Mizeria locuitorilor din jurul Aeroportului Băneasa

Fiți atenți ce fluturași amuzanți circulă prin cutiile oamenilor din zonă:

Nu contează că au închis aeroportul pentru că ei au fost proști și mulți și și-au construit casele în buza pistei, acum nu se pot bucura de avantajele zonei în care locuiesc. De puțin timp. De când au luat autorizații de construcție pe șpagă.

Dar aeroportul e pericol public.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

84 comentarii

  1. Aia cu avioanele au mult mai multi bani decat saracii de lux din Baneasa.
    Astia sunt la acelasi nivel de inteligenta cu aia de isi refac casele in acelasi loc an de an dupa inundatii.

    00
  2. Le sugerez sa propună Reducerea traficul aerian cel puțin duminica, deci intr-o duminica sa decoleze doar avioanele cu număr par si in duminica viitoare sa aterizeze doar avioanele cu număr impar. Dar sigur Soros o sa-si cumpere inca un avion sa aibă au cu număr par si cu număr impar doar ca sa destabilizeze Bucureștiul si apoi toată România!

    00
    • In plus, as permite numai avioanelor cu Euro 18 sa aterizeze pe Baneasa.. Ca sa nu ii intoxice pe riverani…

      00
  3. Sa li se dea câte un avion la fiecare să vezi atunci cum Băneasa ajunge Heathrow

    00
  4. Ce dragut… La urma urmei, ei ce vor?

    00
    • aeroportul – pericol public. nu e clar?

      00
    • Vor sa puna mana jegurile imobiliare pe terenul ala ca sa faca moluri si blocuri care cad la primul cutremur de 5 R, aia vor!

      00
    • @Ciprian: din ce stiu eu, asta nu se poate. S-a mai incercat, dar nu se poate. Destinatia terenului ala a fost ca acolo sa fie aerodrom (…) si nimic altceva. Posibil sa ma insel, dar eu asa stiu.

      00
    • @dufu, da asa stiam si eu, statul pierde terenul daca distruge aeroportul :)

      00
  5. Adevarul e ca nu are rost sa avem 2 aeroporturi proaste pe aceeasi strada la cativa km unul de altul. Mai bine se investea la Otopeni sa facem ceva la standarde civilizate, 2 piste, metrou sau tren urban, etc. Si inainte sa dati cu minusuri eu stau in Chitila, cartierul e mai vechi decat aeroportul, si tot ne deranjau avioanele. Traficul comercial e o chestie recenta, de cand cu low costul, inainte treceau 2-3 avioane pe zi. Si nu prea mi se pare logic sa deranjezi un sfert de Bucuresti, cateva sute de mii de locuitori, pentru ca cei 100 de oameni dint’un avion sa nu mearga 10 km in plus pana la Otopeni.

    00
    • vars o lacrima pentru tragedia ta.

      00
    • Acolo a fost mai întâi aeroportul, nu prostul cu casa! Chiar dacă aeroportul va fi închis zborurilor de linie, tot va fi folosit de aviația civilă, utilitară, etc.

      00
    • M-am uitat pe harta unde vine Chitila fata de Baneasa, si unde e fata de Otopeni.
      Vrei sa spui ca acum nu te mai deranjeaza nici un avion?

      00
    • Nu e că merg 100 de oameni 10 km în plus. E că nu au unde să aterizeze avioanele alea cu toți oamenii ăia. Dacă te-ai da jos din căruță și ai trece puțin pe la Otopeni, ai vedea că zilnic sunt cozi la check in și security indiferent de oră. Aeroportul e subdimensionat grav pentru dezvoltarea economică a României care aduce și preia pasageri pe bandă rulantă.

      00
    • Pe jumatate ai dreptate. 10km nici nu e mult, daca ar fi infrastructura.
      Deja a aparut un „daca”. :(

      00
    • Ce n-ar da 90% din capitalele lumii să aibă un aeroport în buricu’ târgului, cum e Băneasa… Mai puţin noi, românii, ce ne trebuie, noi suntem mai deștepţi, dă-i cu Mrangea și cre(ș)tinismul înainte!!!

      00
    • @Cristi Culoarul aerian la baneasa trece peste Chitila-Bucurestii Noi-Damaroaia si Baneasa. Cel de la otopeni este pe alta dierectie, peste niste campuri, de unde stau eu se vad avioanele in departare. Si oricum mare avantaj cu inchiderea nu am avut, ca s-a dat culoarul celor cu elicoptere MAI si trec alea de zeci de ori pe zi, fac ture, cercuri, zici ca e Vietnamul.
      @Flo Nu ai citit prima parte a postului meu? Sau Baneasa e cine stie ce modernitate spatioasa? Ai fost vreodata pe acolo? Trebuie facut la Otopeni un terminal nou si inca o pista, indiferent daca pastram Baneasa sau nu, Otopeniul e o rusine de aeroport.
      Oricum nu conteaza argumentele in discutia asta, 90% dintre raspunsuri sunt alimentate de lupta de clasa, care se pare ca e bine inradacinata si dupa aproape 30 de ani de la revolutie. Pipera „bogatanilor” cred ca are maxim 10k de locuitori dar toti se leaga de ea cand e vorba de aeroport, nimeni nu vorbeste de sutele de mii de oameni ce stau sub culoar in cartierele vechi.

      10
    • @Flo

      „Aeroportul e subdimensionat grav pentru dezvoltarea economică a României care aduce și preia pasageri pe bandă rulantă.”

      Ai vrut sa zici pe subdezvoltarea economica a tarii, care ii face pe multi sa caute orizonturi mai bune? :D

      00
    • Eu zic ca pe acelasi criteriu sa inchidem si Otopeni. Am vazut cam cat zgomot fac avioanele in Mogosoaia…

      00
    • @Big: Nu te contrazic deloc. Băneasa nu e un aeroport modern. Otopeniul mai are nevoie de cel puțin un terminal nou, dar cu o capacitate peste ce avem acum. Total de acord. Dar până se face (planuri sunt de mai bine de 10 ani), ce soluție temporară există?

      00
    • @Bipbip esti amuzant, culoarul de la Otopeni nu trece peste nici o localitate pana la Buftea, si acolo avioanele au altitudine mare, nu poti sa compari cu cel de la Baneasa care este peste oras si avionele sunt aproape sa aterizeze. Din punctul asta de vedere Otopeniul e bine gandit, tot culoarul de zbor este peste campuri agricole, nici macar peste sate nu trece. Se poate vedea usor pe Google maps daca nu ma crezi. Si chiar daca ar deranja Mogosoaia, desi ma indoiesc ca stau aproape si vad pe unde trec cele de la Otopeni, cati locuitori are Mogosoaia 3 mii? Compari cu 4 cartiere din Bucuresti?

      00
    • Niste oameni fara suflet, nu empatizeaza cu saracul chitilean si dramele lui zilnice.

      Sefu, calea ferata nu te deranjeaza?
      Sau soseaua spre targoviste?

      zi acum tot ce ai pe suflet.

      00
    • Ca tot veni vorba de traseistica, trasee, culoare, ani vechime, las si eu aici observatia in ceea ce ma priveste.
      Am deschis ochii in Baneasa, cartier cunoscut in anii tineretii drept a doua Primaverii.
      Ce sa fac si eu? M-am maritat. Daca pana in acel moment ma ghidam mai mult sau mai putin dupa mersul avioanelor si consideram ca daca nu le aud motoarele turand intru in depresie, a intervenit mutarea.
      Alt cartier. Zero avioane. Parea linistit. Doar parea. Pana am dormit prima noapte acolo. Sau am incercat. Am descoperit ca fara zgomotul avioanelor am insomnii (pe care le aveam ori de cate ori dormeam in vacante departe de casa). Dintr-o data poc. Am crezut ca pica blocul. N-a fost sa fie. Am dat de linie de tren fix in spatele blocului. Unde-s avioanele?! Dupa 10 ani ma ghidam dupa trenuri.
      Ce sa mai fac eu oare? Hai sa ne mutam zic. Ne-am marit. Zona mai verde, mai ok, si mai multa liniste. Prima noapte. Unde-oi fi tu trenule… Iar cutremur. Nope. Metrou. La naiba. Si-au mai trecut 10 ani.
      Ajungi la o varsta cand vrei si mai multa liniste. Alegem dealuri, vai, multa natura. Nu tu avioane, nu tu trenuri, nu tu metrou. Lux. Pana m-a privit in ochi primul sarpe negru.
      Vreau la mama sa ma legene in acordurile avioanelor.
      Iar tuturor celor ce sunt deranjati de existenta acestui mic si cochet aeroport (ma rog, ar putea sa fie din nou asa, cu minim de bun-simt) le doresc multe dealuri, vai, multa natura. Caci nu am cunoscut pe cineva pana acum, din vechea generatie de banesari care sa fie deranjat de acest flux muzical. Insa outsiderii sunt. Si stiau care sunt consecintele fonice. Si tot cu minim de bun-simt si le asumau. Caci a fost alegerea lor. Eu, mutata de colo-colo, ar fi trebuit sa desfintez si trenul si metroul?! Macar sarpelui ii dau cu lopata-n cap!

      01
  6. Grupul gasit de altfel foarte greu, undeva prin analele facebook-ului are 23 membri… Iar „sefa” are ca imagine de profil un Boeing 787 Dreamliner – ironic, nu-i asa? In plus, mi se pare penibil ca nu are curaj sa isi afiseze fata public. Deci da, grupul pare destul de periculos asa de felul lui.

    00
  7. Astept cu interes ziua cand le va ateriza un avion defect pe casa. Sa vedem ce se intampla, cine plateste, cat, samd.

    00
    • Sa-ti spun marea noutate: un avion defect poate sa cada pe orice casa din Romania :))

      00
    • @big0ne: să-ți spun noutatea și mai mare: majoritatea accidentelor aviatice se întâmplă ori la aterizare, ori la decolare.

      00
    • Nu te contrazic ca pari informat, dar Aurel Vlaicu, cele 19 MIG-uri si celelalte 4 avioane prabusite in Romania habar n-au de statisticile tale.

      00
    • Apropo de statistici, câte avioane comerciale s-au prăbușit pe teritoriul României în ultimii 20 de ani? Sau, și mai bine, câte avioane comerciale s-au prăbușit pe teritoriul UE în ultimii 20 de ani?

      00
  8. Poate ar trebui permis doar accesul avioanelor electrice, nepoluante, nezgomotoase…

    00
  9. Hai, ca si atunci cand functiona aeroportul, nu era asa mare galagie, ca doar stau aici inca de atunci. Se caca astia pe ei. Mai ales daca ai geamuri bune, nu se aude nici musca.
    Ei credeau ca daca s-a inchis aeroportul, gata, o sa fie inchis pe vecie. Eventual ca il darama, sau ce? Era logic sa il redeschida, mai ales ca e mall-ul aproape, au aparut rezidentialele, unii isi inchiriaza apartamentele in regim Airnb la straini si le e la fix, aeroportul aproape.

    Astia care au locuit aici din 80′ si ceva, de cand e cartierul, ma intreb, cum au dormit pana cand s-a inchis? Chiar, sa o intreb pe soacra-mea cum de a crescut barbati-miu intreg la cap, cu atatea avioane, toata viata lui…

    Mai multa panarama a fost in vara cat a facut Micrea Badea emisiunea afara, nu puteam sa tin un geam deschis, din cauza motoarelor care partzaiau pana tarziu in noapte si erau amplificate sunetele (din cauza pasajului), cand termina el emisiunea.
    Nici acum n-am scapat de din astia care ambaleaza motoarele in pasaj, noaptea.
    Ar trebui sa inchida si pasajul pentru asta, ca imi strica somnul de frumusete. De fapt, ce plm, sa inchida DN1, ca nu ma pot odihni si am praf in casa de 2 metri, non stop.
    Ia, ca ies si eu la protest.

    PS: E prima data cand aud de chestia asta. Nu stiu pe unde se impart pliantele astea, ca eu nu am vazut niciunul. Oricum, astia ofuscati sunt tot din astia, gen locatarii din Greenfield. Au si ei cu 20k mai mult de dat pe un apartament, fata de restul lumii si gata, au drepturi, pareri si initiative. Astea-s fite de doi lei si nu o sa ii ia nici dracu in seama. Sa zica mersi ca stau intr-un cartier curat, nu tu caini vagabonzi, nu tu suedeji, nu tu certuri, scandaluri si furturi… Acu’ nu e bine, tre’ sa se opreasca Pamantul in loc, pentru ei. Oparitii pulii…

    00
    • S-a incercat daramarea lui. Niste baieti pusesera ochii pe teren, fara gluma.

      00
    • e aeroport strategic si nu poate fi desfiintat asa usor. Poate au vrut rechinii imobiliari terenul, dar mai sunt si oameni cu cap in romania care sa le spuna STOP.

      00
    • Zice la istorie ca l-a donat nu stiu care rege statului numai in scopul de a fi folosit ca aeroport, iar daca il darama si fac altceva, statul pierde automat dreptul de proprietate. Cred ca asta ii impiedica, altfel erau demult blocuri acolo…

      00
    • @ciprian – si? vezi ce a facut mazare prin constanta. terenuri cedate statului care au fost vandute catre privati; ilegal desigur.
      Cand l-au saltat pe Porcusor Constantinescu vroia sa desfiinteze sanatoriul din Eforie Sud care este donatie (ca si multe bucati din oras de altfel) pentru a gazdui spitalul.
      Pana se prind mostenitorii (Daca se prind), vinovatii se dau bolnavi, etc.. si tot noi (aka statul) platim oalele sparte.

      P.S. Ca tot veni vorba de Greenfield, repet acolo nu exista PUZ (cel initial era ilegal, cei din primarie dovediti nici macar nu au fost dati afara) dar se construieste in continuare….

      00
    • „Chiar, sa o intreb pe soacra-mea cum de a crescut barbati-miu intreg la cap, cu atatea avioane, toata viata lui…
      …De fapt, ce plm, sa inchida DN1, ca nu ma pot odihni … ”

      De cand s-a legalizat ?

      00
    • Z, e totusi ceva acolo, care i-a impiedicat pana acum… e corect punctul tau de vedere, dar cred ca rezolvau in atatia ani intr-un fel :)

      00
  10. Pentru cine nu stie zona, uitati-va in sudul pistei la noul cartiei Henri Coanda https://www.google.ro/maps/@44.4987419,26.1033105,3189m/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?shorturl=1&dg=dbrw&newdg=1

    00
  11. Vedeti ce patesc cetatenii onesti daca nu si-au facut la timp viloante de-a curmezisul pistei functionale…….vin acum din nou nebunii astia cu masinariile lor zburatoare.

    00
  12. Ce-i aia riveran?

    00
  13. Sambata e show aviatic pe Baneasa. Am fost si anul trecut. E spectaculos.
    Le doresc celor revoltati de zgomotul avioanelor somn usor.

    00
    • Se tine din 2009. Primele 3 au fost pe Otopeni, dura 2 ore timp in care aeroportul era inchis. Din 2012 se tine pe Baneasa toata ziua. Recomand „zbor in crepuscul” cu Kairys si Iacarii Acrobați.

      00
  14. Sa-i vezi pe aia de vor sa inchida gradina zoologica. Ca miroase, dupa ce ti-au facut balcoanele la doi metri de gard.

    00
  15. Aeroportul Baneasa n-a fost inchis pana acum, doar ca s-a renuntat la traficul comercial de la companiile low-cost. Era deschis pentru zborurile private, adica avioane mai mici. Banuiesc ca acestea nu deranjau prea mult locatarii. Abia astept sa se mute Blue si Wizz inapoi pe Baneasa!

    Cat despre aeroport, a fost construit undeva in perioada interbelica si a fost aeroport principal al Bucurestiului dupa 1947 (sunt curios cand au aparut casele pe acolo). Terenul pe care a fost construit aeroportul a fost donat statului roman de familia Bibescu in anul 1923, cu conditia ca aeroportul sa nu-si schimbe destinatia. Daca se intampla acest lucru, mostenitorii fam. Bibescu pot cere retrocedarea terenului, deci statul ramane cu buza umflata. Deci stati linistiti, aeroportul ramane de pozitie!

    00
    • Eu vad o oportunitate de business cinstit aici:
      1. „Lobby” sa se inchida aeroportul
      2. Cumperi drepturile litigioase pe terenuri de la Bibesti
      3. Se inchide aeroportul
      4. Ceri retrocedarea
      5. Vinzi rechinilor imobiliari
      6. $$$$$$$$

      00
    • Bine de avut in vedere problema terenului care a fost donat cu un scop anume. La fel e si la Institutul Cantacuzino; se chinuie de peste 10 ani sa puna mana pe teren.

      01
    • In 2004 era gol tot terenul, in 2005 apar primele santiere si fundatii, cateva raslete. In 2009 e terminat cartierul (vezi pe google earth, are functie de istoric a imaginilor).

      00
    • Puii mei, vlad, ieri eram mulțumit și fericit citind comentariul lui Dan, vii tu acum să-mi strici fengshuiul. :(
      Am să rețin ipoteza ta, pentru când voi vedea flyere despre aeroport.
      In altă ordine de idei, de ce nu-l face ca pe aeroportul din Berlinul de Vest, loc de recreere?

      00
    • Da’ oare de ce-l chema Bibescu? Erau doi de Bescu, si ca sa-I cuprinda pamandoi intr-un nume s-a votat Bibescu?O fi existand Tribescu? Sau Monobescu? Parca vad ca Basescu va fi desemnat urmasul Bibestilor, ca prea se aseamana numele…

      00
  16. Cum a mai zis cineva mai sus, noi locuim in otopeni si ca sa se inteleaga cat de aproape de aeroport, le vedem cand decoleaza si aterizeaza. Pe mine m-a deranjat putin zgomotul facut de avioane aproximativ 2 saptamani. Acum, dupa 2 ani, nici nu le mai bag in seama, deci nu stiu ce or avea aia care s-au apucat sa faca fluturasii respectivi. Eu am o problema cu retardatii care se muta aici si care nu renunta in ruptul capului la proasta crestere. Aia chiar ma deranjeaza, nu zgomotul avioanelor.

    00
  17. Cel mai bine ar fi sa traga o autostrada din greenfield prin padure si aeroport direct in herastrau, si s-a rezolvat cu aeroportul si accesul izolatilor din greenfield.

    00
  18. au sperat ca aeroportul se va inchide si o sa se poata face piscina.
    La fel ca cei din Baneasa, care sperau sa se mute Zoo cu totul la Chiajna.

    Nu se mai vad intrusi acolo, se vad stapani si nu concep ca dezvoltarea urbana pe orizontala trebuie la un moment dat sa se opreasca in favoarea calitatii vietii.

    00
  19. Prosti da multi

    00
  20. Ma simt sarac. La mine se aude doar trenul.

    00
  21. Baneasa redeschis ar fi o mare tampenie. Nu are infrastructura sa poata „sustine” zboruri comerciale scurt sau mediu curier. Si un ATR aterizat acolo si sunt probleme de spatiu si handling. Tampenie a fost si investitia de modernizare a pistei cand de fapt trebuiau sa bage banii la OTP.

    Lasand asta la o parte, Baneasa a aparut atunci cand avioanele erau mult mai mici si problemele de pericol + poluare fonica decolare si aterizare erau mai mici. Problema cu autorizatiile de constructie se pune doar prin Pipera, nu si astora din Baneasa, aici era cartier din… 1900-toamna; cel mai important insa… OTP e singurul care poate duce cu adevarat dezvoltarea traficului, printr-un terminal nou, mare cat aeroportul actual (probabil si inca o pista dar aici mai e loc de discutie, doua piste mari si bine servite de zone de deplasare ar putea ajunge mult timp)

    In rest, avocatul ala vrea un ban :) iar casele alea au pe langa ele multi struguri acri pentru prea multi din cate poti citi si pe aici :D

    00
    • Esti in faza de negare. Presupun ca stai cu un morcov in fund ca s-ar putea redeschide aeroportul si nu o sa poti vinde cosmelia nici la jumatate din cat ar valora acum.

      00
    • N-are treaba el. Scarlatescu sta langa groapa de gunoi si Protan. Si-ar dori sa aiba un aeroport in apropiere in loc de parfumeria zilnica de gunoi si cadavre de animale!

      00
  22. Oricum fraieri si ăștia, ar putea sa profite si sa vândă si ei in ziar, pufuleți sau o apa minerală rece pilotilor care stau la rând sa decoleze! Mai ales pe ăștia străini in faci la bani lejer le dai apa cu 10 euro lejer pe care o iei de la chiuveta ca băieții!

    00
  23. Fluturașii ăștia au fost aruncați din avion?

    00
  24. Bai esti nebun? Strada Aeroportului Salcea (Suceava) e plina de case, depozite etc. In curand si eu ma mut acolo. Sa fac o petitie online ceva, ca ma deranjeaza Wizz Airul si Taromul :D

    00
  25. montezi geamuri in 3 sticle , cea de la mijloc sa fie dubla pt o atenuare extra fonica si ai scapat de probleme

    00
    • Inseamna ca nu ai zburat in viata cu un avion. Unii stau la 200 m cred de pista. Acum cativa ani am zburat cu un charter de acolo si m-a socat aceasta chestie, doar in Romania poti vedea asa ceva. La aterizare puteai sa vezi si in dormitoare.

      00
    • Ba am zburat si chiar si din baneasa inainte sa se inchida si din cate tin minte pe acolo nu aterizeaza boeinguri mari. chiar si asa un geam cu trei sticle tot ajuta foarte mult fonic daca e configurat ca la carte, eventual si niste rulouri exterioare.

      00
  26. Voi stiati ca acel cartier de vile e facut de ANL, adica de stat, nu?

    00
  27. Avocatul e Cristi Preda de la PNL?

    00
  28. Mda, eu stau in zona aia de „infecti”.

    1. Inainte sa se inchida acel aeroport era un jeg, o aerogara infecta la propriu.
    Era o mizerie de nedescris, iar adesea ramaneai fara aer datorita aglomeratiei.
    2. Nu exista parcare. Asta ducea la blocarea totala a DN1 (pe atunci nu era pasaj).
    3. Pista era plina de gauri, un adevarat pericol!
    4. Orasul se extinde, iar acest aeroport nu are infrastructura necesara unui trafic civilizat si sigur!

    Uite ce mic e aeroportul:
    https://www.google.ro/maps/@44.4963639,26.0814683,370m/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?dg=dbrw&newdg=1

    Toata zona in continuare pistei -> Pipera, e un camp imens unde se va umple de case si mai ales blocuri.

    Aeroportul nu trebuie inchis, dar trebuie folosit ca si acum, pentru zboruri private, avioane mici si militare.

    00
  29. Cum se vad casele de pe pista (cu un Gripen pe ea). Are 2 min de crapat tencuiala : https://www.facebook.com/BucharestInternationalAirShow/videos/2015342631825418/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.