Mașini electrice și parcări

Mă gândeam la o fază. OK, mor mașinile convenționale și toată lumea trece pe electrice. Ăia care stau la casă au cum să alimenteze mașina, ce fac ăia care stau la bloc și se bat pe locurile de parcare? Teoretic, alimentează la muncă, nu?

Doar ca la noi clădirile de birouri nu au parcări nici măcar pentru 1/10 din angajați, de unde o să producă ăia parcări măcar pentru jumătate? Că OK, unii au bani de UBER, alții vin cu transportul în comun, dar unii tot vor veni cu mașinile.

Și momentan, pe lângă clădirile de birouri se parchează așa:

(sursa foto)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

84 comentarii

  1. Masini autonome, care ies la produs cand tu stai la munca => mai putine masini, mai putine locuri de parcare necesare.

    00
    • Ce SF-uri aveți unii în cap.

      00
    • DAVKO, SF-urile astea sunt deja in teste. Prin 95, daca imi ziceai ca in 10 ani o sa am dispozitiv GPS in masina, iti ziceam „ce SF-uri ai in cap”.

      00
    • cred ca suntem la 5-10 ani de autonome cu abonament

      daca maine ar veni uber/lyft cu o oferta as face abonament in 50-100 euro/luna

      -„15 euro/luna / deplasari 50 -100km”
      -„50 euro/luna/ deplasari 100-500 km”
      -„100 euro/luna/deplasari nelimitate ***” ( nelimitat rezonabil nu mai mult de 2000km :D cum sunt reclamele la noi )
      – „500 euro/luna/deplasari nelimitate/masina de lux”

      probabil in 3-5 ani de la lansarea tehnologiei o sa scada masiv preturile. am citit undeva ( dar nu gasesc acum articolul ) ca preturile la lansare o sa fie undeva in 20 centi/km ( un cost pentru 50 km este: 50* 0.20 = 10 $, la 2000km: 2000*0.20= 400 $ – > daca cineva face un abonament anual sau pe 2 ani cum le place celor din telefonie, si mergi doar de 2 ori pe an in concediu peste 2.000km atunci se acopera costurile in celelalte luni) apoi vin preturile la 5 ani care mi le amintesc la 5-7 centi/km asta o sa coboara abonamentele propuse de mine la 30% si ajungem la un 100-500km in ~ 15 euro, iar un nelimitat (in max de 2000km/luna) undeva la 33Euro. sa-mi spuna cineva ca la 33Euro pe luna mai vrea sa aiba grija de masina personala … de asigurare, de parcare, de toate cele. pentru aia super fitosi un 150 euro pentru o masina de lux pe luna …eu zic ca e mai mult decat suficient

      cand o sa apara si competitie mai mare probabil o sa beneficiem si de mai multe oferte :) viitorul suna bine

      http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3052458/Study-Self-driving-taxibots-replace-9-10-cars.html

      tema de gandire acum ( poate dezvolta zoso intr-un articol complet ):

      – daca acum as fi la guvernare in Romania as gandi un pic situatia transportului – autostrazi nu sunt gata, dureaza cam 5-8 ani pana sunt gata ( 1 ani licitatia+ contestatii, 2 ani exproprieri, 2 ani pregatire teren + descoperiri arheologice, 2 ani lucrari, 1 an reparatii zone neconforme = total 8 ani), iar dupa aparitia masinilor autonome tot ce avem noi acum o sa fie arhi suficient. asa ca as oferi in Romania cateva inlesniri fiscale + drept de testare tehnologie pentru 2-3 firme mari ca noi sa devenim o zona de test pentru noua tehnologie.

      – ma gandesc ca s-ar face economie uriasa pe termen lung, pe ideea ca la tehnologia actuala noi avem nevoie cam de 25 de ani de lucu la autostrazi sa prindem din urma lumea civilizata, dar luand-o pe scurtatura si refolosind ce este acum ii depasim. genul cum a facut rds – a investit in ro masiv in fibra cand in alte tari aia plimbau cuprul, nu degeaba suntem top 10 la viteze metropolitane

      00
  2. Pui o intrebare care nu se preteaza unei tari ca Romania :)

    Nu suntem in etapa: „dar vai, cat polueaza o masina pe diesel, poate ar trebui sa le interzicem”, ci in etapa „dar vai, ce acciza/taxe sa mai punem pe masinile cu diesel”…
    Noi o sa ne bucuram ca o sa putem aduce masini mai ieftine din afara cat timp aia o sa treca pe electrice.

    Ceva in genu asta…

    00
    • NOU
      #6

      @Claudiu: nu mai caut studiul care demonstreaza ca benzina este de 10 ori mai poluanta decat dieselul (gogaleste daca ai timp) dar poate viitorul nu este al electricelor pe acumulatori ci al electricelor cu hidrogen iar alimentarea s-ar face, ca si acum, de la „benzinariile” actuale modificate.
      stiu ca acum loganul american (tesla) este noul iphone, dar cum are sistem propriu de incarcare rapida iar madam Merkel a vandut demult dreptul de a implementa si intretine un sistem de prize de incarcare la 1 sau 2 firme nemtesti si NIMENI din germanica nu-si va sabota propria industrie auto succesul obiectului pe roti de dat in oo va fi de la limitat spre zero. acelasi lucru este valabil si pentru celelalte tari care produc auto, respectiv Franta si Italia si deja asta inseamna toata Europa (restul sunt prea mici ca sa conteze in acest razboi).
      Asadar diferenta intre americanasi si japonezi, pentru a patrunde pe piata europeana, va fi de nivel al investitiilor. americanasii vor trebui sa investeasca si construiasca un sistem de la 0, japonezii nu vor trebui sa faca practic nimic deoarece transformarea actualelor lanturi de „benzinarii” se va face chiar de proprietarii acestora, acestea inseamnand pe langa combustibil si hoteluri, moteluri, restaurante, supermarketuri, spalatorii si alte servicii mai mult sau mai putin conexe pe care nu-si vor permite sa le piarda

      00
    • Problema este cu cocalarii care își iau diesel pentru că are consum mic, dar scot filtrul de particule pentru că trebuie întreținut. Și fără filtru de particule iese un mare nor de fum când accelerează.

      Noroc că li se reține talonul și nu trebuie să respirăm norul de fum. Not.

      00
    • În niciun caz nu asta era ideea :)
      Nu ai cum să îți faci griji unde încarci o mașina electrică când nu ai mașini electrice…

      00
  3. Prelungitor pe geam, 2 tambururi de 50 m si gata. Bine o incarci in 5 zile dar o incarci . Tin minte cand aveam un vecin la 7 care scotea furtunul pe geam pana jos sa isi spele masina…

    00
    • Durează 7, respectiv 8 ore sa încarci M3 de acasă, ambele modele. Adică, peste noapte. :-)

      Cei de la Tesla dau gratis 2 dispozitive pentru încărcat mai rapid. Nu sunt superchargere, dar e mai rapid ca acasă. Și companiile pot solicita acele dispozitive – vezi pagina superchargerelor. Bănuiesc ca soluția de care discutau, pentru clădiri, va implica montarea a astfel de dispozitive in clădiri.

      00
  4. Aia care stau la bloc alimenteaza si ei sinplu. Scot pe gemuletul din baie un cablu de alimentare legat la o priza din sufragerie, nu din camera copiilot ca sa nu fie probleme.

    Cu cat stai la un etaj mai sus cu atat curentul se filtreaza, se curata, de la aer si de la ploaie daca ploua, si devine mai ecologic si fara paraziti. Asa ca cei care alimenteaza de la mansarda practic baga energie verde in masina lor electrica

    00
    • Noroc si pentru vecinii care ajung mai tarziu ca isi trag si ei 3 fire pana la masina lor si gata, incarca pe banii vecinului adormit :)

      00
  5. Masinile electrice sunt pentru orasele civilizate, nu pentru salbaticia si tembelismul din orase precum Bucuresti, New Delhi, Dakha si altele…

    00
  6. O să dea PSD vreun voucher pentru prizele de alimentare de la bloc. Crezi că le scapă afacerea? :D

    00
    • da dar o sa fie prelungitoare din alea cu 6-8 prize. banuiesc ca un prelungitor pt fiecare scara

      00
    • la chestia asta eu deja vad niste concetateni cu caruta care trec prin parcare si aduna „cablurile” :) au adunat ei din transformatoare in tensiune – pazite, in parcari cred ca ar fi ca in rai pentru ei

      00
  7. Încetați să vă mai păcăliți cu autovehiculele electrice. Va mai dura mulți ani, până să devină ceva mainstream. Petrolul nu moare, nici măcare Diesel-ul.

    00
    • Londra tocmai pregateste interzicerea de vanzari de masini pe hidrocarburi pana in 2040. 23 de ani e mult? Si e doar inceputul.

      00
    • Nu strâmba, da, da, tu! cu mustață… pe termen scurt și mediu, dominant va fi autovehiculul hibrid. Full electric nu este practic. Tot cu motorină îți vei încărca bateriile. Și, chiar dacă le încarci de la priză, le încarci tot cu cărbuni/gaze naturale. Bine, o poți încărca la soare, dacă nu o folosești câteva zile :)

      00
    • asta e primul comentariu al tau cu care nu sunt de acord :) ( de vreo 5-7 ani de cand te observ la zoso).

      ps. numele mi-a ramas in minte de la niste versiuni de windows modificate „win Xp Workstation (ubercool)” facute de un roman folosind kernel-ul de win2003 si portand aplicatii din win xp pe acel schelet. nu stiu daca esti acelasi personaj

      00
  8. Toata lumea extaziata ca o sa vina masinile electrice peste noi, ca nu o sa ne mai otraveasca dizelul. Sa va vad eu cand or sa inceapa in masa electrocutarile de la masinile electrice, sau cand o sa inceapa sa fie sparte bateriile pentru furtul de curent.

    00
  9. O solutie ar fi ca toate masinile sa aiba acelasi pachet de baterii detasabile si sa mergem la „peco” sa lasam pachetul consumat si sa punem unul incarcat….. asa cum se face acum cu buteliile cu gas…. duci una goala si iei alta plina

    00
    • bateriile de pe o tesla au cam juma de tona.

      00
    • Asa ceva se face deja in israel unde mai mult de 50% din parcul de mașini e electric. Gps-ul mașinii are pre-înregistrate stațiile de schimb si durează 5 minute schimbatul , fără a fi nevoie să cobori din masina .

      00
    • 500 kg. Fuck logic.

      00
    • Se va face. Melon Usk a prezentat deja un concept care se încadrează în ce zici tu.

      00
    • Exiata deja asa ceva, firma Better Place a pus la punct un sistem cu baterii interschimbabile.
      Renault are in parteneriat cu ei o gama de 4 autovehicule electrice (Tweezy, Zoe, Fluence ZE si Kangoo ZE).
      Si mie mi se pare cel mai bun sistem. Tu nu detii bateria masinii, asa cum nu detii tot combustibilul cand cumperi o masina cu MAI.
      E ca la telefonia mobila, platesti un abonament si cumperi km, la fel cum cumperi minute.
      Nu ai treaba cu reciclarea bateriei, cand o schimbi pe autostrada dureaza 2 minute.
      Din pacate se pare ca s-au cam intins cu banii si ultima data nu erau pe roze…

      00
    • bos, better place a dat faliment in 2013 https://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place

    • NOU
      #37

      S-a incercat prin Israel chestia asta. Nu prea merge.

      00
    • Acel sistem cu inlocuirea bateriilor nu e nou, a fost popular in 1889 si era folosit de „The Electric Vehicle Company” pentru taxiuri in NYC si in Hartford, Connecticut. Musk a facut si el o presentare acum cativa ani pentru un sistem asemanator dar pana la urma a renuntat la el.

      00
  10. La Mall pe weekend sau mai des. Deja au inceput multe dintre ele sa-si puna statii de incarcare.

    00
  11. Nu trece nimeni la electrice pe baterii. Gandeste-te….bateria la tesla are 500kg si inmagazineaza 90kw. 90kw ( nam facut calcule, asa la ochi) sunt in 30 litri benzina. Deci cari 500kg de pomana. O sa fie o nisa, pana se trece la hidrogen si pila eletrica, daca se trece.

    00
    • Ai uitat să iei în calcul și randamentul motorului electric vs motor benzina.

      00
    • Modelul de top la Model S (P100D) are 2250 de kile. Ghici cat cantaresc modelele de top de la concurenta? Ai zis cam tot pe acolo, +/- 50 de kile? Daca da, ai ghicit bine.

      00
    • @sfatuitorul: logica ta are un mic punct slab : o masina pe combustibil fosil nu are o sursa de energie de 30Kg (42 l), ci oleaca mai mult : sistem de evacuare a noxelor, filtre , catalizatori, rezervor, pompe de combustibil, bateria , alternatorul, baie de ulei etc . Diferenta de greutate este momentan in dezavantajul masinilor electrice, insa tehnologia nu si-a atins inca maximul , cum si-a atins-o pentru motoarele cu ardere interna.
      Referitor la fuelcells ( pile electrice ), sunt incredibil de sensibile si scumpe, abia a inceput descoperirea unor catalizator hibrizi ( continut de metale nobile mai redus). Ca si idee, un stack de 1200 W, avea acuma 2 ani un pret de productie de 100 000 lei, si stack-ul e doar una din componentele sistemului, ca si idee , stack-ul mentionat mai inainte era la temperatura medie, presiune medie, asta insemna 120 grade Celsius si 200 bari hidrogenul.
      Exista alternativa DMFC ( direct methanol fuel cell ), dar acolo tehnologia este si mai la inceput, iti trebuie alcool metilic aproape pur ( fun fact, niste chinezi au bagat alcool metilic industiral , cu puritate de 98% parca, si au stricat un DMFC in 2 zile ).

      00
  12. Ete na, ce mare lucru e sa lasi un prelungitor pe geam pana jos in fata blocului? Daca poti sa schimbi uleiul si filtrele in fata blocului poti sa pui la incarcat si o electrica eventual furand putin curent de la asociatia de proprietari. :D

    Pana avanseaza tehnologia acumulatorilor (sa se incarce in 10-15 min cat bei o cafea) singura solutie viabila este sistemul hibrid.

    Motoarele cu abur au avut o viata utila de aprox 130 de ani, ajutat de tehnologia hibrida probabil ca motorul termic cu ardere interna mai are 15-20 de ani de viata utila pentru autoturismele personale si poate chiar mai mult pentru camioane si masini sport. Cine ar vrea sa cumpere un 911 ce se aude ca un stivuitor electric?

    00
  13. o sa apara din nou retele de cartier care o sa intinda cabluri

    00
  14. Eu am alta intrebare? Cine va produce energie electrica pt toate astea? Surse nepoluante nucleare, pe carbuni, gaz, etc? Si cate centrale noi trebuie deschise?
    Si sa continuam. Cine va recicla acumulatorii? Si cum?

    00
    • Foștii producători de dieseluri, la niște prețuri de-ți provoacă vertij.

      00
    • E simplu, punem din nou carbunele la treaba ca sa produca prin ardere energie electrica si sa putem circula nepoluant.

      00
  15. Eu cred ca voi nu luati in considerare un aspect foarte important : Cine plateste energia consumata prin incarcarea auto la birou? Multinationalele ? Alea care dau salarii de 1700 de lei ? Pe langa faptul ca reteaua electrica nu face fata in pipera de exemplu la 5000 de masini electrice puse la incarcat la ora 8:55.

    00
    • Hahahahhaa…. tu crezi ca sunt 5000 de oameni in Pipera mai devreme de 10:30? :P

      00
    • NOU
      #51

      Ar fi o naivitate sa consideri ca incarcarea masinii va fi gratuita dupa ce un procent semnificativ de masini devin electrice. Parchezi, dai cu cardul, bagi la incarcat, te astepti la un salariu ceva mai mic.
      Chestia cu reteaua electrica da, e o problema, dar e o problema rezolvabila cu bani.

      00
    • Pai la salariu de 1700 de lei pe luna, de unde plm iti permiti masina electrica? Ca sa fie 5000 de masini electrice puse la incarcat, AZI, ar trebui sa existe acolo 5000 de oameni care sunt platiti destul de bine incat sa isi permita o masina electrica.

      Uite unde era teoria apocalipsei.

      00
  16. … Dar gridul… fratilor… gridul ???
    O Tesla3 se incarca in medie cu 10kWh timp de 5 ore,
    1000 Tesla3 intr-un cartier vor consuma 10.000KWh timp de 5 ore, adica 10 MW timp de 5 ore.
    Nu exista asemenea transformatoare de cartier. Astea sunt transformatoare-mamut care tin orase…
    Plus ca pe cabluri nu poate circula asemenea amperaj… nu are pe unde…

    Deci pentru mass-Tesla, mai intai trebuie schimbat complet tot ce inseamna grid… adica statii, transformatoare de zona, si … cabluri. Adica trebuie excavat tot si refacut…
    La americani, FERC estimeaza ca e nevoie de bugetul federal (total) pe 2.. 5 ani pentru reconstructia gridului… O utopie , evident, o stiu si ei…

    Care e solutia ?

    00
  17. La pretul masinilor electrice in acest moment, nu vad pe cineva dand intre 50% si 100% din valoarea cutiei de chibrituri (e.g. apartament de bloc) pe o masina full electric.
    Apoi, o masina care costa atat, nu o tii in parcarea blocului unde ti-o zgarie toti meltenii, sau unde iti dau copii cu mingea-n ea sa sa iti indoaie tabla (both happen to me), ci trebuie sa ai o casa sa o bagi in curte.

    00
  18. Acuma nu am loc de parcat de astia cu dubite si bemveuri ursulet, in 2 ani nu o sa mai incap de panamera RR si cativa parliti cu ceva exotic zonda

    00
  19. Noi suntem inca la stadiul la care, daca nu avem gaze, ne punem in casa centrala pe motorina in loc de centrala electrica. Pentru ca e mai ieftin. De ce am cumpara omasina electrica?

    00
  20. Un vecin are electrica:

    00
  21. A mai zis cineva de solutia cu prelungitoru pe geam, sau o bag eu pe aia?

    00
  22. Or sa fi la cautare apartamentele de la parter. Poti sa iti tragi un prelungitor pana la locul de parcare mult mai eficient si mai estetic iar in locul magazinelor de la parterurile blocurilor comuniste o sa apara microstatii de incarcare

    00
    • NOU
      #65

      Boss, ce idee de afaceri/bricolaj mi-ai dat!
      Niste beton si o teava si ti-ai facut statie de incarcare langa bloc.
      Tragi curent din casa prin afara blocului (folosesti si tu cablu de exterior, d’ala bun) si pe sub pamant si scoti prin teava.
      In casa, folosesti o priza cu control din telefon si gata.
      Plm, trebuia sa ma fac antreprenor.

      00
    • Asta e soluția: https://www.youtube.com/watch?v=rKaEhBjt1ls
      Adică o priză (sau mai multe) pe fiecare stîlp de pe marginea unui bulevard, practic fiecare loc de parcare public ar trebui să fie suficient de aproape de o chestie din asta. Dar cum zicea cineva mai sus, pentru asta trebuie plănuit și apoi pus pe treabă. Iar la noi doamna Pandeleșicîțiormaififost e ocupată cu mituit popendulația neproductivă (pensionari șî țîgani) cu vouchere pentru biciclete, nu are timp de plănuit. Apoi, se știe doar, la noi e tradiție ca după ce se toarnă asfalt nou nouț pe o stradă un meltean să își aducă aminte că mai trebuie să tragă o conductă, un fir, ceva și sapă șanțu’ ce traversează strada. Riiight.

      00
  23. Mare branza sa ai o priza si un cablu un loc de parcare.
    E asa simplu…. nu aveti nici un pic de viziune. Tot ce ziceti voi sunt chestii minore, curentul e mult mai usor de transportat decat benzina.

    Eu vad o singura problema: autonomia destul de redusa la masinile electrice. Adica pentru un drum pe care acum il fac lejer sa trebuiasca sa tot opresc cate 15 min ca sa merg mai departe mi se pare mai nasol. Ca nu o sa fie in toate satele statii de incarcare.
    Dar probabil ne vom obisnui, la fel cum acum 10 ani un telefon a carui baterie tinea 2-3 zile era slab rau, dar acum e tare. Ne vom schimba obiceiurile.
    Mai degraba ma ingrijoreaza ca sigur va deveni mult mai scump curentul din momentul in care statul nu va mai incasa aceiasi bani din accizele de pe carburanti.

    00
  24. Pana sa ajunga sa fie populare in Romania, toate masinile electrice vor avea incarcare wireless.

    00
  25. Canada vor si ei sa copieze europenii la faza asta…..deja au construit citeva statii de incarcare……dar stau sa ma gindesc , provincia Ontario este mai mare decit Franta si Spania la un loc, ce naiba faci cu o autonomie de 200 de km cind iti ia 2 zile sa ajungi de la un capat la celalalt. Adaugi alte 2 zile sa incarci masina?

    00
  26. Tocmai d’aia trecerea va fi fooooaaaarte lentă!

    00
  27. E posibil sa apara si niste baterii de rezerva ca pt telefoane intre timp pe care le iei in casa si le incarci ca pe starterele de la masinile actuale.

    00
  28. NOU
    #72

    Vand Branza

    00
  29. Musk a spus deja de ceva vreme ca inovatia in ce priveste bateriile se va indrepta catre timpi mai scurti de incarcare, nu capacitati mai mari sau alte aspecte. Deci problemele pe care vi le puneti acum nu vor mai exista peste cativa ani. Cum nu iti pui problema la o masina pe benzina/motorina unde o lasi peste noapte sa ii faci plinul.
    O incarcare completa va tinde spre 30 de minute…apoi spre 15 … apoi spre 5. Pe masura ce se vor inmulti masinile electrice vor scadea substantial si timpii de incarcare, datorita avansului tehnologic.

    00
    • In state casele primesc 48KW cele mai vechi 24KW, un charger level 2 e la 10KW, masina aia nu pleaca nicaieri noaptea cand dormi asa ca un level 2 e suficient. Incarcarea rapida care e acum la 30 de minute asa numitul levele 3 ( Direct Current Charging) la o capacitate de la 0 la 80% cu statii de 50-80KW.
      Tesla au pentru acasa chargere de 24KW mai mari de atat nu prea au cum sa le faca.
      O baterie de 60KW sa o incarci in 5 minute ar trebui sa ai un charger de capacitate 750-1000KW care e cam greu sa il ai pe reteau existenta.
      Masinile electrice vor fi adoptate in masa cand capacitatea bateriilor vor ajunge la 300 de km reali cu un plin pana atunci se v-a folosi technologia hibrid.

      00
    • wd, știi cum e viața asta? citești un comentariu și apoi realizezi că tipul nu știe să scrie, așa că te gândești că nu ai ce invăța de la unul care scrie „v-a”.

  30. Asta crezi ca e problema? Punctele trafo abia fac fata la o vara mai torida, cam cum crezi ca or sa se descurce noaptea cu un cartier intreg de masini la incarcat.

    Ca fun fact, pe unde am mai vazut statii dr incarcare, locurile de parcare erau ocupate de masini non electrice, majoritar Diesel!

    00
  31. Trecerea totala la masini electrice nu va fi brusca, ci in multi ani. Prima data trec cei ce stau la casa sau au posibilitati comode de incarcare. Ceilalti, cand punctele de incarcare publice, foste benzinarii, vor deveni tot mai performante, cu timpi de incarcare apropiati de umplerea unui rezervor cu benzina.

    Mi-as dori sa nu se instaleze monopoluri pe statiile de incarcare. Exista posibilitatea ca oricine detine o parcare sa aiba si o statie de incarcare: fie ca e parcare publica, o pensiune, un restaurant cu parcare, un depozit de materiale de constructii. Sa-ti poti incarca masina, contra cost,, in timp ce prestezi alte activitati in zona.

    00
  32. NOU
    #79

    Am o intrebare tare de tot: Daca tot ne plangeg ca la „noi” este ca dracu’, sunt curios cum este in tarile din jurul Romaniei .. Nu incepeti cu jermania austria si alte minuni de tari .. Ma refer cum este cu parcarile in ukraina, moldova bulgaria etc … Tot atata ne plangem ca niste curve, ca de facut tot nu facem nimic, tot dam vina doar pe guvernanti .. de parca pe aia nu tot noi i-am ales, de parca s-au ales singuri. Decat sa stau sa plang ca un fraier, mai bine pun osu la treaba si fac ceva … ps: bagati injuraturi, ca la asta suntem experti !! chiar meseriasi !!

    00
  33. Garaj am, trifazic am, doar Tesla imi mai trebuie.

    00
  34. Chiar, ce de mai aude cu prizele de încărcare ale celor de la Flashnet? Că ziceau că le pun in centru. Problema cu mașinile electrice e că nu are cine sa le facă. Deja curg proiectele dar ingineri … pauză. Luăm studenți din anul 2.

    00
  35. Noi nu ne permitem masini noi iar tu iti faci griji ca nu ai unde sa iti incarci masina electrica. Mai este timp, mai trecem printr-un razboi ceva, mai trec 30-40 ani apoi o sa avem si noi parc auto electric. Pana atunci SH.

    00
  36. Bateria castiga ~10% pe an, producatorii ofera cu fiecare model mai multa capacitate de stocare, totodata scade si timpul de incarcare, in timp tehnologia pe care o cumparam se ieftineste.

    Stie cineva vreo procedura de a pune priza pe un loc de parcare de la primarie ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.