McCann au fost jucaţi în picioare de Adevărul

cola_in_zapadaWOW!

Am o părere foarte bună despre oamenii de la McCann, ar putea fi nişte profesionişti desăvârşiţi dacă şi-ar scoate capul din fund şi ar gândi cu el, în loc să îl folosească doar ca umbrela pentru gât. La fel de bună părere am şi despre Adevărul, mai ales când fură tot de pe net, ca să aibă şi ei, sărăcuţii, că n-au bani să plătească sau emailuri să ceară frumos.

Scandalul ăsta cu Cola şi catolicii de la TOTB devine cel puţin trist. Adevărul au scos la înaintare emailurile cu ameninţări de la McCann, agenţia Cola:

Tot la 6 mai 2011, într-un e-mail, Mihai Trandafir, director al agenţiei McCann- Erickson, ameninţa: „Ne vom asigura că toţi clienţii noştri vor fi informaţi despre acest tratament nedrept. În plus, după cum vă puteţi da seama, nu vom achita niciuna dintre comenzile pentru Coca-Cola".

Înainte să se pronunţe specialistul de la buzzmen sau analiştii media, am nişte veşti pentru pudibonzi: de cele mai multe ori când se încheie un contract şi una din părţi începe să facă nişte mizerii de genul celor făcute de TOTB înseamnă că vrea mai mulţi bani (da, ştiu, ei erau complet inocenţi, de aia au scris 5 articole la rând, fără să aibă legătură una cu alta :wink: ). E o metodă de şantaj practicată de presă încă din anii ‘90, când s-au făcut averi mari în presă  de către jurnalişti drepţi şi moralişti (Dumitru Tinu, Roşca Stănescu, Bogdan Chirieac, Adrian Ursu). Aveţi aici modelul de lucru.

McCann ştiau asta şi au acţionat în consecinţă, ţinând steagul sus. Toate agenţiile ştiu de asemenea practici, dar asta nu inseamnă că vor lua vreuna apărarea McCann, fiind ocupate cu frecatul mâinilor.

ps: imi place retorica adevărul: enoiu e un inginer metalurgist, devenit publicitar, deci noi suntem mai deştepţi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

32 comentarii

  1. Eu nu inteleg de ce sunt asa indignati cei de la Adevarul de cele intamplate si incearca sa para cei care sustin dreptate si mor cu ea de gat. Pana la urma au suspendat TOTB, nu?

    Unde mai are rost fraza “independenţa editorială este cea mai de preţ valoare în trustul Adevărul Holding”?

    00
  2. adevărul sunt imbecili.

  3. Ca tot veni vorba de McCann, :) oare ce mai face copilul teribil al online-ului, Dragos Deheleanu? :D iti mai amintesti de Olimpiadele Comunicarii? :)

    00
  4. @Radu: Dragos Dehelean a venit la noi la facultate sa ne povesteasca despre CSR. Are un proiect on-line in aceasta directie.

    00
  5. te cred, Vali! toti cei care l-am cunoscut pe Deheleanu ne cam abtinem de la comentarii… :)
    @OVidiu: la care facultate? :)

    00
  6. La Litere, departamentul de PR. Omul vorbeste frumos, pare competent. Mai multe nu stiu.

    00
  7. NOU
    #8

    Dar de ce conteaza in ecuatie ce e Enoiu si cine a fost tatal lui Enoiu, de-a reusit el sa incalece cai mari printre primii?

    Daca ar avea singe n instalatie, Adevarul i-ar factura frumusel comenzile lui McCann, pe baza de contract. Ce e scris pe TOTB nu reprezinta investigatiile unor neni de pe la noi, ci traducerea si punerea cap la cap a mai multor articole aparute aiurea in lume.

    00
    • @Miorlaupufos: păi, aparent e important cine e ta-su, că are logică in conversaţie. nu pentru toată lumea, doar pentru idioţii de la enoiu.

      tocmai că articolele alea nu sunt noi mă face să cred că totb au zgârmat rahatul. si nu o dată sau de două ori, ci de cinci ori.

  8. Surpriza, surpriza..oamenii de la TOTB nu au scris articolele alea pentru a obtine mai multi bani… daca citesti articolele lor in general o sa vezi ca ideea este de a pleda pentru un stil de viata mai sanatos si in general pentru a arata si alte variante ale unei situatii, nu doar cea mainstream. Presupun insa ca daca vrei sa interpretezi lucrurile asa cum o faci, nu te poate convinge nimic. E mai simplu sa gandesti ca totul se rezuma la un calcul economic, decat sa incepi sa introduci in ecuatie posibilitate ca uneori, unii oamenii (da, chiar si cei din presa, uau!) mai au si alte valori?

    00
    • @Raluca: ştiu ce e TOTB, ştiu şi că au o relaţie comercială cu adevărul, din ce spun ei.
      De asemenea, ti se pare normal să ataci o companie in 5 articole şi apoi să spui că nu era nimic personal? hai să deschidem ochii şi să nu mai fim naivi.
      probabil tu crezi că reclamele de la tv sunt pe bune…

  9. Zoso, si eu stiu ce e TOTB si cunosc si cativa dintre oamenii de acolo. Si nu, nu cred ca reclamele de la tv sunt “pe bune” (orice ar insemna asta), dar pe de alta parte intre reclama si articolele de la TOTB este o diferenta mare: unul este jurnalism/articol de opinie, celalalt e advertising. Sau daca nu e asa, asa mi s-ar parea normal sa fie. Mi s-ar parea firesc sa poti sa scrii texte care sa arate ambele fete ale “produsului”, chiar si atunci cand sunt incomode. Mi se pare cu atat mai important sa poti face asta atunci cand iesi in fata, cum a iesit TOTB de la inceput, cu ideea de a oferi informatii de acest gen (iar Adevarul a fost de acord atata timp cat a avut de castigat din asta, right?) :D In orice caz, acuza nu a fost ca nu e jurnalism “de calitate”, ci ca a lovit in Coca-Cola…

    00
  10. > E o metodă de şantaj practicată de presă încă din anii ‘90, când s-au făcut averi mari în presă de către jurnalişti drepţi şi moralişti

    Sau Horia Alexandrescu care avea ce avea cu Connex-ul, prin 2002-2003. Tin minte si acum cum umpluse primele 3 pagini dintr-un numar din Independent-ul cu un articol aiurea anti-Connex, care nu explica nimica.

    00
  11. şi incă ceva

    In cel mai bun caz libertatea editoriala sunt de fapt niste speculatii si in cel mai rau caz pur si simplu un atac asupra brandului. Titluri de genul “cola, drogul preferat al copiilor” sau pur si simplu insinuari malitioase “cu totii stim ca gustul invariabil, obtinut prin reteta aproape branduita ca secret de stat, vine la pachet cu efecte deloc benefice asupra sanatatii, despre care citim zilnic studii sau aflam din virale activiste” nu sunt in niciun caz dovezi ale unui jurnalism de calitate.

    de aici https://www.nihasa.ro/2017/05/cand-musti-mana-ce-te-plateste.html

  12. Raluca, ce informaţii oferă TOTB in articolele alea? de curiozitate, fă-mi o listă, te rog.

  13. Si eu am remarcat cum au subliniat originea ”metalurgista” a lui Enoiu in articol. Sunt sigur ca Imre are un pedigree mult mai curat in media…
    Si mai e o faza usor bizara – TOTB are ca sponsor principal o apa minerala, alta decat Dorna (a lui Coca Cola). Sunt sigur ca sponsorii nu au avut nicio influenta in povestea asta, dar sunt la fel de sigur ca se simt foarte inconfortabil zilele astea.
    Nu sunt fan Coca Cola – au si ei partea lor de mizerii corporatiste, dar articolele din TOTB erau un inventar de rahaturi stranse de pe net.

    00
  14. Articolele din TOTB au fost un fel de “Da, da! Sa sugi p*** de ziua ta!”.

    00
  15. mult zgomot pentru ce ? parerea mea :)

    00
  16. ce repede ai trecut de la “nişte oameni care publicau articole prea decente pentru calitatea jurnalismului de azi” https://www.zoso.ro/cola-dauneaza-grav-onlineului/ la “curvele care sug pla”. in numai citeva zile:)

    00
    • @dan sociu: e trist când voi aveţi pretenţia că ţineţi steagul sus, dar nu vreţi să spuneţi că luaţi bani pentru a fi acolo. că doar nu stăteaţi pe adevarul.ro pentru ca nu vă permiteaţi hostingul…

  17. NOU
    #21

    -articolele alea-s traduceri dupa “criticism of coca cola” de pe wikipedia. aproape nici un aport personal
    -nici eu nu mai beu cola ca ma seaca si pe mine gustul si continutul or “natural”…

    00
  18. Tipic romanesc. Na, ca sa generalizez si eu. “Probabil ca aia de la totb aveau ei vreun interes ascuns, vreun plan diabolic, ceva.” Asta inseamna ca orice ziarist sau blogger sau ce-o fi el care spune ceva “de rau” despre un om sau o organizatie, gata, e bulangiu, nu? Vad ca nu prea zice nimeni ca aia din agentiile de PR/publicitate (cei care au banu’ pe mana) au ajuns mai rai ca Ceausescu si terorizeaza presa cu pretentiile lor aberante. Nu. Publicitarii sunt buni, pentru ca ne dau lectii la Apropo TV. Corect?

    00
  19. Asta cu Enoiu inginer metalurgist este epică ):- mare e grădina ..

    00
  20. nr. 11: cum? reclamele de la tv nu sint pe bune??

    00
  21. Enoiu: “Acţiunile domnului Mihai Trandafir nu reprezintă poziţia sau modalitatea de acţiune a companiei McCann-Erickson. Compania Coca-Cola nu a fost implicată în acest demers. Ne cerem scuze pentru situaţia creată” :)

    00
  22. NOU
    #27

    Vezi c-a scris si Barbosu pe blogul lui ceva despre asta. Si subliniaza bine treaba cu razboiul just si proportionalitatea –

    00
  23. NOU
    #29

    @zoso: poate ca n-a vrut sa ai ca anchor “blogari care spun ca ziaristii sunt curve” :)

    00
  24. uite d-aia beau io pepsi.
    dar….daca mai continua mujahedinii traitului sanatos sau deontologii din online sa se rascoale, cred ca trec pe coca cola
    numai asa, d-al dracu!

    00
  25. Lucrez in publicitate si vad ca anul asta s-a reorganizat nu stiu ce campionat de fotbal intre agentii.
    Sincer, as vrea sa se organizeze un “Fight Club”, un campionat de box, ca la multi din industria asta as vrea sa le vad moaca pocita.

    00
  26. 26. = bestial! Hai ca asta m-a facut sa rad. GG

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.