Mașini făcute din bucăți…

Forumurile s-au inflamat zilele trecute, când un cetățean a pus pe net reparația unei mașini. Nu mai găsesc articolul original, am găsit doar pozele.

masina-bucati-1 masina-bucati-2 masina-bucati-3

masina-bucati-4 masina-bucati-5 masina-bucati-6

Eh, și aici s-au dezlănțuit românașii verzi. Ba ăia care n-aveau bani de mașini normale și ziceau că astea reparate așa n-au nimic, ba ăia care n-aveau bani nici măcar de din astea sudate și ăia care oricum știau totul.

I-am urmărit pe vecinii care repară mașini din astea și raportez din teren:

  1. o reparație în care mașina e pocnită grav durează și nu se face în grabă. băieții sunt extrem de meticuloși și de atenți la fiecare detaliu. mașina ieșită din mâna lor e impecabilă.
  2. prețul îi dă de gol. au vândut un bmw x1 cu 2.000€ mai ieftin decât orice era pe piață în zona aia de dotări și vechime. toate erau minim 15.000€, ei au scos-o la 13 și au spart piața. mai aveau un X3 în 7 mii când cel mai ieftin cu dublu kilometri era 10.000€.
  3. familia care a cumpărat X1 stă pe o stradă care dă în altă stradă pe care circul des, deci m-am intersectat frecvent cu ei. lui i-au mai crescut 3 coaie de când a trecut de la Mondeo la X1. se uită la toată lumea cu o trufie pe care numai un șofer de bmw o poate afișa și a început să conducă precum un idiot (semnal lipsă, băgat peste alții, schimbat banda fără să se asigure). l-am prins de două ori și l-am umilit, acum se uită la mine cu o față de genul “da, bă, da’ tot nu e bmw”.

 

Așadar, dead giveaway fără să fie nevoie să vedeți mașina: pretul e un pic mai mic decât nivelul pieței.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Oare de ce pizda masii e legea junglei in Romania in domeniul vinzarilor/cumpararilor auto? Ca in orice alt domeniu iti trebuie acte, copii si ras-copii legalizate si para-legalizate. In Canada de exemplu gasesti la orice dealer istoria masinii dupa VIN (Vehicle Identification Number). Chiar si pe net sint site-uri mokka, poti sa verifici daca ai info despre masina + VIN. De ce in Romania sectorul asta a fost lasat vraiste?

    00
    • Simplu: nu intereseaza pe nimeni din cei care „conduc” lucurile. Cine stie, poate au si ei ceva la afacerile astea. Nu stiu, doar zic.

      00
    • Pentru a face bani frumosi prin importul de masini care nu mai pot fi puse in circulatie in alte tari.

      00
  2. Vand Logan original facut din 2 bmw seria 3,un S-class si o motocositoare.

    00
  3. Tot nu-mi dau seama cum reusesc sa le repare asa bine. Adica nu doar inlocuiesc o aripa, capota, portbagaj sau parbriz. Ei sudeaza 2 masini diferite si la final iese o masina noua. AMAZED!

    00
  4. #ieselapolish

    00
  5. hai să zicem că reconstrucția unei mașini care a avut spatele bușit nu ar fi atît de gravă, dacă structura frontală de protecție nu a fost afectată. dar:

    – este afectată rezistența laterală și spate.
    – audi-ul ăsta cred că este făcut din aluminiu. mai exact, din aliaj de duraluminiu. o sudură normală (nu în argon) și fără călirea metalului, distruge structura aliajului pe o rază de cîțiva centimetri în jurul sudurii, astfel că metalul este mult mai moale. practic, poate ajunge la nivelul aluminiului simplu și curat.
    – oricît de meticulos ar fi făcute sudurile, lonjeroanele și alte componente ale caroseriei sînt atît de complexe încît nu pot reface rezistența pe care mașina o are din fabrică.
    – unele îmbinări din fabrică se fac nu numai prin sudură, ci și prin nituire sau lipirea cu niște rășini speciale, care conferă rezistență – nu cred că este cazul la o reparație de genul ăsta.
    – poate că asta ar trebui să fie prima observație – aluminiul are o elasticitate mult mai mică față de oțel și oboseala metalului intervine mult mai repede după astfel de reparații.

    nu spun că se rupe mașina în două, dar există riscul să producă, la un moment dat, un accident mult mai grav decît cel inițial. este suficient ca puntea să se disloce cîțiva milimetri. mașina asta e o bombă cu ceas.

    00
    • Multumesc pentru detalii.
      Chiar ma intrebam cu ce gresesc baietii de sunt asa huliti…

      00
    • Din câte ştiu doar A8-urile sunt complet din aluminiu, A6-urile sunt din oţel clasic.
      S-ar putea să mă înşel.

      00
    • nu știu ce model este, posibil să ai dreptate. la cît e de groasă tabla în unele locuri și la cum e îndoită, aș zice că e aluminiu. oricum, parte din observații rămîn valabile. riscurile sînt ceva mai mici în cazul oțelului, dar nu sînt eliminate complet. motivul este că la genul ăsta de reparații scopul este le faci invizibile. adică este mai importantă ascunderea accidentului decît rezistența propriu-zisă. și de aici, multe compromisuri. ca și cum pe chirurg l-ar interesa cum arată cusătura, nu să-ți pună un rinichi compatibil.
      un asigurător responsabil ar da aici daună totală.

      00
    • Pai asiguratorii chiar dau daune totale, dar ce crezi, epavele se vând și au valoare reziduala.

      00
    • Si A6-le e tot din aluminiu

      00
    • Audi A6 nu e din aluminiu. Are doar cateva elemente din aluminiu, care insa sunt relativ mici si se schimba cu totul. Audi A8 si R8 intr-adevar, au caroseria in mare parte din aluminiu.

      Oricum, pe tipul care le repara il cheama Arthur Tussik parca, si are sute de filmulete pe YouTube, in care explica tot ce trebuie pentru a repara o masina cum trebuie, ce si cum trebuie masurat, ce ar trebui schimbat in loc de indreptat, etc.

      00
  6. Radem, glumim, dar treaba asta e periculoasa rau.

    00
  7. Dacă ar introduce la ITP o poză cu raze X sau ultrasunete, pentru verificarea caroseriei cum ar fi? Dacă a găsit o reparație dubioasă, arată factură sau se confiscă. Să vezi atunci șpăgi la ITP. E greu să educi (sau să împingi spre gândire) gloata orbită de propriul orgoliu.

    00
    • Pai bun, dar care e momentul T0 pentru o masura de genul asta, ca eu sunt cumparator de buna-credinta, samsarul mi-a dat-o asa cu o saptamana inainte de introducerea legii… cum facem?

      Solutia rapida sta in mainile procurorilor si politistilor, sub infractiunea de ”inselaciune”. Mergi la domnu’ vrajitor de masini 2 in 1, se fileaza, se cumpara masina, se certifica prezentarea mincinoasa a faptei ”e tipla boss, n-a fost lovita” si se pun catusele pentru 3 ani. Nu vorbim de o zgarietura pe aripa, vorbim despre o masina care se va rupe in doua la un impact in care, in mod normal, ai pleca cu ea pe roti. E suficienta o expertiza RAR care sa certifice pericolul mortal al reparatiei.

      00
    • @Vali: nu are rost să o ardem „de bună credință”. Când vrei să dai mulți bani pe ceva ce nu știi cu ce se mănâncă, e cazul să-ți faci temele sau să-l plătești pe unul să ți le facă. Chiar nu-ți pui semne de întrebare când în România mașina cu X cu 120.000 km e 10.000€ și în Germania aceeași mașină cu 250.000km e 12.000€?

      00
  8. Deci nu mai iau tancurile la pila sa le iasa Audi? Au invatat sa sudeze, chituiasca si vopseasca bine? E un progres! Intram in Europa si noi! In Franta si alte tari scriu in cartea masinii incidentele grave.

    00
  9. NOU
    #25

    Eu vreau Logan. Doar de Logan am bani.

    00
  10. cum ar fi sa le dea mai scump, ca sa nu para teapa, ci doar un proprietar foarte atasat de masina? :D decat o idee.

    00
  11. Sunt vechi astea cu reparatul masinilor din bucati. Rusii sunt tatici, se fac la ei de foarte multa vreme, e „yesterday’s news”. Nu va mai mirati atat. Gen asa: https://www.youtube.com/watch?v=4_enrYPJYBI

    Cautati pe internet Ремонт кузова.

    00
  12. E mașină nemțească! ce dacă e sudată de Fane la colțul străzi? voi credeți că se face acordeon ca Loganul? Nu, se dezmembrează în bucăți mici pentru a fi mai ușor de strâns cu fărașul. Uitați-vă la meseriașul asta cu Bemvenătă făcut din bucăți.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZFexikdl8es

    00
  13. Am văzut x5 sudat dintr-unul de Anglia si unul european dar pe LUNGIME.
    Cred ca pt asa ceva se cam ia pușcărie.

    00
  14. În calitate de inginer sudor spun următoarele. Dacă sudura este făcută corespunzător din punct de vedere tehnic, partea aia de masina este o structura solida. Sudura nu se va fisura/rupe sau desface niciodată,nu contează de ce fel de încercare mecanica are parte.

    00
    • Corect, dar poti sa garantezi ca o bara de metal, rupta in doua si apoi sudata, absoarbe la fel socul precum una intreaga? Se deformeaza la fel?

      Eu zic ca nu (nu le am cu stiintele exacte, dar parca si metalul are o structura moleculara, care nu poate fii reparata prin sudura), masina (in speta- caroseria) e gandita ca un tot unitar, daca stalpul ala de caroserie se deformeaza un pic mai sus sau mai jos, o alta parte a caroseriei se deformeaza anormal s.a.m.d. rezultatul e un pasager strivit, sau un sofer decapitat… sau invers.

      00
    • Ai dreptate. Mașina aia reparata și sudata nu va fi niciodată la fel de rezistenta ca una buna. În cazul unui impact lateral, spre partea din spate, se va rupe ca în filmele de la Hollywood. În ceea ce privește structurile metalice sudate, sunt multe de spus.

      00
    • Aparent nu e o problema daca reparatia se face cum trebuie:

      https://books.google.de/books?id=CL8Z38FaPsAC&lpg=PP1&pg=PA442#v=onepage&q&f=false

      00
  15. NOU
    #43

    De asta e bine sa iti iei rable de 2-3k, ca la astea nu merita sa le repare.

    00
  16. Ei sunt cei care au facut masina din postul tau. Se pare ca au sters pozele.

    https://www.facebook.com/ReSTART-AUTO-1503262956629967/

    00
    • Diferența e că mașina rusului e pe șasiu, adică tot ce e deasupra poate să fie modificat în toate modurile posibile (în unele țări e și legal asta, cât timp nu umbli la șasiu) fără să impacteze trenul de rulare, stabilitate, etc. La o soluție autoportantă nu e la fel de simplu.

      00
  17. Sa stiti ca masinile in fabrica nu se fac cu praf magic de zane. Nu ambutiseaza nimeni un X5 dintr-o bucata. Si schimbatul componentelor de carosrie prin sudare si/sau lipire e o procedura standard de reparatie la orice producator. Diferenta dintre fabrica si Dimitri e controlul calitatii.

    Source: politehnica

    00
    • Beleaua e ca Dimitri sudeaza cu electrozi din aia de sudat portile si gardurile si arde materialul/tabla de alaturi,sau cu autogenul,pe cand in fabrica se sudeaza in puncte sau sudura TIG/MIG,care nu parleste metalul de langa sudura.Aici este buba.

      00
    • Corect, mașinile nu se fac dintr-o bucata. Dar bucatile alea pe care le vezi tăiate in pozele astea sunt dintr-o bucata, și asta dintr-un motiv intemeiat, ca au importanță structurală. Aia e beleaua.

      00
  18. Tot sange de sofer de bmw ai si tu! Bai umilitorule!

    00
  19. Asta e masina: https://www.olx.ro/oferta/audi-a6-diesel-3000-tdi-taxa-0-pret-7500-euro-variante-ID6RzKi.html

    Tocmai mi-a venit alerta de pe OLX. Se vede de la o posta ca e reparata prost. La o verificare amanuntita va fi evident ca s-a umblat la sasiu desi la testul cu elcometru s-ar putea sa iasa vopsita doar partial si fara kit pe ea (depinde de metodologie si interesul cu care se masoara stratul de vopsea).

    Cu toate astea probabil o sa-i moara dusmanii unui tigan burtos plin de tatuaje facute in puscarie.

    00
  20. Cica produsul final ar fi https://www.olx.ro/oferta/audi-a6-diesel-3000-tdi-taxa-0-pret-7500-euro-variante-ID6RzKi.html.

    Ieftin domle, asa cum ii place romanului nedoritor de tepe si care fuge de ele ca drEacu’ de tamaie.

    Stim noi, acelasi roman care isi ia tepe din cauza altuia cand cauta doar rahaturi ieftine, la promotie si super-ultra-mega reduse. Nu pentru ca ar fi el prost. :)

    P.S. Piata (adica oferta) se pliaza pe cerere: vreti ieftin? Luati cu ambele maini… rahat impachetat frumos. Pentru ca ati cerut doar ieftin, nu si altceva diferit de rahat. ;) Sau, mai plastic, câcat moale si frumos puturos… pentru ca asta se pare ca isi doresc unii.

    00
  21. „l-am prins de două ori și l-am umilit […]” mai exact… cum se intampla asta? V-ati oprit intr-un ambuteiaj si i-ai facut pipi la roata sau cum?

    00
  22. Acum întrebarea mea este, samsarul face o mașină din bucăți , doar ca spre ghinionul lui masina are sub 100k km. Pentru a tine lăsat și sa nu bata prea tare la ochi o sa dea km înainte?

    00
    • Nu, minte ca s-a defectat bordul vechi si cel nou arata mai putin, in realitate are vreo 160k. Da’ mai mere pana la 500k.

      00
  23. NOU
    #57

    O fi Audi-ul de-l vine Fiscul din Ialomita? :)

    „De asemenea, Fiscul din Ialomiţa vinde (…) un autoturism AUDI A6, fabricat în 2006, la un preţ de pornire de 32.744 de lei (7.300 de euro)”.

    link la Stirile zilei de ieri

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.