Mașini: Lavinia Șandru de la Realitatea TV e idioată și distruge dezbaterea TV

Dezbatere pe tema asigurărilor auto la Realitatea TV, cu moderator Lavinia Șandru, jurnalistă, fostă politician.

Prima chestie pe care am observat-o este că moderatoarea vorbește peste toată lumea, nu lasă invitații să termine ideile și îi întrerupe pentru că are ea chestii de spus și lumea pe ea vrea să o asculte, nu pe invitați. Nu știu dacă e asumat de invitați că participarea la emisiunea doamnei Șandru presupune o discuție de nivel de piață, dar așa pare.

A doua. Nu există o aplecare spre ascultarea legii și adevărului. E irelevant în contextul televizat, contează doar cine vorbește mai tare și cine spune enormități mai multe.

Trei. Aparent, la fiecare emisiune auto, trebuie să fie câte un idiot care spune aceeași tâmpenie: dacă am viteza legală, pot circula pe ce bandă vreau eu. Acum un an a spus-o Val Vîlcu, alt jurnalist cu permis, acum a spus-o Lavinia Șandru.

Poate ajunge doamna Șandru pe aici, așa că profit de ocazie să îi spun că greșește grav:

  1. legea specifică o viteză maximă admisă, 130km/h. asta nu înseamnă că este de datoria celui care circulă cu 130 să facă poliție pe șosea, adică să se pună cu curul în potecă în calea celor care vor să meargă mai sus. pentru că rezultatul nu e că ăla va renunța să meargă cu 150 sau 190, ci doar îl va enerva și va deschide calea pentru greșeli și accidente.
  2. dacă ai 130 și în dreapta ta e o bandă liberă, faci ceva greșit.

 

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. Auzi? Dar dup ce depseste ea cu fix 130 km/h, nu ar trebui sa se replieze pe banda 1?

    00
    • dar tu ești chiar nesimțit. cine ți-a spus ție că banda 2 e pentru depășire? buhnici?

    • Mie imi place aia cu ‘fix’ – si teoretic, chiar daca ar merge abordarea asta, ar trebui sa fie conditionata de atingerea exacta a vitezei de 130 kmh – prea putin si ma blochezi, prea mult si esti contravenient ca mine :).

      00
  2. Realizator la o televiziune cunoscuta si dai ca adresa de e-mail pentru mesaje o adresa de yahoo….foarte profi :D

    00
  3. Cine n-ar vrea să o fleșuiască pe Lavinia?

    00
  4. Nu cunosc numele dar imi place traiectoria fost politician-jurnalist la Realitatea. Daca pastreaza ritmul s-ar putea sa ajunga la apogeu, impartind fluturasi pe strada.

    00
  5. A intrat si analistul/consultantul/guru/astrolog Cosmin Gusa in direct sa isi spuna parerea?

    00
  6. Asta mai lucreaza acolo? Ma gandeam ca dupa enormitatea aia din dezbaterea Ponta-Iohannis, si-a dat foc la valiza…

    00
  7. @zoso – e inutil sa mai arati cu degetul personajul ala care a spus o prostie cat casa. Stim cu totii ca „dacă am viteza legală, pot circula pe ce bandă vreau eu” e o prostie imensa. E deja fumata. It’s so… DUUUH!!! :)

    00
  8. Aha, nu ai rezistat pana la sfarsitul emisiunii cand a mai fost enormitatea cu facutul stanga in intersectie.
    Iesea si punctul 4 la articol.
    :)

    00
  9. pentru a circula civilizat e nevoie de respect in trafic … si asta e un „animal” pe cale de disparitie

    00
  10. in ger iti iei amenda daca ai stat pe banda de depasire mai mult decat pt cat a durat depasirea (de aia si ii zice „ueberholspur”)
    iar dau exemplu germania si disciplina soferilor de acolo, pfui, da ce sa fac! …

    ce e drept, nici in uk oamenii nu-s mai brezi. pe banda de 70mph ai mereu melci care merg relaxa cu 55-60 si mai fac si mutre daca ii depasesti pe banda 2

    00
  11. Uite așa ceva foarte simplu devine complicat.
    Mașinile merg pe autostrada ,unele mai repede ,altele mai încet. De aia exista mai multe benzi,

    00
  12. apai, cu toate ca nu ma mai tine mititica, daca ar fi Lavinia si pe ambele benzi si tot as sta in (la) fundul ei oricat isi doreste :)

    00
  13. NOU
    #24

    Pentru necunoscători, rata accidentelor auto cu despagubiri este de peste 25% pe segmentul de varsta pana in 30 de ani. Adica 1 din 4 tineri „pedepsiţi”, cum scriu jurnaleţii ăia, şi-o buşeşte cel puţin o dată pe an. Spre comparaţie, rata generală este undeva la 7%.
    Pe segmentul tineret cu maşini cu motor de peste 2000 cmc, rata incidentelor este de peste 30%, cea mai mare posibilă, ceea ce indică faptul că tinerii cu maşini puternice sunt pagubă sigură pentru orice asigurător.
    Acum despre bani. Valoarea despăgubirilor ajunge să fie cu cel puţin 50% mai mari pe segmentul de vârstă de până în 30 de ani decât media pe piaţă, iar pe categoria motoare peste 2000 cmc, aproape că se dublează.
    Cât despre transportatori, care şi ei au protestat, mai ales cei internaţionali, nu au decât să-şi angajeze şoferi responsabili, care nu dărâmă UE pe unde trec, astfel încât asigurătorii să ajungă să le achite milioane de euro despăgubiri pentru distrugeri şi mai ales victime. Când plăteşti 3-5 milioane de euro diverse daune pe o poliţă de câteva sute de euro, te cam apuci să revizuieşti calculele actuariale…
    Acestea sunt cifre statistice, consolidate pe cel puţin 7 ani, conform legislaţiei actuale, pe baza cărora se calculează valoarea primelor de asigurare.
    Restul e gargară populistă.

    00
    • Hai nu ma innebuni! Adica 1 din 4 prieteni ai mei ce detin masini ar cam fi trebuit sa fi facut cel putin o paguba anul asta pana acum, ceea ce nu s-a intamplat si cifra e departe de realitatea in care traiesc eu.

      Ca fapt divers am doua tamponari la activ anul asta, in ambele vinovatii au avut peste 35 de ani.

      00
    • Eu pt o ascutitoare de masina cu motor de 1.3 am platit acum 3 luni mai mult de 600 lei(pe 6 luni-cea mai ieftina). asigurare care pt cineva care are aproximativ 40 ani este de 150-200 lei. Nu am avut niciun accident in 7 ani de cand conduc zilnic. Inteleg, fac parte dintre grupa de varsta periculoasa, statistic vorbind, dar sa pui asigurari cel putin triple pt niste ascutitori de masini, unor soferi care timp de 5-6-7-8 ani nu au facut niciun accident, mi se pare o magarie imensa.
      Da, mi se pare ok sa incepi cu prima de asigurare mai mare, dar pe masura ce vii sa iti reinnoiesti asigurarea si apari cu 0 accidente, atunci sa inceapa sa scada. De cativa ani, la fiecare reinnoire de asigurare platesc cu 50-100 lei mai mult fata de data precedenta, desi inaintez in varsta, am mai multa experienta la volan si am 0 accidente. O sa ajung la 29 ani, sa am 11 ani experienta de condus zi de zi si sa platesc asigurare tripla fata de o baba chioara care si-a luat permisul ieri. E aberant!

      00
    • multumim un asigurator din multime

      00
  14. dar toata lumea stie ca lavinia sandru e idioata. si ca idiotii nu au ce cauta la volan. iar lavinia sandru este o idioata la volan.

    00
  15. CAPITOLUL V(Regulament)
    Reguli de circulaţie
    SECŢIUNEA a 3-a
    Reguli pentru circulaţia vehiculelor
    Art. 119
    Conducătorul de vehicul care urmează să fie depăşit este obligat:
    a) să nu mărească viteza de deplasare;
    b) să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părţii carosabile sau a benzii pe care se deplasează.
    CAPITOLUL VII(Cod Rutier)
    Răspunderea contravenţională
    Art. 100
    Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte:
    e) nerespectarea regulilor privind depăşirea;

    00
    • Sa mergi pe banda a doua permanent nu este depasire. Depasirease face de pe banda 1 cu tot dichisul: asigurare, semnalizare, repliere pe banda 1

      00
  16. Viteza minima pe autostrada e parca 70. Daca masina nu poate merge cu atat nu ai voie pe acolo.

    00
  17. De acord ca indiferent de viteza (legala sa fie) trebuie sa mergi pe drumul cel mai din dreapta posibil.
    DAR: condusul cu o viteza peste limita legala iti cam ia dreptul de a comenta cu privire la trafic, atata timp cat tu esti in ilegalitate.
    E cam ca aia de se plang de sistemul politic, dar nu merg la vot.

    00
    • anca, ascultă-mă cu atenție: nu e treaba ta. tot ce faci, in situația asta, e să îl enervezi pe ăla care vrea să meargă mai repede.

    • zoso, asculta-ma cu atentie, nu poti cere ajutorul partenerilor de trafic pentru a comite o ilegalitate. te enervezi? sa-ti fie de bine. ia un distonocalm si circula regulamentar. nu vrei sa respecti viteza legală? esti pe barba ta, ia-o pe miriste daca vrei.

      00
    • @anca: casa ta arde, copilul este grav bolnav, moare iliescu, crapa cerul, invadam rusia etc… si in mod absolut normal calci acceleratia pentru ca ai o URGENTA. si culmea, nu ai cum sa ii anunti pe participantii la trafic. nu incurci pe nimeni, doar mergi mai repede ca ei. unde este problema ? ce e atat de greu ca TU sa respecti regulile ? ce te fute grija unde merg altii ?

      00
    • Clasic.
      Sa se aplice legea, dar nu si mie :)))))

      Cu toate astea e de rahat sa stai pe panda a doua
      cand banda intai este libera si se poate circula pe ea.

      @ender, legea e deasupra urgentelor personale

      pe drumul bacau – bucuresti (sau orice alt drum care are o banda de urgenta), voi pe ce banda conduceti?

      00
    • Voi credeti ca ne contrazicem, dar nu: eu sunt de acord, sa se mearga cat mai pe dreapta, toata lumea. Eu ziceam doar, ca atunci cand mergi cu 150 sa zicem, esti in afara legii, deci nu poti emite pretentii despre mersul altora.
      Eu am o alta problema: depasirea pe dreapta (sau deplasarea cu o viteza mai mare pe banda 1 decat cel de pe banda 2), care in Romania se pare ca este la limita legii, dintr-o scapare de exprimare devansare/depasire, care in alte tari este extrem de ilegala si pedepsibila.

      00
    • Ce ipocrit suna „nu poti cere ajutorul partenerilor de trafic pentru a comite o ilegalitate”, mai ales ca se aplica arbitrar pe mantra „cand vrea muschiu’ meu”.

      Cand vrea muschiu’ meu merg tare, cand vrea muschiu’ meu stau ca vita in drum”

      00
  18. Dpdv sexual imi place Lavinia. Dar sub Udrea,

    00
  19. Șandru e oribila ca moderator, de multe ori exact cand invitatul e pe punctul sa spuna ceva interesant il intrerupe ea cu un kkt si omul nu mai revine la idee pana la sfarsitul emisiunii, in plus te oboseste cu vocea ei stridenta.

    00
  20. Viteza minima 120, nu te tine curajul, nu intri pe autostrada, nu iti convine consumul, nu te ajuta caii putere, nu intri, exista rute alternative. Offtopic, circuli fara lumini de intalnire sau cu lumini de stationare sau cu lumini de ceata cand nu e cazul, amenda+bataie.

    00
  21. Daca respect viteza legala maxima de ce sa merg pe banda 2 si sa fac transfer pe banda 1 destul de des,pentru ca banda 1 niciodata nu e libera pe tot traseul.Daca eu vrea sa circul cu 200 la ora atunci taticule nu am nici un drept sa-l mut pe ala care merge cu 130 pe prima banda.daca vreau neaparat ocolesc dar il las pe ala in pace nu il flashuiesc ca vrea eu sa incalc legea.

    00
    • tu nu intelegi că mergând pe a doua cu 130 când prima e libera e incălcare a legii, nu?

    • Plin de justitiari pe soselele noastre. O multime de insi saritori, gata se te invete regulile si „legea”.

      Greu de priceput notiuni precum „nu e treaba mea ce face altul”.

      00
    • da, dar când cade câte unul pe stradă, se fac că nu văd.

    • @alex: bai bula, depasesti si revii pe banda 1 dupa depasire. asta e regula. chiar daca mergi cu 200. pt ca in cazul in care un alt bula merge cu 250 sa poata trece de tine.

      00
    • atatia sunt care cred ca nu gresesc ca stau pe banda 2 daca au viteza maxima admisa, nici nu cred ca politia a amendat pe cineva , mai bine stau ascunsi in boscheti sa te prinda la iesirea din localitate pe linie dreapta cu 61 km/h
      alex uite si legea Art.42

      1. Pozitii în timpul mersului si circulatia pe benzi
      Art.41. – (1) Vehiculele si animalele, atunci când circula pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulatie, cât mai aproape de marginea partii carosabile, cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere si a regulilor de circulatie.
      (2) Numerotarea benzilor de circulatie pe fiecare sens se efectueaza în ordine crescatoare de la marginea din partea dreapta a drumului catre axa acestuia. În cazul autostrazilor, banda de urgenta nu intra în numerotarea benzilor de circulatie.
      (3) Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea, precum si mopedele vor fi conduse numai pe pista respectiva.

      Art.42. – Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

      Art.43. – (1) Daca un drum este prevazut cu o banda destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane, semnalizata ca atare, acestea vor circula numai pe banda respectiva.
      (2) Conducatorul de vehicul care circula pe banda situata lânga marginea partii carosabile trebuie sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care efectueaza transport public de persoane numai atunci când conducatorii acestora semnalizeaza intentia de a reintra în trafic din statiile prevazute cu alveole si s-au asigurat ca prin manevra lor nu pun în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

      00
  22. Vali
    mersul pe banda a doua cand prima e libera contravine legii
    mersul cu viteza peste limita legala la fel. Ba este chiar mai rau daca viteza depaseste cu 50 km la ora limita pe drumul respectiv

    Daca unul merge cu 130 pe banda a doua si vine altul din spate sunt amandoi in culpa.

    00
  23. Pe aici camioanele sint obligate sa foloseasca limitatoare de viteza setate la 105 km/h. Acuma chiar daca pare viteza mica pentru autostrada (limita legala e 100 dar toti merg cu 115-120), se pare ca pla viteze peste 105 km/h consumul creste asa ca proprietarii de firme de transport sint incintati de folosirea limitatorului.
    Acuma vine intrebarea cheie: citi km ii trebuie unui camion sa depaseasca alt camion? Recordul este de 12 km. S-a facut coada pe autostrada in spatele lor dar ei nu se lasau. Era o autostrada cu 2 benzi doar.

    00
  24. Toti moderatorii in Romania vorbesc peste invitati. De fapt deseori vorbesc toti la gramada fiecare ridicind vocea sa-i acopere pe ceilalti.

    00
  25. 1. Cat de nesimtita sa fii sa vorbesti peste cei care i-ai invitat in platou
    2. Cat de vaca sa fii sa ridici tonul
    3. Cat de proasta sa fii sa nu stii faptul ca banda a 3-a e doar pentru „smecheri” cu ferrari si bemveu cu cai de 10 ori mai multi decat IQ-ul Laviniei.

    00
  26. „Lavinia Șandru de la Realitatea TV e idioată și distruge dezbaterea TV”…poate fi si intrebare si raspuns si chiar proiect de lege !!!
    Ca femeile e proaste ..s-a demonstrat de mult..locul lor este sa faca copii , mancare si sa suga stii tu ce….

    00
  27. Corect! Se aplica si pentru cei care depasesc limita ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=PA8RdmtYA20

    00
  28. Mi se pare mie sau la 1:24 spune „cealanta”?
    trololol

    00
  29. Habar n-am nici despre benzile de circulatie, nici despre IQ-ul Laviniei, dar e draguta foc.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.