Mizeria cu „n-a adaptat viteza” trebuie să înceteze acum

Un cretin stătea întins pe jos pe șosea. Refuz să cred că a căzut acolo beat. Un nene dă peste el cu mașina și îl omoară. Ce va spune poliția? Nu, serios, ce credeți că va spune poliția? Nu ați adaptat viteza la condițiile de drum, dacă o făceați, îl vedeați și nu îl omorați, trebuia să mergeți cu viteză mai mică, pentru că nu aveați vizibilitate. Dosar penal. Cercetări. Mașina confiscată. Cercetări. Zeci de file la dosar. Declarații ale familiei decedatului, ale familiei lui, ale colegilor, ale superiorilor, ale vecinilor. Loc de muncă pierdut. Traume psihice.

Omului i se va distruge viața pentru că un cretin s-a întins pe jos pe șosea și poliția, cinică, va spune „trebuia să mergeți mai încet, că poate îl vedeați și aveați timp să opriți”.

(sursă)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

147 comentarii

  1. Valabil și pentru „focul a pornit de la o țigară lăsată aprinsă”

  2. cum rahat sa vada ceva, daca vine Gigel cu farurile reglate la el in spatele blocului dupa un tutorial de pe youtube. De multe ori ma gandeam si eu ca in acele 2 secunde de orbire as putea lua o groapa uriasa sau un om sub orti fiindca pur si simplu oamenii sunt tampiti si te orbesc din sens opus.

    Are noroc cu camera ca se vede clar ca omul era intins pe jos, daca nu era si mai complicat.

    00
    • Pe vremea lui Ceausescu politia verifica si reglarea farurilor, dar, in buna traditie politieneasca din ziua de azi, au pierdut si acest obicei, alaturi de multe altele (amendat condusul agresiv, masinile parcate pe trecerile de pietoni etc.).

      00
    • Eu am avut mașina la reparat in reprezentanta și n-au fost în stare sa le regleze sau au uitat. Când am preluat mașina i-am întrebat special dacă au aliniat și reglat farurile. Bineînțeles că au zis foarte siguri pe ei ca le-au reglat și era trecuta și pe factura operațiunea.
      După câteva flash-uri noaptea m-am lămurit ce treaba au făcut băieții.

      00
    • @razorsbk

      Mersi ca ne-ai spus. Baieti, haideti toti acum sa ne reglam farurile in spatele blocului ca uite ce a patit @razorsbk. Niste natarai astia de la service ba baiatule.

      00
    • Dragoș ai vb ca să zici o prostie! Când Dorel îți reglează farurile cu o sculă dereglată, cu care nici nu știe sa umble, mai bine o faci tu în spatele blocului cu o șurubelnița și un metru! Gratis!

      00
    • Așa cum din cauza idioților care circulă cu becurile stinse s-a pus de la UE obligatoriu lumini de zi, probabil urmează și ceva legat de faruri.

      Nu neapărat xenon dar reglare automată standard, și am rezolvat problema :))

      00
    • Era o tentativa de ironie. In sensul ca eu n-am inteles rostul comentariului lui @razorsbk. Ce am inteles eu din acea remarca e faptul ca uite ce naspa sunt astia poate ar fi o solutie sa ni le facem singuri in fata blocului. Ori nu sunt de acord. Ok, ai avut o patanie nasoala. Aia e. Se mai intampla. N-am vrut sa ofensez pe nimeni.

      00
  3. Stai să vezi că îl đă și familia decedatului în judecată să-i ceară despăgubiri, urmează 2-3 ani de expertize, contraexpertize și superexpetize și plimbat aiurea prin tribunale.

    00
    • Care se termina cu: „Mai bine da si tu 15000-20000 lei si stai 3 luni fara carnet, ca e mai bine pentru tine”, spus de un avocat dupa 2-3 ani de plimbat si nervi.

      00
  4. Din câte știu s-a scos din legea treaba cu adaptatul vitezei, faptul că așa declară pe la TV unii polițiști e altă poveste. Iar dosar penal se deschide pentru orice omor și se poate încheia cu NUP. Că poți rămâne traumatizat după așa ceva, depinde de fiecare (vezi cazul H…), pe mine probabil m-ar bântui toată viața ideea că poate, dacă mergeam mai încet, puteam evita, indiferent de ce zice poliția/procuratura. Nu e lucru ușor să omori un om.

    00
    • pe mine probabil m-ar bântui toată viața ideea că poate, dacă mergeam mai încet, puteam evita, indiferent de ce zice poliția/procuratura

      asta spui acum. dar după 3-4 drumuri la poliție, în care ești tratat ca o scursură, te schimbi foarte repede. foarte repede.

    • Am dat explicații la procuratura și poliția din Brașov, după un accident cu victime, fără deces, prin 2002. Să știi că s-au purtat profesionist, fără acuze sau răutăți, deși accidentul fusese din cauza mea. Și nu era nici Godină în funcție. 😀 Iar treaba cu “bântuitul” e adevărată, deși eram în legitimă apărare.

      00
    • poate ai nimerit pe cineva bun.
      eu am dat declarații pe la poliție de câteva ori, de fiecare dată m-a făcut să înțeleg de ce politicenii acuzați de „tot” nu au nici o jenă. 2-3 ciocniri din astea te înrăiesc.

    • Se uita si ei la om. Daca ai fata de infractor inrait…

      00
    • da, eu și nuțu cămătaru, frați de sânge…

    • Asta cu se uită la om e perfect adevărată. La zoso probabil fiind mai tânăr l-au estimat ca student tânăr și sărac așa că l-au tratat ca atare. Depinde și ce mașină avea la momentul respectiv.

      Dacă ești îmbrăcat bine și te vede om din societate, imediat se comportă altfel.

      Asta am observat că e universal valabil la toate instituțiile statului. Pe cuvântul meu că atunci când eram îmbrăcat elegant, palton, costum sau măcar cămașă, imediat era altfel, poftiți domnu, da spuneți domnu, etc. Când mergeam așa ca picat din lună, puteam să urlu că nu mă băga-n seamă nimeni.

      Dacă mai ai și pile și vii pe relații…pfu, doriți o cafea, o apă minerală, un ceai?

      00
    • manu144x Si eu am experimentat recent asta. Am plecat acum cateva zile din tara cu un Mercedes 2017, vamesul sa uitat zambitor repede peste buletine fara sa ai intrebari… nici macar nu a vrut sa se uite peste pasapoartele animalelor sau la ce am prin masina. Ieri la intoarcere conduceam un seat din 2001, oprit in Slovenia si control amanuntit 20 minute, chiar si la banii din portofel daca nu sunt falsi. In vama ma priveau urat si ma intrebau pe un ton ridicat de unde vin, unde merg si ce am in masina… Statutul face diferenta !

      00
    • dosar penal se face automat chiar si daca nu murea. si daca iti rupi o mana si te duci la spital.
      mie mi s-a facut dosar penal pentru ca m-am accidentat eu pe mine. eram singur in masina la accident….si nu m-am lovit de alta masina sau persoana
      si despre „pe mine probabil m-ar bântui toată viața ideea că poate, dacă mergeam mai încet, puteam evita, indiferent de ce zice poliția/procuratura. Nu e lucru ușor să omori un om.” astept si parerea lui huidu

      00
    • @vali Eu sper să fie normalitate cum s-au purtat cu mine, poate ai avut tu ghinion. :)
      De față, nu știu ce să zic, sper că par de încredere. :)

      00
  5. Ba, eu stiam ca nu mai e nici legea nici politia chiar asa absurda.
    Adica da, se cerceteaza, se pun oameni pe drumuri, birocratie inevitabila, nu e „a walk in the sun”, dar soferul e nevinovat.
    Exceptand damage-ul pe partea psihica, omul n-o sa pateasca nimic.

    00
  6. O sa i se deschida dosar penal, dar procurorul poate sa aleaga sa nu i retina permisul. Daca in urma expertizei se va dovedi ca a avut viteza legala (probabil o va plati singur, in jur de 700 lei , in maxim o luna e gata) , nu mai merge cu „adaptarea vitezei”. Cu proba video si cu masuratorile de la fata locului se va calcula viteza destul de precis.
    Daca are si 1km/h mai mult peste viteza legala, intra la culpa comuna si incepe distractia…

    00
    • Si daca nu ar fi avut camera?

      00
    • Permisul sigur deja e retinut la potitie. Primesti in schimb dovada pt 30 de zile, cu reinoire de cate ori e nevoie. Dupa ce procurorul da cu NUP primesti si permisul inapoi.

      00
    • pentru ce sa-i retina permisul ??? voi vorbiti din povesti si auzite jur…. ce regula de circulatie a incalcat ala incat sa i se retina permisul ????!!!

      00
    • NU mai confundati „retinerea permisului” cu „suspendarea dreptului de conduce”. Vorbesc din experienta personala.
      SI am precizat clar ca primesti dovada cu care ai drept de conducere. Nu mai circuli cu plasticul in buzunar ci cu un petic de hartie.

      00
    • @EGO
      poti sa mi spui si mie ce motiv are politia sa retina permisul autorului ?? o regula de circulatie pe care a incalcat-o te rog sa mi spui…

      00
    • Pai tocmai asta e scopul anchetei in cazul unui accident cu victime: de a stabili daca au fost sau nu incalcate reguli de circulatie . Si repet „dreptul de a conduce” nu este ridicat, dar ca permisul sta la politie pana se finalizeaza ancheta.

      00
    • asta nu inseamna ca are permisul retinut…. e ca si cand iti expira cartea de identitate si te duci sa-ti faci alta si 2 saptamani ai o hartie pe care scrie ca astepti CI noua si aia veche a fost predata la evidenta populatiei X, asta nu inseamna ca ti-a retinut cineva CI

      00
    • @bebe

      I se reține permisul de conducere pe perioada desfășurării anchetei, până când se emite rezoluția (începerea sau neînceperea urmăririi penale).

      Deocamdată are dreptul de a conduce, pe baza unei dovezi eliberate de către Poliție și prelungită lunar de către Parchetul din județul de pe raza căruia a fost evenimentul.

      00
    • bebe, permisul se retine pe durata anchetei. Da, se numeste retinut deoarece in perioada aceasta trebuie la fiecare 30 zile sa mergi sa faci o cerere la parchet pt a iti elibera o noua dovada de circulatie si asa mai departe. Deci este retinut si gata. Motivul? Cercetare penala pt vatamare corporala sau omor. Ideea este ca fie a fost sau nu vina ta, pe timpul cercetarii ai permisul retinut si trebuie sa circuli cu dovada.

      00
  7. 2 Chestii:
    1. pe langa faptul ca are un cartof pe post de camera de bord, nu se vede nimic, da’ nimic! De la faruri / ceata, whatever. Nu vezi, mergi incet, nu ii dai in gura bazandu-te pe… nimic. Da, era orbit si de cel din contrasens. Nu vezi, incetinesti. Poate da flash-uri Subaru din spate, dar macar ajungem toti intregi acasa.
    2. Acum cateva articole ii certai pe aia care merg pe banda a doua ca le-a sarit un caine in ’83. Ete…

    00
    • hai, că ești bubă, a oprit în 4 secunde după ce-a trecut peste el, cât era viteza? dacă „nu se vede nimic” poate că ar trebui ca drumurile publice să fie iluminate corespunzător, nu din 2 în 3 ca peste tot. bine c-a avut și cartoful ăla să filmeze, eu nu-l am când s-aruncă babele pe trecerile de pietoni neiluminate și cu semne de circulație ascunse-ntre-copaci, dacă lovesc un cretin care nu se asigură înainte de traversare sunt bună de plată și pușcărie cu suspendare, adică cazier pe tot restul vieții, plus trauma psihică

      00
    • @pizzi deci:
      „dacă lovesc un cretin care nu se asigură înainte de traversare sunt bună de plată și pușcărie cu suspendare, adică cazier pe tot restul vieții, plus trauma psihică”

      Dar eviti asta bazandu-te pe:
      ” poate că ar trebui ca drumurile publice să fie iluminate corespunzător, nu din 2 în 3 ca peste tot.”

      00
    • până acum n-am prea evitat cu succes, a fost doar noroc chior de ambele părți și reflexele căpătate în 20 de ani de condus prin bucurești, dacă se întâlneau cu unul care avea carnet de 1 an îi cam lua mămițica dracului și pe pietoni și pe amărâtul din spatele volanului

      00
  8. NOU
    #38

    Citisem demult o știre cu o tanti care omorâse pe cineva în condiții similare cu articolul ăsta. Era în SUA. Și ma minunam ca ea, nevinovată, dăduse în judecata familia mortului și câștigase. Tot așa traume psihice etc…

    00
    • Sunt si in Romania cazuri in care, dupa ce se constata ca soferul este nevinovat, iar firma asiguratoare plateste toate daunele pentru masina ( pe CASCO), aceasta din urma, da in judecata si recupereaza banii de la mostenitorii victimei.

      00
  9. Asa-i ca tu il ocoleai? Sau puneai frana si accelerai si faceai un stunt de bollywood? Si scoteai si telefonul sa filmezi in slowmotion.

    00
  10. Astia care tineti cu mortul si mergeti numai cu 50km/h in localitate, sa va vad eu ce ziceti cand va sare o baba in fata sau sa dati peste un alcoolic care doarme in mijlocul drumului.
    PS. Acum cateva zile mi-a sarit o baba in fata, in afara localitatii, din fericire nu a patit nimic grav. Nu ai cum evita asa ceva. Pana si masinile autonome trec peste biciclisti, noaptea.

    00
    • NOU
      #46

      Tu pui problema de parca ar fi gresit sa respecti limitele de viteza… De parca cei care respecta limitarile sunt niste proscrisi…

      00
    • Mi-a sarit un copil de 3 ani in fata masinii, acum 10 ani. Se juca pe langa trotuarul unde statea mama la povesti cu o amica si i-a venit lui sa intre si pe carosabil. Am franat la fix, probabil si pentru ca aveam viteza mica (e zona de blocuri, unde stiu ca sunt copii si caini mereu), asa ca nu a patit nimic. El probabil nici nu si-a dat seama ce s-a intamplat, mama intepenise de groaza, ca-l vedea probabil deja sub roti.

      Atat timp cat respecti limita de viteza, ai sanse mari sa poti evita un accident sau eventual sa lovesti usor un bezmetic din asta (decat sa-l omori direct).

      Daca soferul circula in limita legala, probabil va scapa. Nu are de unde sa viseze ca unii confunda carosabilul cu patul de acasa. Daca gandea si el ca limita legala e doar optionala, ar putea avea probleme.

  11. Zoso, e prima oara cand iti scriu (daca tin minte bine) insa acest subiect este foarte aproape de mine. Am patit asa ceva, in noaptea de Inviere, in 2009. In judetul Olt, eram prima masina din 2, am reusit sa evit omul, masina din spatele meu la fel. Ne-am oprit dupa cativa zeci de metri, ca nu se putea opri in conditii de siguranta. De acolo, nu mai vedeam locul cu pricina, insai am sunat la politie. In timpul apelului, s-a auzit ceva bubuiala, frane, si masina nu a mai ajuns la noi – cred ca s-a intors.
    Ne-am intors la locul fatidic, o doamna, cu lumanare si pantofi lasati la marginea drumului fusese lovita de o maina, care aparrent a si plecat de acolo. Politia a investigat, au verificat in Duminica Pastelui masinile, s-au uitat pe dedesubt, sa vada sange, sau mai stiu eu ce, negasind nimic, ne-au cam lasat in pace pe noi, dar au continuat cu cercetarile.
    Cert este ca s-a inceiat totul abia in 2016, cand a mai fost chemata ultima oara la audieri jumatatea mea mai buna.
    Daca americanii au Suicide by Cop, noi avem suicide by car, bagand oameni nevinovati in belele.

    00
  12. Nu e zebra, nu o sa pateasca nimic decat nervi, ramai cu mortul pe constiinta, ala poate are acasa copii, o sa se trezeasca cu aia la usa ca sunt niste parliti si cine mai stie ce. Si daca era in picioare il lua in plin. De aia eu evit noaptea sa merg pe DN-uri, e loterie. De la betivi(cred ca si asta era beat), biciclisti fara veste si nesemnalizate, carute, etc.

    00
  13. Off-topic. Nimic despre noul Clio ?

    00
  14. Viteza = accelerația * reacția + acțiunea + reacțiunea / eu am dat intr-o groapă pe autostradă alaltăieri si aveam 80km/h, am strâmbat janta am derapat si era să iasă nasol dacă erau alții lângă mine, noroc de asta si că fac pilotaj, altfel mă întreba poliția de ce n-am adaptat viteza la condițiile de drum în loc să semnalizeze gropile cel puțin, nu mai zic de reparații !

    00
  15. Am franat odata pe A1 de la 160 ca traversa o baba… noroc ca era zi si am vazut-o. Daca era noapte ne lichefiam amandoi (eram cu o matiz)

    00
  16. Deci gata, s-a stabilit ca ala nu era deja mort cand a dat asta peste el? Parca urma sa se cerceteze, plm…

    00
  17. Din pacate (spun din proprie experienta), Politia judeca cu legea in fata. la fel si procurorul. Tot din proprie experienta. Sigur ca exista circumstante atenuante, ca exista interpretari. Dar, pentru ca imi e proaspat in minte Codul Rutier…

    CAPITOLUL V. Reguli de circulaţie, SECŢIUNEA a 2-a. Reguli pentru circulaţia vehiculelor
    Art. 48 – Conducătorul de vehicul trebuie să respecte regimul legal de viteză şi să o adapteze în funcţie de condiţiile de drum, astfel încât să poată efectua orice manevră în condiţii de siguranţă.

    Deci nu, nu s-a scos din lege aia cu adaptatul vitezei. Si asta mai este valabila si la faza in care lovesti din spate o masina. Indiferent ce face, cum opreste etc. primul vinovat (din oficiu) este cel care a lovit din spate. Pentru nerespectarea distantei si a vitezei (sunt incluse la partea de conducere preventiva).

    00
    • Și care e viteza cu care trebuie să mergi ca să eviți în noapte idioți întinși pe jos? Mai important, e mai rapid decât mersul pe jos?
      Idioții întinși pe asfalt intră la „condițiile drum”?
      Mergem cu 20 pe autostradă de acum că poate dorm unii în drum sau ar trebui ținuți undeva mai deoparte nebunii?

      00
    • @Teniescu, nu va fi niciodata specificata o viteza anume in legea respectiva. E o portita lasata in mod special pentru a face treaba mai usoara pentru aparatul legislativ. Realistic vorbind nu poti merge cu 10 km/h peste tot ca sa fii sigur. In cazul de fata si la 10 km/h tot exista sansa sa loveasca pietonul.

      00
    • Dacă ești pe șosea nu înseamnă că e neapărat liberă, e doar o presupunere. În plus, dacă nu e un om ci o vacă (la propriu și nu la figurat). Nu vrei să te protejezi și să eviți?

      00
    • @Teniescu:….pai legea zice clar: daca l-ai pocnit…mergeai prea repede; daca l-ai ratat…mergeai cu cat trebuie

      00
    • @Attilla: tu presupui că nu îți poate sări în față sau ceva când ești la 1 metru de nebun.
      @A: hai să vedem pentru ce e șoseaua. Ca și cum ai sta pe linia ferată și vrei să te ferească trenul. Pai ce crezi că o să treacă pe acolo?
      Dacă rămâi în până cu mașina trebuie să pui triunghi în spate, dar e dreptul nebunului să stea întins noaptea pe asfalt? Mie îmi pare ciudat că doar unii au obligații în toată treaba asta de pe șosele.
      Eram zilele trecute în Austria / Zell am See și le trece trenul pe lângă hoteluri prin oraș. Crezi că a mers încet sau că a dat semnal că atenție vine? S-a pus bariera, gata, te ferești sau o belești. Și trenurile alea sunt silențioase.

      00
    • @Teniescu:

      te aprinzi cam repede
      faci niste presupuneri nefondate: nu ai de unde sti daca ala se culcase acolo ca asa a vrut el sau avusese un motiv anume (plm…un accident anterior sau pur si simplu a crapat inima in el)

      e clar ca soferul nu l-a vazut si e clar ca ala nu avea ce sa caute acolo. din pacate pentru sofer acum va pierde mult timp cu drumurile pe la politie, din pacate pentru pieton a crapat. din fericire pentru sofer, a fost doar un pieton pe drum…daca era sant, groapa,caruta, cal, vaca putea s-o mierleasca ….din fericire pentru pieton…plm, pentru pieton nu exista fericire…poate doar daca a ajuns la acel loc cu verdeata de unde a fugit toata durerea si intristarea.

      00
    • Jeez, tocmai ce voiam să zic că mașina nu e tren cu orar, te sui in ea și mergi ca pe șine, las’ că se feresc ceilalți. Mai ales unde pot fi cai, vaci, bicicliști fără lumini și oameni beți. Pe lângă șinele de tren nu ai ce căuta, trecerile se fac prin locuri special amenajate. Pe când un DN prin sat…

      00
    • @Adrian O. Ai dreptate, nu s-a scos din lege. Eu mă gândeam la formularea „reducerea vitezei până la limita evitării oricărui pericol”, care s-a scos deoarece lăsa loc la multe abuzuri, plus ca trebuia aliniata legislatia cu cea a UE. Practic, chiar dacă circulai corect și-ți sărea un pieton în față erai vinovat. Ce există acum, cu adaptatul vitezei, e mult mai bine, dacă expertiza dovedește că ai circulat corect (viteză, lumini etc.) atunci ai șanse să scapi, depinde de judecător.

      00
    • @Attila și @A. Spor la mers cu 30 km/h prin sate atunci.

      00
    • @teniescu: eu iti doresc doar sa nu te intalnesti cu carute nesemnalizate si incarcate cu busteni cand mergi noaptea, legal

      00
    • Mersul inainte nu e manevra, Adrian O. Daca esti bou si nu poti lua curba, aia e una. Mersul inainte nu e manevra.

      00
  18. Ca idee, sa zicem ca am o oarecare legatura cu ceea ce se intampla dupa un asemenea accident si aici ma refer la partea de analiza si expertiza a accidentelor de trafic.
    Cel care se afla pe carosabil are vina lui, e clar, insa cercetarile se efectueaza si asupra conducatorului auto pentru a se stabili daca acesta a respectat toate normele legale (in general viteza), altfel va avea si el partea lui de culpa.
    Legea noastra, care are lacunele si ambiguitatile ei, zice ca soferul trebuie sa circule mereu cu o viteza „adaptata” astfel incat sa poata evita orice pericol. In traducere libera asta ar insemna ca tu, ca sofer, trebuie sa ai mereu o viteza de la care sa poti opri prin franare daca sesizezi un obstacol.
    Deci, viteza cu care circului trebuie sa fie „adaptata” la campul tau de vizibilitate, anume daca circuli noaptea cu faza scurta in afara localitatii, avand viteza legala (90 km/h), n-o sa poti opri niciodata in spatiul de vizibilitate pe care ti-l confera faza scurta (30 – 40 m).
    Daca vezi la doar 40 m in fata, ar trebui sa circuli cu 60-70 km/h, de aici vine toata faza cu „neadaptarea vitezei”.

    00
    • Pleaca ba cu logica si facultatea ta d aici. Nu ntelegi ca toti stim mai bn cum sta treaba?
      Colegu, n ai ce sa explici romanului de viteza de evitare etc, lui tre sa i spui daca e alb/negru. Flegma n ochi o sa ti iei oricum, nu conteaza cunostintele de specialitate, ci cum i se pare lui logic dupa capu ala al lui.

      „Ce ma, celalalt sofer

      00
    • „Ce ma, celalalt sofer era beat? Pai clar e vinovat el, numai el, moama ce proasta e politia face dosar penal baaa da e clar nu gandesti in plm”

      00
  19. @Teniescu – sunt total de acord cu tine. Spuneam doar ca Politia judeca cu legea in fata. Proasta, buna, cum o fi, ei sunt obligati sa o faca. Spre exemplu, pe conditii de ceata si/sau vizibilitate redusa trebuie sa circuli cu o viteza care sa nu depaseasca 50 km/h in afara localitatilor si 30 in localitati (art 157 sau 158 din obligatiile cu privire la viteza de deplasare). Spuneam ca este loc de interpretari, incepand cu viteza adaptata (cat? cine hotaratse cat este?) pana la conditii de vizibilitate reuds (eu am crezut ca vad vs. nu am vazut etc).
    Stiu ca esti sarcastic si ironic la „Mergem cu 20 pe autostradă de acum că poate dorm unii în drum sau ar trebui ținuți undeva mai deoparte nebunii?” dar trebuie spus ca si mersul cu viteza redusa in mod nejustificat se sanctioneaza.
    M-am bagat in discutie doar pentru ca imi e proaspat in minte Codul Rutier si am gasit (dupa mintea mea) niste nepotriviri in el si niste anacronisme. Dar, din pacate, din asta am dat examen, din asta voi fi evaluat la proba practica si pe asta trebuie sa il respect. Ca pe asta il avem.
    Caz concret: la mine in oras exista o statie de autobus cu alveola in sensul giratoriu. Cand esti in sens, ai prioritate fata de autovehiculele care intra in sens. Pe de alta parte, trebuie sa reduci viteza si sa opresti cand se pune in miscare busul din statia cu alveola. Am intrebat instructorul ce fac, ce respect? A spus ca la examen opresc si las busul, altfel am puncte penalizare pentru neacordare de prioritate. Am zis ca eu am prioritate, fiind in sens. A zis ca poate politistul nu asa considera. Deci…

    00
    • păi dacă alveola este ÎN giratoriu => autobuzul când oprește în stație, nu rămâne în giratoriu? 🤔
      dacă e trafic infernal, așteaptă autobuzul până la mama dr. ca să plece din stație?

      00
  20. Deci, stai sa inteleg ceva mai simplu. Daca eu merg regulamentar, dau peste unu asezat pe sosea, intr-un loc nepermis, am si filmare, este vina mea? Intreb, pentru ca deja, nu mai vad rostul sa pun o camera de filmat la volan….

    00
    • De unde ai tras concluzia ca e vina ta? Vali exagereaza un pic pt impresia artistica (masina nu se confista, dar ramane indisponibila pana la finalizarea expertizelor, locul de munca nu se piere dar poti avea probleme datorita zilelor cand vei lipsi pt a sta pe la politie, procuratura etc.) Camera video nu te scuteste de evenimente, dar te poate ajuta esential atunci cand esti nevinovat.

      00
  21. Nu mergeau repede. Mai mult, au fost orbiți de cei din față. Ar trebui să fie luminate ”al giorno” șoselele dacă vor să o țină pe asta cu viteza. Nu știu cine ar fi văzut ceva sau ar fi evitat acest accident. Și asta cu viteza vine numai când ne convine. Adică eu am avut odată carnetul suspendat pentru că am avut stop. Am oprit la stop, m-am uitat bine, am pornit, atunci a intrat în mine cineva cu o mașină mare care mergea cu 150 la oră cred, pentru că efectiv nu erau când am pornit, mă rog, ei cică fugeau de cineva și oricum, aveau farurile stinse, noaptea. Au plecat în viteză de la locul accidentului și s-au întors peste 20 de minute. Eu am fost de vină că am avut stop. Nu m-am supărat, asta a fost, mi-am asumat vina, am acceptat, m-am bucurat că nimeni nu a pățit nimic, norocul meu că m-au lovit (aveau un BMW X5 și eu un Opel Astra în stâlpul dintre uși nu în ușă că nu știu ce pățeam, aveam CASCO și m-am bucurat cel mai mult că am fost norocoasă și Slavă Domului nu am lovit pe nimeni când am intrat într-un stâlp, dar a fost noroc, pentru că puteam foarte bine să lovesc pe cineva.
    Dar dacă legea nu te apără de abuzul de viteză, de ce să apară asta chiar atunci când oamenii merg cu viteza legală? Am citit mai sus că de fapt nu este în legislație partea aceasta cu adaptatul vitezei, atunci de ce tot o țin langa cu asta? Efectiv un astfel de accident groaznic i se poate întâmpla oricui, indiferent câte măsuri de precauție își ia. Dacă nu a fost băut la volan, se vede că circula regulamentar, nu este vinovat că stătea cineva pe carosabil și culpabilizarea aceasta a presei nu își are rostul. Să se ia de cei care circulă beți și cu viteză mare în oraș.

    00
    • Stai ca da cu virgula…
      Deci, a intrat careva cu un X5 in tine in lateral, la peste 100 km/h, dar n-a fost grav!? Esti sigur ca e Astra H si nu tank sau ceva?

      00
    • Am intrat într-un stâlp, nu știu ce viteză avea, dar m-a deviat cumva, a frânat și el înainte de impact logic, personal când am vorbit a recunoscut că mergea cu viteză, s-a oferit să fie martor dacă vreau proces să contest măsura de a mise lua carnetul, că nu era semn/vizibilitate în respectiva intersecție etc, nu am vrut complicații. Când ai un accident este blurat mare parte din el, tot ce știi este dacă tu ai făcut ce trebuia să faci, sau nu. Am avut noroc, că aveam și centura, dacă nu, nu știu ce pățeam. Mi-am asumat vina, nu am contestat, am plătit amenda și distrugerea bunului public (am intrat într-un stâlp de circulație care era pe trotuar și l-am îndoit) am dat din nou examen (să iau carnetul într-o lună nu după trei) am luat 15 puncte din 15 și am trecut mai departe.
      Dar acesta a fost accidentul meu, asumat de mine că a fost vina mea, oricum ar fi fost circumstanțele, pentru că eu am avut stop. De aceea afirm că în cazul prezentat î articol, conducătorul auto nu are vină, cineva era pe carosabil, unde nu trebuia să fie. Nu putea evita, în condițiile date, decât dacă mergea cu faza lungă și cu 10 km/oră poate. Nu înțeleg culpabilizarea șoferului.

      00
  22. o sa-mi iau minusuri, dar ala era vizibil pe jos si imi da impresia ca asta nu franeaza decat dupa ce trece de el. putea sa traga dreapta in gard. ma rog, e usor de la tastatura…

    00
    • pe mine instructorul auto m-a invatat ca orice iti apare in fata nu tragi dreapta sau stanga….. in lectia mea de atunci era vb „daca iti apare un caine in fata ce faci?” si raspunsul lui a fost tii volanul bine in maini si pui frana fara sa tragi stanga sau dreapta. dupa multi ani de condus ii dau dreptate 100%….

      00
    • Depinde ce viteza ai, treci mai lin fara frana

      00
    • in cartea de legislatie rutiera viteza se raporteaza la niste limite fixe. nu exista „viteza mare” sau „viteza mica” …

      00
    • Deci sa riște sa moara el…

      00
  23. pun pariu ca apare si titi aur sa ne spuna el ca daca soferul ii urma lui cursurile de condurere preventiva accidentul nu avea loc :))))

    00
  24. Ma gandesc daca nu era cumva mai buna varianta cu mersul mai departe, ca a crezut ca era un sac cu cartofi rasturnat pe sosea.

    00
    • Nu inteleg ce treaba are politia, de ce ai opri, de ce ai suna? De ce ai pune clipul pe net..

      00
    • Un motiv în plus pentru procuror să ceară condamnare cu executare pentru fugă de la locul accidentului.

      00
    • Nu-l prindea nici draku, ramanea accident cu sofer necunoscut.

      00
    • …si uite asa se duce pe pula simtul civic si in bula mea…

      00
    • Bai pl dar fata de pasager n-ai simt civic? Da-l in plm pe ala care nu e unde ar trebui sa fie daca imi pun mie sau celor apropiati mie viata in pericol, plus va ultragiati ca curvele virgine, a avut cam 1 secunda timp de reactie, ce kkt era sa faca?

      00
    • Bă prieteni, cum mă să fugiți după ce ați trecut cu mașina peste un om??? Pula mea, cine dracu v-a dat carnetul?
      Chiar nu te gândești că poate amărâtul ăla nu moare dacă-i chemi o salvare?
      Și în al 2-lea rând, păi voi o scăldați că nu-l prindea nimeni dar nu vă dați seama că fix ăla care l-a orbit a văzut accidentul mai bine poate și decât șoferul???

      00
    • @nix: ai sarit ca tuta…ce treaba are pasagerul cu simtul civic de a opri si anunta un accident pe care l-ai facut?

      nu ti se pare ciudat ca sunteti minim 4 insi carora li se pare normal sa-l zborsesti pe unu’ si apoi sa-ti bagi pula si sa fugi?

      00
    • Nam avut niciodata accident din vina mea (sper ca nici altii)
      Unde am spus ca nu anunt salvare, urgente?
      Fac ce vreau(pot) sa fiu cat mai putin tras la raspundere, daca e ceva ascult sfaturile unui avocat bun nu ale oamenilor de pe net
      Sincer sa fiu multe in ro mi se par ‘normale’
      Nu, schimbarea nu vine de la tine, trebuie sa impui schimbarea, puterea exemplului nu prea functioneaza in tari bananiere

      00
    • bai Nix…hotaraste-te….esti nemernic sau prost?

      ca prima oara te intrebi de ce ai suna, de ce ai opri…plm…semne clare de nemernicie

      si a doua oara zici ca ai suna la urgente…ori daca tu-ti inchipui ca-i suni pe aia ca ai visat tu ca pe nu stiu ce drum zace unu …da tu nu ai trecut pe acolo cu masina asa ca nu are rost sa implice si politia…doar sa trimita, asa la misto, o salvare sa verifice…esti cam batut in cap

      00
    • @Atilla iti garantez ca pot suna fara sa fie nr meu, nu vad ce e asa greu, salvarea poate sa vina sau nu, e pb lor si a aluia, plus, depinzand de ora e f probabil sa mai treaca cineva si probabil vor suna si aia.
      Sunt curios totusi dc a aparut filmarea pe net, daca as pati asa cv nu as pune, ce sens ar avea? ..poate e pusa de pol. habar n-am, imi pare k au putina minte aia de au pus filmarea

      00
    • Poate tipul care a filmat nici nu a fost primul care l-a lovit!!! Poate a ajuns acolo fiind acrosat/lovit de altcineva, poate a mai trecut altcineva peste el! :D Cert ii ca tipul care a filmat poate fi ultimul care a trecut peste el si primul care a oprit. Aici medicina legala va avea un cuvant greu de spus. Poate era de ja mort, se plimba pe acostmanet si a facut infarct!

      00
  25. poti sa tot reglezi farurile , sosea umeda + faruri din sens opus mai vezi o pwla … si ma intreb, daca era intins pe calea ferata tot asa , suspendare , dosar , plm ? …

    00
    • Da. Ori de cate ori moartea e violenta sau exista suspiciunea ca a fost violenta se dispune inceperea urmaririi penale fata de infractiunea de ucidere din culpa/omor/omor calificat.

      00
  26. daca masina avea AEB (autonomous emergency braking) poate nu il lovea.

    00
    • Tehnologia aia nu se uita dupa „saci de cartofi”, nu cred ca ar fi ajutat. Poate ar fi vazut ceva în ultimul moment dar nu reușea să oprească.

      00
    • Pe blogu lu @zoso sunt comentatori mai săraci care nu au bani pentru maşini cu AEB. De ce nu încerci la Cetin că acolo sunt bogaţii care dacă mâine îşi pierd jobu mai au bani pentru 2-3 ani fără a fi puşi în situaţia să renunţe la restaurant sau vacanţe de lux.

      00
  27. Din pacate, soferul e atent la discutie si nu la drum. Nu are nici o reactie. Idiotul adormit in drum se vede, si chiar chiar din timp. Daca apasa frana si vira dreapta, pentru ca nu are viteza nu trecea peste el. Culpa comuna.

    00
    • Aia e boss, aşa se face când îţi apare un obstacol pe drum … frână bruscă şi volan dreapta. Cât despre culpa comună … sper doar că eşti un simplu idiot şi nu eşti procuror sau judecător.

      00
    • Gata, avem verdictul! Vali, te rog printează ceea ce aici, consemnează în PV și dă-i lui Marian sa semneze. Doi comentatori mai zdraveni sa îl ducă pe conducătorul auto la Jilava. Ședința s-a încheiat!
      Vali mai caută ceva clipuri din astea, acum cât e lumea încălzită și în temă.

      00
    • Mariane sper sa nu dau de tine in trafic si nici sa fiu pe trotuar cand tragi tu dreapta …

      00
    • Nici pe scaunul mortului, chiar ca 🤣

      00
    • @toti
      Bine ca sunteti voi destepti.
      Daca idiotul nu dormea si doar se plimba pe mijlocul strazii, tot in acelasi fel trebuie sa se pregateasca soferul sau sa reactioneze ca in cazul unui impact cu un caine?
      Mai verificati o data filmuletul si o sa vedeti ca soferul nu reactioneaza deloc.
      Si practic si teoretic, chiar daca testul elanului este consultativ se realizeaza cu schimbarea directiei de mers pe contrasens si revenirea pe banda de mers. In cazul asta era deja masina pe contrasens deci ramanea solutia franarea si virarea catre dreapta. Intra in gard. Nu il omora pe idiot, asta daca nu era deja mort.
      Dar repet, soferul nu a franat decat dupa impact.
      Sunt curis cum ati fi procedat voi.

      00
    • apasă frâna și trage de covrig – cam cea mai tare combinație.
      Poate derapezi, poate iei o bordură suficient de mare, poate e un șanț de 5 metri împrejmuit la standarde românești, nu contează important e să îl cruțăm pe ăla, care a doua zi oricum ajunge înapoi pe șosea, pentru că aia e singura lui destinație. sau poate omu lucrează la service auto și doar are nevoie de niște clienți.

      00
  28. @Shoric
    Nu era necesar sa ma faci idiot.
    Explica te rog de ce nu ar fi culpa comuna?
    Soferul nu are reactie. Idiotul e adormit pe drum. Clar nu are ce cauta acolo.

    00
    • marine, dupa tine ce reactie ar putea avea soferul mai mult decat frana ??? uimeste-ma

      00
    • Ce plm de reacţie să fi avut ăla ? noaptea cu faza scurtă, carosabil umed şi maşină din contrasens nu vezi nimic mai mult de 4-5 metri în faţă.

      00
    • Nu a avut reactie. Nu a franat. Nu era atent la drum. Idiotul se vede. Chiar si in farurile celui de pe contrasens despre care multi spun ca l-a orbit. Soferul a franat dupa. Ce altceva ar fi putut sa faca? Sa franeze. Nu a franat.
      Eu am fost in camion cu unchiul meu cand a patit acelasi lucru. Ionesti mai exact in Jud Valcea. A franat. A virat dreapta. O femeie beata.
      Eu vreau sa spun ca daca era atent la drum, nu ol calca. In final eu cred ca deja era mort si fost pus acolo.

      00
    • Mariane, omu a franta cand l-a vazut. se vede pe filmare….
      e o greseala sa virezi dreapta sau stanga cand iti apare un obstacol in fata. nu e nevoie sa-ti spun de ce, daca ai permis iti dai singur seama de ce nu e indicat sa tragi de volan stanga sau dreapta

      00
    • *franat

      00
    • hahahaa, @Marian are un unchi, şofer, care a evitat o femeie la Ioneşti, mai exact în Jud Vâlcea. plm

      00
    • @ bebe
      ma intreb de ce constructorii de masini mai realizeaza testul elanului? Chiar daca este consultativ?
      @shoric
      Ai fost cu mine in cabina camionului sa vezi cum s-a intamplat? Da, virarea catre dreapta a salvat saraca femeie beata!

      00
    • Bai Mariane, tu cand conduci, de unde te uiti? De pe langa oglinda centrala de unde pozitionezi de obicei o camera sau din spatele volanului? Sau iti da cu virgula notiunea de perspectiva?
      Iar rahatul tau cu „nici o reactie”, ba, se vede clar ca a franat destul de rapid, dar ce voiai sa mai faca, mai ales in cazul de fata cand nea Pruna din fata vine cu farurile reglate in spatele blocului dupa videourile lui 99Virgine? Felatie la pasagera, dansul ploii, 2 tumbe cu masina in aer si apoi sa danseze ca la Bollywood?

      00
    • Emil – farurile se pot regla si in spatele blocului si nu este nici o problema in a face asa ceva daca ai habar despre reglarea farurilor. Se ia o distanta x, un reper fix, se fixeaza pe reper inaltimea y si vezi unde iti bat farurile. X si y se gasesc pe internet, aceeasi chestie o fac si cei din service. Aici nu este problema reglajului, mai degraba xenon pe far fara lupa sau bec led cu smd-ul in fata in loc sa circular si uite asa ajungem sa vanam ozn-uri cu farurile, cirease de pe tort sunt xenonarii/led-istii pe far de anglia!
      PS: eu mi-am reglat farurile in 2013 dupa ce am schimbat becurile in xenon si a trebuit sa le demontez de pe masina, la itp nu sunt probleme la inaltimea becurilor

      00
    • „a salvat saraca femeie beata!”

      ar trebui să fie decorat de dănkila pentru că a salvat satul românesc

      00
  29. Am avut si eu o speta care s-a terminat cu NUP, permis inapoi si scos nevinovat. Mergeam linistit pe DN1 iar cu 200m inainte de balotesti(unde fac smecherii stanga spre corbeanca). Mi-a pus un idiot frana brusca in fata (eram pe B2 si si-a dat seama ca e coada grav pentru facut la stanga) Am franat si eu, m-a acrosat altul din spate (pe un colt) si m-a aruncat pe contrasens unde am izbit in plin o alta masina). S-a lasat cu vatamare corporala la mai multe persoane iar aia de i-am izbit voiau sa stoarca bani de la mine si au declarat ca eu voiam sa intru la benzinarie brusc (sa tai dubla si 2 benzi). Am stat toata noaptea sa dau declaratii si apoi 1 an am mers cu dovada (atat a durat sa dea NUP). Marele meu noroc a fost ca cel care m-a lovit din spate a declarat ca el m-a acrosat si ca eu am pus frana sa nu intru in ala din fata(pe care nu l-am atins si nu l-au prins), el avand ceva Pajero si vedea peste mine. Daca era dupa rudele si delaratiile alora pe care i-am lovit, plateam si acum. Plus ca, am aratat la expertiza ca aveam 75% benzina in rezervor…sa nu ia in considerare ciorile/rudele care nici macar nu erau acolo la momentul accidentului.

    Camera pe bord e sfanta…plus faruri foarte bune

    00
    • de curiozitate pentru fals in declaratii (in altfel de spete, dupa rezolvarea dosarului cu accident) nu se poate depunde plangere penala pentru marturie mincinoasa? Sau s-a scos de tot de cand cu Tariceanu?

      00
    • @D4n, zmeule, când te vezi scăpat curat de un dosar cu NUP nu cred că îţi mai arde să-i dai în judecată pe unii de mărturie mincinoasă.

      00
    • una e una si alta e alta.
      o declaratie nu inseamna mare lucru, ba chiar dupa un timp poti sa spui ca ti ai amintit mai bine si poti sa o schimbi total. asta nu inseamna marturie.
      in fata magistratului e altceva, declari sub juramant …. d’aia tot vedeti prin filme ca multi spun „nu-mi aduc aminte” cand ei vor sa minta. daca spui „nu” mai tarziu poate fi demonstrat ca a fost „da” si e nasol daca ai mintit, in schimb „aducerea/neaducerea aminte” nu e nici macar contraventie si niciun cod penal nu te poate acuza ca nu iti aduci aminte ceva …

      00
    • Clar nu îți mai arde de scandal și dari in judecată. Plus că e cum zice Bebe, aia declara toți, cu rude, cu chestii impotriva mea, numai că ăia care anchetează știu și ei cum sunt ăștia și nu pleacă urechea la ce zice partea așa zis vătămată, ci ascultă toate părerile, măsoară, etc. Eu am avut noroc de polițiști plus procuror ok…

      00
  30. De vina e si statul (drumuri de tot kktul, lumini zero). Mai e si chestia cu „innocent unless proven guilty” care e aplicata cu sfintenie doar la baetii de la butoane care merg cu alai si escorta, nu si nefericitilor care merg cu rable pe intuneric.

    00
  31. Bah nene… Ce ninja pe aici. Cum vad ei noaptea pe sosea

    00
    • din spatele tastaturii lucrurile se văd mai bine.

    • Mie îmi place să conduc noaptea(pentru că e mai liber) dar sa am faruri nene…daca am mașina cu lumânări nu mă deplasez nici mort noaptea.

      Tata e împotriva condusului noaptea în Ro și mereu îmi zice „ai grijă că sunt bețivi, căruțe, și alții care merg pe mijlocul drumului” Mereu ii ziceam că exagerează…se pare că nu

      00
    • Normal că văd imbecilii din timp, fiindcă știu după ce să se uite. Da-le-aș un video fără nicio descriere, să vedem ce pălăria mea mai văd. Nici nu mai vorbesc de stiuații unde ar fi ei în spatele covrigului…

      00
  32. de unde sti ca ala intins pe drum era viu? Cine stie cate masini au mai trecut peste el.

    00
  33. „Un cretin stătea întins pe jos pe șosea.”

    Citind asta, credeam că știi sigur că ăla era un tâmpit care a vrut să facă o glumă proastă, cum erau niște adolescenți teribiliști la un moment dat. Dar, văzând știrea, aș zice mai degrabă că fie i s-a făcut rău, fie a fost lovit de alt șofer, care a fugit de la locul accidentului. Sau era beat, poftim. Dar de ce îl faci cretin din oficiu? N-are niciun sens.

    00
  34. Dar daca omul intins pe jos era deja mort, lovit anterior de vreo masina care a parasit locul accidentului?

    00
  35. Hmz, imi mai trebuie popcorn. Interesante comentariile, proaste sau bune fac de un adevarat marius tuca show

    00
  36. Articol relevant pentru mentalitatea cocalarului roman. Adica nu am vizibilitate dar ii „dau in gura” pentru ca is jmecher si nu patesc nimic. Franele sunt pentru fraieri. Eu merg la drum pregatit sa mor.

    00
  37. Intamplator am intalnit ieri o cunostinta a decedatului care a povestit de cazul asta si mi-am amintit de articolul tau. Omul se intorcea acasa, a facut atac de cord si a picat pe sosea. Nu era beat. Cel din masina era taximetrist, iar femeia ii era clienta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube