Mirajul casei din reclame…

Când căutam reclama anterioară de la Kauf, am dat de asta, care merită și ea discutată un pic.

Să ne oprim asupra a două cadre:

Cine face grătar în cămașă și cu ceasul cel bun la mână? Știu, cel mai la îndemână răspuns este că cineva care își permite genul ăla de casă, doar că istoria ne învață că oamenii care muncesc din greu în timpul săptămânii abia așteaptă să scape de cămașă în weekend. Și apucătura asta e dovedită de vânzările magazinelor sportive high end. Plus, de ce l-ai pune pe bietul om să stea în cămașă în weekend?! Că bănuiesc că e weekend, dacă înțelegeți ce vreau să zic.

Cadrul ăsta e bestial. Cele două grătare sunt perfect aliniate, pentru că se știe că așa fac românii. Sunt trei șezlonguri în stânga, dar ăia sunt doar ei doi. Oare au un copil pe care nu-l cheamă la masă? Îl țin în beci că e pedepsit? Balansoarul ăla din dreapta blochează o intrare, ceea ce e mult mai plauzibil și românesc decât grătarele aliniate. În casa din dreapta la etaj sunt flori și sunt două ieșiri în balcon, deci alții care au copii pe care îi pedepsesc și nu îi cheamă la masă.

Ambele case sunt mari ca naiba, și totuși sunt locuite de câte un cuplu. Copiii nu au apărut, pentru că carieră și rate la căsoi.

Când veți mai auzi că reclamele nu funcționează, gândiți-vă la cum sunt acele reclame. Gândiți-vă la realitatea prezentată și la realitatea din teren. Gândiți-vă cui e adresată reclama. Gândiți-vă la focul ăla care n-are cum să fie așa mare de la absolut nimic, mai ales că ăla pusese ceva legume acolo.

Mă gândesc să fac rubrica asta permanentă, ce ziceți?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. si agentiile iau premii internationale, nu-i asa? mai bine aratau un cuplu care sta fiecare cu parintii si se fut pe muteste, pana isi iau casa lor. 3 cadre mari si late, un copy smart: faci ce/cum/cat/cu cine vrei in casa ta

    00
  2. De asta reclamele la noroc si neumarkt prind mai bine fata dd reclamele astea dichisite…

    00
  3. Vecinul in cămașă cu pătrățele zici că e Gotiu varianta slim.
    Reclama o fi făcută pentru corporatiștii nemți. In Romania inca nu au apărut cartierele tip american, același model de casa într-un cartier întreg.
    Nevestele par amandoua supuse, stau gura casca și țin oala.

    00
  4. „Cine face grătar în cămașă și cu ceasul cel bun la mână?” – Nimeni.
    Camasa se pune pentru ca corporatistii sa se identifice cu marca.

    „Cadrul ăsta e bestial. Cele două grătare sunt perfect aliniate” Oamenii simt nevoia de perfectiune si „identificare cu marca” :))

    „Copiii nu au apărut, pentru că carieră și rate la căsoi. ” Copiii nu au aparut pentru ca de multe ori sunt asociati cu stresul…

    Reclamele functioneaza… nu le fac ei de prosti…

    00
  5. noroc ca romanii nu sunt asa analitici ca tine. :)

    00
  6. 1. Reclamele astea sunt in genul caselor de prezentare: nepractice si nelocuibile, dar aratoase. Fura ochiul, iar sclavul se si vede in locul alora, fara sa analizeze prea mult. Deci, cumpara. Cine dracu mai sta sa se gandeasca unde depozitezi gratarul ala, cat de murdar o fi, cat ti-o lua sa il cureti si cum – tu fiind in camasa proaspat calcata etc.
    2. Mi-ar placea sa continui cu „rubrica”.

    00
  7. Priveşte şi gîndeşte invers: aşa trebuie să ajungem.
    Al 3-lea şezjos este pt triple family.

    00
  8. Credeam ca-s eu cel mai carcotas la reclame, parol! Baga mare, rubrica permanenta ftw!

    00
  9. Eu chiar am vazut unul la fel de nefericit ca ala in camasa.

    Canada, SVP Sales, Benz, casa de 1.5 mil – care acum pb ca valoreaza 3X – trophy wife – mid 40s, x-model, max futabila – si tot felul de gadget-uri scumpe.
    Am ajuns pe acolo cu o zuza pe care o futeam ocazional in weekenduri, ceva PRizda la firma tipului.
    Ziua lui de nastere, casa plina de bosi, sugeam bere dupa bere pe deck -cred puteam parca un SUV cu tot cu barca- si singura mea dilema era pe care din aia nu l-a supt zuza. Inca. Multe babe care cereau pumni in figura, gaza buna dar cu basini in cap, fii-sa de 16 ani, maine-poimaine buna si-acum… nu voiam bucluc, asa ca bere.

    Mi-a atras atentia gratarul – sa fi fost Weber? – masiv, cu 3 focuri, grila de fonta, inox plm. Acu’ gasesti peste tot, cu un pic peste mie, atunci cred ca era vreo 3-4K. Pulica aproape ca si-a parlit sprancenele cand l-a aprins, a pus marinada de la steak-uri pe camasa alba, etc.

    Nu am avut in farfurie, in viata mea, talpa mai carbonizata ca la ala la masa.

    00
    • Normal. Pentru ca omul probabil nu facea gratar in mod obisnuit. Si in loc sa se mai cace de cateva sute de dolari si sa aduca pe cineva priceput, a preferat sa-si demonstreze nepriceperea. Eu abia acum pot spune dupa cateva zeci de gratare ca nu mai ard atat de tare si ca in sfarsit nu mai gatesc talpa de pui, porc sau vita.

      00
  10. Asa e, dupa lupta multi viteji se arata. Fa-ti agentie si fa tu mai bine. Mutu’ mananca untu’.
    La gasit nod in papura si rastalmacit simboluri suntem campioni intergalactici.

    00
    • Oameni care sa faca mai bine in industrie sunt, doar ca nu lucreaza pe gratis. Era acu’ cativa ani un exemplu cu carefura care si-a batut pla de toti aia care si-au facut o mica agentie si i-a adunat pe toti intr-o camera. Ca in bancurile alea cand aduni niste intr-o camera.

      Acuma cu privire la reclama, bossu’ blogului s-a legat de simbolurile prezente acolo parca puse de secretara regizorului/producatorului/proprietarului de agentie… sau de vreo studenta la o facultate cu ceva legatura cu media. Si vrei nu vrei cam reflecta imaginea corporatistilor, gen face grataru cu ceasu’ la mana. Reclama e curata si ieftina, precum kaufland.

      Curiozitatea mea e de ce fuga asta dupa ei? Imi aduce aminte de un producator de bere ce a trecut de la sport la corporatisti. Si de ce baga simboluri/situatii ieftine? Oare corporatistii astia nu se simt insultati?

      00
  11. Eu îmi imaginez altfel scenariul. Am niște colegi la mine in autobază care ar putea juca rolurile mult mai bine. Cu niște case aflate încă în construcție la gri, pe fundal. Cu un grătar sudat și cu niște muzică „bună”. Niște câini să treacă prin cadru.. Undeva prin cartierul 23 August. Zonă bună, cartier rezidențial. Sau undeva pe marginea unei gârle. Pătură pe jos.. Grătar pus pe 2 bolovani/pietre. Adică ceva mai autentic așa.. Cei mai mulți clienți ai Kaufland ului sunt de genul ăsta. Nu ăia ce lucrează pe la multinaționale. Ăia mănâncă pe la mc, KFC, restaurante etc. Nu prea-i vad cu oala de ciorbă pe aragaz.

    00
  12. cred ca acea camasa vine sa accentueze faptul ca posesorul nu se pricepe la gratare. asa ca i-a si luat foc, vedeti oamnei buni?

    00
  13. E grătar cu gaz :)

    00
  14. Eu port aproape intotdeauna camasa, in aproape orice situatie. Nu am dress-code la munca, nu am nici un costum sau pantofi eleganti, dar am 60 de camasi si 20 de tricouri. Mi se pare mult mai comoda camasa. Nu se incinge la fel de tare ca tricoul si e mai lejera in miscari. Nu te arde soarele pe maini si pe gat. In padure nu te zgarii pe maini de la tufe. Se usuca mai repede, etc. Camasile rulez!!!

    00
    • Eu port aproape intotdeauna tricou, in aproape orice situatie. Nu am dress-code la munca, nu am nici un costum sau pantofi eleganti, dar am 60 de tricouri si 5 camasi. Mi se pare mult mai comod tricoul. Nu se incinge la fel de tare ca camasa si e mai lejer in miscari. Eu in general ma uit pe unde merg asa ca nu stau nici la soare si nici in boscheti. Se usuca mai repede, etc. Tricourile rulez!!!

      00
  15. NOU
    #28

    Tu si Andi Moisescu :)

    00
  16. Noul TU face postari bune despre Kaufland !
    Acum, pe bune…
    E stresant sa auzi si sa citesti in tot magazinul de ce face ” noul TU ” …

    00
  17. Cautand poza asta ca sa iti arat unde ajung cam toti micii de la Kauf http://image.stirileprotv.ro/media/images/680xX/May2016/61805252.jpg am dat peste chestia asta „profesionala” pe care nu o credeam posibila GRATAR PENTRU BALCON DE CUMPARAT https://www.ghidelectrocasnice.ro/1826-gratar-balustrada-balcon/

    00
  18. NOU
    #32

    De ce doar blonda are dintii albi ?

    00
  19. Dar de gard nu zice nimeni nimic? N-am vazut in viata mea gard asa mic intre doua proprietati.

    00
  20. #americandream$ varianta romanaeasca, casa cu lanul de porumb in spatele casei. cand ai probleme cu treaba nr.2 iti iei si pusca cu tine ca poate dai peste niste braconieri suparati.

    00
    • Adevaru-i ca intre visul american de a avea o casa noua (spatiu parcare, livada, gazon, leagan si nisip pt copii) si visul rusesc de a sta intr-o cutie de chibrituri cu toti basinosii (omor pe parcare, copii jucandu-se intre masini si garaje folosite pe post de spatiu de depozitare, 0 spatiu pt gratare, spatiu verde cat un ghiveci, etc), romanul se trezeste sa faca misto de primul…

      00
  21. e-n camasa ca vine mama soacra

    00
  22. Lasa ca stim noi cine sta si bricoleaza in beci ;)

    00
  23. Om bogat – om sărac, dar cu același proiect de casă.
    Și totuși, din al doilea cadru se poate intui că în curtea „săracilor” există mai multă căldură umană – mai multe flori, mai mulți arbuști, asta în timp ce răceala și prețiozitatea din curtea bogaților se remarcă doar prin amenajarea zen cu un singur ghiveci, și ăla tip bonsai. Vorba ceea: la omul bogat nici cârtițele nu trag (se pot observa urmele fostelor mușuroaie, cu pământ reavăn, de sub iarba mai verde).

    00
  24. Tot reclame proaste: cele la telefonie mobila, La cele de la Vodafone, bruneta e buna cu spume, partenerul parca e picat din luna. Nu conteaza cum joaca ei, scenariile sunt dobitoace de-a dreptul. Reclamele in care protagonistul iese in strada si popendulatia il urmeaza entuziastmata (asigurari, iaurt, after-shave, nu conteaza). Manifestatiile din iarna trecuta sunt nimic, pe langa oamenii astia care ies in strada bucurosi. Reclama aia la Pepsi, cu hipsterasul pensat, care spune ca e generatia y si nu pare nici el convins de ceea ce spune. Aaa si reclamele la bauturi racoritoare. Acolo vezi oameni carora li s-a schimbat radical viata, in momentul in care au baut licoarea respectiva. Scenaristii aia ar merita batuti la talpi si atarnati cu capul in jos in fum de ardei iute, pana semneaza o declaratie ca nu vor mai scrie ever o reclama asa proasta

    00
  25. Era mai romaneasca de erau 2 palate cu 2 clanuri de ninja si cu muzica by Salam in fundal?

    00
  26. Trebuie sa arate bine pe sticla. Ca doar nu sunt reclame la Dedeman sau Noroc.

    00
  27. Si eu am casa cu 5 dormitoare 3 bai plus sufragerie si bucatarie mari si am doar 1 copil. Lucrez de acasa mult asa ca 1 dormitor e birou, 2 de oaspeti pt ca avem multa lume in vizita si des, kinderu camera ei, noi cu dormitoru si baia noasta si aia e. La urmatoarea casa cand ma mut din oras o sa am tot 5 dormitoare, dar cu garaj dublu si gradina mai mare. Si da, fac gratar cu ceasu “bun” pe mana – ca nu tin cont de chestii de genul desi nu ma dau banii afara din casa. Intradevar treaba cu in camasa la gratar e o mare scapare

    00
  28. obsesia constructorilor din Romania cu balcoanele, cele din video cat de cat sunt ok dar daca te uiti pe google maps vei avea un soc sa vezi obsesia lor cu balcoane care nu isi au nici un rost.

    00
  29. Pentru ca gard traditional romanesc :)

    00
  30. Gardutz alb de 80 cm intre case? Serios? Asa e cool acum, un gardutz simbolic intre proprietati? Sa sara cainele vecinului si sa-mi futa florile, sa faca baie in piscina cand nu sunt acasa si sa stea pe sejlonguri, sa ma mir de ce fac eczeme pe urma? Sa nu am pic de intimitate in proprietatea pentru care imi „extirp inima prin portofel” (cum zicea raposatul Robin Williams)?

    00
  31. NOU
    #48

    Mie mi se pare tare reclama cu baiatu’ ala care se duce la vecini sa ceara un ou, ca nevasta l-a scapat pe ultimul, si in timp ce vorbeste el cu vecina apare si nevasta cu mixerul in mana, amestecand in bol.

    In primul rand nu vad de ce as iesi cu mixerul si bolul pe scara
    In al doilea rand, mixerul ala are un cablu/prelungitor irational de lung :))))

    00
  32. Practic, generatiile de sute de bacalaureati cu 10 pe linie au intrat in campul muncii si fac reclame.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.