Mașini: care e faza cu folia pe geamuri?

Eu sunt mai începător așa, care e faza cu folia pe geamuri? Știu că pe alea din față și pe parbriz e interzis, dar ce îi face pe oameni să vrea să pună folia aia pe geam? Să se poată scărpina în nas nestingherit? Să lași lucruri în mașină? Să nu vadă copilul pe geam?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

149 comentarii

  1. Amatorule.

    Să nu te vadă lumea cu cine ești în mașină (amantă, înțelegi?).

    • Trăim timpuri moderne, acum se umblă cu amanta la vedere. În spate, românul și-ascunde după folie fie soacra, fie nevasta, dacă nu-i din sezonul actual. Lasă că iese Borcea curând, vă instruiește el cu niște TEd talks.

      00
  2. Sa nu bata soarele asa de tare inauntru… cel putin asta a fost motivul la mine.

    00
  3. Protecție UV, aerul condiționat răcește mai repede habitaclul mașinii, intimitate, unii spun ca arata mai bine. Nu am avut niciodată pe geamurile din fata, dar mereu pe cele din spate. E unul din primele lucruri pe care l-aș face după achiziționarea unei mașini fără geamuri fumurii pe spate.

    00
    • Eu am condus o singura masina cu folii pe geamuri si nu pot sa nu ma intreb: Voi nu vă uitați în oglinda centrală și nici nu vă folosiți de geamurile din spate când vă asigurați după ce vine noaptea?

      00
    • Subscriu.
      Eu nu am folie pe geamuri si sufar pentru ca moare fi-miu de cald. O sa-mi pun cat de curand pentru ca parasolarele clasice nu fac doi bani…

      00
    • Pai si nu arata masina ca un cur cu geamuri de culoare diferita?

      00
    • @Andrei , depinde foarte mult ce fel de folie folosesti. In cea de bazar probabil ca nu se vede nimic in oglinda centrala. Nu am nici un fel de problema cu folia pe spate nici noaptea. Se vad foarte bine farurile masinilor, ba chiar ma descurc si la parcarea cu spatele in locuri intunecoase ( masina mea e dotata din fabrica cu niste lumini albe care se aprind cand dau cu spatele si astfel pot vedea. Recunosc, am descoperit si oglinzile laterale care nu sunt afectate de folia de pe geamuri. :) ). In plus noaptea nu mai sunt ” orbit ” de farurile celor care vin din spate si nu sunt reglate corect.

      00
    • @Andrei: masina pe care ai condus-o avea folii omologate? Exista unele prin care nu vezi mai nimic (stil limuzina de tiriac) dar alea nu cred ca sunt legale, tocmai din motivul asta.
      Eu am avut pe fosta masina pentru ca asa am cumparat-o. M-am obisnuit in cateva zile cu ea. Avantajul e ca pasagerii din spate nu se coc atat de tare pe caldura si ca poti lasa linistit ceva bagaje pe bancheta din spate ca nu atrag atentia.
      In plus, la masina cu folii n-am folosit niciodata functia aia de antiorbire a oglinzii central pentru ca lumina farurilor celor din spate e mai suportabila.
      Dezavantaj e ca arata ca dracu de asimetric si se mai ia garcea de tine (ba chiar odata mi-a comentat si tipul de la ITP). De aia trebuie sa fie instalate de firma care sa dea si certificat de conformitate.

      00
  4. Protectie UV, aspect.

    00
  5. Si eu mi-am pus la geamurile din spate, pentru bebelusa. E parfum pentru ea, ca la drumu lung nu se coace la soare (radiatii, caldura, etc). In plus doarme lejer, ca nu o mai deranjeaza lumina.
    Eu zic ca e o investitie minora dpv. financiar, dar foarte buna, pentru sanatatea copiilor.
    Si bineinteles, pentru amanta!

    00
  6. Sa nu vada lumea cui dai o ue. Intelegi?

    00
  7. mie nu îmi place (aspect de golan/interlop). Îmi plac geamurile care din fabrică vin cu o „tentă”. pentru mine mașina trebuie să fie cât mai „naturală”

    00
  8. Mare problema acum ca au masinile folie pe geamurile din fata. Legi din Romanica noastra cordita, legi fara noima. Aici poti umbla cu ultima cazatura de masina, cu ITP facut pe spaga, cu masini care elimina noxe cat o fabrica de cauciuc, dar MAREA PROBLEMA SUNT FOLIILE!!!! Du-te in Chisinau-Transnistria-Moscova, sa vezi acolo folii. Masina mea a venit cu geamuri heliomate din fabrica, fata-spate. Ma apuc sa schimb geamurile acum?!

    00
  9. Cam toate masinile vin echipate deja cu tenta pe spate + luneta (unele si pe geamurile fata). Cum s-a zis mai sus, avantaje sunt destule. Plus ca arata ca curu o masina cat de cat din clasa medie cu geamuri perfect transparente.

    p.s.: vorbim aici de folie Llumar, nu cacaturi prin care vezi precum Ray Charles prin ochelarii sai

    00
  10. Copil, scaun auto fixat in directia opusa sensului de mers , folie protectie UV si anti incalzire interior. Simplu.

    00
  11. NOU
    #38

    Uite cel mai bun exemplu testat. Eu si tatal meu avem aceeasi masina 1:1 (astra g caravan), Pe vremurile astea de 40grade eu tin AC-ul la treapta 1 sau chiar inchis, iar el merge cu cel putin treapta 2 ca sa se simta confortabil.

    Am testat si la alte masini si se vede diferenta cand o lasi in soare, cand mergi pe drum cu soarele in ochi, etc.

    Plus un pic de privacy nu strica niciodata – mergi la mare si trebuie sa te schimbi de chiloti ca nu ai nimerit intrun lan de porumb, cari pe bancheta din spate 2 bagaboante si nu te stie nimeni.

    00
  12. este mult mai greu de spart geamul si de furat ceva din interiorul masinii daca ai folie.

    00
  13. Eu nu mi-am pus folie peste tot mai puțin pe parbriz pentru protecția UV și căldura în mașină.

    Am pus cea mai deschisă folie posibilă (a trebuit să comand că nimeni nu ține pe stoc așa ceva). La fel și pe spate, unde majoritatea pun negru complet. Nici nu îți dai seama că am folie.

    Diferență vizuală la mine este aproape inexistentă (factor de intimitate cred că e zero) și mă bate gândul să-mi pun și pe parbriz (să nu se mai încingă bordul/volanul).

    Diferența este enormă vara când este soare puternic. Nu sunt de acord și mi se par prostie foliile negre, puse pentru intimitate. Te incomodează la condus, mai ales noaptea, la parcări etc…

    00
    • Și cum e cu omologarea?

      00
    • Si eu sunt de aceeasi parere – in momentul de fata si eu caut la fel, cat mai deschise pe fata si spate + luneta. Pentru tenta am perdelute standard din dotarea masinii.

      00
    • Mașina nu e înmatriculată în România (ci undeva mai în Vest). Pe față folia mea e ilegală, pe spate nu e specificat nimic în lege (pui ce vrei).

      Mă bazez pe bun-simț, care aici în vest funcționează, sau mă aștept să plătesc amendă dacă o să prind un polițist mai devotat legii (se întâmplă rar).

      Cum ziceam și mai sus, nu prea aic cum să-ți dai seama că am folie. Are transparență aproape 100%. Și am pus uniform față/spate. Nu arată a mașină de gangster, mașina își păstrează aspectul de fabrică și se vede perfect din afară înăuntru. Singurele detalii care mă dau de jos e acolo unde se termină folia când dai jos geamul.

      00
    • Luxian tu esti din ala care se duce intr-o tara straina si are pretentia sa se schimbe legile pentru ca lui nu ii convin? Respecta in puii mei legislatia aia (oriunde te-ai afla). Nu iti convine legislatia? Iti iei catrafusele si te stabilesti unde iti convin legile.

      „E ilegal dar nu se prinde politistul” este de fapt mesajul pe care tu il transmiti.

      00
    • @m0fo: Dacă pleci într-o țară străină și aștepți să se adapteze ăia la obiceiurile tale de lumea a treia trebuie să fii prost. Nu sunt. Cel puțin din punctul ăsta de vedere.

      Din câte știu eu, legea este tot timpul interpretabilă. Asta face judecătorul de exemplu, sau chiar și polițistul atunci când decide dacă te lasă să pleci cu avertisment sau amendă. Astea pentru că nu există lege perfectă.

      Consider că nu încalc legea în mod grosolan, și sunt dispus să suport consecințele.

      00
    • @Luxian:
      Daca masina e inmatriculata (si asigurata) „undeva mai in vest” vezi ca pentru orice modificare (chiar si estetica) a masinii trebuie sa anunti asiuratorul; si sa platesti o prima de asigurare marita corescpunzator ( adica cu cel cuitn 20% mai scumpa). Asiguratorii au indivizi full time platiti sa vada de ce nu-ti platesc dauna, chiar daca n-are nimic de-a face in mod direct cu accidentul. Folia in geam e un motiv perfect sa refuze plata.
      Astia spun ca si un abtibilt lipit pe vopsea poate insemna modifcare estetica a masinii si se taxeaza suplimentar sau se refuza plata daunei. Daca o smiley face lipit pe capota pare absurd sa conteze la asigurare, e demonstrabil statistic ca un abtibild cu „Pride for gay people” sau „Mandru ca sunt PSD-ist” inseamna risc mai mare de pentru masina.

      00
    • @Luxian: am tot scris vreo 3 comentarii si m-am decis totusi sa iti zic doar atat: MANDRU CA SUNT ROMAN <3.

      00
  14. Care ar fi avantajele si dezavantajele unor folii montate pe geamuri in caz de accident ?

    00
    • „geamul spart cade in afară” vor spune toți.

    • În caz de accident, ar trebui să te preocupi cu niște consulturi medicale și o programare la un RMN, nu integritatea geamurilor.

      00
    • accident – geamul se sparge dar bactii din el nu vor cade in interior din cauza foliei dar in acelasi aceiasi folie timp va ingreuna o interventie rapida din exterior daca usa ese blocata iar interventia presupune spargerea geamului.

      In alta oridne de idei, folia este permisa si pe parbriz si geamurile laterale fata atita timp cit ansamblul folie + geam va avea o transparenta mai mare decit 70%. In functie de timpul de expunere la soare si de orientarea masinii fata de soare si bineinteles de folii putem avea o diferenta de 1 – 6 grade intre masina fara folii si masina infoliata.

      00
  15. Protectie UV vara, intimitate, antifurt (geamul nu mai cade asa usor + poti sa lasi o geanta pe bancheta din spate ca nu se vede), noaptea nu te mai orbesc farurile in retrovizoare.

    00
    • mhm. daca vin baietii la produs, isi iau si o lanterna sa vada mai bine.
      aveam o mizerie de husa de s4 in ambalaj original si au crezut prostii ca e telefon. mi-au spart geamul din fata (fara folie) si au luat husa si RCD-ul, ca sa nu plece cu mana goala.
      a doua zi am gasit RCD-ul pe olx. l-am recunoscut dupa CD-ul care ramasese in el de o eternitate. politia evident ca n-a facut nimic nici dupa 1 an…

      00
    • ”Protecție UV”, really? Dar ce, ai impresia că parbrizul tău e din cuarț? Dude, sticla ordinară este un mediu f bun pt protecție contra UV! De aia șoferii ”meseri” de pe la noi au mîna stîngă mai bronzată (ăia din Commonwealth, mîna dreaptă)!
      Și dacă mai zici și că nu te mai orbesc farurile ălora din spate… e clar că oglinda centrală nu mai are niciun rost (nu că i-aș găsi eu unul f mare, pt mine e utilă mai mult în parcare, ca să văd de ce dracu’ bipăie senzorii de parcare).

      00
  16. Protecție UV, nu se incalzeste masina in halul ala, nu ard gemurile asa, eu pentru fetita am pus-o, la un drum de Budapesta cu soarele in ochisorii ei, la intoarcere in Oradea, direct la atelierul autorizat am dus-o…

    00
    • Salut. In ce zona este atelierul respectiv? Mersi!

      00
    • Pe centura, înainte de sensul giratoriu (spre Sântandrei) pe parte dreapta. Se pune legal, primești omologare tot. Eu am pus si pe geamurile din fata o folie foarte foarte deschisa la culoare aproape insesizabilă care este legală și am primit si hârtii pe ea.

      00
  17. am fost f reticient sa-mi pun folie din cauza prejudecatilor de genul „cocalar” :) dar mi-am calcat pe inima si acum ma felicit
    bebelusa sta mult mai bine in spate, nu se mai prajeste la soare si am si curaj sa mai las cate ceva in masina pe bancheta. Pe spate am pus folie transparenta 3 sau 5 %, nu mai tin minte exact, deci din exterior este complet negru, din interior ziua este f ok, vizibilitate ok , noaptea e mai dubios la parcarile cu spatele dar te obisnuiesti

    Iar pe fata, in faza a 2a, mi-am pus folie transparenta 87% sau asa ceva. N-am inteles exact cum se face calculul ca sa nu depasesti limita legala pentru ca aveam si o tenta verzuie din fabrica dar m-au imbrobodit aia de la atelier ca e ok cum mi-au pus ei si am mers pe mana lor. inca nu m-a oprit nimeni pana acum sa ma intrebe de acte.

    Tot ce am pus fata/spate sunt Llumar certificate si in plus de asta, f important, si montatorul trebuie sa fie certificat RAR.
    Baietasii de la colt vor spune ca ajunge sa fie doar folia certificata RAR dar nu este asa. Drept urmare am un dosar de acte in bord…

    Ca o paranteza, daca prin lege este interzisa folia pe fata, in special pe parbriz, am voie sa port ochelari de soare la volan ?

    00
    • „Ca o paranteza, daca prin lege este interzisa folia pe fata, in special pe parbriz, am voie sa port ochelari de soare la volan ?”
      Ochelarii nu sunt permanenți, poți să îi dai jos când ești nesigur de vizibilitate, folia nu o să te oprești pe marginea drumului să o dai jos în fiecare noapte cu ceață.

      00
    • lași geamurile jos, ce naiba…

    • @vali – in sfarsit unul care are parbriz automat, credeam ca sunt singurul …?

      00
    • nu toată lumea are bani așa ca noi.

    • Prietene,ai tot respectul,cel mai bun argument impotriva celor care sunt impotriva foliei,inclusiv legiuitorii!adica cu ochelarii de soare de 3 lei din piata ai vizibilitate,dar cu o folie profesionala nu???ar fii ok daca multi ar gandii ca mine si ca tine!!!toata stima!

      00
    • Nu știu cât de bine ar fiiiiiiiiii dacă toți ar gândiiiiiiiiii și mai ales ar scriiiiiiiiii ca tine, zău…

      00
  18. am apasat prea repede butonul :
    pe fata am pus cu factor de protectie UV maxim si transparenta maxima deci, din cauza ca sunt stresat de radiatile solare care ma mangaie pe alunitele de pe maini vara cand sunt la volan

    00
  19. Am folii pe maşină din 2012 şi e muuult mai ok cu ele. Intră mai puţină lumină şi te mai şi protejează de razele UV + nu văd toţi ce faci tu în maşina ;))
    M-au oprit poliţiştii din diverse motive dar niciodată nu s-au legat de ele (nici în străinătate – Ungaria şi Germanica).
    Am primit ceva certificat de când le-am pus dar cu siguranţă mă pot şterge cu el la fund.

    00
  20. Buna rau pe masina de langa tine din parcare sau la depasiri.

    00
    • cam asa, pun unii folii negre de zici ca ai duba in fata, nu se vede nimic prin ele, ma rog ca in parcarile stramte sa nu apara unul din asta langa mine ca trebuie sa iesi cu masina pe jumatate ca sa vezi ceva.
      ma mir ca nu isi sudeaza tabla direct in loc de geamuri, e mai safe si mai „negru”

      00
    • @add sa inteleg ca atunci cand chiar ai de a face cu o duba, nu o depasesti / iesi din locul de parcare?

      00
  21. De pe forumurile de tuningari: ”Ai folie! Respect, frate!” ;)

    00
  22. Pentru inteligentii cu „protectia UV”: sticla absoarbe natural o mare parte din cantitatea de lumina UV (hint: ochelarii heliomati nu functioneaza in masina). Daca vreti sa justificati tiganeala, spuneti si voi „IR”.
    Fir-ar a dracului de scoala, care ne ocoleste ea pe noi toata viata.

    00
    • NOU
      #79

      Sticla nu „absoarbe” ci reflecta radiatiile UV, si doar pe cele UVA. Radiatiile UVB trec fara probleme, acolo ajuta folia (si pentru IR).

      Fir-ar a dracului de scoala terminata cu media 7, care te-a facut sa crezi ca esti un geniu.

      00
    • pentru protectia uv inteligentule se folosesc filtre. sticla alba nu absoarbe uv-ul. si mai nou multe masini la exteriorul parbrizului, prima parte a duplexului sau triplexului se foloseste policarbonat. nu se mai foloseste sticla.

      00
  23. – da, nu se vede ce ai pe bancheta din spate. Ma simt mai bine cand mai uit laptopul in masina, ca nu se mai vede.
    – stabilitate termica mai buna si protectie UV. La cele din gama superioara chiar se simte, inclusiv la decolorarea banchetelor la masinile mai vechi
    – mai greu de spart geamul la tentative uzuale, mai ales daca sunt „anti furt”.
    – te doare la cocos de lumini prost reglate/faza lunga/flashuri din spate. Cineva intreba semi-sarcastic mai sus :Voi nu vă uitați în oglinda centrală și nici nu vă folosiți de geamurile din spate când vă asigurați după ce vine noaptea?” – nu este nici o problema noaptea, la foliile bune se vede ok chiar si la opacitatea maxima. Lasand la o parte faptul ca oglinda centrala nu e obligatorie pentru manevrarea cu spatele, si nici sa te uiti pe geam, like wtf, ce colegi de trafic pro sunt unii.
    – aspect – aici e discutabil, in functie de preferintele fiecaruia

    Dezavantaje:
    – trebuie sa ai noroc de un montator bun, cu chef si rabdare in ziua in care te duci sa ti le pui, sa iasa drept, fara bule, etc etc.
    – daca pui de-alea ieftine/proaste (indiferent de omologare), o sa ai senzatia ca mergi cu un papuc cu doua locuri
    – la spalatorie trebuie sa aiba un pic mai multa grija. De asemenea, daca ai de exemplu un ceas mai mare/colturos, cand umbli la spatiul ala de la luneta e posibil sa zgarii folia (am patit-o eu :D )
    – pentru tiganeli si exagerari (respectiv folii neomologate si opacitate mare pe geamurile din fata) o sa te frece orice politist care are chef de asa ceva si cauta motive. Am vazut de mai cateva ori in oras baietasi care isi dadeau foliile jos cu unghiile langa polisiti pe motocicleta, ca sa nu ia amenda. Cunosc personal pe cineva care a procedat asa.
    – scade contrastul si denatureaza culorile, evident.

    00
    • care e diferența de preț între alea bune și alea proaste?

    • Diferenta poate fi de la 100-200 lei pana la 700 de lei, depinde de grosimea foliilor, daca au strat de aluminiu sau ce, producator, ecc..

      00
    • Unde mi-am pus eu foliile (ceva autorizat Llumar – menționat la ei pe site) diferența la 4 geamuri laterale + lunetă era de mai bine de 100 euro.

      900 lei pentru gama de top, versus 400+ lei pentru cea mai ieftină (ambele Llumar).

      00
  24. Citesc prin comentarii si bag de seama ca voi aveti impresia ca toate foliile sunt ieftine. Ma repet, ati condus vreodata o masina cu folie Llumar? Da, costa vreo 200E sa-ti pui pe luneta + geamuri spate+ geamuri fata, dar inclusiv cu indice 80% dark vezi prin ele ca si cum nu le-ai avea (din interior + condus noaptea). Dar da, hai sa zicem ca-s cocalaresti. Defapt ar arata ca pendula pe un Ford, Opel + rahatele asiatice

    00
    • NOU
      #86

      Eu am un opel vechi – 2008 – si are ‘folii’ din fabrica de 80 la suta spate, 60 la suta in fata, 40 pe parbriz. Repet, geamurile sunt din fabricatie asa, nu am ce da jos.
      Care e faza cu Llumar, esti salesman? Opel si Ford fac oricum masini de toate felurile, de ex un Ford GT 2017 sunt sigur ca ti-ar placea :).

      00
  25. Randament mai bun al sistemului de climatizare, siguranta impotriva hotilor, intimitate, protectie UV… desigur nu cred ca trebuie exagerat cu procentul de negreala… exista si folii mai putin colorate.

    00
  26. NOU
    #88

    La un drum spre mare, se simte prezenta foliei pe spate. Eu mi-am pus o folie mai scumpă care nu e foarte întunecată dar protejează bine. La drum lung se menține mai bine temperatura scăzută produsa de ac, iar noaptea nu e nici o diferență de vizibilitate.

    00
  27. mie imi place aspectul stock, de fabrica, si nu mi-as pune niciodata nimic in plus. eu cred ca politia va opreste cu predilectie pe cei care aveti folie, pe mine de 10 ani nu m-a oprit politia :)

    00
    • Masina fara folii: In 4 ani am fost oprit de vreo 5 ori. 1 data pentru ca am incalcat legea.
      Masina cu folii. In 1 an am fost oprit 1 data, pentru ca am incalcat legea (radar).
      Deci cred ca nu.

      00
    • Ai zice ca politatii se uita din lateral stinga/dreapta daca ai folii si pe urma te opreste.
      Hai ca ride si gaina de tine.

      00
  28. cand am mers sa-mi repare o floricica in parbriz i-am intrebat si de folii, spuneau ca pentru masina mea un Focus break pt spate ar fi 330 lei foliile llumar (luneta si geamuri spate) sau daca vreau sa mai aiba inca o pelicula suplimentara de protectie ar fi 440 lei si sunt omologate RAR.

    Si pe mine tot m-a batut gandul sa-mi pun, dar pana la urma am mers pe niste perdelute de la Lidl care sunt aproape toata latimea geamurilor spate si e chiar ok, nu bate soarele direct in spate si nu se incalzeste chiar atat de tare.

    Probabil foliile ar fi mai ok fiindca nu ar lasa sa intre asa multa caldura nici pe la luneta si geamurile de la portbagaj.

    00
  29. Anul trecut mi-am pus 21% transparenta pe luneta și geamuri spate. Pe față am pus 37%. Ceva llumar mai high end, au costat undeva la 800 lei. Diferența de temperatura era sesizabila. Am trecut un itp fără sa mi se comenteze, nenumărate filtre, aproape 2 ani am circulat asa, pana într-o seara când un polițist mai zelos mi-a luat talonul și mi-a dat 1050ron amenda. La întrebarea de ce nu il oprește și pe ala de la semafor cu geamuri negre mi-a zis ca nu are timp. Puneți-vă pe față, e loterie, o sa doară la un moment dat.

    În alta ordine de idei, mașina are o parte din lămpi fumurii din fabrica, și la RAR a trebuit sa ma cert cu prostul care îmi verifica mașina, ca el nu a văzut stopuri fumurii pe modelul ala și sa dau jos foliile de pe lămpi. I-am arătat poze de pe net, dar s-a convins abia când am scos lampa și a văzut ca e crăpata fix unde vede creierul lui folie.

    00
    • Asta se întîmplă deoarece a noastră poliție e chitită pe LITERA legii și nu pe SPIRITUL ei. E tragicomic cum orice polițai (care, în opinia mea, ar trebui să-și ocupe timpul cu, de ex vitezomanii care fac slalom pe benzi) îți explică cum tu (avînd geamuri fumurii, de pildă) ești pericol maxim pe drumurile publice!
      IMO, principalul fail al poliției rutiere este acesta: nu oprești o mașină pe motiv de depășire de viteză atunci cînd TOATĂ COLOANA se deplasează cu viteză (chiar și peste limita admisă). Second, justificări de genul ”și ce, tu ai prins toți peștii?” (vezi *) sunt aiurea și n-ar trebui acceptate. Scopul primordial al poliției rutiere ar trebui să fie asigurarea condițiilor de deplasare în siguranță și nu ultima virgulă a legii.

      * Un tip care mergea în coloană (peste viteza legală) este oprit de poliția rutieră:
      – Bună ziua, actele dvs.
      – OK, dar de ce m-ați oprit?
      – V-am oprit pentru depășire de viteză, cf art X, alin Y.
      – Bine, dar eu doar mergeam între două mașini care, evident, se deplasau cu aceeași viteză, pe acestea de ce nu le-ați oprit?â
      – Păi… cum să vă explic… Dvs ați fost vreodată la pescuit?
      – Da, am fost, și ce-i cu asta?
      – Păi, și… ați prins TOȚI peștii??

      00
    • Ai astra h? :)

      00
    • @Hash:

      Inteleg perfect ce vrei sa zici. Nu am stat sa ma cert cu el, mi-am asumat fapta din momentul in care le-am montat. Justificarea aia am incercat-o doar sa vad ce reactie are.

      Ca fapt divers am discutat dupa cu cineva din MAI, care mi-a spus cu juma de gura ca mare parte din parcul lor auto (masini in proprietatea ministerului) nu respecta legea si foliile pe care le aveam eu sunt degeaba fata de ce au pus unii pe masinile de serviciu sau personale. Unii agenti baga scuze ca masina e „autospeciala” nu autovehicul si de aia fac ce vor cu ele.
      Cand am fost sa-mi recuperez talonul am trecut pe langa parcarea masinilor personale ale celor de la rutiera. Fara sa exagerez, jumatate aveau geamuri negre peste tot. Daca ei nu au bun simt sa nu incalce legea, nu vad sperante legate de ce zici tu cu siguranta circulatiei.

      @Dragos: Vectra C cu lampile fumurii.

      00
  30. am pus doua comentarii. cel aparut era in continuarea primului. acum pare dubios

    00
  31. Ba, nu stiam ca sunt atatia darlai sensibili la radiatiile UV.

    00
  32. Ti ga ni e . Pe mine ma deranjeaza ca nu pot sa vad daca soferul din masina cu folie ma vede sau nu cind trebuie sa dea prioritate, nu pot sa vad prin masina din fata daca este ceva inaintea ei, ca si cum as merge in spatele unei dube, mergi in orb.

    00
    • Tu ar trebui sa lași masina acasă, dacă ești unul din aia care are probleme pe drum ca nu vede prin masina din fata, asta nu e o cerință legala și ar trebui sa conduci/iei decizii corecte cu ce vezi pe geamul tău, nu prin al altora. ‘în orb’ pfff, se cheamă nesiguranta la volan.

      00
    • dupa 33 de ani la volan fara probleme imi spui tu sa las masina acasa ca sint nesigur in trafic, bine ba, asa o fi cum zici tu.
      Dar de aia care nu semnalizeaza la schimbarea benzii sau merg in afara cu farurile stinse ce zici ? sau tot eu sint nesigur cind ii intilnesc ?

      00
  33. în sensul giratoriul dinaintea celui de la Hornbach (BV), opresc mașini cu geamuri fumurii.

    00
  34. #astainseamnasafiimafiot; #bo$$deboss

    00
  35. Eu îi înjur pe cei cu folie deoarece, dacă sunt parcați la colțul intersecției, nu poți să te asiguri bine din cauza lor

    00
    • Ar trebui sa ii injuri si pe aia fara folie parcati la coltul intersectiei, parcarea e interzisa la mai putin de 25m de intersectie.

      00
    • @Vaultboy: Are you for real? Și dacă în loc de acea mașină cu folie ar fi fost o dubiță sau un TIR, ce drecu făceai?

      00
  36. Folia pe geamuri e f ok.Nu se mai vad lucrurile lasate sau uitate pe bancheta.De asemenea la drumurile mai lungi colegii din masina pot dormi fara sa i mai deranjeze lumina soarelui.
    Se pune numai la un service autorizat pentru acest lucru.
    Costa cel putin 300 lei.
    Atentie sa ceri factura si certificat pt folie.
    La piese auto exista folie 5m×0.5m la 10 lei

    00
  37. Pe mine ma deranjeaza in trafic daca masina din fata mea are folie pe luneta. Nu pot vedea ce se intampla in fata lui, este ca si cum as avea in fata un camion

    00
  38. Toti o dau cu protectia UV. Da’ ce plm, faceti solar pe bancheta din spate, sau razele nu intra si prin geamurile din fata?

    00
  39. Am folii montate de proprietarul anterior pe geamurilde de la usile din spate , pe cele din dreptul portbagajului ( randul 3 de scaune) si pe luneta.
    Sunt omologate si nu am primit plangeri nici macar la vama. Am intrebat daca sa deschid usa sau geamul sa se vada copiii, dar nenii mi-au zis ca vede destul de bine. Mie mi se pare ca nu se vede chiar asa clar din afara, dar, in fine.

    Daca nu erau puse deja, probabil ca montam eu, deoarece simt arsuri pe maini prin geamurile din fata si urmaresc sa le infoliez si pe astea. Exista folii care reduc vizibilitatea doar cu 5% special pentru tipul asta de protectie si care sunt omologate RAR, montabile pentru geamurile din fata, chiar si pe parbriz. La rabla anterioara toate geamurile erau tratate din fabrica anti UV si erau un pic verzui. La asta doar parbrizul.

    Legat de vizibilitate, se vede prin toate geamurile inclusiv noaptea. E un pic problematic daca as vrea sa ma folosesc noaptea de oglinda din masina pentru a da cu spatele ( nu se vad in detaliu obiecte care nu emit lumina, decat foarte aproape), dar am camera.

    Ce m-ar interesa ar fi sa gasesc o folie montabila pe parbriz ( sau sticla ) , prin exterior, cam ca folia de telefon mobil, nu intunecata, pen’ ca am spart/croit in viata asta parbrize mai des decat am facut pene de cauciuc.
    Stiti undeva? :D

    00
    • Poți să ne zici și nouă mai mult detalii despre folia aia ce reduce cu doar 5% vizibilitatea? Eu n-am găsit nimic mai jos de 12%

      00
  40. Eu nu mi-am pus tocmai ca mi se pare ca arata foarte urat pe masina, dar e doar parerea mea. Am probleme cand conduc mai mult, in sensul ca ma ard mainile de la soare, dar cum nu se permite folie solara pe lateral fata/parbriz, atunci nu vad sensul. Sunt multi care spun ca ajuta pentru copii, s-ar putea, nu ma pronunt ca nu este cazul la mine.

    00
  41. Pentru mine este pentru protecție iar apoi pentru soare. Locuiesc într-un oraș unde se sparg geamurile la semafor. Mai greu să spargi un geam cu folie. Folia rămâne pe geam iar riscul să se taie la mână cel care îl sparge este mult mai mare :)

    00
    • Unde?
      Să facem de rușine polițiștii din orașul respectiv!

      00
    • @Basile, periferia Parisului. Nici poliția nu are ce să le facă. Se opresc cu motocicleta în dreptul tău, Îți sparg geamul si pleacă iar tu rămai la semafor :)

      00
  42. Folia e super pt UV, traim perioade caniculare. Au am folie autorizata atat in fata cat si in spate. Timbre RAR, factura, autorizatie firma, tot tacamul. Pe fata geamurile sunt opacizate doar cateva grade insa am scapat 99% de UV, ceea ce imi si doream.

    Nu as concepe masina fara folie, sincer.

    00
  43. Salut,
    Eu am avut folie atat pe geamurile din fata cat si pe cele din spate, plus pe luneta. Acum am doar pe geamurile din spate si pe luneta, pentru ca am luat amenda 950lei si talonul masinii a fost retinut de catre politie. Sanctiunea am primit-o pentru folia de pe geamurile din fata. Masina este a firmei la care lucrez si folia tot de catre firma a fost pusa, inainte ca eu sa ma angajez. Din pacate doar folia de pe spate este autorizata la masina mea. In Romania folia pe fata este ilegala indiferent daca firma care o monteaza iti da vre-o hartie la mana.
    Ca sa primesc inapoi talonul a trebuit sa fac o programare la RAR, a trebuit sa platesc si acolo o taxa de aproximatic 100lei. Apoi am mers la politia rutiera pentru a ridica talonul.
    Deci, nu va puneti folie pe geamurile din fata si daca va puneti pe geamurile din spate trebuie sa fie autorizata cu hartii care au stampila RAR’ului.

    00
  44. Am pus folii pe spate la insistentele unui prieten. Efect imediat : caldura mai putina, oarece probleme la parcat cu spatele noaptea. Asta au mai zis si altii pe-aici. Insa am vrut doar sa adaug la avantaje (asa le-am vazut eu) urmatoarele: de cand am pus folii, s-a intamplat sa se sparga luneta de doua ori. Prima data a cazut un sloi de gheata de pe bloc. Efect, doar o gaura in locul cu pricina, geam tinut pe pozitie de catre folie. Umblat trei zile cu un carton pus pe interior, pana a venit comanda de geam… A doua oara, gasit luneta ferfenita in parcare, dupa noapte de craciun. La fel, fragmentata dar tinuta pe pozitie de folie. In concluzie, ma bucur ca am avut folie si n-am umblat cu fundul gol si zapada in masina. Sau cu celebrele pungi de gunoi lipite .

    00
  45. De cand mi-am pus folie pe geamuri nu mai primesc flashuri, claxoane , ei cred ca o fi o ceafa lata, dar Zoso e gras pe langa mine.

    00
  46. Si eu tot pentru fetita mi-am pus ca se cocea in spate sau o asezam in scaunul superfierbinte.
    Iar eu ma frigeam pe maini.

    In fata am pus folie transparenta care blocheaza UV-ul, iar in spate cea mai intunecata folie, Llumar toate bineinteles.
    Omologate RAR toate, si firma are omolgare RAR sa monteze folii.

    Aveau o lampa cu infrarosu si am testat 3 folii
    pentru spate si 3 pentru fata inainte sa ma decid.

    Cost 530 ron, firma din Brasov.

    00
  47. La mine a venit masina cu geamuri negre pe spate si luneta. Asa am comandat-o. Deci 100% RAR compliant. :-) Numa’ sa ma intalnesc cu vre-un capos cu cap de creta ….

    00
  48. NOU
    #133

    Motivul principal si cel mai important e PENTRU CA POT (ei)
    Orice fel de folie pe fata e interzisa.
    Asta e, romanasii nostri au alergie la soare, zici ca s-au nascut in Islanda.

    00
  49. E de apreciat initiativa dar conteaza foarte putin, ar trebuii facute filtre sa ii ia pe toti la mana nu doar 100-200 de masini.

    Si ciuvac in Rep. Moldova se circula fara probleme si cu un tazic (lighean = aka bulagarestile noastre) preferabil albastru si BMW. Almenda e hilara gen 200 de lei moldovenesti gen 20 de lei romanesti si iti iau numerele ceea ce nu e la fel eficient pentru ca sunt o gramada care iti pot trage in 3 – 4 ore numere noi, daca nu ma insel e unu’ pe langa Trandafirilor catre politehnic.

    StopHam face treaba buna si constant in Chisinau.

    00
  50. Hei, Zoso, am o problemă care te-ar putea interesa:
    Prezentul (și anterioarele) cod rutier încă precizează că parcarea este interziasă cu 25m înainte, și 25m DUPĂ o trecere de pietoni. Cerința pt ”înainte” e abolut clară, însă DUPĂ… care ar fi rostul unei asemenea măsuri?
    Înțeleg că scopul acestei măsuri este cel de a facilita observarea eventualilor pietoni angajați în trecere. Însă o distanță de 5m (~ lungimea unei mașini) este suficientă unui șofer ca să observe un pieton ce traversează ”din sensul opus” și să frîneze respectînd celelate reguli (limită de viteză, apropiere de o intersecție etc).

    00
    • Dacă parchezi după trecere îi blochezi vederea celui care vine de pe contrasens și nu vede pietonii care traversează din partea ta. Nu are sens pentru drumurile cu sens unic, dar asta e…

      5m crezi că sunt de ajuns ca să frânezi de la 50km/h în caz că vezi pietonul în ultimul moment?

      00
  51. Credeam ca eu sunt cocalarul, din cauza de e90 negru, dar colcaie astia pe blogul tau zoso! Am masina de 4 ani si niciodata nu m-am gandit la folie, si nici nu ma deranjeaza sa tin ac-ul pe auto. BG plates anyone??

    00
  52. NOU
    #138

    eu am rezolvat problemele cu intimitatea si cu soarele in masina, cu perdelute negre cu gaurele… sunt exact pe conturul geamurilor din spate si al lunetei. nu se vede nimic din exterior in masina, iar din interior ai vizibilitate perfecta; si exista pentru majoritatea marcilor auto.
    #numazic :)

    00
  53. Ce aveau baietii astia pe geamuri se mai numeste si „fuck foil”.

    00
  54. Ai văzut tu bo$$ fără folie?

    00
  55. Poate sunt eu mai inapoiat – dar ma enerveaza teribil in trafic ca nu pot vedea prin masinile cu folie. Este foarte important la depasiri sau pe la cate o intersectie sa vezi naibii ce e dincolo de masina pe care o ai in fata sau in lateral si asta se poate face foarte bine daca masinile respective nu au folie sau au una cu un grad decent de negru. Stiu avantajele foliei dar nu mi-am pus tocmai ca nu-mi fie umplut frigiderul cu carne la fiecare drum si nu vreau sa pun in pericol atatea vieti pentru ca intr-o situatie colegii de trafic nu au putut vedea la timp ce vine dincolo de masina mea. Se incalzeste in masina ? Dai naibii un pic AC-ul mai tare. Ti-e teama ca se vede in masina si-ti fura laptop-ul ? Nu-l lasa in masina, oricum hotii pro se descurca sa vada si prin folie noaptea – dar cacaturile astea nu pot egala pericolul pe care il generezi pentru ca nu se vede dicolo de masina ta si viata e fucking more important.

    00
    • Eu mi-am pus ca sa nu se mai incinga masina ca naiba. Colegu din spate o sa faca depasirea mai cu grija, e problema lui. Sanatatea mea si a familiei mele e problema mea.

      00
  56. S-a spus si mai sus, raspund si eu.
    In primul rand nu te mai deranjeaza soarele in masina, mai ales pe pasagerii din spate.
    Eu am mai negre pe spate si pe fata cele legale (nu se vede ca le ai).
    Dar daca conduci spre nord, seara, la apus, cu mana stanga in geam, mana nu se bronzeaza/infierbanta. Si asta e bine.
    Nu are nici un impact asupra vazutului din masina spre exterior.

    Un alt avantaj: cand vine unul din spate cu faza lunga, nu te deranjeaza deloc, chiar daca oglinda nu e mutata pe mod noapte (nu am dat-o cred niciodata pe noapte).

    00
  57. mai sunt geamuri care din telecomanda devin fumurii. prin filme vazut, adevarat. ( in seria „24” cand Bauer era dependent si baga pe negru geamurile biroului sa-si ia doza ) . ma gandesc ca au pe ele, sau intre daca o fi dublu- suna mai posibil/rezonabil o solutie chimica care actioneaza la ceva impulsuri electrice. stiti voi, la faza cu plus si minus.:)
    daca o fi cu cristale lichide e si mai „simplu” :))))
    mergi cu metroul, avionul, numai noaptea, stai acasa, nu te futi in ziua mare in masina, nu faci copii, nu consumi alcool,cafea sau/si tigari ( drogurile te fac sa pari altcineva complet), iti cumperi un pres fermecat, o lampa, sau te apuci inventat o solutie, alta decat cele de mai sus; sunt deja patentate.

    00
  58. masina a4 b8 2008, ac, vara nu facea fata. diminetile alea pe drum cand se ridica soarele pe cer si soarele bate in totalitate pe tine prin geamuri si parbriz devenisera deranjante si vara trecuta am pus folie, ceva cu particule ceramice, pe toate geamurile. la spate, pt privacy (laptop pe bancheta, schimbat in masina), am pus negru 3/4, cu certificat,iar pe fata am pus inclusiv pe parbriz, cat mai deschise, tot cu particule de ceramica, dar sunt ilegalist, fiindca nu mai am transparenta >70%, ci undeva in jur de 67%. Sunt aproximativ invisibile dar legea m-ar taxa. Cert e ca recomand acum oricui intreaba folii ca ale mele. Ac-ul e eficient indiferent de situatie si nu mai exista diferente majore de temperatura in masina intre unde bate soarele si unde nu. Inchise, deshise, asta tine deja de gusturi si de scop, eu admit ca mi-am cam cocalarit-o, dar nu le-as schimba cu altele.

    00
  59. arata mai bine cu Folie, bine nici exagerat, si nu mai bate soarele asa de tare.
    am in spate si in fata lateral. 25% Opacity in spate si 50% in fata, arata super.

    00
  60. Eu am cumparat o masina cu folii doar pe geamurile laterale spate. Pe luneta nu are folie si nici pe parbriz sau laterale fata. Nu am primit nicio hartie de la cine le-o fi montat. Intrebarea este: imi trebuie si pentru geamurile laterale spate omologare?

    00
  61. Folia nu trebuie sa aiba opacitate prea mare..atata tot..eu nu mi-am pus folie pe masina pentru ca nu o consider prea utila..dar mi-am pus folie pe geam acasa la mine :)) daca mai vrea careva gasesti pe folina.ro folii de geamuri

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.