Mihai Leu e subtil ca o macetă

„Maşinile sunt mult mai performante şi mai puternice decât în trecut. Tehnologia auto este într-o evoluţie continuă. Cred că este recomandat pentru fiecare viitor şofer să facă şi un curs de pilotaj defensiv pentru că va învăţa astfel multe lucruri ce îl vor ajuta enorm la circulaţie. Din cauză că nu avem autostrăzi, România are foarte multe accidente rutiere, iar aceste cursuri pot scădea numărul lor", consideră Mihai Leu.

vedeți ce înseamnă să lași oamenii să se dea cu viteză pe drumuri închise? Brusc devin experți în tot ce mișcă. Și, dacă mai au și o școală din aia cu cursuri de condus defensiv, deja problemele rutiere ale românilor sunt ca și rezolvate.

Pentru că e greu să te implici, e mai ușor să ieși de două ori pe an să ai păreri și să îți promovezi business-ul. Să pui la punct un program de educație pentru copii sau pentru idioți e mai greu.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

38 comentarii

  1. Asta cu sania nu avea frane? Ce cauta pe banda Daciei ? un NEMERNIC !!

    00
  2. Condus defensiv zici ha,adica cu spatele sau cum?
    Asa a condus el, ca n-am auzit sa castige vre-o ceva cu masinile.

    00
  3. Rămân la piticul meu de pe creier … baze de date, în quru’ meu!

    Știm, din când în când, câte permise se dau/ iau în niște județe.
    Că nu-s în stare să producă lunar statistici cu
    *câți s-au înscris la școlile de șoferi. grupe de vârsta, sex, posesori de mașină da/ nu, urban/rural
    *câți au dat examenul și au luat. grupe de vârsta, sex, posesori de mașină da/ nu, urban/ rural
    *câți au dat examenul și au picat [ câți prima, câți a doua, câți a n-a oară ]. grupe de vârsta, sex, posesori de mașină da/ nu, urban/ rural.
    asta e cea mai cea, pentru că de-aici vin cu precădere ăia care cred că știu să conducă și o pișcă la plesneală, poate nu îi prinde nimeni.
    *Câți dintre proprietarii de mașini au/ nu au permis și invers.
    *kilometrajul mașinilor care care trec prin service-uri, pe categorii de buleli/ mărci/ vechime permis/ grupe vârstă/ sex.
    *situația pe accidente, infracțiuni și contravenții – cine le comite, pe categorii de vârsta/ sex/ vechime permis/ model mașină.

    Știu, big brother, alea alea … da’ dacă tot vor să big brother, măcar să big brother care să ne țină vii și nevătămați.

    00
    • Informatiile de care zici sunt deja in piata – n-au nevoie de nici o lege in plus. Dar ca si la vot, daca ar introduce o minima verificare electronica, atunci multa spaga si birocratie ar disparea si asta nu ajuta ‘sistemul’.
      Exemplul tau este foarte bun si arata cum „institutiile” tot dau legi si cer fonduri desi nu pot justifica cheltuielile sau rolul lor de multe ori.
      A se vedea supravegherea video de $$$ in Bucuresti inclusiv in Piata Victoriei care nu poate fi folosita pentru a-i amenda pe meltenii care parcheaza ilegal fiindca „camerele nu sunt omologate”, Desi Politia instaleaza camere dar degeaba se uita in ele ca „nu sunt omologate”.

      Stii cazul cu politistul care circula de 20 de ani cu un permis fals – politist repet. Iti dai seama ca daca ar baga toate datele intr-un computer, ar fi ingroziti de ce le-ar arata?

      00
    • La stelutele 4 si 5 sunt informatii statistice neimportante pentru 99% din piata si pentru consumatori;
      La celelalte exista baze de date, dar au acces doar cei direct interesati. Informatiile se regasesc in sistemele electronice nationale ale scolilor de soferi si la Politie.
      E ceva interesant de aflat, sau faci master la Vehicule Rutiere?

      00
    • … în posologie [ eu și Miron Cosma ]
      Relevanța vine în momentul în care le suprapui. Fiecare lista-n parte nu-i cine știe ce. La un loc, uuuu …

      00
  4. Ar trebui sa o lasi mai moale cu implicarea. Exact asa faci si tu. Iti dai cu parerea despre ce nu merge bine in tara, de ce nu conduc bine romanii, etc dar cand vine vorba de implicare te implici la fel de mult ca domnul Leu.

    00
    • io nu spun „problema cu traficul din bucurești e că oamenii nu vin la școala mea”. hai, gândește un pic.

    • Ar mai fi și varianta că omul chiar crede că condusul defensiv e soluția, și pentru asta și-a deschis o școală. Pe bani, evident, că nu tuturor le place să muncească pe gratis.

      00
    • Nu e acelasi lucru cu partea pulii, zoso mi-a zis atunci bine… aici leu putea spune sa fie asimilat de scoala de soferi acel curs dar nu spune, spune sa faci si o scoala pe langa. eu nu stiam ca are scoala de asa ceva dar pt ca are e de porc sa o spui asa direct, se vede ca nu-l citeste pe zoso; imi asum :))

      00
  5. Vali, de data asta, nu-s de acord cu tine.
    Ma consider un conducator auto relativ decent. Sofer n-o sa fiu niciodata. Ca mine probabil or fi multi. Unii recunosc asta, altii inca spera.
    Statutul de pilot de raliu precum si niscaiva rezultate in sensul asta il recomanda pe respectivul ca un cunoscator in materie. Poate in materie de mentalitate, disciplina si bun simt la volan nu e o autoritate (si da, aici rezida o mare parte din problme pe drumurile noastre). In materie de tehnica aplicata la strunit utilajul insa, sunt convins ca ar avea ce sa ma invete.
    Are un brand pe care si-l promoveaza cum poate pentru a avea clienti? Nu vad problema. Adevarat, se pierde in truisme si platitudini. Dar omu’ stie sa invarta covrigu’ nu sa faca marketing sau educatie de alta natura decat tehnica.

    00
    • ca să formulez altfel: dacă nu avea școala aia, nu avea nimic de spus și nu il interesa.

    • no ofense, dar simt in zona un aer de „dublu standard”.

      nu sunt un fan al lui Leu. A fost campion la box, a facut ceva branza si la raliu, deci as zice ca „stie” ce zice. In tarile cu apa calda – cursurile de defensive driving pentru cei care au multe amenzi la activ sunt la ordinea zilei. da, e si interesul lui. e o oportunitate, iar ca om de afaceri e treaba lui sa profite de ea.

      de ce am zis dublu standard? inteleg ca sfaturile pe care le dai tu legate de „curatenia blogosferei” si alte minunatii din online le dai dezinteresat?

      00
    • 1. nu vând cursuri de blogging, nu?

      2. nu zice nimeni că nu e in temă, ci doar că alege să vorbească pentru că are un interes. dacă n-ar avea, ar fi făcut ca un muc. asta e problema mea cu el și alții de același soi.

    • @zoso imi pare rau ca trebuie sa intervin dar cand am citit „eronezi” parca putin m-a zgariat pe ureche :)

      la fel , un google search dupa cuvant ne arata ca doar tu il folosesti in .ro :)

      00
    • giani trendsetterul :D

    • 1. nu, nu vinzi cursuri de blogging. e adevarat. dar vinzi consultanta de „online”. nu sunt in domeniu, dar sunt oarecum convins ca cei care „ciordesc” si „spameaza” iti incurca ploile (mai ales cand se bat cu caramida in piept ca au un trafic mai mare decat tine si deci, implicit, sunt mai buni decat tine). De aici se poate intelege ca lupta ta pentru un „internet mai curat, mai stralucitor” nu e 100% dezinteresata, strict pentru o experienta mai placuta a internautilor. ;-)

      2. faptul ca e implicat in domeniu, ii da dreptul sa spuna. nu ascunde ca are scoala, nu spune „veniti la scoala mea ca sa invatati arta condusului defensiv”, nu e singura scoala din Romania (a lui Titi Aur e mai cunoscuta si se pare ca e chiar pe val). Toti producatorii de bambilici vor spune „mancati bambilici ca fac bine la plamani”. Uita-te la producatorii de bere, miere, fructe … toti zic ca daca mananci din ce produc ei traiesti pana la adanci batraneti …

      00
    • 1. eronezi. și aici e vina mea ca nu am explicat (destul). eu fac in principiu strategie de online, idei, concepte, direcții. nu consult campanii punctuale, nu vine nimeni să mă intrebe ce bloggeri să bage in campania x sau y (pe bani, fac asta benevol pentru prieteni). faza cu curățenia blogosferei e puțin diferită. pe mine nu mă ajută să fiu eu și arhi și in spatele nostru gol, că este foarte greu să facem campanii mari în felul ăsta. m-ar coafa foarte mult să fie 10 bloggeri mari/buni/cunoscuți, mi-ar merge mult mai bine pe partea de blogging. cam în modul ăsta îmi încurcă ploile. nu obișnuiesc să înjur oameni că nu m-au luat in campaniile lor.

      2. sunt 3 școli in bucurești/romania de care știe toată lumea. come on, nu e ca la școala de șoferi, unde sunt 200. :)

    • word !
      Adevarul ii ca limba trebuie sa evolueze, intr-un sens bun.

      Da, sunt de acord sa apara cuvinte noi care poate ne ajuta sa ne exprimam mai bine dar nu sunt de acord cu scurtaturile nascute din dorinta de a scrie cat mai repede SMS-urile.

      00
  6. Omule eu cred ca esti un pic obsedat. Da, Leu are o scoala de pilotaj. Sau o scoala la care chiar poti invata multe chestii pe care crezi ca esti suficient de smecher ca sa le stii. Nu este insa singura scoala. Iar el nu spune : numai la scoala MEA puteti face si drege. Cred ca vezi prea multe combinatii si aranjamente peste tot. Ma mir pentru unul care sta un Brasov dupa ce a trecut prin Oradea!

    00
  7. Eu am mai auzit asta cu cursuri defensive de condus, tot de la el. Incearca sa se promoveze, nu il poti condamna. Doar ca ce vrea el sa promoveze se aseamana cu un intructaj de construit arme de foc acasa, inofensiv in aparenta ca nu zice ca oamenii sa se creada la curse pe strada.
    Partea proasta e ca dupa niste cursuri din astea cred ca ar fi mai multi care ar lua curvele ca la drift, ca ce naiba ai fost la cursuri si poti aprecia viteza maxima pentru curba aia, stii si drumu si iti cunosti si masina.
    Eu am mers asa pe zapada si cu masina si cu atv-u si am ramas fara bara din fata si din spate, proiectoare si odata am plonjat cu atv-u intr-o prapastie, noroc ca am sarit la timp de pe el. Mentionez ca aveam vizibilitate de cel putin 100 de metrii si zero case si doar eu si inca o persoana folosim drumu ala si tot noi il deszapezim.
    In final, recomand asemenea cursuri, ca asa o sa se fluidizeze traficul si o sa ramana doar soferii adevarati pe strazi, ca ceilalti vor iesi de pe drum ca nu stiu sa isi controleze masinile cind trec astia pe langa ei…
    Ps: dacia aia cu 100 de lei e reparata… :)))

    00
  8. Cei de la BMW (München, nu știu dacă și în alte părți sau țări) oferă (contra cost) training pt M-urile lor. În 2-3 zile înveți cum să îți stăpânești caii și tentațiile.
    Ce vrei să-i învețe Leu pe copii despre mașinile puternice?
    Program de educare pentru idioți fă tu dacă ești înstare!

    00
  9. Bine dacă nu -ti place abilitatea lui automobilistică ai putea sa -l provoci la un meci de box :))

    00
  10. pentru idiotii din trafic intervine „selectia” naturala

    00
  11. Am observat ca asta-i noua moda a fostilor mari si mici piloti – scoli de pilotaj defensiv. intrebare: ce plm inseamna asta?
    Ultima data cand am verificat conducerea unui autoturism se facea respectand niste reguli scrise intr-o carticica care are chiar si poze. Asadar, pentru cineva care are un IQ de minim 50 si respecta acele reguli nu este suficient? Numarul mare de accidente se datoreaza lipsei de absolventi de cursuri de pilotaj defensiv sau lipsei de autostrazi, a carutelor, vacilor, oilor, tractoarelor omniprezente pe toate drumurile, a numarului mare de posesori de permis analfabeti, a taxime”tristilor” ;-) si a tataicilor si mamaicilor carora le trebuie o jumatate de ora sa-si lege sireturile dar care inca conduc?

    00
  12. In unele tari daca faci cursurile astea iti scade pretul asigurarii considerabil :)
    In plus sunt multe alte cursuri care iti pot micsora pretul asigurarii.
    Inteleg unde bati tu cu chestia asta si oarecum gresesti. Omul a precizat ca ar scadea numarul accidentelor, nu ca ar fi solutia tuturor accidentelor.
    Dar in aceeasi masura ai si dreptate. Ne lipsesc autostrazile care ar fluidiza mult traficul in orase si DN-urile…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube