Mașini: când schimbi vitezele, la 2000 sau la 3000 turații?

Explic în 19 minute când schimbi vitezele la o mașină cu cutie automată.

  • 08.35 o bag un pic pe offroad
  • 09.23 senzorul camerei de bord plânge
  • 09.39 oprind ACul, parbrizul se tot aburește
  • 11.00 scârțâitul ăla vine de la scaunul de copil
  • 18.55 concluzia

Am fost prea subtil? :)

Inspirat de aici:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

99 comentarii

  1. hai ma. foloseste padelele alea!! macar de fun
    si condu pe sport nu pe drive ca mosii

    00
  2. Dai si tu un link cu geaca? Mersi

    00
  3. Pai pe forumul bmw plangea unu ca ii schimba la 1500, si o tine doar pe manual, dar si atunci mai schimba ea. Era disperat ca distruge motorul. Altcineva i-a sugerat sa treaca pe cutie manuala. Un idiot. Altul afirma ca defapt producatorii i-au sabotat, adica fac intentionat softurile asa, ca sa distruga ei dpf-ul si motoarele, ca sa le scoata bani din buzunar pentru inlocuire.

    00
  4. Explicația de la 14:33 e cea mai pertinentă.

    00
  5. La 1:00 m-am oprit din vizualizare
    Ai zis ca trebuie tinuta o mână pe schimbător tot timpul.

    FALS

    E mai important sa tii ambele mâini pe volan pentru a pastra controlul direcției.

    00
  6. La 15:33 , de curiozitate, de ce nu ai comutat pe S?
    O cutie automata face toti banutii … mai ales in traficul urban!
    Prezinta multe avantaje fata de una manuala:
    – adaptiva (se adapteaza stilului de condus);
    – frana de motor (la coborare/ iarna) o poti face mult mai usor decat cu una manuala … mai ales daca esti incepator; manuala e solicitata foarte mult in mers cand sari din 4 in 2 sau 3 in 1(mai fac unii si asa) … si aici calculezi turatia motorului din pedala;
    – consumul de carburant, la unele modele, cu mult mai mic fata de una manuala;
    – uzura mai mica a motorului … in timpul schimbarii vitezelor/rapoartelor, cutia automata poate sa sincronizeze motorul foarte bine;

    00
  7. Sa NU tineti mâinile pe volan ca Vali!

    Mana dreapta pe volan e la ora 3 si stânga la 9…
    Nici macar modul cum virează volanul nu e corect.

    00
    • Intr-adevar, pilotii profesionisti explica foarte simplu pozitia/circulatia mainilor pe volan: https://youtu.be/VO9YVxGFlBE

      00
    • Se tin la ora 10 si 2

      00
    • @Apollo: WRONG.

      Se ȚINEAU la 10 și 2 pe vremea când nu aveai Airbag în volan. Îți urez sănătate și răbdare multă să înveți să mănânci fără mâini, după ce la un accident ți-a futut airbag-ul mâinile.

      For decades, the standard instruction was that drivers should hold the steering wheel at the 10 and 2 positions, as envisioned on a clock. This, it turns out, is no longer the case. In fact, driving that way could cost you your arms or hands in particularly gruesome ways if your airbag deploys.

      Instead AAA, the National Highway Traffic Safety Administration and many driving instructors now say you should grip the wheel at 9 and 3 o’clock. A few go even further, suggesting 8 and 4 to avoid the airbag mechanism as much as possible, but what formal research has been published on the varieties of hand positions suggests that this may lessen your control of the car.

    • tine-le la 5 si 7, ca sa fii sigur ca ajungi in situatia sa se declanseze airbagul, altfel e degeaba

      00
  8. Raspunsul la intrebarea ta e relativ la etajarea cutie si la caracteristica motorului. Undeva peste 2000 e suficient. 3000 e prea mult pt orice motor.
    Evident ca poti schimba 1 2 4 6 si bagi turatie mai mare.
    Oricum daca motorul trepideaza putin im turatia obtinuta cand schimbi in sus inseamna ca ai schimbat la o turatie prea mica.

    00
  9. Bun clipul! Informativ, ai mai băgat și câte o glumita pe ici pe colo sa nu ne plictisim, iar concluzia trasa de tine este pertinentă. Mai vrem!

    00
  10. Nu sunt de acord ca o cutie automată schimba întotdeauna mai bine.

    Daca o ai in mod econom nu cred ca schimba mai bine pt fiabilitate si plăcerea condusului.

    Mie imi place mai mult cum schimba in modul Sport.

    PS. Articolul la care faci referire are prostii in fiecare din primele 5 fraze citite. O fi scris tot la misto ca si video ăsta

    00
    • sa zici ca e o placere sa schimbi vitezele de fiecare data e ca si cum ar trebui sa iti scoti femeia la intalnire de fiecare data cand vrei sa o babardesti.

      CARE e placerea in a face ceva in plus pentru a pune o cutie din tabla in miscare?

      00
    • se elibereaza serotonina, cand ai impresia ca ceea ce faci implica mai mult skill, coordonare, heel & toe, chestii.

      in plus, asa facea baiatu ala blondutz din fast & furious de mureau femeile dupa el

      00
    • …până când a murit și el.

  11. Scriu și eu ceva aici in calitate de șofer care in ultimii 10 ani a condus doar dieseluri 2.0 pana in 145 de cai. Adică alea cele mai comune. Am tot primit recomandări ba de la mecanici, ba de la colegi de sprituri ca e bine sa schimbi vitezele după 2000, astfel încât turbina sa aibă o funcționare dinamica. Eh, eu am schimbat întodeauna înainte de 2000, fara sa simt ca intra in funcțiune turbina. 10 ani cu 2 mașini TDI, nicio o problema tehnica la motor cu stilul ăla de condus. N-am urmărit videoclipul dar intuiesc ca despre asta e vba.

    00
  12. Dar fesu, fesu ce cauta in masina, pe cap?

    00
  13. Multitronic, la mers finuț sta la 1100, mai agresiv la 1600 și sportiv, restul plajei.

    00
  14. Nu am urmărit video-ul pt ca e puțin gălăgie aici și n-as fi înțeles mare lucru, recunosc am comentat pe bâjbaite . Kill me now! Fac 50.000 de km pe an și recomand cu mâna pe inima a se schimba vitezele înainte de a se deschide turbo. Am prieteni care conduc fix pe dos din considerentele menționate anterior, iar o data la doi, trei ani dau turbina jos de pe mașina, pentru ca producător incompetent :)

    PS fluture, am umila rugăminte a nu te mai baga in seama cu mine. am deja in minte și in agenda o amplă lista plină cu ipocriți, escroci și panarame. Dar, transmite-le salutari 😉

    00
    • In unele orase, turbinele sunt inchise in weekend. Probabil mai multi ca Sere, care au grija sa nu se deschida turbo. Suntem norocosi sa va auzim sfaturile.

      00
    • Ai si-n minte si-n agenda… saracul de tine, in ce lume traiesti. Acum iti inteleg mai bine comentariile de rahat. Nu e vina ta, ci a agendei pline de escroci si panarame. Colectionarule.

    • My friend, vbeam de stil, sa spunem involuntar de condus. Nu sunt specialist, doar un părerist prin propria experiența. Așa au stat lucrurile cu masinile pe care le-am avut.

      00
    • Tu cred ca iti imaginezi turbina ca un rezervor de wv. Te caci, tragi apa = turbina e deschisa, nu te caci ci doar de te pisi, apa nu o tragi ca economie = turbina nu e deschisa. Turbina nu este un dispozitiv on/off, nu are usi, obloane, intrerupatoare, nu
      intra brusc cand vede ce tedeiul tau are 2000 de rpm. Este (pe intelesul tau) un dispozitiv care introduce, fortat, aer la presiune ridicata, in camera de ardere, pentru a creste forta acestei arderi respectiv pentru a creste puterea, fata de un motor „aspirat”. La ala ii spune aspirat pentru ca aspira aer la presiunea (maxima) atmosferica prin depresiunea creata de cursa de coborare a pistonului.
      Mai simplu spus, turbina e „deschisa” tot timpul, adica atata timp cat merge motorul. Singura diferenta este ca supraalimentarea (motivul pentru care ai tubina) este optima (sau maxima) la o anumita plaja de turatii. Mersul subturat nu turbina o distruge prima (de fapt mersul subturat nu distruge turbina), ci infunda EGR-ul cu funingine, si eventual nu face regenerare la DPF in veci (daca ai DPF, ca presimt ca esti un Șumahăr cu seria 3 dinainte de DPF), pentru ca niciodata nu va ajunge motorul la regimul necesar pentru regenerare. Turbina o rezolvi mai repede si mai sigur accelerand blana de la turatia de relanti la 4000 de ture cu motorul rece, preferabil cat mai des, sau neschimband uleiul la timp, punand ulei de cacat sau neconform, ca ala original e scump.

      00
    • La 305k km motorul de pe audi A4 b8 merge ca nou, nu am avut probleme cu injectoare dpf turbina doar volanta și ambreiaj că am făcut eu pa pilotu. Am urmat sfatul unui inginer de la reprezentanta sa bag motorină premium și unde se poate să schimb treapta la 3000 – 4000 turații, de aia mă mir că alții recomanda sa se meargă subturat. Am mai auzit o teorie cum că uzura este mai mică la turații mari…

      00
  15. Vei face un review suplimentar XV-ului?

    Il ai acum de ceva vreme, ai facut drumuri diverse cu el, posibil sa ai ganduri in plus fata de data trecuta.

    Vad un noian de opinii prin review-uri conform carra cele 3 (XV, Forester si Outback) sunt lenese-n ceea ce priveste acceleratia.

    Ei au multe autostrazi si insista ca au probleme pe benzile de accelerare sau cand vor sa depaseasca.

    M-am gandit ca americanii sunt obisnuiti cu motoare mai mari, dar australienii?

    In rest, nu mai vinde nici un dealer din Romania Forester XT, iar daca iei din Germania, iti ofera in tara doar 3 ani de garantie valabila global, nema 5 ani cat iti da neamtul.

    PS: nimic nu se compara cu review-urile rusilor si ale cehilor (slovacilor). Inclusiv aia de comenteaza par mai altfel, cel putin asa zice Google Translate.

    00
    • Vei face un review suplimentar XV-ului? Il ai acum de ceva vreme, ai facut drumuri diverse cu el, posibil sa ai ganduri in plus fata de data trecuta.

      da, am în plan, dar mai aștept niște piese ca să văd dacă unele probleme sunt de la mașină sau doar în capul meu.
      iar acum iarna, e nasol cu gheața intrată prin toate părțile, mai ales dacă o și bagi pe coclauri, și nu știu dacă scârțâie că e mașina proastă sau din cauza gheții.
      deci probabil peste o lună…

      nu mai vinde nici un dealer din Romania Forester XT

      nu mai e disponibil la vânzare de doi ani, parcă, ești norocos dacă mai găsești să cumperi de undeva.
      plus faza cu pierderea licenței și nealocarea de mașini româniei.

  16. La masinile mai noi exista un indicator pe bord care iti spune cand ar trebui sa schimbi. Cam subturat pentru gusturile mele dar ma gandesc ca producatorii stiu mai bine.

    00
    • din ce am vazut recomandarea din bord e doar pentru consum mai mic(optim), in cazul in care o mentii viteza si nu o sa accelerezi

      00
  17. „Motoarele diesel sunt de obicei mai turate” – numai cunoscători la 4tuning.

    00
  18. Am bănuit eu ca ăștia care fac mașini de vreo suta de ani îs cam prosti. Auzi, au făcut și mașini cu cutii automate care schimba vitezele când vor ele. Hm..
    Tot șoferul nostru e cel mai bun…

    00
    • JATCO was established in 1970 to manufacture automatic transmissions.
      săraci care nu știu să simtă mașina.

    • Am zis ca fabrica mașini de vreo 100 de ani. „Transmisia automată a fost inventată în 1921 de către Alfred Horner Munro din Regina, Saskatchewan, Canada, și patentată în brevetul canadian CA 235757 în 1923”.

      Adica ăștia (ingineri, inventatori și toată gașca lor) de 95 de ani fac cutii automate care schimba automat asa cum le-a învățat tăticul lor (mai nou calculatorul), si noi, „marii” șoferi care dacă înainte aveam o bucata de sarma rezolvam orice la mașina, dar acum deschidem capota doar ca sa ne convingem ca motorul este acolo vrem sa dam lecții la cat ar trebui sa schimbe o mașina automata vitezele?!
      „Mai taie din ele, da-le dracului..”

      00
    • știu ce zici, doar te completam. :)

  19. Cate masini la porti de case cu suficient spatiu de parcare inauntru!

    00
  20. @zoso Avand aceiasi dilema cu a ta (adica dorind sa renunt la B7 , nu neaparat pt ca sunt nemultumit. ci pentru ca vreau ceva cu garda mai mare si benzina, nu mai fac km foarte multi), ma intreb cum e cu reprizele si depasirile cu CVT-ul asta de pe XV comparativ cu 2.0 tdi de pe passat? Cat ii ia sa faca de la 90 la 120 de ex din momentul cand o calci? Intreb pentru ca Valea Muresului des :)

    00
    • are padele pe volan.

      CVTul de pe XV nu e cea mai rapidă, dar te poți ajuta de padele (eu nu le folosesc deloc) sau poți învăța cum să o exploatezi (aka „trebuie să o calci brusc ca să înțeleagă că e grav și să accelereze maxim”).

    • mersi baieti. Eu am gasit o filmare pe YT, unde la kickdown facea 7.2s iar in treapta nu stiu care (a treia parca) in 7.9s, deci padelele alea sunt cam degeaba. Oricum, destul de lenta. Cred ca ma reorintez, dar nu stiu spre ce pe benzina, la grupul VAG imi e frica de motoarele pe benzina, ca ma uitam la un Allroad TSI…

      00
  21. E bun clipul, chiar foarte, dar daca imi permiți un feedback, cam multi timpi morti. Încearcă să pregătești câteva chestii de umplutură pe care sa le bagi cand stagnează discursul, ar da mult mai bine. În rest super, keep up the good work.

    00
    • am încercat să fac niște jump-cut-uri, în care să mai tai din timpii morți, dar nu îmi place mie cum arată. mai testez pe viitor.

  22. NOU
    #71

    stiu ca is tzaranete cu intrebarea asta, dar cat consuma in oras in conditii de trafic greu? ca e in lista mea scurta pentru un mild SUV, 90% in oras si 10% pana la casa „de la porumb”. eu acum conduc un vw cu motor de 1,6 benzina, aspirat, simplu si-mi ia cam 12 in oras cand e aglomeratie, adica aproape tot timpul cand circul eu. ca doar ne intereseaza si treaba asta, nu ne luam masina indiferent daca consuma 8 litri sau 20 litri, oricati bani am avea.

    00
  23. Bre, mașină cu încălzire n-ai?
    Dă dracu geaca aia jos că fâșâie. Mi-ai spart timpanele

    00
  24. Masina aia cu multe plusuri pe sigla de pe volan.
    Hint: nu e cazan nemtesc.

    00
  25. Masina de … securist ca tot e la moda sa ai relatii cu ei.

    00
  26. Ce este butonul ăla de pe bord?

    00
  27. audi a3
    TEDEI 2003 automat
    325.000 KM
    Masina aia nu a vazut 3000 rpm de 5 ori de cand o am asa ca nu am ce discuta cu nici un gigel priceput in materie de subturari.
    Nu ca ma laud ,ca habar nu are nimeni de aici cine sunt in realitate si asta e doar un text,nu imi apare moaca pe el dar inca nu am intalnit un motor 1.9 tdi mai sanatos ca al meu..ce-i drept nici nu am mai condus unul cu cutie automata

    00
  28. Ideal trebuie schimbat la o turație in așa fel încât după schimbarea vitezelor să obții o turație in jurul celei de cuplu maxim. La diesel cuplul maxim este pe la 1850-2000 rpm iar raportul între 2 viteze este cam 1,25 – 1,5, depinde de treapta. La turbo benzina cuplul maxim este pe la 3500-4000 ( cică Ecoboost 1.0 il are de la 1700 rpm…)

    00
    • La turbo benzină, atât timp cât motorul nu e dus la limită, cuplul e, cu mici variații, 1500-4000. Numai prostii scrieți pe aici…

      00
    • Numai fiț saraki!
      Boși adevaraț are cuplu cât vrea ei!
      Ce? Crezi ca Dani Mocanu are cuplu 4000? Sarakilor, are fără număăr!
      Skimba unde vrea el.

      Numai saraki pe aici!

      00
  29. NOU
    #92

    Pentru cine s-a uitat la tot clipul, la ce minute avem easter eggs ?

    00
  30. Căcat, nu ai cotieră de aia jmecheră din piele de papagal. Ţi-i mâna dreaptă la pwlă când conduci ca ţăranii.

    00
  31. Problema cu schimbatul vitezelor se aplica doar la diesel, pentru ca la turatii mici motorina nu arde complet si se depune pe toata evacuarea o mazga neagra.

    Imi place CVT-ul asta, schimba frumos, nu tremura, nu face zgomote, daca mai e si fiabil ?

    Intre Brasov si Poiana Brasov, parca, e un drum virajat foarte frumos cu un viewpoint asteptam un vlog, is curios cum se descurca cvt-ul in conditii de stress.

    Se construieste in Brasov la greu nu gluma.

    00
  32. NOU
    #99

    O mașină automată, de obicei SUV-uri, e automată și gata. Mergi in SUA și condu acolo să vezi de ce-s ăia doar pe automate și handicapați pe manuale:)
    Am condus și manuale berechet, benzină și diesel (atunci viteza o schimbam fără să mă uit la turometru, simți mașina după zgomotul de la accelerație, asta dacă nu ești atehnic; la câte mașini am prefirat, nu mai știu, oricum imediat înainte sau după 3000 rpm; unele urcau și peste 3500, abia atunci știai că a dat totul).
    Automate am condus vrând-nevrând, având SUV-uri. Îmi veneau cu cutie automată.
    Deci, ori megi pe automat continuu și mașina face tot, ori o treci in modul S (mai ales serpentine sau când fac depășiri dese și acolo mașina o auzi că este supraturată), ori alegi pt. scurt timp unul din moduri (gen nisip, zăpadă, teren înclinat.. mai ales de faci offroad), ori folosești PADELELE.
    Atunci abia controlezi tu turația motorului.
    Padele la volan sau schimbător de viteză joy stick cu + și -.
    Restul videoului a fost megaplictisitor:
    *senzorul camerei de bord plânge; cine știe cum ai forțat-o aiurea sau alte bălării;
    * oprind AC-ul ze aburește totul :))))
    Păi este logic: mașina are climatronic (sau poate n-are, ci doar AC clasic ceea ce-mi vine greu a crede) și-l ții setat pe o temperatiră de confort (să zicem 22°C vară și iarnă; automat răcește vara și-ncălzește iarna).
    Dacă scoți AC-ul (cum ai spus, deci model mai ieftin sau vechi), normal că se aburește totul, căci AC-ul are și rol de dezumidificare, ca și cel din casă.
    F-aia vezi pe șosele diverși cu toate geamurile aburite, dar cărora nu le dă prin cap să-și pornească AC-ul pe cald.
    Și, btw, unde pe șoselele patriei ai putut conduce cu padelele sau joy stick-ul? Că mai mult de un Sport Drive nu prea ai unde.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.