Nedumerire: garaj suprateran sau subteran?

Mă uitam prin Prelungirea Ghencea când am fost si am observat ceva: majoritatea nu avea un garaj în curte, lăsând mașina în stradă. Alții aveau garaje, dar erau la parter, lipite de casă sau nu. Am văzut asta și în Brașov, și tot la case noi.

Logica minimă ar spune că, dacă ai 400 metri de teren sau 800 sau 300, nu faci garajul alipit, că mănânci din spațiul pentru care te-ai mutat în curul lumii, ci îl faci fie în ăia 100mp cât are casa, fie la subsol.

Și acum nedumerirea: e prea scump să faci garajele la subsol sau nu vor românii asemenea aranjament? Nu mă pricep, n-am experiență.

ps: un vecin vinde o vilă simpatică la vreo 70.000€ pentru că, fiți atenți aici, a făcut-o pe tot lotul și a lăsat loc în curte doar pentru o mașină, a lui. acum nevasta vrea și ea mașină și nu au cum să facă, pentru că în stradă nu o pot lăsa (străduța e prea îngustă pentru asta) și nici unul nu sunt genul care să meargă 50m pe jos de la parcare.

 

 

garage

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. La subsol e cam complicat implica betoane, hidroizolatie, posibile infiltratii in timp, cand ploua daca nu e facuta bine canalizarea il poti gasi inundat sunt foarte multe aspecte care il transforma in ceva foarte scump. daca nu faci un studiu geo sigur dai de apa in unele zone si romanul e specialist nu da banii pe asa ceva.
    P.S. rampa degivrata iarna (alti bani) iti cam trece…………

    00
    • uitasem ai nevoie si de o chiuveta ( baga tu linku’ ala periculos)

      00
    • NOU
      #3

      cand mi-am intocmit proiectul pentru casa, lucram alaturi de arhitect, sa ies cat mai economic, in sensul sa renunt la orice chestie extra (nu la fier sau beton de calitate). initial aveam garaj si camere utilitare dedesubt si ma costa 9000 euro. am renuntat, asa ca pana la urma fundatia m-a costat 4200 euro (85 mp amprenta la sol). cei 5000 euro i-am redirectionat spre caramida si fierul de la parter si mansarda.

      00
    • Subscriu.
      Cu toate artificiile, calculele si compromisurile posibile, subsolul era o afacere foarte scumpa. Intr-un final am renuntat definitiv la el si am facut garaj alaturi plus un beci sub garaj.
      La modul idea ar fi fain sa ai subsol.
      Impune insa niste costuri care pur si simplu nu se merita.

      00
  2. Un garaj la subsol costa mai mult decat un etaj extra. Intra mult fier, mult beton plus izolatii si alte manele complicate care costa. Garajul la subsol e moft si fita daca iti faci casa la buget sau pe proiect de cumparat de pe net.
    Cel mai ieftin e ala pe structura de lemn pus la capatul aleii de intrare sau lipit de casa cu usa direct din hol sau bucatarie. Multi prefera garajul lipit de casa pentru ca il combina cu spatiul tehnic si cel de depozitare.

    00
    • ^ FIX ASTA

      Ai mei au optat pentru garaj la capatul aleii cu structura de lemn. Daca da o grindina sa fie safe masina si asa e aerisita si curtea si alea si tot :)

      00
    • multi prefera garajul lipit de casa pentru ca 3 pereti si pentru ca acoperis intr-o apa

      00
  3. E f scump un garaj subteran. Eu mi-am finalizat casa acum 2,5ani si cand sapau pt fundatie am dat de un sol moale. Au sapat in continuare pana am putut aseza fundatia pe un sol stabil si astfel m-am procopsit cu un beci. Per total beciul m-a costat inca 5000 euro (beton, hidroizolatie, modificare plan parter pt a face acces catre beci). Si la mine nu intra o masina…

    00
    • boss des tudiu geo ai auzit?

      11
    • Studiul geotehnic e prea scump (aprox 1000lei). Mai bine bagam 5000euro in plus. Dirigintele de santier si ala e scump. Dar greseala meseriasilor de pe santier, care au ridicat zeciiiiii de mii de case „m-a costat” suplimentar inca 5000euro. Un mizilic….

      00
    • Si la autostrazi la ce le-a folosit studiul geo? Astea se fac de forma.

      10
    • Mai lasati-ma cu studiu geo… Un vecin de-al meu si-a facut studiu geo, dar numai pe hartie. In sensul ca omul a platit studiul, dar nu a venit nimeni sa ii faca nimic. Apoi cand sapa pentru casa, surprize surprize ca avem nisip fin la 1m sub pamant (adica exact ce i-am zis eu). Lui ii aparea nisipul la 3-4 adancime in studiul minune.

      00
    • Steptilor, studiile geo de obicei se fac din pic cu copy – paste. Daca ceri unu facut pe bune, se si uita dubios la tine.

      00
    • Studiu geo costa 1200 lei pe bune si se face cu inginer, muncitori și analize, sau 500 pe nașpa că e pe neve.

      00
    • NOU
      #15

      eu mi-am facut studiul geo pe bune. 350 lei acum 4 ani. a venit omul cu asistentul (un necalificat de fapt), cu sonda de foraj, a forat pana la 8 m, a luat probe de sol si cam intr-o saptamana mi-a dat rezultatele. tipul era un inginer spre varsta pensionarii care nici nu voia sa auda de contrafacerea probelor sau asa ceva.

      00
    • Trebuie sa fii mare prost, sa platesti un studiu geo si sa fie facut doar din pix

      01
  4. Depinde de geometria parcelei pe care e amplasata casa. La garajul subteran este prezenta si o rampa de acces care poate sa iti „ocupe” din suprafata tot aproximativ cat ocupa unul suprateran .
    Dupa care intervine pretul si complexitatea lucrarii . Fara o firma cu experienta mare in constructii subterane si un drenaj destept al apelor din zona o sa ai o piscina subterana de toata frumuseatea dupa max 3 luni de la finalizare.

    00
    • Bingo

      00
    • +1

      a. Daca masina se intampla sa aiba garda inalta (nu mai zic SUV) atunci panta respectiva trebuie sa fie lina si lunga fiindca altfel fie lovesti cu masina casa cand intri in subsol sau cand iesi pe trotuar.
      b. Rampa respectiva este teren pierdut. Cum foarte putini au suficient spatiu ca sa intre doua masini la subsol, poti folosi spatiul de rampa pentru a parca masina (si nu te mai complici cu subsolul).
      c. Chiar daca faci subsol, il poti folosi pentru depozitat, spatiu tehnic, sau locuit in loc de masina. Nu te mai complici cu usa de la garaj (si apa care poate intra), iarna cu gheata, etc…

      00
  5. NOU
    #20

    Nu e complicat dar e mai scump, cam 25% in plus la proiect ca trebuie sa refaca toata structura si instalatiile si cam inca 25% la constructie ca trebuie sa munceasca mai mult…iar daca nu-s facute cum trebuie o sa se inunde la fiecare ploaie mai mare sau mica, experietna aproape personala…e mai usor de facut casa pe graja decat sa-l ingroape.

    00
  6. Numai rampa pentru garaj subteran iti ocupa din cat suprafa terenului cat garajul in sine (sau mai mult) daca l-ai face la suprafata. Plus costurile mult mai ridicate, dupa cum au subliniat si altii inainte.

    00
  7. NOU
    #24

    Boss, problema de fapt e ca si la beciuri. Tine rece! :)
    Placa de beton nu se compara cu pamantul de sub parchet.

    00
  8. Confirm si eu ca banii sint problema.
    Dar ma rog, daca omu are casa ingramdatita si imensa, prostia lui ca nu s-a gindit la garaj. Plus infiltratii si alte balarii. Si in caz de probleme remedierea costa si dureaza. Asta daca ai garantie si alea alea.
    Am vecini cu case imense, dar imense. Ghici ce? Au 20 de camere la fix doua persoane. Ma rog, cind nu se cearta si nevasta pleaca la parinti.

    00
  9. Garajul la parter, pe pamant e cea mai buna afacere, dar pentru asta ai nevoie de spatiu. Multe case de pe langa orasele mari sunt inghesuite rau, parca ar fi apartamente de bloc puse pe orizontala. Iar stradutele inguste sunt mega-tzeapa pe care au luat-o cei care au acceptat sa locuiasca acolo… Nu poti sti niciodata ce bezmetic iti zgarie masina cand trece pe langa ea sau daca masina de gunoi are loc de oglinzile tale.

    00
  10. Beciul costa de mult, in zone mlastinoase trebuie foarte bine izolat asa ca e preferabil sa-l faci in casa. Asa am facut si eu dar am gresit ca l-am facut mic, bag masina si spatiu pt depozitare am putin. Asa ca daca va decideti la garaj, faceti-l mai mare sa ai spatii pt depozitare(o sa ai roti, furtun, scule, etc…la casa se aduna si sunt strictul necesar). Cu strazile inguste cea mai mica pb e zgariatul oglinzilor, ce e naspa e ca nu pot intra pompierii… e incredibil cat au fost de inconstienti.

    00
  11. Nu-ti faci garaj subteran/suprateran de 5-15 k euro pentru o masina de 10-15k euro. Sta foarte bine si sub o pergola sau in aer liber.

    00
  12. Eu chiar is curios astia care dati reply-uri ironice daca ati construit ceva in viata voastra sau vorbiti asa ca puteti.

    E simplu, faci dupa cum ai bani si dupa cum is normele.
    Un studiu geo se face(obligatoriu) si pe teren plan si pe inclinat, taierile sau surparile verticale/orizontale pot sa apara oriunde (chiar si acolo unde vecinii iti zic: „nu e nicio problema domle, noi stam aici de 30 de ani). Ideea ii ca asa poti afla unde e apa, ce straturi exista, duritate etc

    Un garaj subteran cand il faci, nu-l gandesti strict pentru masina, ci te orientezi si spre spatiu tehnic/depozitare/chiar si un loc de facut sport daca te intinzi sub toata casa. Ideea ii ca o fundatie de tip radier costa mult mai mult decat clasicele elevatii si trebuie si executata corect.

    00
  13. Nu ştiu, eu mi-am făcut lipit de casă (e construită anu trecut, probabil o ştii, că suntem relativ în acelaşi cartier), pentru că se potriveşte cu ce mi-am dorit. Am şi spaţiu tehnic în spatele lui. Şi intrare direct în casă (am descoperit utilitatea ei când am venit cu maşina plină de ikea şi am scos din portbagaj direct în casă, 3 metri, pam pam. Dacă aveam garaj la poartă, îmbătrâneam cărând alea. Valabil pentru orice cumpărături mai serioase).

    Iniţial mă gândeam şi eu la beci, dar depăşeam mult bugetul. Aşa că folosesc ca spaţiu de depozitare un pod deasupra garajului, are 9 metri pe 3, suficient pentru incredibil de multe căcaturi.

    10
  14. Romanii n-au nimic cu garajele. Romanii au ceva cu banii, pe care nu-i reusesc sa-i faca.

    00
  15. NOU
    #34

    Am garaj la demisol ca asa am cumparat casa. N-am probleme cu infiltratii sau umezeala insa am problema cu rampa. Ca sa ies de pe rampa in drum (si invers) trebuie sa traversez marginea rampei in diagonala ca altfel raman suspendat. Noroc ca rampa este lata (pt 2 garaje). Iar curatatul rampei iarna nu este deloc o placere. Daca ar fi sa imi fac o casa acum categoric nu as face garaj la demisol.

    00
  16. vorbim serios despre cat de problematici sunt 8mp la nivelul intregii proprietati ? sau despre cat ocupa rampa ? sau despre cum 5000 de euro ne destabilizeaza bugetul de casa ? atunci si eu va recomand f serios sa va luati un 2 camere la etaj intermediar. casa nu e de voi.

    00
    • Da, vorbim serios. Mi-am făcut casă cu cap, 5000 de euro nu e puțin (deși aș merge mai degrabă pe la 10-15.000 daca vrei beci sub toată casa), ce n-aș da să am acum 5000 de euro de aruncat :) Chiar trebuie să fii super miliardar ca să „ai tupeul” să stai la casă?

      00
  17. Nu inteleg cum garajul subteran economiseste spatiul curtii. Rampa de acces nu ocupa loc?

    E cam asa?

    https://www.youtube.com/watch?v=VUJ40WOWdgE

    00
  18. pentru vecinul tau exista solutii, mai ieftine comparativ cu subsolul sau achizitia de teren suplimentar. Platforme de parcare dependente, adica nu poti sa iei masina de sus pana nu o scoti pe cea de jos, asa ca e bine ca cel care pleaca ma devreme de acasa dimineata sa o tina jos, si tot acela sa o arda prin oras pana vine partenerul acasa. Cost cam 4-5000 de euro.

    00
    • Eu am vazut sisteme de alea dar nu depindea cel de sus de cel de jos. Pur si simplu, cand cobora platforma, masina de jos cobora odata cu ea. Puteau folosi ambii masinile dupa bunul plac si sa plece si sa vina cand voiau.
      O chestie in schimb nu am intrebat: ce factura la curent au. Sa tot plimbi 3 tone de metal (presupunand 1.5 tone/masina) in sus si in jos cred ca ii costa nitelus mai mult.

      00
  19. Intamplare misto, patita de un apropiat: garaj subteran, relativ mic, de o masina. Rampa abrupta, iarna cu gheata pe rampa. Bateria masinii moarta. Nimeni n-a avut curaj sa coboare cu masina pe rampa ca sa ii dea curent, ca mai mult ca sigur ar fi alunecat peste masina lui din garaj. S-a dus omul cu taxiul si si-a cumparat baterie.

    10
  20. E prea multa bataie de cap cu garajul subteran: rampa ocupa o gramada de loc in curte si e munca de sclav sa o „dezapezesti” iarna si costa aproape cat o masina sa il construesti. :D

    Am garaj suprateran alipit casei. Dar nu prea il folosesc ca mi-e lene sa tot dechid poarta si usile de fiecare data. :D
    Asa ca parchez in fata portii. Gardul nu e construit la limita proprietatii, deci nu incurc pe nimeni. Cam ca aici:

    00
  21. Au facut vecinii mei garaj subteran la casa noua inainte sa asfalteze strada, iar dupa ce au pus canalizare si asfalt, a inceput sa intre apa in garaj atat din strada cit si din infiltratii. Concluzia e ca implica multa bataie de cap.

    00
  22. …eu acuma ma gandesc cum sa fac….cred ca voi opta pentru garaj subteran…

    00
  23. O casa normala, in Romania, are fundatia de cel putin 0.9 m – limita de inghetare, la care se adauga elevatia, intre 0.4 (din care 0.1 m va fi grosimea trotuarului) si se poate ajunge pana la 1 m, pentru caele cu demisol. Cat mai trebuie adaugat la un perete de garaj subteran? Pai 0.9+1=1.9m-2.7m (3m) = inca 0.8m-1.1m de perete zidit (boltari de fundatie) sau beton armat, plus placa. Ce castigi din asta? Pai in loc de o suprafata construita de 200mp (la o casa cu o amprenta de 100mp) obtii 300 mp, cu o suma infima cheltuita in plus. O casa serioasa oricum va avea fundatia hidroizolata si teava de dren pe sub trotuar. In plus, e nevoie doar de acea fantana oarba care sa preia apa pluviala din fata usii garajului, din teava de dren exterioara fundatiei si cea interioara, de sub placa podelei si dintr-o eventuala chiuveta si/sau wc, evacuarea realizandu-se cu o pompa simpla de ape uzate.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.