Mașini: două topuri

Au ieșit cifrele pentru cele mai vândute mașini și cei mai mari producători auto.

Toyota 8 milioane mașini vândute, Volkswagen 6,7 milioane mașini vândute, Ford 5,3 milioane mașini vândute. Ford F-Series 1 milion bucăți vândute, Toyota Corolla 900.000 bucăți vândute, Honda Civic 800.000 bucăți vândute.

(sursa)

Coreenii vin tare din urmă. Probabil în 4 ani o să ne aducem aminte cu nostalgie de anii în care parcă ne-am fi luat o Kia sau o Hyundai, dar nu eram convinși că sunt mașini bune.

Consumer Reports a dat publicității un top al celor mai fiabile mașini.

Topul e oarecum corect, doar că jumătate din mașinile de acolo sunt premium, plus unele de lux. Nu compari Subaru de 40.000€ cu Porsche de 150.000€ cu Ford de 20.000€.

Iar Jaguar și Volvo tot nu scapă de reputație. Mișto mașini, dar trebuie să mai ai una cât asta e în service.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. Explicați-mi şi mie: ce are lumea cu Land Rover??? Totdeauna, în topurile de fiabilitate, e la coadă. Chiar nu cred că nu e nici o evoluție.

    00
    • crezi că are ceva cu ei? :)

    • NOU
      #3

      De Land Rover citisem ca s-a dus gigelu sa ridice masina comandata si dupa 100km de plimbare l-a lasat in drum :D

      00
    • Pai uite aici cam cum sta treaba. Concluziile le tragi singur.

      https://www.youtube.com/watch?v=MzQCj-dbgN0&ab_channel=DougDeMuro

      Si nu, Doug nu e un neica nimeni, e jurnalist auto si unul din cei mai mari youtuberi din segmentul asta.

      00
    • Poveste adevarata: se duce colegul cu masina la Tiriac pt revizie – Range Rover Sport. Ii sun ca dureaza si ca il suna cand e gata. El lasa cheia, dar se razgandeste in ultimul moment si cum avea a doua cheie la el se culca in masina. Peste 2h il suna”masina dvs e gata. Poftimn?” Cealalata masina a firmei, un Defender a trebuit schimbat motorul la 80.000 de km.

      00
    • da, da, s-a culcat in mașină. sigur că da…

    • Never again. Bateriile se duc ca painea calda, alternatorul cu incarca, presiunea in turbo scade daca nu ii rupi muia, motirina din tara e de cacat de obicei, probleme la orice cacarie de cablu si de senzor, dotarile ba functioneaza ba nu functioneaza, etc.

      Am detinut 4 range-uri, vogue tdv6, tdv8, evoque x2. Sa ma fut in ele. Da stiu, sunt maniac. E ceva al lor care te atrage insa. Cica placerea bate mintea. Bata-ma dracu de prost.

      00
    • Am detinut 4 range-uri, vogue tdv6, tdv8, evoque x2. Sa ma fut in ele. Da stiu, sunt maniac. E ceva al lor care te atrage insa. Cica placerea bate mintea. Bata-ma dracu de prost.

      ești masochist? :D

    • Si masochist si retard. Noric cu Honda sotiei si Loganu’ socrului, altfel in multe dimineti nu plecam de acasa de 10 ani incoa.

      00
    • @bebe lasă că ai ales bine, nu ca fraeru cu Leon care „ai facut alegerea bazata doar pe ceea ce gandesti”, cum comenta unu recent.

      00
    • Eu am avut in ultimi 20 de ani numai masini care in statisticile ADAC-ului erau cam la coada, Saab, Volvo, Renault, dar si mai normale gen Audi (schimbat un bec de la farul fata stanga cu 52 de euro in 53000 km), e klasse (mai avea cate ceva, dar nimic important… De expl. se ardeabun b3c de la stop o dată pe săptămână), smarturi, alfa, etc.

      Daca la Saab si volvo se strica ceva, nu se strica ceva care sa ma opreasca din drum (geamul se ridoca din cand in cand doar daca reporneam masina, spatriul din spate de la volvo nu mai rabata si scârțâia ca dracu), la renault nu mai functiona „aratatorul de plin” (sorry chiar nu stiu cum se numește).

      Cea mai mișto mașină care am avut-o, care mergea impecabil a fost un discovery. Problema se pune la „cand mergea”. De la probleme nemaipomenit de enervante precum alarma care pornea de la sine fara nicio corelatie cu altceva – umiditate, temperatura, etc., peste furtunuri de la motor care se desfaceau pana la un motor stricat cu „Kolbenfresser” (piston seizure) in ciuda faptului ca am facut tiate reviziile la timp la preturi duble față de mercedes, la o reprezentanța cu angajați extraordinar de aroganți, la care „masina este gata joi” ins3mna ca masina va gi gata într-o joi, dar nu ziceau si saptamana sau luna in care va cadea joia respectiva.

      Image premium la mașini îți faci si cu marketing dar in primul rand cu fiabilitatea produselor si seriozitate. Dicrepanta mai mare intre wanna be ai realitate ca la land rover nu am mai vazut.

      Cand vad pe strada cate un LR (chiar si evoque :) ) imi zic singur in cap „boah ce mașina mișto” dar in aceeasi secunda imi pare rau de posesori.

      Inainte de a zice ca am fost cazul unic, nu, nu am fost. Prieteni si clienti care au avut LR gandesc cam la fel.

      Land rover as mai lua, dar numai la pachet full de leasing, adica cu service si piese incluse si doar pe doi ani atat cat tine garanția.

      00
    • eu îl știu pe băiatul care are landatelier.ro, în al doilea an de funcționare a avut o cifră de afaceri impresionantă la câte piese LR a vândut în România.

    • Am avut un LR. Mi-a ajuns. Nu am nimic personal cu ei. Doar ca prefer oricand Dacia. E o masina mult mai corecta pt banii platiti. Parerea mea.

      00
    • Am avut evoque, 5 ani 150.000 km, nicio problema majora… nu-i place motorina de la mol, de 2 ori am facut plinul si mi-a dat mesaj ca performanta motorului va fi afectata de calitatea combustibilului.
      Consider totusi ca de banii respectivi poti lua o masina mult mai confortabila , Evoque este destul de rigida si asta se simte la drum lung, desi aveam suspensii magna ride ( o basinica de marketing de fapt )

      Dupa evoque am luat volvo xc90, diferenta enorma: are cele mai misto scaune ever iar suspensiile pneumatice isi fac treaba foarte bine.

      00
    • Bossulica asta este un Land Rover.Restul sunt petarde cosmetizate ca sa-ti ia ochii si banii.
      https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-4183518/This-new-Range-Rover-cost-135-000.html

      00
    • Se vede ca nu ai detinut unul. Am avut eu un Discovery din 2009, l-am tinut vreo 3 ani. Tot felul de probleme electrice, nu se incuia, se aprindeau diferiti senzori din senin, probleme cu alarma, inchiderea centralizata, probleme la cardan etc. Iar la aceste maruntisuri, nu se baga mai nimeni, ajungi tot la reprezentanta, unde in comparatie cu Audi sa zicem, au preturi mult mai mari.

      00
    • Sa ma cac si in inchiderea lor centralizata. Atatea probleme si cu asta ca ma dispera. Tot la nu stiu cate luni deschid cu cheia usa, alarma face ca toate alea, eu bizon cu range dar fara inchidere/deschidere. Zic astia de pe strada ca sunt un taran sarak. Fmm de masini.

      00
    • @Bebe :)

      Cand nu am mai avut chef sa dau inca 800 pe incuietoare, mi-a pus un baiat de cartier la usa din spate dreapta o incuietoare cu o cheie separata… Știu ca nu-ti iei LR ca sa citesti tu ce este de facut dat prin forumuri, in mod apecial englezesti, exista o mie de tricuri… care functioneaza :)

      00
  2. NOU
    #19

    Clasamentul e mondial?

    00
  3. Da, pot sa confirm la fiabilitate ca Mazda e deasupra VW. De ex Mazda 3 2015 e mai buna decat VWGolf 2016. Motor, consum, electronicele de bord.

    00
  4. Având în vedere că Renault nu vine în SUA, iar unele denumiri de modele sunt pentru piața din China, Australia sau SUA, presupun că e mondial.

    00
    • Cred ca nissan inlocuieste renault pe piata americana

      00
    • Asa e,primul tabel e mondial.Nu exista Renault,Peugeot sau Citroen in USA.Al doilea tabel e american – pentru cei care inca mai au indoieli despre calitatea masinilor coreene-vedeti cine-i pe locul 2 la fiabilitate?Genesis-sau asta nu va spune nimic?Genesis e brandul de lux al Hyundai,asa cum e Lexus pentru Toyota.Si face niste masini “ spatiale”,mai misto ca BMW sau Mercedes,mult mai bune si la jumate de pret.Can’t beat that!

      00
  5. De aia am actionat din timp si am luat coreeana. Da se putea un VAG mai prost dar mai bine vazut de vecini/colegi/baiatu de la benzinarie, da ce plm conteaza ce cred ei?

    00
    • Mda. Ultima oara cand am condus o Kia Ceed m-a durut spatele o jumatate de zi. Scutura ca o basina si are o ergonomie facuta de premiantii la special olympics. Plus ca e o sorcova si o varza cu carne de un kitsch infiorator,optiuni peste optiuni ieftine de care nu are nevoie nici dracu. Am avut impresia ca sunt la jocuri video. Butoane si leduri, butoane si leduri, ecrane si butoane si leduri. O manea totala, pentru copii. Nici nu vreau sa incep sa scriu despre tinuta de drum si viraje si alte alea. Tinem discutia asa, la nivel usurel, de copii. Ca sa inteleaga si cei carora li se adreseaza Kia.

      Asa ca am cumparat un Golf. Nu pentru ca imi pasa de ce cred altii, ci pentru ca are cam cel mai ok scaun si ergonomie din clasa. Scutura si aia ca o basina, insa macar nu mi-e jena de mine cand conduc masina in alt loc decat la balciul din sat, si nu dau cu genunchii in plastice tot timpul ca la Kia facuta pentru coreeni manelisti de 1.60 inaltime. Si la 190 kmh in viraje la deal nu imi tataie curul si pot purta o conversatie cu cel de alaturi in timp ce canta radio-ul.

      Asa ca pana sa ajunga Kia dumnezeul soferilor nevrotici, ii vor bate la cur chinezii, care fac kitsch si mai ieftin. Cu mai multe optiuni ne-necesare. Si am auzit ca au si sirena. Plus neoane din alea pe dedesubt. Si subwoofer cu Karaoke.

      00
    • NOU
      #30

      La 190kmph în curbă, ălora de lingă tine numai de conversație nu le mai arde

      00
    • @radu vorbești de modelul 2019?

      00
  6. Astia n-au auzit de Logan? Bleahhh…

    Vezi cate Logane cumperi de banii cati ii dai pe-un Porche si-apoi calculeaza care tin mai multi KM: 1 Porsche nou sau sau 30 de Logane second? :))

    00
    • La fel poți să zici că mai bine futi gratis
      , 30 de urâte, decât să investești mai mult în tine și o ieșire în oraș, că sa te alegi cu una bună.

      Aia care cumpără Porsche, îl cumpără din alte motive, nu ca sa facă taximetrie cu el.

      00
    • Bancosule, se distrează omu cu tine la petreceri, nu?

      00
    • @spartan… radem, glumim, da’ cel mai probabil nu iti trebuie decat un logan sh ca sa scoti mai multi km decat un porsche nou…

      00
    • @ubercool nu ma cheamă nimeni la petreceri, ca sunt hater și vorbesc urat.

      00
    • @Bancosul Pe alea 30 de urate le poti fute in 72 de moduri,pe cand pe aia buna de tot deca are o durere de cap sau tie nu ti se scoala…..Oricum dupa Phu Tai nu mai conteaza daca e urata sau nu.

      00
    • Tutancamoane, te înțeleg, mumiile tale arată toate la fel, nu îți dai seama care era frumoasa, urâta, femeie… bărbat. Când îți vine chefu’, bagi mâna, o scoți pe una din cutie, sarcofag, in ce dracu’ le ții, ii trosnești oasele și o bagi la loc, sa se odihneasca pentru următoarea mie de ani.

      Noi, muritorii de rând, încă vii, avem alte criterii de selecție.

      00
    • Tutancamoane, încă ceva, când vrei sa ți se scoale, te uiți la porn cu urate? Exact! Dacă nu ti se scoala, ori e urâta, ori ai ceva la instalație. Sau te blochezi psihic, ca e prea frumoasa și crezi ca nu ești destul de bun pentru ea.

      00
    • @Bancosul: mai conteaza si cu cat entuziasm se phoot uratele alea si cat de plictisita e bunaciunea.

      00
  7. Mie imi sare in ochi un singur lucru si anume 500k de masini vandute de Wuling Hongguang.

    00
  8. Subaru, care-i cel mai mic constructor dintre cei pe care-i văd eu-n topul acela, e pe primul loc. Ce fraieri pot fi americanii!

    00
  9. Clientii de masini de lux au asteptari mai mari decat clientii masinilor de buget. De asemenea, cu cat o masina e mai complexa (dotata), cu atat numarul de repere la care ar putea aparea probleme de fiabilitate creste. Prin urmare, privind din perspectiva clientului, topul de customer satisfaction ar trebui sa fie ok si comparatia peste segmentele de pret sa aiba rost.

    00
  10. masina cea mai fiabila e aia la care mai poti sa schimbi si acasa una alta, fara sa desfaci etrierele cu laptopul etc

    00
    • Și gura la mecanicu ce mănâncă? Economia ce mai învârte?
      Mai terminați cu reparații făcute repede și bine, în propriul garaj cu piese într-adevăr noi! (inclusiv eu!)

      P. S. Sarcasm….

      00
    • NOU
      #49

      daca nu ai 100-200 lei sa dai pe interfata de diagnoza, nu vreau sa stiu cum servisezi tu masina

      00
    • Am dat 3€ pe un ELM, și e de-ajuns. Să schimb uleiul, plăcuțe frâne, ambreiaj, șamd nu îți trebuie. Și am Hyundai, așa că nu-mi trebuie să deblochez cine știe ce funcții, sau să resetez alarma că s-a ars un bec și l-am schimbat, plus alte prostii de prin mașinili germănești (și nu numai).

      00
  11. What’s a Genesis?

    00
  12. Acum cativa ani citisem ca Toyota reusea sa faca cam la fel de multe masini numai jumatate din numarul de angajati ai VW. Angajatii de la VW sunt in sindicate pe cand aia Toyota nu sunt. Asta inseamna $$$$ pentru cei din sindicate plus fel de fel de privilegii inclusiv pensii private si ghici cine le plateste?

    00
    • Asta inseamna $$$$ pentru cei din sindicate plus fel de fel de privilegii inclusiv pensii private si ghici cine le plateste?

      @dodoi, si asta e rau? Vreau sa zic pentru nemti!?
      Fii sigur ca un neamt isi permite sa plateasca acea diferenta pentru un VW.
      Aaaaa, ca nu-si permite romanul?, asta-i alta poveste si nici nu prea-l intereseaza pe neamt chestia asta…

      Germania a tinut cu dintii de industrie, nu si-a mutat toata productia in China asa cum au facut companiile americane. Iar asta inseamna locuri de munca in industria germana, asta inseamna salarii pentru nemnti, adica bani, adica… un nivel de trai mai ridicat sau cel putin fara prea multe probleme. Cand productia se face la tine in tara (cu costuri ceva mai ridicate, e adevarat), inseamna bunastare si pentru popor (muncitori, ingineri, etc), cand productia se face in alta tara, acolo unde-i mai ieftin, atunci „bunastarea” se duce doar catre patronul/proprietarul/actionarii companiei.

      E mai bine cum a procedat Romania, care si-a vandut (de multe ori la fier vechi) toata industria?

      00
    • @ Spartan: stai ca ma cac pe mine de ras la ce scoti din tine. Vreau sa-ti spun ca in zona de vest a tarii, cam din firmele care-s de automotive aproape jumatate-s germane, iar cealalta jumatate japoneze. Asa ca da, nemtii s-au spart in figuri sa-si pastreze industria. Dincolo de cea de asamblare a unei masini, sunt muuuuulti subcontractori care produc in tari est-EU sau chiar non-EU, asa ca mai usor cu lauda nemtilor.

      00
    • Toyota are vreo 370.000 de angajati la nivel global( 200.000 in Japonia)iar VAG are undeva pe la 650.000 de angajati ( 300.000 in Germania). Toyota vor scoate masini pe platforma THGA, iar VAG pe MQB. Adica piesele se vor potrivi de la un model la altul. Kia/Hyundai au iesit pe piata cu garantii foarte bune, 5 ani garantie completa, 10 ani motor si transmisie, daca mai adaugam ca au umblat mult la design, plus ca pe state au oferte de „lease” la 200$/luna.

      00
  13. @Arthur, cand am spus „industrie” m-am referit la industrie in ansamblul ei si nu la automotive (care e doar parte din industria germana)… Germania este cea mai „industrializata” tara din UE iar asta se vede in cifre: productie, export, PIB, etc…
    Ori poate nu m-am facut destul de bine inteles: nici germanii nu se pot pisa contra vantului (legat de globalizare) insa au facut mult mai mult decat ceilalti europeni!

    00
  14. In topul fiabilitatii:
    Ce cauta o Tesla ? (sarcasm)
    Fiat ultimul? Again ? Inca au sperante.
    Ce cauta un merc asa jos?

    00
  15. Imi recomanda si mie cineva o masina pana in 15k, noua? Ma intereseaza sa consume cat mai putin posibil si sa nu las o gramada de bani de fiecare data cand ajung pe la service(piese scumpe etc). Clio 3 al meu e pe moarte :(
    Merci! :D

    00
  16. Cum, mai exista oameni care au impresia ca Hyundai si Kia nu sunt masini bune?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.