Mașini: lecția kilometrilor puțini

Fugiți de mașinile cu kilometri prea puțini pentru vârsta lor! Serios.

Am încheiat un capitol dureros pentru mine: mașină mișto, bine întreținută mecanic și optic, plină de toate defectele din lume, defecte cauzate de timp și staționare.

Așadar, când cumpărați o mașină, întrebați proprietarul. Dacă spune că are mai multe mașini, fugiți. Fugiți mâncând pământul.

Pentru că, dacă are mai multe mașini, s-ar putea să o fi abandonat pe asta undeva și să meargă cu cealaltă. Iar timpul a lucrat și mașina s-a uzat din lipsă de activitate. Adică periodic mai era un furtun, mai era un contact electric, o căruță de chestii mici, dar enervante.

Uneori se vede în cartea mașinii, între revizii: într-un an a făcut 40.000km cu ea, în altul 1.000, în altul 0.


Și nu, nu cumpărați niciodată mașini cu portiere fără rame. E o idee bună pe care o să o regretați amarnic la peste 100km/h.


Acum, mă bate tare gândul să îmi iau o rapandulă de care să nu-mi pese. Eventual două, să am de schimb când se strică una. O giorsaletă Octavia Scout și o giorsaletă Duster și gata.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

173 comentarii

  1. deci ai vandut masina cuiva care nu te citeste ?

    00
  2. Eu am avut Subaru Legacy fara rame la usi. Senzatie! Probleme la peste 100 km/h ???? Nu am auzit asa ceva. Nu la mine. Apoi, intre o masina de 180.000 km cu care s-a mers si una uitata pe undeva cu ….sa zicem 50.000 km, tu chiar ai prefera-o pe prima???

    00
    • după câte am schimbat la forester da. categoric aia de 180.

    • Dude, in trecut am cumparat masina cu 240000 km. veche de 5 ani, afla ca masina mergea impecabil, in afara de consumabile schimbate nu am bagat nimic in ea. Asta dupa ce am tot testat pe la reprezentante masini cu putini km si toate aveau cel putin 100k km dati inapoi. Nu inteleg de ce fug romanii de masini cu km multi aduse de afara, ca oricum 9/10 masini la vanzare in ro au 130000 in oferta dar real au peste 200000.

      Uite aici niste teste facute de un nene care se ocupa cu asa ceva la 2 masini cu peste 200000 km https://masinapotrivita.wordpress.com/2016/02/15/peugeot-508-vs-bmw-318-km-dati-inapoi-si-mituri/

      01
    • Am o kia cerato lx, am luat-o în 2008 din reprezentanta cu 45000 km. Pana în 2014 nu am băgat 1 leu în ea, rulam des.
      Din 2014 sta mai mult în parcare, a început sa o ucidă timpul: mi se blochează des etrierele, scârțâie niște curele, pornita dar în staționare simt ca se îneacă, am o problema la care nu găsesc rezolvare – nu pornește mereu și diagnosticul părea ca ar fi din electromotor, totul e ok, nici mecanicii nu găsesc buba. Țin sa cred ca e un contact ceva.
      Deci, da, mașina nerulata moare și provoacă mai multe daune ca una rulata constant.
      Actual am 130000 km, cam putini pentru vârstă ei.

      01
    • Nici la MB CLK w209 nu sunt probleme ! Si sunt cate 2 geamuri retractabile de fiecare parte, fara stalp despartitor !

      00
    • pfuai, nevasta-mea are masina de 5 ani si doar 70000km, stie cineva cum pot sa-i dau inainte? mi-e ca daca ma duc la samsari ma taxeaza dublu …

      10
    • @xtz – tu cat ai apucat sa mergi cu ea, de o lauzi atata?

      00
    • @mormaila, tu dai inainte sa nu te taxeze samsarii ca dupa aia ii dau ei inapoi. nu bate, nu troncane.

      00
    • @mormaila: same here. Mașina soției, luată de nouă în mai 2008, are probabil vreo 65k. Deh, oraș mai mic decât Bucureștiul, slujbă la birou, merge cu ea de acasă la serviciu și înapoi, de luni până vineri. În weekend nu conduce decât dacă e neapărat necesar. Cel mai lung drum a fost într-o iarnă în Austria, vreo 2000km dus-întors.

      00
    • @Andrei
      Am kia ceed, porblema e de la contact de la cheie

      00
    • xtz, tu dai exemplu pe nenea din linkul tau? omul ala habar n-are despre ce vorbeste. pentru el, la aceeasi putere a motorului, masina cu tractiune fata e mai rapida. probabil a incurcat timpii declarati. cam acolo se rupe firul cu articolul lui.

      00
    • @Andrei cu Kia Cerato – vezi ca e foarte posibil sa fie unitatea immo! E un device care citeste chip-ul din cheie. Am trecut si eu prin asta cu o Kia Cee’d, mi-au intors-o mecanicii pe toate fetele, si in final asta a fost… dupa luni de cautari.

      00
  3. cum ti se pare (ca rulaj, masina, etc) un xtrail 2013 cu 120k? ma tot tenteaza…

    00
  4. Probleme mari la Forester sau la masina „colegei de apartament” ?
    Si ce ar inseamna kilometri putini? Daca te plimbi 99% prin oras, nu pare imposibil sa faci 35.000-60.000 in 7-8 ani.

    00
    • kilometri puțini inseamnă că intre revizii mașina a stat degeaba. a făcut intr-un an 10-20-40km cu ea, apoi a stat in garaj un an sau doi.

    • Vând Skoda Fabia II, 1.4 benzină, 2008, 62000 km. Mașina a fost folosită pentru a merge la muncă (soția lucrează la 10 km de casă), plus dus copilul la școală, plus concedii făcute în țară la mare/munte. Am carte service care dovedesc kilometrii puțini, făcuți regulat, consum 6.5-7. Nu a picat nimic major la ea, probabil sunt excepția de la regulă.

      00
    • Scuze pentru prima intrebare, am reusit sa ajung a articol fara sa trec prin pagina principala (sau prin Facebook :P). Am vazut mai tarziu featured image-ul cu Subaru-ul.

      00
  5. Ce înseamnă kilometri puțini? Eu am 110.000km la o mașină luată nouă în 2009.

    00
  6. de-ti placea sa bricolesti la masina nu te-ai fi vaitat.

    00
  7. Zgomotul la viteze mari era tot din cauza uzurii in timp. Chederele erau duse si de aici si zgomotoul.

    Am avut masina fara rame si era silentioasa si la peste 160 de km/h. Desigur nu avea aerodinamica de caramida a unui Subaru Forester si probabil si mult mai bine antifonata.

    In alta ordine de idei cred ca orice masina incepe sa isi arata vechimea indiferent de numarul de km.

    Iar gioarsele sunt gioarse si vei avea mereu de reparat cate ceva.

    00
  8. Doua, dar sa fie acelasi model, acelasi an, motorizare, etc. In caz vreun defect „major”, una dintre ele devine donatoare. Si eu am ideea asta dar nu stiu cat se merita

    00
  9. Confunzi faptul ca are mai multe masini cu „n-am bani sa le intretin”. Si eu am doua masini in curte, dar le fac reviziile ambelor si merg periodic cu ele, toate cu asigurari (inclusiv casco) la zi, d-astea. Merg ceas. Bine, probabil ajuta ca-s japoneze, dar tot japoneza era si aia a ta. Insa gigelul de la care ai luat-o cel mai probabil nu mergea cu ea deloc pentru ca nu-si permitea costurile de intretinere si de rulaj (consum, gen).

    00
    • gigelul de la care am luat-o mai avea două mai mari și mai scumpe ca asta. gen, de două ori mai scumpe fiecare decât asta.

  10. Pt. infrastructura din Romania e o idee buna sa ai (si) o „rapandula”.
    Am masina cu portiere fara rame; depinde cum intretii chederul de-a lungul timpului si cum sunt pozitionate oglinzile (asta e cauza principala a zgomotului – vezi de ex. Audi A5 vs A7). La mine problema zgomotului apare peste, sa zicem, 130km/h.
    Tabel cu „in car noise level” aici: http://www.auto-decibel-db.com/

    00
  11. Cumpărătorul nu iti citeste blogul, asa e?

    Asteptam artolicolul lui Cetin in care lauda noua masina cumpărată din Brașov:)))

    00
  12. Exista o distributie Weibull care spune ca defectele apar in prima parte a vieii unui produs sau spre final. La o masina, din experienta mea, asta inseamna in primii doi ani sau dupa anul 9-10. Facuse cineva un site cu o Skoda Octavia noua, plina de defecte, ceva de genul nu cumparati Skoda Octavia.

    Ideal, o masina de 2-3 ani e numai buna, poate fi tinuta inca 6-7 ani fara probleme majore. Aici nu vreau sa dau sfaturi, nu am avut masina mai veche de opt ani. Sau noua, dar exista riscul defectelor initiale si in plus pretul nu este pretul pietei ci pretul dealer-ului.

    Cineva scrie articole intersante pe tema asta:
    http://livingstingy.blogspot.com/2017/08/bathtub-or-weibull-curve.html

    Pentru cei care traiesc in Romania, mai este si problema drumurilor din Romania, care se traduce prin costuri de operare mai mari…

    00
    • Am avut o Octavie 1.6 benzina din 2006 pana in 2016 si in anii astia am facut 130kkm.
      Masina de familie, mers la tara, concedii, mall, gradinita, etc. (am mai pus in alt post link-ul de pe olx, a ras lumea de mine)
      In 10 ani, din ce mai tin minte:
      – de doua ori caseta de directie – a doua oara pentru ca cei care au montat-o nu au strans bine un colier si a intrat apa/nisip pe la un burduf
      – de trei ori baia de ulei – era joasa. Ulterior i-am pus scut.
      – nu mai mult de trei ori – bucsi , capete de bara, etc
      – o bucata de toba, ruginise.
      – ulei, filtre, baterie o data.

      Bun, am schimbat masina cu o japoneza facuta in Cehia (ix35) – si dupa 5kkm, mi s-a ars un bec. WTF, in 10 ani eu nu a trebuit sa schimb nici un bec la Octavia.

      00
    • @Anton

      1. Cine te-a mintit ca Hyundai este marca japoneza?
      2. legat de becul ars, se numeste DOA, adica Dead on Arrival, si se poate intampla la orice piesa mecanica/electrica, etc, asta nu inseamna ca masina este prosta ca s-a ars un bec.

      00
  13. Care e problema daca nu merge zilnic cu ea ca n-am inteles ? Presupunem ca merge de 2 ori pe saptamana cate 20km , e ok ? Unde e limita ?

    00
    • Eu am o nasina cu care plec doar in concedii 2-3 pe an, si o scot la 2-3 săptămânii la plimbare 20-40km cand e vreme buna, ca sa se dezmorțească. Sa înțeleg ca desi nu am avut probleme masina mea nu e buna? In garaj am temperatura constantă, iarna-vara, are aplicata ceruri si solutii de intretinere la motor si la caroserie si tot timpul are husa pe ea. Si da nu depasesc 13.000km / an cu ea.
      Noua fiind in 09.2015 pana azi am 19.000km. Dupa logica Zoso in 4 ani o sa o dau la Remat sa imi iau Logan.

      00
    • eu: feriți-vă de mașinile cu kilometri puțini, au stat pe loc și sunt păguboase.
      tu: eu sunt conștient de asta și mi-o protejez, dar simt nevoia să îți spun că ești prost.
      eu: hai că e bine, putem aveam un dialog cerebral.

    • In urma acestui post am vorbit si cu sotia, si vom cumpara masina de firma care are 140.000 km si care nu a vazut garaj in viata ei si care in 3 ani a avut pauza totala max 2 luni, atunci cand am fost in concediu cu cealalta. Asta la 19.000 o dam la un fraier. Seems legit.

      00
    • @zorro hai sa-ti explic eu, ca Vali sigur nu se va obosi. Ce ai tu acolo este exceptia de la regula. El vorbeste de generalitati. Tu esti un caz mai special, iar daca stau sa fac putine calcule cred ca mai degraba merita sa-ti inchiriezi masina decat sa-ti cumperi masina noua, dar noah, fiecare face ce vrea cu banii familiei.
      Am o cunostiinta care aduce masini din germania. Un trailer plin odata la 2 saptamani. Singurul lui criteriu dupa care le alege: sa fie masini care au stat si care au km putini, minim 7-8 ani, maxim 15 ani. Maxim 150k km reali.
      Fiind in domeniu, mi-au trecut 2 astfel de masini prin maini. Nu aveau mai mult de 100k km, la exterior aratau de nota 10, insa ambele (masini de ~2500-4000e achitizie) au necesitat cam 1000e cheltuieli sa fie puse pe roti. Bucsile duse, pompele duse, tot ce e cauciuc dus, calculatoare schimbate, plastice de la motor imbatranite, etrieri blocati, etc. Ambele au fost facute cu piese de calitate medie-premium si vandute unor persoane care s-au bucurat enorm de mult ca au gasit masini cu km putini, nerulate in tara si cu toate consumabilele schimbate.
      As garanta pt masinile alea peste 2 ani? Nu prea.. desi au fost facute cu piese de calitate buna, nu este aceasi calitate ca piesele plecate din fabrica. Si vorbim de piese care in mod normal dupa 10-12 ani nu trebuiau sa pice (calculatoare, senzori, motorase).
      Sfatul meu ar fi sa fugiti oricum de masinile scoase la vanzare cu „schimbat totul totul, placute, discuri, distributie, ambreiaj, etc”. Nimeni nu le schimba si vinde masina maine. Le schimba pt ca alea de pe ea erau distruse, motiv pentru care au luat masina la pret de kkt. Majoritatea pun cele mai ieftine piese sau chiar SHuri

      00
  14. Noua nu e buna ca inghiti costul de nou de +30%.
    Aproape noua nu e buna ca sigur e ceva ce se tot strica si ti-o vinde sa scape cat e in garantie de ea.
    Veche cu km putini nu e buna ca.. (ai scris mai sus).
    Veche cu km multi nu e buna ca iti pica cutia de viteze si de directi si faci service-ul de 180.000 de km.
    Deci…?

    00
    • dacia logan!

    • Uite de-aia ne chinuim sa gasim Mazda 6 din 2014, pe benzina, motor 2.0 sau 2.5 si nu reusim, in Romania.
      Pe diesel gasesc pe toate drumurile, pe benzina, nexam.
      Inseamna ca este o masina buna, intr-adevar, daca nu se grabeste nimeni sa o vanda. Daca e fabricata in 2014, inseamna ca garantia o sa dispara in 2019. Cred ca, abia atunci o sa fie plin de ele.

      Noi avem o Mazda 6 din 2009, 2.0 benzina (cumparata in 2014), luata cu 70k la bord, iar un an a stat in showroom (a fost prima data inmatriculata in 2010). A apartinut unui boss de corporatie, care o folosea doar in delegatii. Masina cumparata din Romania, folosita doar in Romania. Ne-a vandut-o noua pe aia si si-a luat tot Mazda 6, dar, evident ca modelul nou.

      In afara de consumabile, nu am bagat deloc bani in ea. Ce-i drept, nici nu ne-am uitat la bani si am luat piese/ ulei de calitate ( de exemplu, ulei folosim doar Dexelia, care e produs de Mazda). Dar, chiar si asa, nu mi se pare scumpa intretinerea ei. Nu avem de gand sa o vindem, masina va ramane in familie, pentru ca, desi are 7 ani vechime, nu are niciun defect, motorul e foarte silentios (doar iarna e un pic zgomotos, cateva minute pana se incalzeste), sistemul audio inca se tine bine dupa atatia ani (are sistem BOSE, asa am cumparat-o).

      La defecte, as zice ca e cam joasa (iarna cam creeaza probleme), cauciucurile si jantele cam scumpe (am dat intr-o groapa si am facut o janta praf si a costat o mica avere), mananca foarte mult lichid de parbriz, suspensiile sunt cam rigide si te zdrangane grav, iar scaunul de la pasagerul din fata, dreapta, e foarte tare. La drum lung te doare noada curului de mori dupa 2-300 de km. In spate, in schimb, e bancheta foarte moale.

      Ca o concluzie, ramanem Mazdari pe viata, lol.
      Poate pe la vara avem putin noroc si gasim totusi, ce cautam.

      00
    • Dacia 1310 … pentru bricoleuri care se respecta.

      00
    • „Mananca lichid de parbriz” #doamnefereștebăbăiatule

      00
    • Era odata un sefulet de reprezentanta auto care a luat habar nu am ce masina in teste. S-a intors inapoi la subalterni si s-a plans ca mananca mult lichid de spalat parbrizul. Explicatia a fost simpla: el nu se prindea ca la masina aia sunt spalate si farurile daca tii maneta mai mult de 2s. Din cate am inteles, la anumite masini, presiunea de la jetul pentru faruri este mai mare si de acolo si consumul.

      Zic si eu ce-am auzit…

      00
    • @antinevralgic
      #doamnefereștebăbăiatule , fix la lichidu’ meu de parbriz v-ati oprit?:))
      Ce sa fac, daca spala tot ce prinde :))

      00
    • golf 3 :)
      costa 500 euro, merge ca un logan lejer, cu interiorul ici colo mai calitativ si mai bine gandit decat logan, piesele de schimb sunt extrem de ieftine, iar in caz ca pica toata te costa inca 500euro (pt inca una, desigur)!

      Acuma daca vrem si airbag-uri cortina … variantele sunt altele :)

      00
  15. Ce numesti tu „gioraselte”, pe piata SH sunt undeva la peste 8k € fiecare. (daca luam in calcul Duster 4×4)
    Iar pe aceeasi piata SH, 70-80% din tranzactii se „invart” pt masini sub aceasta suma.
    In concluzie: NABABULE! :)

    00
  16. Dupa ce am facut cateva calcule, masina de 2000 de euro e perfecta. La a mea pierd 6000 intr-un an, la una de 2000 probabil pierdeam maxim 500.

    00
  17. Degeaba iei una chiar cu km putini, bine intretinuta, daca dupa prima iarna ti se fute parbrizul, capota si tabla in general de la pieris si sare. Mai bine o gioarsa, care merge bine, dar macar nu te doare inima cand dupa sezonul rece ii vezi imperfectiunile.
    Am patit-o cu un astra 2012 (da stiu, sunt un sarac), impecabila optic si tehnic. Nu glumesc. Acum am parbrizul varza si capota varza murata chiar.
    Neveste-mii i-am luat un A class, vechi de 15 ani. Merge de rupe, parbrizul e ca nou, capota asa si asa.

    00
  18. La un moment dat am ajuns in situatia ridicola sa scot masina la plimbare ca si cainele pentru ca statea cu saptamanile in parcare si am vrut sa evit exact ce zici tu mai sus. Cand au inceput sa pice in mod enervant chestii mici am stiut ca a venit momentul sa vand.

    Cu portierele fara rame nu am avut probleme. Singurul moment cand faceau figuri era iarna sub 0 grade cand se intareau chederele si clancanea sticla la denivelari serioase dar era vorba de un cabrio softtop…

    00
  19. Eu recomand celor care se tem de kilometrajul dat peste cap sa-si ia masini care au distanta parcursa afisata in mile…samsarii nu stiu converti.

    00
  20. Pai ce-a patit Subaru? Ai vandut-o?

    00
  21. Esti boier daca iti permiti doua rapandule de masini!

    00
  22. Ce înseamnă putini kilometri? Eu am facut 35 mii în 5 ani, suma ce cuprinde și 3 vacante în Grecia.
    Deci nu am șanse sa o vând?

    00
  23. Daca Octavia Scout si Dacia Duster sunt giorsalete, esti bogat. As pastra informatia asta doar pentru mine, foamea urla in romani!

    00
  24. Am regretat un pic portierele fără rame când a fost „ploaie înghețată” (freezing rain) și am dat o oră la daltă ca să pot deschide ușa (geamul trebuie să coboare din cheder). Dar știam de asta; a fost un risc asumat.
    Nu am găsit alte inconveniente! (am depășit 100 km/h :-)) )

    00
  25. Fii barbat si recunoaste! Consuma prea mult ;)

    00
  26. Nu mai bine iti iei tu o Dacie noua si o vinzi sau o dai avans la una noua dupa ce iese din garantie sau dupa 3-4 ani? In felul asta ai mereu o masina noua, nici nu stii cum arata un service auto.
    In afara de siguranta la un accident mai grav nu vad de ce ai investi bani intr-o masina mai scumpa pentru utilizare zilnica pe sosele din Romania si mai ales sa o cumperi rulata si intretinuta in Ro.
    Iar daca performantele de fabrica nu te multumesc poti sa ii faci un pic de chip tuning. Modelul Ultimate costa vreo 500 de euro, il poti monta singur in 10 minute si da rezultate super bune. Motorul e mult mai vioi, masina se misca mult mai bine si chiar scade consumul cu aproape 1 litru la 100 km.
    https://www.racechip.de/

    00
  27. Tot cu un BMW 320 cu peste 400.000 de KM ai mai mult succes :D

    00
  28. I mi pare rau ca nu a ajuns Duster si prin Nord America s at vinde ca piinea calda

    00
  29. A murit Foresterul?

    00
  30. E greu să accepți că alegi lucrul folosit mai mult. Exemplu:
    Mașina mea, achiziționată de nouă în 2014, ≈110000 km împliniți astăzi. Aproximativ 80.000 km au fost la drumuri lungi (minim 300 km).
    Mașina unui navigator, achiziționată în același an, omul navigă 8-9 luni / an și are aproximativ 30.000 km.
    Ambele mașini au facturi la reprezentanță până și pentru ștergătoare (pentru unii înseamnă ceva garanția acordată de producator – nu are rost să intrăm în polemici), revizii la timp, întreținute exemplar.

    1. Pe care ai alege-o?
    2. Care crezi că are probleme cu chederele, plasticele, vopseaua?

    00
  31. Deci bye-bye Subaru?

    Asteapta-te la posturi in care sa ti se spuna ca n-ai dreptate, ca ei au masini din 2010 cu doar 30.000 km in bord; si la altfel de posturi, in care te vor intreba daca alea cu sute de mii de kilometri sunt mai bune :)

    Doua „gioarsalete” (termen nou) e ceva la care ma gandesc si eu. Conditiile minime ar fi 4 stele EuroNCAP, ideal 5, si chestii care-ti fac viata mai usoara (ESP, parbriz + oglinzi electrice si incalzite). Ma rog, nu stiu daca se incadreaza chiar la gioarsalete. Insa oricum sunt in stand-by din 2 motive: n-am cati bani vreau pentru a doua masina, si astept sa vad ce fac berbecii astia cu timbrul p**dei mamii lor. Oricum de RAR nu te poti apropia, imi zicea o cunostinta ca a putut face programare undeva inspre 20 aprilie. Daca insista cu taxe de inmatriculare, caut o varianta cu bulgari ceva…

    00
  32. PS C-am uitat, ai si niste cifre cand te referi la km putini pentru anul de fabricatie? Aproximative, fireste. Eu as zice ca la benzina un 10, 15, maxim 20.000 pe an, iar diesel minim 15.000 pe an.

    00
    • mă gândeam să spun 10.000km pe an. dar e posibil ca omul să facă 40.000km anul ăsta și să o lase apoi doi ani să zacă in garaj.

  33. Nasol, inteleg ca Subaru s-a dus.
    Orice masina iei, uita-te si la capitolul siguranta. Ti-as recomanda la capitolul fiabilitate masini asiatice dar avand in vedere contextul ma limitez la coreene :). Nu sunt ele cele mai frumoase dar isi fac treaba si pretul e decent.

    00
  34. Aici o includem și p-aia care a fost a unui/ei bătrân/e care mergea doar la piață cu ea?

    00
  35. O gioarsaletă Octavia Scout și o gioarsaletă Duster .. dar sa mearga bine ;)

    00
  36. Rapandula merge daca nu ai des drumuri lungi de facut. La drum lung parca as vrea sa stiu ca 1. nu raman in drum si 2. nu ma fac praf la cel mai mic impact.

    00
  37. Mai bine iti iei un autobuz… si astfel iti mai pica si idei bune pt blog…

    00
  38. Boss, dupa ce standarde https://www.skoda.com.au/models/octavia-scout este gioarsa? Am o Skoda Octavia II (luata noua) de 5 ani si am doar 50.000 km pt ca nu prea circul cu ea … o bag la fier vechi?

    00
    • nu nu, mă refeream că aș lua una din asta de 4.000€ https://www.autovit.ro/autoturisme/skoda/octavia/#0d2bf0d1bb

    • Mare atentie la grupulVAG. Exita tipuri de motoare dezastre. Eu am avut pan acuma o skoda octavia 2, . 1.9 tdi dsg, f buna nici unbag bagat in motor si in ea am dato ca m-am plicitist de ea si era submotorizata, apoi Passat b6, 2.0 DSG cu chip la 170CP, schimbat volanta si alte nebunii avea vreo 430k cand am dat-o destul de buna, (BMP) nu alt cod motor. Acum amun passat b5.5 mai vechiut dar lacare a trebuit sa ii fac turbina, desi masina mergea exelent nu miam dat seama decat dupa ce o luasem cand a inceput a curgea ulei din toate furtunele ca impingea turbina peste tot.
      Cred ca cel mia bun sfat vezi ca exista pe vwforum niste baieticare repara la ele de s-au plictist de ani de zile, ti-l recomand pe AlBundy sta pe langa ARhi, are garaj etc…Da-i un tel si iti spune exact ce ar trebui sa nu sa-ti iei daca vrei neaparat volkswagen….
      Eum-am lecuit, urmaotarea va fi benzina de 1.8-2 litri automata evident, dar fara diesel…..

      00
    • Bluehand: Citindu-te încep să mă dumiresc de resortul din spatele glumelor la adresa posesorilor de „tractorașe” TDI.
      Le consideram gratuite, inutile, uneori răutăcioase sau cu tentă hipsterească, dar poate și din cauză că mă încadrez în aceiași categorie de „băiețași” (băieț-a-și? dracu mai știe cum se scrie corect).
      Ce-i drept, dacă îți cumperi mașină germană, 1,9 tdi, sh, ori ești catalogat cocalar, ori trebuie să fii înarmat cu multă autoironie. Iar pentru amatorii de franțuzești „chic” poți uzita și replici de genul „Je m’en fiche”
      Vali: Înseamnă că am avansat mult ca nație, dacă am ajuns să fie considerată o mașină de tipul Skoda Scout drept gioarsă. Altfel, perfect adaptată pentru drumurile românești și ideală pentru un oraș situat la poalele munților.
      Ai renunțat la Forester și pentru că te deranja proasta etanșare a chederelor iar acum vrei să cumperi o Dacie (Duster)?

      00
    • La cate minusuri am luat e clar. E doar o parere avizata din perspectiva masinilor avute. nu din alta. Pe de alta parte mai am unlogan de 500k, da exact 500k care nu avazut decat 3 ambreiaje si revizii… Deci da volkswagen pass pe viitor…si in principiu diesel. Pentru cimeva care nu face mi amult de 15k pe an cu masina mi se pare o prostie un diesel, si ma refer la mine aici, ca sa nu mai zic ca tdi-urile nu consuma 4 la suta in oras, ci 8-12 depinzand de motorizare.
      Cam aia a fost experienta mea din ultimii 8 ani cu grupul asta, asta e tot. Aia e tot.

      00
  39. Adinegru? :)
    Păi și, dacă îți iei 2 mașini o sa mori cu ele conform articolului tău, nimeni nu ar trebui sa le mai cumpere vreodată de la tine.

    00
  40. Și cine ești tu să le strici oamenilor visul că pot lua o mașină „aproape nouă” la jumătate din preț?

    00
  41. Succesuri! (wink wink!)…dupa subar tare greu sa se ridice alta masina la nivel, cu atat mai putin skoda sau guster care trebe sa fie bare 4×4

    00
  42. Sa intelegem ca nu mai putem sa radem de Subaru?

    Esti pe cale sa faci doua prostii:

    1. Treci de la masina cu garda la sol inalta la una relativ normala. Skoda aia chiar si cu pachet de drumuri grele nu e jeep. O sa simti lipsa urcarii oricarei borduri, iarna probleme la zapada, etc. O s-o vinzi dupa juma de an, zici ca mai bun era Subaru.

    2. Gioarsele nu sunt o solutie. Daca n-ai bani de una noua, o masina la 3, maxim 4 ani vechime are cel mai bun raport calitate pret. O poti tine lejer 6-7 ani fara nici o problema dupa aia o schimbi.
    Io cred ca tu nici nu stii nici cum si unde sa-ti cauti masina, ia vezi aici: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2013-01-01&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=50&ambitCountry=DE&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW

    00
  43. Zic sa mai astepti un pic ca „maine-poimaine” se lanseaza noul Duster si scade pretul la actuala generatie. ;)

    00
  44. Daca ai dat subaru si treci la 105cp unde mai e fun-ul sa ii faci pe fraierii cu seria 5 sau range? Nu va fi plictisitor? Nu imi placea subaru, dar macar avea acea satisfactie.

    00
  45. Aparent eu cu 60 de mii de km in 8 ani intru in calcul la chestiile ‘de evitat’. Masina e in perfecta stare de functionare, doar ca nu fac prea multe drumuri. Io, ca si baba din Germania, merg la supermarket si eventual intr-un concediu.

    Grija cu rapandulele. Barbatu’ si-a luat un papuc pentru munca lui si, desi a dat cam 2000 de euro initial (masina, inmatriculare, taxe etc.) a mai bagat pe atat in ea ca s-a busit bine de tot. In iarna i-a schimbat si motorul, atat de buna a fost. Masina de 10 ani, dar calitate senzationala :(

  46. Ce zici de o koreana frantuzeasca?
    2L diesel,distributie pe lant, 175 de ponei, 4×4, plasticoasa inauntru, binisor dotata, hayon Range-style, destul de uratica(chestie subiectiva, mie imi place cum arata. Ma cam uit dupa ea de ceva timp si am gasit cateva destul de noi la preturi ok. Ghici ciuperca ce-i? 😉

    00
  47. Am masina de serviciu pe care am voie sa o folosesc si in oras. Am folosit-o si in vacante.

    Vreau sa imi cumar si o masina personala -noua cu care nu as face mai mult de 10.000 km pe an penti ca nu as vrea ca gratuitatea folosiriii masinii de serviciu sa devina un motiv de „scos ochii” intre mine si patronul firmei.

    Am de ales intre Skoda Rapid, Fiat Tipo sau Clio break cu preturi intre 10-12000 euro.

    Ce recomandati?

    00
  48. Tu ai luat-o, ai bagat bani in ea, ai facut-o buna si ai dat-o pe motiv ca e stricacioasa. Subaru e naspa. Ala de a cumparat-o, nu baga niste ani bani in ea, trage de ea, nu investeste si la final zice: A dracu de buna masina subarau asta.
    Cine are dreptate?

    00
    • problemele cu ea vor continua, de aia am scăpat de ea.

    • Fa si tu o lista cu problemele tale la masina! Au am Forester din 2006 aspirat si 170k km si in afara de sonda lambda, amortizoarele spate si consumabile nu am bagat bani in ea! Si benzina!

      00
    • filtre pompă aer – 1.400 lei
      xenon stânga – 300 lei
      bielă antiruliu stânga față- 230 lei
      xenon dreapta – 300 lei
      ștergător spate – 100 lei
      garnituri chiulasă + distribuție – 5.800 lei
      plăcuțe și discuri față – 760 lei
      amortizoare și arcuri – 2.000 lei
      freon și oringuri – 200 lei
      desfundat supape – 200 lei
      xenon stânga – 300 lei
      încuietoare haion – 800 lei
      plăcuțe și filtre – 400 lei

    • Distributie, becuri si stergatoare. Dude?

      00
    • Vali…respect ..dar din lista ta unele mi se par schimbate ca na…placute si discuri schimbi si la bicicleta!
      Oricum…din toata lista doar garnitura de chiuloasa mi se pare a fi o problema extra!
      In rest …lucruri care apar si la Porsche.
      Fiind si masina turbo…iti asumi niste costuri de intretinere mai mari!
      Consumul il lasam…face parte din spectacol

      00
    • doar aia ți-a sărit in ochi pentru că e o cheltuială mare. restul (unele pe care nu le-am notat că sunt prea mici) par insignifiante, dar nu sunt când stai după ele să vină/fie montate.

  49. Bine ca acuma zici…dupa ce in Oct 2016 am luat un RR cu km putini…ca deh am zis ca restul le rezolv. Bag bani lunar- ba un rulment, ba frana de mana , ba nu stiu ce senzor. Inca n-am umblat la motor. Am scos-o la vanzare.

    00
  50. Deci vrei sa-ti iei Passat de saraci ?

    00
  51. Am Focus din 2010. Singura masina a familiei, tocmai a trecut de 56000 km. Circulata constant, nu neaparat zilnic, niciodata n-a stat pe loc mai mult de 3 zile, intr-o luna merg cam 25 de zile, drumuri scurte. Revizii doar la Ford, fara defectiuni.
    Doar ma laud, am de gand sa o mai tin cel putin 5 ani.

    00
  52. Până la articolul ăsta căutați toți să vă luați maşini numai de la bătrânele care „le-au condus din când în când doar până la piață”. Ce-ți e şi cu turmele astea.. 😊

    00
  53. inca am ralliart-ul de vanzare daca te tenteaza…
    tocmai am fost cu el la racing code pentru niste ajustari de soft:
    https://www.facebook.com/pg/Racing-Code-175835892435974/photos/?tab=album&album_id=1508864509133099

    00
  54. Vali, ia un Duster pe benzina, sau chiar un Sandero Stepway

    Duster 4×4 e decent, te descurci prin orice gropi. Iar daca mergi numai prin oras, ia Sandero, nu ai 4×4 dar ai garda la sol enorma.

    si sunt piese ieftine, pe toate drumurile.

    00
  55. Da un CRV nu te coafeaza nenea?

    00
  56. NOU
    #140

    Pai zi boss ce n-a fost bun, ce a fost naspa, cat ai bagat, ca efectiv ne-a socat despartirea asta subita, as fi prezis vreo 10 ani impreuna.

    00
  57. Fugiți de mașinile cu kilometri prea puțini pentru vârsta lor!
    R: or sa inceapa astia sa dea km inainte. Sa vezi ce aduc ai nostri masini din Jermania cu 400k si o vand in castig cu 600k

    Acum, mă bate tare gândul să îmi iau o rapandulă de care să nu-mi pese. Eventual două, să am de schimb când se strică una. O gioarsaletă Octavia Scout și o gioarsaletă Duster și gata.
    R: Nu conteaza ce masina cumperi. Tot o se strice. Nu o ard pesimist. Ia o masina cu piese ok pt buzunarul tau. Si un model de care vezi destule pe sosea. Stiu ca asta nu te va face diferit de multime dar cu cat modelul tau de masina e mai rar cu atat dealeru’ de piese va avea in stoc mai putine componente pt masina ta.
    PS:Observ ca subaru nu e asa de fiabila cum a vad unii. Pentru ca spui ca vrei sa renunti la asta ca avea km putini dar nu mai vrei tot subaru. Mai nou sau cu km mai multi.

    00
  58. Stiu eu pe unul , e drept ca e mai diliu , bucurestean care are un subaru , merge nevasta lui sportiva cu el , vinde ca vin vremuri grele . Vorbesc sa te intalnesyi cu el ?

    00
  59. Am eu Laguna 2.0 dci GT 180 4control – 155000 km, cutie manuală, de vânzare 😁

    00
    • fuyck off cu manuala ta :P

    • Ahaha. Credeam că poate, poate. În altă ordine de idei o vând pentru ceva automat 😁

      La drum lung nu este rea, față de Laguna 2.0 dCi normal sau ce ai avut tu (1.9 dCi) motorul este mai turat, mult mai turat. Nu simți nevoia să retrogradezi iar cuplul este perfect (400nm). Consum mediu de 8,5%. Știu, passat consumă 5%😁

      Problema intervine când o folosești în oraș. Este obositor. De aici și nevoia de ceva automat 😜

      ps: am avut și modelul 1.9 dci, știu ce înseamnă dar nu există termen de comparație 😁

      00
  60. Mda, corect punctat. Experienta mea imi spune ca dupa un numar de ani incep sa pice chestii mici gen furtune crapate/sarite, garnituri, motorase stergatoare, turbina, egr etc. Astea se aduna la un moment dat si incep sa te streseze mai mult decat e nevoie. Si atunci o vinzi ca aia e.
    Dar nu fa greseala sa iei o gioarsa. Decat ca o a doua masina. Daca tii neaparat. Toate masinile vechi vor avea fix aceleasi probleme mai marunte sau nu. Mai mult sau mai putin. unii sunt norocosi, altii nu. Nu e genul de loterie la care are rost sa joci.
    Stii recomandarea mea :) . Si „oferta” de drive test ramane valabila. :)

    00
  61. Masini… Daca va permiteti o masina, nu faceti 30-40 000 km pe an, varianta sh e alegerea ideala! O masina noua renteaza doar daca ai vreo firma, si poti sa o amortizezi pe acolo, mai ales in cazul premium! Pana una alta, luati o masina in care stii ca o sa te simti bine. Ce rost are sa iei Skoda Rapid de exemplu, cand mie personal imi vine sa o accelerez si sa o bag in zid.

    00
  62. Daca as avea bani de aruncat pe o masina, in acest moment, as alege o Insignia Contry Tour sau un Audi A4 sau A6 Allroad. Iar ca masina mai mare, nu stiu ce sa zic, dar aseara am mers intr-un Ford Ranger, ultimul model, automat. Cel mai cool SUV in care m-am urcat vreodata.

    Cand mi-am luat masina (acum doi ani), am avut in vedere 3 chestii: pret, an si km. Am ales Insignia 2011 OPC Sport Line, cu 55 000 km (acum 82 000km) cu 15 000€.

    M-am ferit foarte mult de masini cu km multi. La 15 000€, stiu, imi puteam lua Audi, BMW, etc modele faine, chiar din 2011, dar cu multi km la bord.

    00
  63. Ai avut ghinion si (sau) ai ales gresit masina.

    Nu exista retete , oricum o dai un sh e loterie.

    Deschizi bine ochii la chestii evidente (km improbabili, istoric, grad de uzura corespondent varstei) si speri sa nu apara surprize. De bagat bani in ea, oricum o sa bagi – cum zicea cineva mai sus – tot o sa se uzeze mai repede sau mai incet.
    Lasa visele de imagine si ia ceva decent si usor de intretinut.

    00
  64. Zoso iti propun sa inlocuiesti toate cuvintele „masina” din articolul asta cu „femeie”.
    Ar insemna continuare la articolul cu femeile.
    :)))

    00
  65. arunca o privire la Lexus RX hibrid, garda la sol mare are, cutie automata. Dezavantaj e motorul mare dar ai redure la impozit ca e hibrid.
    Toyota hibrida Auris sau prius ca impozitul e 0, au motoare de 1.8 l hibride.

    00
  66. NOU
    #157

    ” gioarsaletă ”
    Te rugăm noi nu mai folosi cuvinte din astea.

    00
  67. Ma uit la astia care dau 7000 pe un passat din 2008 cu „dracu stie cati” km ( cica 200 000) si zic ca „suntem prea saraci sa luam noua”. Pai…logan, sandero nou e 7000.

    00
    • Va șofer de Logan din 2006 iti potconfirma ca un VW Passat din 2008 sau chiar m ai vechi e mult mai madina decât un Logan nou.
      Confort, siguranta , ce vei tu.

      10
    • Pai stai asa. Logan incepe, daca nu ma insel, la 7000. Si vine fara vreun geam electric, fara AC (nu mai vorbim de climatronic), fara comenzi pe volan, fara jante de aliaj, fara airbag-uri cortina, fara oglinzi incalzite, fara scaune incalzite, fara proiectoare ceata, fara senzori, fara xenon, fara volan reglabil, fara scanune reglabile pe inaltime, fara cotiera, fara navigatie, fara multe. Si asta cu un motor de 1.0 benzina si 75cp.

      Daca vrei o versiune cumsecade, cu climatronic, camera pentru marsarier, navigatie, geamuri electrice etc, scoti cel putin 11-11.5k € din buzunar. Daca vrei diesel, mai pune 1-1,5k €, in functie de versiune. Cutia robotizata inca 5-600€. Si atentie, nu poti avea airbag cortina sau genunchi, xenon, incalzire in scaune nici macar ca optional. Totodata, deja incepi sa te invarti in alta gama de preturi. La 12k €, putem vorbi deja de masini cu maxim 4-5 ani vechime si mai putin de 100k km.

      In schimb, pe la ~7.5k € gasesti Passat 2009 combi, motorul de 2.0 diesel si 140cp, EU 5, DSG, <200k km, cu navi, piele/alcantara, bi-xenon, senzori/camera, dublu climatronic, suspensie adaptiva, 8 airbag-uri (uneori 9) etc. Atat ca trebuie evitat samsarii si avut rabdare.

      Dpdv siguranta si confort, nu exista termen de comparatie, in special cand vorbim de calatorii mai lungi de 2-300 km. La urma urmei, ramane ca fiecare sa decida ce vrea.

      00
    • Stefan e sarac, nu-si permite masina noua, dar bani de o vechitura uzata pe care sa o repare de 2 oriare. Fii ca Stefan, ia o vechitura cu climateonic, senzori, camere care probabil se strica imediat dupa achitie

      00
    • Nu, va minte! Cumparati o Dacia noua, cheala, dar si loc de veci. Nu se stie niciodata.

      00
  68. Toyota RAV4 2006, fara probleme pana in iulie anul trecut, facuti doar 170.000 km. Am tras-o pe dreapta, avand a doua masina si in ianuarie am vandut-o. Cumparatorul a trebuit sa schimbe 2 injectoare piezo, 400 euro bucata.

    00
  69. sefu….mai zi putin „km putini” sa rad :)
    plm, tu ai cumparat-o cu mai multi km decat am eu acum. Ca sa vezi dracie, la masini chiar e ca la taxi: cand nu o afecteaza km o loveste h.

    sfatul meu ar fi sa se fereasca lumea de subaru. Este o masina geniala, dar cand are probleme ai belit-o. Sunt atat de putine incat atunci cand ai probleme nu prea stie lumea cum sa le rezolve. In Romania am un om care stie sa repare, si mi-a rezolvat o problema oribila (a costat vreo 300lei sa rezolve). Aici…am dat 95E sa mi si zica „aaa.mda. masina e ok”. Ceea ce nu e. Probabil rezolvarea, in romania, o sa ma coste ori 200lei ori 2000E. Plm. Dupa noroc.
    Cum ziceam, timpul loveste. Mai un furtun, mai un fir, mai un rahatel.

    La Logan nu l-a folosit actualu detinator un an. S-au stricat cauciucurile, i-a rupt cineva oglinda, ca statea in parcare (ceva total retard), l-a lovit unu pentru ca aparent 5m nu sunt de ajuns sa iei o curba. Noroc cu casco :)

    00
  70. NOU
    #165

    Masinile adevarate nu au probleme cu usile fara rame la viteze de peste 100kmh.

    00
    • NOU
      #166

      Multe negative. Probabil ca niciunul din cei care mi le-au dat nu s-au urcat intr-un CLS, Seria 6, A7 sau Ghibli.

      00
  71. Nu-s de acord cu ideea cu kilometri putini (avem in familie 3 masini, toate cu km putini si nu zic nici pas, cu exceptia uneia despre care stiam de la inceput ca e fragila ca portelanul, dar nu m-am putut abtine odata urcat in ea), dar trecem peste.
    Si acum sa trecem la sfaturi, ca doar de-asta suntem romani: Lexus RX daca are bateriile inlocuite. Sau, on a general note, Lexus ori Toyota pe benzina (nu motorina, din cauza injectiei), preferabil pre-2010, sunt, in general, bulletproof. Ori, daca chiar fiabilitatea te doare cel mai tare, Toyoa Hilux, dar trebuie sa uiti de confort in cazul asta.
    Europenele ies din discutie (cu notabila exceptie a lui E-Klasse, dar e greu de gasit unul cu o istorie de incredere), Honda-s prea din plastic, Subaru prea pretentioase din pdv tehnic, ar mai fi si Mazda, dar poate doar CX7, care-i facuta in Japonia. In rest, coreenele nu-s japoneze, desi posesorii au impresia asta.
    Dupa mine, merita cumparata o masina noua, te va tine spre 8 ani fara probleme dupa care inca 2-4 ani o sa mai bagi ocazional bani in ea, si, la final, mai si recuperezi spre 30% din pretul initial. Fa calculele si o sa vezi ca e cam la fel cu a schimba troace SH, doar ca… nu e troaca SH. Depinde cat mergi cu ea si cat esti dispus sa pierzi la masina intr-un interval de timp de 8-10 ani. Mai e factorul plictiseala, dar daca alegi bine, nu ti se acreste de masina nici in 10 ani.
    Am avut si eu ideea cu gioarsa la un moment dat, dar mi-a trecut. Nu-s taximetrist. Si nici tu nu esti, asa ca abtine-te, nu o sa te simti ok.

    00
  72. Ai avut tu ghinion! Si depinde si de unde cumperi masina!

    00
  73. Iti recomand sa arunci un ochi la Kia Sorento 2010+, 2.2 crdi 197 cai, 450 NM, automata, 4×4
    Consum decent, fiabilitate surprinzatoare, cutia automata peste multe altele, putere si cuplu suficiente.
    Pret de achizitie foarte bun pentru ea la mana a d oua, dai foarte putin bani pe multa masina.

    Personal, pe langa Sorento am o gioarsa veche dar cu Km foarte putini, benzina si cutie CVT. Imi place tare mult si giorsaleta :)

    00
  74. Masini:Lectia unei alegeri perfecte. Astept si revelatia cu satul ala de la munte si e ok..

    00
  75. ia-ti Meganu’ inapoi

    00
  76. Pana acum pe ce masini „ai pus ochii”?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube