Mitul mașinii nemțești care se strică rar

Citesc într-o știre pe promotor despre un top al mașinilor cu cele mai puține defecțiuni în primii 150.000km, realizat de ceva asociație a mecanicilor din Germania. Topul arată așa:

  1. Mercedes-Benz E-Class (DFI: 93,5)
  2. Audi Q5 (DFI: 91,0)
  3. Audi A5 (DFI: 88,1%)
  4. Audi A4 (DFI: 87,5%)
  5. Mercedes-Benz C-Class (DFI: 87,4%)
  6. Opel Insignia (DFI: 85,5)
  7. Volvo S80/V70/XC70 (DFI: 84,9)
  8. BMW X5 (DFI: 84,3)
  9. Mercedes-Benz S-Class (DFI: 84,2)
  10. Audi A6 (DFI: 83,3)

Mi se pare corect.

Două chestii de notat aici:

Prima: exceptând Opel, restul din top sunt mașini din clasa premium. Adică au prețuri cu cel puțin 10.000€ mai mari decât S80-ul sau Insignia. Și, când îți iei o mașină premium te aștepți să nu se strice la fel de des ca un Kia sau un Renault.

A doua: toate mașinile din listă (excepție poate Opel) au niște prețuri obscene la piese și la manoperă. Asta trebuie sa își repede în gând oamenii care spun că mașinile nemțești nu se strică aproape niciodată: dacă se strică, trebuie să scoți mult mai mulți bani din buzunar. Pentru că mașini de lux și pentru că durabilitate.

De aia sunt atât de multe gioarse premium prin România. Că ăia care le-au cumpărat n-au bani să le întrețină decent/normal și nu vor să accepte că nu își permit mașinile pe care le dețin.

 

 

porsche

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

144 comentarii

  1. Mă, nuș cum o fi la mașinile astea moderne da’ pe mine un schimb de distribuție pe Polo din 2001 (cu piese originale) mă costă undeva pe la 400 de lei. Un ambreiaj (tot kitul, Sachs) tot cam p’acolo. Mai punem și manopera vreo 150 de lei să zicem.
    La o Dacie MCV din 2007 ambreiajul a fost cu tot cu manoperă 1600.
    E unul din motivele pentru care nici nu mă gândesc să-mi schimb gioarsa până când nu crapă singură.

    10
    • Asa e,la renault si la alte modele frantuzesti costa piesele k la mercedes si atunci de ce sa nu am mercedes?eu am un c classe din 2000 si sunt fffffff multumit,alea frantuzesti sunt vaaaaaaaarza toateeeeeeeeeee

      01
    • Mai Cristea,
      Ignoranta ta este ingrozitoare. De unde stii ca masinile frantuzesti sunt varza? Ai avut vreuna? Poate preferi diesel-ul WV la care iti crapa injectoarele unul dupa altul, si mananca 1l ulei la 1000 km. Calitate germana zici?
      Sau:
      „Unele motoare turbo diesel de 2 litri (TDI) produse de Volkswagen au probleme tehnice care, in cazurile nefericite, pot duce la izbucnirea unor incendii.
      Din cauza unor vibratii pot aparea probleme la etanseitatea unei conducte de presiune. In cea mai nefericita situatie, motorina care se scurge s-ar putea aprinde. Mecanicii vor monta contragreutati pe conductele de inalta presiune, in vederea reducerii vibratiilor.”

      Concluzie: ia un diesel de la Peugeot. Nu o sa te lase in veci.
      Infumurarea si aerele nu-ti ajuta la nimic.

      10
    • asa este cum zice cristea ,preturile la service dacia renault mai ales la manopera dar si la piese sunt nesimtite si asta ma duce sa cred ca totul este din vina si comoditatea noastra a tuturo,adica suntem patrioti nevoie mare si trebuie sa contribuim la economia nationala ,a noastra binefacere ,va dati seama ca este renault de la mioveni,fratii nostri,va spun si cu asta basta prefer oricând un vw golf in detrimentul unei dacii logan din 2015 deoarece ,preturile la manopera impreuna cu piese la mana a doua pe care le gasesti la orice colt de strada la pret de dumping ma fac increzator ca merita toti banii aia aproape moka care ii dau :)))) ,ramaneti cu calitatea frantuzeasca la preturi Europene ca sunteti europeni,eu ca un balcanic salbatic din evul mediu,taran de provincie cu doi poli in buzunar prefer VW golf din 2001 cu piese de chilipir la piese si manopera din cartier la negru asa sa va intre bine in cap Frateloooos :))))))))))))))))))

      00
    • Mai taie din pretul ambreiajului la mcv dizel , e inre 500 si 800 lei

      01
    • Salut. Colegul care spune ca Bmw nu e de calitate si ca e chiar mai slab decat Kia. Detin un E46 320d 136 cp nfl din 2000, 831.684 km parcursi. Luam 5 kia sa le adunam km din bord sa vedem cat obtinem. Deci 831.684 azi 4.6.2016 are 16 ani masina. Atentie! Distributie lant…de fabrica…originala…16 ani…adica nu s-a schimbat niciodata. Platesc proba! Si nu, nu vreau sa vand masina. Nu fac reclama.

      01
    • Manopera 150 RON la ambreiaj? Fugi cu presul.

      00
    • oare cine iti schimba o distributie sau un kit ambreaj pt 150 de ron? eu cred ca nu realizezi ce presupune schimbatul kitului ambreaj

      00
    • Am cumparat o masina wv golf 4 la care am schimbat cate ceva ( piese originale ) . Masina din ’01, 260.000km, ZERO REPARATII, tabla fara pic de rugina, toate verificarile tehnice facute in Germania. Varul meu sa plictisit de ea si de aia a vadut-o mie. NU AM CUVINTE SA SPUN CAT DE MULTUMIT SUNT DE EA.

      00
  2. @emi_ba
    Infinity se clasează tot la categoria lux. E divizia de lux de la Nissan. La fel și Lexus pentru Toyota.

    00
  3. NOU
    #11

    Stii ce masini au preturile cele mai obscene la piese de schimb? Renault si Dacia.
    Si as vrea sa imi explice cineva de ce distributia de la Renault-Dacia trebuie schimbata la 60.000 km ?

    00
    • Trebuie schimbata la 60.000km deoarece nu exista calitate in nici o piesa dp renault

      00
    • Detin 2 masini, Opel corsa si Renault clio. Preturile sunt identice la piese si manopera. Diferenta este ca, corsa manca 150 g ulei la 1000 km. Renault deloc. Concluzie?

      00
    • Motorul de corsa pe benzina, cu 16v si distributie pe lant asa e gandit din fabrica, sa consume ulei. Cu toate ca nu sunt inginer in domeniu auto, am primit o justificare de la unul, care mi-a explicat ca are o legatura cu faptul ca e un motor mic dar puternic (55 kW (75 hp) la 5600 rpm, cuplul maxim intrand abia la 4000) care se tureaza in draci, si ca atare sistemul de ungere a fost proiectat asa, mai „lejer”, ca sa reduca uzura la turatiile obscene pe care le suporta. Evident ca e un calvar pt cei ce nu au veleitati mecanice, si nu stiu unde e joja, dar, daca ai motorul pus la punct, sa incerci o depasire in care-i dai inferioara si o turezi peste 4000 rpm, sa vezi cum prinde aripi din punctul in care altele raman fara elan, in special cele cu 8v, care nu mananca pic de ulei.

      00
  4. @Robert: Nu e obligatoriu sa fie scumpa…eu zic ca depinde de buzunarul si constiinta fiecaruia…ca sa ma dau de exemplu, Golful 5 din posesie nu a vazut de cand l-am cumparat de nou decat service-ul VW. Ca sa dorm linistit. Si o fac de vreo 8 ani incoace.

    00
  5. Impartasim aceasi parere pentru a doua chestie spusa. Mereu am sustinut ca o masina e ca o femeie…trebuie intretinuta, insa mie imi plac cele neintretinute, ca le iei la bani marunti ;)

    00
  6. Mai intervine si alta variabila. Cu cat masina este mai scumpa,cu atat sunt sanse mai mari ca primul propietar sa isi faca toate reviziile in service si nu la un NEA, fapt care se observa cel mai bine in timp

    00
  7. @sitting duck …. o schimbi la 60 de mii, ca te-au tras in piept cei de la reprezentanta :))) pe tine. Si o schimbare de distributie ii maxim 12 milioane lei vechi la o Dacie, cu tot cu husele de pe scaun si un plin de benzina, pe cand la cele mai sus mentionate, doar schimbul de ulei sare de 1000 de lei, incluzand filtrele ( sau nu).
    Acum gandind realist… totul depinde si de ce ti se pare tie obscen… https://imgur.com/8lNJW

    00
  8. Din clasamentul ăla doar Insignia nu e premium. Scurt ghid de a diferenția premiumul de lux (că am văzut o groază care le confundați): Premium = Volvo, Lexus, Infiniti, BMW, Audi, Merc… Lux = Bentley, Maserati, Rolls etc.
    Uneori se întrepătrund prin anumite modele, dar să numești clasa lux un seria 1 de 25.000 eur mi se pare aiurea…

    00
  9. NOU
    #21

    @ibizau: Schimbarea de distributie la Logan e mentionata in cartea de service.
    Iar o schimbare de distributie la un golf 1.6 mpi e in jur de 5 milioane.

    E fain sa facem trolling ca sa ne simtim importanti, nu?

    00
  10. Gioarsa mea e un Opel Corsa B din 97. Anul trecut i-am schimbat toate amortizoarele (750 de lei, Billstein) şi distribuţia (450 de lei, pompă Hepu, rolă SKF, curea GoodYear). Săptămîna trecută am schimbat pivoţii (TRW), bieletele de direcţie (TRW), capetele de bară (TRW), discurile de frînă (Brembo), plăcuţele de frînă (TRW) şi bucşele de la bara de torsiune (Lemforder). Toate au fost 700 de lei. Pivoţii şi discurile de frînă erau cele cu care a ieşit maşina din fabrică, au peste 250 de mii de kilometri, iar celelalte aveau aproape 100 de mii. Arată-mi un singur pivot sau un disc de Freno sau de Dacie care rezistă atît. Cum era cu preţurile nesimţite? Mitul ăla cu maşina nemţeasscă care nu (prea) se strică nu e chiar mit.

    00
    • ce marca de capete de bara si pivoti imi recomanzi ca durata de viata? Ms

      00
    • stii cum e, ratza?…fiecare o stie pe a lui…eu am o coaja clio 2 din 99 1.4, 8v, luata cu 180.000 km…la 190.000 i-am facut distributia…cureaua mai era schimbata, pompa era originala, picura un pic…mecanicul si-a facut cruce..una mare…cand a vazut pompa ei la 190.000…are 17 ani si telescoapele originale…si nu sunt prea scumpe…Sachs, 650 lei, toate …e mult? cine zice ca piesele de dacia -renault sunt scumpe, nu stie… si daca compari, nu-s mai scumpe decat la alte marci si cam aceeasi calitate…acum are clio 220.000 si merge, saracul…

      00
    • Zi.ne acum, cât te.au ținut astea cumpărate, „da’ firma…” și da.ne poze cu discurile vechi in timp ce le masori cu un șubler ceva…Și.ti zic după de cate ori era să crapi… Neamțu schimba discu’ la două schimburi de plăcuțe. Voi veniți cu toate râsurile din afara la mana a doua, cică nemțești, habar nu aveți de piese și calitate, montați numai etichete, care culmea exista riscul sa fie niste fake.ri ordinare. Am 3 mașini, o Laguna2 1,9dci cu 380.000km, cumpărată de noua in leasing, Peugeot 307 hdi 1,6, 109cp, 200.000km sh și Seat Leon 1P Fr paket, 2.0TDI, DSG tot sh. Ce.i mai mulți bani pentru reparații mi i.a mâncat Seat cu marele motor TDI codBMM!!!
      Dacă ar fi să.mi cumpăr maine mașină m.ai întâi m.as uita la un Talisman sau Megane 4, ori un DS5 de la Citroen sau 508 de la Peugeot. De ce?! Pt k Mercedes pune tehnologie Reno de 1,5 iar BMW are tehnologie de 1,6 și 2,0 Peugeot, de aia mai băieți purtători de embleme și uleiuri proaste gen Castrol ori Mobil.
      App, prin Germania bidonu de 1 litru de Mobil1, costă 29,9 euro! Aici cumperi un bidon de 5 litri, însă cumperi doar eticheta, dacă înțelegeți ce vreau să spun….La fel și cu filtrele MAN.

      10
  11. Daca schimbati voi distributia cu 500 lei la reprezentanta VW cu piese originale, eu o mananc… Nu mai comparati preturi de reprezentanta de la Dacia cu preturi de la service-uri din cartier de la alte firme… Mi-au cerut la Tess 1000 Euro pe o toba originala de VW Bora. Bineinteles ca am gasit cu 600 Lei in alta parte. Dar asta nu inseamna ca e mai ieftina intretinerea unei Bora fata de un Logan.

    00
  12. @sitting duck: unde ai gasit tu schimb de distributie la golf cu 500 de lei? ca numai piesele sunt cel putin 1000 de lei, la service de cartier. La un service mai spalat mi-au facut o simulare si bate spre 3000.

    00
  13. @bogdan, 500 de lei, kit de distribuție Bosch pentru VW Polo. Cu tot cu pompa de apă.

    00
  14. Hmm, am devenit curios. Eu nu cred in mituri false, toate „legendele urbane” se sprijina pe ceva. Am intrat pe site-ul ala.

    Si am cautat modelele populare de masini nemtesti sau clone (Seat, Skoda). Si rezultatele sunt cam asa (fiabilitatea e raportata la media clasei, poti sa ai dublu minus, minus, in medie, plus peste medie, dublu plus peste medie)

    La mini
    VW Polo 6R – doua plusuri, Seat Ibiza 6C – un plus, Skoda Fabia – un plus, Opel Corsa S-D , S-D/VAN – un plus

    La compact
    Golf VI – doua plusuri, VW Passat 3C in medie, Skoda Octavia – in medie (cumva o surpriza neplacuta)

    Dar, batrana Skodia Octavia Tour (din filtrul Type=Discontinued popular models), plus peste tot fata de medie.

    In timpul asta, Renaul Clio sau Peugeut 207 sunt in medie, Peuget 307 e la multe minusuri, Renaul Megane ala cu fund – multe minusuri si el, Renault Megane – in medie. Doar Renault Laguna e peste medie, dar discutam de alti bani.

    So, mie nu mi se pare deloc un mit.

    00
  15. la câte audi-uri am văzut cu avariile puse în România, ceva nu e bine în topul ăla

    00
  16. NOU
    #37

    Zoso, astfel de topuri sunt facute pe baza de statistici reale de la service urile autorizate dar atentie NUMAI pentru masini care au fost luate de noi, de la reprezentanti si dealeri autorizati si care la fiecare problema au mers in service uri tot autorizate si „monitorizate”.
    In plus, asa cum stii ca doar ai stat in Germania ceva vreme, nemtii si olandezii cel putin ( am „facut” tarile astea doua f mult ) , cei care si iau masini noi , nu le repara aproape de loc in „spatele blocului” din motive cat se poate de coerente . Respectiv la un moment dat le vor da la BUY BACK drept AVANS pentru un model nou de regula a aceleiasi marci. ( interesul omului este ca masina sh pe care o da avans sa fie cat mai buna cu putinta )

    00
  17. si asa…masinile premium sunt mai bune. nu as fi crezut :D

    SMT-ul (reprezentanta subaru) rade de preturile de mai sus. se gandeste ca sunt preturile la intrat in reprezentanta :P

    00
  18. Passat 2006 – volanta 2700ron cu manopera inclusa.
    Matiz 2007 – kit ambreiaj complet (placa presiune, rulment, ambreiaj) plus manopera 350, rulment roata 30 lei, etc…

    avand in vedere ca 95% merg in oras, matizul e cea mai buna masina care am avut-o pana acuma :) si am avut destule…

    00
  19. @iBizau Ce iti place sa mai umfli preturile in directia conveninta de tine. Eu am facut in ianuarie reviazia la A4 care a constat in: schimb de ulei, toate filtrele posibile, schimbul de ulei de la multitronic, schimbat lichidul de frana, filtru de calitate a aerului, stergatoare noi, spalat masina interior/exterior toate la 450 eur la reprezentanta Audi.

    00
  20. @emi_ba Deci S de Mercedes nu se compara cu un Bentley ?

    00
  21. Asta cu piesele scumpe la masini premium e tot un mit, merita sa te documentezi putin.

    Dar sa iti dau un exemplu concret, la Duster o planetara costa 1800 RON, singurul producator: DACIA. La Bmw X5 model 2011 o planetara costa 1000 RON (3 producatori). Volanta cu tot cu ambreiaj la un BMW seria 3 2010 costa 2500 ron, la renault megan e 2200 RON. (super diferenta!)

    Ca sa nu mai zic de revizii, BMW seria5, audi a6 undeva aprox 600 – 700 (piese + manopera la orice service) si 800 – 1000 ron la representanta. Renault, Opel, Peugeot cam tot atat. Am un coleg care si-a facut revizia la Opel Asta C si a dat 500 ron :))

    Asa ca asta cu piesele scumpe la masini premium e un banal mit, sunt poate putin mai scumpe. La manopera da, ai dreptate, la reprezentante e jale dar cine te pune sa te duci acolo? Oricum te fura…

    00
    • @Dragos: vorbim de revizii făcute la reprezentanța autorizata, nu la service-ul din spatele blocului, unde te duci tu cu piesele și ăluia nu ii pasa.

      iti dau si eu exemplu: motoraș de ștergătoare. la reno 1500, la bmw 3500.

    • Dragos eu am avut o problema cu un contactor de la usa culisanta de la un boxer 3 in reprezentanta costa 450 cu tot cu manopera plus 3 zile de asteptare pana venea 350 era contactoru si 100 manopera ( timpul de schimbare al acelui contactor era de maxim 10 minute ) asea ca lam dat jos pe cel vechi iam pus un arc nou ce a costat 3 lei si gata merge si acum fara probleme

      00
  22. Nu mai comparati pretul la schimbul de volanta cu masa dubla + kit-ul de ambreiaj de la diesel cu kit-ul de ambreiaj de la o benzinara. Se stie ca volanta cu masa dubla de pe dieselurile din ultimii 10 ani cade destul de usor la toate marcile, premium sau nu,
    Nu numai la Logan se schimba la 60k km cureaua de distributie. La Vectra C se schimba tot la 60.000 km.

    00
  23. Topul nu are relevanta daca nu e raportat si la numarul de masini vandute (sau in circulatie-tot aia). Cu cat sunt mai multe masini in circulatie, cu atat probabilitatea sa se buleasca ceva la ele este mai mare (NU exista masina care sa nu se strice).
    Este ca si comparatia facuta de Arhi al un moment dat intre soferi si soferite, care produc mai multe sau mai putin accidente. La fel, daca nu se raporteaza clasamentul la numarul total de soferi si de soferite (eventual si in timp real, ia uitati-va pe drum ce raport este intre numarul de soferi si numarul de soferite la volan si o sa vedeti un raport de 1/7-1/10, eventual si dupa numarul de km condusi de barbati vs. nr. de km condusi de femei), altfel nu poti sa faci un clasament SEC in care sa spui ca barbatii fac mai multe accidente ca si femeile. Ca nu e real, tinand cont de toti factorii de mai sus.

    Revenind, bag sama ca Opel Insignia de exemplu ca numar brut de masini vandute cred ca este peste primele 5.
    Ca urmare un simplu clasament dupa numarul de defectiuni dupa 150.000 km nu are relevanta in topul de mai sus, daca nu se tine seama de numarul total de Opeluri Insignia in circulatie este de 1.000.000 iar numarul de Audi-uri Q5 este de 500.000;l atunci nu e corect clasamentul (cifrele sunt doar exemple orientative) fara o referinta la numarul total de masini in circulatie.
    Pentru ca altfel am putea spune ca masinile mai „rare” adica cele cu vanzari mai reduse ar fi artificial mai fiabile pentru ca pur si simplu le vezi mai rar in service fata de Loganuri sau Opeluri Astra sau Skode Octavia.
    Un clasament corect ar include si numarul de masini vandute. Adica exact cum e cel de mai sus, dar in paranteza numarul de masini fabricate si vandute la momentul intocmirii acestui clasament.

    00
  24. Ii bine ca ai zis de Kia, ca am un Cee’d din 2008, are 80.000 kilometri, facuti in mare pe drumuri romanesti de toate soiurile si pana acum s-a stricat doar nu stiu ce bieleta care a fost acoperita de garantie. Cat o fi costand piesele, nu stiu. Ca nu s-au stricat. Poate masinile slovace is viitorul?

    00
  25. @Vali

    E un caz izolat si ma indoiesc sincer ca e atat un motoras de stergatoare de seria3 sa zicem, sper ca nu ai pus la x6? :)

    Si hai sa vb putin si de unde luam piesele, ca o volanta de exemplu pe care nu o face bmw ci LUK sau Valeo e pe original after market 2500 ron si la bmw e 4000 ron. Sper ca nu vorbim de preturi de reprezentanta? Adica cine-i prost sa ia de la ei piese pe care isi pun o eticheta si o vad la pret dublu.

    Si apropo de service-urile de cartier, iti trebuie doar sa cunosti pe cineva, iti faci o relatie si te asigur ca masina e mai bine aranjata decat la orice reprezentata oficiala. Cauta pe net sa vezi ce se intampla pe la Porsche Pipera sau pe la Bavaria…

    Situatia e asa, vorbim de un pret la piesa schimbata in reprezentata si de alt pret (cel real) la piesa luata after market (adica de la producatorul original) si schimbata la un service unde ai o relatie. Diferenta e ca acolo la service-ul de cartier stau cu nasul in motor, ii zic sa mai faca o verificare, se uita atent la roti etc. La reprezentanta…

    00
    • NOU
      #50

      Aveti dreptate cu preturile de reprezentanta,ma refer si la manopera, sunt mult mai mari. Sunt service-uri unde manopera e mult mai mica si fac treaba de buna calitate.

      00
  26. Ca si posesor de Logan ma amuz teribil cand baieti cu VW sau alte masini aduse SH din Germania imi explica cum piesele la masinile lor cat si manopera sunt mai ieftine decat cele de la Dacia. Si partial poate fi adevarat. C-un singur amendament. Eu imi face service-ul si orice la masina intr-o reprezentanta Dacia, pe cand voi nici nu aveti curaj sa va apropiati cu masinile de reprezentante VW sau Audi, pentru ca pur si simplu nu va permiteti preturile de acolo, pentru ca detineti niste masini pe care nu vi le permiteti. Ca atare mergeti la gicu srl, service-ul de la colt care va baga in masina piese contrafacute, va ia bani putini, si voi sunteti extrem de fericiti c-ati scos-o la capat ieftin.

    00
    • Uite eu am luat o rabla „mazda3” pe la vreo 120k km si acum am vreo 200k km si nu am reusit sa schimb nici macar placutele de frana acum te intreb pt ce mi-ar trebui reprezentanta ca sa-mi schimbe uleiul sau niste fluide??? Sau stiu si eu japonezii s-au gandit ca e mai ok sa nu te stresezi atata cu serviceurile. Ideea de a-mi lua jopeneze vine de la faptul ca am avut un CBR600 honda si oricat am incercat sa o pap fripta nu.mi-a dat macar un motiv sa zic ceva de brandurile japoneze decat probabil ca te vei plictisii de singuratate pt ca nu discuti de atatea probleme pe forum sau cu toti mecanicii din reprezentante😁😁😁 asa ca さようなら

      00
  27. In US JD Power se ocupa de astfel de rapoarte si e vorba de masini noi in garantie care au de la 36.000 la 100.000 mile garantie , garantia se face doar la dealer .
    Apoi edmunds.com au true cost to own si iti calculeaza cat te costa masina pe 5 ani in functie de pret de achizitie, consum, intretinere, asigurare, finantare.
    Sunt si masini ieftine cu piese scumpe un exemplu este KIA.

    00
    • piesele la kia sunt f ieftine. eu am 2 masini kia si stiu ce zic. daca n ai un magazin de piese lasa mi mesaj si ti aduc ce vrei tu cu 30% mai ieftin.

      00
  28. Asta cu preturile la piese de Audi/BMW fata de altele nu prea sta. De exemplu, preturile pentru un alternator de Renault Fluence:

    |-32133|-32132|6&VehicleID=30070&VehicleTypeID=1

    Si preturile pentru un alternator de BMW seria 3, modelul E90:
    |-32133|-32132|3&VehicleID=27760&VehicleTypeID=1

    00
  29. skoda Octavia – 60000 km, revizia facuta acum 2 zile la service autorizat: ulei, toate filtrele, doua beculete, verificat bujii, baterie, etc, etc – 365 ron, in conditiile in care, la reprezentantul skoda, aceleasi piese m-ar fi costat undeva pe la 600 ron.

    00
  30. @bogdanPopa Sunt divizii premium (nu lux), stiu, o sa imi dai un articol in care in jurnalist prost din America o sa zica de masinile alea ca sunt „Luxury”… Lexus – premium de la Toyota, Acura – Honda, Infiniti – Nissan. Mai avem Mercury – Ford si Cadillac – Chevrolet (sau General Motors)

    00
  31. Auzi, topul asta e facut tot cu ajutorul ADAC-ului, ala de masluia rezultatele sa iasa Golfu masina anului si Dacia sa se rastoarne la testul elanului?
    Intreb numa, sa stim cum e cu obiectivitatea.

    00
  32. Parerea mea e ca mitul masinilor germane care se strica greu se bazeaza pe perioada de inainte de 2000 cand fiabilitatea era un punct important in agenda constructorului. Acum fiabilitatea a cazut cateva trepte mai jos fiind inlocuita de design, componente electronice si costuri de fabricatie. Daca iei o masina germana fabricata inainte de 2000 si ii faci o revizie serioasa io zic ca 5 ani nu vei avea probleme majore cu jucaria. Dar e complicat deoarece toata lumea viseaza senzori ,leduri, display-uri si bizoni. sa luam de exemplu celebra ‘pisicuta’ care o vedem pe la toate colturile . Crede-ma ca am cunoscut cativa propietari de asfel de masina si toti imi spunea ca merg cu masina fara sa stie cand a fost schimbat uleiul si intretinerea e facuta in locuri si cu piese de provenienta indoielnica. Cu toate astea pisicuta rezista. La polul opus vedem masini de multe zeci de mii de euro dotate cu senzori , calculatoare si mai stiu io ce bazdaganii . Masinilea astea daca ai intarziat o zi la service ai cacat steagul(germaniei sau care vreti voi). De ce ? Pentru ca ne plac ledurile senzorii si displayurile.Pentru ca ne plictisim repede de masina si la maxim 5 ani vrem sa o schimbam. SI producatorul asta ne ofera. E vb de cerere si oferta. Restul sunt povesti triste spuse de baieti ce nu au bani sa intretina ce au cumparat sau povesti frumoase spuse de baieti ai caror parinti au afaceri cu statul. Mai sunt printre ei si unii putini la numar ce-si aleg masina cu cap si care nu se plang ca e scumpa bujia sau ca mai e un pic si vine schimbu de ulei. Dar astia nici nu se plang si nici nu se lauda asa ca e mai greu sa avem vesti de la dansii. SI va spun ce-mi spune si mie mecanicul. Daca vrei masina iei masina daca vrei calculator ia calculator. Nu le amesteca. Prea tarziu…

    00
  33. @Bogdan Popa
    Nu,Bogadane.O firma care produce masini de lux este acea firma care nu are in portofoliu masini sub 100 000 euro.De aceea pe masinile Rolls nu va aparea BMW niciodata(desi BMW detine firma Rolls)pentru ca si-ar da cu firma in cap.BMW o detine,dar Rolls e firma separata.Un om care stie,sau il invata altii,ce e acela lux si pentru care banii nu sunt o problema nu-si cumpara BMW,Audi,Mercedes sau alta marfa germana ci incepe cu Rolls.Stiai ca Rolls la un moment dadeau garantie la masina 40 de ani ?
    Nu mai confundati masinile premium cu masinile lux pentru D-zeu,m-am plictisit de cate ori am spus !

    00
  34. Cine isi permite merge pe premium si gata, sunt probleme in ambele tabere, da e mai misto sa intampini probleme intr-un mertz, audi sau bmw si daca chiar vrei sa plangi o frantuzioaca e perfecta.

    00
  35. Pe mine la Opel Insignia 2010, 2.0 CDTI EcoFlex, 131HP, distributia+pompa de apa+antigel completat cu tot cu manopera, garantie si factura a ajuns sa ma coste 1100 ron TVA inclus, piese originale Opel.

    Este vorba de un service din Bucuresti.

    Vi se pare scump?

    La Golf 4, 2002, 1,4 benzina cu tot cu pompa de apa a ajuns sa ma coste 1400 ron si fara factura, tot in Bucuresti

    00
  36. Mama sunt uimit de topu ala, ma asteptam sa vad in el numa fiaturi si renouri, ce prosti sunt nemtii ca nu-si cumpara masini frantuzesti!!!

    00
  37. @gupi Gluma saptamanii! Am ras in hohote! :))

    @sitting duck De ce trebuie schimbata la 60k? De ce crezi? De ce schimbi anvelopele? De ce schimbi uleiul? etc. Pentru ca sunt consumabile, care ghici ce fac? Se consuma si mai trebuie si ele schimbate.:)))
    60k mi se pare ok pentru distributie, considerand ca masina aia sta destul de mult prin orase aglomerate, gen Bucuresti. Si la Dacia/Renault gasesti curea si role (si pompa de apa, daca trebuie si ea schimbata) la preturi mai mult decat decente. Cateva sute de lei. Destul de putin in comparatie cu ce factura ti-ar aduce o distributie fututa (nu, nu e problema ca se rupe cureaua; rolele alea au si ele niste rulmenti care la un moment dat se vor bloca de la atata praf si mizerie. Daca se blocheaza, e grav, iesi mai ieftin daca iei un motor de la dezmembrari, decat daca il repari).

    00
  38. Bai lasati-ma cu masinile frantuzesti, m-am saturat! Scumpe de intretinut si se strica des. Vali stie, tocmai i-a murit motorul lu’ Megane la <100.000km, rulaj la care pentru unul nemtesc nici nu trebuie schimbat uleiul!
    Uite si eu, azi am platit la Laguna mea 1450 de lei, plus mai am maine inca 100 de lei. Deci aproape 400 de euro dintr-un foc, da?
    Da, dar mi-am luat niste cauciucuri misto de vara! Stau in dubii acum daca sa le montez tot maine, daca vine viscolul? Na, iar probleme cu masina frantuzeasca (desi cred ca am mai multe piese nemtesti decat Passatul in ea…).

    00
  39. Întotdeauna, discuţiile despre maşini vor fi mai aprige şi mai subiective chiar decât disputele politice. Pt că românul se identifică cu maşina lui. Se vede şi în trafic asta.
    Din experienţa personală ar trebui să zic că Loganul e cea mai tare maşină: nici un leu cheltuit (în afară de revizii) în primii 100.000 km. Apoi capete de bară şi discuri de frână. L-am dus, fără probleme, în 200.000 km şi acum mi-am luat, ghici, tot un Logan. Garanţie 200.000 km/5 ani… mă doare la bască de Opel, Audi, BMW (maşini mişto pe care nu mi le permit). Eu ştiu că încă 5 ani am o maşină la care nu voi plăti DECÂT reviziile. Din experienţă ştiu, nu-mi dau cu părerea.

    00
  40. Statistic vorbind, nemtii cumpara (inca) masini germane. Tot statistic, au grija de ele mai mult decat ceilalti (e.g. nu asteapta verificarea obligatorie sperand ca dekra nu o sa vada defectele si o sa le dea „stampila”).

    Dekra nu verifica fiabilitatea masinilor ci siguranta masinilor vechi in trafic (la fiecare 2 ani).

    Daca topul este facut dupa numarul de defectiuni semnalate de Dekra la ispectie este nerelevant.

    Perceptia generala (in popor) este ca tot Japonezele sunt cele mai fiabile (Mazda, Toyota, Honda). Coreenele au luat de mult fata „baghetelor” si „macaroanelor” la capitolui fiabilitate.

    In plus, de cand scandalul cu ADAC (in care au recunoscut ca topul lor a fost masluit ca sa avantajeze producatori germani) toate topurile astea sunt privite foarte circumspect in Germania.

    00
  41. sa inteleg ca honda sunt asa proaste ca nu au prins top 10? sau ca nu au fost incluse in statistici ca sa nu strice aspectul topului?

    00
  42. mi se pare ciudat ca nu apare nici-o japoneza in top in timp ce prin alte topuri acestea ocupa primele locuri

    00
  43. De-aia va luati toti telefoane si laptopuri americane, coreene, taiwaneze si chinezesti, ca fac nemtii masini bune. E acelasi mit cum era cu aparatura Grundig, Telefunken, Blaupunkt, care este white-trash fata de orice electronica japoneza. Cu toata stima pe care o am pentru Germania (care a incetat de mult sa mai fie un stat, ci doar o forma de organizare), este totusi o tara mareata care a reusit o performanta rara in istorie si anume sa piarda intr-un mod dezastruos 2 razboaie mondiale consecutive. Este totusi un record mondial. Eu nu stiu in ce industrie mai da Germania ora exacta, e cam pe acolo, dar nu e „numero uno”.

    00
  44. Mama sunt multi stressati din astia cu Kia care si-au luat masini CIP, fara optionale, facute de roboti, fara interventie umana si se mira de ce se strica? Sau de ce li se strica bieleta dupa ce dau in gropi?

    00
  45. Toata Romania e plina de mecanici si toti stiu ca marca pe care o detin ei e cea mai buna.

    00
  46. @jugend: e interesant ce spui tu acolo. Numai ca e un pic inexact.
    1.) e foarte greu sa spui despre Germania ca a pierdut 2 razboaie consecutive cind acestea au fost despartite de o perioada de 31 de ani;
    2.) cauzele pentru care Germania a pierdut fiecare din aceste razboaie sunt total diferite. Daca ti-as spune ca una din cauzele pentru care au pierdut al doilea razboi mondial a fost chiar obsesia germana pentru calitate, m-ai crede?
    3.) Mitul cu Telefunken, Grundig, Blaupunkt, nu era chiar un mit. Gindeste-te ca acest „mit” aparuse prin anii ’70 – ’80, cind globalizarea era inca intr-un stadiu incipient, si exista inca mentalitatea ca bunuri precum televizoarele, combinele stereo, frigiderele, samd, sunt bunuri care trebuie sa persiste o viata, ba daca poti chiar sa le lasi si mostenitorilor (asta pentru ca genul asta de bunuri la acea vreme erau inca relativ scumpe). La fel si cu masinile germane.

    00
  47. O mica erata la punctul 1: perioada dintre cele 2 razboie a fost de 21 de ani si nu 31.

    00
  48. „maşini mişto pe care nu mi le permit”

    Un roman pe net, care zice asta. Ce satana s-a intamplat?

    00
  49. @sitting duck… la Golf ii 5 milioane schimbatu distributiei? …Probabil Golf 2 la Nea Ile de la garaju din colt. Daca la un Passat 2007 platesc mai mult de 500 de lei doar schimbatu de ulei cu toate filtrele , imi povestesti de pe bicicleta ta cat ii un schimbat de distributie pe Golf?
    Distributia face bine :)))

    00
  50. Se pot pot afla preturile exacte folosind autoeconom.ro – Nu vreau sa fie considerat spam, dar cred ca platforma ar ajuta cativa proprietari de masini care urmaresc acest blog.

    00
  51. Foarte mulți cunoscători într-ale autoturismelor pe aici, deja ma retrag peste jumătate din useri cred ca sunt mecanici plus vânzători de piese auto.

    00
  52. @Piticu21, relativ oboselnic comentariu. Cum eram singurul care a pomenit ceva de Kia (pe langa cel care a scris articolul) ma gandesc ca povestesti cu mine. Faptul ca nu ai priceput mare lucru din 2 fraze simplute ma pune pe ganduri. 3 secunde.
    Ii drept ca nu am dat grozav de multi bani pe optionale la Kia din motivul penibil ca are by default mai mult decat ai nevoie de la o masina. Masina fiind pentru mine o chestiune care te duce din punctul A in punctul B. De preferat in siguranta, motiv pt care e bine ca au pus 362 airbaguri in versiunea standard. Si cu minunata optiune de a pune muzica foarte legala de pe un stick USB. Stii cum e, astia care suntem magnifici din nastere nu tre sa investim grozav in imagine. Sau in bloguri inutile. Stii tu.
    Cunoastem genul, testicole stafida, ochi bulbucati aflati in permanenta in cautarea a ceva de care te poti lega, logica un pic sub zero (ii drept, CCNA si WordPress nu face oamenii mai destepti, daca is deja tampiti, nici o aluzie, doar un exemplu).

    00
  53. @vicus
    sau daca masina are injectie dubla pe carburator.

    00
  54. @Bogdan, e important sa stii la masina daca a picat relanti-ul in baia de ulei. Sau daca subwooferul vibreaza turbina. Nu?

    00
  55. Asteptam o comparatie germane vs. japoneze. Atunci sa te tii bine !

    00
  56. @vicus: spui tu mai sus ca masinilea KIA ar fi slovace. Sigur? Pentru ca eu unul stiam ca doar sunt asamblate in Slovacia. Altfel, nu am nimic nimic impotriva brandului. Am avut un Accent din 2006, asamblat in Turcia, si a fost o masina excelenta din punctul meu de vedere.
    Si un sfat: nu te mai lua de piticu’ ca acu’ o cheama pe nevasta-sa si nu vrei sa stii cum injura doamna…

    00
  57. @dufu, corect, coreene. Amu no, conteaza si cine le asambleaza si slovacii se pare ca is un fel de raiu industriei de masini, inclusiv a masinelor nemtesti si frantuzesti. Si au partii faine.
    Nici eu nu am nimic cu brandul, de aia am luat o Kia, ca era grozava oferta. Era numa un pic mai scumpa decat nemtoaica second. Si masina s-a dovedit foarte decenta. Iar despre Accent (chiar si ala copilaros cu motor de 1.3) se stie ca nu se strica, nu vrea si gata. Se stie.
    Piticu are nevasta? L-am subestimat crunt. Credeam ca astia de la Catavencu is insurati cu jobul. Si cu sinele.

    00
  58. @sitting duck distributia la Renault se schimbã la 60.000 doar în .ro (pentru cã nevoie de bani) în vest se schimbã la 120 000 :D ca sã nu mai vorbesc cã pe 2.0dCI este pe lant, ceea ce la grupul VW nu existã pentru asemenea motorizare.

    00
  59. Am uitat sã specific cã preturile la piese reno, doar în românia sunt extrem de nesimtite.

    00
  60. Sunt inginer mecanic si din proprie experienta va spun ca un inginer roman sau un simplu mecanic e acrit de „fiabilitatea ” nemteasca si aici ma refer in special la Golf sau Passat… Service-urile sunt pline de ele. Multi din cei care au comentat habar n-au lucruri elementare legate de ingineria autovehiculelor dar ei stiu ca masina lor e cea mai buna pentru ca asa le-a fost prezentata de fripturistul ala din showroom, asa a citit el pe un forum sau i-a zis Costel de la etajul 2

    00
  61. @Alex Serviceurile sunt pline de ele pentru ca tara e plina de ele, iar cei care si-au cumparat sunt fostii proprietari de dacii care au vrut fiabilitatea nemteasca tragand pe nesimtite pe masina respectiva cumparata deja trecuta de varsta a 3-a cu mii de km in plus fata de sutele care le aratau deja in bord cand le-au cumparat de la ultimul samsar de pe pamant.

    00
    • @MaTr3o: nu e adevărat! știu eu că passaturile break sunt cumpărate de bătrânici care merg puțin cu ele, nu de oameni care cumpără break pentru a călatori pe cei 5.000 de km de autostradă pe care îi are germania!!!!

  62. @dufu:

    Kolega, razboaie consecutive inseamna ca au fost unul dupa altul, nu ma intereseaza la ce distanta au fost intre ele. Au fost 2 razboaie mondiale, unul dupa altul (nu a fost un alt razboi mondial intre ele) si le-a pierdut pe amandoua. Tu ce intelegi prin consecutiv? Zilnic? De doua ori pe an sau ce?

    Apoi, in anii 70 aparatura japoneza cu niste branduri „anonime” gen Sony, National (viitor Panasonic), Sharp, Sanyo, JVC, Casio, Seiko, etc, etc, deja rupeau pe calitate, fara sa existe globalizare. Cred ca multi mai avem vreo electronica uber-veche pe acasa MADE IN JAPAN, si foarte putini mai avem ceva MADE IN WEST GERMANY. Pana si in filmele B.D., Dem Radulescu tipa tare ca „i s-a furat tranzistorul japonez”.

    La capitolul chestii stereo sau CTEPEO cum zice rusul, erai bossul cartierului cu vreun deck Technics, adica era stop-joc, nu cred ca iti mai putea zice cineva ceva.

    Intre Makita si Bosch, aleg Makita cu ochii inchisi, intre bujii Denso si Bosch la fel Denso merry christmas direct. Ca idee, am Volkswagen, din cauza ca la japoneza si coreeana erau taxe ca la balamuc in 2003. De proaste ce erau masinile au pus taxe la ele, nu cumva sa le cumpere europenii si sa li se strice. YEAH RIGHT. Parca si cumatrul Zoso are numai aparate foto made in japan din ce imi amintesc. Germania cam traieste din amintiri si prestigiu, dar in prezent nu prea are mare lucru de spus.

    00
    • Cumpara acum Makita,si vezi de te tine cat un Bosch,cel putin in scule electrice Makita e praf in ultima vreme,si nu vorbesc in necunostinta sunt mecanic de scule,si le vad zilnic in service,deci nu e acelasi lucru ca la auto.

      00
    • @eugen, aualeuu, de unde ai mai scos-o si pe asta: normal ca Makita sunt in service,
      se compara 2-300 de gauri pe zi timp de 1 an (Makita, folosite pe santiere) cu 20 gauri in total (Bosch din gama „pentru acasa”, care stau prin camari de bloc)?

      00
  63. @jugend: „Kolega”, nu conteaza ce inteleg eu prin consecutiv, eu zic ca mai mult conteaza ce se intelege in dex prin „consecutiv” dex-ul: https://dexonline.ro/definitie/consecutiv. Deci „Care urmează fără întrerupere, în șir; succesiv.”. Asadar, strict din punct de vedere gramatical, e foarte greu sa spui ca Germania a pierdut 2 razboaie „consecutive”.
    Mai ales ca, perioada aia de 21 de ani, a fost esentiala pentru „mitul” german despre care vorbesti. Asta ca o paranteza istorica daca vrei.
    Nu sustin mitul „superioritatii” germane, dar despre o tara care este prima putere economica in UE, e relativ greu de spus ca „nu prea are mare lucru de spus.”

    00
  64. @ dufu
    E prima putere economica in UE si singura din tarile „jmechere” din Europa care nu are bomba nucleara, din cauza ca a iesit ca tara invinsa (batuta cu 2-0). Deci Franta, UK, se uita de sus la Doiciland, chiar daca probabil le fluiera vantul prin buzunare.

    00
  65. @jugend: aha, deci criteriul de „jmekerie” se apreciaza dupa faptul ca detin sau nu bomba atomica (pe care oricum nu o pot fiolosi, dar asta e alta poveste…)
    Pai atunci Pakistanul pe linga pacalicii aia de elvetieni, sa spunem, e „jmeker de jmeker”. Sau Coreea de Nord, unde aia cam mor de foame, dar au tata bomba atomica…
    Trololo too much????

    00
  66. Topul acesta nu este relaevant abslut deloc, ba chair as putea spune mincinos, si vorbesc din proprie experienta, ca posesor a unor masini low cost pana la premium. In primul rand Audi si Mercedes nu pot sa fie niciodata ever fiabile, deaorece sunt cele mai stricacioase uramte de modele de top de la VW si apoi de BMW. Nu inteleg cum nu este inclusa skoda in acest top, care este o masina destul de iefitna la intretine si durabila. Acum va pot spune concluziile mele din amsini sh si noi pe care le-am detinut pana in prezent. Inceput cu frantuzoaica renault 19 cand am laut permisul, o masina frantuzeasca stricaciaosa si foaret scumpa la piese, masina aea o vechime de 14 ani iar ambreiajul k-a costat 14 mil cu tot cu manopera. Dupa am achizitioant din germania un 118d, in jur de 100 de mii de km
    am tinut-o 4 ani si in afara de revizii ( costau aprox 8 mil la un service gen augsburg) mi-a picat electroventialtorulc are a costat 1200 de lei si un cablud e al capota care a fost 40 de ron, atat, timp de 4 ani masina a mers impecabil, fara sa schimb nimik ina fara de placute filtre si ulei, nici macar o bucsa. iNTRE TIMP AM AVUT DE SERVICI UN OPEL CORSA 1.3 CDTI nou noutz care nu a avut mari probleme ( revizie in jur de 500 ron) dar cand s-a dus ambreiajul a costat cat juma de maisna aproape :))) 59 de milioane cu volanta plus manopera :)))) stiu, incredibil pt un opel corsa, iar recent achizitioant un VW touareg , care in primii doi ani i-am schimbat cardanul( 3800 ron) in rest doare revizii( 1300 1400 de ron) Insa la 120 de mii de km masina incepe sa dea semne ca incep sa pice tot pe ea, foarte multe probleme, pierderi ulei, caseta de directie, ultiam problema nici pana acum nu am descoperit ce are miroase foarte puternic a ars inauntru si nimeni nu gaseste cauza. Dintre toate maisnile posedate pana in prezent cea mai fiabila a fost BMW -ul , si a avut si cea mai buna tinuta de drum, si materialele cele mai de calitate, La 150 d emii d ekm masina mergea impecabil nu batea nimik pe ea, sunetul motorului era ca nou, la inetrior nici un plastic nu trancanea, iar sfarsitul acesteia a fost intr-un accident de dauna totaal, intart frontal cu 60km/ora intr-un dobitoc care nu a stit ce inseamana cedeaza trecerea . Taicmiu a avut un seria 5 model 2004 achizitionat din germania care nu a avut nici o probelma timp de doi ani, Dupa si-a cumparat un e 220 din 2010 nou nout, iar duap ncii un an s0au stricat injectoarele :)) 130 d emilioane costaau insa reparatia a fost facuta pe garantia masinii. La nici jumatate de an au picat si aceste injectoare :))), La fel schimbate si astea pe garantie, dupa care la ink careva luni a murit si pompa de apa (2500ron) duap care vandut masina cu jurmantul ca nu se mai atinge in viaat lui de Mercedes, Audi sau VW :))
    Concluzia este ca topul este facut fara nici o baza reala.

    00
  67. CHiar nu inetelg ce cauta in acel top masini precum audi a6, nu cred ca s-a inventat o masina mai stricaciaosa ca audi a6 pana in prezent

    00
  68. Dacă nu era ultima frază din care răzbate frustrarea omului cu mașină ieftină, articolul dă date pertinente și din experiență i-aș da chiar dreptate.
    Am un Mercedes C200 din 2011 cu care deja am făcut muuuulte vizite prin service-uri pt diverse defecțiuni. Înainte am avut un Yaris cu care am ajuns la vreo 270.000 fără absolut nici o defecțiune. Costurile de întreținere nu are rost să le compar.
    Concluzia (a mea personală): vrei o mașină sigură, elegantă, cu clasă adică, îți iei o mașină nemțească; vrei una fiabilă și economică, alegi una japoneză, sau mă rog, o Toyota. :)

    00
  69. salut am si eu o rugaminte la voi,am un audi a6 din 2006 cumparat recent si imi apare in bord spia ABS si semnul cu masina ca derapeaza,am fost la reprezentanta audi miau schimbat computerul de la abs (2000lei cu tot cu manopera) si nu e asta motivul,dupa miau schimbat bateria 500lei si inca nu stiu nici ei care ar fi motivul pentru care imi semnalizeaza computerul de bord defectiunile.stie careva care ar putea fi problema???

    00
  70. Probabil tine si de noroc la fiecare masina.Eu am un renault megane din 2008 luata de noua,am facut 250.000 de km cu ea.Nu am schimbat decat un injector si alternatorul zilele astea.Si o sa mai schimb directia zilele astea,nu ca mi-ar face figuri,dar zic sa nu intind coarda :D Nu stiu cum sunt preturile la alte masini,eu am dat in jur de 1000 lei pe fiecare.Pe langa asta am schimbat ce se schimba la fiecare masina(filtre,placute frana,etc).Si consumul la masina e maxim 4.5 urban,undeva la 3.9-4 extraurban.Frantuzeasca asa cum e ea,pe mine unul m-a incantat pana acum.

    00
    • eu am renault megane din 2007 ,luat de nou si vreau sa zic ca nu am avut nici o problema cu el.nu stiu de ce lumea se vaita si zice ca renault e prost. am vazut multe passat-uri mai varza decat magane-uri cu injectoare vai mortii lor si prieteni care umbla cu sticla de ulei in portbagaj ca ale naibii wv consuma ulei mai mult decat combustibil

      00
  71. In Romania exista multi dobitoci care viseaza doar Golf 4 conceptie sfarsit de 1997 sau celebrul opel astra g break si neaaparat argintie !!
    Daca aude de Renault atata stie ca sunt piese scumpe si ca nu sunt bune …lucru total fals.
    Motoarele de la Renault nu mananca ulei mai ales la benzina pe modelul megane 2 sunt foarte fiabile…mult peste benzinele de la golf 4 care apare tot felul de becuri in bord sau opel astra care mananca ulei.
    Daca tot sunt proaste motoare de le Renault de ce pe taxiuri sunt loganuri cumparate de noi din 2004 si au peste 700000km(7 sute mii )si sunt care au gpl pe ele.

    Asta e Romania toti vorbesc din auzite….fratilor…mergeti si apoi comentati,

    Nu imi sariti in cap ca sunt Fan Renault…pentru mine masina e sa ma duca din punctul a in punctul b nu ma intereseaza in cat timp fac 100km/h.
    Dar ca fost posesor de golf 4 nici nu se compara!!

    Iar textele de mai sus ca eu ma duc la reprezentanta nu la nea ion din spatele blocului iar arata ca traim in Romania.
    Ne vaitam de criza ca nu sunt bani si mergeti la reprezentanta sa va usuce de bani acolo unde nu stiu aia nimic doar de dragul gandului ca e Reprezentanta.Asa va trebuie…Sa stiti ca mecanicii buni au service-uri proprii,la reprezentanta angajeaza toate gastile !!

    E imposibil sa nu gandeasca cineva ca mine sa imi dea dreptate…

    00
  72. Mergeti pe japoneze. Am un Honda Accord Type-S din 2008. O am de 4 ani, am luat-o la 69000 km si acum are 150000. Nu am bagat nimic in ea. Doar benzina si bineinteles reviziile toate facute la Honda. Deci eu cred ca o masina e buna daca nu bagi bani in ea.

    00
  73. Am un peugeot 306 diesel,sant super multumit,sant foarte rezistente,si nu am bagat multi bani an ea,si am doua drumuri de spania cu ea.

    00
  74. eu zic sa va aruncati in dambovita cu alde opelistii si frantuzistii care se oftica cand vad un bmw, sa fim seriosi nu e de voi nu mai comentati

    00
  75. ce sar merita de cumparat un mercedes e220-diesel din 2002 sau un opel zafira 1.9-diesel 2006 la acelas pret cam 3000 eur

    00
    • Dupa o analiza minutioasa, am ajuns la concluzia ca cel mai bine ti s-ar potrivi un Mercedes Zafira Vin Diesel.

      00
  76. am invedere cu cit as fi mai castigat la consum, intretinere,sau daca ar fi mai bine sa imi iau zafira ca e mai tanara, km au la fel in 230.000

    00
    • Leo, lasă prostiile, ia un Tesla S. Omule, are un consum fantastic. Te duci cu un plin de motorină până în Madrid și înapoi. Serios.

      00
  77. Nu exista masini nemtesti care se strica rar, alea sunt masini japoneze. Masina nemteasca se strica des dar e ieftina la piese fata de una frantuzeasca si mai scumpa fata de una japoneza. Pana si mercedes-ul are probleme, nu numai mecanice ci si cu rugina. VW e varza, nu tine nici cat un logan, opel si ford nu am avut, BMW e cea mai defectoasa masina dupa KIA

    00
    • După Kia, de bună seamă :) Așa cum au stabilit faimoșii statisticieni din Iași.
      Vorba aia, dacă mergi să cânți la nunți te râde lumea dacă nu ai BMW alb.

      00
    • Vorbesti aiurea colegu….daca wv pe care l-ai avut era o coaja….ce pretentii ai? Eu am o scoda din 98 de 1.9 cu 110 cai, am facut 5 drumuri dus-intors madrid-constanta, si nu i-am schimbat decat uleiul…..cele 5 drumurile le-am facut in ultimii 2 ani….nu poti spune ca un motor wv e varza daca al tau era varza ca nu ii dadeai de ii trebuia cand ii trebuia….no offence…

      00
    • Salut. Am un Bmw seria 3 din 2000 2.0 diesel 136 cp. Are 836.681 km parcursi. Vrei sa adunam kilometri de la 10 Kia sa vedem daca aduna atat? No offence dar nu cred ca exista grad de comparatie. Mai vrei? Distributie originala!

      00
  78. Raman la vw dar depinde si cine conduce si cum se conduce anul de fabricatie si multe altele…….!

    00
  79. Mi-a placut foarte mult Oltcit-ul , una dintre cele mai fiabile masini din Europa, motor racit cu aer, discuri de frana fata duble si aerisite, discuri de frana spate, etrieri cu dublu piston fata si spate, suspensie pe bari de torsiune, fata si spate, electrica pe viata, caseta de directie pe viata, motor si cutie de viteze pe viata, carburator dublu corp pe viata, aprindere(delcou) cu platina pe viata( se schimba doar platina si condensatorul cost 20 lei) s.a.m.d… Minusuri, nu are bluetooth, usb, dubluclimatronic si wifi, adica de-astea cum le zice …gadgeturi care iau ochii si smintesc pe cei mai slabi de inger. Traiasca NOUA ROMANIE!

    00
  80. mersi de informatii „vicus” am 3000 euri imi mai trebu 87000 tesla–-rahat

    00
  81. Motorul 1,5 DCI care il gasesti pe Dacia si Renault acum il gasesti si pe noile Mercedes A-Class si B-Class. Va dati seama saracii proprietari de nemteasca or sti ca inima masinii lor este „Dacia made by Renault” la un pret HI-CLASS? :)

    00
  82. Am achizitionat de curand un mercedes C-classe!cand am platit avansul dispay-ul functiona dar cand am ajuns sa iau masina acesta era stricat…adica nu se mai vedea nimic decat un amestec de culori!stie cineva cauza?vanzatorul mi-a explicat ca a spalat tapiteria si s-a facut condens mare!este posibil????as dori parerea unui cunoscator!!!!multumesc mult!

    00
  83. Parintii mei au un Chevy Aveo din Dec. 2008 Hatch 1.4 16V cu 300.000 de km la bord. A umblat pe cele mai proaste drumuri posibile din jud. BV.
    A schimbat la ea bucse, rulmenti, amortizoare de doua ori, kit ambreiaj, garnitura capac culbutori si discuri de frana.
    Consumabilele au fost schimbate mereu la timp. Am bagat ulei GM 5w30 Dexos 2 la 10000 de km in el.
    Nu cred ca toate piesele au costat pana acum mai mult de 1000 de euro.
    Pe garantie au schimbat senzorii ABS si butonul de la ventilatie. Masina merge pe GPL de la 87.000 km.
    Chiar si acum merge impecabil.
    Am avut si masini germane VW si Opel dar si coreene si japoneze. Sincer la calitate/fiabilitate/pret coreeni le cam dau clasa multora.

    00
  84. asa suntem noi romanii apreciem mai mult vechiturile altora.dacia se vinde cel mai bine in germania si nu cred ca o cumpara marocani sau filipinezi si noi ne batem pe ce vand ei la mana a 2. eu am o skoda octavia 1.9 motor ALH si un Peugeot 807 2.2 HDI . am schimbat distributia la ambele cu pompa de apa si role Peugeot are distributie Continetal cu poma apa contietala 630 Ron si SKODA 850 si este CONTITEC. Am schimbat prima data la peugeot ca era mai ieftin

    00
  85. Sincer nu am treaba cu renault sa stiti ca sunt moto bune dar inca prefer opel astra g 14 16v ecotec si sincer de 4 ani de cand am masina nu imi papa gram de ulei spre deosebire de 1.6 16v si nu iam schimbat decat kit dis,buji,filtre placute frana pivoti bielete si capete bara atat si mau costat toate 750lei cu facturi atat in 4 ani eu zic cai bn si am deja 58472 de km facuti cu ia

    00
  86. Trec anii, imbatranim, incaruntim, se fac chiar si autostrazi in Romania, WordPressul o sa fie cumparat de Apple, poate moare chiar si Ion Iliescu si inca tot o sa apara la acest post cate un comentariu despre care motoare sunt mai bune pentru romanii cu venituri mici, fara virgule si alte complicatii din astea. O sa tot existe inca oameni care cred ca aci e ceva forum despre masini.

    00
  87. Eu detin un volvo s80 2.5D cu transmisie automata din 2000 are 450.000 km reali si pana acu am schimbat doar consumabilele, ulei, curele de distributie, telescoape, palcute de frana.

    00
  88. Eu cred ca atunci cand iti cumperi o masina, nu conteaza de unde o iei, conteaza ce noroc ai tu. Poti sa o aduci din Germania si sa te lase imediat sau poti sa o cumperi si de la noi din tara si sa nu ai probleme cu ea.

    00
  89. Atunci cand iti cumperi o masina, daca ai noroc sa mearga bine, merge daca nu poate sa te lase dupa scurt timp, indiferent de marca sau anul de fabricatie.

    00
  90. Prefer sa imping mercedesul meu…decat sa ma vad la stiri ca am murit ca m-am lovit cu un tantar pe dn1. Aproape in orice accident cu morti raportat la televizor personajul principal este o dacie cu diverse nume…logan/sander/duster etc.

    00
  91. Am mercedes C 250 din 2009 150 kw – 204 CP si pot sa spun ca este o masina foarte rezistenta si merge super bine !!!

    00
  92. Am Santa Fe si nu mi-ar trebui masina germana pentru nimik in lume.

    00
  93. Vw fata de Renault eu tinuta de drum fantastica, si in general masinile nemtesti, mergi cu Logan si mergi si cu VW apoi sa vorbesti care e mai buna, iar fiabilitatea sta f mult in modul de exploatare a masinii.

    00
  94. NOU
    #138

    Eu am avut Citroen C4, 1.6 benzina din 2007. Masinuta era minunata, confort la superlativ, tinuta de drum asisderea, piesele insa scumpe si consumul imi provoca dureri de cap. Per general, o masina bunicica. Fostul meu socru avea un Renault Clio 1.5 dci, la vremea aia, cica full ( adica pusese neomul ala tot ce era in optionale). Cand a facut 100k cu ea, a inceput sa pice si a bagat o sacosa de bani. In rest: confortul zero spre minus infinit, tinuta de drum praf si pulbere, calitate ingrozitoare si obositoare la drum lung, piesele mult prea scumpe. Ingrozitor de scumpe, luate pe original, acceptabil de scumpe luate aftermarket. Apoi am avut un Logan , benzina, terifianta masina. Dupa asta, un Sandero, singurul lucru bun era consumul, in rest, un absolut si mare nimic. Acum am o Skoda Superb din 2003, care avea istoria ei. A trebuit sa schimb multicele la ea, dupa ce am luat-o insa acum merge ceas. Incomparabila tinuta de drum fata de toate masinile enumerate mai sus. Confortul asisderea ( si asta e full, inclusiv pielea) iar consumul ma face sa uit cum arata tanti de la benzinarie. Nu acelasi lucru spune mecanicul meu despre Mercedes. Si un prieten are un A6, 3.o diesel. Intai a cazut cutia, apoi injectoarele, apoi farurile si lista continua. Masinile japoneze si coreene sunt ok, dar marea hiba este ca piesele lor costa sensibil mai mult ( un repartitor ABS pentru un Suzuki Swift la 6000 lei!!) si cand se strica, e chinuiala mare, fiind ff inghesuite. Masinile sunt cum ai noroc sa le ai. Nemtii cumpara Dacia pentru 5 ani, cat e garantia, apoi o arunca. Pentru ca in 5 ani, ce se strica, repara Dacia, nu el din banii lui. Si pentru ca e cea mai ieftina fata de concurenta. Oare noi, daca ne permiteam masina noua la 5 ani, nu ne luam toti? Dar uite ca nu se intampla asta si va spun ca motoarele 1.5 dci sunt ultra sensibile la motorina, injectoarele cazand la datorie pe capete.

    00
  95. NOU
    #139

    Realitatea este ca majoritatea romanilor ranjesc in somn de placere ca-si cumpera un AUDI SH (Second-Hand), de fapt o rabla nemteasca rulata de altii si cu kilometraj dat peste cap. Partea neplacuta este ca se simt si importanti „mai, am Audi, nu orice masina, ceilalti sunt pigmei !”. Nu, prietene, ai o rabla SECOND HAND (adica uzata deja de cel putin un client). Drept urmare, nu te mai da mare si tare, ca ai doar o rabla veche. Rabla veche, repeta asta cu mine ca sa-ti raman in cap. AI DOAR O RABLA VECHE, ABANDONATA DE ALTUL. Cand naiba s-or trezi romanii din mimetismul asta social…Mai lasati naibii rablele alea germane, ca ne-ati poluat toata Romania cu ele. Cumparati-va Audi nou cu 80 mii de euro daca va tine si chiar vreti sa fiti top. Un SH e doar un SECOND HAND, adica RABLA LA MANA A DOUA. Nu va permiteti noua? De ce nu incercati una franceza noua ? Sau una japoneza noua ? Mult mai ieftine, mult mai putin poluante si fiind noi va tin mai mult decat rablele alea la mana a doua in care si-au impartit partzurile toti strainii. Treziti-va, au trecut 27 de ani, v-ati jucat suficient cu RABLE !

    00
    • Corect !

      00
    • Sa te vad atunci cand o intra unu ca huidu pe contrasens si tu fi roman patriot luandu-ti brandul national atunci sa te vad daca o sa intonezi imnul „desteapta-te romane” sau poate ai fi preferat sa stai intr-un mertz cu 120 de airbaguri da in care a dat neamtul vanturi dar care te va salva atunci o sa intonezi imnul „deutshen uber alles” 😁 si pe langa asta hai sa facem altfel calculul uite romanii in general nu fac mai mult de 10-15k km/an asa ca daca iau o masina noua nici nu apuc sa-i fac rodajul la motor ca deja e papata de rugina pe cand daca iau o masina cu 200k km mai duce inca 100k km timp in care nu prea mai are importanta daca intra rugina in ea intrucat am dat un sfert cat as da pe o autohtina si as avea siguranta de 5x .Cat despre nipone sunt f f f fiabile dar nu prezinta siguranta masinilor nemtesti dar ar fi un compromis pret calitate destul de bun.

      00
  96. La un audi A4, 1.9Tdi 131Cp..cu distributia schimbata la pretul de 1250 lei cu tot cu manopera,si kitul de ambreiaj,volanta am ajuns la un pret de 4035 lei.

    00
  97. Probabil topul asta ar iesi diferit daca ar fi realizat intr-o alta tara, cu alte conditii de drum si alta mentenanta.

    00
  98. voi faceti comparatii intre masini total diferite indiferent de clasa/generatie/dotari :)

    parerile mereu sunt subiective indiferent cat de obiectivi incercati sa fiti :)

    comparatiile ar fi valabile in cazul in care toti producatorii ar produce acelasi tip de masina pt acelasi tip de conducator care aceleasi necesitati si metode de exploatare :)

    in primul rand acel ” 500″ de lei pt o distributie de exemplu .. mie probabil mi s-ar parea putin pt masina mea si mult prea mult pt masina vecinului care e aproape acelasi lucru cu a mea doar ca nu imi place mie :)
    in al doilea rand … 500 de lei sunt tot 500 de lei … dar pt mine inseamna „atat” .. pt altul inseamna mai mult .. pt altul mai putin … in functie de cati bani face .. ce cheltuieli are … samd … deci pt mine poate fi mult .. pt altul foarte putin :)

    eu fiind detinatorul unui golf 1.9 tdi cu mult peste 1 milion de km reali … pt ca imi place mie masina mica cu motor mare destul de sprintena la drum dar usor de parcat in oras aglomerat … fiind constient de modul meu sportiv/agresiv de condus si de exploatarile nesimtite la care o supun … ar trebui sa zic ca e scumpa de intretinut fata de un peugeot din aceeasi generatie/gama/clasa dar pe care o conduce mult mai linistit si grijuliu „vecinu” ..

    fiecare are necesitati diferite si in functie de asta isi alege „jucaria” ..
    fiecare producator face un anumit model pt un anumit tip de conducator auto si chiar daca se aseamana tipul de conducator … daca toti ar avea aceleasi nevoi si mod de condus .. ar fabrica toti acelasi model cu aceleasi dotari doar cu o sigla diferita si atunci am putea face comparatii valabile :)

    referitor la reprezentante …
    lucrez intr-un domeniu industrial in care am contact mereu cu oameni „de meserie” din diferite domenii… chiar si reprezentante auto …
    reprezentantele si service-urile agreeate au preturi mult umflate pt ca esti obligat sa executi diferite „operatiuni” la ei si profita din plin de chestia asta :)
    legat de oamenii ce lucreaza acolo ( ma puteti injura cat vreti) .. profesionistii adevarati in acest domeniu au „garajul ” lor acasa .. in care fac intr-o zi salariul de reprezentata pe o luna …stiu cazurile foarte bine ( pt ca mecanicul la care imi fac masina are de multe ori in garaj masini ce sar bine de tot de 100 de mii de euro cu proprietari care pur si simplu ignora „garantia” pt a dormi linistiti si a conduce linistiti masina care le place..)

    nu imi permit o masina noua ce imi poate satisface nevoile … sau poate ca imi permit … este irelevant :)
    eu unul am preferat sa iau o gioarsa SH din 95 (care imi place mie) la pret mult mai mic decat un logan nou din 2018 desi sh-ul din 95 are dotari peste logan (ironic nu ? )

    am dus-o la mecanicul ce a desfacut-o bucati a verificat tot .. mi-a dat lista cu ce trebuie schimbat … a cumparat tot de pe acea lista de la un depozit de piese cu care colaboreaza pe baza raport calitate/pret/retururi/ luand in calcul nevoile mele si mi-a pus in brate un teanc de garantii..

    dupa montaj m-am ales cu o caroserie mai batrana dar mai solida decat ceea ce gasesti in 2018 in majoritatea cazurilor si toata partea „functionala” noua in garantie (adik o caroserie veche , verificata , si „imbracata” cu aproape totul nou)

    cu toate astea ..n-am ajuns la pretul unui logan nou :)( cred ca imi pot face doua de banii care ar trebui sa ii dau pe un logan sau sandero nou + reviziile si prostiile obligatorii in reprezentante)

    dupa toate cele … da… puteam sa merg linistit inca 5 ani fara reparatii … dar dupa 1 an ..tot am mai schimbat multe pe ea
    masina e de vina ? pretul pieselor ? firma care a construit-o ? tara de unde vine ? drumurile romaniei ?
    CATEGORIC NU !

    modul in care eu o exploatez !
    nu m-a pune nimeni sa ii dau 220 cateodata ( nu in oras unde chiar circul foarte prudent si relax pt binele meu si al celorlalti) pe distante lungi din diferite motive
    nu ma pune nimeni sa car incarcaturi mult prea mari apoi sa plang pt telescoape …
    nu ma obliga nimeni sa o conduc sportiv…
    samd …

    fiecare model de masina e conceputa pt anumite nevoi … nu pt orice nevoi !

    daca maine mi-as lua un ford focus … sa fac cu el ce fac cu gioarsa mea … as plange ca e praf masina … ca ma costa enorm sa o intretin … ca asa si pe dincolo …

    ce platesti aia primesti … un matiz nu va fi niciodata un nissan navarra cum nici un logan nu va fi niciodata passat :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.