Mașini: pledoarie pentru senzorii de parcare

Una dintre opțiunile mașinilor la care țin foarte mult este senzorul de parcare sau camera de marșarier. Locuind în București, am văzut destul de bine cât de utilă este această opțiune pentru a feri mașina de zgârieturi nedorite.

Colega Cetin face mișto de mine și de grija mea pentru mașină, care e doar un fier până la urmă. Eu sunt conștient de asta, dar…

Îmi place să am fierul în stare bună

Îmi place să mă simt bine când mă sui în el sau când cobor din el. Adică să nu fie murdar, pătat, lovit, rupt, mirositor sau mai știu eu ce.

Asta și pentru că valoarea de revânzare e alta, dar și pentru că îmi place curățenia. Și în casă, și în mașină.

Îmi place să exersez parcarea laterală

Parcarea laterală e nemesisul șoferilor, iar mie îmi place să parchez lateral pentru că astfel îmi dau seama de mărimea mașinii și cum o pot manevra în spatii strâmte.

Plus, pentru că majoritatea preferă să nu își bată capul cu locuri de parcare unde un pot intra din prima, găsesc mai ușor locuri de parcare de acest gen.

 

Ce mi se pare mișto e că se pot monta separat, dacă mașina nu a venit cu ei din fabrică. Unii normali costă 100 lei, iar la 300 de lei vă puteți monta inclusiv o cameră de marșarier cu display. Sau o cameră video în număr, dacă aveți deja o unitate multimedia. Sau senzori sau cameră wireless, ca să nu mai trageți fire orin mașină.

Da, știu, bărbații adevărați nu au nevoie de așa ceva. Dar mie îmi plac și mi se par utili.

 

masina

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Sau direct, urmatorul pas, GTA2 style:

    00
  2. Astuia nu-i trebuie senzori sau camera pentru parcare laterala:

    00
  3. Tineti minte bara din spate de la Dacie, ce tampoane avea?

    00
  4. Utilitatea lor se vede atunci cand:

    1. Intri in curte la tara pe un super-intuneric si mama-soacra a lasat in drum roaba, lemnele taiate si alte multe asset-uri pe care nu le vezi si faci praf masina daca nu ai senzori de parcare

    2. Prin spatele masinii trec copii mici, pe tricicleta sau pe jos, nesupravegheati si in oglinda nu iti apar. (Am SUV, mai exact Kia Sorento)

    3. Dai cu spatele si este lasat in drum vreun scaun sau alte tampenii scoase de diversi descreierati care locuiesc la case si care nu erau in drum cand ai parcat tu.

    00
  5. „Da, știu, bărbații adevărați nu au nevoie de așa ceva. Dar mie îmi plac și mi se par utili.” Iti plac barbatii adevarati?

    00
  6. Sunt buni senzorii, dar să nu te bazezi pe ei atunci când parchezi mașina în vecinătatea unor stâlpi cu profil din linii drepte:dreptunghi, h sau u.

    00
    • Ba ar trebui sa te poti baza pe ei. Depinde si senzori si calitate.
      La fostul vw, senzorii din fabrica faceau toti banii. Si nu au dat niciodata gres. Ba din contra ei au vazut un stilp inclinat care mi-a indoit spolierul spate in utimul hal. Eu am fost de vina aici. Aia vedeau si firul de iarba. Pe testate.
      Daca iei senzori la 100 lei e posibil sa mai ai surprize. Cum am acum pe masina actuala. Senzori care bat cam aiurea si mereu par sa prinda chestii care nu sint in spatele masinii ci in lateral.

      00
    • NOU
      #8

      Nu te poţi baza pe senzori, e clar. Mai ales când parchezi lângă o maşină scumpă. :D Dezastru. Mereu am evitat parcările cu senzori.

      00
  7. 100% pentru camera de marsarier !

    00
  8. De acord, sunt foarte utili. I-am montat direct la dealer, pe partea din spate, cand am cumparat masina.

    00
  9. eu as fi curios cati dintre noi folosesc regulat parcarea laterala cu spatele. Stiu, romanul in general e mare sofer, dar as zice ca nu mai mult de 20-30% dintre soferi folosesc „procedeul” asta.
    Da, senzorii de parcare sunt o treaba faina

    00
    • Pentru cei care locuiesc la oras, procentul cred ca e catre 95%. N-am zis 100% pentru ca stiu si eu o tipa care, decat sa faca o parcare laterala, mai bine se invartea inca 40 de minute pe strazi pana gasea un loc unde sa intre cu fata.

      00
  10. pune un link si pt varianta wireless, ca nu o nimeresc

    00
  11. Sunt de acord. Un sensor nu face nimic rau, numai te ajuta sa masina nu fie lovita. Cred ca asta este ceva pozitiv.

    00
  12. Barbatii adevarati cand trebuie sa parcheze in locuri stramte isi dau jos consoarta sa ii dirijeze.
    Daca ai stii cate accidente mici am evitat cu senzorii de parcare …

    00
  13. Nu e vorba de barbatii adevarati ci de soferii priceputi… :)

    Daca ti se intampla sa tot schimbi masina (chiar in familie, sa te „rotesti” intre 2 masini, dupa necesitati), da, ar putea fi utili.

    Altfel mi se pare mai normal sa-ti „simti” masina astfel incat parcarea laterala sa nu mai fie asa un „miracol”. Oriunde ai parca… :)

    00
  14. Dar nu sunt mai buni senzorii de parcare electromagnetici? Eu d-ăia mi-aş pune.

    00
  15. Sunt foarte buni senzorii de parcare. Deși am zgâriat bara spate cu tot cu senzori, pur și simplu mă gândeam la altceva și am ignorat bipurile. Dar asta a fost o dată. În restul de 792 de ori au fost OK.

    Iar cu parcarea laterală… M-a întrebat odată o femeie „Tu de ce parchezi așa?” Îmi stătea pe limbă să-i răspund „Pentru că știu cum”, dar m-am abținut, că în afară de șofat, ea e de treabă.
    Cel mai mult mă enervează ăia care vin în urma mea lipiți de bară, pe strada cu o bandă de sens unic și mașini parcate pe stânga și dreapta. În cazurile astea de obicei mă opresc de tot înainte de locul de parcare, pun semnalizarea, și sper ca moronul să nu pornească odată cu mine, să-mi lase loc de dat cu spatele.

    00
  16. Am avut, i-am folosit, s-au defectat, i-am aruncat… si nu le-am simtit lipsa. E drept ca nu erau ceva avansat cu display si alte minuni, se multumeau doar sa emita un semnal sonor in functie de cat de aproape eram de masina din spate.

    00
  17. Dar de cretinii care deschid portierele fix in cele ale masinii de langa cum te feresti?

    00
  18. Pana acum vreo sase luni nu am avut ocazia sa conduc prea multe masini cu senzori de parcare, Megane-ul de acum are doar in spate si sunt un lucru minunat, care-mi usureaza viata si parca castig si timp, parcarea durand mult mai putin. Stiu, e mai „macho” sa parchezi doar bazat pe simturi insa prefer in tot acest timp pierdut cu parcarea sa-i deschid usa sotiei. Pare mai macho asa pt mine. In rest, parchez zilnic „jucaria” de 17m/2,5m/4m, fara ajutor de senzori, si lateral, si cu spatele si cum o mai fi… Dar nu e necesar sa deschid usa nimanui.

    00
  19. Depinde şi ce maşină ai. Eu am un Opel Corsa, la ce dracu’ să-i pun senzori dacă văd toate roţile prin geamuri?

    00
  20. Barbatii adevarati nu au nevoie nici de cutie automata sau senzor la centura. Senzorii de parcare, cutia automata si inclazirea in scaune sunt, pentru mine criterii obligatorii in alegerea masinii. Dar eu nu sunt barbat adevarat

    00
  21. Uite aici parcare automata la Ford:

    https://www.youtube.com/watch?v=GBl_V-J56zI

    00
  22. NOU
    #27

    Pot sa pun si eu un link de profitshare? :P

    00
  23. Eu am o cameră pusă la numărul din spate. E foarte utilă în aglomerația urbană.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube