci in intersectie… dar e clar ca daca tramvaiul ala a fortat semaforul I-a blocat pe cei care fac stanga si a ramas si el blocat samd

    00
  13. ”Cine să se dea la o parte de aici? Și cum?”
    Asta e o întrebare de olimpiadă internațională pentru agenții de circulație.

    00
    • Fi ma serios. Daca nici politistul nu-si cunoaste puterile date de lege…
      A zis politistul ca faci dreapta? apai faci, nu conteaza unde vrei tu sa ajungi.

      00
    • Visezi, sau esti de pe alte tărâmuri, D4n. Am vazut nenumarate cazuri in intersectii aglomerate cand politistul trebuia efectiv sa stea cu ochii pe fiecare sofer si sa isi sufle plamanii prin fluier. Cum se intorcea cu spatele, cum isi baga minim unul plua in indicatiile lui si fugea. Cum intorcea putin privirea, cum toate rotile masinilor somate sa stea inaintau 10 cm. Mai ceva ca la lovituri libere la fotbal.
      Si daca crezi ca solutia e sa ii ia pe fiecare, sa-i traga pe dreapta, am vazut-o si p-asta. Insă, cum pleaca să-l fluiere pe primul si sa il traga pe margine s-a ales praful, că ceilalti atât așteaptă. Pleacă toti, începe balamucul și legea junglei. Omul care poate să aplice legea e ocupat, deci jaf!

      Camere și sancțiuni ulterioare la toata lumea care încalcă legea e soluția.
      Daca fiecare șofer și-ar lua, adică ne-am lua, amenzi măcar pentru jumătate din contravenții, cine n-ar fi falit la sfârșitul lunii ar fi fără permis. După vreo lună în felul ăsta ori te corectezi, ori mergi cu taxiul că e mai ieftin.
      Nici nu e nevoie de amenzi mai mari, cum zicea cineva mai sus. Ai 15 puncte de amendă la 6 luni sau pierzi permisul. Sunt curios câți români și-ar permite 1875 de lei la fiecare 6 luni, dar dacă legea s-ar aplica le-ar face în 3 zile și gata. Poți să pierzi permisul de 2, 3 ori în 6 luni , dar îți permiți să plătești 4 – 5 mii de lei? (chiar si jumatate in 24 de ore). Problemele de genul ăstora nu apar din cauza a câtorva idioți aroganți care și-ar permite gestul.

      Altfel, de absolut fiecare dată cand refuz, într-o situație ca asta, să intru în intersecție până nu trece tramvaiul, etc -să se elibereze cât să am măcar șanse rezonabile să ies înainte de roșu, minim 10 șoferi claxonează și fac din faruri ca pomul de Crăciun, ocolindu-mă în cele din urmă, orice efort fiind in zadar.

      Benzile și semafoarele de stânga ajută, dar am văzut și astfel de intersecții blocate.

      00
    • Simplu, unii dintre cei care sunt pe exterior trebuie sa renunte la virajul la stanga si sa o ia inainte.
      Mai trag o fisa la urmatoarea intersectie sau o iau pe stradute.

      00
  14. Va cacati pe voi degeaba. Incadrarea pe banda din mijloc la mersul inainte adauga cel putin 5 minute pe intersectie trecuta. Am calculat de 100 de ori. La dristor, mersul inainte pe banda din mijloc te face sa treci cam in 20 de minute de intersectie daca socotim si pre-ambuteiajul de la ambrozie. Daca te bagi pe dreapta/stanga treci in 10 minute. Vorbesc de dimineti. Socoteste la un drum zilnic procentul de idioti, tarani, oameni care chiar se grabesc, oameni care se grabesc din oficiu si o sa dea haosul care este. Haos din care razbim totusi toti in fiecare seara.

    In conditiile in care mersul in Bucuresti e ceva de genul „baga-te sau imbatranesti in masina” dupa ceva ani probabil ca intra in reflexele naturale ale omului sa se descurce cum poate. Singura solutie viabila este sa descurajezi , prin politici urbane, mersul cu masina in oras. Doar asta functioneaza la altii care au inteles cum e cu orasele si aglomeratia.

    Cel mai idiot exemplu la care ma pot gandi acum : 100 de euro lunar accesul cu masina spre centru dincolo de inelul desenat de calea vacaresti, stefan cel mare, iancu de hunedoara etc.

    00
    • 100 E per tranzit sau pe săptămână? Oricum ar fi, taxa de centru ie bună, totu e sa nu implementeze ca aia de la camioane: mica-mica si-o plătește toată lumea…

      00
    • am scris 100 de euro lunar titi…

      Oricum, era doar un exemplu.

      00
  15. NOU
    #39

    Uite un manechin celăngi care-mi place!

    00
  16. 1. In majoritatea intersectiilor in Bucuresti as interzice virajul la stanga pentru a evita majoritatea situatiilor descrise anterior de catre colegii comentatori.
    2. In toate intersectiile semaforizate din Bucuresti as readauga lumina galbena a semaforului atunci cand urmeaza culoarea verde. Pregatirea ajuta, se pot castiga secunde bune si implicit mai multe autovehicule care trec pe culoarea verde.
    3. In intersectia DN1 cu Aerogarii, pe breteaua cu directia inainte DN1 & stanga Ion Ionescu de la Brad toti „wazerii” si „non-wazerii” blocheaza traficul incercand sa faca stanga de pe banda cu directie inainte. Fiecare din cele doua benzi beneficiaza de semafor propriu.
    4. Sustin antevorbitorii care vad una din posibilele rezolvari prin dezvoltarea si imbunatatirea transportului public.

    00
  17. Semafoare, intersectie hasurata si niste camere fixe.

    00
  18. Eh, în câțiva ani așa va fi în toată România, ia du-te în Parcul Carol la ora 8 sa vezi câți oameni aspira la carnetul de conducere.

    Bucureștiul va fi din ce în ce mai aglomerat în 20 de ani se va circula ca în India.

    00
  19. Vedeti ca se poate, in sfirsit pot si peitonii sa treaca fara sa le mai fie teama ca-i loveste cineva pe trecere.

    00
  20. Da’ mai mergeti in pendula mea si pe jos!

    00
  21. Degeaba avem legi daca nu are cine sa le aplice. Se merge pe contrasens, se face dreapta de pe banda de obligatoriu stanga, etc…
    Cea mai simpla solutie si la indemana este amenda – ai blocat intersectia, amenda! Dar cine sa o dea?

    P.S. Tin minte cand s-a modificat codul rutier acum ceva ani si nu mai era voie sa mergi pe linia de tramvai – cateva saptamani/luni se mergea corect. Cu politia rutiera varza, a ramas basm…

    00
  22. Pai la Morarilor cu Pantelimonul a fost semafor de stanga fix o saptamana. Se facea coada mai mare pe Fundeni asa ca s-au lasat pagubasi.
    Nu e nevoie de o solutie ci de o gramada de solutii aplicate impreuna. Semafoare de stanga, semafoare pentru pietoni, sensuri giratorii, luat premise pentru depasit pe link de tramvai si pentru trantit masina aiurea pe avarii. Dar sa se vrea aplicate. Ieri politia locala statea in masina la Ramnicu Sarat iar 100m mai incolo, la Park Lake taximetristii blocasera o banda cu totul.

    00
  23. nu prea exista solutii. poate doar impachetarea tuturor viniturilor si trimiterea lor acasa. cu tot cu masinile din dotare.

    sambata spre duminica, ora 1:00. in mod necaracteristic, am avut un drum de pe 11 iunie pana la gara si dupa aia la piata muncii. mai mult de jumatate din masinile care circulau NU aveau numar de bucuresti. un drum care in mod normal ar fi durat 15 minute mi-a luat mai mult de 45.

    00
  24. Ce mă miră e că niciunul din ăia ce s-au încadrat pt stînga nu zice ”bag pla, ia să mă duc înainte și-oi vedea eu apoi cum o cotesc!”.
    În al doilea rînd, șoferul român n-ar zice vreodată ”băi, m-am încadrat prost în intersecția asta… Trebuia să fac stînga și sunt pe banda de dreapta (sau invers). Asta e, fac dreapta și mai văd eu apoi cum o întorc!”. Nu, tati, el ține morțiș să-și urmeze Calea, Adevărul și Viața de oriunde se află!
    În al treilea rînd, sunt mulți șoferi care cred că marcajele de pe astfalt nu sunt obligatorii ci doar așa… orientative!

    00
  25. am o intrebare: Ce e aia banda de stanga ? This masege was sent from bmw x5 white edishan.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.