Mașini: amenzi pentru lumini! YAY!

Am făcut un screenshot cu un bunic care ilustrează tot ce e mai rău la șoferii români: nu e un începător, dar nu știe că pe autostradă trebuie aprinse luminile. Celălalt idiot din știre are o scuză și mai originală: se grăbea.

Bun. La mai multe.

lumini

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. soferii romani sunt invatati cu deneurile si judetenele, nu e vina lor

    00
  2. Cand iesi din localitate trebuie aprinse luminile, dar mai pe autostrada.

    00
  3. NOU
    #3

    Nu doar în România e așa. Și în Belgia e la fel. Ăștia merg fără lumini și când abia se mai vede afară. Dimineața la fel. Destul de întuneric, ploaie, fără lumini. La modul cel mai serios, număr pe degete mașinile care au farurile aprinse pe timp de zi. Merg în weekend foarte mult pe autostradă, foarte puține mașini merg cu luminile aprinse. În special sunt străinii. Eu nu bag în viteză să plec cu mașina dacă nu aprind farurile. Asta-i lege.
    În România sunt cazuri izolate..

    00
  4. Ce bine imi pare ca l-a ars pe grasanu’ ala cu pozitiile. Astia sunt din aia „rebeli” care respecta legea doar pe jumatate. Nonconformisti cica! Cu biciul pe ei, nene! :D

    00
  5. Eu merg întotdeauna cu faza scurtă pornită. Nu deranjează cu nimic, a intrat deja în reflex: când pornesc maşina, aprind direct şi faza scurtă.

    Nu, nu se ard becurile, nu, nu se consumă bateria. Ştiu sigur că-s vizibil şi n-am şanse să iau amendă pentru lumini. Măcar pentru asta să nu iau amedă.

    00
  6. Aștept amenzi pentru cei care merg cu luminile de ceață aprinse atunci când nu e ceață afară

    00
  7. Pai vrei sa-si consume bateria? Dupa aia cine ii cumpara alta?

    00
  8. NOU
    #8

    pai de ce sa-si aprinda, ca el vede drumul, nu e orb. acasa stai cu becul aprins ziua? ;)

    00
  9. Legea e oarecum idioata … puteau sa o faca muuult mai simpla si pe intelesul tuturor gibonilor.

    articol unic. -Luminile de intalnire se aprind si pe timp de zi INDIFERENT de felul drumului. Daca nu, AMENDA.

    00
  10. by the way in fiecare dimineata ii injur pe astia cu „scoala” pentru ca merg cu luminile stinse. Mai noi cum ii prind ca au geamul lasat ma bag langa ei si le zic :
    „Aprinzi si tu luminile alea, ca eu nu ajung pana acolo”
    pana acum unu singur a zis „scuze nu mi-am dat seama. multumesc” restul sar la harta ca sa-mi vad de drum.
    PLM daca asa ii invata asa or sa ramana

    00
  11. Mai sunt si aia cand afara ploua de tot orasu’ merge cu 20 maxim 30km/h si ei umbla fara faruri. Si daca le tai calea, flashuri stiu sa dea…

    00
  12. cei mai cocalari sunt aia de merg cu farurile stinse si cu luminile de ceata aprinse.taximetristii de obicei

    00
  13. Numai la masina mea porneste automat faza scurta dupa pornirea motorului? Mi se pare foarte cool plus ca nu risti sa iei amenzi. Sa nu mai vorbesc de vizibilitate…

    00
  14. Una din cele doua amenzi primite in 8 ani de soferie a fost pentru lipsa luminilor pe drum european :)

    00
  15. Eu astept filtre pentru farurile care bat de-a-n pumea. Noaptea trasi frumos pe dreapta si verificat.

    00
  16. Din cate stiu eu nu doar pe autostrazi e obligatorie aprinderea luminilor de intalnire ci peste tot, DN, etc…

    00
  17. @gingko .. DRL on .. se poate seta off din softul masinii. https://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

    00
  18. masinile gri/gri inchis din parcarile subterane din mall-uri sunt tari iarasi. Iar cea mai tare faza am vazut-o (tarziu, la limita!) toamna tarziu, pe ploaie, ceata, seara, langa Iasi pe o sosea de mare viteza: era o Dacie 1300 gri, murdara, fara nici un far, pozitie, nimic, condusa de un batranel cu ochelari!

    la un moment dat am incadrat-o, doua masini cu avariile, flash-uri si el nimic…

    00
  19. Farurile de ceata cind nu e ceata… Un nene conducea in spatele meu si avea astea de ceata pornite (senin, soare, frumos…). Ii aprind si eu stopurile de ceata, adica pozitiile mele (si eventual frinele) se vad mai intens – incepe nenea sa imi dea flashuri… Bine ca proiectoarele tale nu ma deranjeaza deloc, o lumina mai intensa de la mine e sfirsitul lumii…
    Sa fie sanatosi astia cu proiectoarele, de la mine au cite un flash obligatoriu…

    00
  20. are 70 de ani cica, pai ce mm cauti pe autostrada? si ia un tricou macar cand te filmeaza! ca nu intereseaza pe nimeni anatomia ta. Facea economie, ce oameni ma in tara asta bananiera,

    00
  21. @Alexandru Ionut: nu degeaba belgienii exista sa faca si francezii misto de cineva

    00
  22. Faza mica e obligatorie pe DN si autostrazi si peste tot daca ninge sau ploua tare.
    Pozitiile, daca mai stie cineva ce-s alea, se folosesc la scaderea intensitatii luminii.
    Eu m-as lua si de cei care folosesc luminile excesiv, adica proiectoarele daca nu e ceata sau avariile ……tot timpul!
    Sau care stationeaza cu FAZA MICA pornita!

    00
  23. Va spun eu cum sta treaba, desigur ca ne-am luat dupa europeni si tarile civilizate dar eu vad logic astfel: luminile de stationare cand stationezi si mergi in oras pe timp de zi NUMAI atunci cand conditiile de vizibilitate impun acest lucru iar luminile de intalnire atunci cand ploua sau ceata ! nu mi se pare logic sa ai luminile de intalnire aprinse atunci cand este zi si soare si soarele implicit se reflecta in masina, nu ajuta cu nimic, asta cel putin in oras iar pe autostrazi pot intelege ca o atitudine de prudenta !

    00
  24. Am ajuns aici căutând pe google ce spune legea despre luminile de zi.
    Am carnetul de 1 an de zile și am luat deja 2 amenzi. Ambele din cauza luminilor.
    Prima dată pe un DN. Am zis că mi-am învățat lecția și de-atunci am mers mereu cu luminile aprinse în afara orașelor.
    A 2-a oară, acum câteva zile, pe autostradă, aproape de București, mă oprește și-mi dă iar amendă că nu aveam luminile de întâlnire aprinse.
    Îi zis ca aveam pozițiile aprinse, degeaba, trebuia luminile de întâlnire.

    Omule, eu știu de 3 lumini.
    Poziții, Fază scurtă și fază lungă.
    Ce-s alea lumini de zi, lumini de drum, lumini de întâlnire. Care-i care și care-i rolul fiecăruia!?

    Și în final: Care e logica folosirii fazei scurte pe autostradă, când afară e ditamai soarele!?
    ORICUM ar fi, TOT nu îi vezi pe cei din fața ta, pentru că există barajul acela dintre benzi!
    Și pe cei din spate, la cât soare e, îi vezi cu sau fără lumini. Nu poți spune că îi vezi mai bine pe-ăia din spate care te depășesc, când afară e ditamai soarele!
    Rolul folosirii fazei scurte pe autostradă ziua în soare!?

    Și dacă tot frige amenzi pentru folosirea pozițiilor, care mai sunt rolul lor!?

    00
  25. Majoritatea celor de aici gresesc. Luminile de drum(de intalnire sau faza scurta, cum le mai zice, se folosesc obligatoriu ziua doar pe autostrazi si drumuri national europene, ci si in situatii de vizibilitate scazuta. In afara acestor conditii, nu ai obligatia de a le folosi ziua pe orice DN(indicat cu rosu). Deci obligatoriu doar la luminozitate scazuta(peste tot) sau pe autostrazi si drumuri europene.

    00
  26. Salut am o întrebare . Am un 4×4 model 2012 și circulând cu luminile de la masina puse pe automat eu stiu ca ele se aprind in funcție de luminozitatea de afara . Am circulat așa iar ziua in amiaza mare ;) cam la ora13 m-a oprit poliția și mi-a spus sa mut de pe automat pe faza scurta ca circul pe un drum național altfel îmi da amenda. Ce sfaturi îmi dați ? Pot circula in continuare pe automat sau e o opțiune NON valabilă a Masinei și sunt obligat sa folosesc faza scurta tot timpu pe timpul zilei?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube