Muzica românească: de ce e așa cum e

Versurile de rahat atrag doar copii, și doar la concerte gratuite. Pentru că toți idioții s-au băgat în muzică și s-au apucat de făcut versuri de doi lei, oamenii normali s-au uitat dezgustați. Întâmplător, ăia mergeau la concerte și cumpărau muzică. Și pentru că n-au rămas decât copiii, au apărut versurile și mai proaste, să le poată reține ei.

Ia uitați ce e aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. recunoaste c-ai dat peste asta cautand colantii colorati din articolul precedent:))

    00
  2. Asta e concertul sustinut cu ocazia „Parada elevilor/Parada liceelor”, un alt eveniment de mare success sustinut din banii municipilui, la fel ca si vreo 2-3 evenimente de miss prin Regie, la Princess, unde sunt promovate tinere sperante…

    Negoita, trebuie sa aibe si el de unde alege, nu?

    00
  3. Eu am ginit modul de a afla dacă o piesă e comercială sau nu. Îi pun pe 3 pici de 3-5 ani să o asculte. Dacă la final fredonează refrenul – BINGO. Banuiesc că și producătorii fac la fel.

    00
  4. Idioti nu sunt aia care s-au bagat in muzica ci aia care ii promoveaza. Din pacate asta nu se intampla doar in Romania, e la fel peste tot. Muzica romaneasca a dat si trupe care au succes afara, pe zona metal avem cel putin 2 nume cunoscute

    Negura Bunget – trupa black metal (Timisoara) care sustine turnee in Europa/State si este chiar foare apreciata pe segmentul ei muzical

    Magica – trupa melodic metal (Constanta) care are 3 albume publicate de o casa de discuri maricica din Germania (AFM).

    Stiu ca comentariul meu e oarecum off-topic dar, daca tot a venit vorba de muzica romaneasca, m-am gandit ca trupele astea merita putina promovare

    00
  5. Iti dai seama cat de penibil este sa te autodenumesti artist, sa ai 30 de ani, iar fanii tai sa fie copii de 14 ani? =))

    Hai ca in trecut mai intelegeam andrelele care faceau muzica de 17 ani pentru ca aveau 17 ani. Ii mai intelegeam pe aia de la animal xgrec -ochila, fomila, si somnsetila- care aveau public de 16 ani pentru ca ei aveau 20 si oarecum ca target publicul era in parametrii varstei si experientei lor.

    Ma da astia? aia cu bucilii ei si cu alea 2 de se perinda pe langa ea? Ce invata astea copii din ziua de azi? sa isi arate curu? si pe langa treaba asta, dupa cum arata bucanoasa ai zice ca are 30 de ani pe putin. La 30 de ani sa ai target de 14… nu se numea retard lucrul asta? (nu pt copii, slava cerului. ci pentru aia care la 30 de ani scoate pe gura chestii de 14)

    Noroc cu primaria care plateste. Ca altfel astfel de artisti pitigoi ar fi disparut de mult din peisaj

    00
  6. NOU
    #6

    Cui plm îi pasă ce cântă?

    Ruby e bună, Inna e bună, Amy e bună, Alexandra Stan e bună, nu mai știu alte cântărețe dar sunt convins că toate sunt bune.

    Deci, de ce să comentăm muzica lor câtă vreme e un pretext pentru țâțe mișto :)

    00
  7. Atat putem! Macar in felul asta invata copii ca tre’ sa ai toale de firma, aiphone si putina scoala.

    00
  8. Pe doamna în roşu cu microfon în mână parcă am văzut-o şi pe xhamster.

  9. NOU
    #9

    Bonus: Am uitat să pun link-ul ăsta în comentariul de mai sus. Niște copii care cântă despre cât de nasol e la școală:

    https://youtube.com/watch?v=bm09LQ9ePPY

    00
  10. Promovează si tu muzica de genu’ https://www.youtube.com/watch?v=Txf9JSjXv_c&feature=youtu.be ca de pamfletii astia suntem sătui ! Radio/TV(care se mai uită)/YT(mai nou si pe acolo ii gasesc prin sugestii, desi nu ascult muzica de genu’)

    00
  11. Dar versurile de la piesele lor ar trebui interzise celor de vîrsta respectivă. Și coregrafia. Ce mai, de cum a intrat Ruby pe scenă trebuia evacuată piața.

    00
  12. Pai da’ cum? Sa nu stie de mici ce este un cameltoe?

    Versurile in romgleza fac tot … NOT!

    00
  13. Alea au colantii prezentati la articolul anterior?

    00
  14. nu sunt ei de vina, radiourile sunt cancerul generator de mizerie, pentru ca promoveaza non-valori pe banda rulanta. nu cumpara nimeni muzica, trebuie sa fii idiot sa faci asta. banii vin de la sponsori. asa a fost intotdeauna, inca din vremea Andre si Valahia, cand cantau pe scena Frutti Fresh din Fieni

    exista si muzica romaneasca de calitate pe nise specifice.

    00
  15. Ce-i drept, outfit-uri și tematică pentru copii sub 14 ani. Oare nu le e jenă?

    00
  16. De acord ca e de rahat, camel toe si etc. Hai insa sa nu ne mai cacam pe astia care canta ca nu au inventat ei stilul asta cocalresco-golanesc. E un trend mondial. Cantaretii astia exploateaza o nisa: cea a celor care o vad pe nicky minaj si ar vrea sa o si inteleaga – asa ca papusei din astia ca alex velea si ruby baga niste chestii mistoace pentru pustii romani (romengleza, sex) pe niste ritmuri copiate si gata. Evolutia porneste de la marius moga in cazul asta, nu de la Timpuri Noi.
    Incepem sa fim de-aia cu: „pe vremea mea”. Hai sa recunoastem ca noi eram mai destepti chiar si pe vremea noastra si nu ascultam Genius, 3sud est, Take That sau Backstreet Boys. Proportional vorbind erau acelasi cacat ca cel de mai sus care tot la pustime prindea. Pustii sunt prostuti mereu.

    00
  17. Pentru așa ceva în US câțiva din organizatori ar fi fost puși sub acuzare. Și foarte probabil s-ar fi lăsat cu amenzi și cu ceva pârnaie. La noi e ok ca un copil de 8 ani să recite versuri cu sex. E chiar amuzant. Într-un fel este bine că scade natalitatea…

    00
  18. Travka tocmai a scos un album legendar, asa cu fac ei, fara promovare, far videoclipuri, doar muzica din suflet facuta de oameni pasionati care se regasesc in ceea ce canta. Aia e muzica romaneasca…ceea ce ai postat nu e reprezentativ pt ca n-are caracter artistic…e altceva.

    00
  19. @druidul Sa ramana acolo in subteran atunci…

    00
  20. Travka https://youtube.com/watch?v=rvkfjTMZ8nU
    Sună bine la fel cum sună și Negură, Celelalte Cuvinte, Luna Amară șamd. „Problema” lor e că ai nevoie de mai mult de 2 clase să-i înțelegi și că nu stau prea bine la capitolul sâni.

    00
  21. @Tudor Galos: da, dar natalitatea scade acolo unde nu ar trebui. Si se compenseaza pe unde nu trebuie. Si cresc si vor vota.

    00
  22. Ati incercat vreodata sa faceti un concert cu o trupa mare intr-un oras modest (pana in 50.000 locutori) ? Sa investiti 14.000 pe un concert cu Stefan Banica + trupa de intro, sa vedeti cam cati bani se incaseaza din bilete ? Va spun eu, nix. Lumea nu are bani si daca are bani in mod cert nu-i da pe muzica. Sau alte trupe cunoscute. Astia gen Ruby vin pe mult mai putini bani …

    Pe de alta parte Florin Salam ia 12-14.000 la un concert. Nu, nici acolo nu-ti scoti banii daca nu te duce capul sa rezervi mesele cu … vreo 600 de euro bucata. Da, exista oameni care dau 600 de euro sa stea la o masa din fata la un concert Florin Salam.

    00
  23. Alea ca alea, dau din fund, isi iau banii si pleaca, pentru aia-s platite aia fac…intrebarea intrebatoare e unde dracu-s parintii copiilor?! Cum Jesus f***ing Christ sa-ti lasi copilul sa mearga la asa ceva?! Nu vreau sa fac pe desteptul (ca fiica-mea are doar 2 ani si m-apuca tremuriciu’ oricum cand ma gandesc la ce urmeaza) dar, mai ales in ziua de azi, tre sa fii absolut tembel sa-ti lasi copilul sa mearga la o adunare din asta fara sa te informezi un pic despre ce e vorba, ca nu cred ca n-ai de unde.
    Hai totusi sa zicem ca n-ai stiut despre ce e vorba, pai cand vine aia mica acasa si iti arata ce a filmat eu unul as fi direct la politie; pe cat punem pariu ca nu exista nici o plangere inregistrata?
    Da lasa ca noi facem petitii pe Facebook pentru interzicerea eutanasierii puricilor de pe caine…
    Off topic: nu-l suport de nici o culoare pe Velea ala, asa aratare mai rar…

    00
  24. Uite de-asta n-are ursul coada… Ok, Alex Velea e cocalar, urmeaza o generatie de rahat (o stim cu totii), dar cand auzim de Travka si de Guerrilla strambam din nas, iar pe putinii intelectuali ramasi in media (gen dobro) ii faultam si ironizam pe unde-i prindem, ca e mai cool sa fii contra orice decat sa facem front comun impotriva prostiei generalizate.

    Si atunci ce sanse mai are tara asta?

    00
    • @wave84: wow. intelectual, dobro? omul prea ocupat cu primit haine și alte asemenea pe moca ca să respecte nu știu, jurnalismul sau bunul simț?

  25. @wave, pentru muzica pe care o asculti la guerilla nu lui dobro trebuie sa-i multumesti ci directorului lor muzical. ;)

    @zoso
    pai, posteaza si tu, clipul saptamanii, muzica romaneasca, care sa-ti palca tie. chiar daca postezi chestii vechi, tot e ceva. ar fi mai construtctiv decat frumoase de pe facebook.

    00
  26. @Tudor Galos
    In SUA versurile sunt cantate acasa in familie gratie jocurilor Just Dance, Dance Central, etc. care te si invata uneori sa te misti lasciv.(Nicky Minaj ruleaza fin pe jocurile astea :) ) Totul e consumerism; pe baza astora ne luam banii – entertainmentul are la baza pustimea care cere parintilor sa le cumpere lucruri. Si la baza bazelor stam noi, parintii lor care nu avem timp sa ne „coboram” la nivelul lor sa intelegem ce metode de divertisment au ei – fie le respingem direct, fie nu ne pasa. Dar pana si asta e normal – chiar daca noi am incerca sa ii intelegem si am stapani la acelasi nivel cu ei ceea ce e „cool”, pustii de 13-14 ani vor inventa altceva.

    00
  27. Ironia face ca personajul sa fie un fost client de-al meu si sa-i stiu exact defectele. Uneori amana platile si cu lunile… dar asta nu schimba cu nimic sensul mesajului meu. In ciuda lacomiei / egocentrismului exagerat, este totusi unul dintre cei mai cititi, mai culti si mai inteligenti oameni ramasi in mass media romaneasca.

    Ceea ce am vrut sa semnalez este ca suntem pierduti ca natiune daca 95% sunt cei din videoclipul de mai sus, iar restul de 5%, elita care ar trebui sa produca o schimbare, este prea preocupata sa-si scoata singura ochii. Nimeni nu e perfect, ar trebui sa luam ce e mai bun din fiecare persoana si fiecare situatie si sa producem ceva pozitiv, nu sa ne lamentam si sa criticam incontinuu.

    00
  28. @wave84
    good point.

    00
  29. Da ce e așa mișto la travca?

    00
  30. NOU
    #33

    de remarcat dansatoarele. oh, wait…

    00
  31. cum ar fi sa scoata niste baietasi un banner cu „ruby arata-ne p..da!!” fix in miezu melodiei, poate se prinde si ea pt ce vine lumea la concerte. Nu ca n-ar sti deja

    00
  32. Viol la microfon, asta e „muzica” romaneasca.

    00
  33. @Florin Pe bune? Cine ti-a spus tie ca trebuie sa scoti bani din fiecare concert? Conteaza sa faci un turneu de succes si cand tragi linia la final sa iesi pe plus. Un concert in pierdere nu e neaparat rau, promovarea in orasul respectiv poate duce la vanzari ridicate, renume etc. Mentalitate tipica de roman, tun sau nimic.
    Studiu de caz pentru tine, U2 si Zooropa Tour.

    00
  34. Uite aici o melodie care trebuie promovata. Asa putem spune ca invatam ceva cu adevarat folositor. https://youtube.com/watch?v=l9IVlmdVSnw

    00
  35. @Trespasser: Eu nu vorbesc din punctul de vedere al cantaretului, eu vorbesc din punctul de vedere al lui Gigel ce organizeaza un eveniment si ii plateste onarariul cantaretului / trupei.

    Toata lumea se strange la mocangeala, dar cand e de data cu banu’ la concert … pa! La un 14.000 de euro onorariul trupei, plus scena, plus promovare evenimentului, etc … pai trebuie sa vinzi cel putin 3000 de bilete la vreo 40 de lei bucata ca sa nu aduci bani de acasa, daca vrei profit …

    00
  36. Acum sa devii cantacioasa nu-ti trebuie decat niste sani tunati, si sa stii sa operezi „microfonul” :))… si sa ai noroc de cineva care sa te scoata in lume.

    00
  37. Acei copii nici nu stiu sa distinga o vedeta…

    00
  38. @Pato Basil, in apararea tipei, sanii nu-s tunati iar ea arata beton. Doar ca n-are ce cauta in industria muzicala…

    00
  39. si totusi a prins chestia cu datul din buci, e mare „vedeta” acum.

    00
  40. Vali, sincer iti zic ca nici generatia care asculta muzica in anii ’90 si 2000 nu era mai buna. Stiu pentru ca si eu faceam parte din ea. Zic doar cateva nume, melodiile probabil vor readuce amintiri: Susta, MB&C, Andre, 3 Sud Est, Animal X, Genius, N&D, etc…

    00
  41. e cumva playback ?:)))=))

    omg clar … ea face playback

    00
  42. @Florin Adica e ceva gen „nu se merita” … repet, organizatorul nu trebuie sa iasa pe plus din fiecare concert. asta e o mentalitata stupida. nu trebuie sa fie „mocangeala” dar poti sa dai bilete ieftine, eu consider ca esti mai castigat daca organizezi 20 de concerte cu bilete ieftine decat 5 cu bilete scumpe. nu trebuie sa faci profit mare din prima. cum am mai spus, romanul prefera tunuri nu munca.
    in Romania se prefera sa se organizeze totul in Bucuresti unde usor poti sa aduni un public relativ numeros si nu trebuie sa iti bati capul prea mult. in plus, scena muzicala din Romania pare dominata si controlata de Media Pro si hoarda de tristi mega promovati.

    00
  43. Buculesei: DA, playback lejer dar cui îi pasă când are atâția craci pe scenă în fața ochilor…

    00
  44. poate era un concert gratuit de 1 iunie!

    00
  45. ce buci are

    00
  46. Locul specimenelor de genul ăsta e la bară, nu pe scenă!

    00
  47. @Trespasser – cred ca faci niste confuzii. In general trupele lucreaza cu o agentie de booking, agentie care la randul ei lucreaza cu diversi promoteri locali.

    Sa zicem ca trupa X pleaca intr-un turneu de 14 zile – 7 concerte in 7 tari. Agentia de booking contacteaza organizatorii locali si le spune – „la data D suntem la voi in oras, sunteti interesati sa lucram impreuna? Daca da atunci onorariul trupei este atat”. Evident se negociaza si in final se ajunge la o suma pe care organizatorul local o plateste trupei. Dupa ce s-a batut palma organizatorul plateste sala, sonorizarea, tiparirea biletelor, paza si asa mai departe. In final se aduna o suma destul de maricica, suma care trebuie acoperita din vanzarea biletelor. Din pacate insa romanul nostru este foarte activ pe bloguri/fb/twitter dar cand vine vorba sa dea banii pe bilet – „ah, marti seara? pai miercuri am teza la romana” sau „ah saptamana viitoare? pai atunci joaca Steaua, nu pot…” sau „bai sa stii ca daca venea trupa Y chiar mergeam la concert, dar doar pentru X….” sau „ah pai acum vin mai? pai sunt expirati deja, anul trecut mergeam sigur” etc. Tinand cont de toate chestiile astea cei mai multi organizatori evita sa se bage la nume scumpe (sau care nu garanteaza audienta)… pentru ca nimanui nu-i convine sa piarda bani.

    Situatia se mai schimba cand vine vorba de nume cu adevarat mari (cum ai zis tu U2) dar asta e alta discutie.

    00
  48. Subiectul e unul complex şi trebuie abordat din mai multe direcţii pentru a fi cât de cât corect înţeles. În primul rând, haideţi să definim la un nivel simplist conceptul de muzică comercială: e acea muzică vandabilă, cu o adresabilitate uriaşă, da?
    După asta ne putem uita pe topul celor mai bine vândute albume din toate timpurile, unde, dupa Thrillerul lui Maicăl urmează, stupoare, Back in Black de la AC/DC, apoi nişte Pink Floyd, Led Zeppelin, Meat Loaf, Whitney Houston, Eagles, Fleetwood Mac, Shania Twain şi Bee Gees, fără să-mi amintesc ordinea exactă. Dacă treci de top 10, vei regăsi tot nume mari care prestează o muzică decentă, fără Niki Minaj sau Ne-Yo.
    Cifrele nu minte, aşa că ele ne trimite către o concluzie ce reprezintă ea însăşi o a doua abordare a subiectului: educaţia poporului român vs. educaţia altor popoare. În USA, de exemplu, orice camionagiu trecut de 30 de ani ascultă Rolling Stones, Bruce Springsteen, Lynyrd Skynyrd, Johnny Cash, AC/DC sau ZZ Top, pentru că aceste nume sunt extrem de poplare şi de masă, în vreme ce în Românica ele sunt văzute ca o muzică a elitelor.
    A nu se înţelege de aici că nu există prost gust muzical oriunde în lume: ohooo, el există în cantităţi industriale, dar trece repede şi e văzut ca o prosteală de sezon, aşa cum au fost Cheeky Girls în Anglia, Captain Jack prin Benelux, DJ Bobo în Germania şi Austria. Vând o vară, după aia la culcare, neamţul tot Boehse Onkelz sau Unheilig va cumpăra pe termen mediu şi lung.
    Şi ajungem la noi în ţară, unde, pe fondul unei educaţii precare deja statutată, ne mai facem de a industria muzicală. Mecanismul e simpluţ: dacă pe timpuri orice curvetă (masculină sau feminină) vroia să facă televiziune, acu’ că treaba cu presa e în budă, bugetele de publicitate sunt minuscule, ea a trebuit să se reorienteze. În speţă, sponsorul îi trage un videoclip, o plimbă pe la radiouri în chip de mare vedetă (radiourile pupă şi ele ceva publicitate pentru pateurile celeilalte firme a magraonului), toate cu un singur scop: curveta (repet, folosesc cuvântul la feminin, cu toate că personajul poate fi de ambele sexe) să înceapă să cânte prin cluburi, singurul loc de unde mai faci bani din muzică (clubul îşi face reclamă la radio, radioul trăieşte şi el). Dacă cineva se îmbată cu ideea că în România alde Ruby sau Alex Velea vând CD-uri, e naiv. Mai mult decât atât, dacă ar avea îndrăzneala să facă spectacol cu bilete plătite, n-ar strânge nici 50 de speriaţi. În club e altfel: cocalarul care oricum merge e şi mai uşor de atras dacă îi spui că în banii ăia pe care îi sparge nolens-volens are posibilitatea exclusivistă de a se zgâi în curul Antoniei. Şi aşa toată lumea face un ban „onest”: radiourile, cluburile, casele de discuri, vedeta cât să-şi plătească factura la întreţinere, că X6-le e de la sponsor.
    Muzică românească de calitate? Patru nume, spun eu:
    1. Negură Bunget – cu certitudine cel mai bun produs românesc al ultimilor ani, fac un lobby incredibil pentru România, dar nimeni de aici nu-i mediatizează. Discurile lor sunt văzute oriunde ca adevărate bijuterii, iar formaţia are deja statut cult. Sunt curios dacă după toate problemele de componenţă vor fi în stare să menţină nivelul.
    2. Dordeduh – e o trupă ruptă din Negură Bunget, anul trecut au scos discul de debut, tot la o casă străină, şi tot aşa, au cam dat jos suflarea rockeristică mondială. Pentru mine a fost discul anului, şi chiar ascult sute de CD-uri anual.
    3. Altar – nu e nimic original, însă sunt sufletişti, nu s-au vândut niciodată, cântă corect şi în forţă şi sunt printre puţinele formaţii româneşti care merg ceas live.
    4. Vunk – aşa trebuie să sune o formaţie de rock alternativ cu o frază muzicală impecabilă. Da, sunt comerciali, so what? Îşi ştiu locul şi publicul, iar ceea ce fac, fac foarte bine.
    În rest, mai sunt câţiva care încearcă, rezultatele sunt slabuţe. Atenţie, nu discut aici de Bănică Jr. şi de Holograf care încă adună public plătitor, calitativ muzica lor e foarte subţire.

    00
  49. Eu stiu ca ZZ au cantat cu sala plina, Cohen si el vinde toate biletele cand vine, there is hope for us yet.

    00
  50. ce importanta are calitatea? mai conteaza cine sau ce canta? nuuu..atata timp cat exista 100 de prosti care atrag dupa ei alti 100 de prosti, care la randul lor atrag 100 de prosti s.a.m.d. este clar ca mentalitatea de turma inca functioneaza…pai, daca unora le place rahatul, de ce nu ne-ar placea si noua? hai sa fim seriosi. omul e ca oaia!

    00
  51. @Garm Nu fac o confuzie. In mod cert o formatie sau un artist are un manager sau impresar ce colaboreaza cu agentii de booking sau organizatori de evenimente. E standard.
    Ai dreptate, consumatorul roman este foarte nazuros dar nu inseamna ca nu poate fi educat. :)

    00
  52. Lumea vrea tate, buci si versuri usoare, asta e!
    Ah, si muzica buna nu e musai sa fie rock, luati de aici si altceva: https://youtube.com/watch?v=nv-M2ZUTUdE

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.