Mașinile japoneze fiabile, din perspectiva altui șofer

Toată lumea știe că Toyota și Honda sunt dumnezeul fiabilității, fiind mașini serioase, fără probleme tehnice deosebite, făcute să reziste peste ani. Ceea ce e foarte tare. Plus, n-am auzit niciodată de o Honda sau o Toyota samsarită, când cumperi, cumperi cu încredere, pentru că proprietarul e un om cumpătat, care a mers încet cu mașina și, neavând prea mulți cai, nici nu a forjat-o.

Problema apare când dai în trafic peste oamenii ăștia cumpătați și liniștiți. Cel puțin jumătate nu știu să conducă, iar 25% sunt adevărate dezastre pe roți. Ieri o Corola condusă de un nene liniștit, cu ochelari și chelie, a intrat în giratoriu pe banda trei și a ieșit pe 1. Zilele trecute, un spârc de Yaris a oprit pe banda 1, brusc, a ieșit un cetățean din mașină și dus a fost. Nu semnal, nu avarii, nu nimic. De istețul cu Avensis v-am mai povestit. Într-o vreme mă întâlneam frecvent cu un Civic care mergea cu peste 100 prin cartier, pentru ca apoi să îl văd bocind după ce a dat peste un pieton pe trecere.

Nu mai știu cine îmi spune că la service-ul Honda din oraș, oamenii repară doar tablă, că motoarele nu se strică. Da, sau poate șoferii sunt atât de imbecili încât nu știu să conducă, de aia au ăia de reparat atâta tablă îndoită.

 

 

honda

Chatchai Somwat / Shutterstock.com

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. aia de Subaru cum sunt? :-)

    00
  2. ” Nu avarii” :))) pai dacă dădea avarii era ok?

    00
  3. Si mai cred ca proprietarii de Toyota sau Honda nu au in vocabular expresia: „Sa mor yo boss e aproape noua”.

    00
  4. La Mitsu Colt-ul meu din 2006 a trebuit sa schimb doar arcurile, asta pentru ca obisnuiam sa car saci de cartofi si alte produse din gradina de la tara, pe un drum parca din Evul Mediu. In rest, n-am avut de cheltuit decat pentru consumabile si pentru revizii.
    Ce-i drept, nici macar 90.000 km nu am cu ea, dar asta si pentru ca din mai anul trecut familia s-a inmultit cu un Mitsu ASX.
    Nu neg ca am salivat ani de zile la Tiguan, la Skoda Yeti. Dar acum cu ASX-ul, nici ca ma gandesc la altceva.
    Depinde foarte mult si de sofer, cum se poarta cu masina, cat de sportiv o conduce etc. La cat de sportiv si supraturat merg eu, nu stiu daca alta marca ar fi rezistat.

    00
    • Amortizoarele nu le-ai schimbat?

      00
    • Mitsu nu e masina japoneza… :P

      Eu am o problema cu soferii de Lancer care au impresia ca daca masina lor are aceeasi sigla pe bot si aceeasi forma generala, atunci are si suspensiile si motorul si directia de EVO.
      Natie de Makineni in mizerie.

      00
    • La Colt am ramas fara frane la o luna dupa ITP. Nu mai merge computerul de bord de cativa ani (e drept ca se aprinde din cand in cand), motorul face ca un tractoras

      00
    • Haha, asa am si eu un vecin, are un Lancer cu aceleasi cauciucuri de cand o are. La fel considera masina un EVO, si-a pus chiar si numarul intr-o parte, povesteste cat de tare fuge, dar amaratul are 1,5 benzina

      00
  5. Intrebare pe bune de la unu’ care vrea sa isi ia o masina pana in 5000 E

    Mazda 3 din 2005-2006 e ok?

    Ce masina merita luata in banii astia?

    20
  6. Ce alegi ? Soferi de BMW sau de Honda ?

    00
  7. NOU
    #20

    Stii cum se zice: asa masina asa sofer.

    00
  8. Sa intelegem ca soferii grupului VAG sau ai altor marci sunt niste Hamiltoni? Generalizarea e subiectiva intotdeauna!

    00
  9. Remarc de ceva timp ca cei cu Honda sunt mai coca decat cei cu Audi si BWM care sunt prea mainstream pentru niste hipsteri ca ei.
    Se rup in figuri complet aiurea, fac liniute, depasiri de-an boulea, intrat in fata si pus frana, etc…

    Aceeasi mentalitate de badaran; cred ca daca au niste masini mai „rare”, asta ii face speciali.

    10
  10. 400.000 km cu Logan. Mers prin oras 80% si pe drumuri grele restu. Schimbat doar ambreaj si consumabile.

    00
  11. Eu in 110k nu am reparat la Mistubishi decat tabla si am schimbat consumabilele – placute, discuri, capete de bara (pentru ca traiesc in Pantelimon, adica la tara). Astept sa se asfalteze strada si ma duc sa fac o inspectie la amortizoare, bucse etc.

    00
  12. Nu cred ca soferii de japoneze sunt mai dobitoci decat soferii altor marci. Poate invers.
    In alta ordine de idei: in afara de Renault si de Subaru, la ce alta marca de masini se strica motoarele?

    00
  13. da, nu luati toyote diesel conduse de femei inapte. eu am schimbat ambreiajul dupa ce am luat-o (40k km).

    00
  14. Se strica si astea si cand se strica dai o galagie de bani pe piese la masinile asiatice.

    00
  15. Buhnici era cu duma asta: „Duceti-va in orice service Honda sa vedeti ca ei nu repara masini Honda, ci alte marci. Asta inseamna ca Honda este foarte fiabila”. Pfff. Pai da, nene Buhnici, repara alte marci, ca la cat de putin se vand „hondele”, trebuie sa traiasca si dealer-ul cumva, nu?

    00
    • Da, doar ca acelasi lucru e valabil si la Mazda. Cel mai bun service de repreznetanta Mazda din vestul tarii si singura Mazda din parcare era a sefului de atelier. Pe langa a mea, evident…

      00
  16. Da, ce pot sa zic…sufletul meu tanjeste dupa un Accord.

    00
  17. Eu nu as schimba Toyota decat … tot cu o Toyota.
    25 000 km, majoritatea in oras, nicio defectiune.Impecabila.

    00
    • 25000 km sunt mult prea putini km pentru a-ti face o idee despre fiabilitatea unei masini. In afara unor probleme grave de fabricatie, orice masina ar trebui sa te tina fara niciun fel de probleme 25000km. Nu zic ca toyota nu e fiabila, dar orice masina noua te tine 25000 de km, e irelevanta marca la uzura asta.

      10
  18. Ma, jur ca nu înțeleg bucata asta „a intrat în giratoriu pe banda 3 și a ieșit pe 1”. Cum naiba ieși pe a 3a din giratoriu, pe deasupra? Sau a ieșit pe prima/ a doua ieșire?

    00
    • Nu că are foarte mare importanță, da’ e vorba de banda 3 de pe strada pe care se iese din giratoriu, nu de benzile din giratoriu.

      00
  19. Nevasta-mea are un Honda civic 2007, 1.8 sport, benzina 140 cai. In niciun caz nu e lenesa. Putine masini ii stau in cale. Merge cel putin odata zilnic cu ea in limitare (7000 ture). Si nu a avut niciun accident vreodata. Nu toti soferii de japoneze sunt la fel, ei macar isi pretuiesc masina.

    00
  20. Degeaba….. Nu se mai fac masini ca pe vremuri….

    00
  21. ideea e de fapt mai multe:
    – pt fiecare d-asta cu masina „japoneza” care nu stiu sa conduca, exista minim 1000 de soferi de Logan/BMW/Passat mult mai prosti/periculosi, nu doar inceti.
    – chiar sunt viabile si piesele costa ca la restul, cand trebuie schimbate.
    – ce zicea Buhnici ca la Honda vezi in general alte masini pot confirma si eu la reprezentantele Mitsubishi. La fel si chestia aia cu reparatii numai la tablă, mi se pare destul de corecta.
    – Ala care a zis mai sus ca soferii de Lancere au impresii…well, pe autostrazi ai sanse mai mari sa vezi un lancer, chiar si sport pe banda dreapta, decat un BMW in orice conditie. De asemenea ai sanse mai mari sa vezi o masina nemteasca cum se chinuie sa se tina dupa tine la orgoliu daca il dai la o parte la 170=180, dar invers mai rarut spre deloc.
    – Astia cu Subaru ori sunt mame, ori tarani hipsteri, ori publicitari, ori bloggeri cu putza mica :D. Cine nu conduce Impreza, e inexistent in clubul „japonezelor”
    – din ce vad pe strazi, soferii de masini asiatice tind sa le aiba mai ingrijite/curate (statistic & proportional)
    – Mai usor agati o tipa care conduce un Civic, decat una cu BMW/Passat. Fact :D
    – noi chiar ne simtim usor rusinati cand vedem unu cu o masina asiatica mergand ca un idiot in trafic.

    Full disclosure: posesor de Lancer de peste 100k km :)

    00
    • o singură corecție. nu e vorba de puță mică, ci de foarte mică.

    • Eu am un Lancer 2008 modelul clasic are abia 70000 km in 2020, un singur etrier schimbat pe spate dreapta s-a gripat definitiv la 10 ani vechime, impecabil fara pic de rugina, inca are placutele de frana originale, mici retusuri la vopsea caroserie, facut distributia la 8 ani, in rest doar consumabile si bujiile pt ca una dadea rateuri dupa 9 ani. Acum m-a lasat acumulatorul de prima echipare dupa 11 ani si 11 luni 😂. Conduc normal adica nu subturat, schimb pe la 2800-3000, dar nu o menajez in general, motorul toarce superb, nu bate nimic la ea desi am avut parte de drumuri romanesti destul de proaste. In concluzie am toate sansele sa ma ingrop in ea, cum scria cineva mai sus😁

      00
  22. Am un prieten cu Yaris 2010 automata. La 60.000 km, anul asta, i s-au dus ambreiajele. L-a costat 4000 lei reparatia.

    00
    • Pai daca le-a apasat cu ambele picioare…

      00
    • E ok ambreiaje schimbate la 60.000, la VW DSG7 am schimbat de doua ori ambreiajele, la 30.000 si la 60.000, e plin forumul cu dsg-isti cu ambreiaje schimbate intre 15 si 30.000. Partea proasta e ca la 90.000 nu mai am garantie :( .

      00
  23. si morala ta este? Eu am avut hyundai (ma bucur c-am scapat de ea), Accord 2008, si acum accord 2010. Si mi-e ciuda ca nu se mai fabrica accord pt Europa, ca ramaneam cu ei. Eu sunt unul dintre cei care intaresc ideea de fiabilitate honda (si da, nu e un mit; pe primul accord am mers in 6-7000rpm destul de des, si masina are 201.000 km acum si n-are absolut nici o problema la motor – doar bucse, etc, de la drumuri).

    00
  24. Hyundai forever!

    00
  25. Doua lucruri vreau sa menționez.
    1) Aia cu „japonezele nu sunt samsarite ” a expirat. S-au prins și samsarii ca a auzit pana acum fix toată lumea ca japonezele sunt fiabile, mai ales hondele și toyotele – deși, ca sa fim corecți, e valabil doar la anumite modele, „clasice”.
    Și va asigur ca exista și japoneze conduse birjareste cu motorul suprauzat, etc. Fix astea sunt bune de samsarit.

    2) „automate” cu ambreiaj ( adica, alea robotizate) sunt niște mizerii. Punct. Continuați sa cumpărați, pana la urma le vor face ok, presupun.
    Și nu, nu vreau sa spun ca manualele sunt mai bune. Referința e fix legata de soluția constructiva și fiabilitate.

    00
  26. indiferent ce masina conduce, nu ati vazut nimic pana nu o intalniti pe domnita care intorcea in giratoriu. ratase iesirea si era greu sa mai dea o tura.

    00
  27. „neavând prea mulți cai, nici nu a forjat-o” nu inteleg ce vrei sa zici sau poate compari mere cu pere.
    daca vei compara masini din aceiasi clasa si aceiasi cilindree vei vedea ca bati campii domnule „stie tot”

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.