Mașină 2017

Pentru că am ajuns zilele astea pe la 15K și nu am găsit o mașină cu care să fiu împăcat la achiziție, am decis să renunț complet, să cumpăr o janghină de Niva cu care să mă mișc de colo colo până prin vară-toamnă, pentru că depind de o cetățeancă care are o grădină lipită de curtea mea pe care aș vrea să o cumpăr, dar ea are alte probleme și nu are chef/timp să îmi spună dacă vrea să vândă sau nu, și mi-ar părea rău să dau 20K pe o mașină și apoi să aflu că îmi trebuiau banii ăia.

Asta e una. A doua e că trebuie să fie SH, pentru că nu mă dau banii afară din casă, nu mi le dă șefu’ cadou de la serviciu și nici nu mă simt eu confortabil cumpărând mașini noi. Bine, aș putea vinde Costică Văcaru, dar parcă nu…

A treia ar fi că nu știu spre ce să mă orientez. Îmi plac SUV-urile mici, dar nu refuz nici un break 4×4. Nu e problemă de spațiu pentru bagaje sau pentru familie, încăpem toți 4 în orice fără mari bătăi de cap. Trebuie să aibă 4×4, cutie automată, motor maxim 2.5, fără motoare mici și fără prea multă electronică. E un paradox imbecil care circulă de vreo 10 ani prin România, să ne punem de toate pe mașină, 2 afișaje/ecrane cu rahaturi, 12 mii de butoane de plastic ieftin, dar nu și cutie automată, că aia e de proști, trebuie să simțim mașina, chiar dacă ea are 90CP. Eventual și monitoare în tetieră.

Foresterul nou e aproape inutil fără x-mode. Outback e prea mare și se va încălzi greu (am experiența vechiului Forester, unde aeroterma nu făcea spate, făcea doar față, și la Brașov e frig). Qasquai e complet dubios, sunt oameni care îl vând la jumătate de preț fără să spună de ce, în timp ce alții au 200K km cu el fără evenimente. BMW X3 după 2010 am găsit în .ro numai de la samsari (cu o excepție pe la Ploiești, am pus pe cineva să se intereseze de mașină, nu era ce trebuie). Subaru XV nu se vinde decât dacă are probleme. Vitara actual nu știu cum stă cu fiabilitatea. ASX îmi place, l-am testat când a apărut, dar m-am dat recent cu unul care avea doi ani și părea o căruță pe roți. Outlanderul actual e prea mare, modelul anterior e okish. Despre Tiguan nu știu nimic și încerc să evit VAG în general, deși sunt cam singurii care fac break-uri 4×4. SUV-urile Kia/Hyundai arată mizerabil la exterior, dar generația asta e fiabilă, Nu știu de ce n-am găsit mașini întreținute decent.

Sugestii testate, vă rog. Repet, nu e pentru azi, e pentru peste 6/9 luni. Mulțumesc.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

156 comentarii

  1. Dacă mai stai puțin să termin leasingul îți dau eu Sportage-ul :) La vremea aia o să mai aibă 2 ani garanție și cam 100.000 de km. 4×4 automată, motorul de 2.0 136. E generația anterioară.

    00
  2. BMW Seria 5 F10 cu Xdrive. Inca nu il gasesti la 15k, e cam 20k unul calumea, dar peste 9 luni poate mai scade.

    00
  3. Eu ma tot uit la Skoda Octavia 2 L diesel, 4×4 si automata. Are tot ce ii trebuie, pretul e aproximativ ok, teoretic e fiabila, dar…
    E din grupul VAG si are design de frigider atat la interior cat si la exterior. Ar fi de luat daca ai 40+ ani, dar parca in momentul asta as vrea ceva mai tineresc…

    00
    • In Germania numai cumpara aproape nimeni Diesel*
      ––––––––––––––––––––––––-
      *) asa a cuvantat ieri un dealer ieri intr-un autohaus

      00
  4. Honda CRV?Masini fiabile, fara batai de cap

    00
  5. Un mod intereseant sa ne spui ca ai un membru nou in familie.

    00
  6. De ce vrei sa cumperi neaparat din Romania? Germania nu e ok? Cultura e altfel la ei. Schimba masinile mai des, nu pt ca au defecte. Masina am cumparat-o acum 10 ani din germania, second dar din reprezentanta si merge foarte bine si acum. :)

    Fiabile se zice ca sunt toyotele (rav4) si hondele (crv), dar sigur nu sunt asa sprintene ca subaru, bmw, audi, etc

    00
  7. Ce zici de Mazda mx 5/7?

    00
    • Cred ca ai vrut sa zici CX5/7

      00
    • Foarte spațioase ambele… Încap 3 lejer pe locul din dreapta

      00
    • CX7 e spatioasa dar consuma enorm de mult. CX5 arata bine dar nu, nu e spatioasa. E mai mica la interior decat o masina clasa C.
      Ca termen de comparatie, are cam acelasi portbagaj care un Tuscon (primul model care inca mai circula pe la noi) dar interiorul, mai ales in spate, mai mic.

      00
  8. ce stii de Mazda CX5 ? Sunt frumoase

    00
  9. ASX răsună tot a plastic și e cam micuț în interior.
    Mazda CX3 se simte bine, totuși cam mult plastic, m-am simțit ca într-un golf mai înalt. Toate opțiunile bune sunt pe CX5 care costa în draci.

    Qasquai ai zis nu, înainte îmi plăcea la nebunie mașină dar acum parca ma respinge.

    Eu ma tot uit după Ford Kuga. Cred ca găsești ce vrei, încep de la model 2009 pana azi.

    00
  10. Si eu am cam aceeasi problema. Numai ca nu vreau break 4×4. Si am o problema cu interioarele la masini, daca nu-mi gadila retina, prefer sa ma reorientez. Ex: Toyota RAV4 sau CR-V. Japonezii astia fac masini bune, dar interioarele parca-s desenate cu stanga. Pana acum am ramas la BMW X3, Audi Q5 sau Hyunday Santa Fe sau Kia Sorento (mai ales ultimul model care mi se pare frumos interior/exterior, gusturile sunt discutabile). Apropo, nu inteleg ce ai cu „coreencele”, am cunoscuti care au si sunt foarte multumiti, fara probleme. Chiar un prieten e al a 3-a generatie de hyundai si a zis ca urmatoarea tot hyundai o sa fie. Mai arunca un ochi si la Peugeot 508 RXH, da stiu , este diesel Hybrid, dar mai nou am inteles ca si acumulatorii hybrizi se pot repara in sensul ca se schimba doar celulele defecte. Chiar in Brasov este o firma care comercializeaza numai masini hybride si au si service baterii. Am uitat cum se numeste. Eu acum am un Peugeot 508 GT si sunt foarte multumit de masina.

    00
    • Umbla vorba ca aia de la mira automobile sunt cam samsari

    • Lol. Ai o problema cu interioarele si te uiti la BMW X3?
      Uita-te mai bine, toate au interiorul cu o generatie in urma. X3 E83 – adica ala de s-a facut pana in 2010, are interior/bord de seria 3 E46 (1997), urmatorul X3 – F25 (2010+) are tot interiorul de la seria 3 E90 (2004). Cu exceptia catorva elemente, cum ar fi joystick-ul pe ultimul X3, in rest 90% interiorul e luat de la o generatie in urma. much logic bmw

      00
    • sunt samsari dar in limitele normalului, pe bune urmatoarea masina va fi un prius de 136 de cai pe care sa pun gaz :))) https://masinapotrivita.wordpress.com/pareri-dealeri/

      00
    • si eu tot dupa un prius ma uitam. Despre mira mobile umbla vorba prin targ ca aduc masinile lovite din belgia/olanda, le repara, le revopsesc, le retapiteaza, le dau kilometrii inapoi si apoi le vand de bune. Mai umbla vorba prin targ ca Mirel(boss-ul de la mira mobile) isi tine cuvantul dat si ca pe partea de service mira mobile e cel putin la nivel de reprezentanta. Acu’ fiecare crede ce vrea si face ca pentru el.

      Oricum, priusul nu prea intra in optiunile lui zoso, toti cei carora le plac masinile evita priusul. E urat cu spume, plasticele au un simt de ieftin, are performante de tot rasul si parca ai conduce o masina de jucarie. Dar la consum si fiabilitate nu prea ai ce sa-i comentezi. Eu vreau sa ma duc din punctul A in punctul B, cat mai in siguranta, cat mai confortabil si cat mai ieftin cu putinta(cu accent pe ieftin).

      Exista si prius+, mai solida, mai spatioasa, mai inalta si parca mai aratoasa.
      Am fost sa vad priusul asta https://www.autovit.ro/autoturisme/toyota/prius/#contact_form#xtor=SEC-81
      Omul nu are cartea service la masina, este primul proprietar in Romania, masina este adusa in 2015 din Belgia, nu a verificat km daca sunt reali, proprietarul nu stie ca masina respectiva nu are 136 de cai, ci 99, servisarea s-a facut in targul secuiesc la un service de cartier, masina a avut spoilerul fata lovit si lipit nu prea bine, bara din spate nu sta corect in toate piciorusele iar consumul pe bord arata 7,8 mult prea mult pentru aceasta masina(desi omul mentioneaza ca ia doar 4 jumate la suta) + faptul ca omul spune ca n-are nicio legatura cu Brasovul si mira mobile desi la numarul de inmatriculare are sticker cu numarul de telefon si adresa web de la autohybride. Este la vanzare de 2 luni. Omul insista ca masina este buna si ca pretul este mic, nu neg niciuna dintre afirmatii, dar au fost prea multe bile negre ca sa iau in considerare sa merg mai departe in procesul de cumparare(facut oferta cumparare, negociat pretul, verificare la un service autorizat, incheiat contract).

      00
  11. Tu esti obisnuit cu motoare puternice.
    De la vag ai octavia break 4×4 dsg 2.0tfsi si altea xl 4×4. Ambele au aceleasi probleme la motor.
    Daca te poti obisnui cu mai putini cai, grand vitara 2.0 benzina automat. Sau un tucson sau un sorento.
    Eu am luat saptamana asta um rav4 2.0 benzina din 2005. Dar e manual.
    Si saab au 9-3 break 2.0 turbo 4×4 automat. Chiar stiu un super specialist saab in Brasov.

    00
    • Cine-s Saab? Aia de la care nu poti sa mai cumperi masini noi pentru ca au dat faliment ? Sau aia care faceau 9-3 Aero pe platforma de opel vectra C si cereau pe el 43.000?

      00
    • multumesc celor cu minus.
      pana una alta DA, saab 9-3 aero si opel vectra sunt facute pe aceeasi platforma EPSILON .si DA nu mai exista, si DA costa de 2 ori cat un opel vectra

      00
    • … si face banii….

      00
  12. Un RAV e o alegere potrivită, zic. Cel puțin, considerând cele spuse de tine, pot garanta cu experiența proprie. Consumul (benzina) … e o alta poveste.

    00
  13. Kadjar. Ar trebui ca peste 6-9 luni sa il gasesti la un pret bun sh.

    00
  14. De Mazda C3, Toyota RAV ce zici?

    PS:Ford Edge dar nu știu dacă s-a depreciat pentru SH

    00
    • Incredibil cati aiuresc modelele Mazda. C3 nu exista. Daca te gandeai la CX3, ala e facut pe Mazda 2 care e mic. Mai e unu mai sus care recomanda mx5, cel mai vandut roadster din lume. CX7 insa nu e rau, motor 2.3 265cai..

      00
    • Ford Edge e full size SUV, rival pentru Touareg.

      00
    • Sper ca înălțimea sa, Jeremy Clarkson , să-mi ierte greșeală de a uita sa pun un X.

      C”ICS”-3 e un SUV mic care are și versiune 4×4

      Dacă citești dorința stăpânului topoarelor din enunț, ai sa vezi se refera și la un SUV mic+ a mai scris pe aici pe undeva despre sistemul 4×4 de la mazda comparat cu subaru

      Deci poate doar poate era o opțiune

      Dar na, sper ca lipsa X-ului sa nu va producă coșmaruri

      00
  15. Nu stiu cum e dar poti incerca a4 allroad sau „noua” (model 2014 sau 2015) mazda 6 break 4×4.

    00
  16. Urmeaza sa cumpar noul Vitara in 2-3 luni. De ce Vitara?
    – E singurul compact 4×4 care se incadreaza in 20k.
    – Am facut 2 test drive-uri si am fost multumit de masina si personalul de vanzari (Cluj)
    – Are dublu dotari fata de Duster
    – Am oprit proprietari la semafor si i-am intrebat ce parere au de masina. Nici unul nu a zis ceva de rau.
    – Am citit tot forumul si are cea mai mica rata de nemultumiti.
    My 2 cents.

    00
    • A fost una din primele opțiuni, până când am constatat că nu încap în ea, lovesc cu genunchii în coloana volanului.

      00
    • Cum sta la partea de confort/suspensii?

      00
    • 2 randuri de aer conditionat ? 2 schimbatoare de viteza,8 roti…in sensul asta dublu ?

      00
    • Interiorul e pe placul bricolierului? Muuuuuuuult negru

      00
    • @Ionut: Am 1.82, incap lejer in fata si in spate. Nu am intalnit problema cu lovitul in consola nici la Duster, desi e mai putin spatiu
      @ANV: Suspensiile sunt putin mai tari decat la o masina de strada (e.g: Octavia) dar pe mine nu ma deranjeaza. Vin de pe un Audi din 2002 deci confortul mi se pare extraordinar.
      @Robert: Tare asta :))). ACC, oglinzi rabatabile la buton, jante pe 17″, climatronic, Mirrorlink, doua culori, cutie automata. Astea m-au convins sa renunt la Duster.
      Trebuia sa zic dublu ca numar de dotari.

      00
    • Salut,

      Eu am o Vitara 4×4 diesel automată din martie 2016 și am făcut până acum 52.000 km în condiții diverse, peste 60% din ei pe drumuri agricole/comunale/forestiere.
      Plusuri:
      – confortabilă
      – se ține surprinzător de bine pe viraje
      – cuplu excelent
      – cruise control adaptiv
      – keyless
      – faruri faza scurta cu LED
      Minusuri:
      – cutia automată schimbă ciudat în unele momente (din 2 în 3 când începe o coborâre, de exemplu…se turează foarte mult. Trecerea în modul sport, schimbarea treptei din padelă ;) sau ridicarea piciorului de pe accelerație și apăsarea pedalei din nou rezolvă problema)
      – ușa pasager se închide doar cu închidere fermă, aproape că îți cere să o trântești (așa a fost de când am luat-o)
      Cam atât, cred. Dacă ai întrebări punctuale te rog să îmi spui.

      00
    • Bună Adrian!
      Doresc si eu sa cumpăr un suzuky vitara 1.6 diesel(ce-i drept sh din reprezentanta in Germania)
      Te rog spune-mi cat de fiabila este masina si daca ai avut probleme cu ea.
      Astept un răspuns sau un mesaj de la tine( posibil si un sms la 0768292061)
      Mulțumesc!

      00
  17. Koleos 2.0 Dci,175cp, 4X4, automata, 2013-2014, intre 12-15k
    Si be: Mazda CX-5 2.2 diesel, 175cp, 4X4, automata, 2012-2013, aceeasi gama de pret.
    La Mazda e decenta si varianta benzinara de 2L.
    Din pacate nu’s testate(inca), doar din research personal.
    A, sau Duster, daca te obisnuiesti cu Niva aia 😃

    00
    • Eu-s putin biased cu Mazda.

      Am condus Mazda CX3, CX5, 6 si ultimele 3 generatii de Mazda 3. Personal, am o mazda 3 din 2009 (prima generatie) si la 100.000 km si 8 ani nu am schimbat nimic in afara de chetiile uzuale. Un prieten are mazda 3 din 2011 (a doua generatie) si la 140k nu a schimbat nimic. Nu cunosc pe nimeni cu CX5 dar iti recomand Mazda ca fiabilitate (mai putin prezoanele care se rup ca nebunele daca nu isi calibreaza gigeii cheile).

      Ca tot vorbeam de prieteni, un prieten bun care e samsar mi-a recomandat Germania, masini cu motoare pe benzina mai mari de 2.0 pana in 100k km. Cica e scump si pentru nemti sa faca naveta 200 km cu benzinare de 2.0 – 2.5 litri…

      Concluzia: Duster FTW :))

      00
  18. Uite aici, corespunde din toate punctele de vedere. Totusi nu inteleg incapatinarea ta pentru cutie automata. Mai ales la masina SH este loterie mare, daca se strica reparatia costa cit toata masina.

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto?isSearchRequest=true&vc=Car&dam=0&ms=16800%3B26

    00
    • Loterie e si la cutiile manuale. Am avut masina de asta care, la putin timp dupa ce am cumparat-o a inceput sa agate la schimbarea in anumite viteze si uneori sarea din viteza. La service mi-au zis ca e din cauza ca fostul proprietar brusca schimbatorul de viteze (sau schimba fara sa apese ambreiajul complet, sau fara sa apese ambreiajul deloc, am vazut si de astia). Reparatia m-ar fi costat cat toata masina.
      Si la manuala si la automata ai plusuri si minusuri.

      00
  19. S-a mărit tichetul Rabla, 8.000 Lei nu sunt de colo, prin toamnă găseşti reduceri mari la maşinile noi, un risc este cu orice maşină, nu contează că este VW sau Dacia. Personal aş merge pe ceva din VAG, am impresia că nu se devalorizează atât de mult ca un Suzuki, Subaru, Volvo…etc. sau să urmăreşti maşinile aduse de la licitaţii, un prieten a găsit una în toamnă adusă de la licitaţii din Olanda parcă, nr. de km din ţară erau cât cei de acolo, deci a avut noroc, înafară de o revizie mai mare de vreo 200€ nu a mai băgat niciun ban. La maşini este ca la electrocasnice – la noroc. Succes!

    00
  20. Cu privire la Tiguan diesel – 2,000 cmc, 140 CP. Am avut-o ca masina de servici. Am luat-o la 70.000 km de la un coleg (el a primit una noua) si am mai facut cu ea inca 70.000 km. In 4 ani. Colegul care a luat altul nou a avut accident baban – a intrat unu’ in el din lateral. Omu’ si alti 3 pasageri au fost ok, fara nici o problema. Airbagu-ri sarite si alte chestii s-ar reparat/inlocuit – asigurare. Cealalta masina – opel vectra b – avea botul cam praf.
    Am inlocuit bucsi bascula fata (ambele) dupa un sejur de o saptamana Tulcea – Chilia. Aha, cine a fost in Delta stie. Trebuia sa prind traversarea Dunarii la ore fixe si se termina seara nu mai stiu la ce ora (era Octombrie). Goana la greu de la Chilia la Tulcea. Si s-a reparat prinderea „saxofonului” – dupa ce am agatat niste bolovani, pe un teren greu, tot in delta. Dar delta nu-i Brasov, nu?
    Cu turbina n-am avut nici o problema.
    Un senzor am schimbat – ceva cu limitare de turatie la motor, pentru ca…
    Consum pe timp de vara cu a/c pornit aproape constant (mai deschideam si geamurile sa se mai aeriseasca, mai opream) cu 110-130 km/h – acolo unde se putea – cu 3 persoane si bagajul aferent deplasarii pe o saptamana (adica masina era cam plina) – 6,8 – 7 %. Chestie de consum comun cam la toti colegii. Am mai mers putin cu un Tiguan de 170 CP – eh, da se simtea diferenta. Dar nu stiu consum si alte alea.
    Bun, acum daca te feresti de VAG – tu stii mai bine, nu incerc sa te conving sa-ti iei Tiguan.
    Cu Tiguan benzinar n-am mers – am vazut aici unde sunt acum – 1.4 TSI, 2WD – mie mi se par cam nepotrivite motoarele astea mici si „supra”-turate (cred ca ar trebui sa ajunga pe la 150CP – nu stiu bine).
    Succes.

    00
  21. Chevrolet Captiva
    2.2D 184CP si cutie automata si 4×4

    00
  22. Seat Altea Freetrack? 4×4, 170 caluti, incapatoare…. La 9000-10000 gasim una de prin 2012 cu putini km.

    00
  23. Pentru plimbat familia prin oraș, nu făcut Carmageddon prin oraș sau liniuțe pe autostradă (deși se descurcă decent și acolo): Honda Jazz 2016 full option-ul din România (cutie CVT, navigație Garmin, ADAS), care e diferit de Jazz-urile vechi. E ca TARDIS-ul Doctorului: mai mare pe dinăuntru decât pe dinafară. Îți încape toată familia, cu tot cu picioare, nu ca la Renault sau Ford. Aspect de MPV, interior spartan curat, 5 stele la siguranță (în aceeași clasă Renault are 3 stele), mașină bătrânească de oraș pentru oameni calmi nezbuciumați, zero butoane pe consolă (infotainment-ul/navigația și clima sunt pe panouri touch separate, e cea mai curată consolă pe care am văzut-o), USB-uri, HDMI pentru cine e fan, două prize de 12V@180W, cameră de trafic/laser/radar, cameră de marșarier cu 3 moduri de lucru, senzori pe față și pe spate, scaune față încălzite și reglabile, toate geamurile electrice etc, etc, etc. Noi am luat-o la o promoție de SAB cu minus 5k (de la 21 la 16), am dat vreo 4k avans, iar rata la BRD e aproape 300 euro. Cam scump pentru fanii germanelor și a altor overrated, care nu au familie sau preferă să o chinuie, dar dacă compari leu cu leu și mai ales cât de practică și de spațioasă este, nouă ne e mai mult decât ok. Acum însă fiecare are alte fantezii sexuale, doar zic, nu dau cu parul…

    00
    • Te rog, spune-mi mai mult. Care masina Renault, mai exact, are 3 stele EuroNCAP la clasa B (acolo unde se afla Honda Jazz)? Singura la care ma pot gandi – Renault Clio – are fix 5 stele.

      00
    • Buna

      Vreau sa cumpar o Honda HRV 1.5 benzina cu cutie CVT, ma interesesaza consumul in oras si cel in afara orasului am citit ca in afara orasului la 130 km la ora are un consum de 9 la suta.
      Cutia am inteles ca este foarte fiabula si ca in modul automat merge cam batraneste, dar pe manual este o masina sportiva.

      Multumesc.

      00
  24. Noul Duster.

    00
  25. 1. Land Rover Range Rover, Discovery
    2. Toyota Land Cruiser, 4runner
    3. Nissan xterra

    00
  26. Recomand obligatoriu un test cu un Kia Sorento 2010+, 2.2 crdi AT. Nici eu nu vroiam sa aud de așa ceva în 2015 când căutam mașină cu aceleași caracteristici ca tine. Am testat cam ce mi se părea interesant cu preț până în 18.000. surprinzător, mi a plăcut cum se mișcă Captiva 2.2 184 cai, iar când eram aproape să bat palma pentru una la 80.000 km cu 14.000, am aterizat si intr un Sorento. În 2 ore deja semnam actele. 15.900€, 102.000 km, 2 ani garanție internațională, jante vara 18 si iarnă 17, service făcut și TUV nou. 35.000 km si un an mai târziu încă o consider alegerea bună. Service disar la reprezentanță la prețuri foarte bune, distribuție lanț, motor capabil, dotări grămadă, spatiu mult, stabilitate bună. Singurul lucru pe care îl regret e ca nu am căutat culoarea maro, care e foarte faină :)
    PS. 1 Înainte am avut un Kia Sportage manual pe care l am călărit 60.000 km (luat tot SH la 108.000) si nu am avut absolut nici o problemă. Service tot la reprezentanță pentru că e ieftin si bun :)
    PS. 2 Koleos mi s a părut foarte foarte bleagă în varianta AT, un Duster era mai vioi. Rav4 2.2 DCat 170 de cai e ok dar foarte tractoraș

    00
    • „Recomand obligatoriu un test cu un Kia Sorento 2010+, 2.2 crdi AT. Nici eu nu vroiam sa aud de așa ceva în 2015 când căutam mașină cu aceleași caracteristici ca tine…

      Înainte am avut un Kia Sportage manual pe care l am călărit 60.000 km (luat tot SH la 108.000) si nu am avut absolut nici o problemă. Service tot la reprezentanță pentru că e ieftin si bun”

      la ce Kia lucrezi ? deci ai Kia … stii ce poate, si apoi nici nu vrei sa auzi de alta petru ca o vezi la fiecare vizita in service in vitrina, dar la final intamplator aterizezi intr-o masinuta de-asta si esti fericit ? wtf

      eu daca as vrea sa schimb masina, as incerca prima data la marca unde deja cunosc oamenii de pe service – de la reprezentata, as cauta modelul mai nou, poate daca schimb locul de munca – modelul mai mare, chestii de-astea. nu as putea sa incep cautarile atata timp cat sunt super multumit de masina actuala de la alta marca

      00
  27. Mitsubishi Pajero, LWB sau SWB, dupa preferinta.

    Nu prea gasesti modele noi pe benzina, ci doar diesel, dar poti sa iei un model vechi, motor V6 3.0 sau 3.5, si restul banilor sa ii dai pe benzina si impozit la stat.

    00
  28. Am luat un Tiguan din 2014 acum doua saptamani. Are 4×4, motor 1.4 TSI(😏), nu are cutie automata si are multa electronica („full option boss”).
    Am stat mult in cumpana din cauza motorului mic. Am decis sa il iau si sa imi asum decizia. Mai am garantie pana in 2018.
    Revin peste 6 luni cu feedback 🖒

    00
    • Faimosul 1.4? Zii te rog ca are mai putin de 150 de cp si nu e turbocompresor. Ca altfel vei avea o surpriza. Zic in cunostiinta de cauza, sunt la a doilea motor: 2012 1.4 160cp.

      00
    • 2014, 1.4 TSI, 150CP, asta e. Stiam ca e posibil sa apara probleme, e plin netul de povesti de groaza.
      La a mea i-a fost deja schimbata turbina o data pe garantie, spune-mi te rog ca ti-au schimbat motorul pe garantie 😊
      Ca pe garantie ma bazez 🖒

      00
    • Sunt singurul care nu intelege SUV-urile fara cutie automata ? De ce oare mi se par alandala?

      00
  29. Ți-am zis mai demult că am dat Jaguar-ul și am luat Mazda CX-5. Dacă mi-ar păsa de opiniile celorlalți ar trebui să zic că am făcut cea mai mare greșeală, însă eu sunt MULT mai încântat de ea decât am fost de orice altă mașină anterioară. Din păcate sunt atât de fiabile încât nu sunt multe SH pe piață, că nu are lumea motive să le dea :) Mai găsești pe din când în când câte una… Ah, și avea totuși un amic un CX-7 de vânzare dacă te interesează.

    00
  30. Cred că ăștia care îți recomandă să iei Seat Altea, Chevrolet Captiva, Suzuki Vitara sau coreene au boală pe tine :D

    00
  31. Si eu am aceeasi dilema.
    Insa am inceput sa ma uit dupa X1 xDrive sau seria 3 (tot xDrive) cu motoarele de 2L (benzina sau motorina, oricum nu fac mai mult 15k pe an)
    Ai condus x1? Sau mai degraba x3?
    Nu pot sa spun ca imi place bmw, insa mi se pare ca arata mai ok-ish decat q sau japonezele

    00
    • In niciun caz X1/3 sau Seria 3 cu motorul 2.0 diesel (N47), au probleme la distributia pe lant. Problema s-a ameliorat la modele >2011, dar abia incepand cu a doua jumatate a anului 2013 au inceput sa monteze alte piese. Un asemenea model 2013 te duce sus ca pret. Eu as spune ca tot ce e mai vechi de 2013 cu acest motor, e de evitat. La X1 as mai mentiona si spatiul relativ mic de la interior (asta depinde mai multe de nevoile personale).

      00
    • sa nu iti iei x uri cu motorul N47… google n47 bmw engine…

      00
    • @Stefan si @Mika multumesc pentru recomandare si atentionare. Ma gandeam oricum la ceva dupa 2013. In privinta spatiului, nu mai am nevoie de actualul break. A (mai) crescut copilul :)
      Multumesc inca o data!

      00
    • n47 e un motor foarte bun. are probleme cu distributia 1 la 1000, iar daca ai e 30mil sa o schimbi. cum cacat sa zici ca din cauza asta sa nu-ti cumperi o masina? si da, am N47 (2011)

      00
    • @heming, distributia e pe lant, si a fost gandita, dispusa spre interior tocmai pentru ca nu a fost conceputa sa fie schimbata, ce sa schimbi? e o problema cu o piesa din angrenajul distributiei. daca ai ajuns sa o schimbi clar ai probleme mult mai mari, eventual new engine. cum am zis si mai sus google n47 engine.

      00
    • @Mika, google zice multe, iar voi si mai multe. de la 1.2 pe corsa pana a critica un motor care l-ai vazut doar pe google.. e cale lunga. ai avut experiente neplacute cu acest motor? oh, ai un prieten. terminati cu sfaturile astea

      00
    • @hemming, nu vad unde e problema la un corsa de 1.2, pt un oras aglomerat, e chiar super.
      Da, am testat X1, xDrive 20d, ok dar nu wow. Totusi tinand cont de ce iti poti lua de 15k, mie mi se pare un risc chiar foarte mare 1 din 1000, sa iti cada motorul, bine riscul e mult mai mare dar am zis sa iti fac pe plac :)

      00
  32. Un Alister trebuie sa se impuna, nu? 25k nu e imposibil si impresionezi si baba cu gradina

    http://www.bbc.com/future/story/20170302-the-plane-so-good-its-still-in-production-after-60-years

    00
  33. A4 avant allroad? :-)

    00
  34. NOU
    #90

    Eu salivez la i40 si la Tucson, acoperisul ala panoramic ma da pe spate. Si linistete gagicile, se uita la stele si nu realizeaza ca ai ajuns la marginea padurii.
    In schimb nu imi place lumina aia albastra din interior, parca e prea rece, iar maneta de semnalizare e din plastic prost.

    00
  35. Ca să nu fiu chiar total offtopic: Nu am de vânzare mașină, dar poate te ajut să-ți plătești măcar înmatricularea. Ce voiam să zic, de fapt? Mai uită-te și tu pe mailuri, alea, alea!

    00
  36. seria 3 xdrive :DDDD

    00
  37. NOU
    #96

    Nu face față doar spate? E la toate asta bo$$ , dă-i două bucăți și o ia și-n față.
    #fitzbărbatz

    00
  38. Stiu ca ai zis ca nu vrei masina noua, dar daca te razgandesti ia un Duster. N-am testat-o personal, dar am in jurul meu (familie si prieteni) vreo 10 (prima si a doua generatie) si toti sunt foarte multumiti. Raportul pret/calitate e bun sau chiar foarte bun plus ai garantie 3 ani sau 100000 km.
    Orice ai alege, iti doresc sa ai noroc si cat mai multi kilometri fara probleme.

    00
  39. Am un Seat Altea 2.0 FSI sport up cumparat in 2008 si sunt foarte multumit. 2.0 Tfsi + DSG merge foarte bine si varianta alltrack are si 4×4.

    00
  40. XC60

    00
  41. un Volvo XC60 sau XC70 nu te intereseaza ?

    00
  42. E doar parerea mea asa ca daca tie nu-ti place nu da cu pietre. Daca as fi in locul tau as da un ochi si la Mercedes GLK. Mie imi place. Si poate s-ar potrivi. PS: nu am la vanzare nici modelul recomandat si nici alta masina .

    00
  43. Arunca o privire și la Nissan X-Trail. S-ar putea sa fie ce-ți trebuie

    00
  44. RAV4 e miez. Mai ales alea cu facelift de dupa 2013.

    00
  45. Eu am un Seat Altea Freetrack, motor de 2.0 tdi, 170 cp, 4wd. Eu zic ca e un compromis foarte ok intre o masina in care ai ceva spatiu si un SUV. Sta destul de bine pe drum, iar in oras e mai manevrabila decat multe masini mai mici. Are ecran LCD pentru locurile din spate din fabricatie.
    Am avut unele probleme cu filtrul de particule dar e rezolvabil si mai sunt variante de 2 litri tsi, care mi se pare ca au vreo 200cp.
    Deci, daca treci peste aspectul de minivan ( nici eu nu ma dadeam in vant inainte dupa genul asta) e o masina foarte ok.

    00
  46. Nasol boss, daca ai ajuns la Niva. Nasol rau de tot.

    00
  47. Ford Kuga, diesel, motor de 2000 – masina de munca, 180.000 km in 2 ani de zile, nicio problema. Consum mediu 7,5 (mers mult exterior si autostrada cu 140 km maxim). Daca nu te dai la ea, scoti lejer 7. Am schimbat 2 , ambele aceeasi descriere. Masina stabila, incapatoare, fara repros.
    Nissan Qashqai, diesel, motor de 1600 – masina de munca, impresie buna dupa 30000 km. Consum sub 6,8. Masina decenta.

    Ai incercat luat acum 3 ani o masina de acolo (duba), totul fara repros.

    Spor!!

    00
  48. Salut Vali,

    Acesta este un email pentru acum, o poveste personala ca si alternativa la Niva.

    Suntem o famile de patru. Avem doua masini din motive intemeiate.
    Am dat un glof 4 pentru un pret decent. Am luat un suv.
    Eu vroiam un 4×4 din motive de w/e si concediu. Mai un drum forestier, mai un mal de apa, mai un drum pe marginea lanului de grau…
    Ma uitam dupa forester, octavia scout, cam pe acolo.
    Am luat un Santa Fe din 2002, 4×4 permanent, 2.0 motorina, automata. 3300 eur pret in Germania si 500 eur adusul acasa.
    Este o masina cinstita, trage decent, consuma 12 urban.
    Are spatiu de vis pentru doi adulti si doi copii.
    Clima automata, incalzire in scaunele din fata, priza in portbagaj, cutie CVT in 4 rapoarte.
    Cutia este excelenta. Am dsg pe cealalta masina, golf 6. Cvt-ul este incredibil pentru diferenta de 10 ani fata de dsg.
    O chestie bestiala este incalzirea suplimentara; 3 bujii incandescente infipte in circuitul de antigel. La -15, – 17 asta iarna masina baga aer cald in 4 minute. Face fata si spate foarte bine.
    Sta bine pe drum virajat, neasteptat pentru un „sifonier” din 2002.
    Poti bloca usile din spate pentru copii, poti bloca, de la sofer, geamurile si usile, are cruise control.
    NU are isofix si esp.
    Daca nu ai luat Niva opreste-te. Doua portiere distribuite la doi adulti si doi copii sunt cosmar. Poti sa uiti de linistea intregii familii.
    Sigur, exista si Niva in patru portiere…

    00
    • Încălzirea suplimentară de care spui tu este opțiune standard pentru țările nordice. La noi nu poți avea opțiunea asta, pentru că la noi avem climă temperat continentală, iar băieții cred că iernile aici înseamnă să pui o vestă pe tine.
      Bonus: le-am cerut celor din reprezentanță să-mi monteze sistemul ăsta după achiziția mașinii. Piesele și manopera lor achitate integral de către mine. Se poate? Sigur că da, doar că pierdeți garanția. FML

      00
  49. Daca iti plac masinile clasice incearca un Vitara prima generatie. Motor v6 benzina, 2000cmc, are si cutie automata. Ii pui o instalatie de gaz si ai masina beton. Ieftina, faina, super fun de condus.AsNuma’ sa gasesti una fara rugina, asta-i problema. Motorul v6 e pus doar pe caroseria in 5 usi, din cate stiu. Oricum, cea in 3 usi e pentru gay si coafeze.

    00
    • Pe Vitara 1 orice in afara de 2.0 V6, e cel mai putin fiabil motor. Exista cutie automata si pe celelalte motorizari. Dupa mine nu e o masina de condus zilnic, majoritatea nici macar n-au ABS. Dar intretinuta bine (e relativ ieftin), cu un kit de inaltare si niste gume de teren nu prea ai probleme in offroad. Inca n-am vazut nici un gay si nici o coafeza intr-o Vitara scurta lol.

      00
  50. Skoda Kodiak?

    00
  51. ca tot vorbiti de masini. sunt si eu in cautarea uneia, bugetul ar fi undeva la 7k. prima data ma gandeam la un mazda 3, apoi mi s-a pus pata nitel pe mitsubishi lancer sedan, benzina, motor de 1.8, 140 cp. ce recomandati

    00
  52. NOU
    #117

    cred ca zoso a facut trolling cand a spus ca isi ia Niva

    00
  53. Toti 4 ?! Da bravo boss…

    00
  54. xv 2.0 luat in 2014 nou, ce-i drept worth every penny. Ai putea vb cu agentul de vanzari Subarumotors, Se ocupa si de sh, buy back. Eu una cand o sa o vand, prefer sa le-o vand lor decat sa ma tiganesc cu toti idiotii care habar nu au despre xv si subaru.

    00
  55. Sandero Stepway? Zoso, cum pun niste poze pe drumurile pe care am mers cu ea?

    00
  56. Vin cu o propunere care nu a mai existat nici aici nici in realitate: DUSTER ELECTRIC. Asa ai masina noua, 4×4 si automata, de cai nu mai vorbesc. Amicul meu care se ocupa cu conversia modelelor Dacia tocmai si-a luat certificarile si omologarile RAR si intra in productie de serie. Momentan face Logan, in cateva luni scoate si Duster. Full electric, nu hibrid. Keep you informed…

    00
  57. n-am citit toate comentariile, dar am avut octavia break si acuma am superb. sunt maxim de incantat. as cumpara din nou… daca mai astepti vre-un an vine noul suv de la Skoda…

    00
  58. NOU
    #126

    Honda CRV, motor 2000cmc benzina, cutie automata, 4×4, 150-155 cp in functie de versiune, fara turbo, fara schimbat distributie, pret decent si sanse mai mici sa fie dati km inapoi. Poti gasi cumparata din Romania si ii poti verifica istoricul la reprezentante.

    00
  59. doar doua sau trei dintre masinile recomandate de voi au portbagajul mai mare decat am eu pe insignia salon. 500 l cu 1010 rabatata bancheta.
    culmea, vorbiti de suv-uri si masina de familie.
    mazda cx3, duster etc… ce naiba bagi in portbagaj, punga cand mergi la paine? eu am bagat in portbagaj la insignia mai mult decat a pus cumnatul in nissan quasqai+2. am mutat tot ce avea el in portbagajul lui full + caruciorul pliat ptr copil ce il tinea pe bancheta din spate

    00
  60. Zoso cu Niva:” mergeam prin oras, ploaie, balti, mai deschideam geamul sa se dezabureasca si vad in fata mea un bulangiu cu X6, care fara sa semnalizeze a ocolit un baltoi de puteai ascunde un submarin acolo, m-am enervat si direct cu a treia pe acolo (a patra nu am nimerit-o la timp),ha ha ce l-am facut pe fraier”

    00
  61. Pai tot se schimba modelul Subaru XV , la Salonul de la Geneva se lanseaza noua generatie , inseamna ca or sa apara mai multe la vanzare sh…in germania,olanda,luxemburg.De urmarit.

    00
  62. 1. Tu de fapt vrei un Porsche Macan;
    2. Iti permiti un/o Mazda CX5.

    00
  63. ce ai patit tu cu sobarul ala nu era problema de „masina stata” ci asa-s ele, se strica, doar ca toti posesorii de Subaru parca-s secta, nu-i deranjeaza nimic, nici ca interioarele sunt nasoale, nici zgomotul de aspirator al boxerului ala antediluvian, nici cele doua distributii, pe fiecare grup de cilindri, nici consumul excesiv si de benzina si de ulei.
    Sfat – da, CRV, doar ca au tavanul foarte jos, si trapa aia mizerabila mananca si mai mult loc din „headroom” sau RAV, doar ca arata ff ponosite dupa relativ putin timp (consum ceva mai mare).
    CX7 sunt nasoale si cam toate CVT sunt cu belele.
    daca vrei cheaposhenie – parca avea Peugeot o copie de outlander (4007 parca).

    00
  64. De Honda HR-V 4×4 in 5 usi ce zici? Modelul vechi (an 2000) e aproximativ 3000 euro

    00
  65. Salut,

    Iti vand eu Rav4-ul meu cumparat de nou si cu schimburile facute la timp la Toyota Bucuresti. Are 116.000 si inca este in garantie. Are tractiune integrala, cutie automata si moturul este 2.0 benzina :)

    00
  66. Ceva asemănător caut și eu doar cu motor < 2000cc și preț aproximativ 6.5k. Singura care se încadrează pentru mine ar fi Suzuki SX4

    00
  67. la 15k eu m-as uita la un passat alltrack din 2012-2013, desi stiu ca nu iti place vw. Cel putin gasesti mecanici si piese peste tot, nu stai dupa piese venite din japonia.

    00
  68. Volvo XC60 – 2.4, diesel, 4×4, 153 kW de prin 2011-2012.

    00
  69. toyota rav4, model anterior 2012 sau mai vechi (preferinta personala, fiindca la 2013 in sus au bagat roata de rezerva in portbagaj – nu mai e pe portiera – si ai mai putin loc din cauza asta). Sunt la a doua masina (prima a fost 2008, a doua e 2011) , am aproape 140.000km si se comporta excelent , fara scartaieli sau fluieraturi, fara troncanit. Electronica e relativ putina si e dependable (are un design tamp la usi ca butoanele de geam sunt orientate in asa fel incat daca ploua si mergi cu geamul intredschis, iti pica toata apa pe butoanele de geam ; totusi nu a iesit niciodata fum din ele si au mers impecabil si ulterior.

    00
  70. Un Volvo XC60 e ideal în condiţiile astea.

    00
  71. Recomand ce am eu: Suzuki Grand Vitara.
    Gasesti generatia a III-a, facelift (2012-2015), 2.4 litri, 169 cai putere, cutie automata.

    https://www.auto-data.net/en/suzuki-grand-vitara-iii-facelift-2012-2.4-169hp-4×4-automatic-5d-21706

    00
  72. a6 quattro. mare, confortabila atat in oras cat si pe autostrada. motor pe benzina. gres nu poti da. anul ti-l alegi tu :)

    00
  73. De ce nu aplici poestea cu placa video si pcgarage si la povestea cu masina? Poate ai sa primesti 2 masini, si bineinteles una la giveaway…?

    00
  74. Eu am un ASX luat de nou de 5 ani, are 180.000 km acum si merge bine. Motorul de 1.8 diesel cu 150 cai e foarte fain, consuma putin si fuge bine. Intre timp am facut doi copii si portbagajul e groaznic, nu pot pleca pe weekend fara cutie deasupra. Finisajele interioare nu mi-au placut de la inceput. Motorul e singurul mare plus, intretinere mare n-am avut de platit, toate reviziile le fac la reprezentanta. In rest, mi se potriveste prin oras (nu e nici pe departe o masina mare) si merge bine la drum lung, mare minus pentru nevoile mele actuale e portbagajul mult prea mic pentru o familie de 4 persoane.

    00
  75. La asa ceva de ce nu te uiti?

    E urata exact cum iti plac tie, are 4×4, motor si pret putin mai maricel, dar sunt tancuri de masini.

    00
  76. da ce are Qashqai mi se pare ok la 1.5 diesel cu 130CP??

    00
  77. xc60 2011 90k km ( daca ma gandesc bine o stii si pe proprietara :D)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube