Masina noua versus masina second hand in Romania

scris de Vlad Z.

Nu intenționez să dau sfaturi nimănui, dar poate că textul acesta va fi de folos cuiva.

Mi-ar plăcea o mașină nouă, îmi permit o mașină nouă cu banii jos (din gama entry level), mi se scurg ochii după un Sandero Stepway facelift, dar nu mi-aș cumpăra mașină nouă. Nu în România. Este adevărat, e mult mai relaxant  să o iei nouă, mai ales după tot ce am citit despre mașinile second hand pe blogul lui zoso, mi-e groază să mai trec încă o dată prin experiența cumpărării (sunt deja la a doua mașină second hand). E o idee bună să iei mașină nouă dacă intenționezi să o ții 8-10 ani și apoi să o dai la Programul Rabla. Totuși, nu cred că sunt mulți oameni care să nu se plictisească de aceeași mașină 10 ani, oricât de tare ar fi ea.

Dacă opțiunea e mașină second hand, trebuie respectați niște pași, în funcție de bugetul disponibil. La o mașină foarte ieftină (<1500 euro), starea oricum e cel mult mediocră, așa că faza cu kilometrajul măsluit nu e cea mai mare problemă. O astfel de mașină e spre sfârșitul vieții ei, așa că mai devreme sau mai târziu va deveni mai scumpă reparația decât achiziționarea unei alte mașini din aceeași gamă de preț. Totul e să țină suficient să își scoată banii dați pe ea.

La o mașină mai scumpă, trebuie multă răbdare. Eu am avut noroc, am luat mașina de la o doamnă care luase mașină nouă și voia altă mașină de clasă mai mică. Mi-am asumat riscul de a achiziționa o mașină condusă de o femeie; no offence, dar amândouă oglinzile erau franjuri, cauciucurile uzate >75%, cam uitase să facă reviziile la timp (interval mai mare de un an între revizii la ultimele două revizii). Ambreiajul a picat la ~100.000 km, la mai puțin de un an de când am luat-o, dar mă așteptam. Trageți voi concluziile. Totuși, am plătit un preț corect (comparabil cu prețurile de pe mobile.de).

Când căutam mașină, eram resemnat că voi găsi ceva potrivit; nu căutam chiar ceva comun. Eram dispus să mă duc în Germania, dacă nu găseam în România. Știu, mersul în Germania după mașină nu e ca mersul la piață, dar dacă dai >10k pe o mașină, mai poți da 1k pe un translator, de exemplu, îl iei cu tine și îți traduce ce zic ăia. Poți lua și un mecanic. Dai un ban, dar 5-6 ani ești liniștit și știi pe ce ai dat banii.

Eu m-aș ghida după o filozofie, dar nu e tocmai ușor dacă bugetul nu permite; eu de exemplu nu mi-am permis să cumpăr facelift-ul de la modelul anterior tocmai când s-a lansat modelul nou. Am fost nevoit să aleg generația anterioară, fără facelift. La versiunea cu facelift e un avantaj că unele probleme ale modelului care au existat pe varianta inițială au fost remediate. Nu e o idee rea nici faceliftul cu două generații mai vechi, zic eu.

Riscuri sunt multe. Este posibil să ți-o zgârii în parcările înguste din mall-uri, sau ți-o zgârie alții și să nu lase un număr de telefon.

Sau ți-o lovește unul în trafic, care ori pe prea grăbit să stea după toți fraierii, ori se joacă Candy Crush pe telefon la volan, ori care are cauciucuri uzate și se duce sanie în tine. Am văzut unul cu o camionetă foarte veche, avea pe roțile duble din spate anvelope >90% slick-uri. Am răsuflat ușurat când am realizat că sunt în tramvai, nu în mașina în fața lui.

La o mașină ieftină, dacă ai ghinion și ți-o lovește cineva, se declară extrem de ușor daună totală (se calculează reparațiile la preț de reprezentanță; exemplul meu la mașină de 2k, reparațiile erau >4k). Apoi iei banii de la asigurator, mai pui ceva și iei altă mașină.  După o mașină nouă care a fost lovită ar plânge mulți.

Până la un punct, îi înțeleg pe cei care au garaje. Primăriile nu făceau parcări și unii oameni nu au vrut să aștepte mila statului. Dar acum sunt total inestetice și presiunea pe Primării să facă parcări este mare, așa că nu se mai justifică. Dar acele parking-uri imense cu multe etaje și locuri înghesuite nu sunt tocmai ok, mai ales pentru un oraș de provincie. Ideale sunt parking-urile cu câteva zeci de locuri, cu demisol, etaj și terasă. Sau varianta pe schelă de metal, cum am văzut în Roman, Neamț. Aia cred că e variantă low-cost. Nu fac mișto, bine că există. Fac mișto de acele linii trasate pe asfalt, jumătate pe trotuar și jumătate de carosabil. Au dat cu vopsea, au numerotat și le închiriază cu 60 de lei pe an. Asta pe străzi proaspăt modernizate, cu tot cu schimbat borduri. Să mor dacă înțeleg de ce nu au făcut trotuarul mai îngust și locuri de parcare la bordură. Și bonus, cea mai retardată fază: pe o stradă cu două benzi mai late, au trasat locuri de parcare pe ambele părți. Și linie continuă pe mijloc și nu e sens unic; nu e nici indicator de genul cedează trecerea pentru sensul opus.

Eu am noroc de parcare privată, mașina e ferită de trafic și de ochii lumii, stă în bătaia soarelui doar 3-4 ore pe zi, dar nu plătesc 60 de lei pe an, ci de 10 ori mai mult.

Mai am probleme cu toți copiii din bloc care nu au loc de joacă și toată vara se strâng în spatele blocului, unde sunt locuri de parcare și o cale de acces. Trebuie să parchez cât mai aproape de zid să nu aibă loc să dea ture în jurul mașinii. Sau să nu aibă loc proastele să-și ducă copiii la buda lângă zid, că apartamentele lor de la parter sunt tare departe. Ca observație, Opelul acela nu este al meu.

Și tot mi-a fost zgâriată în parcare și cineva mi-a scris pe aripă. Din  fericire am reușit să repar la polish.

Ok, evit toate problemele cu un loc în parcarea subterană, că blocul în care stau are și această opțiune. Dar se pare că nu e aerisită corect și este multă umezeală. Parcă nu aș vrea rugină pe o mașină nouă.

Încă ceva, la o mașină mai ieftină nu se rentează un loc în parcarea subterană. Adică gen 3-4k mașină și 5k locul de parcare. Și mai nou, prețurile la locurile de parcare au explodat.

Nu am o concluzie. Îmi cer scuze dacă am derapat de la subiect.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

109 comentarii

  1. bicocleta pliabila cu motor….asta-i raspunsul corect

    00
  2. Știu că sunt cârnat, dar ultima frază face cât tot articolul, de fapt e însăși esența articolului. 🙈

    00
  3. n-am priceput nimic. concluzia?
    nu va luati masina daca nu aveti parcare?

  4. Articolul asta e un avertisment legat de ce se intampla cand lasi obiectele sa-ti controleze existenta.
    In cazul de fata o banalitate: masina.
    Prea multe cuvinte despre o unealta care azi se lupta la pret cu un laptop si un smartphone si din care se gasesc minim 2 exemplare per apartament in Drumul Taberei.

    00
    • Subscriu.

      Cacamas pe ea de tabla. Câta drama pentru o mașina.

      Esti intr-o oarecare siguranța in mașina si ai in limitele decentei grija si iti dai interesul sa fie îngrijită constant fara mult efort ca se poate, restul pohui. Tot normal.

      Am schimbat in 9 ani 5 mașini si acum sunt in proces către a 6-a. Toate aduse pe încredere (cat se poate) din Germania, toate fara km reali, dar nu din partea românească.

      E o fucking tabla, nu un copil sau membru al familiei.

      00
  5. Ideea e ca : „nu SE renteaza „.

    00
  6. Mda. Eu mi-am comandat noua, un Vitara automatic de la Sara Motors din Timișoara. Acu’ niște luni. Achitata integral, ca sa o iau cu reducere. Eu și încă 70 de prosti ca mine. Nu am mai văzut nici bani nici mașina, firma va intra in insolventa. Toți stam și plângem pe net, pe la ei pe la sediu și prin presa.
    Înainte de asta as fi porcăit pe oricine vrea sa își ia mașina second. Acuma, ce sa mai zic…

    00
    • Nu esti prost, doar naiv sa crezi ca cineva nu te poate arde daca are ocazia.
      Sper sa iti recuperezi banii.

      00
    • ca si tine sunt multi care cumpara case, masini….. cu toti banii jos inainte ca blocul sa fie facut, masina sa fie fabricata , orice cumperi platesti 10% si restul pe parcurs sau la sfarsit cand ai primit produsul sau serviciul.

      00
  7. 10 minute din viață pe care nu le mai primesc înapoi.

    00
  8. Și acum încep discuțiile că mai bine îți iei un Ford Modeo cu 11.000 km de la un marinar neamț care a stat în garaj (exprimare intenționată), decât un Logan nou. Eu mi-am luat Logan nou. De două ori. Am o medie de 35.000 km/lună parcurși și mă doare la bască.

    00
  9. Eu te contrazic, in sensul ca nu, masinile vechi care costa pana in 1500 de euro, nu sunt TOATE la sfarsitul vietii lor. Masina e masina, e un fier, care da, de multe ori e ruginit, insa exista si cazuri in care sunt in stare foarte buna, totul e sa te pricepi sa stii la ce sa te uiti. I-am mai explicat unuia care comenta la anuntul meu si care radea ca prostul ca de ce vreau 1500 de euro pe o masina din 93, faptul ca pretul, dpdv al starii masinii, ar trebui sa fie mai mare, dar chiar si asa la cat e acum, nu se vinde. De ce? Pentru ca toti desteptii au impresia ca doar anul conteaza, nu si cum e intretinuta masina aia si ce piese are schimbate. Si i-am mai zis ca daca el are impresia ca e normal ca o masina de dupa 2006-2007 sa coste cat o bicicleta, inseamna ca e total pe langa subiect si exista marea sansa de a aparea la stiri cum ca l-a depasit roata in mers… Avem multe cunostinte care si-au luat masini de dupa 2000 si s-au bucurat ca au dat trei lei pe ele, degeaba le-a explicat sotul meu ca sunt rable si nu aspectul si anul sunt importante..ei nu si nu, au facut ca ei. Rezultatul a fost ca le-au revandut, pe si mai putini bani, asta dupa ce bagasera in ele mii de lei. Problema principala este ca persoanele care nu au habar si au si un buget foarte mic, sunt cele care ajung sa isi ia harburi, pentru ca in mintea lor, masina e pe acelasi loc cu un telefon. Nu isi permit mult dar vor totul, logica in achizitionarea unei masini fiind bazata strict pe anul de fabricatie. Noua ni s-au oferit la schimb, pe masina noastra, masini 2006-2007, golf-uri, Alfa, opel samd…pe care proprietarii le aveau la vanzare intre 2000 si 2500 de euro. De ce? Sunt curioasa, daca un eventual cumparator care ar fi interesat de una dintre masinile alea, ar afla de chestia asta, oare ce ar zice..s-ar prinde oare in ce stare sunt sub capota masinile respective? Concluzia ar fi ca da, 90% din ce se gaseste sub pretul de 1500 de euro sunt rable, dar mai exista si restul de 10% care sunt intr-o stare foarte buna, sau buna, dar care mai necesita mici investitii. Totul e sa nu iti iei o masina gandindu-te ca o sa te dai mare cu ce afacere ai prins tu si eventual sa ceri parerea cuiva care se pricepe…

    00
  10. boss, ce-i asta? un text lung si pe langa subiect

    00
  11. Multe idei într-un text mult prea scurt

    00
  12. „Limba noastra-i o comoara” In rest, numai de bine…

    00
  13. cine are bani ia masina noua, cine nu sh. plangi la ambele cand o gasesti zgariata sau lovita. important e sa ai bani de anvelope, revizii

    00
  14. Un articol foarte slab din care m-am înțeles nimic . Pot să scriu și eu unul ?

    00
  15. Cred ca toate discutiile masina noua vs sh se invart in jurul buzunarului. Adica daca ai suficienti bani incat cumparatea unei masini noi sa nu-ti afecteze strategia financiara, nu vad de ce nu.

    00
  16. Masina noua, dupa 6 luni ma tamponat unu in spate, a oprit un pic mai tarziu. Schimbat bara. sentimentu e naspa o perioada da trece Si dupa o perioada si mai lunga nu prea iti mai pasa de ce zice autoru. Pan la urma e un electrocasnic, important e sa functioneze bine tot timpu si sa te folosesti de ea.

    00
  17. Avem aici un adevărat gospodar

    00
  18. povestea drobului de sare. Vlad Z, decat sa iti faci atatea ganduri legate de starea unui obiect, mai bine o lasi balta si mergi pe jos sau cu mijloace de transport in comun. nu o zic in sens negativ dar te stresezi inutil atat in scris cat probabil si in realitate.

    00
  19. Mașina noua vs mașina veche (rabla) explicata tot timpul de a2a categorie, restul don’t give a f&@*. Strugurii de sus sunt tot timpul acrii 😀

    00
  20. Mi-am luat masina de la samsari, ca eu nu pot pati nimic, doar altii. Nu pot sa scot numere rosii, ca au scos ei deja 3 randuri, pe o masina”recent adusa” din Germania. Numere de zoll si restul valabile. Coada la RAR e pana in decembrie. Mumu…

    00
  21. Nu aveam mașină când am cumpărat apartamentul și locul subteran de parcare, dar nu am luat în considerare să iau fără parcare și să mă plâng acum ca proasta că nu am unde parca (deși la noi în cartier nu sunt probleme cu găsit locuri de parcare). Mașina pe care o avem acum e mai ieftină decât a fost locul, dar parcarea nu am luat-o după mașină, că pe aia o mai schimbăm pe parcursul deținerii apartamentului. E neprețuit să scoți căruciorul copilului la adăpost și să urci direct în lift, așa cum e și să nu deszăpezești mașina niciodată. Na, nici nu e un loc cu probleme de umiditate și aerisire, e un loc foarte foarte ok.

    00
  22. Da, ai derapat. Scuze acceptate :D

    00
  23. dacă cumperi o mașină de afară care a fost bine îngrijită eu zic că e ok și second

    00
  24. iti iei masina la mana a doua si platesti 600 lei pe locul de parcare, la cat de schimbatori sunt alesii nostrii pe tema asta mai bine iti iei masina noua si gata

    00
  25. mi-am pierdut cinci minute

    00
  26. Se pregateste ceva. Anul asta intra estimat 500k de masini in tara, rable de 2000-3000 de euro care ar trebui deja casate si care ocupa parcari inutil.. O sa ne inecam de atatea rable, trebuie facut ceva. Nu am nimic impotriva second-urilor dar trebuie marite impozitele ca sa mai rareasca din ele si cel mai important verificari la sange.

    00
  27. Din punctul meu de vedere oamenii ar trebui sa inteleaga ca atunci cand iti cumperi o masina, trebuie sa iti faci niste calcule de rentabilitate sa vezi daca ti-o permiti. Daca vorbim de o masina SH, atunci consider ca e necesar sa te documentezi putin inainte despre probleme modelului respectiv si sa iti faci un plan apocaliptic (adica sa presupui ca toate acelele lucruri ti se pot intampla si sa vezi daca iti permiti costurile).

    N-as vrea sa generalizez, pentru ca eu sunt cat de cat pasionat de masini, deci imi spun o parere subiectiva, dar in cazul meu, urmaream un golf 6. Am stat cateva luni in care am tot cautat pe net ce probleme are modelul, mi-am facut calculul si am zis ca se poate. 15k investitia initiala, iar in cei 2 ani jumate de cand am masina s-au mai dus 5k EUR pe intretinere. Singura problema pe care n-am anticipat-o a fost faptul ca au picat injectoarele mai repede decat ma asteptam (vreo 6000 RON reparatia), masina a stat pe tusa 1 luna si ceva pana am reusit sa strang banii pt reparatie. In rest au fost chestii si necesare si mai putin necesare: schimbat distributie cu toate ca reprezentata zicea ca nu e nevoie ca e pe lant si dupa ce am desfacut-o sa constat ca nu mai avea mult pana sa sara lantul, schimbat ambreiaje la DSG (destul de costisitor si nu era necesar, dar se simtea uzura si masina nu se comporta cum as fi vrut eu), iar in rest maruntisuri, bujii, curea accesorii, discuri si placute de frana, anvelope (si iarna si vara), si multe revizii (schimb uleiul cam la 7k, iar revizia completa cu filtre de benzina, aer, etc. cam la 25k).

    Nu pot spune ca mi-am luat teapa cu masina, stiam ca voi baga banii astia in ea, si stiu cat mai am de bagat pana sa o aduc acolo unde vreau eu.

    Din nou, pt mine masina e o chestie mai mult decat sa ma deplasez din A in B, asa ca merita „investia”. Voiam sa subliniez faptul ca daca nu mi-as fi pus pe foaie toate lucrurile astea, sa stiu ce costuri sunt implicate, probabil m-as fi simtit tras in piept ca am luat o mare teapa cu masina dupa ce am dat 15k pe ea sa mai fie nevoie de inca 5k.

    00
  28. Masina noua, never! Am avut masina noua, facut revizia anuala la reprezentanta ca la carte cat timp a fost in garantie. Dupa iesirea din garantie, mi-am luat ulei si filtre si m-am dus la un service de cartier sa fac schimbul, iar acolo mecanicul mi-a zis ca de ce imi bat joc de masina ca uleiul pare ca nu a mai fost schimbat de vreo 2 ani, era negru si gros. Si am inteles ca este o practica generalizata la reprezentante, iti iau banul pe revizie si iti baga gen doar 1 litru de ulei nou peste cel vechi. Deci s-a dus dracu tot avantajul pe care credeam eu ca-l am cand mi-am luat masina noua.

    00
    • terminati cu legendele urbane daca nu sunt dovezi. Da exista locuri in care se intampla astfel de cazuri dar sa nu generalizam. Am schimbat personal uleiul cu unul sintetic si dupa o saptamana am fost cu o problema la un service de cartier carea vroia sa imi vanda un schimb de ulei si imi spune ca e foarte vechi de vreo 2 ani si ca trebuie schimbat. Din pacate mecanicul tau ca si al meu nu stiu exact cat e de vechi uleiul pentru ca nu au facut nici un test de laborator sa vada exact.

      00
    • Dude, am stat langa mecanic, nu avea ce să-mi vândă că eu venisem cu uleiul și filtrele mele, el lua bani doar pe manopera. Și mașina mea era una pe benzina, iar la benzină din câte știu eu se integreze uleiul mai târziu decât la diesel, iar între ultimul schimb la reprezentanta și acest schimb trecuse fix un an și 6000 de km, deoarece plec des din țară și nu fac multi km pe an. Acel ulei nu avea cum să fie atât de negru și gros in 6000 km. Văd că tu știi mai bine decât mine cum era uleiul la mașină mea, gen băgător de seamă profesionist.

      00
  29. La o masina mai veche de 10 ani ai probleme cu plasticele/furtunele care incep sa se crape si apar primele puncte de rugina.
    La o masina de peste 200 000 km poti avea probleme cu uzura supapelor de evacuare si a simeringurilor care se traduc in scaderea puterii motorului si/sau fum albastru cauzat de consumul de ulei.
    La o masina puternica cu km putiti poti descoperi ca fostul proprietar a folosit-o ca sa sa filmeze „The Fast and the Furious: Tokyo Drift”.
    Cand BMW scoate 240 de cai dintr-un motor de 2 litri sa nu fii surprins ca intretinerea acelui motor costa mai mult decat Passat 2.0 140CP.
    „Cat costa sa inlocuiesc aibag-urile?”
    „Cum treci ITP-ul fara DPF-ul?”.

    Sunt foarte putini oameni care calculeaza TCO (Total Cost Of Ownership):
    – pretul masinii
    – consumul de benzina/motorina
    – anvelope de vara/iarna
    – impozit
    – RCA
    – revizii
    – reparatii (aici toata lumea are un prieten care n-a schimbat nimic pe masina in 200 000 de kilometri).

    00
  30. Imi plac mie milionarii astia care iau masini noi si dupa 8-10 ani simt nevoia sa o schimbe, ca nu mai cadreaza cu statusul lor social.

    Am un Corsa din 2008, deci la anu’ face 10 ani. Este in stare impecabila, chiar daca l-a condus o femeie. Anul asta, deci dupa 9 ANI i-am schimbat o bujie. In rest, chestii obisnuite – schimbat ulei, filtre si faze de mentenanta.

    Are 65 de mii de kilometri la bord, cat se poate de prezentabila. Intentionez sa o schimb peste 30 de ani, cand probabil pica in bot metalul de pe ea.

    E foarte posibil sa imi permit un second-hand din asta ‘nou’, sa nu ma fac de rahat cu masina de 10 ani, dar prefer sa par sarantoaca, decat sa dau bani sa schimb o masina in perfecta stare de functionare, care nu mi-a facut absolut nicio problema pana acum.

    • Ia incearca sa o vinzi, sa vezi de ce specimene te lovesti. Masina ta clar nu e de trimis la casat, ma refeream la situatiile de genul in care iti iei masina noua, in 10 ani o forjezi la maximum ca produci bani cu ajutorul ei si ii bagi >200.000 km. Aia e rabla.

      00
  31. Ai gandit cu voce tare … dar cam mult totusi…

    00
  32. Ai dreptate: daca as avea bani de o masina noua, tot second hand mi-as lua pentru ca nu vreau sa dau tva la stat(19% sau cat e), si in plus stau la bloc si as muri de nervi daca as vedea o zgarietura pe masina mea noua.

    00
  33. Mare dreptate ai. Sincer m-ai facut sa-mi reconsider optiuniile. Ma batea gandu ca la anul sa-mi schimb masina (are deja 14 ani de cand e in familie) si ma uitam cu jind dupa o Mazda 3 noua. Insa nu am luat nici o secunda in considerare faptul ca ma va durea de 3 ori mai tare sufletul sa o gasesc zgariata in parcare decat ma doare acum, cand o gasesc pe actuala zgariata.
    Multumesc pentru articol

    00
  34. Eu nu inteleg ce a vrut sa spuna poetul. Si-a descris propriile sentimente crezand ca sunt multi ca el.

    Hai sa zic si eu povesti

    Am avut 3 masini noi. Pe prima am tinut-o cam 3 ani jumate. Apoi am luat una mai mare care dupa 5 ani a fost dauna totala. Am obtinut pe ea de la asigurare mai mult decat pretul pietei. Apoi am luat masina curenta. Are 5 ani jumate, nu are nici un accident, nu m-am plictisit de ea, nu o simt ca fiind veche. Nu simt nici un motiv sa ma plictisesc de ea… nu am cheltuieli neasteptate. Doar faptul ca voi depasi curand 100000 de km ma face sa ma gandesc la o schimbare. Dar cand vad masini cu 2-300000 imi trece.

    Daca mi-as lua maine alta masina cel mai probabil ar fi tot noua.
    Sunt de acord ca se gasesc chestii foarte bune second hand dar exista un confort psihic, garantie, etc.

    00
  35. Din cliclul, ce a vrut sa zica autorul de fapt? Adica am inteles ca are bani de una noua, dar nu cu facelift, ca nu e bine sa dai pe un loc de parcare mai mult decat pe masina (soc!)…

    A derapat de la subiect ca un slick, vorba lui.

    00
  36. Am nevoie de o harta… 3-4k mașină 5k locul de parcare” ?

    În ce, pepeni?

    00
  37. Foarte relevant.

    00
  38. M.am oprit din citit la” iei mașină nouă și după 8-10ani o dai la programul rabla”.

    00
    • Dar ce e rau la abordarea asta?
      Poate ca nu dupa 8-10 ani, dar nu cred ca e gresit sa folosesti un bun pe toata durata vietii lui, nu?

      00
  39. Esti tu prea stresat de subiect. Acum 10 ani, eram in stare sa fac moarte de om daca imi zgaraia cineva masina. 2 copii mai tarziu – daca masina e inca in parcare dimineata si porneste, e ok. Mai ales dupa ce mi-au desenat cu un bat inimioare pe portiera „mea”.

    00
  40. 3 chestii:

    1. Sub 7000 de euro (cat e un Logan entry level) nu gasesti masina noua, asa ca dilema nu exista.
    2. Ia-ti masina pentru ce ai nevoie. Daca mergi sub 10.000 km pe an masina mai noua/buna o sa rugineasca oricum in parcare. Daca faci naveta la oras dintr-o comuna limitrofa (deci 25-30.000 km pe an) ia-ti una mai noua, mai buna, mai cu dotari etc.
    3. Daca faci infarct la prima zgarietura nu iti mai lua masina, o sa fii mai fericit. Masinile se deterioreaza in timp si bagi bani in ele oricum, get over it, vorba italienilor.

    00
  41. Eu am masina (luata de noua) de „8-10 ani” (adica la anul face 10). Nu m-am plictisit de ea pentru ca sincer nu mi se pare ca masina e ceva de care te plictisesti. E ceva de care te servesti atata timp cat iti satisface nevoile de transport la un cost de intretinere cat mai mic. In 10 ani nu am avut decat probleme cauzate de mine (accidente minore) si de uzura (placute, discuri, amortizoare etc). Are 130.000 km si merge excelent (e un Mitsubishi Lancer 2.0 din 2008, daca va intrebati).
    Si eu ma gandesc sa-mi schimb masina pentru ca de la anul incepe sa creasca destul de mult CASCO. Sunt indoit intre a-mi cumpara masina noua sau masina SH (am buget generos), dar problema SH-ului este exact cea descrisa in text – alergatura, detectoare de tepe, etc. Da, exista varianta sa mergi la un dealer de masini SH, dar am auzit destule zvonuri cat sa-mi dau seama ca si dealerii sunt orientati spre tepe.

    00
  42. Gasesti masina, ceri seria, verifici pe internet istoricul (nu stiu daca se poate la toate marcile) mergi la reprezentata, platesti 400-500 RON pentru verficate generala si gata, se scriu mii de cuvinte despre nimic.

    00
  43. Sa mor daca am inteles ceva…

    00
  44. Apa e uda, iarba e verde. Felicitari pentru suma de platitudini.

    00
  45. Tu dai 600 lei pe an sa stai cu grija ca daca se cacă copilul langa masina tot e bine ca nu o juleste in joaca? Wtf

    00
  46. Masina e o unealta care sa te duca din punctul A in punctul B in comfort si siguranta nu o papusa de o ti in tipla sa nu se zgarie.
    Nu mai fiti speriati de zgarieturi ca zice vecinul ca esti sarac.
    Aparentele nu-s totul.

    00
  47. Las videul asta https://www.youtube.com/watch?v=TmpICSpni1A
    Sunt mai multe de genul.

    Eu sunt pentru masina SH, cu 1, 2 sau 3 ani vechime. Din socoteala mea, diferenta de pret pe care o vei avea intre masina nou si SH, tinde sa fie, in majoritatea cazurilor avantajoasa in cazul in care luam SH.
    Depinde acum si de marca masinii. Unele se devalorizeaza mai rapid in 1,2,3 ani, altele tin pretul sus cat mai mult. In cazul meu, Insignia pe care am luat-o cu 15 000€ acum aprox. 3 ani, a fost cumparata de noua cu ceva peste 30 000€ in 2011. Sa zic asa cu aproximatie, 15 000€ depreciere in 3 ani, 3 ani jumate. Luand-o SH cu 55 000 kilometri, a trebuit sa schimb distributia la 77 000km ptr ca rola intinzatoare incepuse sa joace. Am dat 550€ cu aproximatie. Am schimbat placutele de frana la 80 000km cu 400€ aprox. Am pus super cauciucuri la aproape 1000€ nu pentru ca cele de pe masina erau tocite, dar trebuiau schimbate in vreo 12 luni, si mi-a picat mie pe moment atunci sa le schimb.

    Pretul bagat in ea dupa cumpararea SH nu se compara cu cei aprox 15 000€ diferenta de pret dintre noua si SH.
    Dar da, am luat o masina SH. Nu am cumparat-o noua.

    Alt caz, un tovaras a luat un Duster cu 17 000€ nou. Dupa nici 2 ani ii pare rau. La 17 000€ avea o masina SH superba. A vrut doua, dar acum regreta.

    Dupa mine, tot timpul masina SH. Dar daca-i masina principala, sa nu fie foarte veche. Ca masina secundara, te poti distra si cu una de 10 ani vechime.

    La o masina noua, ai iesit pe usa dealer-ului cu ea, deja a scazut 1, 2 mii de €.

    00
  48. NOU
    #66

    „… nu SE rentează…”
    Lol!

    00
  49. Nu știu ce să zic…ceva ce cu toți știam? Totusi…la faza asta, m-a spart :))
    „mersul în Germania după mașină nu e ca mersul la piață, dar dacă dai >10k pe o mașină, mai poți da 1k pe un translator, de exemplu, îl iei cu tine și îți traduce ce zic ăia. Poți lua și un mecanic. Dai un ban, dar 5-6 ani ești liniștit și știi pe ce ai dat banii.”
    In loc să cumperi o mașină la 11.000, 12.000, mai degrabă dai 10.000 și pe restul îl arunci aiurea pe translator :)))) și pe un mecanic, treaba asta te scapă de țepe/probleme fi sigur.

    „Fac mișto de acele linii trasate pe asfalt, jumătate pe trotuar și jumătate de carosabil.”
    Se întâmplă așa ceva și în afara țării. Adaptare, așa se numește.

    00
  50. No offense ..Vorba multa informatie putina

    00
  51. Wtf did I just read?!?

    00
  52. Ai problema cu copiii ca nu au loc de joaca sau cu aia care nu le-au facut locuri de joaca?

    00
  53. Deci atunci cand iti iei masina pleci de la premisa ca ti-o loveste unul? Optimism nene…

    00
  54. Daca as avea bani de o masina noua si mias dori musai sa fie noua,atunci as cumpara o masina de maxim 1 an. Practic ai masina noua dar la un pret cu 30% mai mic

    00
  55. Articol total nefondat, un fel de sa fie bine ca sa nu fie rau. Ca sa nu mai vorbim de snobismul de a lua o masina mai smechera din alta tara decat una ieftina dar noua. Eu as face doua articole: unul pentru cei care isi permit casco dupa ce au luat masina si altul pentru ceilalti

    00
  56. Se zice nu rentează, în bațu lu Terente.

    00
  57. ce masina ti-ai luat?

    00
  58. Too many fucks given. E doar o masina.

    00
  59. ”La versiunea cu facelift e un avantaj că unele probleme ale modelului care au existat pe varianta inițială au fost remediate”

    Permite-mi să te contrazic. Să îți zic cum decurge viața unui model de autovehicul. Se proiectează primul model, se vrea a fi beton, să rupă. Se dă tot interesul să iasă bine, ca să câștige cotă de piață. Ok, va avea și probleme, incontestabil, dar se fac reparații în viață serie, dacă sunt grave. Apoi se scoate facelift-ul și se gândesc că s-ar mai putea economisi pe undeva. De ce să nu scoatem un senzor de ceva și să implementăm un model sau să punem tot senzor, dar altul mai ieftin sau în loc de doi senzori, punem unul care le face pe ambele, dar mai ieftin. În loc de demaror de la firma X, de ce să nu punem de la firma Y, mai ieftin sau compresor de AC sau orice altă componentă, ai prins ideea. Țelul e de a elimina piese, dar, dacă nu se poate, se înlocuiesc cu piese mai ieftine. În cel mai bun caz e un catalizator cu mai puține metale prețioase, în cel mai rău caz e un senzor lipsă.

    00
  60. O masina de 100.000 euro va fi tratata in trafic ca si una de 1000 euro. Ti-o freaca, zgarie, loveste oricine in orice moment…iar daca bate gheata bine (ca si acuma 2 saptamani) te baga in faliment.
    Solutia mea a fost achizitie din Germania, masina pe la 10.000 euro si tinuta maxim 2 ani (sa nu se devaloriezeze enorm). In 2008 am luat un benzinar cu 7900 euro (care acum ar valora 1200 euro) iar prin schimbul bi-anual al masinii, am ajuns sa am acum la un diesel din 2013 luat anul trecut cu 10.700 si care valoreaza acum spre 10000. In functie de cati km faci intr-un an, daca schimb des masinile, nu ai batai de cap cu piesele scumpe (dpf, volanta, injectoare, turbo)

    00
  61. Mai bine mai citeam inca o data denuntul lui Gabriel Sandu…

    00
  62. Nici eu nu am detectat o concluzie la textul lui Vlad Z.
    Dar aș avea două observații (sau mai degrabă constatări). Prima are valoare generală: fiecare face ce vrea cu banii lui. A doua este personală: mă consider prea sărac să cumpăr lucruri second-hand.

    00
  63. Eu am ales un MCV nou si nu imi pare rau, in 2 ani facand naveta cu el am scos 110.000 km fara probleme, nu stiu cat noroc sa fi avut cu una second.

    00
  64. Cea mai proastă decizie din viața mea a fost achiziția unei mașini noi (cea a poporului). S-a stricat de mult prea multe ori în primii 50 mii km, nu conta că era în garanție, conta că plătisem o grămadă de bani pe o mașină nouă la care i-am văzut măruntaiele cutiei (DSG) în primii 20 mii, apoi la 40 mii.
    Jalnic pentru o mașină nouă, nu aveam curajul să ies din țară cu ea, pe la 50 mii a ars o pompă de recirculare cu fum și miros în habitaclu, am crezut că iau foc la propriu și la figurat apoi compresorul de AC la 60 mii.
    Cu actuala second-hand am fost în 10 țări în primii 10 mii km de când o am, nici nu se compară, confortul psihic este maxim generat de faptul că am plătit nici jumătate din bani pentru o mașină dintr-o clasă superioară care merge impecabil.
    Mașină nouă never again, poate doar atunci când o să aibă sigla Tesla pe capotă.

    00
  65. așa că faza cu kilometrajul măsluit nu e cea mai mare problemă.

    Vlade, nu știu ce să zic de partea asta, e și aici un risc. Kilometrajul măsluit e interzis conform legii în vigoare, dacă omul și-a cumpărat mașină cu măsluiala la șurub (bun, evident, n-o să știe sau va fi mințit de asta), se va vedea. Nuuuu mai e ca pe vremea mașinilor ălora superbe, vechi, din filmele americane, când puteai să întorci numerele tabloului cu bormașina. Pe urmă, dacă se întâmplă să-ți cadă mașina pe mâna altora, să verifice, ghici pe cine o să se uite? E ca la homari și făinari, unde homarii sunt de vină.

    Se vede dacă s-a umblat, acuma tabloul are beculețe de Crăciun, e mai complicat un pic, dar se vede dacă s-a umblat. Mda, poftim, poate am mai adus eu încă un motiv de ce să nu-ți cumperi mașina la mâna a doua dar care se riscă, am auzit zvonuri (nu fapte, zvonuri).

    O astfel de mașină e spre sfârșitul vieții ei, așa că mai devreme sau mai târziu va deveni mai scumpă reparația decât achiziționarea unei alte mașini din aceeași gamă de preț. Totul e să țină suficient să își scoată banii dați pe ea.

    Offtopic, asta se aplică și la mașina de spălat? Îi aud pe toți cum o ard că e mai bine să-ți cumperi alta nouă dar nu prea tind să cred lozinca asta.

    La o mașină mai scumpă, trebuie multă răbdare. Eu am avut noroc, am luat mașina de la o doamnă care luase mașină nouă și voia altă mașină de clasă mai mică. Mi-am asumat riscul de a achiziționa o mașină condusă de o femeie; no offence, dar amândouă oglinzile erau franjuri, cauciucurile uzate >75%, cam uitase să facă reviziile la timp (interval mai mare de un an între revizii la ultimele două revizii). Ambreiajul a picat la ~100.000 km, la mai puțin de un an de când am luat-o, dar mă așteptam. Trageți voi concluziile.

    Deci… la mâna a doua? :-))

    Eram dispus să mă duc în Germania, dacă nu găseam în România. Știu, mersul în Germania după mașină nu e ca mersul la piață, dar dacă dai >10k pe o mașină, mai poți da 1k pe un translator, de exemplu, îl iei cu tine și îți traduce ce zic ăia. Poți lua și un mecanic.

    De ce tocmai în jegmania?
    Sfat: evită volgzvanurile și tot ce e jegmnesc – fă o pauză de la ele. După scandalul ăla, nemții pot să sugă țeava de eșapament, cu vârf și îndesat.

    Eu m-aș ghida după o filozofie, dar nu e tocmai ușor dacă bugetul nu permite; eu de exemplu nu mi-am permis să cumpăr facelift-ul de la modelul anterior tocmai când s-a lansat modelul nou. Am fost nevoit să aleg generația anterioară, fără facelift. La versiunea cu facelift e un avantaj că unele probleme ale modelului care au existat pe varianta inițială au fost remediate. Nu e o idee rea nici faceliftul cu două generații mai vechi, zic eu.

    Riscuri sunt multe. Este posibil să ți-o zgârii în parcările înguste din mall-uri, sau ți-o zgârie alții și să nu lase un număr de telefon.

    Și eu mă ghidesc după o filosofie dar a mea spune mai multe de posesorul mașinii decât de mașina înseși.

    Dacă ai câine și/sau copii & ești în stare să-ți bați câinele sau să-l dai la adăpost la eutanasiere (pe motiv că „nu mai poți să-l îngrijești”, cu toate că realitatea, conștiința, spun altfel) sau să-ți pedepsești copiii dacă ți-au mânjit mașina, înseamnă că e ceva neregulă cu tine1, posesorul mașinii, dacă o corcitură din obiecte metalice, plastice, elastice & lichide e mai importantă decât câinele sau odrasla. Așa, ca om, eu sunt umanist, dar nici chiar și-n situațiile când se poate trece cu vederea peste o chestie care nu respiră, nu vorbește, nu crește.

    Pot să spun de o situație dar mă lungesc degeaba (și am tăiat-o ca să scurtez comentariul).

    După o mașină nouă care a fost lovită ar plânge mulți.

    Vorba de aici, de pe blog: dacă au bani să-și cumpere, asta nu înseamnă că și-o permit.
    Una e când îți intră ghimpele în meandrele concretului, ciupi să ți-l scoți, înghiți o dată în gol că „bă, asta e [situația], mi s-a întâmplat”, te apleci să-ți iei pâsla s-o scuturi, ți-o pui în cap și mergi mai departe; o altă cauză când lași ghimpele sau rana să te paralizeze fiindcă nu poate stomacul să digere mai mult decât poate fiindcă i-a înșelat ochii.

    Până la un punct, îi înțeleg pe cei care au garaje. Primăriile nu făceau parcări și unii oameni nu au vrut să aștepte mila statului.

    Foarte bine. Totuși, parcă nu… nu pot să înțeleg argumentul și nici gândirea, chiar și fără statul în ecuație, de ce nu ți-ai face un garaj, ceva? Adică, nu e moft, nici poftă, e… e o necesitate, la urma urmei. Să ți-o lași așa, la liber, ba că n-ai unde & te chinui să-ți prelingă lacrimi de crocodili pe obraji, ba că vrei să bagi boală în „dujmanii mhei”… nu, nu nu, nu, nu pot să pricep, presupunând că nici statul nu intră în ecuație ca sursă de motivație sau cauză.

    Dar acum sunt total inestetice

    Pe bune? Asta e problema? Și mărimea talonului?

    și presiunea pe Primării să facă parcări este mare, așa că nu se mai justifică.

    Stai, stai, dacă nu primăriile, atunci cine? Adică, nici primăriile nu fac cu mâna lor acele parcări, o fac privații. Deci, altundeva stă buba.

    Dar acele parking-uri imense cu multe etaje și locuri înghesuite nu sunt tocmai ok, mai ales pentru un oraș de provincie.

    Stai așa, totuși, cât de mare să fie și locul unde să parchezi? Una e zona de parcare; cu totu’ alta sunt șoferii încercând să bage cămila prin urechile acului, pe motiv că, la etaj sau subetaj, „ard benzina aiurea” (poate împărtășești aceeași gândire și nu ne-ai spus).

    <Ideale sunt parking-urile cu câteva zeci de locuri, cu demisol, etaj și terasă.

    Cele demisol le înțeleg dacă există probleme cu acumularea apei dar nu ca obligație dacă nu e nevoie.

    Sau varianta pe schelă de metal, cum am văzut în Roman, Neamț. Aia cred că e variantă low-cost. Nu fac mișto, bine că există.

    Ai auzit pe careva să facă mișto de ele? (nu că nu te cred)
    Eu le văd folosința în cazuri specifice conform serviciului, fiindcă oricât de mult ne deranjează aglomerația, traficul și parcările laterale (crede-mă, nici mie nu-mi convin, o să înțelegi de ce scriu asta), parcările ălea nu sunt soluția universală pentru orice caz și situație.

    Fac mișto de acele linii trasate pe asfalt, jumătate pe trotuar și jumătate de carosabil. Au dat cu vopsea, au numerotat și le închiriază cu 60 de lei pe an. Asta pe străzi proaspăt modernizate, cu tot cu schimbat borduri.

    Din autostrăzi sau drumuri expres, banii se obțin din cabinele de taxă/acciz sau cu card/cartelă pusă lângă cruci și odorizante, la oglinda retrovizoare interioară, să scaneze în timp ce mergi fără să oprești. Străzile înfundate, parcări și trotuarele moderne/modernizate își scot banii din închirieri din ăstea.

    Să mor dacă înțeleg de ce nu au făcut trotuarul mai îngust și locuri de parcare la bordură.

    D-aia, fiindcă oameni ca mine mai există pe lume, fără mașină, iar omul când s-a născut mă-sa, n-a apărut la cârma unei mașinuțe electrice. Încearcă tu să mergi pe trotuare înguste (dacă tu chiar crezi că asta e soluția pentru lărgirea străzilor din orașe), că imediat toți parcargii și pietonii vor găsi metode să se pișe și să abuzeze de mașinile parcate cu botu’ înspre trotuar sau lateral, cu ușile și oglinzile retrovizoare descoperite. Să vezi atunci, când gâinațul porumbeilor va fi grija voastră cea mai mică dintre toate.

    Și bonus, cea mai retardată fază: pe o stradă cu două benzi mai late, au trasat locuri de parcare pe ambele părți. Și linie continuă pe mijloc și nu e sens unic; nu e nici indicator de genul cedează trecerea pentru sensul opus.

    Așa e peste tot, mai că m-aș mira dacă nu există un segment din ăsta într-un oraș din România.

    Eu am noroc de parcare privată, mașina e ferită de trafic și de ochii lumii, stă în bătaia soarelui doar 3-4 ore pe zi, dar nu plătesc 60 de lei pe an, ci de 10 ori mai mult.

    Renunță la ea sau tocmește-te. Îți zic de acum, în cazul în care crezi că mai ai o șansă, pe lângă scopul de a găsi altă zonă de parcare.

    Mai am probleme cu toți copiii din bloc care nu au loc de joacă și toată vara se strâng în spatele blocului, unde sunt locuri de parcare și o cale de acces.

    Unde ai vrea să se strângă, ca roboții, la ordin, în locurile de joacă? Te plictisești.
    Lasă, că e mai bine așa, mai ies și pișpireii la aer să se joace normal, în loc să stea toată ziua în fața ecranelor de/între 80cm sau 180cm, tablete, telefoane sau calculatoare. Știu, știu că „nu e treaba mea”, dar ai tot interesul ca ăștia să crească normali, fără defecte neuronale, când vor ajunge să te vadă pe stradă, trotuar sau când vor avea același drept de vot ca tine.

    Așa… zic și eu… retrospectiv.

    Trebuie să parchez cât mai aproape de zid să nu aibă loc să dea ture în jurul mașinii. Sau să nu aibă loc proastele să-și ducă copiii la buda lângă zid, că apartamentele lor de la parter sunt tare departe.

    Ce e mai scârbos, pișatul de copil sau pișatul de câinte, bețiv, dujmanu’ mheu? (fără legătură cu proastele nesimțite)

    Ok, evit toate problemele cu un loc în parcarea subterană, că blocul în care stau are și această opțiune. Dar se pare că nu e aerisită corect și este multă umezeală. Parcă nu aș vrea rugină pe o mașină nouă.

    Parcă nu dă bine, să le zici altora să se bazeze pe parcări subterane/demisol/etajate etâcî, în timp ce nu-ți urmezi sfatul. E de porc, știi? Eternul „să se facă, fără mine” văd că rezonează și aici.
    Doi, dai și tu un telefon anonim sau lași o scrisoare anonimă, zici: „Buei zarzavatelor, rezolvați aerisirea din parcarea aia, că nu se mai poate, ne put mașinile a rugină, dăm în judecată administrația & firma” (la plural). Hai, curaj!

    Și mai nou, prețurile la locurile de parcare au explodat.

    Au explodat fiindcă e un efect domino exploatat de mentalitatea aia de țepar. Să-ți explic: parcare/stradă/autostradă/drum expres nou/renovat -> bani de pe urma parcărilor sau taxe/accize -> alții văd că se ridică prețul la ăilanți -> „Hai să ridicăm și noi prețul, nu cu mult, dar îndeajuns să ne iasă de-un chef des”.

    00
    • Eu sunt si pieton si sofer. Cred ca nu intelegi ca locurile alea musca din trotuar, deci nu era mai ok sa nu mai fie nevoie ca masina sa urce si sa coboare bordura? Mai putina uzura pt borduri si anvelope. Tot spatiul ala era pt pietoni, doar ca era delimitat mai clar.

      00
  66. Problema cu masina entry level este ca dupa 8-10 ani de utilizare va trebui sa-o dai pe nasturi. Tocmai am vindut un Fiat Linea, cumparat in 2009 si intretinut corect, cu 1900 de euro. Numai anul acesta am investit in ea mai mult de 1000 de euro (ambreiaj, frine, cabluri frina de mina, baterie), insa acest aspect nu intereseaza pe nimeni. Cel care a cumparat-o (un samsar polonez) era ingrijorat de multimea de ciupituri de pietre de pe capota.
    Apropo zgirieturi, am fost in julie acasa doua saptamini. In 14 zile Fiatul a fost julit de 2 ori si zgiriat cu cheia pe jumatate din capota. Dar sa nu credeti ca in Germania e mai bine, si aici exista indivizi care te busesc in parcare si dispar, bolnavi psihici care slabesc suruburile rotilor, taie cu briceagul cauciucul din stergatoare sau iti lasa biletele in parbriz.

    00
  67. Soluția este să câștigi banii pentru a iti permite sa iei ce iti doresti. Simplu!

    00
  68. Probleme de romani: masina, parcarea
    A, si copiii si trotuarele prea largi
    Zici ca-i un nea morisca de la bloc, din anii 80-90.

    00
  69. Imi place asta cu „cam uitase să facă reviziile la timp (interval mai mare de un an între revizii la ultimele două revizii”. Dupa un an inteleg ca uleiul o ia razna si se transforma in ciorba. Parca tara asta e impartita strict in doua categorii: aia care isi bat joc de masini si nu baga un leu in ele si aia care gusta uleiul cu seringa si in caz ca pica testul, il schimba..

    00
    • Pai daca asa trebuie schimbat, la nr de km sau la un an?
      Bine ca mi-ai spus ce gandesti, sa stiu sa nu cumpar masina de la tine.

      00
    • Tu te uiti in jurul tau, ce masini circula pe strazi? Si in al doilea rand ai incercat vreodata sa vinzi vreo masina in Romania? Te lovesti ori de samsari, ori de unii mai catolici decat papa. Si de multe ori cei din a doua categorie ajung sa fie clientii primei categorii. Asta pentru ca ei te mint frumos. In timp ce eu iti spun ca nu o sa sar in sus daca depasesc termenul de un an al uleiului. Si stai linstit, cand am vandut masina am fugit mai mult de oameni de tipul tau decat de samsari. Asa ca esti ferit pe viitor.

      00
  70. Slabut articol, fara suparare. Pot sa scriu si eu un articol, sa va spun cum mi-am adus o Honda CR-V 2014 din Germania?

    00
  71. Cu doi ani in urma eram si eu ferm convins ca nu merita cumparata o masina noua. Dupa jumatate de an de cautari si multe dezamagiri am cumparat una noua la acelasi pret cu masinile second si vechime 1-2 ani (era o perioada in care erau niste reduceri demne de luat in seama). Dupa un an si 3 luni in care am avut grija doar sa completez lichidul pt spalarea parbrizului pot spune ca nu regret alegerea facuta.

    00
  72. Ce am observat in Romania cu piata masinilor folosite, lumea isi cumpara masina folosita merge cu ea 1-2 ani apoi cand trebuie sa bage ceva bani in mentenanta o vinde, noul cumparator nu vrea sa bage bani in mentenanta ca inca mai merge, apoi ne miram ca de ajung sa fie desfacute motoarele, cutiile de viteze si altele.
    Masinile noi in primii 5 ani pierd 40% din valoare daca e o masina foarte populara, 45-50% o masina medie si 60-70% daca e o masina luxoasa. Dupa 10 ani valoarea unei masini este aproape de 0. Poti gasii o masina la 10 ani care sa fie foarte bine intretinuta platesti 10-20 % din pretul initial dar cu mentenanta la timp te duce lejer inca cativa ani buni, dezavantaj ca nu ai toata eletronica de pe noile modele, arata mai vechiuta, dar ca avantaj: pretul e mic, mentenanta e foarte ieftina.

    00
  73. masina noua pe naiba..ai de ales intre o masina cu motor slab si dotari medii vs masina mai veche dar mult mai performanta si dotari full, ambele la acelasi pret. ce alegi ? si in plus valoarea unei masini noi scade mult mai rapid fata de una care are deja 5 ani

    00
    • Cred ca Romania e singura tara unde un om este impiedicat sa isi vanda/cumpere o masina SH dorita. Am umblat peste tot din SUA pana in UK sau Germania si nu exista nicaieri legi sa te impiedice prin suprataxare sa iti inregistrezi masina dorita. Exceptie e rahatul socialist de Danemarka dar aia e cat un oras toata tara ,dar nici acolo nu exista impozit .

      00
  74. Am băut un pahar de apă. Evident, ca să îmi revin un pic din amețeală. O fi fost de la textul lung, lipsit de sens, de început, de sfârșit și de o idee principală cu care să rămâi la finalul lecturii. Eu spun că o mie de euro ar trebui musai să o investești în meditații la limba română. Sau mai bine într-o vacanță relaxantă, în urma căreia să iei decizia să nu mai scrii deloc. Niciodată. În viața ta. Nu e pentru toți, deci nu e rușinos. Mai bine faci ceva care să te binedispună și care să îți aducă bani suficienți cît să îți iei o mașină nouă. Există în momentul acesta o piață suficient de dezvoltată, reprezentanțe suficient de multe, joburi decente și bănci comerciale cît să nu ai o problemă cu o asemenea variantă. Știu că suntem țara celor care consideră că un BMW 320d cu 200.000 km în bord e de preferat ca achiziție unui Opel Astra Sedan 1.4 Turbo nou. Sau a unui Vitara 1.6 tot nou. Sau unui Citroen la banii aceia. Sau unui Logan. Sau, sau, sau. Treaba e că deși mereu ne raportăm la ceea ce ne permitem, e important să ne permitem ceva luând în considerare ceea ce ne place, ceea ce dorim, ceea ce ne permitem să întreținem. Și să ne mai gândim, ca și atunci cînd ne cumpărăm mâncare, că e despre noi și pentru noi. Că o mașină nouă are o garanție care ne diminuează eventualul stres legat de probleme apărute uneori inexplicabil. Că o mașină nouă are o normă de poluare care ne va ajuta pe noi, pe prietenii noștri, pe copiii noștri să inhalăm mai puține mizerii. Că o mașină nouă ne va da satisfacția banilor dați pe un produs proaspăt achiziționat. Și că dacă facem un pic de aritmetică, de aia de bun simț, vom vedea că o mașină care costă 12.000 EUR, înseamnă în 12 ani de utilizare cîte 1000 de euro pe an. Cam 3 eur pe zi, generos vorbind. Argumente pro și contra vor fi mereu. Însă e chiar inexplicabil pentru mine să văd oameni tineri sau din generația mea (40 plus) care îți fac apologia mașinilor SH în condițiile în care sunt mai poluante, implică mai multă întreținere, deci cheltuială și nervi. Banii noștri. Nervii noștri.

    00
  75. La mine lucrurile sunt mai simple: ai bani, iti cumperi ce vrei. N-ai bani, iti cumperi ce poti. Fiecare are propria scara de valori, unde unele lucruri sunt mai importante decat altele.

    Am avut un golf3 pana anul acesta, cand o atingeam pe jos sau aparea vreo zgarietura in parcare, nu ma durea nici in paispe, ma uitam la ea si ziceam… „pana mea, asta e, mergem mai departe”. Mi-am cumparat o masina noua si eram sigur ca nu voi mai fi asa lejer… Pana am luat un caine si i-am spart bara. Mi-a parut rau de caine, m-am dus dupa el dar deja o luase la sanatoasa, sper sa fie sanatos si sa nu sufere prea mult in urma loviturii, masina? da-o dracu ca se repara.

    00
  76. Hai ca aia cu pretul la sh e bullshit. Eu am adus masina din SUA (nu se poate falsifica odometrul in SUA) cu 89,000km pe masina am dat $1,200 . Pretul nu are legatura cu calitatea masinii …daca stii de unde sa cumperi ,cand sa cumperi si sa negociezi pretul e irelevant. In SUA masinile sunt ieftine problema este ca romanii socialisti si bolnavi cu taxele iti fac din pix masina scumpa fara ca tu nici macar sa apuci sa umbli cu ea.

    Problema relevanta in Romania este ura pentru capra vecinului si pentru capitalism. In Romania inca exista impozit pe proprietate ,platesti impozit pe masina pe care nu o folosesti…asa ceva nu o sa vezi in capitalism ci prin tarile bananiere sau prin tari care incet incet se reintorc la socialism. Inca nu imi dau seama cum un Aro pe care poate il tii ca are valoare sentimentala poate avea 1200euro impozit anual si culmea ca acum se vrea si mai mult. In Germania poti avea Dodge Ram cu motor de 6.7 si platesti maxim 2-300euro aici platesti 2-3,000 lejer.

    Am mai observat ca in ROmania exista ura pentru masini SH. Asa ceva este complet aiurea. In momentul cand ai cumparat o masina noua in secunda doi acea masina este SH. Ca APIA duce propaganda si vrea sa vanda masini noi e partea a doua …ca statul ajuta APIA si nu lasa piata libera sa decida doar arata ca Romania a trecut de la comunism la fascism.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.