Naivitatea proprietarilor din Greenfield e pur și simplu adorabilă

update: da, giratoriu vor să facă, și barieră la calea ferată. am văzut câteva materiale la TV eronate, că jurnaliștii au înțeles în gură.


După ce statul a câștigat un proces și le-a luat unor băieți care dăduseră voie mașinilor să circule prin pădure șpăgile de sub nas, locatarii din cartierul rezidențial Greenfield s-au trezit că au de ocolit o groază și că ei de fapt știau că drumul ăla nu e permanent, dar au tras cât au putut să creadă că va fi.

Acum, când nu mai e, și aglomerația e până la cer, sunt naivi și adorabili. Unii dintre ei cred că dezvoltatorul le va face lor o pasarelă circulabilă auto peste calea ferată. Că dezvoltatorul așa le-a promis, ba chiar a depus și acte pentru așa ceva. Și asta nu repede, până în toamnă. Pentru că e mai ușor să promiți și să crezi decât să te uiți la hartă.

Harta:

Ce vede orice om cu un dram de minte acolo e așa:

  1. e imposibil să faci pasarelă spre stânga. calea de coborâre nu are loc să se strecoare până în centură, spațiul e prea mic.
  2. ca să faci spre dreapta trebuie să o urci peste 4 benzi de centură, unde e un trafic infernal ziua. să oprești circulația ca să așezi pilonii ar fi o crimă și nu ai cum să deviezi traficul din motive de cale ferată într-o parte, afaceri în alta.
  3. să faci o pasarelă peste 4 benzi o să dureze, pentru că România. cu toată voința, tot va lua 2 ani, că o să plouă, că mai intră unul in faliment, că bla bla.

Singura lor soluție ar fi un giratoriu și o barieră pentru tren, mai ales că linia aia nu e foarte circulată (chiar dacă nu e circulată, o linie din aia are importanță strategică, slabe șanse să fie dezafectată că vor niște amețiți).

În timpul ăsta, dezvoltatorul și-a luat niște strategi în comunicare, lansează mesaje bine țintite și doarme liniștit noaptea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

77 comentarii

  1. Eu înțeleg lăcomia dezvoltatorului și naivitatea clientului, dar nu pot înțelege și ticăloșia statului român. Ne place să încasăm impozite pe proprietate, pe mașini, taxe, timbre, accize etc. de la oamenii din Greenfield, dar când trebuie să venim în sprijinul lor și să le construim un amărât de drum dintr-o dată nu se mai poate că doar sunt particulari.
    Statul ar trebui să spună următorul lucru:
    -Sunteți 500 de familii în ansamblul asta? Bun! Mâine construim școală și grădiniță aici, că sunteți români și plătiți taxe.
    -Nu aveți un drum? construim unul.
    Oamenii nu au cerințe ieșite din comun, nu au cerut tunel, doar un drum.

    14
    • ăia 5.000 trebuie să se apuce sa protesteze toți undeva. să isi ia o zi liberă și să blocheze primăria. nu in weekend, ca idioții din prelungirea ghencea. să ia o zi liberă din zilele de concediu dacă vor să rezolve ceva.

    • …”nu au cerut tunel, doar un drum”..pana mea…doar drumuri cerem toti: unele mai largi si de viteza sa lege tara (chiar daca se numesc autostrazi)…si unele mai putin largi dar asfaltate (sa nu-ti mai rupi masina zi de zi)….si tot in cur il doare pe stat…

      00
    • Bine zis! Ar trebui mai multi sa ceara acelasi lucru . Gradinite si scoli si spitale in zonele unde locuiesc !

      00
    • deci daca unii sunt prosti de bubuie si cumpara aprtament undeva fara sa se asigure ca infrastructura este aranjata, ca actele sunt in regula, eu statul trebuie sa vin si sa compensez teapa pe care le-a dat-o dezvoltatorul?

      Daca maine 1000 de persoane isi cumpara apartamnt in camp si-si dau seama ca nu sunt apartamente, sunt de fapt corturi, si nu au sosea din camp pana la un drum public, eu statul trebuie sa vin sa construieSc cladiri si drumuri. Bun asa. Este cea mai buna metoda de a tine in viata toti teparii din imobiliare.

      20
    • eu as prefera drumuri si poduri intai pentru cartierele, satele si orasele care au 5000 de familii sau mai mult si sunt acolo de muuuulti ani, nu prioritar pentru cele 500 de familii „green” care stiau de la bun inceput ce le asteapta si s-au facut ca ploua, era cool sa stai la margine de bucuresti

      00
    • @yyyyy

      daca tot ai dat autorizatie de constructie ca acolo e rezidential si il impozitezi ca rezidential apai tu stat asigura-te ca si e rezidential (si asta include si cai de comunicatie, pe langa celelate utilitati).

      00
    • @D4n – cum adica cai de comunicatie? Nu au acces la casa lor? Nu pot merge cu masina pana in fata portii? Aaa, ca vor un drum mai mare, mai rapid, mai bun? Ghinion, cand au cumparat terenul si s-au apucat de proiect nu stiau despre ce e vorba?
      Pe principiul asta vreau si eu gaz in satul meu, ca sunt cetatean european si nu am gaz, desi altii au in Romania.
      @Green – cine e statul ala? Eu sunt din aia 100.000 din oras si nu sunt de acord sa platesc din buzunarul meu pentru cei 5.000 care au decis sa se mute intr-o zona fara utilitati decente doar pentru ca si ei sunt romani.
      Insa ma gandesc ca ai putea face o campanie de strangere de fonduri pentru ei si cine vrea doneaza, nu e mai bine asa?

      10
    • @bigbear – da, problema corect sesizata e ca statul a dat autorizatie. Aici e baiul.

      00
    • mai bine aruncam privirea la altii in gradina sa vedem cum au rezolvat ei problema.
      cauta Mello-Roos tax.
      Merge dezvoltatrul pe camp si constuieste, daca vrei sa ai drumuri, scoli si spitale pe urmatorii 30 de ani esti de acord sa platesti sub forma de taxe un impozit anual.

      00
    • @Yyyyy statul trebuie sa se asigure ca exista access ok, etc etc in momentul cand se emit autorizatiile. Nu construieste nimeni de capul lui in camp 1000 de apartamente fara autorizatie. De aia exista PUG, PUZ, PUD. Toate aste ar trebui sa reglementeze si accesul auto, si spatiile verzi, etc

      00
    • doar că la noi se intâmplă așa: statul nu iti dă voie să faci ditai ansamblul, pentru că știe că accesul va fi greu, tu dai o șpagă unde trebuie și după aia faci ce vrei :)

    • Eu zic ca mai corect at fi fost sa contruiasca drumul si abia apoi blocurile.

      01
    • @yyyyy, intamplator, chiar asa trebuie sa faca un stat care se respecta. Nu Romania, bineinteles, dar in alte tari, sau macar in spiritul principiilor dupa care traim in secolul asta, cam asa trebuia sa fie. „Se simte nevoia” de inca o gradinita, ea ar trebui construita. Daca stai sa gandesti, ce mare branza de constructie e o gradinita? E pod peste Dunare? E O CASA, IN PANA MEA!
      Idem pentru clinica, policlinica… o casa ceva mai mare(!), ca oamenii nu cer aparat de RMN la tara.
      ––
      P.S.: Nu locuiesc in Greenfield. :)

      01
    • Va inteleg revolta si nelamurirea , dar din pacate un buget cum este cel al statului nu se dimensioneaza det odata la un an nu dupa necesitati sau dorinte de ultima ora , chiar daca sunt absolut corecte . Dezvoltatorul sa plateasca pentru ce nu s-a facut si s-a promis iar toti locuitorii sa se indrepte impotriva lui pentru a obtine finantare .
      Nu unii cu ciubucul si altii cu mustiucul !

      00
    • Geen n-ai inteles nimic . Nu ai cum sa faci drum ! E simplu. Ce e asa de greu de inteles ?. Uita-te pe planul zonei. Si apoii cumapratorii nu au fost de buna credinta. Au vrut sa creada pentru ca au mers pe premiza ca in Romania spaga merge si dezvoltatorul va da unde trebuie si o sa se achite de promisiunea cu drumul.
      Solutia este : anularea dezvoltarii ansamblului de locuinte, evacuarea oamenilor care isi vor cere daunele dezvoltatorului si nu ..primariei adica statului …Cu toate taxele la care te referi ca replica si argument

      10
  2. #heităr

    00
  3. aprobarea trecerii peste calea ferată va dura cât a durat și podul basarab (de la idee la inaugurare). un sens giratoriu acolo…tot atât

    00
  4. Stii unde e o problema: Statul, ala care a dat autorizatiile de constructie desi nu era prevazut drum de capacitate necesara. Dar e povestea imobiliara eterna in ultimii 25 de ani in Romania….

    PS. Doar un agent de vanzari foarte slab m-a facut sa nu cumpar apartament in Greenfield. Era o optiune foarte buna acum vreo 9 ani…..

    12
  5. Parerea mea este ca pe langa ordinareala dezvoltatorului care e pus nu mai pe facut bani , mai mult de jumatate din vina o are statul care este de cacat. In primul rand , cand a venit ala pentru autorizatie , trebuia sa zica „prietenas , tu vrei sa faci 100 de blocuri cu 10 etaje si doar 1 singura iesire cu 1 banda pe sens ? – ia jet d„`’aici pana construim noi alte cai de acces pe banii tai , si dupa aia mai vorbim. ‘

    00
  6. Teoretic, s-ar putea baga calea ferata pe sub pamant, printr-un pasaj de 300 de metri, iar sus sa fie giratoriu. Personal urasc giratoriile de pe centuri, pentru ca centurile sunt facute pentru viteza, in lumea civilizata.

    00
  7. Si in continuare e plin de reclame cu apartamente noi in greenfield…

    00
    • …si in continuare se construiesc, si in continuare se cumpara :)

      01
    • Si in continuare o sa iasa un mare rahat. Din ce in ce mai mare.
      Am vazut si eu reclamele . Sunt mari, mincinoase si de prost gust. Atat pot sa zic.

      00
  8. Solutie pe termen mediu … http://imgur.com/a/fp3Yb, nu dureaza chiar asa mult sa faci o pasarela penste centura si calea ferata, mai ales ca este si spatiu acolo

    00
  9. nici giratoriu nu au cum ca nu e loc suficient….se chinuie de nu stiu cati ani la Tunari sa faca unul de „doamne-ajuta” si nu reusesc….si acolo au fost ceva accidente pana au gasit un rahat de solutie

    referitor la filmuletul cu aglomeratie…mare rahat…sau ghinion cum ar spune altii…fix la fel arata centura pe portiunea de dupa Chitila (aia cu o singura banda) in momentul de trafic maxim…

    00
    • Las’ ca au bagat recent un giratoriu din ala cu balize de plastic pe undeve pe alaturi de greenfield. Nici google maps-ul nu-l stie, si nici tu nu il prea observi. Iti dai seama ca e giratoriu doar cand esti mult prea aproape de el.

      Asa ca de indesat astia pot indesa oriunde unu

      01
    • @Big: Ala e ala de la tunari, trebuie sa-l faca anu asta complet, momenan doar au pus 5 balize

      00
  10. Intrebarea de o mie de puncte: cat dureaza sa ajungi din punctul acela pana la apartamentul tau in situatia de fata?

    00
  11. solutia finala este doar una singura. Buldozerul si readucerea terenelui la starea initiala, cea de GreenField. Locatarii acestui complex rezidential nu au:

    1. Puz
    2. Canalizare
    3. Apa de la ApaNova
    4. 3 drumuri de acces asa cum prevede legea

    Canalizarea se face printr-o statie de epurare care la vara va deveni cea mai mare fosa septica in aer liber din Romania. Naivitatea trebuie pedepsita si legea respectata.

    Sa fie clar, mai intai a fost padurea, centura, calea ferata si apoi ei. Las la libera voastra alegere cine pe cine trebuie sa respecte.

    10
    • dupa capul lor ar trebui rasa toata padurea si facut un sistem de autostrazi. Nu ei au fost prosti ca si-au cumaprat apartament acolo, statul e de vina ca si-au luat ei teapa.

      00
    • Amen brother! In momentul cand se va intampla asta putem considera ca avem stat de drept in Romania.

      00
    • Cine sa faca asta, statul ala care le-a dat autorizatie de constructie?

      00
  12. NOU
    #53

    Pod pentru tren eventual… :-??

    00
  13. Ma uitam un pic mai jos, la un alt cartier interesant, Henri Coanda, fix langa aeroportul Baneasa. Si ei tot o strada de acces au, care da in Bulevardul Pipera. Nu stiu cate persoane au cumparat aici (sunt probleme cu asfaltarea si utilitatile din cate stiu eu) dar are o suprafata mult mai mare decat Greenfield. Oare cum se descurca zilnic? Probabil ca nu e popendulat inca, altfel nu-mi explic.

    Pentru comparatie:
    Henri Coanda https://www.google.ro/maps/@44.4786381,26.105103,2314a,20y,44.46t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?hl=en
    Greenfield https://www.google.ro/maps/@44.514055,26.0957524,2317a,20y,44.46t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?hl=en

    00
    • la henry coandă locuiesc doar niște curajoși. cartier superb pus în practică românește.

      00
    • Cartierul Henri Coanda a inchis aeroportul (rezumat).
      Daca te uiti atent acolo sunt in principiu case foarte aerisite…

      00
    • Mie imi place ala care are 50 mp de curte, da’ are piscina. Si cand vrea sa ia o gura de aer probabil se plimba pe pista

      01
  14. CEa mia buan solutie e giratoriul mentionat de Zoso, simplu, o mica asfaltare si se paote face din balize din alea de nisip si aia e. Rapid. Plus bariere. Oricum peste linia aia de tren au cazut copaci e nefolosita de ani de zile deci perfect fezabil rondu. nu incurca circulatia trenurilor….
    Da si asta cred ca ar dura vreo 8 ani…

    00
    • Exista si loc pentru giratoriu, un pic mai incolo spre DN1 langa Lukoil. Este deja asfaltat numai ca sunt puse niste bariere de plastic. Cu un pic de amenajare si o bretea de cativa metrii se rezolva accesul in centura.

      00
  15. haha, ce stiti voi, uite realitatea de la ei de pe site ” Si pentru ca DN1 si centura Bucurestiului sunt la numai cateva minute departare, iti va fi mai comod sa pleci din oras. ”
    filme fake, nu’i asa? pe dreak, toti ‘desteptii’ de acolo stiau ce ii asteapta dar au bagat capul in nisip
    la fel ca si cei de prelungirea ghencea si in curand cei de prin popesti, bragadiru sau alte „rezidentiale”
    sunt vreo 2500 de apartamente greenbloc = vreo 2000 de masini care pleaca/vin simultan
    face cineva o socoteala 2500masini x 1 banda x (pleaca toate odata la 7 dimineata si vin la 5 seara) ce iese? presupun ca filmul de mai sus…

    00
  16. Pentru ca am lucrat in domeniu si stiu problemele din zona respectiva, punctual:
    1. Calea ferata e strategica, nici macar Cnadnr-ul nu s-a putut atinge de ea;
    2. N-au fost alocate sume suplimentare nici macar pentru pasaje la doua benzi pe sens la Tunari si Stefanesti, exproprierile costau enorm;
    3. Giratoriu si barieră la calea ferata sunt vise umede
    4. Cel mai probabil se va redeschide (nu imi dau seama sub ce forma) drumul prin padure;
    Si daca s-ar fi interesat cei ce au cumpărat:
    – dezvoltatorul a mai avut ceva probleme in trecut de promisiuni neonorate,
    – daca te-ai fi uitat pe google maps ai fi vazut cam care erau opțiunile de acces
    Ma tem ca, ca in mai toate cazurile in romanica, e vorba de prostie si ipocrizie de ambele tabere!

    10
    • presimt o alta varianta…se continua AleeaTeisani pana la scoala americana

      00
    • Haha. Niciodata nu va exista drum prin padure! Astea sunt prostii indrugate de cei din greenfield ca sa nu se spanzure in baie inca, ca fac doua ore dimineata pana la gradinita cu copiii. Dar na, se pot lauda la cunostinte ca au padure personala prin care se pot plimba de oua ori pe an.

      00
    • Apropo de promisiuni, dacă nu e trecută in contract, e egala cu zero. Așa ca ăștia de la Greenfield sa nu se aștepte la mare lucru din partea dezvoltatorului. Ăla încă se mai agita ca mai are niște blocuri de vândut, dacă era cu sacii in căruță, îl durea fix in cur…sul nopții ca stau ăștia juma de ora sa iasă pe DN1.

      00
  17. Aici e un caz tipic de bulangeală al statului român. Îi lași pe ăia să construiască în pădure ca bezmeticii, după aia le închizi drumul. Eram la Salonul ăsta imobiliar de weekendul trecut și la conferința de presă, fix dezvoltatorul Greenfield l-a întrebat pe Grindeanu când va ține și infrastructura pasul cu construcțiile civile? Grindeanu a zâmbit tâmp, că doar asta știe să facă. Cine dă autorizațiile de construcție? Mama? De la primărie era o doamnă arhitect (viceprimar sau ceva) care arăta ca și cum ar avea 1 la viață (să o căutați pe net, e fost arhitect, din partea ALDE, dar are 1000 de ani) și era de un autism feroce. Deci cu ăștia defilăm, să nu vă așteptați la planuri pe termen lung și/sau soluții bune…

    01
  18. Inainte sa-ti cumperi casa te interesezi de anumite lucruri, nu iti cumperi si dupaia plangi ca nu ai parc, ca nu ai drumuri, ca nu ai mai stiu eu ce si incepi sa arunci cu cacat in stanga si in dreapta.

    00
    • Exact! Se stia din 2007 ca PUZ-ul Greenfield este ilegal:

      10
    • Si se mai mira lumea de ce o gramada de tineri stau cu parintii. Pai uite alternativele: mizeriile astea de zone rezidentiale mai inghesuite decat cartierele dormitor ale comunistilor, fara acces, fara transport, fara orice. Sa te indatorezi pe viata la banci si sa iti treaca os prin os facand naveta doar ca vrei sa futi gratis, nu cred ca merita.

      00
    • Nimeni nu se uita. Pentru ca nu ai alternative, pentru ca te imping de la spate nevasta si soara-sa care nu se suporta una pe cealalta, anturajul, neamurile, sa fii si tu „in randul lumii” nu un luzar care sta cu parintii, cum gandesc toate romancutele. Si atunci, vrei nu vrei, te duci si iti cumperi, oriunde, oricum, pe franci elvetieni pentru ca e musai sa ai casa ta.

      00
  19. recunosc ca nu sunt destul de inteligent sa „citesc” schitele alea…asa ca tot ce scriu acum se bazeaza doar pe istorie si perversitate

    isi mai aduce aminte lumea cum se circula pe centura cand nu erau poduri si se circula cu trecere la nivel pe calea ferata?! si cu cedeaza trecerea pentru centura?!!? abia astept acolo un sens giratoriu care sa taie toate cele 4 benzi de centura….la ora 8 dimineata…..cand pe podul ala e coada de la Lukoil sau chiar mai de departe….hai la mai mare

    00
  20. Accesul in centura se face prin giratoriul de la Arabesque. Nu se plange nimeni si oamenii sunt ok. Da, au folosit drumul din padure care ducea catre Zoo si il vor folosi in continuare caci e o varianta buna de a iesi in spate mall-lui. Nu se va mai putea, asta e. Vor circula pe la Arabesque.

    00
  21. https://www.youtube.com/watch?v=PWjMBwP60nI

    „cand faci stanga pe langa gradina zoologica […] alee care serpuieste prin padurea Baneasa. […] daca te deplasezi cu masina nu faci mai mult de doua minute, iar daca nu ai masina personala […] poti alege transportul public”

    Hai ca nu e chiar asa de rau in reclama, nu?

    00
  22. A existat un drum forestier asfaltat care ducea la cabana pădurarului….firma Destiny Wheel acționar Impact a pietruit ilegal 350 m de pădure pt a creea o cale de acces ilegală….Romsilva s-a mulțumit să sancționeze contravențional….așa a început înșelătoria a 5000 de familii cu un așa zis drum prin pădure…

    00
  23. @zoso tocmai ce am auzit putina reclama pe ProFM la acest minunat rezindential…

    00
  24. Right…

    Cine a dat autorizatii? Singuri nu si-au dat.
    De ce naiba sa construiasca un dezvoltator privat un drum de utilitate publica?
    Ce inseamna privat? Proprietarii din greenfield sunt la fel de privati ca cei din drumul taberei, titan sau orice alt cartier comunist.

    Daca raspunsurile la intrebarile de mai sus sunt „spaga”, „huoo privatii”, „de ce sa platesc din taxele mele drumuri la looserii aia”, urmeaza urmatorul set de intrebari retorice.

    De ce „adorabilii” din greenfield trebuie sa subventioneze gigacaloria la cei care locuiesc in blocurile comuniste? Sau reabilitarile de blocuri comuniste?
    Ca sa mergem si mai departe.
    De ce trebuie sa subventioneze achizitia de tramvaie, autobuze noi? Sau in general de lucruri de care nu beneficiaza?

    Oh wait. Cand e vorba de NOI, sa ne dea statul, ca platim taxe si impozite (500 lei/an). Cand e vorba de altii, da-i in plm de „privati”. Sa-si plateasca singuri daca nu si-au cumparat un apartament din 77, la fel ca noi.

    Intr-un final, marul discordiei, adica marea dezvoltare din padurea noastra a tuturor, are o problema pe care se pare ca nu o vede nimeni, in special „iubitorii” de padure.
    Padurea baneasa este proprietate PRIVATA in proportie de 80%. Greu de digerat, nu? Mai greu ca micul ingurgitat la zoo.

    Mai devreme sau mai tarziu, vor exista dezvoltari, cum de altfel s-a intamplat fix vizavi de zoo. 5 dughene in 2 ani. Ahh. Stai. Pe alea nu le vede nimeni. :)

    In concluzie, mai usor cu hate-ul pe scari.
    Si nu, nu locuiesc in gf.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube