De ce e Dan Negru mirat

Dan Negru e un prezentator TV, cunoscut publicului pentru energia lui și pentru părerile stupide pe care le are (aia cu bunică-sa mai deșteaptă decât Hawking rămâne de referință). Pentru că așa e viața când uiți că tu de fapt nu știi pe ce lume ești și cam care e nivelul tău intelectual, începi să ai păreri.

În calitatea asta, Negru se plânge că 4 bilete de avion pe ruta București –  Timișoara îl costă 54€ de persoană. Mult. Tarom, companie de stat, ar trebui să aibă prețuri mai mici, că doar e de stat, în gândirea prezentatorului TV.

Luată izolat, plângerea lui este legitimă. Da, cam mult. Sigur, dacă nu îți plătești tu de obicei biletul, să afli că atâta a costat tot timpul e nasol. Dar, din nou, revin la context: are dreptate oarecum.

Doar că el uită ceva. Salariul pe care îl ia vine de la un nene care a pornit televiziunea unde lucrează cu bani pe care el susține că i-a economisit, deși toată lumea știe că nu e așa. Același nene s-a folosit de trustul de presă pentru a-și crește averea în detrimentul statului român și folosește regulat un post de televiziune din trust drept măciucă împotriva dușmanilor economici și politici.

Cam ăsta e contextul. De aia biletul la Tarom costă 54€, pentru că belgianul ăla care venise să facă treabă a fost gonit de românii puși pe furat, sustinuți de politicieni puși pe furat, aflați seară de seară ca invitați de soi la un post de televiziune dintr-un trust ai cărui patroni sunt acuzați de șantaj, unde sunt periați și lingușiți. Acești politicieni au codus țara ultimii 20 din 28 de ani susținuți de trustul la care lucrează Dan Negru, așadar dezastrul de la Tarom și de la CFR li se datorează.

Ah, da, și când îi mai vedeți pe Micutzu sau pe alt standup-ist că se plânge că PSD fură, aduceți-le aminte că sunt invitați la emisiunea lui Bendeac de la trustul ăla care linge PSD în fund ca strategie de viață.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

61 comentarii

  1. e mult 54eur bucuresti-timisoara ? … nu ca as fi vreun magnat, dar mi se pare un pret ok


    Comentariu apreciat.1810
    • e enorm !!! suntem in aprilie si omul vrea bilete pt 01/12 adica peste 8 luni !!
      54eur e pret ok daca o sa cumperi bilet de azi pt sapt viitoare…dar sa cumperi azi pt un zbor peste 8 luni e mult …


      Comentariu apreciat.210
    • @bebe: bosule, un bilet nu e ieftin doar pentru ca il iei cu 15 luni in avans. se tine cont de perioada in care iei biletul, incarcare, cursa respectiva si multi alti factori. plus ca pui in balanta si faptul ca in 3h (cu tot cu timpul pierdut prina eroport) esti la timisoara, cu o gustare servita si odihnit.


      Comentariu apreciat.570
    • E mult! Românii nu au 50 de euro să circule în 55 de minute de la București la Timișoara. Din acest motiv, un ATR 42-500 circulă încărcat la 70% pe rutele interne. Suntem atât de săraci încât preferăm cele 8-9 ore cu trenul pentru 15 euro economie.


      Comentariu apreciat.720
    • Mvai, hai să pornim o campanie pentru “dreptul” la transport aerian gratuit, că doar e companie de stat. Kerosenul sare din pământ, avioanele pică din cer, piloții fac voluntariat pentru “bobor”.

      Iar Dănuț, dacă tot se plânge că linsul în fund la stăpân nu-i permite un trai “decent”, să se apuce de videochat. Are zeci de ani de experiență la prostituat pe micul ecran.

      120
  2. Cat e biletul pe CFR?


    Comentariu apreciat.650
    • Intre 100 si 230 (clasa a doua si cuseta cu doua paturi).
      Durata? Apx 9 ore daca e direct.


      Comentariu apreciat.830
    • Așa! Acum vi se mai pare scump biletul de avion?


      Comentariu apreciat.600
    • 94 de lei.Deci in situatia asta e mai bine sa castigi cateva ore decat 100 lei diferenta.Apropo…acum cativa ani am facut cu trenul 20 de ore de la Cluj la Constanta adica undeva la 700km

      20
  3. Ca sa fie clar, 54 EUR / persoana e un pret mai mult decat ok la Tarom. Mai mult decat ok. Cele mai mici preturi sunt de obicei de la 75 EUR/ persoana, si sunt ok tinand cont ca e vorba de un operator aerian care nu e low cost. Nu de putine ori am zburat Bucuresti – Cluj cu BlueAir sau Wizzair la 60-70 EUR / persoana.


    Comentariu apreciat.830
    • 54 EUR e pret “mai mult decat ok” sa cumperi un bilet cu 8 luni inainte de zbor ??
      am dat search acum la ryan air si sa cumperi biletul acum pt 01/12/2018 costa 37eur sau 30eur (2 zboruri ) si bilet cu o zi inainte 30/11 costa 24 euro

      80
    • @bebe: permanenta comparatie intre o companie de linie si una low cost. Ia pune si macar un bagaj de cala la socoteala si vezi ce pret iti iese.
      Daca mai vrei si un pic de loc pentru picioare si sa nu stai cu genunchii la gura, mai pui 15 euro. Daca vrei loc mai in fata, mai pui vreo 13.
      Da, iesi mult mai ieftin decat cu TAROM-ul. Clar.


      Comentariu apreciat.600
    • bebe, poate nu ai inteles… tarom e companie low-cost? trebuie sa aiba preturi de low-cost?


      Comentariu apreciat.310
    • + bounty-ul ala gratis!!!

      90
    • Cum sa compari Tarom cu RyanAir boss?


      Comentariu apreciat.320
    • cand ati mers ultima oara cu Tarom ? stiu ca Ryanair e low cost dar totusi tarom nu e emirates sau turkish sau qatar …
      pt voi diferenta intre ryanair si tarom e o cafea/ceai/biscuite gratis ?
      tarom e o mizerie de compania ca oricare alta care e administrata de stat. la servicii orice companie low cost bate tarom-ul

      160
    • Exact, cum sa compari Tarom cu Ryanair? Una e o companie serioasa, cu flota noua si un istoric de siguranta perfect, si cealalta e o gaura neagra corupta si incompetenta care primeste avionul cu numarul 23 cu fanfara si escorta, in timp ce este depasita pe propria baza de oricine doreste. Pana si Blueair ii face azi de rusine, aia care au inceput cu doua avioane carpite si capital cu origini dubioase.

      90
  4. Tarom e compania aia la care pilotii nu ard stewardesele de frica de incest?


    Comentariu apreciat.3040
  5. Mi se pare fascinant ca lumea are impresia ca daca e cu opt luni inainte trebuie sa fie ieftin. Exista o limita de timp pana in care e profitabil pt companie sa vanda in avans.
    De exemplu, nu stii care o sa fie pretul kerosenului peste 8 luni, peste 3 poti sa faci o aproximare mai buna in functie de piata dar peste 8? Mai poti sa spui acelasi lucru?
    Nu e singurul cost care poate sa creasca astronomic, inca 2 3 legi PSD si te trezesti ca un angajat te costa 2x sau 3x fata de acum.
    Sper ca am reusit sa ma fac inteles, e ok sa fie o reducere pentru ceva cumparat in avans pentru ca dai banu si compania se foloseste de ei DAR asta nu inseamna ca daca cumperi cu un an inainte e gratis sau 2 euro, dimpotriva! E mai mult timp ca lucrurile sa mearga prost.


    Comentariu apreciat.480
  6. De obicei biletele luate in zile libere nationale (1 decembrie in exemplul din poza) sunt mai scumpe pentru ca tot romanul calatoreste atunci si cererea e mai mare.


    Comentariu apreciat.590
  7. NOU
    #28

    28 din 28 a fost condusa de politicieni pusi pe furat :) nu stiu unde ii vezi tu pe aia 8 ani corecti :)

    zgarciob rau dan negru asta , e obisnuit cu piscoturile…


    Comentariu apreciat.220
  8. Cand Ryanair are Tm-Buc cu 9 euro, 45 e mult. Stiu, low cost, bla bla, da numa zic Hai cu minusurile in 3…2…1!

    150
    • Permite-mi sa fiu primul cu minusul, pe care il voi si argumenta.

      Din prima se face o triere a calitatii oamenilor, asa ca cel mai probabil nu va trebui sa calatoresc cu tot avionul cu oameni care isi iau ceapa cu parizer in avion ca nu vor sa dea 10 euro pe un sandwhich si inca 2 euro pe o apa.

      Apoi, din punct de vedere al costului, pe langa cele mai de sus, daca ai bagaj de cala ce faci? Ca poate mai vrei sa iti iei 1-2 perechi de chiloti sa-i schimbi cat stai in deplasare, dar din nou, posibil sa gresesc avand in vedere media calitatii oamenilor care folosesc low costuri. Ei nu au nevoie sa isi schimbe chilotii cateva saptamani, doar ii intorc pe fata si pe dos la cateva zile.

      La final, imi place totusi sa evit sportul acela in care stau oamenii la coada la paine ca sa prinda un loc. Parca e putin mai comfortabil sa stii dinainte exact ce loc vei avea.

      Fac o mica precizare ca sunt sigur ca o sa fiu asaltat de multi care vor zice: “dar eu nu sunt ca ei, burghezule care se uita de sus la noi!”. In acest caz, probabil voi ridicati media oamenilor.


      Comentariu apreciat.230
    • @Webber, nu stiu cand ai zburat tu ultima data cu ceva low-cost, dar tin sa te anunt ca si la ei “e cu locuri”. Stiu, pare incredeibil, dar asa este, iti spun din experienta. Zbor si cu lowcost si cu “ne-lowcost”. Mi se pare ca exagerezi la faza cu calitatea oamenilor. Daca zbori si tu cu avionu gata, faci parte din rasa superioara. Pe bune acum, ce-i cu vrajeala asta si dispretul fata de alti oameni care merg la lowcost? Numa figuri pe voi, ce sa zic.


      Comentariu apreciat.510
    • NOU
      #33

      @Webber Daca tu scoti din buzunar un leu in plus fata de altcineva crezi ca esti un om ‘mai de calitate’? :p


      Comentariu apreciat.370
    • “sandwhich” e, probabil, cel mai pocit cuvant din limba romana

      100
    • @Webber, permite-mi sa-ti zic ca esti un sarac cu bani, care a inceput si el sa calatoreasca cu avionul si brusc nu mai suporti saracii. Nu stiu pe ce rute mergi tu, dar eu am calatorit cu low-costul din RO si oamenii erau normali si nici macar nu s-a aplaudat la aterizare. Iar sa dai 200 EUR in loc de 30 doar ca sa nu stai langa anumiti oameni, da, chiar esti un d-ala care se uita de sus la alti oameni.
      Inca o chestie, cateodata low-costul e singura alternativa pentru un zbor direct catre o anumita destinatie. Ce faci, iei curse de linie cu schimb?


      Comentariu apreciat.250
    • Si il obliga religia, contactul,nevasta sau cine anume sa mearga cu Tarom?

      Daca e mai ieftin la RyanAir , de ce nu si-o fi luat ceva? Ah , vrea ceva mai multe conditii decat la low cost , dar pretul trebuie sa fie identic?

      Toata lumea comparara Trabantul cu Loganul , da sunt amandoua masini , dar sunt ceva diferente intre ele.

      E o piata libera ,vrei sa platesti sa mergi cu Taromul, marci banul , daca iti permiti Lufthansa , chiar mai bine , daca nu exista bicicleta sau autostopul.

      Fudulia asta e una din bolile nationale care ne trag in jos pe noi ca natie …si cu sula-n cour si cu sufletu-n rai nu prea se poate

      140
    • Deci is o saraca, daca circul cu low-cost. Bun, daca declar ca am circulat si cu avioane ‘mai de bogati’ ma ierti sau ma acuzi ca am dus ceapa si cartofi peste tot?
      54 de euro pe un loc este IMENS. Platesc 60 de euro pe 2 bilete dus-intors Timisoara-Milano. Da, la compania aia pentru sarantoci ca mine, care cara ceapa si alte bidinele pe avion.

      100
    • Ai de plm, ati inteles exact ce voiam sa zic… Ce sa spun, sunt un coclit care a prins un zbor la viata lui cu tarom-ul, care umbla cu “sandwhich-ul” la gura si care aparent nici nu isi poate prezenta ideea pe intelesul tuturor.

      Bai baieti si dojo, cantitatea de oameni care merg se descalta in avion si isi suie picioarele pe cotiera omului din fata e mai mare in low cost-uri decat in zborurile de linie. Nu am zis ca TOTI de pe low cost fac asta si NIMENI de pe celelalte nu face asa ceva. Am zburat pe low costuri in care erau oameni mai bine crescuti si mai civilizati decat rute transatlantice. Si la fel, reversul.

      Ati sarit de cur in sus ca ati inteles ca va critic ca zburati cu low costul. Zbor si eu cand nu am alta varianta si nici nu mi se apleaca atunci cand intru in avion. Ce criticam este in schimb faptul ca nu se face o diferentiere intre avantajele unui gen de zbor peste altul, cat si faptul ca oamenii nu fac diferentierea intre avantajele si beneficiile dintre ele. Si nu, nu ma simt mai de calitate daca dau un leu in plus fata de altcineva. Dar trebuie sa nu ne mai ascundem dupa deget si sa nu vedem lucrurile evidente.

      Si acum, ca o incheiere, vad ca ura de clasa este inca bine-mersi avand in vedere valul de neplacere instigat de comentariul meu, ba chiar si recitind comentariul meu, este foarte evident ca e prezent si la mine. Pentru asta va multumesc ca m-ati facut sa il recitesc si sa mai invat ceva azi.


      Comentariu apreciat.250
  9. Cârnatul e atât de retardat încât nu poate percepe mecanismul “cerere-oferta”. Zi națională = cerere mare. În orice țară sunt preturi mari de zilele libere + vacanțele școlare.
    Asta în cazul în care 50 de euro ar fi un preț mare… Ca pt un operator de linie e chiar decent.


    Comentariu apreciat.370
  10. aseara badciuvgadrsu faceau o laba in cerc razand de nu stiu ce politicieni (probabil si basescu)
    la fel si tu cu voiculescu. nu ai dovezi (banii econoimsiti), din cand in cand te roade ca e liber si mai dai una rapida asa de furie

    PS udrea era pe b1 live din costa rica pt ca ce pyzda ei. cat o fi taromu pana acolo?

    60
    • urdea a “fugit” din țară când era cine ministru de interne? băsescu? :)

    • ce dovezi iti trebuie ca sa afirmi ca rahatul ala de voiculescu o furat cat o putut de mult?
      pai ce, prostii de gadea, badea si ciuvica au dovezi cand inghit cacatul lui voiculescu si spun trasnai despre diversi cetateni. da, or sa puna un sms pe ecran sa le doneze bani trepanatii care se uita la latrina 3 pentru plata daunelor catre Kovesi sau altii care au castigat procese cu dobitocii.
      oricum, e de apreciat ca ticalosi precum nastase si voiculescu au stat minim 2 ani in puscarie si parca nu mai sunt atat de vocali de and au iesit.

      80
    • alta sursa decat trompeta Stelian Negrea ai?

      si firma Crescent Commercial and Maritime Cipru ce legatura are cu domnul Dan Voiculescu?

      10
    • băi flat, explică-ne cum un străin lasă moștenire unui angajat afacerea, deși avea copii. că Sanbar, patronul Crescent, i-a lăsat compania angajatului Voiculescu, care era un român cinstit care lucra pentru un patron străin, lucru posibil peste tot în românia anilor 80.

    • cand o sa decretizeze SIE arhivele inclusiv ICE Dunarea, o sa-ti explic

      10
    • hai, fii amabil, explică așa omenește. tu ai 70 de ani, ai un copil, dar lași moștenire tot unui străin care lucrează pentru tine.

    • Eu o să mai verific dacă Flat revine cu un răspuns.

      00
    • n-are ce căcat să zică.

  11. Danut mai bine se abtine. Construieste si inchiriaza, are un salariu f bun…macar din bun simt sa nu se mai planga public de bani…Plus ca zice si ca e religios si goana asta dupa bani e oarecum nepotrivita la cat de bisericos se da. Bravo ca investeste, ca isi asigura viitorul, in fond sunt banii lui, dar ar trebui sa filtreze un pic ce spune. Sau sa nu mai spuna, nu e ca si cum e un geniu.

    150
  12. Ce sarac e Dan Negru !

    80
  13. Offtopic: Basel – Cluj si retur 108€ @WizzAir

    30
  14. 1. Imi plac de cei care compara low-cost cu o companie de linie. E ca si cum ai compara Renault cu BMW, doar amandoua masinile te duc din punctul A in B, apoi te-ai mira de ce BMW-ul e mai scump.

    2. Am zburat cu Ryanair pe ruta Berlin – Bucuresti in perioada Craciunului (venit 1 saptamana inainte de Craciun si plecat dupa Revelion), cu bilete luate cu 2 luni in avans: 2 adulti + 1 copil sub 2 ani (nu se plateste loc, doar o taxa de 20 EUR). Am avut nevoie de bagaj de cala si spatiu extra, plus locuri ca sa stam unul langa altul. Cost total: ~450 EUR. Pe ruta asta pretul normal este 30 EUR, de obicei sunt oferte cu 10 EUR. Cred ca nici daca luam cu 8 luni in avans nu erau preturi mai mici de 100 EUR, nu cred ca se fac reduceri de sarbatori, zile libere etc, cand se asteapta lumea sa calatoreasca.

    3. Ryanair e cea mai de kkt companie cu care am zburat pana acum. Cum mah sa iei comanda de mancare pe servetele??


    Comentariu apreciat.250
    • aviz barosanilor care o tot ard cu companie de linie vs. lowcost: babaieti tarom te scutura pana la destinatie pe ruta despre care vorbim cu un atr, primesti un mars si un pahar de cola, ce mancare va trebuie pe un zbor de o ora? ce companie placuta?

      Singurul avantaj sesizabil e bagajul, da plm daca iti trebuie bagaj de cala pentru 2 perechi de chiloti ca baiatu de mai sus, trimite prin curier colet de chiloti, ca un barosan.

      PLM o ardem cu basini de zici ca e zbor pana la beijing. Da apropo de zboruri lungi, cum e cu Taromu pe zbor mai lung cand aeronava e echipata de lowcost? Va mai simtiti barosani?

      110
    • Aviz barosanilor care cred ca diferenta intre un low-cost si o cursa de linie e doar bagajul si un biscuite la bord, din ce stiu nu e doar atat. Cursele de linie au ore mai bune de zbor, ajung pe aeroporturi mai mari si mai bine conectate de oras (unde taxele de aeroport sunt mai mari). Degeaba dai 30 EUR pe biletul de avion daca ajung la 2 noaptea in pustietate si trebuie sa iei taxi pana in oras.
      Nu stai inghesuit ca sardelele si nu ti se vand bilete la loto in timpul zborului. Si da, toate chestiile incluse in bilet (masa si bagajul) conteaza daca ai nevoie de ele, daca doar pleci cu un rucsac in spate cu un zbor de 1-2h nu o sa conteze.

      11
    • Boss, repet, vorbim caz pe caz. Ce kkt conteaza ce indrugi tu acolo ce alt aeroport in afara de OTP si TSR cunosti pe ruta bucuresti-timi?

      Repet, vorbim de ATR-uri pe ruta bucuresti-timi. Pentru context e cel mai ieftin avion de zburat pe curse regionale, si un cacat de cursa regionala de o ora. Ne invartim in jurul cozii si o facem pe desteptii ignorand de ce Tarom e asa de necompetitiv pe un traseu relativ simplu, si logic: 1. a avut cateva decenii monopol, e folosit ca serviciu de maxi-taxi de baietii destepti din parlament/ partide (ce conteaza cat e biletul cand nu e pe banii tai?)

      10
  15. Totul trece prin stomac. Cat sa fii de pruncipial cu burta goala?

    00
  16. NOU
    #58

    un plescar, no offence ;)

    00
  17. De prost :))))

    00
  18. dojo:

    54 de euro pe un loc este IMENS. Platesc 60 de euro pe 2 bilete dus-intors Timisoara-Milano.

    Tu esti constienta ca la 60€ abia iti platesti taxele de aeroport? De asta pleaca Ryanair din Timisoara, ca romanul are impresia ca 60€ e un pret corect pentru o cursa de 2 ore.

    50
  19. Voi realizati cand ziceti de 50 eur ca asta e pretul de maxitaxi (duba ford transit din 2002 cu un sofer cu salariu minim si costuri de intretinere minime: ITP spaguit) vs Airbus/Boeing/Saab/ATR de milioane de EUR (2xpiloti MIN 3000 eur/luna, 3xcrew 1500 eur/luna) si ground support/infrastructure/compliance/EU/tower/ticketing/marketing/fuck you/LUNA. Si zburati in 1 ora max, la 10 km in AER.

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.