Contează testele NCAP la achiziţia maşinii?

tico-1tico-2

Ticoul de mai sus nu a fost testat de NCAP pentru a vedea cum se comportă la accidente. Până acum câteva zile, când un posesor de Mercedes s-a oferit să facă el asta, mergând cu 160 prin oraş, băut, şi omorând un ocupant şi rănind grav alţi doi. Cum ar veni, Tico are cam zero stele NCAP.

Daewoo Matiz din 2000 are însă 3 stele NCAP. Chevrolet Aveo are o stea şi jumătate. VW Lupo, o conservă asemănătoare Tico, are 4 stele şi costă 2.000€ second hand.

Ideea de bază e că ratingurile astea ar trebui să conteze la achiziţia unei maşini, pentru că oricât de prevăzător ai merge, nu ştii când dă un dobitoc peste tine. De aceea e bună centura sau asigurarea, că tu îţi vezi de treaba ta şi un meseriaş a băut prea mult în seara aia şi scapă cu doi ani cu suspendare după ce îţi omoară toată familia.

Românului însă nu îi poţi spune de cauciucuri tocite, jante îndoite sau anvelope de iarnă, pentru că are impresia că vrei să îi faci rău şi să îşi cheltuie banii de bere pe prostii. Plus că el oricum merge prevăzător.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Conteaza. Romanul are o vorba care se potriveste foarte bine acestui subiect „decat sa planga mama mai bine sa planga ma-sa”.

    00
  2. In ziua de azi putini oameni se mai gandesc la siguranta lor. Acum tot ce e ieftin e bun.

    00
  3. Ar trebui sa conteze. Din pacate, testele astea au si multe situatii neverificate.
    Cred ca un Mercedes arde la fel de frumos precum un Tico. Poate mai incet.
    In schimb, ambele te feresc de trasnete!

    00
  4. Deci tot Tico e de vina. Aia e, daca nu ne luam cu totii bemvee, precum meseriasii.

    00
  5. e inevitabil ca renault sa aiba cele mai multe stele avand in vedere ca ei sponsorizeaza direct sau indirect aceste teste euro`ncap

    00
  6. Conteaza in masura in care au fost indeplinite celelelte cerinte: – aspect, consum, intretinere ieftina, fiabilitate, marime, si pret, nu neaparat in ordinea asta. In plus, cand ai un buget destul de mic pentru achizitionarea unei masini e ca si cum ai vrea o prietena: si cuminte si bogata si desteapta si frumoasa si devreme acasa.
    Iar la achizitionarea unei masini de genul asta nu stai sa te gandesti ce sa alegi, un Tico sau un Mercedes?

    00
  7. Lumea se uita si la testele EuroNCap cand cumpara dar sunt putini care si citesc ce scrie acolo. Sunt niste chichite acolo care le dau producatorilor de masini 5 stele dar daca te uiti mai bine la rezultate ai sa vezi de exemplu ca se iau puncte pt: daca masina testata este echipata cu ESP, daca are martor de centura (auditiv si vizual), etc…
    Cine nu isi testeaza masina la EuroNCap stie clar ca are probleme si nu vrea sa le vada lumea intreaga. Pe de alta parte toti producatorii de automobile stiu cand cei de la EuroNCap le cer masini pt teste si iti dai seama ca in saptamana aia toate masinile sunt brici……
    Este binecunoscut cat de prost a iesit in EuroNCap Chevrolet Aveo. Uite si una chinezeasca pentru comparatie: https://www.youtube.com/watch?v=5Qn97K7MjfE

    00
    • @Vlad: tocmai, te uiti la chinezească sau la aveo şi incepi să te intrebi cum e să fii tu inghesuit de motor la 50 la oră.

  8. Cât timp ne zbatem în sărăcie şi omu’ abia îşi poate cumpăra o gioarsă SH recent adusă, crezi că va întreba câte stele NCAP are coaja?

    00
  9. Cu vechiul Accent era la fel discutia. Imi amintesc ce iritati erau ”gospodarii” romani si cum dadeau ei lectii ca ”airbagul nu conteaza, ala te omoara” si cum ”n-am auzit eu de nimeni care sa moara in accident ca n-avea stele la NCAP”. Era absolut distractiva discutia. Ba, la un punct, cineva compara un model mai vechi de coreeana cu un Golf, pe principiul ca ”te obisnuiesti repede”. E socant cat de mult se pot autoiluziona oamenii astia (tot cele trebuie este incapatanare si 2-3 table sa tuneze hurdugaia).

    00
  10. Si pietonii cum ar trebui testati NCAP? Baiatul acela din Timisoara, omorat de Cocoana cu Ferrari-ul pe trotuar? Si batrana aceea care, traversand pe trecere, i-a taiat calea miseleste bravului participant la nunta care circula regulamentar cu 80 km/h cu bmv-ul. Numai nesimtiti care refuza sa stea in casa.
    In Europa Occidentala 80% din masinile din trafic sunt masini mici, gen Lupo, dar si aia sunt niste fraieri, care nu constientizeaza ca ai nevoie de cel putin 140 de CP ca sa mergi la servici sau la piata.

    00
  11. Zoso, ca tot faceai comparatie intre Lupo si Tico, normal ca Lupo e mai sigur, dar totusi, cum ai zis tu , un lupo este 2000 de euro, pe cand un Tico , cred ca il gasesti si la 800. Cand esti vreun pustan care abia si-a luat permisul si vrei neaparat o masina, da’ abia ai 700 de euro in buzunar… iei Tico-ul pt ca e mai ieftin, si noi romanii mai avem in cap si ideea asta „Lasa ca nu ni s-o intampla tocmai noua!” Asa ca…sa nu ne mai miram de ce unii prefera sa-si ia cutii de conserve. De fapt cred ca m-am exprimat gresit, nu prefera, ca daca ar avea bani si ei si-ar dori o masina mai sigura, dar aleg! Totusi, mai sunt si unii care daca n-au bani de masini sigure…prefera siguranta metroului sau a transportului in comun.

    00
  12. Nici nu arata rau mercedesu dupa un impact la 160. :D

    00
  13. @kilroy – pe bune? Lasand la o parte faptul ca n-ai dreptate, cei din afara au masinile pe care le vor (n-am vazut nicaieri atatea masini sport ca si in Anglia, iar in Germania 80% din masini sunt de la Golf in sus, si Golf-ul numa’ masina mica nu mai e), teste amanuntite au atatat ca un Lupo la 80 kmh te omoara la fel ca un BMW.

    00
  14. Erata- au aratat, nu atatat :).

    00
  15. Si totusi…vreau sa vad conservele mai noi cum se comporta la un impact lateral de 160 km/h…testele EuroNCAP sunt bune, dar si ele sunt facute in anumite limite totusi. Sunt de acord cu tine Zoso, conteaza si stelele, dar in cazul de fata era viteza prea mare si lateralele masinii sunt cele mai vulnerabile.

    00
  16. Noi am testat un Tico „live” acum 12 ani, intrand cu 70 la ora intr-o Dacie papuc. Am iesit cu capul prin parbriz si am rupt bordul cu piciorul. Masina avea o frumoasa alura de armonica dupa impact, in timp ce „gioarsa” de papuc era doar usor indoita si zgariata. M-am lamurit atunci instant in ceea ce priveste minunata masina Tico si siguranta incredibila pe care o ofera.

    Problema la noi este ca de multe ori nu ne prea vine sa facem nazuri. La salariile normale din tara, e cam greu sa stai cu toate formulele astea in dinti si sa alegi ce vrei. In general alegi „ce se poate”, dovada si faptul ca erau orasele impanzite de matiz si tico.

  17. @dojo: deformarea absoarbe din energie;-B

    00
  18. pai toate droagele astea ar trebui echipate cu o incarcatura de trotil, ca sa stie aia cu „kiu sapte” sa le fereasca, pe principiul „dai in mine, dai in tine”… :-)

    00
  19. Din nefericire accidentul asta arata ca banii ii pot pazi pe unii chiar si de efectele propriei prostii. De vreme ce retarul din MB a suprevietuit asta inseamna ca banii fac posibila ocolirea legilor selectiei naturale. Ceea ce e foarte naspa.

    Zoso +1 pt articolul asta. Ar trebui unul pe zi ca asa poate ar pricepe cetatenii ca lipsa banilor nu e o scuza pentru a nu face maximum de efort pentru propria protectie (vezi Golf vs Accent).

    -1 in acelasi timp pentru ca bietii oameni din Tico mai mult ca sigur nu mergeau cu Tico-ul de placere, ci pentru ca doar atata isi permiteau. Aici trogloditii care comenteaza ca mai bine merg pe jos decat in Tico sunt rugati sa taca pentru ca e evident ca nu au bani nici de un Tico.

    Nasol e daca intr-adevar viteza DE IMPACT a fost 160 nu prea stiu vreo masina din care sa ai sanse sa te dai jos intreg (poate doar un Land Cruiser, Range Rover sau Patrol si sa ai sansa sa loveasca MB-ul in sasiu, nu in montant)

    Deci concluzia mea e simpla: scuip in san, fac plusuri de-alea pe piept si zic doamne fereste!

    00
    • @Patraulea:

      1. nu pot să scriu prea multe din astea, că mi s-a reproşat că impun oamenilor să isi trăiască viaţa cum vreau eu. deşi imi vine greu să găsesc articole unde indemnam pe cineva să cumpere un produs sau să voteze cu cineva. vezi articolul cu dreptul la opinie.

      2. de acord ca nu mergeau de plăcere, dar plm, intre tico şi aşteptat încă 3 luni pentru o maşină decentă, parcă aş alege a doua variantă. depinde de fiecare cum vede problema. eu, de pilda, mă ingrozesc la copiii mici care se plimba liber prin maşină. am incercat de câteva ori să le explic părinţilor ca, oricât de atenţi ar fi ei, la un moment dat intra un nebun in ei, n-am avut cu cine discuta. unii oameni isi doresc moartea.

      3. da, la 160 nu prea mai ai speranţe. dar ele cresc pe măsură ce maşina e mai sigură. clipurile alea cu chinezeştile care se indoaie ca surceaua sunt mai horror ca SAW sau Vineri 13 şi iti semnalează că poţi evita sa iti iei geely sau chery, că poţi să mori dacă din sens opus vine un porumbel beat.

  20. Un comentariu probabil departe de topic. Nu mi-am fi dat seama ca e Daewoo Tico decat dupa ce am citit de la tine :)

    00
  21. Foarte bine punctat, inclusiv faza cu copiii mici. Eu mereu duc munca de convingere la adulti sa-si puna centura…se uita la mine de parca i-am injurat. Zilele trecute am auzit o conversatie despre cum e mai bine sa te lovesti frontal de unul care vine spre tine, in loc sa tragi dreapta spre camp.

    00
  22. Testele alea de care vorbesti sunt facute de obicei la ~50-60km/h. La 160 km/h e deja cu totul altceva. Din cate stiu eu Tico nu atinge 160 km/h ca sa fie testat…
    Sa circuli prin oras cu 160km/h, baut si sa omori niste oameni nevinovati, apoi sa ameninti in stanga si in dreapta ca ii pui in conserva pe toti cei care vor da declaratii… hm… cam cum suna ?
    Dar la Oradea nu e ceva iesit din comun, au mai fost cazuri, unul chiar foarte celebru, tanar drogat a omorat niste oameni pe trecerea de pietoni, acuma e ceva sef de partid de provincie.

    00
  23. Ar trebui sa conteze, dar ce te faci ca tot mai multe masini capata in ultima vreme maximul de 5 stele la teste? Ar trebui zic eu sa-si revizuiasca modul de testare aia de la Euro NCAP, sa mareasca viteza, ceva, altfel devin irelevanti pentru cine vrea sa cumpere o masina noua cat mai sigura.

    00
  24. acum fiecare cum il taie capu’.
    multi se cred highlanderi. atat aia de merg in masina fara centura cat si cei pe care-i mai intalnesti pe mijlocl drumului…

    si oricat ai incerca sa te protejezi, sa ai masina de 1milion de stele, hazardul isi va spune cuvantul :)

    00
  25. fix cum zicea patraulea: la 160km/h (dupa frana ceva in jur de 100) impact lateral esti papa, indiferent de stelele NCAP.

    La fel de adevarat este ca Tico-ul e considerat (in tarile unde se foloseste mai des) sicriu pe roti

    00
  26. sunt sigur ca intr-o zi romanii vor tine cont de ncap.
    va zi ziua imediat urmatoare celei in care nu vor mai merge toti pe banda a 2a, doua zile dupa cea in care isi vor strange gunoaiele dupa grataru’ din padure si a3a dupa ce vor(„vom” ca sa nu se interpreteze) inceta sa dea vina pe altii pentru propria lor prostie.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.