De ce sunt nenumărate campanii de reduceri înainte de Black Friday?

Bogdan Pantoc are dreptate:

Ca importam idei nu e nimic rau. Daca altii se pricep mai bine la marketing si gasesc solutii sa stimuleze consumul, sa luam direct ideea si sa o adaptam. Diferenta de profesionalism intre noi si americani se vede cel mai bine la importul BF-ului. Daca la ei Black Friday inseamna o singura zi de reduceri clar definita in timp, in Romania s-a tradus prin “cate zile avem chef, oricand in noiembrie, important este sa luam fata concurentei”.

Deja au văzut 6 campanii de reduceri până acum și probabil au fost mult mai multe. Explicația nu e însă “hai să luăm fața concurenței” sau “hai să îi ademenim cu reduceri înainte de Black Friday”, ci e una pe care cumpărătorul nu vrea să o audă, dar pe care eu o repet de fiecare dată când am ocazia.

Nu se pot face reduceri mai mari!

Putem să dezbatem pe tema asta oricât. Putem să invocăm iepuri, zeități, nemți, americani, tot ce vrem noi, pentru o țară fără autostrăzi și cu un port șchiop, atât se poate. Da, în Germania, o piață de 180 de ori mai mare, reducerile sunt bune, dar în America, o piață de 360 ori mai mare, se pot face reduceri mari, dar la noi atât se poate.

Și mai e și faza ailaltă cu “samsung vinde pe căi legale 1.000 telefoane și vin în service 1.500, că pe lângă ei se mai vând 3.000 aduse de pe piața gri, și costul service-ului trebuie inclus în prețul produsului final”, dar cine vrea să audă asta?

Nimeni.

 

 

 

black-friday-reduceri

 

“reduceri black friday” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. NOU
    #1

    Strategia asta este denumita in termen „corporatisti” – „empty pockets”. Se poarta de ceva vreme la noi, si era folosita inainte de aparitia BF atunci cand un lant de retail (de orice fel) se pregatea de deschiderea unui nou magazin.
    Diferenta intre noi si americani nu este de profesionalism, este de comportament si mentalitatea a consumatorului. Clientul pune botul cu maxima incredere la tot ce vede cu semn de „promo”. Prost sa fii ca si retailer sa nu profiti de acest aspect.

    00
  2. Nu se pot face reduceri mai mari, dar in mod sigur se pot da tepe mari – marirea preturilor inainte de „reducere”. Oare cat o sa dureze pana lumea se va obisnui ca este o „reducere” continua si volumul de vanzari va incepe sa scada dramatic?! Asta e ca in magazinele alea sh sau cu preturi „de la 1 leu” unde in permanenta in geam sta scris „am primit marfa noua”. Deja ajungi sa ignori „black friday”, „reducere”, „am primit marfa noua”.

    00
  3. Poate ai scapat din vedere un element: Black Friday e inceputul sezonului de cumparaturi pentru sarbatorile de iarna. Magazinele incearca sa scape de produsele mai vechi pentru a face loc pe rafturi la noile produse.
    Si cel mai important lucru: peste 50% din profit se face in noiembrie-decembrie. O ratezi…inchizi taraba.

    00
    • nu are nici o logică sau coerență ce spui.

    • E vorba de NA si nu in Romania.
      Nu cunosc Brasovul foarte bine dar compar cu Clujul. Linga mine e un mall cam dublu ca marime fata de Pollus center. In saptaminile inainte de craciun nu e loc in parcare pentru masina! Ajung sa ma invirt cite 20 de minute pina gasesc un loc. Si asta se intimpla an de an.

      00
    • Vali, omul are dreptate. In state Black Friday e ziua libera de dupa Thanksgiving cand omul nu se duce la munca ci o arde ala plimbari si cumparaturi. Mai mult e momentul in care toti retailerii isi refac stocul si schimba gamele pentru sarbatorile de iarna. Asa le-a venit ideea sa scoata la reducere toate produsele neperformante – pe de o parte ca au expunere, pe de alta parte pentru ca le-ar fi ras de pe rafturi oricum. Si a functionat. A se nota ca in State Black Friday tine exclusiv de retailul traditional nu online. Pentru online exista Cyber Monday.

      Asa ca sa nu se mire nimeni ca nu exista reduceri serioase la produse bune, pentru ca nu asta e ideea. Scoti 10 produse reduse care sunt chiar ok si pe care le vinzi in pierdere ca sa atragi lumea, dar marea majoritate a reducerilor vin pe produse proaste de care vrei sa scapi. Asa e si in State si peste tot si are logica.

      La noi l-a inventat emag-ul cu o campanie de marketing foarte bine facuta. Atat de bine ca dupa 2 ani toate magazinele online au remarcat ca nu se mai misca nimic in Noiembrie majoritatea oamenilor asteptand marile reduceri. O prostie, pentru ca produsele bune nu vor fi oricum reduse, dupa cum s-a prins deja toata lumea si conform logicii de mai sus.

      Ei bine unii nu-si permit sa astepte toata luna si nici sa investeasca pentru vizibilitate in data fatidica si atunci devanseaza. Pana la urma de ce nu, din moment la noi nu se leaga de vreo sarbatoare sau vreo zi libera. Omul va cumpara la fel de bine si pe 15 si pe 22 si pe 30 noiembrie. Ba chiar cumpara mai bine sambata decat vinerea cand e la munca, bere, petreceri, etc neavand cele 2 zile de vacanta ale americanilor.

      In concluzie e clar aiurea sa denumesti Black Friday ce se intampla la noi, dar ar fi fost la fel de aiurea sa fie doar vineri si in aceeasi data ca la americani. E chiar un semn de normalitate ca se schimba de la an sarbatoarea asta ca sa faca sens pentru noi, in ce anume, ramane de vazut.

      00
    • geezus. ce plm are a face mallul cu bf? pe bune?

      apoi, s-o crezi tu că americanii sau nemții vând în pierdere. deloc. acolo isi permit să vândă o geacă columbia la 200 lei de la 400, pentru că geaca costă 100 lei la ieșirea din fabrică și 120 lei când o descarcă chinezu de pe vapor la țărm.

    • da pe bune, ca mi se rupe de black friday. Nu cumpar nimic, nu vand nimic, nici macar nu stau in tara, dar am lucrat in e-commerce si ce zic e pe bune. Uite ca idee: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Black_Friday_(shopping)

      00
    • ah, si o chestie apropos de date. N-are sens sa tii black friday in aceeasi zi cu americanii daca pentru romani nu inseamna nimic. Dar are sens sa cureti stocul in noiembrie.
      De chestia asta s-a prins si Mr Ma (de la alibaba, taobao, tmall, etc) si a inventat sarbatoarea si in China. Dar pentru ca n-avea de ce sa se lege, baietii de la marketing i-au zis ca suna bine „double eleven” si prin urmare se face in fiecare an pe 11 Noiembrie. De aici s-a extins in alte tari din Asia si a ramas asa. Si parca are mai multa logica decat a patra vineri din luna.

      00
  4. Ce se mai aude de fabricadediscounturi?

    00
  5. de ce sunt reduceri? pentru ca ne haladim. atat clientii, cat, mai ales, magazinele. facem o treaba romaneasca. devansam black friday, ca doar suntem emag si-l punem cand vrem noi, mai facem inca 13 perioade de „reduceri”, doar-doar pun astia botu. well, in afara de „black friday-ul” emag, nu exista reduceri in romania. in max. 5 min, oricine poate gasi produsul „redus” pe site-uri de afara, unde e sub pretul din ro. da, cu tot cu transport, taxe, etc. a, si de black friday ne pica serverele. desi dam comunicate ca anu’ asta suntem pregatiti.

    00
  6. Legea nu-ți permite să vinzi la un preț mai mic decât cel de achiziție!

    00
    • Gresit.

      Art. 16
      Prin vânzări cu preț redus, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege:
      a) vânzări de lichidare;
      b) vânzări de soldare;
      c) vânzări efectuate în structuri de vânzare denumite magazin de fabrică sau depozit de fabrică;
      d) vânzări promoționale;
      e) vânzări ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce
      evenimentul a trecut și este evident că produsele respective nu mai pot fi vândute în condiții
      comerciale normale;
      f) vânzări ale produselor care într-o perioadă de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vândute;
      g) vânzări accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapidă sau a căror conservare nu
      mai poate fi asigurată până la limita termenului de valabilitate;
      h) vânzarea unui produs la un preț aliniat la cel legal practicat de ceilalți comercianți din aceeași
      zonă comercială, pentru același produs, determinat de mediul concurențial;
      i) vânzarea produselor cu caracteristici identice, ale căror prețuri de reaprovizionare s-au diminuat.

      Este interzis oricărui comerciant să ofere sau să vândă produse în pierdere, cu excepția situațiilor
      prevăzute la art. 16 lit. a)–c), e)–i), precum și în cazul produselor aflate în pachete de servicii. Prin
      vânzare în pierdere, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege orice vânzare la un preț egal sau
      inferior costului de achiziție, astfel cum acesta este definit în reglementările legale în vigoare.

      De aici: http://legi-internet.ro/blogs/media/blogs/a/OG-99-2000-comercializare-produse-servicii.pdf

      00
    • Ba iti permite.

      00
    • …. decat in campanii promotionale. There, fixed it.

      00
    • Teoretic poti sa vinzi sub pretul de achizitie
      insa daca citesti legea abandonezi ideea instant :))

      Din cauza asta reducerile din Romania vor fi maxim pana la pretul de distribuitor.
      Exceptie fiind cei care nu se tem de garda financiara :D

      00
    • Poate-s furate? :)))))

      00
    • Lanturile de magazine cumpara camasa cu 10-15$, pun pret de 80$ si tu te bucuri ca prostul cind o cumperi cu 50$ la reducere. Cam asta e adevarul despre comertul actual.

      00
    • Alex Dumitru,
      Citeaza legea pana la cap.
      De exemplu pentru lichidare stoc trebuie sa consulti articolele 19-21 din aceeasi ordonanta:

      Art. 19 (1) Vanzarile de lichidare sunt supuse notificarii in baza unui inventar detaliat al marfurilor de lichidat intocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective. Notificarea se face la primaria localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare sau, dupa caz, la primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatiile prevazute la art. 18 lit. a), d) si e) si cu cel putin 5 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatiile prevazute la art. 18 lit. b), c), f) si g). Perioada pentru care se notifica vanzarile de lichidare este de maximum:

      a) 90 de zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 18 lit. a) si f);

      b) 60 de zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 18 lit. b), d), e) si g);

      c) 15 zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 18 lit. c).

      (2) La cererea organelor de control abilitate comerciantul este obligat sa justifice cu documente legale situatia care a motivat vanzarea de lichidare, in termen de maximum 10 zile de la finalizarea operatiunilor de lichidare pentru situatiile prevazute la art. 18 lit. a)-d), f) si g) si, respectiv, de maximum 45 de zile in cazul situatiilor prevazute la art. 18 lit. e).

      (3) Orice anunt sau alta forma de publicitate privind vanzarea de lichidare trebuie sa specifice in mod obligatoriu data de debut a vanzarii si durata acesteia, precum si sortimentul de marfuri supus vanzarii de lichidare, in cazul in care operatiunea nu se refera la totalitatea produselor din structura de vanzare.

      Art. 20 (1) Pe durata vanzarilor de lichidare se pot lichida numai produsele inscrise in lista de inventar aferenta notificarii si aflate in stocul unitatii comerciale la data depunerii/transmiterii notificarii. Stocul este format din produsele expuse in spatiile destinate vanzarii si cele aflate in depozitele structurii de vanzare; produsele detinute in antrepozite si/sau in depozite situate in afara structurii de vanzare pentru care a fost facuta notificarea nu intra in componenta stocului de lichidat.

      (2) Pot face obiectul vanzarilor de lichidare numai produsele care fac parte din stocul structurii de vanzare si a caror contravaloare a fost achitata de comerciant la data depunerii/transmiterii notificarii sau a emiterii hotararii judecatoresti prevazute la art. 18 lit. b), sau la data evenimentelor prevazute la art. 18 lit. g).

      Art. 21 In afara cazurilor prevazute la art. 18 lit. b) si g), orice vanzare de lichidare trebuie sa aiba loc in structura de vanzare in care produsele au fost vandute in mod obisnuit.

      00
  7. sa sucombezi tu ca nu-ti da voie? clar nu lucrezi in vanzari

    00
  8. Nu stiu ce avioane au in cap dar întodeauna de Black friday rămân fără bani :)

    00
  9. Cum să verifici dacă reducerile sunt reale:
    https://www.youtube.com/watch?v=Bls1uaTOECE

    00
  10. La eMag tocmai a început promoţia nopţii de halloween…

    00
    • pe bune?

      00
    • NOU
      #31

      La Emag inainte de campania de halloween un suport pt. lcd avea un pret – mult mai mic decat la magazine gen flanco sau altex. aAum cu ocazia campaniei pretul e mai mare si egal cu celelalte magazine. Mult „succes” genului asta de afaceri!

      00
  11. zoso, sa stii ca dimensiunea unei piete se calculeaza in functie de numarul total de produse aflat pe ea indiferent de canalul de vanzare.

    Deci ca brand ar trebui sa te bucure ca piata e mare, ca importator unic ar trebui sa te intrebi ce faci gresit ca lumea totusi prefera sa cumpere din alta parte.

    00
  12. Poate gresesc eu dar faptul ca ”samsung vinde pe căi legale 1.000 telefoane și vin în service 1.500, că pe lângă ei se mai vând 3.000 aduse de pe piața gri” este in avantajul samsung pentru ca alea de pe piata gri nu au garantie si serviciile postvanzare sunt mari producatoare de bani in multe domenii.

    00
  13. Dacă îs mulțumit de preț, mă doare la trișcă că e promoție sau nu. Dar eu am impresia că și-a pierdut un pic din farmec. Sau poate că nu vreau să cumpăr nimic anu ăsta.

    00
  14. In linii mari „reducerile” de pana acum au fost tepe. „Redus de la 2200 de lei la 1600 de lei, numai azi si maine”. Eu luasem produsul cu 1600 de lei cu 3-4 zile inainte. Conu’ zoso le facea reclama pe aici dar pe altii i-a ars cand si-au pus obrazul pentru tepari. Pai e frumos asa, bre? Nu prea e…

    00
  15. Black Friday e pentru saraci!

    00
  16. @Alin… Uneori comentariile pe bloguri sunt făcute de cei săraci cu duhul… Nu te stresa, nu ești singurul…

    00
    • Ti se pare ca ma stresez? Chiar nu port griji ca azi un telefon e 500 de euro de bf e 550 si dupaia e 400. Chiar nu port griji deastea! Si sa nu zici ca-s bulangiu daca votezi cu Ponta maine iti dau o bormasina gratis.

      00
  17. Cred ca una din explicatiile pentru care nu vom avea niciodata reduceri 50-90% la produse ok (high-end) este faptul ca producatorii nu sunt prezenti in Romania direct, ci prin distribuitori sau companii care vand deja la mana a 3a produsul respectiv. Asta ne spune ceva si despre piata din Romania.

    La noi reducerile se pot face doar datorita faptului ca un site cumpara un vagon de stickuri, telefoane, etc. sau are niste produse vechi pe stoc care nu se vor vinde in veci.

    Tot ce am vazut cu reduceri mari la produse ok (high-end) erau doar 10 bucati si pun pariu ca siteul si-a asumat pierderea pe produsele respective sau acopera din 10.000 de stickuri chinezesti facute pe vapor.

    Cifrele care se vehiculeaza dupa BF sunt ametitoare ca volum si valoarea totala, insa nimeni nu spune ca iese pe 0 sau face un profit extrem de mic (cred ca asta conteaza cel mai mult).

    00
  18. Un lucru e clar, nu exista reduceri iar daca chiar mai gasesti ceva redus, sa fii sigur ca e ori ceva inutil, ieftin oricum sau reconditionat. O sa apuna si acest trend black friday

    00
  19. In ro se fac X campanii de reduceri (cele mai multe au fost fara doar si poate anul acesta) pentru simplul motiv ca oamenii cumpara (surprinzator, nu?) si de obicei cei care cumpara spera sa „economiseasca” sau sa creada ca economisesc si 5 lei dintr-un produs (aici ma refer strict pe nisa IT&C si electro). eMAG si restul s-au prins ca romanilor le place asa si au actionat in consecinta, vanzarile au crescut, romanii sunt fericiti ca au cumparat X tv sau Y laptop cu 5-10-30% mai ieftin, magazinele fac profit si toata lumea e fericita.
    „Sindromul” la „aia” reducerile sunt reduceri e de mult in capul unora si nu ai cum sa ii contrazici ca la noi e altceva.

    00
  20. Astia de la Altex zic ca reducerile incep pe 17 noiembrie și se termina pe 23. Ce nu inteleg eu este ca black friday este pe 21 noiembrie iar daca atunci reducerile sunt ca in perioada 17-23 atunci mai bine nu il mai fac caci reducerile sunt infime. Poate sa ma lamureasca cineva cum merge treaba?

    00
  21. Imi place ca anul asta emag a respectat in mare parte „traditia” si nu a mai tinut o saptamana sau doua ca si pana acum. In schimb au fost altii care au facut black month, si cine stie la anu poate o sa fie black year. Macar emag cand a avut chef sa faca campanii mari in afara black friday-ului i-a zis revolutia preturilor. La noi ar fi cam complicat sa tina toate companiile black friday in aceeasi zi daca cele mai bune produse la oferta se cumpara in cateva secunde.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube