MasterPlan-ul de transporturi până în 2020, aprobat de Comisia Europeană

Pentru că am fost cuminți și am absorbit fonduri, tanti Comisia Europeană ne lasă să ne jucăm în continuare cu transporturile. Avem așa:

Autostrăzile aprobate până în 2010

autostrazile-prioritizate

Total, 1220 kilometri de autostradă în cinci ani, la un preț aproximativ de 10 milioane de euro per kilometru și o rată de 244 kilometri pe an. Și, pentru a avea și o imagine a ceea ce urmează a fi construit, avem aici:

mpgt-rutier-pana-2020

Drumuri expres aprobate

Pe lângă asta, Uniunea finanțează și 1.900 de kilometri de drum expres, dar hai totuși să nu ne spargem prea tare de râs.

drumurile-expres-finale

Nu știu voi ce faceți, dar eu mai deschid o bere.

(sursa poze)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Eu rup nişte vişinată. Hai noroc!

    00
  2. Eu nu cred ca e de ras….
    E trist ca inauguram 10 km si ca nimeni nuntrage pe nimeni la răspundere ca A3 nu porneste din bucuresti sau ca autostrada proaspăt inaugurata a „luat-o la vale”,dar in schimb avem o plăcere enorma sa vorbim de plagiat si mite care constau in carnati sau mai stii eu ce…

    00
  3. Mai realistic pare sa-l vedem pe viorel la mititica.

    00
  4. Ma duc sa bag un joint, sa aiba delirul un sens.

    00
  5. Eu m-am îmbătat deja cu cifrele. Beau mâine.

    00
  6. Mai repede o sa se plimbe nepotii mei pe Kepler-452b(cu bicicleta) decat sa faca turul Romaniei pe autostrazile din acel tabel.

    00
  7. Tg. Mures – Tg. Neamt imi pare a fi nuca in perete.
    E vreo autostrada care leaga Tg. Mures de Campia Turzii?

    Apoi, ce rost mai are Bacau – Brasov?
    Plm, n-ar fi mai simplu sa repare mizeria aia de podet la Poiana Sarata, care e rupt de mai bine de 5 ani?

    00
    • mână de lucru și mai ieftină.
      am explicat acum niște ani: e mai ieftin să descarci vaporul la constanța și să duci materia prima la prelucrat in românia sau ungaria și apoi bunul finit în vest decât să descarci la amsterdam, să duci materia primă în europa de est și apoi cutia automată de BMW inapoi la munchen.

    • Tg. Mures – Campia Turzii e in constrictie. Iar Brasov – Bacau e o aberatie marca Sova/Ponta/Rus.

      00
    • @zoso: de acord, mana de lucru mai ieftina in Moldova dar … tu stii ce productivitate au astia? omfg, omfg.

      Bacau – Brasov la momentul de fata faci 3h cu tot cu mizeria de semafor la Poiana Sarata. Sa presupunem ca ar reusi astia sa faca o autostrada dreapta (nu mai mult de 200km intre cele doua metropole) tot ai face aprox 2h.
      Care-i beneficiul?

      Daca Tg. Mures – Campia Turzii e in lucru deja atunci Tg. Mures – Tg. Neamt e prioritara pentru a lega Moldova de civilizatie.

      00
    • Stau în Luduș e intre Câmpia Turzii și Târgu Mureș nu fac nimic sau oprit lucrările…

      00
    • Moldova are nevoie de autostrăzi, este cruciala legatura cu partea de centru si vest. Doar asa poate creste economic.

      00
    • NOU
      #14

      ideal ar fi fost sa fie prioritara si Targu Mures- Tg Neamt. O varianta coerenta de autostrazi, rapid si ieftin, ar fi 2 autostrazi de la est la vest. Autostrada Nord si Autostrada Sud.

      Moldova-Tg Mures-Oradea
      Constanta-Sibiu-Arad (cu centura in jurul Bucurestiului)

      simplu, clar de inteles, intr-o ora-doua ai fi pe autostrada de oriunde din Romania.

      00
  8. NOU
    #15
    00
  9. Plm. ies la pensie pana fac astia 2-3 jumatati de autostrazi amarate. De centura Bucuresti nu mai zic. Ce plm. fac astia toata ziua prin Parlament si pe la Ministere, de 25 de ani incoace?
    Cand mai apar pe la televizor, trebuie dus peste ei si dat cu capul de perete: mars inapoi la munca, ‘stele ma-tii, nu la TV! Repus in functie Visinescu, si astia toti dati pe mana lui.

    00
  10. Și totuși iar au șters legăturile cu Moldova (Iasi) , ca partea ăsta a tarii nu are nevoie de drumuri.

    00
  11. se dau doua adevaruri triste:
    1. am ajuns la jumatatea vietii
    2. locuiesc in Galati

    sa se spuna daca voi ajunge vreodata in Timisoara (Oradea, Budapesta etc) pe autostrada

    00
  12. 2020 poate!

    00
  13. Vezi, de-aia nu-mi plac exagerarile cand nu e cazul. L-ai facut pe ala in toate felurile ca a gresit o cifra. Se poate, insa, intampla oricui. (sper ca nu deduci mai mult decat am scris :) ).

    00
  14. Inca o bere si la mine

    00
  15. Peste câți ani e ok să ne reamintim de acest plan și să râdem amar?

    00
  16. Ce nu realizeaza politicienii nostri e ca voturile si bunastarea se aduc cu proiecte realizate si mai ales cu lucrari de calitate, nu cu desen pe hartie si vise umede cu mii de km doar sub forma de desen…

    00
    • NOU
      #27

      In spatele proiectului de autostrazi ar trebui sa fie o idee coerenta, de exemplu 2 autostrazi de la est la vest, simplu, clar de exprimat, de motivat, de inteles de toata lumea si greu de modificat in timp.

      Un paienjenis de autostrazi e frumos pentru viitor, acum ar fi fost mai clar sa fie un plan simplu si util. 2 autostrazi de 800 km fiecare, de la est la vest, 2 ore din orice oras pana la autostrada.

      00
  17. Dar ce naiba se întâmplă de la Ploiești la Comarnic? Le era greu sa mai tragă o liniuta pe harta, macar asa de amorul artei.
    Cel mai simplu ne-ar fi sa ne mutam cu totii la Arad.

    00
  18. Mi se pare extrem de trist si rusinos sa ne bucuram ca am realizat cativa kilometri de autostrada in 5 ani de zile, in timp ce vecini mai saraci ca noi reusesc mai mult, pacat de tara noastra…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube